小売オートメーションの世界市場規模調査&予測、タイプ別(ハードウェア、ソフトウェア)、エンドユーザー別(食料品、一般商品、ホスピタリティ)、地域別分析、2023-2030年Global Retail Automation Market Size study & Forecast, by Type (Hardware, Software), by End-User (Grocery, General Merchandise, Hospitality), and Regional Analysis, 2023-2030 世界のリテールオートメーション市場は、2022年に約XX億米ドルと評価され、予測期間2023年から2030年にかけてXX%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。リテールオートメーション市場とは、小売業務... もっと見る
サマリー世界のリテールオートメーション市場は、2022年に約XX億米ドルと評価され、予測期間2023年から2030年にかけてXX%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。リテールオートメーション市場とは、小売業務やプロセスを自動化・合理化するための様々な技術やソリューションの応用を指す。この市場には、人工知能(AI)、機械学習(ML)、ロボット工学、モノのインターネット(IoT)、データ分析などの革新的な技術の利用が含まれ、効率性の改善、顧客体験の向上、在庫管理の最適化、小売業界における全体的な業務効率の向上を推進する。世界の小売自動化市場の主な推進要因は、小売売上高の増加と消費者の嗜好の変化である。さらに、自動化に対する需要の高まりとデジタル決済の拡大が、予測期間2023-2030年にかけて市場に有利な成長機会を生み出している。Phononic社が2019年に発表した「Store of the Future Report」によると、圧倒的多数のアメリカ人(86%)が、今後5年以内にモバイルアプリによって買い物中の食料品のスキャンやアプリを通じた決済が可能になるとの考えを示した。テクノロジー企業のGrabangoは、Progressive GrocerのSuper 50に掲載された食料品店の上位30社のうち3社、コンビニエンスストアの上位10社のうち1社と積極的に提携している。買い物客が店舗に入ると、Grabangoが "バーチャル・バスケット "を割り当てる。同社は、このプロセスを容易にするために、通路に沿って配置された多数の低コストセンサーで構成される「Gレール」と呼ばれる独自のハードウェアを利用している。しかし、リテール・オートメーションはコストが高いため、2023~2030年の予測期間を通じて市場の成長が阻害される。 小売オートメーションの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、ヨーロッパ、ラテンアメリカ、中東&アフリカです。北米は、先進的な小売業界、技術革新、および主要な小売自動化ソリューションプロバイダーの存在によって駆動される小売自動化のための支配的な市場です。米国とカナダは、この地域の市場の主要な貢献者である。この地域では、セルフレジ、電子棚ラベル、在庫管理ソリューションなどの技術の導入が進んでいる。アジア太平洋地域は、都市化の進展、小売セクターの拡大、消費者需要の高まりに後押しされ、リテールオートメーション市場として急成長しています。中国、日本、インド、韓国、オーストラリアなどの国々が、この地域の市場に大きく貢献している。セルフサービスキオスク、モバイルペイメント、スマート自動販売機などの技術の採用が増加している。 本レポートに含まれる主な市場プレイヤー 東芝グローバルコマースソリューションズ NCRコーポレーション ディーボルド・ニックスドルフ・インコーポレーテッド 富士通株式会社 ハネウェル・インターナショナル ゼブラテクノロジーズ Wincor Nixdorf (現在はDiebold Nixdorfの一部) ポジフレックス・テクノロジー社 ベリフォン・システムズ ECRソフトウェア・コーポレーション 市場における最近の動き 2020年5月、Datalogicはカリフォルニアに拠点を置くコンピュータビジョンと人工知能(AI)企業であるAWM Smart Shelfに出資した。AWM Smart Shelfは、食料品と非食料品の両分野を含む小売部門に特化した幅広いソリューションを提供している。 世界の小売自動化市場レポートスコープ 過去データ - 2020 - 2021 推計基準年 - 2022年 予測期間 - 2023-2030 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向 対象セグメント - タイプ、エンドユーザー、地域 地域範囲 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東 & アフリカ カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープの追加または変更*。 本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。 また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する: タイプ別 ハードウェア ソフトウェア エンドユーザー別 食料品 雑貨 ホスピタリティ 地域別 北米 米国 カナダ ヨーロッパ 英国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア太平洋 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 RoAPAC ラテンアメリカ ブラジル メキシコ 中東・アフリカ サウジアラビア 南アフリカ その他の中東・アフリカ 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Retail Automation Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Retail Automation Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Retail Automation Market, by End-User, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Retail Automation Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Retail Automation Market Dynamics 3.1. Retail Automation Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing retail sales 3.1.1.2. Changing consumer preference 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. High Cost of Retail Automation 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Rising demand for automation 3.1.3.2. Growing digital payments Chapter 4. Global Retail Automation Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Retail Automation Market, by Type 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Retail Automation Market by Type, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Retail Automation Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Retail Automation Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Hardware 5.4.2. Software Chapter 6. Global Retail Automation Market, by End-User 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Retail Automation Market by End-User, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Retail Automation Market Estimates & Forecasts by End-User 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Retail Automation Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Grocery 6.4.2. General Merchandise 6.4.3. Hospitality Chapter 7. Global Retail Automation Market, Regional Analysis 7.1. Top Leading Countries 7.2. Top Emerging Countries 7.3. Retail Automation Market, Regional Market Snapshot 7.4. North America Retail Automation Market 7.4.1. U.S. Retail Automation Market 7.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 7.4.1.2. End-User breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 7.4.2. Canada Retail Automation Market 7.5. Europe Retail Automation Market Snapshot 7.5.1. U.K. Retail Automation Market 7.5.2. Germany Retail Automation Market 7.5.3. France Retail Automation Market 7.5.4. Spain Retail Automation Market 7.5.5. Italy Retail Automation Market 7.5.6. Rest of Europe Retail Automation Market 7.6. Asia-Pacific Retail Automation Market Snapshot 7.6.1. China Retail Automation Market 7.6.2. India Retail Automation Market 7.6.3. Japan Retail Automation Market 7.6.4. Australia Retail Automation Market 7.6.5. South Korea Retail Automation Market 7.6.6. Rest of Asia Pacific Retail Automation Market 7.7. