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日本の焼き菓子


Baked Goods in Japan

2022年の小売数量ベースでは微減となるものの、日本の焼き菓子は単価の上昇を主因に小売電流値が大きく伸びることが予想される。政府による輸入小麦の販売価格引き上げを受け、日本の焼き菓子の主要プレイヤーの... もっと見る

 

 

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Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2022年11月11日 US$990
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サマリー

2022年の小売数量ベースでは微減となるものの、日本の焼き菓子は単価の上昇を主因に小売電流値が大きく伸びることが予想される。政府による輸入小麦の販売価格引き上げを受け、日本の焼き菓子の主要プレイヤーのほとんどが、2021年と2022年に数回にわたり焼き菓子製品の出荷価格を引き上げた。国内小麦消費の約8割を海外生産者に依存する日本は、輸入...ユーロモニター・インターナショナルの『日本の焼き菓子』レポートは、全国レベルの市場に関する深い知識を提供し、他では得られない現地の洞察と理解をもたらします。2017-2021年の最新小売販売データに加え、主要企業、ブランド、小売店を特定し、消費者需要と販売成長の背景にある主要トレンドと人口動態の変化を評価しています。健康とウェルネス、持続可能性、パンデミックからの回復などの主要なトレンドが、どのように市場を形成しているか<|Year|>は、2026年までの予測に直結し、市場がどのように変化していくかを明確に示しています。製品範囲:パン、ケーキ、デザートミックス、デザートパイとタルト、冷凍ベーカリー、ペストリー。データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ本レポートを購入する理由:* 焼き菓子市場の詳細な全体像を把握する、* 成長分野を特定し変化を促す要因を探る、* 競争環境、市場の主要企業および主要ブランドを理解する、* 5年間の予測を用いて市場の発展予測を評価するユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書およびオンライン情報システムの出版において40年を超える経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ビリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストを抱えるユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼できる情報資源を開発する独自の能力を持っています。

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目次

Baked Goods in Japan
Euromonitor International
November 2022

List Of Contents And Tables

BAKED GOODS IN JAPAN
KEY DATA FINDINGS
2022 DEVELOPMENTS
Strong current value growth due to unit price increases
Cakes sees amongst the strongest growth rates, led by snacking and gifting
Yamazaki continues to lead baked goods in 2022
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Continued retail current value growth, while volume growth will be negligible
Frozen cakes, sweet pies and tarts offers potential
Potential for health-orientated development constrained by price sensitivity
CATEGORY DATA
Table 1 Sales of Baked Goods by Category: Volume 2017-2022
Table 2 Sales of Baked Goods by Category: Value 2017-2022
Table 3 Sales of Baked Goods by Category: % Volume Growth 2017-2022
Table 4 Sales of Baked Goods by Category: % Value Growth 2017-2022
Table 5 Sales of Pastries by Type: % Value 2017-2022
Table 6 NBO Company Shares of Baked Goods: % Value 2018-2022
Table 7 LBN Brand Shares of Baked Goods: % Value 2019-2022
Table 8 Distribution of Baked Goods by Format: % Value 2017-2022
Table 9 Forecast Sales of Baked Goods by Category: Volume 2022-2027
Table 10 Forecast Sales of Baked Goods by Category: Value 2022-2027
Table 11 Forecast Sales of Baked Goods by Category: % Volume Growth 2022-2027
Table 12 Forecast Sales of Baked Goods by Category: % Value Growth 2022-2027
STAPLE FOODS IN JAPAN
EXECUTIVE SUMMARY
Staple foods in 2022: The big picture
Key trends in 2022
Competitive landscape
Channel developments
What next for staple foods?
MARKET DATA
Table 13 Sales of Staple Foods by Category: Volume 2017-2022
Table 14 Sales of Staple Foods by Category: Value 2017-2022
Table 15 Sales of Staple Foods by Category: % Volume Growth 2017-2022
Table 16 Sales of Staple Foods by Category: % Value Growth 2017-2022
Table 17 NBO Company Shares of Staple Foods: % Value 2018-2022
Table 18 LBN Brand Shares of Staple Foods: % Value 2019-2022
Table 19 Penetration of Private Label by Category: % Value 2017-2022
Table 20 Distribution of Staple Foods by Format: % Value 2017-2022
Table 21 Forecast Sales of Staple Foods by Category: Volume 2022-2027
Table 22 Forecast Sales of Staple Foods by Category: Value 2022-2027
Table 23 Forecast Sales of Staple Foods by Category: % Volume Growth 2022-2027
Table 24 Forecast Sales of Staple Foods by Category: % Value Growth 2022-2027
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources

