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米国のRent to Own市場。流通チャネル別(Brick & MortarとEコマース)分析、COVID-19のインパクト分析による規模・予測、2027年までの予測


The US Rent to Own Market: Analysis By Distribution Channel (Brick & Mortar and E-commerce), Size & Forecast with Impact Analysis of COVID-19 and Forecast up to 2027

賃貸住宅(「リース購入」とも呼ばれる)とは、購入希望者が住宅を賃貸し、後で購入することができるようにする契約である。借主/買主は、貸主/売主に、賃貸料と同額を月々支払います。毎月の支払額の一部は、住... もっと見る

 

 

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Daedal Research
デダルリサーチ
2022年11月11日 US$1,650
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70 英語

 

サマリー

賃貸住宅(「リース購入」とも呼ばれる)とは、購入希望者が住宅を賃貸し、後で購入することができるようにする契約である。借主/買主は、貸主/売主に、賃貸料と同額を月々支払います。毎月の支払額の一部は、住宅の購入価格に充当されます。賃貸期間中または終了時に、借主/買主は、両者が合意した条件で住宅を購入する独占的な権利を有する。2021年の米国の賃貸住宅市場は104.8億米ドルで、2027年には155.3億米ドルに達すると予想されています。

賃貸住宅業界は、一次金融機関やサブプライム金融機関が与信措置を強化するため、予測期間中に明るい見通しを示すと予想される。また、生活必需品(家電、PC)の需要も高まっており、今後さらに拡大することが予想されます。米国の賃貸住宅市場は、2022年から2027年にかけてCAGR6.77%で成長すると予測されています。

市場セグメンテーション分析。

流通チャネル別本レポートでは、米国の賃貸住宅市場を2つの流通チャネルに分類しています。Brick & MortarとE-commerceに分類しています。Eコマースチャネルは2021年に41%のシェアを占め、予測期間には10.08%のCAGRで、成長すると予想されています。COVID-19の発生により、米国全土で自宅待機や社会的距離を置く命令が出されています。このため、リースでさまざまなものを購入するためにEコマースチャネルを好む人が増えています。

米国賃貸住宅市場のダイナミクス

成長の原動力都市部の人口増加により、レンタル市場が活性化。消費者は、さまざまな理由で異なる場所に移動する可能性があるため、製品を購入するよりもレンタルサービスを利用する方がストレスがなく便利だと考えています。さらに、海外からの移住者の増加、GDPの成長、可処分所得の増加、ミレニアム世代の増加、バーチャルレンタルオウン市場の拡大などにより、市場は拡大すると予想されます。

課題レンタル施設は、顧客のセキュリティの欠如など、さまざまな問題を抱えています。例えば、リースオプションは、テナントやバイヤーにとって従来の住宅ローンと同様のリスクを伴いますが、回復の可能性があるという利点はありません。また、ベンダーやサプライヤー、製品への依存、利益率の低さなど、米国賃貸市場が直面する課題もある。

トレンド米国の賃貸住宅市場の大きなトレンドは、インターネットの普及率の上昇である。インターネットが生活のあらゆる場面で活用されるようになり、人々はインターネット上で多くの製品や様々な産業に関する知識を得て、比較することができるようになった。この機会を捉えて、多くのレンタル事業者は、新たに開始したサービスや既存のサービスに関するすべての情報をインターネット上で提供しています。また、スマートフォンが新たなカテゴリーとして登場し、技術革新が急速に進んでいることも、米国レンタル市場の成長を後押ししていると考えられる。

COVID-19の影響分析および今後の展望

コロナウイルス感染症(COVID-19)の流行は、世界各国の政府がロックダウンを実施するなど、米国の賃貸住宅市場にも大きな影響を及ぼした。しかし、市場の影響を総合すると2020年には好転した。企業では、第1四半期は減収となりましたが、持ち家需要の増加や賃貸価格の上昇などにより、業界は回復しました。米国では、技術革新のスピードが速く、住宅購入における電子商取引の増加などにより、今後、賃貸住宅産業がさらに成長する可能性がある。

競合環境と最近の動向。

米国の賃貸住宅市場は細分化されており、多くの企業が参入している。米国の賃貸住宅市場の主要プレイヤーは以下の通りである。

Rent-A-Center Inc.
goeasy Ltd.
The Aaron's Company, Inc.
コ・オーナーシップ・オーガニゼーション
株式会社フレックスショッパー
EZファニチャーセールス&リース
バディーズ・ホーム・ファニシングス・カンパニー
Snap Finance Company
ホーム・パートナーズ・オブ・アメリカ社(HPOA)
ドリーム・アメリカ・オーガニゼーション
Zerodown
バーブハウス
アクション・レント・トゥ・オーナー
ディビー・ホームズ

