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トルコのメガトレンド


Megatrends in Turkey

本レポートでは、消費者の価値観や行動の変化から生じる長期的なトレンドに焦点を当てています。ユーロモニターインターナショナルが注目する8つのメガトレンドの各要約と、各トレンドがトルコでどのように顕在化... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2023年7月20日 US$1,325
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サマリー

本レポートでは、消費者の価値観や行動の変化から生じる長期的なトレンドに焦点を当てています。ユーロモニターインターナショナルが注目する8つのメガトレンドの各要約と、各トレンドがトルコでどのように顕在化したかについての洞察を提供している。

EuromonitorのMegatrends in Turkeyレポートはトルコの消費者支出に影響を与える要因を分析している。消費者ライフスタイルに関するレポートでは、人口、都市開発、住宅所有、世帯プロファイル、労働、所得、消費支出と家族支出、健康、教育、食習慣、飲酒習慣、買い物習慣、身だしなみ、衣服、レジャー習慣、貯蓄と投資、メディア、コミュニケーション、交通、旅行と観光をカバーしています。このレポートを利用して、国民のライフスタイルの選択に影響を与える要因を理解してください。

データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由
* メガトレンド市場を詳細に把握;
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する;
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価する。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。


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目次

Scope
The drivers shaping consumer behaviour
Megatrends framework
Businesses harness megatrends to renovate, innovate and disrupt
Convenience
Avane Cloud Kitchens unveils new virtual restaurant concepts
Gen X and Millennials are most likely to use tech to improve their daily lives
Consumers seek greater flexibility
Shoppers want to see what they buy
Convenience drives e-commerce demand
Cooking is seen as an inconvenience by younger consumers
Digital living
Turkish central bank moves forward with development of digital lira
Turkey is a nation of gamers
Consumers are protective of their personal data
Millennials most likely to share data for offers
Friends and family are the most trusted information source
Consumers expect more face-to-face contact post-pandemic
Diversity and inclusion
DFINITY Foundation and Patika.dev launch Web 3.0 bootcamp for Turkish women
Millennials are the most vocal on social media
Turkish consumers value helping those in need
Most feel comfortable expressing their identity
Millennials pay the closest attention to company values
Experience more
LC Waikiki trials its first metaverse store
People now socialise more frequently online than in person
Consumers seek relaxation and safety when travelling
Consumers still prefer real world over online experiences
Personalisation
Sabiha Gökçen airport launches new loyalty programme for travellers
Millennials are the most enthusiastic about virtual activities
Most consumers are looking for unique experiences
Premiumisation
Kristal Kola set to launch Turkey’s first canned spring water
Consumers want a simpler life
Gen X have the most confidence in their long-term investments
Consumers prioritise health and quality
Pursuit of value
Nivogo opens Turkey’s first “circular stores”
Gen X are the most frugal cohort
Concern increases over rising living costs
Consumers are starting to embrace the circular economy
Gen Z are the most eager to save money
Shopper reinvented
Hepsiburada Smart by MIMEX – Turkey’s first cashierless store concept
Millennials are the most trusting of celebrity-endorsed brands
E-commerce is now the preferred channel in many categories
S-commerce is on the rise
Millennials interact most with brands online
Sustainable living
New recycling system for drinks containers to be mandatory from 2024
Most are concerned about the impact of global warming
Consumers are actively engaged in sustainable practices
Reducing plastics use tops the list of green activities
Turkish consumers are keen to make their voices heard
Biodegradable packaging is considered the most sustainable
Wellness
Yayla adds to its range of healthy ready meals
Herbal remedies are commonly used to alleviate stress
Consumers are taking a greater interest in healthy ingredients
People remain concerned about health and safety when out and about
Leverage the power of megatrends to shape your strategy today

 

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Summary

This Megatrends report highlights long-term trends resulting from shifts in consumer values and behaviour. It provides a summary of each of Euromonitor International’s eight focus megatrends and insights as to how each trend has manifested in Turkey.

Euromonitor's Megatrends in Turkey report analyses factors influencing national consumer expenditure. Consumer lifestyles reports include coverage of: population, urban development, home ownership, household profiles, labour, income, consumer and family expenditure, health, education, eating habits, drinking habits, shopping habits, personal grooming, clothing, leisure habits, savings and investments, media, communication, transport and travel and tourism. Use this report to understand the factors influencing a nation's lifestyle choices.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Megatrends market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



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Table of Contents

Scope
The drivers shaping consumer behaviour
Megatrends framework
Businesses harness megatrends to renovate, innovate and disrupt
Convenience
Avane Cloud Kitchens unveils new virtual restaurant concepts
Gen X and Millennials are most likely to use tech to improve their daily lives
Consumers seek greater flexibility
Shoppers want to see what they buy
Convenience drives e-commerce demand
Cooking is seen as an inconvenience by younger consumers
Digital living
Turkish central bank moves forward with development of digital lira
Turkey is a nation of gamers
Consumers are protective of their personal data
Millennials most likely to share data for offers
Friends and family are the most trusted information source
Consumers expect more face-to-face contact post-pandemic
Diversity and inclusion
DFINITY Foundation and Patika.dev launch Web 3.0 bootcamp for Turkish women
Millennials are the most vocal on social media
Turkish consumers value helping those in need
Most feel comfortable expressing their identity
Millennials pay the closest attention to company values
Experience more
LC Waikiki trials its first metaverse store
People now socialise more frequently online than in person
Consumers seek relaxation and safety when travelling
Consumers still prefer real world over online experiences
Personalisation
Sabiha Gökçen airport launches new loyalty programme for travellers
Millennials are the most enthusiastic about virtual activities
Most consumers are looking for unique experiences
Premiumisation
Kristal Kola set to launch Turkey’s first canned spring water
Consumers want a simpler life
Gen X have the most confidence in their long-term investments
Consumers prioritise health and quality
Pursuit of value
Nivogo opens Turkey’s first “circular stores”
Gen X are the most frugal cohort
Concern increases over rising living costs
Consumers are starting to embrace the circular economy
Gen Z are the most eager to save money
Shopper reinvented
Hepsiburada Smart by MIMEX – Turkey’s first cashierless store concept
Millennials are the most trusting of celebrity-endorsed brands
E-commerce is now the preferred channel in many categories
S-commerce is on the rise
Millennials interact most with brands online
Sustainable living
New recycling system for drinks containers to be mandatory from 2024
Most are concerned about the impact of global warming
Consumers are actively engaged in sustainable practices
Reducing plastics use tops the list of green activities
Turkish consumers are keen to make their voices heard
Biodegradable packaging is considered the most sustainable
Wellness
Yayla adds to its range of healthy ready meals
Herbal remedies are commonly used to alleviate stress
Consumers are taking a greater interest in healthy ingredients
People remain concerned about health and safety when out and about
Leverage the power of megatrends to shape your strategy today

 

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