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米国のLEO衛星とGEO衛星の市場規模調査、軌道タイプ別(低軌道、静止軌道)、用途別(通信、地球・宇宙観測、科学研究、ナビゲーション、その他)、最終用途別(商業、政府・軍事、その他)、2022-2032年予測


US LEO and GEO Satellite Market Size study, by Orbit Type (Low Earth Orbit. Geostationary Earth Orbit) by Application (Telecommunication, Earth & space observation, Scientific research, Navigation, Others) By End-Use (Commercial, Government & Military, Others) Forecasts 2022-2032

米国のLEOおよびGEO衛星市場は、2023年に約36億5000万米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて15.14%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。LEO衛星は通常、地表から160~2,000km(100~1,... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年6月20日 US$4,950
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200 英語

 

サマリー

米国のLEOおよびGEO衛星市場は、2023年に約36億5000万米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて15.14%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。LEO衛星は通常、地表から160~2,000km(100~1,200マイル)の比較的低い高度で地球を周回する。LEO衛星は通常、90分から2時間で地球を周回する。GEO衛星の軌道はかなり高く、地球の赤道上空約35,786km(22,236マイル)である。地球の自転と同じ速度で公転するため、衛星は地球表面の特定の場所に固定されることができる。スペースX社(Starlink)やアマゾン社(Project Kuiper)のような企業は、世界的なブロードバンドインターネットカバレッジを提供するために、LEOに小型衛星の大規模なコンステレーションを展開している。これらのコンステレーションは数千の衛星で構成されることもあり、LEOでの運用衛星数は大幅に増加する。さらに、SpaceXやRocket Labなどの民間打ち上げサービス・プロバイダーの台頭により、衛星打ち上げの可用性が向上し、コストが削減された。これにより、LEO衛星のより頻繁で柔軟な打ち上げ機会が可能になった。こうした傾向は、米国のLEO衛星とGEO衛星市場の需要をさらに押し上げている。

民間投資と新たなビジネスモデルは、米国のLEO・GEO衛星市場の需要を大きく牽引している。SpaceXやAmazonなどの企業は、世界的なブロードバンドカバレッジを提供することを目的としたメガ衛星に多額の投資を行っている。こうした民間投資は政府資金への依存を減らし、急速な技術進歩とコスト削減を刺激する。SaaS(Satellite as a Service)や柔軟なリースオプションといった革新的なビジネスモデルは、新興企業から既存企業まで多様な顧客を引き付け、市場の需要をさらに拡大している。民間企業は、大規模な設備投資に支えられて、高スループット衛星(HTS)や柔軟なペイロード設計で能力を強化している。これらの開発により、高速インターネットやグローバル放送など、より効率的でコスト効率の高いサービスが可能になる。このような民間セクターの原動力と革新的な事業戦略が相俟って、米国のLEOおよびGEO衛星市場の成長と需要を牽引している。しかし、衛星の打ち上げ・製造コストが高いことが、2022年から2032年にかけての市場成長を阻害している。


本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り:
クアルコム社
テキサス・インスツルメンツ
ボーイング社
ロッキード・マーチン社
L3 ハリス・コーポレーション
6社
7社目
8社目
9社目
10社


市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

軌道タイプ別
地球低軌道
静止地球軌道

用途別
電気通信
地球・宇宙観測
科学研究
ナビゲーション
その他

用途別
商業
官公庁・軍需
その他


調査対象年は以下の通り:
過去年 - 2022年
基準年 - 2023年
予測期間 - 2024年から2032年

主な要点
2022年から2032年までの10年間の市場推定と予測。
各市場セグメントの年換算収益と国レベル分析。
主要地域の国レベル分析による地理的状況の詳細分析。
市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争状況。
主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
市場の競争構造の分析
市場の需要側と供給側の分析

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目次

第1章.米国LEO・GEO衛星市場の定義と調査前提条件
1.1.調査目的
1.2.市場の定義
1.3.調査の前提
1.3.1.包含と除外
1.3.2.限界
1.3.3.供給サイドの分析
1.3.3.1.入手可能性
1.3.3.2.インフラ
1.3.3.3.規制環境
1.3.3.4.市場競争
1.3.3.5.経済性(消費者の視点)
1.3.4.需要サイド分析
1.3.4.1.規制の枠組み
1.3.4.2.技術の進歩
1.3.4.3.環境への配慮
1.3.4.4.消費者の意識と受容
1.4.推定方法
1.5.調査対象年
1.6.通貨換算レート

