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ハードウェアas-aサービスの世界市場規模調査&予測、提供サービス別(ハードウェアモデル、プロフェッショナルサービス)、エンドユーザー産業別(小売/卸売、教育、BFSI、製造、ヘルスケア、IT・通信、その他エンドユーザー産業)、地域別分析、2023-2030年


Global Hardware as-a Service Market Size study & Forecast, by Offering (Hardware Model, Professional Services), by End-User Industry (Retail/Wholesale, Education, BFSI, Manufacturing, Healthcare, IT and Telecommunication, Other End-User Industries) and Regional Analysis, 2023-2030

世界のHaaS(Hardware as a Service)市場は、2022年に約565.3億米ドルと評価され、2023年から2030年の予測期間中に28.71%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。Hardware as a Serviceとは、ハードウェ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年4月13日 US$4,950
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200 英語

 

サマリー

世界のHaaS(Hardware as a Service)市場は、2022年に約565.3億米ドルと評価され、2023年から2030年の予測期間中に28.71%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。Hardware as a Serviceとは、ハードウェア・コンポーネントやデバイスをそのまま販売するのではなく、サブスクリプションやリース方式で顧客に提供するビジネスモデルを指す。このモデルはSaaS(Software as a Service)に似ており、物理的なハードウェア・リソースに焦点を当てている。Hardware as a Service市場は、クラウドプラットフォームの導入拡大や中小企業の増加などの要因により拡大している。HaaSでは、顧客のニーズに応じてハードウェア・リソースを柔軟に拡張できる。その結果、予測期間2023-2030年の国際市場では、HaaSの需要が徐々に増加している。

クラウドプラットフォームは、企業が業務を迅速に拡張することを可能にする。クラウド・サービスの需要が高まるにつれ、拡張性と柔軟性に優れたハードウェア・インフラに対するニーズも高まっている。HaaSはクラウドのスケーラビリティ・モデルに合致しており、企業は要件の変化に応じてハードウェア・リソースを容易に追加・削減できる。Statistaによると、世界のパブリック・クラウド・コンピューティング市場は、2024年末までに最大6,790億米ドルに達すると予測されている。さらに、パブリッククラウド市場は、2022年に約4910億米ドルのエンドユーザー支出を占め、2023年には5970億米ドルに達する。ハードウェア・アズ・ア・サービス市場を牽引するもう一つの重要な要因は、中小企業の増加である。HaaSプロバイダーは通常、メンテナンス、トラブルシューティング、サポートサービスを提供する。このため、中小企業は社内に大規模なITスタッフを雇用する必要がなくなり、潜在的なコスト削減につながる。また、Statistaによると、中小企業の数は2020年に3億2,780万社、2021年には3億3,299万社に達する。さらに、企業全体のデジタル化率の高まりと、サービスインフラとしてのハードウェアによる技術進歩は、予測期間中、市場に有利な成長機会をもたらすと予想される。しかし、サービスとしてのハードウェアの初期コストの高さや、HaaSモデルの利点に関する認知度の低さが、2023~2030年の予測期間を通じて市場全体の成長を阻害するとみられる。

Hardware as-a Serviceの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、ヨーロッパ、中南米、中東・アフリカである。北米は、この地域の企業全体でデジタル化が進んでいるため、2022年の市場を支配した。デジタルトランスフォーメーションは、技術要件の急速な変化を伴うことが多い。HaaSは、進化するデジタルニーズに基づいてハードウェアリソースを増減できる俊敏性と柔軟性を企業に提供する。これは、従来の固定的なハードウェア・ソリューションがすぐに時代遅れになる可能性のあるダイナミックなビジネス環境では特に価値がある。同地域の圧倒的な実績は、HaaSの全体的な需要を促進すると予想される。さらに、アジア太平洋地域ではクラウドプラットフォームの採用が増加していることなどから、予測期間中に最も急成長すると予想されている。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤー
デル
デザインデータシステムズ社
ITque社
アマゾン・ドット・コム社
マスターIT社
レノボ・グループ
マイクロソフト株式会社
ナビタスリース株式会社
ZNet Technologies Pvt.
富士通株式会社

最近の市場動向
 富士通は2023年12月、同業界に不可欠なサービスを日本市場向けに「Fsas Technologies Inc.富士通の選択は、この事業の開発、生産、販売から、関連するハードウェアやサービスの日本での保守に至るまで、すべての段階における包括的な資源管理と配分の枠組みを構築する必要性を浮き彫りにしている。

世界のHaaS市場レポートスコープ:
 過去データ - 2020 - 2021
 推計基準年 - 2022年
 予測期間 - 2023-2030
 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向
 対象セグメント - オファリング, エンドユーザー産業, 地域
 地域範囲 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東およびアフリカ
 カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープの追加または変更*。

