世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

断熱包装の世界市場 - 2024-2031


Global Insulated Packaging Market - 2024-2031

概要 世界の断熱包装市場は2023年に166億米ドルに達し、2031年には263億米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年のCAGRは6.1%で成長する見込みである。 電子商取引業界の爆発的な拡大により、断熱包装の... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
DataM Intelligence
データMインテリジェンス
2024年4月3日 US$4,350
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
213 英語

 

サマリー

概要
世界の断熱包装市場は2023年に166億米ドルに達し、2031年には263億米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年のCAGRは6.1%で成長する見込みである。
電子商取引業界の爆発的な拡大により、断熱包装の需要は大きく伸びている。食料品、食事のパッケージ、処方薬、その他の必需品をオンラインで購入する人が増えているため、輸送中に腐敗しやすい製品を保護できる包装ソリューションに対する需要が高まっている。断熱包装により、温度に敏感な商品が顧客の手元に届くまで安全で新鮮な状態を保てるため、この業界は成長している。
生鮮野菜、乳製品、肉類、調理済み食品などの生鮮商品に対する需要の高まりは、顧客の嗜好やライフスタイルの変化に起因している。これらの商品の品質と鮮度は、断熱包装されることで保管中や輸送中に決定的に保たれる。消費者が品質と利便性を求め、その結果より効率的な温度制御パッケージング・ソリューションを必要とするため、断熱パッケージングのニーズは高まっている。
アジア太平洋地域は、世界の断熱包装市場の1/3以上を占める成長地域の一つである。アジア太平洋地域の電子商取引産業の拡大が、断熱包装の需要を促進している。携帯電話の普及、インターネットアクセスの向上、戸口配送の容易さなどが、この地域の現在の電子商取引ブームに貢献している。
ダイナミクス
電子商取引の拡大と産業部門での需要増加
eコマース・プラットフォームの普及と消費者のオンライン購入志向の高まりにより、断熱包装の需要は高まっている。電子商取引に加え、電子機器、食品・飲料、化学薬品、医薬品など、さまざまな産業分野で断熱包装の人気が高まっている。断熱包装は、温度に敏感な製品を安全に輸送・保管するために、これらの分野のサプライチェーンに不可欠である。
例えば、持続可能なパッケージング・ソリューションのリーダーであるランパック・ホールディングス・コーポレーションは2023年、RecyColdクリマライナーを発表した。この革新的な保温ライナーは、様々な業界のコールドチェーン輸送ニーズに対応するよう設計されており、ランパックの持続可能性へのコミットメントを示すとともに、コスト効率に優れた効率的な輸送ソリューションをグローバルに提供している。
食品業界における断熱包装の需要拡大
断熱包装の世界市場は、食品セクターにおける断熱包装の需要拡大が大きな要因となって拡大している。顧客が利便性を重視し、そのような製品を求めているため、サプライチェーン全体で生鮮食品や生鮮食品の品質、鮮度、安全性を保持するための効率的な温度制御パッケージング・ソリューションの需要が増加している。
例えば、包装のイノベーションと持続可能性におけるリーダーシップで知られるノボレックスは、2023年にPower Prepラップを発売する。ノボレックスのBagcraftブランドが製造するこの新しいラップは、ラミネート加工と断熱加工が施されており、冷凍、解凍、再加熱、陳列の際に食品の鮮度を保つことができる。パワープレップラップを使えば、顧客は場外で調理しても品質が保たれたおいしいホットサンドを味わうことができ、便利で満足のいく食体験を提供できる。
製造コストと材料費
材料と製造の価格は、断熱包装業界にとって大きな障壁である。発泡ポリスチレン、ポリウレタン・フォーム、真空断熱パネル(VIP)などの高級断熱材を入手するための費用は、製造の総コストを増加させる可能性がある。さらに製造コストを上げるために、断熱包装の製造工程では、特殊な道具や方法が必要になることが多い。
