フライドポテトの世界市場 - 2023-2030Global French Fries Market - 2023-2030 市場概要 世界のフライドポテト市場は2022年に157億米ドルに達し、2030年には230億米ドルに達するなど、有利な成長が予測されている。予測期間中の年平均成長率は4.9%である。 ジャガイモはフライドポテト生産... もっと見る
サマリー市場概要世界のフライドポテト市場は2022年に157億米ドルに達し、2030年には230億米ドルに達するなど、有利な成長が予測されている。予測期間中の年平均成長率は4.9%である。 ジャガイモはフライドポテト生産の主要原料である。ジャガイモの入手可能性、品質、価格はフライドポテト市場に大きな影響を与える。ジャガイモの栽培、貯蔵、調達といった要素は、原料の安定供給を確保する上で重要な役割を果たす。生のジャガイモがフライドポテトに加工される過程には、洗浄、皮むき、カット、ブランチング、乾燥、フライ、冷凍など、いくつかのジャガイモ加工段階が含まれる。フライドポテトの品質、食感、味を一定に保つため、高度なポテト加工技術が採用されている。 消費者はユニークで高品質なフライドポテトを求めるようになり、高級フライドポテトやグルメ・フライドポテトが登場するようになった。レストランや料理店では現在、紫イモやフィンガリングポテトなどの特別なジャガイモから作られたフライドポテトに、独特の調味料やディッピングソースを添えて提供している。例えば、Verywellfitによると、フライドポテト1人前のカロリーは196キロカロリー、炭水化物は18.5グラムである。このトレンドは、より高度で風味豊かなフライドポテト体験を提供することを目的としている。 市場ダイナミクス すぐに食べられるスナックやファストフードの需要の高まりは、フライドポテト業界に大きなチャンスをもたらす。 すぐに食べられるスナックやファストフードの需要の高まりは、フライドポテト市場に大きなチャンスをもたらしている。今日の消費者はかつてないほど忙しく、便利で簡単に調理できる食品の選択肢をますます求めるようになっている。フライドポテトは、人気で便利なファスト・フードとして、この傾向から利益を得る好位置にある。すぐに食べられるスナックやファスト・フードが人気なのは、食事の時間を素早く簡単に解決してくれるからだ。外出先でも、職場でも、自宅でも食べることができ、準備にかかる時間も最小限で済む。 そのため、手軽で便利な食品を求める忙しい消費者に特に人気がある。フライドポテト市場は、こうした消費者層のニーズを満たすのに適している。フライドポテトは、外出先や最小限の準備時間で手軽に食べられるスナックやサイドディッシュである。また、多くの外食店や小売店で入手できるため、消費者にとって便利な選択肢となっている。 加工技術の進歩がフライドポテト市場の成長を牽引すると期待される 加工機器の技術的進歩により、フライドポテトの生産効率と生産性が向上している。先進的な切断機、皮むき機、ブランチング機、フライ機により、より迅速で安定した加工が可能になり、生産量の増加と生産コストの削減が実現した。技術の進歩は、フライドポテトのより健康的な加工方法の開発にもつながっている。 エアフライやオーブン焼きのような新しい調理法は、油の使用量を減らし、フライドポテト全体の脂肪含量を減らし、健康志向の消費者に対応している。こうしたヘルシーな代替品は、より幅広い消費者層にアピールすることで市場の成長を促進する。例えば、アイダホ州ボイジーに本社を置くConquest Delivery+社は、調理後40分まで熱々でカリッとした食感を保つユニークなフライドポテトを事業者向けに発売した。 フライドポテト市場を抑制する消費者の健康懸念の高まり 健康懸念はフライドポテト市場を抑制する主な要因の一つである。フライドポテトは高カロリー食品であり、肥満、心臓病、糖尿病などの健康問題にしばしば関連している。消費者の間で健康問題に対する意識が高まっているため、特に先進国ではフライドポテトの需要が減少している。 消費者の健康志向はますます高まっており、従来のフライドポテトに代わるヘルシーなものを求めるようになっている。消費者が求めているのは、カロリー、脂肪、ナトリウムが低く、天然素材から作られた食品である。健康志向の高まりは、サツマイモ・フライドポテト、ベイクド・ポテト・フライドポテト、その他の野菜ベースのスナックなどの代替製品の開発につながった。これらの製品はより健康的で、よりバラエティに富んでいると認識されており、従来のフライドポテトの需要を制限する可能性がある。 コビッドの影響: COVID-19の流行は、eコマースとオンライン小売の成長を加速させた。実店舗の閉鎖や社会的距離の縮小に伴い、消費者は好みの商品を購入するためにオンライン・プラットフォームを利用するようになっている。強力なオンライン・プレゼンスと効率的な消費者直販チャネルを持つコーヒー代替ブランドは、この消費者行動の変化から恩恵を受けたと思われる。パンデミックは、健康とウェルネスへの関心を高めた。消費者は、自分の免疫システム、全体的な健康状態、食生活の選択に、より意識を向けるようになった。その結果、ユニークな風味と潜在的な健康効果を提供する代用コーヒーのようなノンカフェイン飲料を含む、より健康的な代替品への関心が高まっている。 セグメント分析 世界のフライドポテト市場は、製品、タイプ、用途、流通チャネル、地域によって区分される。 用途別では、フードサービス分野が最も高い市場シェアを占める フライドポテト市場においてフードサービス分野が最大の市場シェアを占めているのにはいくつかの理由がある。主な理由の1つは、フライドポテトがクイックサービス・レストラン、ファストカジュアル・レストラン、フルサービス・レストランなど多くの外食産業のメニューとして人気があることである。Tastewise社によると、52.67%のレストランがフライドポテトをメニューに載せている。 ハンバーガー、サンドイッチ、フライドチキンなどのメインディッシュのサイドディッシュとしてフライドポテトが使われることが多い。また、フライドポテト、カーリーポテト、サツマイモポテトなど、フライドポテトを単品メニューとして提供することもある。また、大量のフライドポテトを迅速かつ効率的に調理するのに必要な設備や専門知識も備えており、これはペースの速いレストランの環境では不可欠である。 地理的分析 フライドポテトの急成長市場はアジア太平洋地域 アジア太平洋地域がフライドポテト市場で最も急成長している理由はいくつかある。主な理由のひとつは、同地域で欧米式ファーストフードやカジュアル・ダイニングの人気が高まっていることである。国連食糧農業機関(FAO)によると、2021年のアジアにおけるジャガイモの総生産量は1億9700万トンだった。このため、外食産業の店舗数が増加し、フライドポテトやその他のスナック菓子の需要が高まっている。 小売部門の成長もアジア太平洋地域のフライドポテト市場の成長に寄与している。同地域ではスーパーマーケットやハイパーマーケットが普及しつつあり、フライドポテトを含む幅広い冷凍食品を取り扱っていることが多い。こうした製品の利便性と入手しやすさが、小売部門におけるフライドポテトの需要を促進している。 競争状況 世界の主要企業には、Aviko、Agristo NV、McCain Foods Limited、Checkers - Rally's、Kroger、Lamb Weston Holdings Inc、11er Nahungrmittel GmbH、Albert Barlett and Sons、J.R. Simplot Company、Arby's IP Holderなどがある。 