本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

提供製品別
ハードウェアモデル
プロフェッショナルサービス

エンドユーザー業界別
小売/卸売
教育
BFSI
製造業
ヘルスケア
IT・通信
その他エンドユーザー産業

地域別

北米
米国
カナダ

ヨーロッパ
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
RoAPAC

ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ

中東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
その他の中東・アフリカ

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目次

第1章.要旨
1.1.市場概要
1.2.世界市場およびセグメント別市場予測、2020~2030年 (億米ドル)
1.2.1.ハードウェアas-aサービス市場、地域別、2020年~2030年(USD Billion)
1.2.2.ハードウェアas-aサービス市場、オファリング別、2020年~2030年(USD Billion)
1.2.3.ハードウェアas-aサービス市場、エンドユーザー産業別、2020年~2030年(USD Billion)
1.3.主要動向
1.4.推計方法
1.5.調査の前提
第2章.世界のサービスとしてのハードウェア市場の定義と範囲
2.1.調査の目的
2.2.市場の定義と範囲
2.2.1.業界の進化
2.2.2.調査範囲
2.3.調査対象年
2.4.通貨換算レート
第3章.世界のHaaS市場ダイナミクス
3.1.ハードウェアas-aサービス市場のインパクト分析(2020-2030年)
3.1.1.市場促進要因
3.1.1.1.クラウドプラットフォームの導入拡大
3.1.1.2.中小企業の増加
3.1.2.市場の課題
3.1.2.1.初期コストの高さ ハードウェア・アズ・ア・サービス
3.1.2.2.HaaSモデルの利点に関する認識不足
3.1.3.市場機会
3.1.3.1.企業全体におけるデジタル化の進展
3.1.3.2.Hardware as a Serviceインフラによる技術の進歩
第4章.世界のサービスとしてのハードウェア市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競争上のライバル
4.2.ポーターの5フォース影響分析
4.3.PEST分析
4.3.1.政治的
4.3.2.経済的
4.3.3.社会
4.3.4.技術
4.3.5.環境
4.3.6.法律
4.4.最高の投資機会
4.5.トップ勝ち組戦略
4.6.COVID-19インパクト分析
4.7.破壊的トレンド
4.8.業界専門家の視点
4.9.アナリストの推奨と結論
第5章.サービスとしてのハードウェアの世界市場:提供サービス別
5.1.市場スナップショット
5.2.ハードウェアas-a-サービスの世界市場、オファリング別、性能-潜在能力分析
5.3.ハードウェアas-aサービスの世界市場:オファリング別 2020-2030年予測 (億米ドル)
5.4.ハードウェアas-aサービス市場、サブセグメント分析
5.4.1.ハードウェアモデル
5.4.2.プロフェッショナルサービス
第6章.ハードウェアas-a-サービスの世界市場:エンドユーザー産業別
6.1.市場スナップショット
6.2.ハードウェアas-aサービスの世界市場:エンドユーザー産業別、業績-潜在能力分析
6.3.ハードウェアas-aサービスの世界市場:エンドユーザー産業別 2020-2030年予測 (億米ドル)
6.4.ハードウェアas-aサービス市場、サブセグメント分析
6.4.1.小売/卸売
6.4.2.教育
6.4.3.金融サービス
6.4.4.製造業
6.4.5.ヘルスケア
6.4.6.IT・通信
6.4.7.その他のエンドユーザー産業
第7章.世界のHaaS市場、地域別分析
7.1.主要国
7.2.上位新興国
7.3.サービスとしてのハードウェア市場、地域別市場スナップショット
7.4.北米のサービスとしてのハードウェア市場
7.4.1.米国のハードウェアサービス市場
7.4.1.1.サービス内訳の推計と予測、2020~2030年
7.4.1.2.エンドユーザー産業の内訳の推定と予測、2020-2030年
7.4.2.カナダのハードウェア・アズ・ア・サービス市場
7.5.欧州ハードウェアサービス市場スナップショット
7.5.1.イギリスのハードウェアASAサービス市場
7.5.2.ドイツのハードウェアASAサービス市場
7.5.3.フランスのサービスとしてのハードウェア市場
7.5.4.スペインのハードウェアサービス市場
7.5.5.イタリアのサービスとしてのハードウェア市場
7.5.6.その他のヨーロッパのハードウェアASAサービス市場
7.6.アジア太平洋地域のハードウェアサービス市場スナップショット
7.6.1.中国のハードウェアASAサービス市場
7.6.2.インドのハードウェアASAサービス市場
7.6.3.日本のハードウェアサービス市場
7.6.4.オーストラリアのサービスとしてのハードウェア市場
7.6.5.韓国のハードウェアサービス市場
7.6.6.その他のアジア太平洋地域のハードウェアas-aサービス市場
7.7.中南米のハードウェアASAサービス市場スナップショット
7.7.1.ブラジルのハードウェアASAサービス市場
7.7.2.メキシコのサービスとしてのハードウェア市場
7.8.中東・アフリカのハードウェアサービス市場
7.8.1.サウジアラビアのサービスとしてのハードウェア市場
7.8.2.南アフリカのハードウェアサービス市場
7.8.3.その他の中東・アフリカのハードウェアASAサービス市場
第8章 市場競合他社の動向
8.1.主要企業のSWOT分析
8.1.1.企業1
8.1.2.企業2
8.1.3.会社3
8.2.トップ市場戦略
8.3.企業プロフィール
8.3.1.デル
8.3.1.1.主要情報
8.3.1.2.概要
8.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
8.3.1.4.製品概要
8.3.1.5.最近の動向
8.3.2.デザインデータシステムズ社
8.3.3.ITque社
8.3.4.アマゾン・ドット・コム
8.3.5.マスターIT社
8.3.6.レノボ・グループ
8.3.7.マイクロソフト・コーポレーション
8.3.8.ナビタスリース
8.3.9.ZNet Technologies Pvt.
8.3.10.富士通株式会社
第9章 調査プロセス研究プロセス
9.1.研究プロセス
9.1.1.データマイニング
9.1.2.分析
9.1.3.市場推定
9.1.4.バリデーション
9.1.5.出版
9.2.研究属性
9.3.研究の前提

