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インドネシアの軟包装市場 - 2023-2030


Indonesia Flexible Packaging Market - 2023-2030

市場概要 インドネシアの軟包装市場は2022年に41億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にCAGR 4.8%で成長し、2030年には59億米ドルに達すると予測されている。 予測期間中、消費者の嗜好の変化がインドネシ... もっと見る

 

 

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データMインテリジェンス
2023年8月22日 US$3,175
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サマリー

市場概要
インドネシアの軟包装市場は2022年に41億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にCAGR 4.8%で成長し、2030年には59億米ドルに達すると予測されている。
予測期間中、消費者の嗜好の変化がインドネシア軟包装市場の成長を促進すると予想される。外出先での食品消費に対する消費者の嗜好の高まりは、シングルサーブやすぐに食べられる包装食品の需要増加に寄与しており、食品加工企業のフレキシブル包装ソリューションに対する需要を増加させるに違いない。
包装ソリューションに対する需要の高まりは、各社が原料生産量の確保に努めているため、インドネシアのプラスチック産業への投資増加につながっている。2022年9月、日本企業の東洋紡は、インドネシアのフィルムメーカーであるPt.Trias Sentosaとの合弁会社であるPt.Trias Toyobo Astria(TTA)に新しいポリエステル包装フィルム生産施設を建設するため、7,200万米ドルを投資すると発表した。
市場ダイナミクス
人口増加と都市化
インドネシアは若い人口が急速に増加しており、過去10年間の力強い経済成長により、容赦ない都市化が進んでいる。インドネシア人の58%近くが都市部に住み、人口の4分の1以上が29歳以下である。社会経済が大きく変化し、国民のライフスタイルや消費習慣が変化している。
インドネシアの都市人口は急速に増加しており、電子商取引サービスやパッケージ食品・飲料製品の需要に拍車をかけている。そのため、電子商取引や食品・飲料業界からのフレキシブル・パッケージング・ソリューションに対する需要が増加している。メーカーは、今後数年間の仮想需要に対応するため、生産能力の拡大に取り組んでいる。
製造技術の進歩
産業機械の自動化、ロボット工学、コンピュータ化された品質管理といった最新の製造技術は、軟包装業界の生産効率を大幅に向上させている。高度な製造技術により、軟包装材料の生産におけるターンアラウンドタイムの短縮が可能になった。生産サイクルの短縮により、メーカーは厳しい納期を守り、顧客や業界の変化するニーズに迅速に対応することができる。
さらに、自動化によって大量生産が可能になるため、規模の経済性によってフレキシブル・パッケージングの単位当たりのコストが大幅に削減され、他のパッケージング・ソリューションに対して高い競争力を持つようになる。また、高度な製造技術により、材料や製造工程をより適切に管理できるようになり、廃棄物の発生が減少する。
原材料価格の変動
軟包装の生産は、プラスチック、樹脂、接着剤、紙、アルミシートなど様々な原材料に依存している。一部のプラスチックを除き、インドネシアは軟包装の生産に必要な原材料を大量に輸入している。通貨安のため、原材料価格のわずかな上昇でさえも拡大し、メーカーの利益率を大幅に低下させる。
市場が競争的で価格に敏感であることから、軟包装メーカーは生産コストの上昇を顧客に転嫁できないか、転嫁したがらない。中小規模のメーカーは、生産量も多くなく、利益率の低下を補う蓄えもないため、原材料価格の変動に対して最も脆弱である。
COVID-19の影響分析
COVID-19の流行は、インドネシア市場の需要ダイナミクスに変化をもたらした。衛生上の懸念が高まったため、使い捨て軟包装に対する需要がパンデミックの期間中に大幅に増加した。メーカーはこの変化に対応するため、滅菌済みの使い捨てフレキシブル・パッケージング・ソリューションの生産を増やした。
しかし、封鎖措置やサプライチェーンの混乱に端を発した労働力不足により、様々な必須部品が不足し、多くのメーカーは需要の増加に対応して生産規模を拡大することができなかった。多くのフレキシブル・パッケージング・メーカーが財務上の問題に直面し、パンデミックの期間中に倒産したメーカーさえあった。
ロシア・ウクライナ戦争の影響分析
現在進行中のロシア・ウクライナ戦争はインドネシアのフレキシブル・パッケージング市場に直接的な影響は与えていないが、二次的な注文の影響は短期・中期的に市場成長に様々な課題をもたらす可能性が高い。原油価格の変動は、プラスチックやその他の原材料価格の上昇につながると予想されるため、メーカーにとっては生産コストの上昇につながる。
さらに、ロシアとウクライナはともに主要な農産物輸出国であるため、紛争は大幅な食料インフレにつながり、小麦などの重要作物の価格が大幅に上昇した。包装食品の価格上昇は消費者支出の減少につながり、食品・飲料業界の軟包装需要に影響を及ぼしている。
セグメント分析
インドネシアのフレキシブルパッケージング市場は、素材、製品、技術、エンドユーザー、地域によって区分される。
インドネシアでは依然として伝統的な軟包装が好まれる
持続可能な軟包装へのシフトが進んでいるが、主に様々な種類のプラスチックから作られる従来の軟包装は依然として広く好まれている。伝統的な包装に使用される材料は、持続可能な代替品に比べ手頃な価格であることが多く、価格に敏感な企業にとって魅力的な選択肢となっている。
インドネシアでは、伝統的な軟包装ソリューションの生産とサプライチェーンが確立されている。さらに、生産技術は成熟しており、企業はすべての生産工程に精通している。伝統的な軟包装材料は幅広い特性と機能を備えており、さまざまな業界のさまざまな製品に適している。
競争状況