レント・トゥ・オーナー市場参加者の多くは、先進技術の導入による製品の進化に注目しています。世界各地でパートナーシップ、契約、合弁事業、財務協定を締結することで、世界規模でのブランド・アイデンティティを維持しています。



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目次

1. Executive Summary

2. Introduction

2.1 Rent-To-Own: An Overview
2.1.1 Rent-To-Own Market
2.1.2 Rent-To-Own: Advantages and Disadvantages
2.1.3 Components of the Rent-To-Own Agreement

2.2 Rent-To-Own Segmentation: An Overview
2.2.1 Rent-To-Own Segmentation

3. The US Market Analysis

3.1 The US Rent to Own Market: An Analysis

3.1.1 The US Rent to Own Market: An Overview
3.1.2 The US Rent to Own Market by Value
3.1.3 The US Rent to Own Market by Distribution Channel (Brick & Mortar and E-commerce)
3.1.4 The US Rent to Own Market by Number of Stores

3.2 The US Rent to Own Market: Distribution Channel Analysis

3.2.1 The US Rent to Own Market by Distribution Channel: An Overview
3.2.2 The US Rent to Own Brick & Mortar Market by Value
3.2.3 The US Rent to Own E-commerce Market by Value

4. Impact of COVID-19

4.1 Impact of COVID-19
4.1.1 The Economic Effects of COVID-19
4.1.2 Response of Industry Players to COVID-19
4.1.3 Post COVID-19 Scenario

5. Market Dynamics

5.1 Growth Drivers
5.1.1 Spike in Urbanization
5.1.2 Significant Population of International Migrants
5.1.3 Surging GDP Growth
5.1.4 Rising Disposable Income
5.1.5 Growing Millennial Population
5.1.6 Rising Virtual Rent-to-Own Market

5.2 Challenges
5.2.1 Dependency on Vendors, Suppliers and Products
5.2.2 Lack of Customer Security
5.2.3 Low Profit Margin

5.3 Market Trends
5.3.1 Hike in Internet Penetration
5.3.2 Rollout of Smartphone as New Category
5.3.3 Rapid Pace in Technological Advancements

6. Competitive Landscape

6.1 The US Rent to Own Market Players Comparison
6.2 The US Rent to Own Market Players by Number of Stores

7. Company Profiles

7.1 Rent-A-Center Inc.
7.1.1 Business Overview
7.1.2 Operating Segments
7.1.3 Business Strategy

7.2 goeasy Ltd.
7.2.1 Business Overview
7.2.2 Operating Segments
7.2.3 Business Strategy

7.3 The Aaron's Company, Inc.
7.3.1 Business Overview
7.3.2 Business Strategy

7.4 Co-Ownership Organization
7.4.1 Business Overview
7.4.2 Business Strategy

7.5 FlexShopper Inc.
7.5.1 Business Overview

7.6 EZ Furniture Sales & Leasing
7.6.1 Business Overview

7.7 Buddy's Home Furnishings Company
7.7.1 Business Overview

7.8 Snap Finance Company
7.8.1 Business Overview

7.9 Home Partners of America Company (HPOA)
7.9.1 Business Overview

7.10 Dream America Organization
7.10.1 Business Overview

7.11 Zerodown
7.11.1 Business Overview

7.12 Verbhouse
7.12.1 Business Overview

7.13 Action Rent to Own
7.13.1 Business Overview

7.14 Divvy Homes
7.14.1 Business Overview

List of Figures

Figure 1: Components of Rent-to-Own Agreement
Figure 2: Rent-To-Own Segmentation
Figure 3: The US Rent to Own Market by Value; 2017-2021 (US$ Billion)
Figure 4: The US Rent to Own Market by Value; 2022-2027 (US$ Billion)
Figure 5: The US Rent to Own Market by Distribution Channel; 2021 (Percentage, %)
Figure 6: The US Rent to Own Market by Number of Stores; 2017-2021 (Billion)
Figure 7: The US Rent to Own Brick & Mortar by Value; 2017-2021 (US$ Billion)
Figure 8: The US Rent to Own Brick & Mortar Market by Value; 2022 - 2027 (US$ Billion)
Figure 9: The US Rent to Own E-commerce Market by Value; 2017-2021 (US$ Billion)
Figure 10: The US Rent to Own E-commerce Market by Value; 2022-2027 (US$ Billion)
Figure 11: The US Number of Unemployed Persons & Unemployment Rate; April 2019-April 2020 (Million & Percentage, %)
Figure 12: The US Urban Population; 2015-2022 (Percentage, %)
Figure 13: The US Percentage of International Migrants; 2020 (Percentage, %)
Figure 14: The US GDP; 2015-2021 (US$ Trillion)
Figure 15: The US Disposable Personal Income; 2016-2021 (US$ Trillion)
Figure 16: The US Millennial Population; 2016-2036 (Million)
Figure 17: The US Internet Penetration Rate; 2017-2023 (Percentage, %)
Figure 18: The US Smartphone User Penetration; 2018-2025 (Percentage, %)
Figure 19: Rent-A-Center Inc. Revenue by Segments; 2021 (Percentage, %)
Figure 20: goeasy Ltd. Revenue by Segments; 2021 (Percentage, %)
Table 1: Rent-to-Own Advantages & Disadvantages
Table 2: The US Rent to Own Market Players Comparison; 2019
Table 3: The US Rent to Own Market Players by Number of Stores; 2021

