バイオプラスチック包装の世界市場 - 2023-2030Global Bioplastic Packaging Market - 2023-2030 市場概要 世界のバイオプラスチックパッケージング市場は、2022年に89億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中に年平均成長率12.5%で成長し、2030年には148億米ドルに達すると予測されている。 従来のプラスチ... もっと見る
サマリー市場概要世界のバイオプラスチックパッケージング市場は、2022年に89億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中に年平均成長率12.5%で成長し、2030年には148億米ドルに達すると予測されている。 従来のプラスチックは、その多用途性、耐久性、低コストにより、長い間包装業界の要となってきた。しかし、その非生分解性という性質が環境に深刻な脅威を与えており、プラスチック汚染は世界的に生態系に大混乱をもたらしている。従来のプラスチックに関連する環境問題の高まりが、バイオプラスチック包装市場の拡大の主なきっかけとなっている。 世界のバイオプラスチック包装市場では、バイオポリエチレン(PE)セクターが主要原料セグメントとして際立っており、25%の市場シェアを占めている。同時に、アジア太平洋地域が主導権を握り、市場シェアの4分の1以上を占めている。この優位性は、急速な都市化と中流階級の人口拡大が、環境に優しいパッケージング・ソリューションの需要急増に拍車をかけていることに起因している。 市場ダイナミクス バイオプラスチック産業への投資拡大 バイオプラスチック産業は、民間と公的セクターの両方からの投資が急増している。European Bioplasticsによると、バイオプラスチックの世界生産能力は2020年に約211万トンに達し、バイオプラスチックへの投資は2025年までに25億米ドルを超えると推定されている。 世界各国の政府は、様々な政策やインセンティブを通じてバイオプラスチック包装市場を支援している。税制上の優遇措置、助成金、補助金などのインセンティブが、バイオプラスチックの生産と使用に携わる企業に提供されている。このような措置は、企業がバイオプラスチック包装ソリューションを採用することを奨励し、業界への投資を刺激する。 持続可能な製品に対する消費者の意識と嗜好の高まり 消費者の環境フットプリントに対する意識が高まり、持続可能な素材で包装された製品を積極的に求めるようになっている。このような環境に優しいパッケージに対する消費者の嗜好の高まりは、食品・飲料、化粧品、医薬品を含む様々な業界において、バイオプラスチック包装ソリューションに対する需要の急増につながっている。 ニールセンが実施した調査によると、世界中の消費者の80%以上が、購入の意思決定をする際に環境要因を考慮するようになっている。このような消費者行動の変化により、企業は持続可能な製品に対する需要の高まりに応えるため、バイオプラスチック包装を採用するようになった。 従来のプラスチック代替品に比べて高い製造コスト バイオプラスチック包装業界は、従来のプラスチック代替品に比べて製造コストが高いという課題に直面している。供給可能な原料が限られているため、バイオプラスチックの原料調達コストは相当なものになる可能性がある。さらに、バイオプラスチックの製造工程は複雑な場合が多く、高度な技術とインフラを必要とするため、製造コストの増加にさらに拍車をかけている。 米国エネルギー省(DOE)のデータによると、バイオプラスチックの製造コストは、従来の石油由来プラスチックの約2.5倍から4倍である。こうしたコストの高騰は、企業がバイオプラスチックのパッケージング・ソリューションを採用する意欲をそぎ、市場全体の成長を制限する可能性がある。 COVID-19の影響分析 COVID-19の大流行は、世界のバイオプラスチック包装市場にプラスとマイナスの両方の影響を与えた。初期の混乱は生産と需要に影響を与えたが、パンデミックは持続可能な包装ソリューションの緊急ニーズを浮き彫りにした。政府の規制、消費者の嗜好の変化、環境問題に対する意識の高まりは、バイオプラスチック包装の需要を促進する役割を果たした。 さらに、パンデミックは消費者の行動や嗜好の変化をもたらした。包装を含め、持続可能で環境に優しい製品に対する意識と関心が高まった。世界がパンデミックによってもたらされた課題を乗り越え続ける中、持続可能なパッケージングの重要性は今後も重要な焦点であり続け、バイオプラスチック包装市場に成長機会をもたらすだろう。 セグメント分析 世界のバイオプラスチック包装市場は、タイプ、ソリューション、組織規模、最終用途、地域によって区分される。 好意的な政府政策と環境に優しい代替品への消費者需要 世界のバイオプラスチック包装市場におけるバイオポリエチレン(PE)の成長は、より持続可能な未来に向けた明るい兆しである。良好な政府政策と環境に優しい代替品への消費者需要に支えられ、バイオPE市場は近年急激な成長を遂げている。加えて、いくつかの国では使い捨てプラスチックの使用禁止や規制を課しており、バイオプラスチック市場の成長のための肥沃な土壌を作り出している。 世界が環境保護を優先し続ける中、バイオPEはプラスチック汚染を削減し、より環境に優しく持続可能なパッケージング産業を促進する上で極めて重要な役割を果たす態勢を整えている。世界各国の政府は、バイオプラスチックの研究、技術革新、採用を引き続き支援し、この前向きな軌道を加速させ、将来の世代のためにより持続可能な世界を築かなければならない。 地理的分析 環境問題に対する消費者の意識 環境問題に対する消費者の意識は、アジア太平洋地域におけるバイオプラスチック包装の成長に重要な役割を果たしている。国連環境計画(UNEP)の調査によると、中国やインドなどの国々では、バイオプラスチック包装を含む環境に優しい製品を選ぶ消費者が増えている。 日本、韓国、オーストラリアなどの国々は、規制措置や財政的インセンティブを通じて、バイオプラスチックの採用を奨励する最前線にいる。日本の環境省は「プラスチック・スマート」キャンペーンを積極的に推進し、使い捨てプラスチックの削減に焦点を当て、包装材料へのバイオプラスチックの使用を奨励している。 競争状況 市場の主なグローバルプレイヤーには、バルチラ、Rheinmetall AG、General Dynamics Information Technology, Inc.、AVEVA Group plc、Presagis Canada Inc.、ST Engineering、BMT Group Ltd、ARI Simulation、PC Maritime、FORCE TECHNOLOGYが含まれる。 レポートを購入する理由 - 原料、包装、用途、地域に基づく世界のバイオプラスチック包装市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定。 - バイオプラスチックパッケージング市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。 世界のバイオプラスチック包装市場レポートは約61表、59図、183ページを提供します。 