主要プレーヤーには、Amcor plc、Innopack、Berry Indonesia Inc.、PT.INDONESIA TOPPAN PRINTING、Plasindo Lestari、PT.Primajaya Eratama、PT.Tunas Alfin Tbk, ePac Flexible Packaging, PT Artec Package Indonesia, PT Dinakara Putra, Flexo Plate Digital, Mondi Group, Sealed Air Corporation, Sonoco Products Company, PT Inkote Indonesia and PT Argha Karya Prima Industry.
レポートを購入する理由
- 素材、製品、技術、エンドユーザー、地域に基づくインドネシアのフレキシブルパッケージング市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- インドネシア軟包装市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータポイントを収録したエクセルデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- すべての主要プレーヤーの主要製品で構成されるExcelとして利用可能な製品マッピング。
インドネシア軟包装市場レポートは約53の表、41の図と165ページを提供します。
2023年ターゲットオーディエンス
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Material
3.2. Snippet by Product
3.3. Snippet by Technology
3.4. Snippet by End-User
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Growing population and urbanization
4.1.1.2. Advances in manufacturing technology
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Volatility in raw material prices
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Material
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Material
7.2. Paper*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Aluminium
7.4. Cellulosic
7.5. Polymer
7.5.1. Polyethylene (PE)
7.5.2. Polypropylene (PP)
7.5.3. Polyethylene Terephthalate (PET)
7.5.4. Nylon
7.5.5. EVOH
7.5.6. Others
8. By Product
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Product
8.2. Pouches & Packets*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.2.3. Milk Packet
8.2.4. Bread Packet
8.2.5. Others
8.3. Wraps
8.4. Bags
8.5. Barrier Laminates
8.5.1. Nylon
8.5.2. Polyethylene (PE)
8.5.3. EVOH
8.5.4. Others
8.6. Others
9. By Technology
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology
9.2. Traditional Flexible Packaging*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Sustainable Flexible Packaging
10. By End-User
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
10.2. Food*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Pharmaceutical & Medical
10.4. Beverages
10.5. Personal Care & Household Care
10.6. Tobacco
10.7. Others
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Amcor plc*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Recent Developments
12.2. Innopack
12.3. Berry Indonesia Inc.
12.4. PT. INDONESIA TOPPAN PRINTING
12.5. Plasindo Lestari
12.6. PT. Primajaya Eratama
12.7. PT. Tunas Alfin Tbk
12.8. ePac Flexible Packaging
12.9. PT Artec Package Indonesia
12.10. PT Dinakara Putra
12.11. Flexo Plate DigitalMondi Group
12.12. Sealed Air Corporation
12.13. Sonoco Products Company
12.14. PT Inkote Indonesia
12.15. PT Argha Karya Prima Industry
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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Summary