こうした高コストに加えて、生産者は製品の品質と法的要件の遵守を保証しながら、競争力のある価格設定を維持することが難しくなる可能性がある。その結果、断熱包装ソリューションの採用は、特に厳しい予算で運営されている企業や価格に敏感な分野の企業にとっては、財政的な制約によって制限される可能性がある。
持続可能性と環境への懸念
持続可能な開発への注目の高まりは、断熱包装事業の大きな障壁となっている。環境汚染やプラスチック廃棄物は、特に発泡ポリスチレンやポリウレタンフォームのような従来の素材に由来する断熱パッケージング・ソリューションによって引き起こされる可能性がある。顧客と政府のエコロジーへの関心が高まるにつれ、環境への影響を軽減する持続可能な包装オプションへの需要が高まっている。
リサイクル可能な素材や生分解性素材を使用した持続可能な断熱包装ソリューションを提供するメーカーへの要求は、研究開発費の増加や現行の生産手順の変更をもたらす可能性がある。さらに、市場要件や環境要件を満たそうとするメーカーは、効果や手頃な価格を犠牲にすることなく、断熱包装材料のリサイクル可能性や生分解性を保証するという問題に直面する。
セグメント分析
世界の断熱包装市場は、製品、タイプ、包装形態、材料、用途、地域によって区分される。
製薬業界における断熱包装の需要増加
医薬品分野は、世界の断熱包装市場の1/3以上を占める成長地域の一つである。断熱包装の世界市場は、主に製薬業界の拡大によって影響を受けている。世界的な人口の高齢化と医療の向上により、医薬品に対するニーズが高まっている。保管や輸送中に温度に敏感な医薬品を効果的かつ無傷に保つとなると、断熱包装は不可欠である。
医薬品業界における断熱包装ソリューションの需要は、慢性疾患の増加、新興国における医療アクセスの改善、バイオ医薬品やオーダーメイド医療の成長などの要因によって、国際的に拡大している。
地理的浸透
アジア太平洋地域の医薬品業界における包装需要の拡大
アジア太平洋地域は世界の断熱包装市場で圧倒的な強さを誇っている。中国、インド、日本、韓国などの国々における食品・飲料セクターの急成長は、主要な推進要因の1つである。都市化の進展、可処分所得の増加、消費者のライフスタイルの変化により、コンビニエンス食品、生鮮食品、調理済み食品の需要が高まっている。
同地域では、断熱パッケージング・ソリューションの使用が増加している。さらに、食品、医薬品、その他の生鮮品の新鮮で安全な配達を保証するために、消費者がますますオンラインショッピングサイトにシフトしているため、温度感応性包装ソリューションはますます不可欠になっている。この地域の断熱包装品目に対する需要は、この傾向の結果として増加すると予測される。
Momentum In India Swiss SMEs Programme (MISSP)によると、インドの包装分野は2020年の現在の750億スイスフランから2025年には2050億スイスフランに増加すると予測されている。Sea-Circular Organizationは、中国の包装セクターは2020年から2025年にかけて年平均成長率(CAGR)13.5%で成長すると予測している。
例えば、2023年、ソノコ・サーモセーフのペガサスULDコンテナは、アジア太平洋地域のライフサイエンス分野の拡大を反映し、アジア太平洋地域の医薬品出荷を後押ししている。中国、日本、韓国、インドなどの主要市場では医薬品原料の調達や臨床試験が行われており、特殊な温度制御物流ソリューションへの需要が高まっています。この傾向は、この地域で温度に敏感な医薬品の安全な輸送を確保するための革新的な保温包装技術の必要性を強調している。
COVID-19の影響分析
COVID-19の流行は、世界的に断熱包装分野に様々な影響を及ぼしている。しかし、輸送中や保管中に腐敗しやすい商品の品質と安全性を維持するために、温度に敏感な包装に対する要求が高まっているため、特に食品業界や医薬品業界では断熱包装の需要が急増している。
戸締まりや社会的距離の問題により、宅配サービスやオンラインショッピングを利用する人が増えている。そのため、特に生鮮食品やワクチンなど、コールドチェーン・ロジスティクスを必要とする商品の完全性を保護するための断熱包装の需要が高まっている。需要の増加により、断熱包装の生産者はヘルスケアやeコマース分野の需要拡大に対応するために生産量を増やさなければならなくなった。