 

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Summary

Rent to own (also known as "lease purchase") is a contract that allows prospective buyers to lease a home with the option to purchase it later. The tenant/buyer pays the landlord/seller an amount equal to the rental amount on a monthly basis. A portion of the monthly payment is then applied to the home's purchase price. During or at the end of the lease period, the tenant/buyer has the exclusive right to purchase the home on the terms agreed upon by both parties. In 2021, the US rent to own market was valued at US$10.48 billion, and is probable to reach US$15.53 billion by 2027.

The rent to own industry is anticipated to showcase a positive outlook during the forecasted years as primary and subprime lenders would tighten credit measures. Furthermore, demand for essential products (appliances and computers) is increasing and would further intensify in the approaching times. The US rent to own market is projected to grow at a CAGR of 6.77%, during the forecast period of 2022-2027.

Market Segmentation Analysis:

By Distribution Channel: The report splits the US rent to own market into two distribution channel: Brick & Mortar and E-commerce. E-commerce channel held a share of 41% of the market share in 2021 and is expected to grow at a CAGR of 10.08%, in the forecasted period. Stay at home and social distancing orders have been imposed all across the US due to the outbreak of COVID-19. This in turn has led to more and more people preferring e-commerce channels for purchasing various things on lease.

The US Rent to Own Market Dynamics:

Growth Drivers: The rising urban population resulted in a positive influence on rent-to-own market. Consumers find it more stress-free and convenient way to use rent-to-own services instead of buying the products as there is the possibility of shifting to different locations for different reasons. Further, the market is expected to increase due to significant population of international migrants, surging GDP growth, rising disposable income, growing millennial population, rising virtual rent-to-own market, etc.

Challenges: Rent-to-own facilities is tailed by various issues such as lack of customer security. For example, a lease-option is accompanied by similar risks for tenants/buyers as a traditional mortgage, excluding the benefit of potential recovery. The other challenge that the US rent to own market face is dependency on vendors, suppliers and products, low profit margin, etc.

Trends: A major trend gaining pace in the US rent to own market is hike in internet penetration. With increasing use of internet in all phases of life, people have been able to reach and compare many products and knowledge on various industries provided on internet. This opportunity is seized by many rent-to-own companies and they are now providing all the information regarding the new launched services and existing services on the internet. More trends in the market are believed to augment the growth of the US rent to own market during the forecasted period include rollout of smartphone as new category, rapid pace in technological advancements, etc.

Impact Analysis of COVID-19 and Way Forward:

The epidemic of Coronavirus illness (COVID-19) had a significant impact on the US rent to own market, as governments around the world implemented lockdowns. However, the market's total impact was favorable in 2020. The enterprises saw a loss in revenue for the first quarter of the year, however the industry recovered due to increased demand for house ownership, higher rental prices, and other factors. The rent-to-own industry in the US is likely to grow further in the future, owing to the rapid speed of technology improvements, more e-commerce in home purchases, and so on.

Competitive Landscape and Recent Developments:

The US rent to own market is fragmented with the presence of a large number of players majorly dominating the country. Key players of the US rent to own market are:

Rent-A-Center Inc.
goeasy Ltd.
The Aaron's Company, Inc.
Co-Ownership Organization
FlexShopper Inc.
EZ Furniture Sales & Leasing
Buddy's Home Furnishings Company
Snap Finance Company
Home Partners of America Company (HPOA)
Dream America Organization
Zerodown
Verbhouse
Action Rent to Own
Divvy Homes

Rent to own market participants are mostly focused on product advancements through the implementation of advanced technologies. Signing partnerships, contracts, joint ventures, and financial agreements around the world allow the company to preserve its brand identity on a global scale.