 

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Summary

Global Hardware as-a Service Market is valued at approximately USD 56.53 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 28.71% during the forecast period 2023-2030. Hardware as-a Service refers to a business model in which hardware components or devices are provided to customers on a subscription or leasing basis rather than being sold outright. This model is similar to Software as a Service (SaaS) and focuses on physical hardware resources. The Hardware as-a Service Market is expanding because of factors such as the growing deployment of cloud platforms and the rising number of small and medium-sized enterprises. HaaS allows for flexible scaling of hardware resources based on the customer's needs. As a result, the demand for Hardware as-a Service has progressively increased in the international market during the forecast period 2023-2030.

Cloud platforms enable businesses to scale their operations rapidly. As demand for cloud services grows, so does the need for scalable and flexible hardware infrastructure. HaaS aligns with the cloud's scalability model, allowing businesses to easily add or reduce hardware resources based on their changing requirements. According to Statista, the global public cloud computing market is anticipated to reach up to USD 679 billion by the year-end of 2024. Furthermore, the public cloud market accounts for end-user spending of about USD 491 billion in 2022 and reached up to USD 597 billion in the year 2023. Another important factor that drives the Hardware as-a Service Market is the increasing number of small and medium-sized enterprises. HaaS providers typically handle maintenance, troubleshooting, and support services. This can alleviate the need for SMEs to employ extensive in-house IT staff, resulting in potential cost savings. In addition, as per Statista, the number of small and medium-sized enterprises accounted for 327.8 million in 2020 and reached 332.99 million in 2021. Moreover, the growing rate of digitalization across enterprises and technological advancements with hardware as a service infrastructure are anticipated to create lucrative growth opportunities for the market over the forecast period. However, the high initial cost of Hardware as-a Service and lack of awareness about the benefits of HaaS Model are going to impede overall market growth throughout the forecast period of 2023-2030.

The key regions considered for the Global Hardware as-a Service Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 owing to the increasing digitalization across the enterprises in the region. Digital transformation often involves rapid changes in technology requirements. HaaS provides enterprises with the agility and flexibility to scale their hardware resources up or down based on evolving digital needs. This is particularly valuable in dynamic business environments where traditional, fixed hardware solutions may become quickly outdated. The region’s dominant performance is anticipated to propel the overall demand of Hardware as-a Service. Furthermore, Asia Pacific is expected to grow fastest over the forecast period, owing to factors such as rising adoption of cloud platforms in the region.

Major market player included in this report are:
Dell Inc
Design Data Systems, Inc
ITque, Inc
Amazon.com Inc
MasterIT, LLC
Lenovo Group
Microsoft Corporation
Navitas Lease Corp.
ZNet Technologies Pvt. Ltd.
Fujitsu Ltd

Recent Developments in the Market:
 In December 2023, Fujitsu merged essential services relating to this industry into "Fsas Technologies Inc." for the Japanese market, with the new entity beginning on April 1, 2024, under Fujitsu Limited. Fujitsu's choice highlights the necessity to construct a framework for comprehensive resource management and allocation at all stages of this business, from development, production, and sales to Japan-based maintenance of related hardware and services.