断熱包装ソリューションの生産と流通は、労働力の途絶、物流のボトルネック、原材料の不足など、世界的なサプライチェーンの途絶によって混乱している。
さらに、一部の国では経済不安や個人消費の減少により、必需品以外の品目に対する需要が変動している。これは、高級品や特殊食品などの分野に関連する断熱包装の市場セグメントに影響を与えている。こうした困難にもかかわらず、COVID-19は概して断熱包装市場に有益な効果をもたらしている。
ロシア・ウクライナ戦争の影響分析
ロシアとウクライナの戦争は、地域の貿易力学と原材料サプライチェーンに大きな影響を及ぼし、世界の断熱包装産業に影響を及ぼしている。断熱包装の製造に利用されるポリマー、樹脂、発泡体などの材料は、ロシアとウクライナの両国から大量に産出される。
さらに、貿易制限、輸送問題、地政学的懸念がこれらのサプライチェーンに混乱を引き起こした場合、必要不可欠な原材料の価格変動や不足が世界中の断熱包装メーカーに発生する可能性がある。さらに、戦争の激化はより広範な経済の不安定化につながる可能性があり、多くの地域で消費者保証や製造業の生産性に影響を及ぼし、複数の分野で断熱包装の必要性が低下する可能性がある。
製品別
- 箱
- 容器
- フレキシブルブランケット
- 袋
- ラップ&フィルム
- その他
タイプ別
- 段ボール
- 金属
- ガラス
- プラスチック
- その他
包装形態別
- 硬質
- フレキシブル
- セミリジ
素材別
- 発泡ポリスチレン(EPS)
- ポリウレタンフォーム(PU)
- ポリエチレン(PE)
- ポリプロピレン(PP)
- その他
用途別
- 化粧品
- 医薬品
- 食品・飲料
- 工業用
- 化学品
- エレクトロニクス
- その他
地域別
- 北米
o 米国
o カナダ
メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o ロシア
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主要開発
- 2023年9月18日、プルース・アドバンスト・テクノロジーズは製薬業界向けに2つの新しい温度制御パッケージング・ソリューション、Celsure XL Pallet ShipperシリーズとCelsure VIP Multi-Use Parcel Shipperシリーズを発売した。インドで製造されるこの革新的なソリューションは、従来のゲルパックソリューションや高価なリースコンテナに代わる優れた選択肢を提供します。プルスの特許取得済みPCM技術を活用し、温度に敏感な医薬品を持続可能な方法で安全かつ効率的に輸送します。
- 2021年9月2日、LifeMade Products LLCの一部門であるLifoam Industries, LLCは、Bioffex技術を採用したEnvirocooler断熱シッパーを発表した。この革新的な技術は、独自の製造工程と植物由来材料を融合させ、再生可能な成分のみで構成された斬新な発泡断熱材を製造する。
競争状況
市場の主な世界的プレーヤーには、Sonoco Products Company、Sealed Air Corporation、DS Smith Plc、Cold Ice Inc.、Cryopak、Marko Foam Products Inc.、Thermal Packaging Solutions、The Wool Packaging Company Limited、Cold Chain Technologies、Sofrigam Groupが含まれる。
レポートを購入する理由
- 製品、タイプ、包装形態、材料、用途、地域に基づく世界の断熱包装市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解するため。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- 断熱包装市場レベルの多数のデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- すべての主要企業の主要製品で構成されたエクセルで利用可能な製品マッピング。
世界の断熱包装市場レポートは、約78表、83図、213ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 新興企業