第2章.要旨
2.1.米国のLEO衛星とGEO衛星の市場規模と予測(2022年~2032年)
2.2.セグメント別概要
2.2.1.軌道タイプ別
2.2.2.アプリケーション別
2.2.3.用途別
2.3.主要動向
2.4.不況の影響
2.5.アナリストの推奨と結論
第3章.米国のLEO衛星とGEO衛星の市場ダイナミクス
3.1.市場促進要因
3.2.市場の課題
3.3.市場機会
第4章.米国LEO・GEO衛星市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競合他社との競争
4.1.6.ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ
4.1.7.ポーター5フォースの影響分析
4.2.PESTEL分析
4.2.1.政治的要因
4.2.2.経済的
4.2.3.社会
4.2.4.技術的
4.2.5.環境
4.2.6.法律
4.3.最高の投資機会
4.4.トップ勝ち組戦略
4.5.破壊的トレンド
4.6.業界専門家の視点
4.7.アナリストの推奨と結論
第5章.米国のLEO衛星とGEO衛星の軌道タイプ別市場規模と予測 2022年~2032年
5.1.地球低軌道
5.2.静止地球軌道
第6章.米国のLEO衛星とGEO衛星の用途別市場規模と予測 2022-2032
6.1.電気通信
6.2.地球・宇宙観測
6.3.科学研究
6.4.航法
6.5.その他
第7章.米国のLEO衛星とGEO衛星のエンドユーザー別市場規模と予測 2022-2032
7.1.商業用
7.2.政府・軍需
7.3.その他
第8章.コンペティティブ・インテリジェンス
8.1.主要企業のSWOT分析
8.1.1.企業1
8.1.2.企業2
8.1.3.会社3
8.2.トップ市場戦略
8.3.企業プロフィール
8.3.1.クアルコム
8.3.1.1.主要情報
8.3.1.2.概要
8.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
8.3.1.4.製品概要
8.3.1.5.市場戦略
8.3.2.テキサス・インスツルメンツ
8.3.3.ボーイング社
8.3.4.ロッキード・マーチン社
8.3.5.L3 ハリス・コーポレーション
8.3.6.6社
8.3.7.7社
8.3.8.8社
8.3.9.9社
8.3.10.10社目
第9章.研究プロセス
9.1.研究プロセス
9.1.1.データマイニング
9.1.2.分析
9.1.3.市場推定
9.1.4.バリデーション
9.1.5.出版
9.2.研究属性

 

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Summary

US LEO and GEO Satellite Market is valued approximately USD 3.65 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 15.14 % over the forecast period 2024-2032. LEO satellites normally orbit the planet at relatively low altitudes, between 160 and 2,000 kilometers (100 and 1,200 miles) above its surface. They usually finish their orbit around the Earth in between 90 minutes and two hours, which is not too long. The orbit of GEO satellites is substantially higher, roughly 35,786 kilometers (22,236 miles) above the equator of the planet. They are able to stay fixed in relation to a particular location on the Earth's surface because they orbit at the same speed as the planet's rotation. Companies such as SpaceX (Starlink), and Amazon (Project Kuiper), are deploying large constellations of small satellites in LEO to provide global broadband internet coverage. These constellations can consist of thousands of satellites, significantly increasing the number of operational satellites in LEO. Furthermore, the rise of private launch service providers such as SpaceX, Rocket Lab, and others has increased the availability and reduced the cost of launching satellites. This has enabled more frequent and flexible launch opportunities for LEO satellites. These trends further drive demand for the US LEO and GEO Satellite Market.

