室内植物の世界市場規模調査&予測:タイプ別(日陰愛好植物、低照度植物、高照度植物)、エンドユーザー別(住宅用、商業用)、販売チャネル別(オンライン、オフライン)、地域別分析、2023-2030年Global Indoor Plants Market Size study & Forecast, by By Type (Shade Loving Plants, Low Light Plants, and High Light Plants), by End-user (Residential and Commercial), by Sales Channel (Online and Offline) and Regional Analysis, 2023-2030 室内植物の世界市場は、2022年に約XX億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年にはXX%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。屋内植物は観葉植物とも呼ばれ、特に装飾目的でオフィスや住宅の屋内で栽培... もっと見る
サマリー室内植物の世界市場は、2022年に約XX億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年にはXX%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。屋内植物は観葉植物とも呼ばれ、特に装飾目的でオフィスや住宅の屋内で栽培される。同市場は、葉物植物、サボテン植物、ヤシ植物、多肉植物など、さまざまな美的嗜好に対応する室内植物を幅広く提供している。室内植物の人気は、その肉体的・心理的な健康効果に対する意識の高まりにより、上昇傾向にある。これらの植物は、アレルギーを緩和し、ストレスを軽減し、室内の空気を浄化することが判明しており、消費者から高い人気を得ている。このような利点に関する知識が広まるにつれ、室内観葉植物の採用は増加の一途をたどっている。健康上の利点に加え、室内観葉植物は室内装飾の不可欠な一部となっている。空間の美的魅力を高め、視覚的に楽しく、爽やかな雰囲気を作り出すために使われている。インテリアデザインに植物を取り入れることのシンプルさと魅力が、人気の高まりに貢献している。室内観葉植物の世界市場は、その手頃な価格と広く入手可能であることに支えられている。インテリアデザインに植物を取り入れる傾向の高まりが、世界の室内植物市場の拡大をさらに後押ししている。さらに、消費者の可処分所得の増加と室内観葉植物の費用対効果が業界の成長に重要な役割を果たしている。消費者は、多額の費用をかけずに生活環境や職場環境を改善する手段として、室内植物への投資を望んでいる。 しかし、室内植物の健康に対する関心や意識の低さは、市場に課題をもたらすと予想される。室内観葉植物には多くの利点があるが、生育には適切な世話とメンテナンスが必要である。多くの個人は、水やり、適切な照明、定期的な剪定など、室内植物に必要な注意を見落とす可能性がある。 様々な種類の室内植物が必要とする特定のケアに関する認識不足は、最適な成長ではなく、植物が枯れることさえある。 屋内植物の世界市場調査で考慮された主要地域には、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、中東・アフリカが含まれる。北米地域は、主に屋内植物に関連する様々な物理的および心理的な健康上の利点の意識の高まりにより、世界の屋内植物市場でかなりの市場シェアをカバーすることが期待されている。同地域の市場成長は、屋内植物の採用を促進するテラスガーデニングの人気の高まりによってさらに支えられている。 一方、アジア太平洋地域は、予測期間を通じて最も速い成長を目撃すると予想される。この成長は主に2つの要因によるものである。第一に、デリー、ムンバイ、北京、ダッカなどの大都市における大気汚染の増加により、屋内の空気の質を改善し、汚染の影響を緩和する手段として、屋内植物の需要が生まれている。この要因は、この地域における製品需要に大きく寄与している。 第二に、アジア太平洋地域の消費者の可処分所得の増加により、健康と福祉への注目が高まっている。その結果、室内植物の利点が認識されるようになり、採用率の上昇につながっている。さらに、同地域における電子商取引プラットフォームの成長により、消費者が屋内植物にアクセスし、購入することが容易になっている。植物による室内装飾の傾向の高まりも、この地域全体における室内植物の採用を促進する上で重要な役割を果たしている。 本レポートに含まれる主な市場プレイヤー コスタ・ファームズ シル アンビウス 1-800-Flowers.com, Inc. プランシェッド ブルームスケープ プランティファイ アーバンジャングル グリーンハウス インドアプランツ 市場における最近の動き 2020年11月、カナダを拠点とするオンライン植物会社PlantX Life Inc.は、観葉植物、鉢、アクセサリーの専門知識の提供で知られる米国を拠点とするHouse Plant Shop社との提携に関する発表を行った。この戦略的パートナーシップは、両社の商品提供と顧客体験を強化することを目的としている。PlantX LifeとHouse Plant Shopは提携することで、オンライン植物市場におけるそれぞれの強みを活かし、顧客が観葉植物や関連商品を幅広く検討・購入できるよう、より包括的なプラットフォームを構築することを目指した。この提携により、両社は互いの顧客基盤を活用し、市場リーチを拡大し、成長するオンライン植物業界における地位を強固なものにすることができた。 2021年12月、米国を拠点とする著名な観葉植物専門企業Monroviaは、新しい観葉植物ラインの導入についてエキサイティングな発表を行った。この新ラインは、成熟したサイズの観葉植物で自宅のインテリアを充実させたいという個人のニーズに応えるために特別に企画された。この観葉植物ラインの立ち上げは、美観に優れ、十分に成長した観葉植物の幅広いセレクションを顧客に提供することを目的としており、住宅環境ですぐに飾ることができる。 屋内用観葉植物の世界市場レポート範囲: 過去データ - 2020 - 2021 推計基準年 - 2022年 予測期間 - 2023-2030 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向 対象セグメント - タイプ, エンドユーザー, 販売チャネル, 地域 地域範囲 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東 & アフリカ カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープの追加または変更*。 本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。 また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する: タイプ別 日陰を好む植物 低照度植物 高照度植物 エンドユーザー別 住宅用 商業 販売チャネル別: オンライン オフライン 地域別 北米 米国 カナダ ヨーロッパ 英国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア太平洋 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 RoAPAC ラテンアメリカ ブラジル メキシコ 中東・アフリカ サウジアラビア 南アフリカ その他の中東・アフリカ 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Indoor Plants Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Indoor Plants Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Indoor Plants Market, by End-user, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.4. Indoor Plants Market, by Sales Channel, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Indoor Plants Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Indoor Plants Market Dynamics 3.1. Indoor Plants Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Growing Awareness of Health and Well-being 3.1.1.2. Growing demand for Interior Design and Aesthetics 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Lack of Space and Maintenance 