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偽造防止包装の世界市場 - 2023-2030


Global Anti-Counterfeit Packaging Market - 2023-2030

市場概要 偽造防止包装の世界市場は、2022年に1,157億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中に年平均成長率12.7%で成長し、2030年には2,996億米ドルに達すると予測されている。 偽造防止パッケージング・ソリ... もっと見る

 

 

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データMインテリジェンス
2023年7月7日 US$4,350
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サマリー

市場概要
偽造防止包装の世界市場は、2022年に1,157億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中に年平均成長率12.7%で成長し、2030年には2,996億米ドルに達すると予測されている。
偽造防止パッケージング・ソリューションの採用は、重大な偽造リスクに直面している業界全体に広がっており、市場の活性化につながっている。医薬品、食品・飲料、化粧品、エレクトロニクス、自動車、高級品などの取り組みでは、製品、ブランド、消費者を保護するために偽造防止対策を積極的に実施している。
アジア太平洋地域は世界の偽造防止包装市場を支配しており、2022年の世界シェアは58.2%近くを占める。この成長は、すべての主要エンドユーザー部門で偽造行為が増加しているためである。偽造品に対する消費者の意識が高まり、この地域では消費者が消費する前に製品関連情報をより理解するようになった。中国の医薬品包装需要は、同地域に複数の医薬品メーカーがあることから、大きな成長が見込まれる。
市場ダイナミクス
偽造の増加
国際商業会議所(ICC)は、2022年までに偽造と海賊行為によって世界経済に4.2兆米ドルの損害が生じ、540万人の正規雇用が危険にさらされると推定している。さらに、世界保健機関(WHO)は、中低所得国の医薬品の約10%が偽造品であると推定している。
高級品の偽造品は偽造品市場全体のかなりの部分を占めている。このように、各業界で偽造が増加していることから、効果的な偽造防止パッケージング・ソリューションに対する需要が高まっている。
企業も偽造防止包装市場を後押しするために投資を行っている。例えば、2021年1月、NeuroTags社は、偽造防止ソリューションを開発し、ブランドと顧客の間に強力なデジタル接触チャネルを構築した。同社のAdvanced Warranty Solutionは、物理的な保証書をデジタル・プラットフォームに変え、消費者が端末でQRコードを検索して保証書を入手できるようにする。消費者は実際の保証書や請求書を保管する必要がないため、ブランドは顧客データを得ることができる。
技術の進歩
技術の進歩は、セキュリティと認証を強化する革新的なソリューションを提供することで、偽造防止包装市場を後押しする上で重要な役割を果たしている。偽造防止包装に革命をもたらした重要な技術的進歩の一つは、追跡システムの導入である。これらのシステムにより、企業は製造から最終消費者までのサプライチェーン全体を通して製品の動きを監視・追跡することができる。
トラック・アンド・トレース・システムの利点には、サプライチェーンの可視性と透明性が含まれ、企業は製品の移動における逸脱や矛盾を特定することができます。また、偽造品が市場に出回るのを検知・防止することができる。さらに、これらのシステムは、最終消費者が購入した製品を認証することを可能にする。消費者は、スマートフォンや専用アプリケーションを使って固有のコードをスキャンすることで、製品情報にアクセスし、その真正性を確認し、改ざんされていないことを確認することができる。
高い包装コスト
偽造防止パッケージング・ソリューションの導入には、研究開発、設備、材料、導入など、追加コストがかかることが多い。例えば、効果的な偽造防止包装ソリューションを開発するには、多大な研究開発努力が必要となる。
企業は、製品の安全性と真正性を確保するために、さまざまな技術、材料、方法の設計とテストに資源を投入する。こうした研究開発コストは相当なものになる可能性があり、偽造防止包装にかかる費用全体を押し上げ、市場成長の妨げとなっている。
さらに、偽造防止包装には、認証やセキュリティの目的で独自の特性を持つ特殊な素材、コーティング、インクを使用することが多い。これらの材料は従来の包装材料よりも高価な場合がある。このような特殊材料の使用は偽造防止包装の全体的なコストに寄与する。
COVID-19影響分析
国連貿易開発会議(UNCTAD)の試算によると、工場の操業停止と相まって製造業が衰退しているため、COVID-19の発生によって世界の直接投資が5%~15%縮小する可能性がある。石油、自動車、航空産業へのFDI投資に対するCOVID-19の悪影響は大きいと予想される。
COVID-19による世界の製造業への影響に関する調査は、自動車、食品・飲料、化学、機械、電気・電子、医薬品・医療機器、その他に分かれている。このように、製造活動の衰退は、サプライチェーン管理における分布と、世界のさまざまな部門にわたって様々な製造ユニットのシャットダウンにより、特に2020年に偽造防止包装市場の成長に深刻な影響を与えている。
セグメント分析
偽造防止包装の世界市場は、技術、エンドユーザー、地域によって区分される。
独立したデータベースとユーザーフレンドリーな偽造防止ソリューションに対する需要の高まり
ホログラムは世界の偽造防止市場で著しい成長を見せており、予測期間には23.4%近くをカバーする見込みである。ホログラムは最も人気があり、その理由はホログラム技術がデータベースやその他のものから独立しており、従来の偽造防止ソリューションの中で上位にランクされるからである。ユーザーは、この視覚的保護ソリューションが使いやすく識別しやすいと感じている。この製品の分野別成長率が高まっていることが、市場への新規参入を後押ししている。
例えば、2023年1月19日には、世界最大のセキュリティ用光学可変素子(OVD)またはホログラムの製造業者の1つであるHolostik India Limitedが、増大する偽造品問題を阻止するために、新製品の開発、規制遵守に関する意識の向上、偽造防止対策の実施に取り組んでいる。
ナノ光学イメージOVD(Optically Variable Devices)、すなわち超安全ホログラムは、偽造防止ソリューションに対する世界的な需要に対応するため、ホロスティク・インディアが創造・生産する新技術の一つである。これらのOVDやセキュリティホログラムは最も安全で最先端の技術である。
地理的分析
アジア太平洋地域における偽造行為の増加と消費者意識の高まり