Private investment and new business models are significantly driving demand for the US LEO and GEO Satellite Market. Companies such as SpaceX, and Amazon, are investing heavily in mega-constellations aimed at providing global broadband coverage. These private investments reduce reliance on government funding and stimulate rapid technological advancements and cost reductions. Innovative business models, such as satellite-as-a-service (SaaS) and flexible leasing options, attract a diverse range of customers, from startups to established enterprises, further expanding market demand. Private firms are enhancing capabilities with high-throughput satellites (HTS) and flexible payload designs, supported by significant capital investments. These developments enable more efficient and cost-effective services, such as high-speed internet and global broadcasting. Together, these private sector dynamics and innovative business strategies are key drivers of growth and demand in the US LEO and GEO Satellite Market. However, high launch and manufacturing costs of satellites stifle market growth between 2022 and 2032.


Major market player included in this report are:
Qualcomm Inc
Texas Instruments
The Boeing Company
Lockheed Martin Corporation
L3 Harris Corporation
Company 6
Company 7
Company 8
Company 9
Company 10


The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Orbit Type
Low Earth Orbit
Geostationary Earth Orbit

By Application
Telecommunication
Earth & space observation
Scientific research
Navigation
Others

By End-Use
Commercial
Government & Military
Others


Years considered for the study are as follows:
Historical year – 2022
Base year – 2023
Forecast period – 2024 to 2032

Key Takeaways:
Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
Annualized revenues and Country level analysis for each market segment.
Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
Competitive landscape with information on major players in the market.
Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
Analysis of competitive structure of the market.
Demand side and supply side analysis of the market



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Table of Contents

Chapter 1. US LEO and GEO Satellite Market Definition and Research Assumptions
1.1. Research Objective
1.2. Market Definition
1.3. Research Assumptions
1.3.1. Inclusion & Exclusion
1.3.2. Limitations
1.3.3. Supply Side Analysis
1.3.3.1. Availability
1.3.3.2. Infrastructure
1.3.3.3. Regulatory Environment
1.3.3.4. Market Competition
1.3.3.5. Economic Viability (Consumer’s Perspective)
1.3.4. Demand Side Analysis
1.3.4.1. Regulatory frameworks
1.3.4.2. Technological Advancements
1.3.4.3. Environmental Considerations
1.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
1.4. Estimation Methodology
1.5. Years Considered for the Study
1.6. Currency Conversion Rates

Chapter 2. Executive Summary
2.1. US LEO and GEO Satellite Market Size & Forecast (2022- 2032)
2.2. Segmental Summary
2.2.1. By Orbit Type
2.2.2. By Application
2.2.3. By End-Use
2.3. Key Trends
2.4. Recession Impact
2.5. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 3. US LEO and GEO Satellite Market Dynamics
3.1. Market Drivers
3.2. Market Challenges
3.3. Market Opportunities
Chapter 4. US LEO and GEO Satellite Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model
4.1.7. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.2. PESTEL Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.2.5. Environmental
4.2.6. Legal
4.3. Top investment opportunity
4.4. Top winning strategies
4.5. Disruptive Trends
4.6. Industry Expert Perspective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. US LEO and GEO Satellite Market Size & Forecasts by Orbit Type 2022-2032
5.1. Low Earth Orbit
5.2. Geostationary Earth Orbit
Chapter 6. US LEO and GEO Satellite Market Size & Forecasts by Application 2022-2032
6.1. Telecommunication
6.2. Earth & space observation
6.3. Scientific research
6.4. Navigation
6.5. Others
Chapter 7. US LEO and GEO Satellite Market Size & Forecasts by End-Use 2022-2032
7.1. Commercial
7.2. Government & Military
7.3. Others
Chapter 8. Competitive Intelligence
8.1. Key Company SWOT Analysis
8.1.1. Company 1
8.1.2. Company 2
8.1.3. Company 3
8.2. Top Market Strategies
8.3. Company Profiles
8.3.1. Qualcomm Inc
8.3.1.1. Key Information
8.3.1.2. Overview
8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
8.3.1.4. Product Summary
8.3.1.5. Market Strategies
8.3.2. Texas Instruments
8.3.3. The Boeing Company
8.3.4. Lockheed Martin Corporation
8.3.5. L3 Harris Corporation
8.3.6. Company 6
8.3.7. Company 7
8.3.8. Company 8
8.3.9. Company 9
8.3.10. Company 10
Chapter 9. Research Process
9.1. Research Process
9.1.1. Data Mining
9.1.2. Analysis
9.1.3. Market Estimation
9.1.4. Validation
9.1.5. Publishing
9.2. Research Attributes

 

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