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日本のマスビューティ・パーソナルケア


Mass Beauty and Personal Care in Japan

2022年の大衆浴場・シャワーの業績を分析すると、衛生意識の高まりとCOVID-19感染への懸念から2020年に需要が急増した液体石鹸と手指消毒剤の売上は、2021年の減少に続いて減少を記録した。しかし、これらの製品... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2023年5月19日 US$990
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サマリー

2022年の大衆浴場・シャワーの業績を分析すると、衛生意識の高まりとCOVID-19感染への懸念から2020年に需要が急増した液体石鹸と手指消毒剤の売上は、2021年の減少に続いて減少を記録した。しかし、これらの製品に対する需要は今や消費者の日常生活に深く根付いているため、販売数量はパンデミック前の水準を上回って推移した。

ユーロモニター・インターナショナルの調査レポート「日本の大衆向け美容・パーソナルケア」は、日本の大衆向け美容・パーソナルケア市場の規模や形態について、全国レベルでの包括的なガイドを提供している。2018年から2022年までの最新の小売販売データを提供しており、成長を牽引するセクターを特定することができます。2027年までの予測は市場がどのように変化するかを示しています。

対象製品マス大人用サンケア、マスベビー・子供用製品、マスバス・シャワー、マスカラー化粧品、マスデオドラント、マスフレグランス、マスヘアケア、マススキンケア

データカバレッジ:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

このレポートを購入する理由
* マスビューティ&パーソナルケア市場の詳細な把握;
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する;
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展するかを評価する。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。


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目次

Mass Beauty and Personal Care in Japan
Euromonitor International
May 2023

List Of Contents And Tables

MASS BEAUTY AND PERSONAL CARE IN JAPAN
KEY DATA FINDINGS
2022 DEVELOPMENTS
Fluctuating performances across mass beauty and personal care in 2022
Further development of private label in the mass segment
Rising cost of living encourages consumers to search for affordable but effective products
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Mass segment may benefit from cost pressures and increase of inbound arrivals visiting pharmacies
Mass brands may lose consumers to overseas travel and further price hikes
Thailand set to become next major trend for colour cosmetics in Japan
CATEGORY DATA
Table 1 Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: Value 2017-2022
Table 2 Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2017-2022
Table 3 NBO Company Shares of Mass Beauty and Personal Care: % Value 2018-2022
Table 4 LBN Brand Shares of Mass Beauty and Personal Care: % Value 2019-2022
Table 5 Forecast Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: Value 2022-2027
Table 6 Forecast Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2022-2027
BEAUTY AND PERSONAL CARE IN JAPAN
EXECUTIVE SUMMARY
Beauty and personal care in 2022: The big picture
2022 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
What next for beauty and personal care?
MARKET DATA
Table 7 Sales of Beauty and Personal Care by Category: Value 2017-2022
Table 8 Sales of Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2017-2022
Table 9 GBO Company Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2018-2022
Table 10 NBO Company Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2018-2022
Table 11 LBN Brand Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2019-2022
Table 12 Penetration of Private Label in Beauty and Personal Care by Category: % Value 2017-2022
Table 13 Distribution of Beauty and Personal Care by Format: % Value 2017-2022
Table 14 Distribution of Beauty and Personal Care by Format and Category: % Value 2022
Table 15 Forecast Sales of Beauty and Personal Care by Category: Value 2022-2027
Table 16 Forecast Sales of Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2022-2027
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources

 

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Summary

When analysing the performance of mass bath and shower in 2022, sales of liquid soap and hand sanitisers, for which demand surged in 2020 due to increased hygiene awareness and concerns over contracting COVID-19, continued to record declining sales following a drop in 2021. However, demand for these products is now deeply rooted in consumers' daily lives, and therefore volume sales remained higher than pre-pandemic levels.

Euromonitor International's Mass Beauty and Personal Care in Japan report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2018-2022, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2027 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Mass Adult Sun Care, Mass Baby and Child-specific Products, Mass Bath and Shower, Mass Colour Cosmetics, Mass Deodorants, Mass Fragrances, Mass Hair Care, Mass Skin Care.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Mass Beauty and Personal Care market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



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Table of Contents

Mass Beauty and Personal Care in Japan
Euromonitor International
May 2023

List Of Contents And Tables

MASS BEAUTY AND PERSONAL CARE IN JAPAN
KEY DATA FINDINGS
2022 DEVELOPMENTS
Fluctuating performances across mass beauty and personal care in 2022
Further development of private label in the mass segment
Rising cost of living encourages consumers to search for affordable but effective products
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Mass segment may benefit from cost pressures and increase of inbound arrivals visiting pharmacies
Mass brands may lose consumers to overseas travel and further price hikes
Thailand set to become next major trend for colour cosmetics in Japan
CATEGORY DATA
Table 1 Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: Value 2017-2022
Table 2 Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2017-2022
Table 3 NBO Company Shares of Mass Beauty and Personal Care: % Value 2018-2022
Table 4 LBN Brand Shares of Mass Beauty and Personal Care: % Value 2019-2022
Table 5 Forecast Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: Value 2022-2027
Table 6 Forecast Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2022-2027
BEAUTY AND PERSONAL CARE IN JAPAN
EXECUTIVE SUMMARY
Beauty and personal care in 2022: The big picture
2022 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
What next for beauty and personal care?
MARKET DATA
Table 7 Sales of Beauty and Personal Care by Category: Value 2017-2022
Table 8 Sales of Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2017-2022
Table 9 GBO Company Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2018-2022
Table 10 NBO Company Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2018-2022
Table 11 LBN Brand Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2019-2022
Table 12 Penetration of Private Label in Beauty and Personal Care by Category: % Value 2017-2022
Table 13 Distribution of Beauty and Personal Care by Format: % Value 2017-2022
Table 14 Distribution of Beauty and Personal Care by Format and Category: % Value 2022
Table 15 Forecast Sales of Beauty and Personal Care by Category: Value 2022-2027
Table 16 Forecast Sales of Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2022-2027
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources

 

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