アジア太平洋地域は世界の偽造防止包装市場を支配しており、最大の市場シェアを占めている。これは、すべての主要エンドユーザー部門で偽造行為が増加していることに加え、この地域では消費者の偽造品に対する意識が高まっており、実際に消費者が消費する前に製品関連情報をより理解するようになっているためである。中国の医薬品包装需要は、同地域に複数の医薬品メーカーがあることから、大きな成長が見込まれる。
また、同地域の企業と政府の両方による投資の増加は、効果的な偽造防止包装ソリューションの必要性に対する認識の高まりを反映している。同市場では、RFID(Radio Frequency Identification)、改ざん防止機能、固有識別子、追跡追跡システムなど、製品を保護し偽造に対抗するための先進技術の開発と導入が進んでいる。
競争状況
世界の主要企業には、Avery Dennison Corporation、3M、DuPont、AlpVision、SICPA HOLDING SA、Cypheme、Savi Technology、CCL Industries、Systech、Authentix Inc、TraceLinkなどが含まれる。
レポートを購入する理由
- 技術、エンドユーザー、地域に基づく世界の偽造防止包装市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- 全セグメントを網羅した多数の偽造防止包装市場レベルのデータポイントを収録したExcelデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性インタビューと綿密な調査後の包括的な分析で構成されています。
- 全主要プレイヤーの主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
世界の偽造防止包装市場レポートは約53の表、50の図と201ページを提供します。
2023年ターゲットオーディエンス
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Technology
3.2. Snippet by End-User
3.3. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Growing Incidence of Counterfeiting
4.1.1.2. Technological Advancements
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High Packaging Cost
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Technology
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology
7.2. Holograms *
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. 2-D Barcodes
7.4. Forensic Techniques
7.5. Visible or Overt Features
7.6. Radio Frequency Identification (RIF)
7.7. Hidden or Covert Markers
7.8. Serialization
7.9. Others
8. By End-User
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
8.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
8.2. Food & Beverage*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Cosmetics & Personal Care
8.4. Pharmaceuticals
8.5. Electrical & Electronics
8.6. Apparel & Footwear
8.7. Others
9. By Region
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
9.2. North America
9.2.1. Introduction
9.2.2. Key Region-Specific Dynamics
9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.2.5.1. The U.S.
9.2.5.2. Canada
9.2.5.3. Mexico
9.3. Europe
9.3.1. Introduction
9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.3.5.1. Germany
9.3.5.2. The UK
9.3.5.3. France
9.3.5.4. Italy
9.3.5.5. Russia
9.3.5.6. Rest of Europe
9.4. South America
9.4.1. Introduction
9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.4.5.1. Brazil
9.4.5.2. Argentina
9.4.5.3. Rest of South America
9.5. Asia-Pacific
9.5.1. Introduction
9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.5.5.1. China
9.5.5.2. India
9.5.5.3. Japan
9.5.5.4. Australia
9.5.5.5. Rest of Asia-Pacific
9.6. Middle East and Africa
9.6.1. Introduction
9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10. Competitive Landscape
10.1. Competitive Scenario
10.2. Market Positioning/Share Analysis
10.3. Mergers and Acquisitions Analysis
11. Company Profiles
11.1. Systech *
11.1.1. Company Overview
11.1.2. Product Portfolio and Description
11.1.3. Financial Overview
11.2. 3M
11.3. DuPont
11.4. AlpVision
11.5. SICPA HOLDING SA
11.6. Cypheme
11.7. Savi Technology
11.8. CCL Industries
11.9. Avery Dennison Corporation
11.10. TraceLink
LIST NOT EXHAUSTIVE
12. Appendix
12.1. About Us and Services
12.2. Contact Us

