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プレミアムビューティー&パーソナルケア


Premium Beauty and Personal Care in Japan

2022年の日本のプレミアム美容・パーソナルケアは、外出機会の増加、百貨店の化粧品売場の拡大、ビューティーコンサルタントのサービス復活に加え、地方自治体が海外からの観光客を段階的に受け入れると発表した... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2023年5月19日 US$990
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サマリー

2022年の日本のプレミアム美容・パーソナルケアは、外出機会の増加、百貨店の化粧品売場の拡大、ビューティーコンサルタントのサービス復活に加え、地方自治体が海外からの観光客を段階的に受け入れると発表したことによるインバウンド観光客数の回復が追い風となり、金額ベースで成長を続けた。消費者は再びカラー化粧品を身につける楽しみを見出し、高級フェイシャル...

ユーロモニターインターナショナルの調査レポート「日本のプレミアム美容とパーソナルケア」は、日本のプレミアム美容とパーソナルケア市場の規模や形態について包括的なガイドを提供している。2018年から2022年までの最新の小売販売データを提供し、成長を牽引する分野を特定することができます。2027年までの予測は市場がどのように変化するかを示しています。

対象製品プレミアム大人用サンケア、プレミアムベビー・子供専用製品、プレミアムバス&シャワー、プレミアムカラー化粧品、プレミアムデオドラント、プレミアムフレグランス、プレミアムヘアケア、プレミアムスキンケア。

データ範囲:市場規模(過去と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由
* プレミアムビューティ&パーソナルケア市場の詳細な把握;
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する;
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展するかを評価する。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。


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目次

Premium Beauty and Personal Care in Japan
Euromonitor International
May 2023

List Of Contents And Tables

PREMIUM BEAUTY AND PERSONAL CARE IN JAPAN
KEY DATA FINDINGS
2022 DEVELOPMENTS
Strong growth for premium beauty and personal care in 2022 as local society starts to reopen
Easing of restrictions attracts both domestic consumer and inbound arrivals, benefiting premium segment
Department stores review services to push sales of premium products
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Premium brands must consider emerging consumers to drive future growth
Premium brands to focus marketing on specific benefits to justify price rises
Local premium brands look to increase recognition among wealthy overseas tourists
CATEGORY DATA
Table 1 Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: Value 2017-2022
Table 2 Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2017-2022
Table 3 NBO Company Shares of Premium Beauty and Personal Care: % Value 2018-2022
Table 4 LBN Brand Shares of Premium Beauty and Personal Care: % Value 2019-2022
Table 5 Forecast Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: Value 2022-2027
Table 6 Forecast Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2022-2027
BEAUTY AND PERSONAL CARE IN JAPAN
EXECUTIVE SUMMARY
Beauty and personal care in 2022: The big picture
2022 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
What next for beauty and personal care?
MARKET DATA
Table 7 Sales of Beauty and Personal Care by Category: Value 2017-2022
Table 8 Sales of Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2017-2022
Table 9 GBO Company Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2018-2022
Table 10 NBO Company Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2018-2022
Table 11 LBN Brand Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2019-2022
Table 12 Penetration of Private Label in Beauty and Personal Care by Category: % Value 2017-2022
Table 13 Distribution of Beauty and Personal Care by Format: % Value 2017-2022
Table 14 Distribution of Beauty and Personal Care by Format and Category: % Value 2022
Table 15 Forecast Sales of Beauty and Personal Care by Category: Value 2022-2027
Table 16 Forecast Sales of Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2022-2027
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources

 

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Summary

In 2022, value sales of premium beauty and personal care in Japan continued to grow, driven by an increase in opportunities to spend time outside of the home, the expansion of cosmetics sections in department stores and the return of services from beauty consultants, in addition to the rebound of inbound tourist numbers due to the local government's announcement that it would gradually accept overseas arrivals. Consumers once again found enjoyment in wearing colour cosmetics, with premium facial...

Euromonitor International's Premium Beauty and Personal Care in Japan report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2018-2022, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2027 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Premium Adult Sun Care, Premium Baby and Child-specific Products, Premium Bath and Shower, Premium Colour Cosmetics, Premium Deodorants, Premium Fragrances, Premium Hair Care, Premium Skin Care.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Premium Beauty and Personal Care market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



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Table of Contents

Premium Beauty and Personal Care in Japan
Euromonitor International
May 2023

List Of Contents And Tables

PREMIUM BEAUTY AND PERSONAL CARE IN JAPAN
KEY DATA FINDINGS
2022 DEVELOPMENTS
Strong growth for premium beauty and personal care in 2022 as local society starts to reopen
Easing of restrictions attracts both domestic consumer and inbound arrivals, benefiting premium segment
Department stores review services to push sales of premium products
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Premium brands must consider emerging consumers to drive future growth
Premium brands to focus marketing on specific benefits to justify price rises
Local premium brands look to increase recognition among wealthy overseas tourists
CATEGORY DATA
Table 1 Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: Value 2017-2022
Table 2 Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2017-2022
Table 3 NBO Company Shares of Premium Beauty and Personal Care: % Value 2018-2022
Table 4 LBN Brand Shares of Premium Beauty and Personal Care: % Value 2019-2022
Table 5 Forecast Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: Value 2022-2027
Table 6 Forecast Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2022-2027
BEAUTY AND PERSONAL CARE IN JAPAN
EXECUTIVE SUMMARY
Beauty and personal care in 2022: The big picture
2022 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
What next for beauty and personal care?
MARKET DATA
Table 7 Sales of Beauty and Personal Care by Category: Value 2017-2022
Table 8 Sales of Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2017-2022
Table 9 GBO Company Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2018-2022
Table 10 NBO Company Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2018-2022
Table 11 LBN Brand Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2019-2022
Table 12 Penetration of Private Label in Beauty and Personal Care by Category: % Value 2017-2022
Table 13 Distribution of Beauty and Personal Care by Format: % Value 2017-2022
Table 14 Distribution of Beauty and Personal Care by Format and Category: % Value 2022
Table 15 Forecast Sales of Beauty and Personal Care by Category: Value 2022-2027
Table 16 Forecast Sales of Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2022-2027
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources

 

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