ページTOPに戻る


目次

目次
1.方法論とスコープ
1.1.調査方法
1.2.調査目的と調査範囲
2.定義と概要
3.エグゼクティブサマリー
3.1.製品別スニペット
3.2.タイプ別スニペット
3.3.包装形態別スニペット
3.4.素材別スニペット
3.5.用途別スニペット
3.6.地域別スニペット
4.ダイナミクス
4.1.影響要因
4.1.1.推進要因
4.1.1.1.電子商取引の拡大と産業部門での需要増加
4.1.1.2.食品産業における断熱包装需要の増加
4.1.2.阻害要因
4.1.2.1.生産コストと材料コスト
4.1.2.2.持続可能性と環境への懸念
4.1.3.機会
4.1.4.影響分析
5.産業分析
5.1.ポーターのファイブフォース分析
5.2.サプライチェーン分析
5.3.価格分析
5.4.規制分析
5.5.ロシア・ウクライナ戦争影響分析
5.6.DMI意見書
6.COVID-19分析
6.1.COVID-19の分析
6.1.1.COVID以前のシナリオ
6.1.2.COVID中のシナリオ
6.1.3.COVID後のシナリオ
6.2.COVID中の価格ダイナミクス-19
6.3.需給スペクトラム
6.4.パンデミック時の市場に関する政府の取り組み
6.5.メーカーの戦略的取り組み
6.6.おわりに
7.製品別
7.1.はじめに
7.1.1.製品別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
7.1.2.市場魅力度指数(製品別
7.2.ボックス
7.2.1.序論
7.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3.容器
7.4.フレキシブルブランケット
7.5.バッグ
7.6.ラップ&フィルム
7.7.その他
8.タイプ別
8.1.はじめに
8.1.1.タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
8.1.2.市場魅力度指数(タイプ別
8.2.段ボール
8.2.1.はじめに
8.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3.金属
8.4.ガラス
8.5.プラスチック
8.6.その他
9.包装形態別
9.1.はじめに
9.1.1.包装形態別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 1.2.
9.1.2.市場魅力度指数(包装形態別
9.2.硬質*包装
9.2.1.はじめに
9.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3.柔軟性
9.4.セミリジッド
10.材質別
10.1.はじめに
10.1.1.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 素材別
10.1.2.市場魅力度指数(材料別
10.2.発泡ポリスチレン (EPS)*.
10.2.1.はじめに
10.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
10.3.ポリウレタンフォーム(PU)
10.4.ポリエチレン(PE)
10.5.ポリプロピレン(PP)
10.6.その他
11.用途別
11.1.はじめに
11.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 用途別
11.1.2.市場魅力度指数(用途別
11.2.化粧品
11.2.1.はじめに
11.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
11.3.医薬品
11.4.食品・飲料
11.5.工業用
11.6.化学品
11.7.エレクトロニクス
11.8.その他
12.地域別
12.1.はじめに
12.1.1.地域別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
12.1.2.市場魅力度指数、地域別
12.2.北米
12.2.1.はじめに
12.2.2.主な地域別ダイナミクス
12.2.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 製品別
12.2.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%), タイプ別
12.2.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 包装形態別
12.2.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 素材別
12.2.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 用途別
12.2.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
12.2.8.1.米国
12.2.8.2.カナダ
12.2.8.3.メキシコ
12.3.ヨーロッパ
12.3.1.はじめに
12.3.2.地域別の主な動き
12.3.3.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 製品別
12.3.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%), タイプ別
12.3.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 包装形態別
12.3.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 素材別
12.3.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 用途別
12.3.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
12.3.8.1.ドイツ
12.3.8.2.イギリス
12.3.8.3.フランス
12.3.8.4.ロシア
12.3.8.5.スペイン
12.3.8.6.その他のヨーロッパ
12.4.南米
12.4.1.はじめに
12.4.2.地域別主要市場
12.4.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 製品別
12.4.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%), タイプ別
12.4.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 包装形態別
12.4.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 素材別
12.4.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 用途別
12.4.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
12.4.8.1.ブラジル
12.4.8.2.アルゼンチン
12.4.8.3.その他の南米地域
12.5.アジア太平洋
12.5.1.はじめに
12.5.2.主な地域別ダイナミクス
12.5.3.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 製品別
12.5.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%), タイプ別
12.5.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 包装形態別
12.5.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 素材別
12.5.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 用途別
12.5.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
12.5.8.1.中国
12.5.8.2.インド
12.5.8.3.日本
12.5.8.4.オーストラリア
12.5.8.5.その他のアジア太平洋地域
12.6.中東・アフリカ
12.6.1.はじめに
12.6.2.地域別の主な動き
12.6.3.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 製品別
12.6.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%), タイプ別
12.6.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 包装形態別
12.6.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 素材別
12.6.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 用途別
13.競争環境
13.1.競争シナリオ
13.2.市場ポジショニング/シェア分析
13.3.M&A分析
14.企業プロフィール
14.1.ソノコ・プロダクツ社
14.1.1.会社概要
14.1.2.製品ポートフォリオと説明
14.1.3.財務概要
14.1.4.主な展開
14.2.シールドエアー・コーポレーション
14.3.DSスミス
14.4.コールドアイス社
14.5.クライオパック
14.6.マルコフォームプロダクツ
14.7.サーマル・パッケージング・ソリューションズ
14.8.ザ・ウール・パッケージング・カンパニー・リミテッド
14.9.コールドチェーン・テクノロジーズ
14.10.ソフリガム・グループ
リストは網羅的ではない
15.付録
15.1.会社概要とサービス
15.2.お問い合わせ