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Table of Contents

1. Executive Summary

2. Introduction

2.1 Rent-To-Own: An Overview
2.1.1 Rent-To-Own Market
2.1.2 Rent-To-Own: Advantages and Disadvantages
2.1.3 Components of the Rent-To-Own Agreement

2.2 Rent-To-Own Segmentation: An Overview
2.2.1 Rent-To-Own Segmentation

3. The US Market Analysis

3.1 The US Rent to Own Market: An Analysis

3.1.1 The US Rent to Own Market: An Overview
3.1.2 The US Rent to Own Market by Value
3.1.3 The US Rent to Own Market by Distribution Channel (Brick & Mortar and E-commerce)
3.1.4 The US Rent to Own Market by Number of Stores

3.2 The US Rent to Own Market: Distribution Channel Analysis

3.2.1 The US Rent to Own Market by Distribution Channel: An Overview
3.2.2 The US Rent to Own Brick & Mortar Market by Value
3.2.3 The US Rent to Own E-commerce Market by Value

4. Impact of COVID-19

4.1 Impact of COVID-19
4.1.1 The Economic Effects of COVID-19
4.1.2 Response of Industry Players to COVID-19
4.1.3 Post COVID-19 Scenario

5. Market Dynamics

5.1 Growth Drivers
5.1.1 Spike in Urbanization
5.1.2 Significant Population of International Migrants
5.1.3 Surging GDP Growth
5.1.4 Rising Disposable Income
5.1.5 Growing Millennial Population
5.1.6 Rising Virtual Rent-to-Own Market

5.2 Challenges
5.2.1 Dependency on Vendors, Suppliers and Products
5.2.2 Lack of Customer Security
5.2.3 Low Profit Margin

5.3 Market Trends
5.3.1 Hike in Internet Penetration
5.3.2 Rollout of Smartphone as New Category
5.3.3 Rapid Pace in Technological Advancements

6. Competitive Landscape

6.1 The US Rent to Own Market Players Comparison
6.2 The US Rent to Own Market Players by Number of Stores

7. Company Profiles

7.1 Rent-A-Center Inc.
7.1.1 Business Overview
7.1.2 Operating Segments
7.1.3 Business Strategy

7.2 goeasy Ltd.
7.2.1 Business Overview
7.2.2 Operating Segments
7.2.3 Business Strategy

7.3 The Aaron's Company, Inc.
7.3.1 Business Overview
7.3.2 Business Strategy

7.4 Co-Ownership Organization
7.4.1 Business Overview
7.4.2 Business Strategy

7.5 FlexShopper Inc.
7.5.1 Business Overview

7.6 EZ Furniture Sales & Leasing
7.6.1 Business Overview

7.7 Buddy's Home Furnishings Company
7.7.1 Business Overview

7.8 Snap Finance Company
7.8.1 Business Overview

7.9 Home Partners of America Company (HPOA)
7.9.1 Business Overview

7.10 Dream America Organization
7.10.1 Business Overview

7.11 Zerodown
7.11.1 Business Overview

7.12 Verbhouse
7.12.1 Business Overview

7.13 Action Rent to Own
7.13.1 Business Overview

7.14 Divvy Homes
7.14.1 Business Overview

List of Figures

Figure 1: Components of Rent-to-Own Agreement
Figure 2: Rent-To-Own Segmentation
Figure 3: The US Rent to Own Market by Value; 2017-2021 (US$ Billion)
Figure 4: The US Rent to Own Market by Value; 2022-2027 (US$ Billion)
Figure 5: The US Rent to Own Market by Distribution Channel; 2021 (Percentage, %)
Figure 6: The US Rent to Own Market by Number of Stores; 2017-2021 (Billion)
Figure 7: The US Rent to Own Brick & Mortar by Value; 2017-2021 (US$ Billion)
Figure 8: The US Rent to Own Brick & Mortar Market by Value; 2022 - 2027 (US$ Billion)
Figure 9: The US Rent to Own E-commerce Market by Value; 2017-2021 (US$ Billion)
Figure 10: The US Rent to Own E-commerce Market by Value; 2022-2027 (US$ Billion)
Figure 11: The US Number of Unemployed Persons & Unemployment Rate; April 2019-April 2020 (Million & Percentage, %)
Figure 12: The US Urban Population; 2015-2022 (Percentage, %)
Figure 13: The US Percentage of International Migrants; 2020 (Percentage, %)
Figure 14: The US GDP; 2015-2021 (US$ Trillion)
Figure 15: The US Disposable Personal Income; 2016-2021 (US$ Trillion)
Figure 16: The US Millennial Population; 2016-2036 (Million)
Figure 17: The US Internet Penetration Rate; 2017-2023 (Percentage, %)
Figure 18: The US Smartphone User Penetration; 2018-2025 (Percentage, %)
Figure 19: Rent-A-Center Inc. Revenue by Segments; 2021 (Percentage, %)
Figure 20: goeasy Ltd. Revenue by Segments; 2021 (Percentage, %)
Table 1: Rent-to-Own Advantages & Disadvantages
Table 2: The US Rent to Own Market Players Comparison; 2019
Table 3: The US Rent to Own Market Players by Number of Stores; 2021

 

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