Global Hardware as-a Service Market Report Scope:
 Historical Data – 2020 - 2021
 Base Year for Estimation – 2022
 Forecast period - 2023-2030
 Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
 Segments Covered - Offering, End-User Industry, Region
 Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
 Customization Scope - Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Offering
Hardware Model
Professional Services

By End-User Industry
Retail/Wholesale
Education
BFSI
Manufacturing
Healthcare
IT and Telecommunication
Other End-User Industries

By Region:

North America
U.S.
Canada

Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC

Latin America
Brazil
Mexico

Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
Rest of Middle East & Africa



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Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Hardware as-a Service Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Hardware as-a Service Market, by Offering, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Hardware as-a Service Market, by End-User Industry, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Hardware as-a Service Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Hardware as-a Service Market Dynamics
3.1. Hardware as-a Service Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Growing deployment of cloud platforms
3.1.1.2. Rising number of small and medium-sized enterprises
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. High initial cost Hardware as-a Service
3.1.2.2. Lack of awareness about the benefits of HaaS Model
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Growing rate of digitalization across the enterprises
3.1.3.2. Technological advancements with Hardware as a Service infrastructure
Chapter 4. Global Hardware as-a Service Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Hardware as-a Service Market, by Offering
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Hardware as-a Service Market by Offering, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Hardware as-a Service Market Estimates & Forecasts by Offering 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Hardware as-a Service Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Hardware Model
5.4.2. Professional Services
Chapter 6. Global Hardware as-a Service Market, by End-User Industry
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Hardware as-a Service Market by End-User Industry, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Hardware as-a Service Market Estimates & Forecasts by End-User Industry 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Hardware as-a Service Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Retail/Wholesale
6.4.2. Education
6.4.3. BFSI
6.4.4. Manufacturing
6.4.5. Healthcare
6.4.6. IT and Telecommunication
6.4.7. Other End-User Industries
Chapter 7. Global Hardware as-a Service Market, Regional Analysis
7.1. Top Leading Countries
7.2. Top Emerging Countries
7.3. Hardware as-a Service Market, Regional Market Snapshot
7.4. North America Hardware as-a Service Market
7.4.1. U.S. Hardware as-a Service Market
7.4.1.1. Offering breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.1.2. End-User Industry breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.2. Canada Hardware as-a Service Market
7.5. Europe Hardware as-a Service Market Snapshot
7.5.1. U.K. Hardware as-a Service Market
7.5.2. Germany Hardware as-a Service Market
7.5.3. France Hardware as-a Service Market
7.5.4. Spain Hardware as-a Service Market
7.5.5. Italy Hardware as-a Service Market
7.5.6. Rest of Europe Hardware as-a Service Market
7.6. Asia-Pacific Hardware as-a Service Market Snapshot
7.6.1. China Hardware as-a Service Market
7.6.2. India Hardware as-a Service Market
7.6.3. Japan Hardware as-a Service Market
7.6.4. Australia Hardware as-a Service Market
7.6.5. South Korea Hardware as-a Service Market
7.6.6. Rest of Asia Pacific Hardware as-a Service Market
7.7. Latin America Hardware as-a Service Market Snapshot
7.7.1. Brazil Hardware as-a Service Market
7.7.2. Mexico Hardware as-a Service Market
7.8. Middle East & Africa Hardware as-a Service Market
7.8.1. Saudi Arabia Hardware as-a Service Market
7.8.2. South Africa Hardware as-a Service Market
7.8.3. Rest of Middle East & Africa Hardware as-a Service Market
Chapter 8. Competitive Intelligence
8.1. Key Company SWOT Analysis
8.1.1. Company 1
8.1.2. Company 2
8.1.3. Company 3
8.2. Top Market Strategies
8.3. Company Profiles
8.3.1. Dell Inc
8.3.1.1. Key Information
8.3.1.2. Overview
8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
8.3.1.4. Product Summary
8.3.1.5. Recent Developments
8.3.2. Design Data Systems, Inc
8.3.3. ITque, Inc
8.3.4. Amazon.com Inc
8.3.5. MasterIT, LLC
8.3.6. Lenovo Group
8.3.7. Microsoft Corporation
8.3.8. Navitas Lease Corp.
8.3.9. ZNet Technologies Pvt. Ltd.
8.3.10. Fujitsu Ltd
Chapter 9. Research Process
9.1. Research Process
9.1.1. Data Mining
9.1.2. Analysis
9.1.3. Market Estimation
9.1.4. Validation
9.1.5. Publishing
9.2. Research Attributes
9.3. Research Assumption

 

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