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Growing Trend of Indoor Farming and Terrace Farming Chapter 4. Global Indoor Plants Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Indoor Plants Market, by Type 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Indoor Plants Market by Type, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Indoor Plants Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Indoor Plants Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Shade Loving Plants 5.4.2. Low Light Plants 5.4.3. High Light Plants Chapter 6. Global Indoor Plants Market, by End-user 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Indoor Plants Market by End-user, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Indoor Plants Market Estimates & Forecasts by End-user 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Indoor Plants Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Residential 6.4.2. Commercial Chapter 7. Global Indoor Plants Market, by Sales Channel 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Indoor Plants Market by Sales Channel, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Indoor Plants Market Estimates & Forecasts by Sales Channel 2020-2030 (USD Billion) 7.4. Indoor Plants Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Online 7.4.2. Offline Chapter 8. Global Indoor Plants Market, Regional Analysis 8.1. Top Leading Countries 8.2. Top Emerging Countries 8.3. Indoor Plants Market, Regional Market Snapshot 8.4. North America Indoor Plants Market 8.4.1. U.S. Indoor Plants Market 8.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.2. End-user breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.3. Sales Channel breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.2. Canada Indoor Plants Market 8.5. Europe Indoor Plants Market Snapshot 8.5.1. U.K. Indoor Plants Market 8.5.2. Germany Indoor Plants Market 8.5.3. France Indoor Plants Market 8.5.4. Spain Indoor Plants Market 8.5.5. Italy Indoor Plants Market 8.5.6. Rest of Europe Indoor Plants Market 8.6. Asia-Pacific Indoor Plants Market Snapshot 8.6.1. China Indoor Plants Market 8.6.2. India Indoor Plants Market 8.6.3. Japan Indoor Plants Market 8.6.4. Australia Indoor Plants Market 8.6.5. South Korea Indoor Plants Market 8.6.6. Rest of Asia Pacific Indoor Plants Market 8.7. Latin America Indoor Plants Market Snapshot 8.7.1. Brazil Indoor Plants Market 8.7.2. Mexico Indoor Plants Market 8.8. Middle East & Africa Indoor Plants Market 8.8.1. Saudi Arabia Indoor Plants Market 8.8.2. South Africa Indoor Plants Market 8.8.3. Rest of Middle East & Africa Indoor Plants Market Chapter 9. Competitive Intelligence 9.1. Key Company SWOT Analysis 9.1.1. Company 1 9.1.2. Company 2 9.1.3. Company 3 9.2. Top Market Strategies 9.3. Company Profiles 9.3.1. Costa Farms 9.3.1.1. Key Information 9.3.1.2. Overview 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 9.3.1.4. Product Summary 9.3.1.5. Recent Developments 9.3.2. The Sill 9.3.3. Ambius 9.3.4. 1-800-Flowers.com, Inc. 9.3.5. Plantshed 9.3.6. Bloomscape 9.3.7. Plantify 9.3.8. Urban Jungle 9.3.9. The Greenhouse 9.3.10. The Indoor Plant Co. Chapter 10. Research Process 10.1. Research Process 10.1.1. Data Mining 10.1.2. Analysis 10.1.3. Market Estimation 10.1.4. Validation 10.1.5. Publishing 10.2. Research Attributes 10.3. Research Assumption
SummaryGlobal Indoor Plants Market is valued at approximately USD XX billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX% over the forecast period 2023-2030. Indoor plants also referred to as houseplants, are specifically cultivated to be grown indoors in offices and residences for decorative purposes. The market offers a wide range of indoor plants, including foliage plants, cactus plants, palm plants, and succulent plants, catering to various aesthetic preferences. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Indoor Plants Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Indoor Plants Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Indoor Plants Market, by End-user, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.4. Indoor Plants Market, by Sales Channel, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Indoor Plants Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Indoor Plants Market Dynamics 3.1. Indoor Plants Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Growing Awareness of Health and Well-being 3.1.1.2. Growing demand for Interior Design and Aesthetics 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Lack of Space and Maintenance 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Growing Trend of Indoor Farming and Terrace Farming Chapter 4. Global Indoor Plants Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Indoor Plants Market, by Type 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Indoor Plants Market by Type, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Indoor Plants Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Indoor Plants Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Shade Loving Plants 5.4.2. Low Light Plants 5.4.3. High Light Plants Chapter 6. Global Indoor Plants Market, by End-user 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Indoor Plants Market by End-user, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Indoor Plants Market Estimates & Forecasts by End-user 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Indoor Plants Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Residential 6.4.2. Commercial Chapter 7. Global Indoor Plants Market, by Sales Channel 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Indoor Plants Market by Sales Channel, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Indoor Plants Market Estimates & Forecasts by Sales Channel 2020-2030 (USD Billion) 7.4. Indoor Plants Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Online 7.4.2. Offline Chapter 8. Global Indoor Plants Market, Regional Analysis 8.1. Top Leading Countries 8.2. Top Emerging Countries 8.3. Indoor Plants Market, Regional Market Snapshot 8.4. North America Indoor Plants Market 8.4.1. U.S. Indoor Plants Market 8.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.2. End-user breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.3. Sales Channel breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.2. Canada Indoor Plants Market 8.5. Europe Indoor Plants Market Snapshot 8.5.1. U.K. Indoor Plants Market 8.5.2. Germany Indoor Plants Market 8.5.3. France Indoor Plants Market 8.5.4. Spain Indoor Plants Market 8.5.5. Italy Indoor Plants Market 8.5.6. Rest of Europe Indoor Plants Market 8.6. Asia-Pacific Indoor Plants Market Snapshot 8.6.1. China Indoor Plants Market 8.6.2. India Indoor Plants Market 8.6.3. Japan Indoor Plants Market 8.6.4. Australia Indoor Plants Market 8.6.5. South Korea Indoor Plants Market 8.6.6. Rest of Asia Pacific Indoor Plants Market 8.7. Latin America Indoor Plants Market Snapshot 8.7.1. Brazil Indoor Plants Market 8.7.2. Mexico Indoor Plants Market 8.8. Middle East & Africa Indoor Plants Market 8.8.1. Saudi Arabia Indoor Plants Market 8.8.2. South Africa Indoor Plants Market 8.8.3. Rest of Middle East & Africa Indoor Plants Market Chapter 9. Competitive Intelligence 9.1. Key Company SWOT Analysis 9.1.1. Company 1 9.1.2. Company 2 9.1.3. Company 3 9.2. Top Market Strategies 9.3. Company Profiles 9.3.1. Costa Farms 9.3.1.1. Key Information 9.3.1.2. Overview 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 9.3.1.4. Product Summary 9.3.1.5. Recent Developments 9.3.2. The Sill 9.3.3. Ambius 9.3.4. 1-800-Flowers.com, Inc. 9.3.5. Plantshed 9.3.6. Bloomscape 9.3.7. Plantify 9.3.8. Urban Jungle 9.3.9. The Greenhouse 9.3.10. The Indoor Plant Co. Chapter 10. Research Process 10.1. Research Process 10.1.1. Data Mining 10.1.2. Analysis 10.1.3. Market Estimation 10.1.4. Validation 10.1.5. Publishing 10.2. Research Attributes 10.3. Research Assumption
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(消費財)の最新刊レポート
Bizwit Research & Consulting LLP社の消費者向けグッズ・サービス分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(channel)の最新刊レポート
よくあるご質問Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
|