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Overview
Global Insulated Packaging Market reached US$ 16.6 billion in 2023 and is expected to reach US$ 26.3 billion by 2031, growing with a CAGR of 6.1% during the forecast period 2024-2031.
The demand for insulated packaging has grown significantly as a result of the e-commerce industry's explosive expansion. There is an increasing demand for packaging solutions that can safeguard perishable products during transportation as more people purchase online for groceries, meal packages, prescription drugs and other necessities. The industry is growing because insulated packaging makes sure that temperature-sensitive items stay secure and fresh until they reach the customer's door.
Rising demand for perishable commodities including fresh vegetables, dairy products, meats and ready-to-eat meals can be attributed to shifting customer tastes and lifestyles. The quality and freshness of these goods are crucially preserved during storage and transit when they are packaged with insulation. The need for insulated packaging is rising as consumers seek quality and convenience and consequently need more efficient temperature-controlled packaging solutions.
Asia-Pacific is among the growing regions in the global insulated packaging market covering more than 1/3rd of the market. The Asia-Pacific expanding e-commerce industry is driving more demand for insulated packaging. The increased use of cell phones, better internet access and the ease of doorstep delivery are all contributing to the region's current e-commerce boom.
Dynamics
Expansion of E-Commerce and Rising Demand in the Industrial Sector
Insulated packaging is in high demand due to the spread of e-commerce platforms and consumers' increasing inclination towards purchasing goods online. In addition to e-commerce, insulated packaging is growing more and more popular in a variety of industrial industries, including electronics, food and beverage, chemicals and medicines. Insulated packaging is essential to these sectors' supply chains for the safe transportation and storage of temperature-sensitive products.
For Instance, in 2023, Ranpak Holdings Corp., a leader in sustainable packaging solutions, unveiled the RecyCold climaliner. The innovative thermal liner is designed to meet Cold Chain shipping needs across various industries, showcasing Ranpak's commitment to sustainability and providing cost-effective and efficient shipping solutions globally.
Growing Insulated Packaging Demand in Food Industry
The global market for insulated packaging is expanding due in large part to the expanding demand for insulated packaging in the food sector. The demand for efficient temperature-controlled packaging solutions to preserve the quality, freshness and safety of perishable and fresh foods across the supply chain has increased as customers focus on convenience and seek out such products.
For instance, in 2023, Novolex, known for its leadership in packaging innovation and sustainability, is launching Power Prep wrap, designed for grab-and-go hot sandwiches and other freshly prepared foods. Produced by Novolex's Bagcraft brand, this new wrap is laminated and insulated, ensuring the freshness of food during freezing, thawing, reheating and display. With Power Prep wrap, customers can savor delicious hot sandwiches that retain their quality even when prepared off-site, providing a convenient and satisfying dining experience.
Production and Material Costs
The price of materials and manufacturing is a major barrier for the insulated packaging industry. The expense of getting premium insulation materials, such as expanded polystyrene, polyurethane foam and vacuum-insulated panels (VIPs), can increase the total cost of manufacture. To further increase production costs, the insulated packaging manufacturing process frequently calls for specific tools and methods.
In addition to these high expenses, producers could find it difficult to maintain competitive pricing while still guaranteeing the quality of their products and their compliance with legal requirements. Consequently, the adoption of insulated packaging solutions may be limited by financial restrictions, especially for enterprises operating on a tight budget or in price-sensitive sectors.
Sustainability and Environmental Concerns
The increasing focus on sustainable development is a major barrier to the insulated packaging business. Environmental pollution and plastic waste can be caused by insulated packaging solutions, especially those derived from conventional materials like expanded polystyrene or polyurethane foam. There is a growing demand for sustainable packaging options that reduce the environmental impact as both customers and governments grow more ecologically concerned.
The demand for manufacturers to provide sustainable insulated packaging solutions with recyclable or biodegradable materials may result in increased expenses for research and development as well as changes to current production procedures. Furthermore, producers trying to satisfy market and environmental requirements face a problem in guaranteeing the recyclable or biodegradable nature of insulated packaging materials without sacrificing efficacy or affordability.
Segment Analysis
The global insulated packaging market is segmented based on product, type, packaging form, material, application and region.
Rising Demand for Insulated Packaging in the Pharmaceutical Industry
