セルビアの小売EコマースRetail E-Commerce in Serbia セルビアの小売eコマースは、2022年も引き続きダイナミックな成長を遂げ、COVID-19の流行後の2020年に見られた急激な成長率をも上回った。セルビアの小売eコマースは、パンデミック(世界的大流行) の発生以降、... もっと見る
※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
サマリーセルビアの小売eコマースは、2022年も引き続きダイナミックな成長を遂げ、COVID-19の流行後の2020年に見られた急激な成長率をも上回った。セルビアの小売eコマースは、パンデミック(世界的大流行) の発生以降、大幅に成長しており、オンライン売上が売上 の5分の1を占める地域もある。消費者はオンライン・ショッピングに自信を深め、また、オンライン・ショッピングによって得られる価値と利便性をますますよく知るようになっている。この調査レポートはセルビアの小売業におけるEコマースを分析・予測したものです。本レポートでは、セクターの洞察力を提供するためにすべての小売チャネルを調査しています。チャネルには、ハイパーマーケット、スーパーマーケット、ディスカウントストア、コンビニエンスストア、複合小売店、健康・美容小売店、衣料品・履物小売店、家具・調度品店、DIY・金物店、耐久消費財小売店、レジャー・身の回り品小売店などが含まれます。主要小売企業のプロフィールが掲載されており、業績や直面している課題についての分析がなされている。また、店舗を持たない小売業(自動販売、ホームショッピング、インターネット小売、直接販売など)についても分析を行っている。 対象製品製品別小売Eコマース、タイプ別小売Eコマース データカバレッジ:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。 このレポートを購入する理由 * 小売Eコマース市場の詳細な把握; * 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定します; * 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する; * 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展するかを評価する。 ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。 目次Retail E-Commerce in SerbiaEuromonitor International May 2023 List Of Contents And Tables RETAIL E-COMMERCE IN SERBIA KEY DATA FINDINGS 2022 DEVELOPMENTS Retail e-commerce thriving as consumers grow to appreciate the convenience and value of shopping online Fashion e-commerce benefiting from investment from key players Improving delivery infrastructure supports demand PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Retail e-commerce still has plenty of room to grow with Serbia lagging behind Western European markets Trust is key as consumers place e-commerce retailers under greater scrutiny Fashion retailers likely to embrace an omnichannel approach CHANNEL DATA Table 1 Retail E-Commerce by Product: Value 2017-2022 Table 2 Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2017-2022 Table 3 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2018-2022 Table 4 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2019-2022 Table 5 Forecast Retail E-Commerce by Product: Value 2022-2027 Table 6 Forecast Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2022-2027 RETAIL IN SERBIA EXECUTIVE SUMMARY Retail in 2022: The big picture Informal retail What next for retail? MARKET DATA Table 7 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2017-2022 Table 8 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2017-2022 Table 9 Sales in Retail Offline by Channel: Value 2017-2022 Table 10 Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2017-2022 Table 11 Retail Offline Outlets by Channel: Units 2017-2022 Table 12 Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2017-2022 Table 13 Retail GBO Company Shares: % Value 2018-2022 Table 14 Retail GBN Brand Shares: % Value 2019-2022 Table 15 Retail Offline GBO Company Shares: % Value 2018-2022 Table 16 Retail Offline GBN Brand Shares: % Value 2019-2022 Table 17 Retail Offline LBN Brand Shares: Outlets 2019-2022 Table 18 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2018-2022 Table 19 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2019-2022 Table 20 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2022-2027 Table 21 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2022-2027 Table 22 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: Value 2022-2027 Table 23 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2022-2027 Table 24 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: Units 2022-2027 Table 25 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2022-2027 DISCLAIMER SOURCES Summary 1 Research Sources
SummaryRetail e-commerce in Serbia continued to see dynamic growth in 2022, even outpacing the sharp spike in growth seen in 2020 following the outbreak of COVID-19. Retail e-commerce in Serbia has grown considerably since the start of the pandemic, with online sales accounting for as much as a fifth of sales in some areas of the market. Consumers are becoming increasingly confident about shopping online and have also become increasingly familiar with the value and convenience that can be achieved by s... Table of ContentsRetail E-Commerce in SerbiaEuromonitor International May 2023 List Of Contents And Tables RETAIL E-COMMERCE IN SERBIA KEY DATA FINDINGS 2022 DEVELOPMENTS Retail e-commerce thriving as consumers grow to appreciate the convenience and value of shopping online Fashion e-commerce benefiting from investment from key players Improving delivery infrastructure supports demand PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Retail e-commerce still has plenty of room to grow with Serbia lagging behind Western European markets Trust is key as consumers place e-commerce retailers under greater scrutiny Fashion retailers likely to embrace an omnichannel approach CHANNEL DATA Table 1 Retail E-Commerce by Product: Value 2017-2022 Table 2 Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2017-2022 Table 3 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2018-2022 Table 4 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2019-2022 Table 5 Forecast Retail E-Commerce by Product: Value 2022-2027 Table 6 Forecast Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2022-2027 RETAIL IN SERBIA EXECUTIVE SUMMARY Retail in 2022: The big picture Informal retail What next for retail? MARKET DATA Table 7 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2017-2022 Table 8 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2017-2022 Table 9 Sales in Retail Offline by Channel: Value 2017-2022 Table 10 Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2017-2022 Table 11 Retail Offline Outlets by Channel: Units 2017-2022 Table 12 Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2017-2022 Table 13 Retail GBO Company Shares: % Value 2018-2022 Table 14 Retail GBN Brand Shares: % Value 2019-2022 Table 15 Retail Offline GBO Company Shares: % Value 2018-2022 Table 16 Retail Offline GBN Brand Shares: % Value 2019-2022 Table 17 Retail Offline LBN Brand Shares: Outlets 2019-2022 Table 18 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2018-2022 Table 19 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2019-2022 Table 20 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2022-2027 Table 21 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2022-2027 Table 22 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: Value 2022-2027 Table 23 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2022-2027 Table 24 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: Units 2022-2027 Table 25 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2022-2027 DISCLAIMER SOURCES Summary 1 Research Sources
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(小売・卸売業)の最新刊レポートEuromonitor International社の小売り分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD(e-commerce)の最新刊レポート
よくあるご質問Euromonitor International社はどのような調査会社ですか?Euromonitor International(ユーロモニターインターナショナル)は年17,000以上の市場調査レポートを発行しています。あらゆる国や産業のトレンド、消費者動向を分析し、詳細カテゴ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/15 10:26 157.84 円 166.62 円 202.61 円 |