 

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Summary

Market Overview
The Global Anti-Counterfeit Packaging Market reached US$ 115.7 billion in 2022 and is expected to reach US$ 299.6 billion by 2030, growing with a CAGR of 12.7% during the forecast period 2023-2030.
Adopting anti-counterfeit packaging solutions is widespread across industries that face significant counterfeiting risks leading to a boost in the market. Initiatives such as pharmaceuticals, food and beverages, cosmetics, electronics, automotive, and luxury goods actively implement anti-counterfeit measures to protect their products, brands, and consumers.
Asia-Pacific is dominating the Global Anti-Counterfeit Packaging Market, accounted nearly 58.2% global share in 2022. The growth is due to rising counterfeit practices in all major end-user sectors. Increased consumer awareness of fake products led to more understanding of product-related information before consumer consumption in this region. The demand for pharmaceutical packaging in China is expected to show significant growth due to several pharmaceutical product manufacturers in the region
Market Dynamics
Growing Incidence of Counterfeiting
The International Chamber of Commerce (ICC) estimates that counterfeiting and piracy will cost the global economy US$4.2 trillion and put 5.4 million legitimate jobs at risk by 2022. Furthermore, the World Health Organization (WHO) estimates that about 10% of medicines in low- and middle-income countries are counterfeit.
Counterfeit luxury products account for a substantial portion of the overall counterfeiting market. Thus, the growing incidence of counterfeiting across industries has created a strong demand for effective anti-counterfeit packaging solutions.
Companies are also investing to boost the anti-counterfeit packaging market. For instance, in January 2021, NeuroTags came up with foolproof anti-counterfeiting solutions and created powerful digital channels of contact between brands and their customers. The company’s Advanced Warranty Solution turns physical warranty cards into a digital platform where consumers can search the QR code on their devices and get their warranty cards. Consumers do not need to keep the actual warranty card/invoice, so brands get customer data.
Technological Advancements
Technological advancements have played a crucial role in boosting the anti-counterfeit packaging market by offering innovative solutions that enhance security and authentication. One significant technological advancement that has revolutionized anti-counterfeit packaging is the implementation of track and trace systems. These systems enable companies to monitor and trace the movement of products throughout the supply chain, from manufacturing to the end consumer.
The benefits of track and trace systems include supply chain visibility and transparency, allowing companies to identify any deviations or discrepancies in the product's journey. It helps detect and prevent counterfeit products from entering the market. Furthermore, these systems allow end consumers to authenticate the products they purchase. By scanning the unique codes using their smartphones or dedicated applications, consumers can access product information, verify its authenticity, and ensure it has not been tampered with.
High Packaging Cost
Implementing anti-counterfeit packaging solutions often involves additional costs, including research and development, equipment, materials, and implementation. For instance, developing effective anti-counterfeit packaging solutions requires significant research and development efforts.
Companies invest resources in designing and testing various technologies, materials, and methods to ensure the security and authenticity of their products. These R&D costs can be substantial and contribute to the overall expense of anti-counterfeit packaging, hampering the market growth.
Furthermore, anti-counterfeit packaging often involves using specialized materials, coatings, or inks with unique properties for authentication and security purposes. These materials may be more expensive than traditional packaging materials. Using such specialized materials contributes to the overall cost of anti-counterfeit packaging.
COVID-19 Impact Analysis
As estimated by the United Nations Conference on Trade and Development (UNCTAD), due to the decline in the manufacturing sector coupled with the factory shutdown, the COVID-19 outbreak could cause global FDI to shrink by 5 percent -15 percent. The adverse effects of COVID-19 on FDI investments in the oil, automotive, and airline industries are expected to be high.
The research on the global manufacturing industry effect of COVID-19 is divided into vehicles, food & beverage, chemicals, machinery, electrical and electronics, pharmaceutical and medical devices, and others. Thus, a decline in manufacturing activities has severely affected the anti-counterfeit packaging market's growth, particularly in 2020, owing to distribution in supply chain management and shut of various manufacturing units across different sectors of the globe.
Segment Analysis
The Global Anti-Counterfeit Packaging Market is segmented based on technology, end-user and region.