2023年ターゲットオーディエンス - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Raw Material 3.2. Snippet by Packaging 3.3. Snippet by Application 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Growing Investments in the Bioplastics Industry 4.1.1.2. Rising Consumer Awareness and Preference for Sustainable Products 4.1.1.3. Environmental Concerns and Sustainability Initiatives 4.1.1.4. Advancements in Bioplastic Technology 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Limited Feedstock Availability 4.1.2.2. Higher Production Costs Compared to Traditional Plastic Alternatives 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Raw Material 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Raw Material 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Raw Material 7.2. Bio-Polyethylene (PE)* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Bio-Polyethylene terephthalate (PET) 7.4. Regenerated Cellulose 7.5. Poly Hydroxyalkonoates (PHA) 7.6. Others 8. By Packaging 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Packaging 8.2. Flexible Packaging* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Rigid Packaging 9. By Application 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 9.2. Food & Beverages* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Pharmaceutical 9.4. Industrial 9.5. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Raw Material 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Raw Material 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. UK 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Russia 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Raw Material 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Raw Material 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Raw Material 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. BASF SE* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Natureworks LLC 12.3. Braskem S.A. 12.4. Innovia Films 12.5. Koninklijke DSM N.V 12.6. Novamont 12.7. Biome Technologies PLC 12.8. Dow 12.9. Bio-On S.P.A. 12.10. Metabolix Inc. LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Raw Material 3.2. Snippet by Packaging 3.3. Snippet by Application 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Growing Investments in the Bioplastics Industry 4.1.1.2. Rising Consumer Awareness and Preference for Sustainable Products 4.1.1.3. Environmental Concerns and Sustainability Initiatives 4.1.1.4. Advancements in Bioplastic Technology 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Limited Feedstock Availability 4.1.2.2. Higher Production Costs Compared to Traditional Plastic Alternatives 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Raw Material 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Raw Material 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Raw Material 7.2. Bio-Polyethylene (PE)* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Bio-Polyethylene terephthalate (PET) 7.4. Regenerated Cellulose 7.5. Poly Hydroxyalkonoates (PHA) 7.6. Others 8. By Packaging 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Packaging 8.2. Flexible Packaging* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Rigid Packaging 9. By Application 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 9.2. Food & Beverages* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Pharmaceutical 9.4. Industrial 9.5. Others 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Raw Material 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Raw Material 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. UK 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Italy 10.3.6.5. Russia 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Raw Material 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Raw Material 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan 10.5.6.4. Australia 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Raw Material 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. BASF SE* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Natureworks LLC 12.3. Braskem S.A. 12.4. Innovia Films 12.5. Koninklijke DSM N.V 12.6. Novamont 12.7. Biome Technologies PLC 12.8. Dow 12.9. 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