The Pharmaceutical segment is among the growing regions in the global insulated packaging market covering more than 1/3rd of the market. The global market for insulated packaging is being primarily influenced by the expansion of the pharmaceutical industry. The need for pharmaceutical items is rising as a result of global population aging and healthcare improvements. When it comes to keeping temperature-sensitive medications effective and intact during storage and transportation, insulated packaging is essential.
The demand for insulated packaging solutions in the pharmaceutical industry is expanding internationally, driven by factors including the rise in chronic illnesses, improvements in healthcare accessibility in emerging economies and the growth of biopharmaceuticals and customized medicine.
Geographical Penetration
Growing Demand for Packaging in the Pharmaceuticals Industry in Asia-Pacific
Asia-Pacific has been a dominant force in the global Insulated Packaging Market. The fast growth of the food and beverage sector in nations like China, India, Japan and South Korea is one major driver. Convenience foods, fresh produce and ready-to-eat meals are in high demand due to increased urbanization, rising disposable incomes and shifting consumer lifestyles.
The region is seeing a rise in the use of insulated packaging solutions since it is essential for maintaining the perishable items' freshness and quality throughout storage and transportation. Additionally, temperature-sensitive packaging solutions are becoming more and more essential as consumers shift more and more to online shopping sites to guarantee the fresh and safe delivery of food, pharmaceuticals and other perishable goods. The demand for insulated packaging items in this region is predicted to increase as a result of this trend.
The Indian packaging sector is projected to increase from its current CHF 75 billion in 2020 to CHF 205 billion by 2025, according to the Momentum In India Swiss SMEs Programme (MISSP). The Sea-Circular Organization projects that the packaging sector in China will grow at a Compound Annual Growth Rate (CAGR) of 13.5 percent between 2020 and 2025.
For Instance, in 2023, Sonoco ThermoSafe's Pegasus ULD container is boosting pharmaceutical shipments in Asia-Pacific, reflecting the region's expanding life sciences sector. With major markets like China, Japan, South Korea and India sourcing pharmaceutical ingredients and conducting clinical trials, there's a growing demand for specialized temperature-controlled logistics solutions. The trend underscores the necessity for innovative thermal packaging technologies to ensure the safe transport of temperature-sensitive pharmaceutical products in the region.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 pandemic has affected the insulated packaging sector globally in a variety of ways. However the other together, the growing requirement for temperature-sensitive packaging to preserve the quality and safety of perishable commodities during transit and storage has led to a spike in demand for insulated packaging, especially in the food and pharmaceutical industries.
Due to lockdowns and social distancing measures, more people are turning to home delivery services and online shopping. The has increased the demand for insulated packaging to protect the integrity of goods, particularly those that require cold chain logistics, like fresh produce and vaccines. Due to the increase in demand, producers of insulated packaging have had to increase output to keep up with the expanding demands of the healthcare and e-commerce sectors.
The market for insulated packaging has also faced difficulties as a result of the pandemic The production and distribution of insulated packaging solutions have been disrupted by interruptions in global supply chains, including labor disruptions, logistical bottlenecks and raw material shortages.
Additionally, the demand for non-essential items has fluctuated due to economic concerns and decreased consumer spending in some countries. The has an impact on market segments for insulated packaging that are associated with sectors like luxury goods and specialty foods. Despite these difficulties, COVID-19 has generally had a beneficial effect on the market for insulated packaging.
Russia-Ukraine War Impact Analysis
The war between Russia and Ukraine has a big effect on regional trade dynamics and raw material supply chains, which affects the globally insulated packaging industry. Materials including polymers, resins and foams that are utilized in the manufacturing of insulated packaging are substantial products from both Russia and Ukraine.
Furthermore, Price volatility and shortages of essential raw materials might be experienced by insulated packaging producers globally if trade restrictions, transportation issues or geopolitical concerns cause disruptions in these supply chains. Moreover, the intensification of the war can lead to wider economic instability, impacting consumer assurance and manufacturing productivity in many areas and potentially decreasing the need for insulated packaging in multiple sectors.
By Product
• Boxes
• Containers
• Flexible Blanket
• Bags
• Wraps & Films
• Others
By Type
• Corrugated Cardboards
• Metal
• Glass
• Plastic
• Others
By Packaging Form
• Rigid
• Flexible
• Semi-Rigi
By Material
• Expanded Polystyrene Foam (EPS)
• Polyurethane Foam (PU)
• Polyethylene (PE)
• Polypropylene (PP)
• Others
By Application
• Cosmetics
• Pharmaceutical
• Food and Beverages
• Industrial
• Chemicals
• Electronics