Rising Demand For Independent Of Database And User-Friendly Anti-Counterfeiting Solutions
Hologram has shown tremendous growth in the global anti-counterfeit market and is expected to cover nearly 23.4% in the forecast period. Holograms are the most popular, as holographic technology is independent of databases or anything else, ranking high on the list of conventional anti-counterfeiting solutions. Users find this visual protection solution easy to use and identify. The growing segmental growth of the product has encouraged the entry of new players in the market.
For instance, on 19 January 2023, one of the biggest producers of Security Optically Variable Devices (OVDs) or holograms in the world, Holostik India Limited, is prepared to create new products, raise awareness about regulatory compliance, and implement anti-counterfeiting measures to stop the growing problem of fake goods.
Nano Optical Image OVDs (Optically Variable Devices), or ultra-secure holograms, are among the new technologies created and produced by Holostik India to address the global demand for anti-counterfeiting solutions. These OVDs or security holograms are the safest and most cutting-edge technology.
Geographical Analysis
Asia-Pacific’s Rising Counterfeit Practices, Coupled With Increasing Consumer Awareness
Asia-Pacific is dominating the global anti-counterfeit packaging market and accounts for the largest market share due to rising counterfeit practices in all major end-user sectors, coupled with increasing consumer awareness of fake products leading to more understanding of product-related information before actual consumer consumption in this region. The demand for pharmaceutical packaging in China is expected to show significant growth due to several pharmaceutical product manufacturers in the region.
Besides, the increasing investments by both companies and governments in the region reflect the growing recognition of the need for effective anti-counterfeit packaging solutions. The market is witnessing the development and deployment of advanced technologies, such as RFID (Radio Frequency Identification), tamper-evident features, unique identifiers, and track-and-trace systems, to protect products and combat counterfeiting.
Competitive Landscape
The major global players include Avery Dennison Corporation, 3M, DuPont, AlpVision, SICPA HOLDING SA, Cypheme, Savi Technology, CCL Industries, Systech, Authentix Inc, TraceLink, and among others.
Why Purchase the Report?
• To visualize the Global Anti-Counterfeit Packaging Market segmentation based on technology, end-user and region, and understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous anti-counterfeit packaging market-level data points with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.
The Global Anti-Counterfeit Packaging Market Report Would Provide Approximately 53 Tables, 50 Figures And 201 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Technology
3.2. Snippet by End-User
3.3. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Growing Incidence of Counterfeiting
4.1.1.2. Technological Advancements
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High Packaging Cost
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Technology
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology
7.2. Holograms *
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. 2-D Barcodes
7.4. Forensic Techniques
7.5. Visible or Overt Features
7.6. Radio Frequency Identification (RIF)
7.7. Hidden or Covert Markers
7.8. Serialization
7.9. Others
8. By End-User
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
8.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
8.2. Food & Beverage*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Cosmetics & Personal Care
8.4. Pharmaceuticals
8.5. Electrical & Electronics
8.6. Apparel & Footwear
8.7. Others
9. By Region
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
9.2. North America
9.2.1. Introduction
9.2.2. Key Region-Specific Dynamics
9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.2.5.1. The U.S.
9.2.5.2. Canada
9.2.5.3. Mexico
9.3. Europe
9.3.1. Introduction
9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.3.5.1. Germany
9.3.5.2. The UK
9.3.5.3. France
9.3.5.4. Italy
9.3.5.5. Russia
9.3.5.6. Rest of Europe
9.4. South America
9.4.1. Introduction
9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.4.5.1. Brazil
9.4.5.2. Argentina
9.4.5.3. Rest of South America
9.5. Asia-Pacific
9.5.1. Introduction
9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.5.5.1. China
9.5.5.2. India
9.5.5.3. Japan
9.5.5.4. Australia
9.5.5.5. Rest of Asia-Pacific
9.6. Middle East and Africa
9.6.1. Introduction
9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10. Competitive Landscape
10.1. Competitive Scenario
10.2. Market Positioning/Share Analysis
10.3. Mergers and Acquisitions Analysis
11. Company Profiles
11.1. Systech *
11.1.1. Company Overview
11.1.2. Product Portfolio and Description
11.1.3. Financial Overview
11.2. 3M
11.3. DuPont
11.4. AlpVision
11.5. SICPA HOLDING SA
11.6. Cypheme
11.7. Savi Technology
11.8. CCL Industries
11.9. Avery Dennison Corporation
11.10. TraceLink
LIST NOT EXHAUSTIVE
12. Appendix
12.1. About Us and Services
12.2. Contact Us

 

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