レポートを購入する理由 - フライドポテトの世界市場を製品、タイプ、用途、流通チャネル別に可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定 - フライドポテト市場レベルの多数のデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性インタビューと綿密な調査後の包括的な分析で構成されています。 - すべての主要企業の主要製品で構成されるエクセルで利用可能な製品マッピング。 世界のフライドポテト市場レポートは、約69の表、65の図、200ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 調査専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product 3.2. Snippet by Type 3.3. Snippet by Application 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Growing demand for online food delivery 4.1.1.2. Technological advancements in the processing of french fries 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Increasing awareness of healthy eating habits 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product 7.2. Frozen* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Fresh 8. By Application 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 8.2. Household* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Food Service 9. By Type 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 9.2. Waffle Fries* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Curly Fries 9.4. Classic Fries 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. Supermarkets/Hypermarkets* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Online Food Delivery 10.4. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. The U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. The UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Aviko* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Agristo NV 13.3. McCain Foods Limited 13.4. Checkers - Rally's 13.5. Kroger 13.6. Lamb Weston Holdings Inc 13.7. 11er Nahrungsmittel GmbH 13.8. Albert Barlett and Sons 13.9. J.R. Simplot Company 13.10. Arby's IP Holder LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product 3.2. Snippet by Type 3.3. Snippet by Application 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Growing demand for online food delivery 4.1.1.2. Technological advancements in the processing of french fries 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Increasing awareness of healthy eating habits 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product 7.2. Frozen* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Fresh 8. By Application 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 8.2. Household* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Food Service 9. By Type 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 9.2. Waffle Fries* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Curly Fries 9.4. Classic Fries 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. Supermarkets/Hypermarkets* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Online Food Delivery 10.4. Others 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. The U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. The UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Aviko* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. Agristo NV 13.3. McCain Foods Limited 13.4. Checkers - Rally's 13.5. Kroger 13.6. Lamb Weston Holdings Inc 13.7. 11er Nahrungsmittel GmbH 13.8. Albert Barlett and Sons 13.9. J.R. Simplot Company 13.10. Arby's IP Holder LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(食品)の最新刊レポート
DataM Intelligence社の食品分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |