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セルビアでの直接販売


Direct Selling in Serbia

2022年には、ダイレクト・セリングは現在価値ベースでダイナミックな成長を遂げたが、これは実際にはインフレ水準を辛うじて上回る程度であった。2021年、セルビアの直接販売は、2020年のCOVID-19パンデミックの... もっと見る

 

 

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Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2023年5月9日 US$990
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サマリー

2022年には、ダイレクト・セリングは現在価値ベースでダイナミックな成長を遂げたが、これは実際にはインフレ水準を辛うじて上回る程度であった。2021年、セルビアの直接販売は、2020年のCOVID-19パンデミックの初年度に受けた打撃から回復への道を歩み始めた。2022年、このチャネルは回復を続け、強いブランド認知度と販売代理店になりたいという人々の関心から、東欧では依然として魅力的なチャネルとみなされている。

ユーロモニター・インターナショナルのセルビアの直接販売に関する調査レポートは、業界を牽引する主要動向と発展についての洞察を提供しています。本レポートでは、すべての小売チャネルを調査し、このセクターに関する洞察を提供しています。チャネルには、ハイパーマーケット、スーパーマーケット、ディスカウントストア、コンビニエンスストア、複合小売店、健康・美容関連小売店、衣料品・履物小売店、家具・調度品店、DIY・金物店、耐久消費財小売店、レジャー・身の回り品小売店などが含まれる。主要小売企業のプロフィールが掲載されており、業績や直面している課題についての分析がなされている。また、店舗を持たない小売業(自動販売、ホームショッピング、インターネット小売、直接販売など)についても分析を行っている。

対象製品家電・エレクトロニクス直販、飲料・タバコ直販、ファッション直販、食品直販、健康・美容直販、家庭用品直販、その他製品直販。

データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

このレポートを購入する理由
* ダイレクトセリング市場の詳細な把握;
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する;
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価する。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。


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目次

Direct Selling in Serbia
Euromonitor International
May 2023

List Of Contents And Tables

DIRECT SELLING IN SERBIA
KEY DATA FINDINGS
2022 DEVELOPMENTS
Competition from e-commerce puts the brakes on growth
Smaller players look to lure sales reps away from the competition by offering better conditions
Avon keeps the lead despite losing share
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Moderate growth projected with direct selling offering opportunities to earn a second income
Retail e-commerce the major threat to the channel’s growth
Little change expected within the competitive landscape
CHANNEL DATA
Table 1 Direct Selling by Product: Value 2017-2022
Table 2 Direct Selling by Product: % Value Growth 2017-2022
Table 3 Direct Selling GBO Company Shares: % Value 2018-2022
Table 4 Direct Selling GBN Brand Shares: % Value 2019-2022
Table 5 Direct Selling Forecasts by Product: Value 2022-2027
Table 6 Direct Selling Forecasts by Product: % Value Growth 2022-2027
RETAIL IN SERBIA
EXECUTIVE SUMMARY
Retail in 2022: The big picture
Informal retail
What next for retail?
MARKET DATA
Table 7 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2017-2022
Table 8 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2017-2022
Table 9 Sales in Retail Offline by Channel: Value 2017-2022
Table 10 Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2017-2022
Table 11 Retail Offline Outlets by Channel: Units 2017-2022
Table 12 Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2017-2022
Table 13 Retail GBO Company Shares: % Value 2018-2022
Table 14 Retail GBN Brand Shares: % Value 2019-2022
Table 15 Retail Offline GBO Company Shares: % Value 2018-2022
Table 16 Retail Offline GBN Brand Shares: % Value 2019-2022
Table 17 Retail Offline LBN Brand Shares: Outlets 2019-2022
Table 18 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2018-2022
Table 19 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2019-2022
Table 20 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2022-2027
Table 21 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2022-2027
Table 22 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: Value 2022-2027
Table 23 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2022-2027
Table 24 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: Units 2022-2027
Table 25 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2022-2027
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources

 

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Summary

Although direct selling saw dynamic growth in current value terms in 2022 this was actually barely above inflation levels. In 2021 direct selling in Serbia started on the path to recovery from the hit it took during the first year of the COVID-19 pandemic in 2020. In 2022 the channel continued its recovery with it still being seen as an attractive channel in Eastern Europe due to strong brand awareness and people's interest in becoming sales representatives.

Euromonitor International's Direct Selling in Serbia report offers insight into key trends and developments driving the industry. The report examines all retail channels to provide sector insight. Channels include hypermarkets, supermarkets, discounters, convenience stores, mixed retailers, health and beauty retailers, clothing and footwear retailers, furniture and furnishing stores, DIY and hardware stores, durable goods retailers, leisure and personal goods retailers. There are profiles of leading retailers, with analysis of their performance and the challenges they face. There is also analysis of non-store retailing: vending; homeshopping; internet retailing; direct selling, as available.

Product coverage: Appliances and Electronics Direct Selling, Drinks and Tobacco Direct Selling, Fashion Direct Selling, Foods Direct Selling, Health and Beauty Direct Selling, Home Products Direct Selling, Other Products Direct Selling.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Direct Selling market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



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Table of Contents

Direct Selling in Serbia
Euromonitor International
May 2023

List Of Contents And Tables

DIRECT SELLING IN SERBIA
KEY DATA FINDINGS
2022 DEVELOPMENTS
Competition from e-commerce puts the brakes on growth
Smaller players look to lure sales reps away from the competition by offering better conditions
Avon keeps the lead despite losing share
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Moderate growth projected with direct selling offering opportunities to earn a second income
Retail e-commerce the major threat to the channel’s growth
Little change expected within the competitive landscape
CHANNEL DATA
Table 1 Direct Selling by Product: Value 2017-2022
Table 2 Direct Selling by Product: % Value Growth 2017-2022
Table 3 Direct Selling GBO Company Shares: % Value 2018-2022
Table 4 Direct Selling GBN Brand Shares: % Value 2019-2022
Table 5 Direct Selling Forecasts by Product: Value 2022-2027
Table 6 Direct Selling Forecasts by Product: % Value Growth 2022-2027
RETAIL IN SERBIA
EXECUTIVE SUMMARY
Retail in 2022: The big picture
Informal retail
What next for retail?
MARKET DATA
Table 7 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2017-2022
Table 8 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2017-2022
Table 9 Sales in Retail Offline by Channel: Value 2017-2022
Table 10 Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2017-2022
Table 11 Retail Offline Outlets by Channel: Units 2017-2022
Table 12 Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2017-2022
Table 13 Retail GBO Company Shares: % Value 2018-2022
Table 14 Retail GBN Brand Shares: % Value 2019-2022
Table 15 Retail Offline GBO Company Shares: % Value 2018-2022
Table 16 Retail Offline GBN Brand Shares: % Value 2019-2022
Table 17 Retail Offline LBN Brand Shares: Outlets 2019-2022
Table 18 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2018-2022
Table 19 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2019-2022
Table 20 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2022-2027
Table 21 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2022-2027
Table 22 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: Value 2022-2027
Table 23 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2022-2027
Table 24 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: Units 2022-2027
Table 25 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2022-2027
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources

 

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