• Others
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Russia
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• On September 18, 2023, Pluss Advanced Technologies launched two new temperature-controlled packaging solutions for the pharmaceutical industry: the Celsure XL Pallet Shipper series and the Celsure VIP Multi-Use Parcel Shipper series. The innovative solutions, manufactured in India, provide a superior alternative to traditional gel pack solutions and expensive leased containers. Utilizing Pluss's patented PCM technology, they ensure the safe and efficient transportation of temperature-sensitive pharmaceuticals in a sustainable manner.
• On September 02, 2021, Lifoam Industries, LLC, a division of LifeMade Products LLC, introduced the Envirocooler insulated shipper featuring Bioffex technology. The innovative technology merges a unique manufacturing process with plant-derived materials to produce a novel foam insulation entirely composed of renewable components.
Competitive Landscape
The major global players in the market include Sonoco Products Company, Sealed Air Corporation, DS Smith Plc, Cold Ice Inc., Cryopak, Marko Foam Products Inc., Thermal Packaging Solutions, The Wool Packaging Company Limited, Cold Chain Technologies and Sofrigam Group.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global insulated packaging market segmentation based on product, type, packaging form, material, application and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of insulated packaging market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.
The global insulated packaging market report would provide approximately 78 tables, 83 figures and 213 Pages.
Target Audience 2024
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents
1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Product
3.2. Snippet by Type
3.3. Snippet by Packaging Form
3.4. Snippet by Material
3.5. Snippet by Application
3.6. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Expansion of E-Commerce and Rising Demand in the Industrial Sector
4.1.1.2. Growing Insulated Packaging Demand in Food Industry
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Production and Material Costs
4.1.2.2. Sustainability and Environmental Concerns
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Product
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product
7.2. Boxes*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Containers
7.4. Flexible Blanket
7.5. Bags
7.6. Wraps & Films
7.7. Others
8. By Type
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
8.2. Corrugated Cardboards*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Metal
8.4. Glass
8.5. Plastic
8.6. Others
9. By Packaging Form
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging Form
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Packaging Form
9.2. Rigid*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Flexible
9.4. Semi-Rigid
10. By Material
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Material
10.2. Expanded Polystyrene Foam (EPS)*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Polyurethane Foam (PU)
10.4. Polyethylene (PE)
10.5. Polypropylene (PP)
10.6. Others
11. By Application
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
11.2. Cosmetics*
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Pharmaceutical
11.4. Food and Beverages
11.5. Industrial
11.6. Chemicals
11.7. Electronics
11.8. Others
12. By Region
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
12.2. North America
12.2.1. Introduction
12.2.2. Key Region-Specific Dynamics
12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging Form
12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.2.8.1. U.S.
12.2.8.2. Canada
12.2.8.3. Mexico
12.3. Europe
12.3.1. Introduction
12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging Form
12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.8.1. Germany
12.3.8.2. UK
12.3.8.3. France
12.3.8.4. Russia
12.3.8.5. Spain
12.3.8.6. Rest of Europe
12.4. South America
12.4.1. Introduction
12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging Form
12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.4.8.1. Brazil
12.4.8.2. Argentina
12.4.8.3. Rest of South America
12.5. Asia-Pacific
12.5.1. Introduction
12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging Form
12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.5.8.1. China
12.5.8.2. India
12.5.8.3. Japan
12.5.8.4. Australia
12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific
12.6. Middle East and Africa
12.6.1. Introduction
12.6.2. Key Region-Specific Dynamics
12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging Form
12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
13. Competitive Landscape
13.1. Competitive Scenario
13.2. Market Positioning/Share Analysis
13.3. Mergers and Acquisitions Analysis
14. Company Profiles
14.1. Sonoco Products Company*
14.1.1. Company Overview
14.1.2. Product Portfolio and Description
14.1.3. Financial Overview
14.1.4. Key Developments
14.2. Sealed Air Corporation
14.3. DS Smith Plc
14.4. Cold Ice Inc.
14.5. Cryopak
14.6. Marko Foam Products Inc.
14.7. Thermal Packaging Solutions
14.8. The Wool Packaging Company Limited
14.9. Cold Chain Technologies
14.10. Sofrigam Group
LIST NOT EXHAUSTIVE
15. Appendix
15.1. About Us and Services
15.2. Contact Us

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?


DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/19 10:26

155.94 円

162.31 円

199.02 円

ページTOPに戻る