Market Overview
Indonesia Flexible Packaging Market reached US$ 4.1 billion in 2022 and is expected to reach US$ 5.9 billion by 2030, growing with a CAGR of 4.8% during the forecast period 2023-2030.
During the forecast period, changing consumer preferences is expected to drive the growth of the Indonesia flexible packaging market. Increasing consumer preference for on-the-go food consumption have contributed to a rise in demand for single-serve and ready-to-eat packaged food products, which is bound to increase demand for flexible packaging solutions from food processing companies.
The rising demand for packaging solutions is leading to increased investment in Indonesia’s plastics industry as companies strive to ensure feedstock output. In September 2022, Toyobo, a Japanese company announced a US$ 72 million investment to build a new polyester packaging film production facility in Pt. Trias Toyobo Astria (TTA), the company’s joint venture with Pt. Trias Sentosa, an Indonesian film producer.
Market Dynamics
Growing Population and Urbanization
Indonesia has a rapidly growing young population and the country is witnessing relentless urbanization due to the strong economic growth over the past decade. Nearly 58% of Indonesians live in urban areas and more than a quarter of its population is under 29 years of age. The country has witnessed major socio-economic changes which have altered lifestyles and consumption habits of its population.
Indonesia’s rapidly growing urban population is fueling the demand for e-commerce services and packaged food and beverage products. It has prompted an increase in demand for flexible packaging solutions from the e-commerce and food and beverage industry. Manufacturers are engaged in capacity expansion with a view to catering to the hypothetical demand over the coming years.
Advances in Manufacturing Technology
Modern manufacturing technologies, such as industrial machinery automation, robotics and computerized quality control, have significantly increased production efficiency in the flexible packaging industry. Advanced manufacturing technology allows for faster turnaround times in producing flexible packaging materials. Shorter production cycles enable manufacturers to meet tight deadlines and respond promptly to the changing needs of customers and industries.
Furthermore, since automation enables high volume production, the economics of scale means that per unit cost of flexible packaging is reduced drastically, making it high competitive against other packaging solutions. Advanced manufacturing technologies also allow for better control over materials and production processes, leading to reduced waste generation.
Volatility in Raw Material Prices
The production of flexible packaging is dependent on various raw materials including plastics, resins, adhesives, paper and aluminium sheets. With the possible exception of some plastics, Indonesia imports a significant amount of raw material required for flexible packaging production. Due to its weak currency, even a small rise in raw material prices is magnified, leading to a considerable erosion of profit margins for manufacturers.
Given the competitive and price sensitive nature of the market, flexible packaging manufacturers are unable or unwilling to pass on rise in production costs to their customers. Small and medium-scale manufacturers are the most vulnerable to the volatility in raw material prices, since they do not have high production volumes or financial reserves to offset erosion of profit margins.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 pandemic led to a shift in demand dynamics for the Indonesian market. Due to increasing sanitary concerns, demands for single-use flexible packaging increased significantly over the course of the pandemic. Manufacturers responded to this change by increasing production of sterilized single-used flexible packaging solutions.
However, labor shortages triggered by lockdown measures and supply chain disruptions created shortage of various essential components, leaving many manufacturers unable to scale up production in response to growing demand. Many flexible packaging manufacturers faced financial problems and some even went bankrupt over the course of the pandemic.
Russia-Ukraine War Impact Analysis