 

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Summary

While it is set to decline slightly in retail volume terms in 2022, baked goods in Japan is expected to see strong retail current value growth, mainly due to unit price increases. Most of the major players in baked goods in Japan raised the shipping prices of their baked goods products several times in 2021 and 2022, in response to the increase in the selling price of imported wheat by the government. Japan, which depends on overseas producers for about 80% of its domestic wheat consumption, imp... Euromonitor International's Baked Goods in Japan report offers in-depth knowledge of the market at a national level, providing local insight and understanding unavailable elsewhere. In addition to the latest retail sales data 2017-2021, it identifies the leading companies, brands and retail outlets, and assesses the key trends and demographic shifts behind consumer demand and sales growth. How key trends such as health and wellness, sustainability and recovery from the pandemic are shaping the market in <|Year|> directly informs our forecasts to 2026, clearly indicating how the market is expected to change. Product coverage: Bread, Cakes, Dessert Mixes, Dessert Pies and Tarts, Frozen Baked Goods, Pastries. Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data. Why buy this report? * Get a detailed picture of the Baked Goods market; * Pinpoint growth sectors and identify factors driving change; * Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands; * Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop. Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.

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Table of Contents

Baked Goods in Japan
Euromonitor International
November 2022

List Of Contents And Tables

BAKED GOODS IN JAPAN
KEY DATA FINDINGS
2022 DEVELOPMENTS
Strong current value growth due to unit price increases
Cakes sees amongst the strongest growth rates, led by snacking and gifting
Yamazaki continues to lead baked goods in 2022
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Continued retail current value growth, while volume growth will be negligible
Frozen cakes, sweet pies and tarts offers potential
Potential for health-orientated development constrained by price sensitivity
CATEGORY DATA
Table 1 Sales of Baked Goods by Category: Volume 2017-2022
Table 2 Sales of Baked Goods by Category: Value 2017-2022
Table 3 Sales of Baked Goods by Category: % Volume Growth 2017-2022
Table 4 Sales of Baked Goods by Category: % Value Growth 2017-2022
Table 5 Sales of Pastries by Type: % Value 2017-2022
Table 6 NBO Company Shares of Baked Goods: % Value 2018-2022
Table 7 LBN Brand Shares of Baked Goods: % Value 2019-2022
Table 8 Distribution of Baked Goods by Format: % Value 2017-2022
Table 9 Forecast Sales of Baked Goods by Category: Volume 2022-2027
Table 10 Forecast Sales of Baked Goods by Category: Value 2022-2027
Table 11 Forecast Sales of Baked Goods by Category: % Volume Growth 2022-2027
Table 12 Forecast Sales of Baked Goods by Category: % Value Growth 2022-2027
STAPLE FOODS IN JAPAN
EXECUTIVE SUMMARY
Staple foods in 2022: The big picture
Key trends in 2022
Competitive landscape
Channel developments
What next for staple foods?
MARKET DATA
Table 13 Sales of Staple Foods by Category: Volume 2017-2022
Table 14 Sales of Staple Foods by Category: Value 2017-2022
Table 15 Sales of Staple Foods by Category: % Volume Growth 2017-2022
Table 16 Sales of Staple Foods by Category: % Value Growth 2017-2022
Table 17 NBO Company Shares of Staple Foods: % Value 2018-2022
Table 18 LBN Brand Shares of Staple Foods: % Value 2019-2022
Table 19 Penetration of Private Label by Category: % Value 2017-2022
Table 20 Distribution of Staple Foods by Format: % Value 2017-2022
Table 21 Forecast Sales of Staple Foods by Category: Volume 2022-2027
Table 22 Forecast Sales of Staple Foods by Category: Value 2022-2027
Table 23 Forecast Sales of Staple Foods by Category: % Volume Growth 2022-2027
Table 24 Forecast Sales of Staple Foods by Category: % Value Growth 2022-2027
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources

 

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