セルビアでの直接販売Direct Selling in Serbia 2022年には、ダイレクト・セリングは現在価値ベースでダイナミックな成長を遂げたが、これは実際にはインフレ水準を辛うじて上回る程度であった。2021年、セルビアの直接販売は、2020年のCOVID-19パンデミックの... もっと見る
※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
サマリー2022年には、ダイレクト・セリングは現在価値ベースでダイナミックな成長を遂げたが、これは実際にはインフレ水準を辛うじて上回る程度であった。2021年、セルビアの直接販売は、2020年のCOVID-19パンデミックの初年度に受けた打撃から回復への道を歩み始めた。2022年、このチャネルは回復を続け、強いブランド認知度と販売代理店になりたいという人々の関心から、東欧では依然として魅力的なチャネルとみなされている。ユーロモニター・インターナショナルのセルビアの直接販売に関する調査レポートは、業界を牽引する主要動向と発展についての洞察を提供しています。本レポートでは、すべての小売チャネルを調査し、このセクターに関する洞察を提供しています。チャネルには、ハイパーマーケット、スーパーマーケット、ディスカウントストア、コンビニエンスストア、複合小売店、健康・美容関連小売店、衣料品・履物小売店、家具・調度品店、DIY・金物店、耐久消費財小売店、レジャー・身の回り品小売店などが含まれる。主要小売企業のプロフィールが掲載されており、業績や直面している課題についての分析がなされている。また、店舗を持たない小売業(自動販売、ホームショッピング、インターネット小売、直接販売など)についても分析を行っている。 対象製品家電・エレクトロニクス直販、飲料・タバコ直販、ファッション直販、食品直販、健康・美容直販、家庭用品直販、その他製品直販。 データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。 このレポートを購入する理由 * ダイレクトセリング市場の詳細な把握; * 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する; * 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する; * 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価する。 ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。 目次Direct Selling in SerbiaEuromonitor International May 2023 List Of Contents And Tables DIRECT SELLING IN SERBIA KEY DATA FINDINGS 2022 DEVELOPMENTS Competition from e-commerce puts the brakes on growth Smaller players look to lure sales reps away from the competition by offering better conditions Avon keeps the lead despite losing share PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Moderate growth projected with direct selling offering opportunities to earn a second income Retail e-commerce the major threat to the channel’s growth Little change expected within the competitive landscape CHANNEL DATA Table 1 Direct Selling by Product: Value 2017-2022 Table 2 Direct Selling by Product: % Value Growth 2017-2022 Table 3 Direct Selling GBO Company Shares: % Value 2018-2022 Table 4 Direct Selling GBN Brand Shares: % Value 2019-2022 Table 5 Direct Selling Forecasts by Product: Value 2022-2027 Table 6 Direct Selling Forecasts by Product: % Value Growth 2022-2027 RETAIL IN SERBIA EXECUTIVE SUMMARY Retail in 2022: The big picture Informal retail What next for retail? MARKET DATA Table 7 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2017-2022 Table 8 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2017-2022 Table 9 Sales in Retail Offline by Channel: Value 2017-2022 Table 10 Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2017-2022 Table 11 Retail Offline Outlets by Channel: Units 2017-2022 Table 12 Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2017-2022 Table 13 Retail GBO Company Shares: % Value 2018-2022 Table 14 Retail GBN Brand Shares: % Value 2019-2022 Table 15 Retail Offline GBO Company Shares: % Value 2018-2022 Table 16 Retail Offline GBN Brand Shares: % Value 2019-2022 Table 17 Retail Offline LBN Brand Shares: Outlets 2019-2022 Table 18 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2018-2022 Table 19 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2019-2022 Table 20 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2022-2027 Table 21 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2022-2027 Table 22 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: Value 2022-2027 Table 23 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2022-2027 Table 24 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: Units 2022-2027 Table 25 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2022-2027 DISCLAIMER SOURCES Summary 1 Research Sources
SummaryAlthough direct selling saw dynamic growth in current value terms in 2022 this was actually barely above inflation levels. In 2021 direct selling in Serbia started on the path to recovery from the hit it took during the first year of the COVID-19 pandemic in 2020. In 2022 the channel continued its recovery with it still being seen as an attractive channel in Eastern Europe due to strong brand awareness and people's interest in becoming sales representatives. Table of ContentsDirect Selling in SerbiaEuromonitor International May 2023 List Of Contents And Tables DIRECT SELLING IN SERBIA KEY DATA FINDINGS 2022 DEVELOPMENTS Competition from e-commerce puts the brakes on growth Smaller players look to lure sales reps away from the competition by offering better conditions Avon keeps the lead despite losing share PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Moderate growth projected with direct selling offering opportunities to earn a second income Retail e-commerce the major threat to the channel’s growth Little change expected within the competitive landscape CHANNEL DATA Table 1 Direct Selling by Product: Value 2017-2022 Table 2 Direct Selling by Product: % Value Growth 2017-2022 Table 3 Direct Selling GBO Company Shares: % Value 2018-2022 Table 4 Direct Selling GBN Brand Shares: % Value 2019-2022 Table 5 Direct Selling Forecasts by Product: Value 2022-2027 Table 6 Direct Selling Forecasts by Product: % Value Growth 2022-2027 RETAIL IN SERBIA EXECUTIVE SUMMARY Retail in 2022: The big picture Informal retail What next for retail? MARKET DATA Table 7 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2017-2022 Table 8 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2017-2022 Table 9 Sales in Retail Offline by Channel: Value 2017-2022 Table 10 Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2017-2022 Table 11 Retail Offline Outlets by Channel: Units 2017-2022 Table 12 Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2017-2022 Table 13 Retail GBO Company Shares: % Value 2018-2022 Table 14 Retail GBN Brand Shares: % Value 2019-2022 Table 15 Retail Offline GBO Company Shares: % Value 2018-2022 Table 16 Retail Offline GBN Brand Shares: % Value 2019-2022 Table 17 Retail Offline LBN Brand Shares: Outlets 2019-2022 Table 18 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2018-2022 Table 19 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2019-2022 Table 20 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2022-2027 Table 21 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2022-2027 Table 22 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: Value 2022-2027 Table 23 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2022-2027 Table 24 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: Units 2022-2027 Table 25 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2022-2027 DISCLAIMER SOURCES Summary 1 Research Sources
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(小売・卸売業)の最新刊レポートEuromonitor International社の小売り分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問Euromonitor International社はどのような調査会社ですか?Euromonitor International(ユーロモニターインターナショナル)は年17,000以上の市場調査レポートを発行しています。あらゆる国や産業のトレンド、消費者動向を分析し、詳細カテゴ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/15 10:26 157.84 円 166.62 円 202.61 円 |