Although the ongoing Russia-Ukraine war has not directly impacted the Indonesia flexible packaging market, secondary order effects are likely to create various challenges for market growth over the short and medium term. The volatility in crude oil prices is expected to lead to increased prices for plastics and other feedstock materials, thus leads to increased production costs for manufacturers.
Furthermore, since Russia and Ukraine are both major agriculture commodity exporters, the conflict has led to significant food inflation, with prices of critical crops such as wheat witnessing major increases. Increased prices for packaged food products has led to reduced consumer spending, thus affecting demand for flexible packaging from the food and beverage industry.
Segment Analysis
The Indonesia flexible packaging market is segmented based on material, product, technology, end-user and region.
Traditional Flexible Packaging is Still Preferred in Indonesia
Although there is a growing shift towards sustainable flexible packaging, traditional flexible packaging, mainly made from various types of plastics, is still widely preferred. The materials used in traditional packaging are often more affordable compared to some sustainable alternatives, making them an attractive choice for price-conscious businesses.
The production and supply chain for traditional flexible packaging solutions is well-established in Indonesia. Furthermore, the production technology has matured and companies are highly familiar with all production processes. Traditional flexible packaging materials offer a wide range of properties and capabilities, making them suitable for various products across different industries.
Competitive Landscape
The major players include Amcor plc, Innopack, Berry Indonesia Inc., PT. INDONESIA TOPPAN PRINTING, Plasindo Lestari, PT. Primajaya Eratama, PT. Tunas Alfin Tbk, ePac Flexible Packaging, PT Artec Package Indonesia, PT Dinakara Putra, Flexo Plate Digital, Mondi Group, Sealed Air Corporation, Sonoco Products Company, PT Inkote Indonesia and PT Argha Karya Prima Industry..
Why Purchase the Report?
• To visualize the Indonesia flexible packaging market segmentation based on material, product, technology, end-user and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of Indonesia flexible packaging market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.
The Indonesia flexible packaging market report would provide approximately 53 tables, 41 figures and 165 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Material
3.2. Snippet by Product
3.3. Snippet by Technology
3.4. Snippet by End-User
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Growing population and urbanization
4.1.1.2. Advances in manufacturing technology
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Volatility in raw material prices
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Material
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Material
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Material
7.2. Paper*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Aluminium
7.4. Cellulosic
7.5. Polymer
7.5.1. Polyethylene (PE)
7.5.2. Polypropylene (PP)
7.5.3. Polyethylene Terephthalate (PET)
7.5.4. Nylon
7.5.5. EVOH
7.5.6. Others
8. By Product
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Product
8.2. Pouches & Packets*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.2.3. Milk Packet
8.2.4. Bread Packet
8.2.5. Others
8.3. Wraps
8.4. Bags
8.5. Barrier Laminates
8.5.1. Nylon
8.5.2. Polyethylene (PE)
8.5.3. EVOH
8.5.4. Others
8.6. Others
9. By Technology
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology
9.2. Traditional Flexible Packaging*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Sustainable Flexible Packaging
10. By End-User
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
10.2. Food*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Pharmaceutical & Medical
10.4. Beverages
10.5. Personal Care & Household Care
10.6. Tobacco
10.7. Others
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Amcor plc*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Recent Developments
12.2. Innopack
12.3. Berry Indonesia Inc.
12.4. PT. INDONESIA TOPPAN PRINTING
12.5. Plasindo Lestari
12.6. PT. Primajaya Eratama
12.7. PT. Tunas Alfin Tbk
12.8. ePac Flexible Packaging
12.9. PT Artec Package Indonesia
12.10. PT Dinakara Putra
12.11. Flexo Plate DigitalMondi Group
12.12. Sealed Air Corporation
12.13. Sonoco Products Company
12.14. PT Inkote Indonesia
12.15. PT Argha Karya Prima Industry
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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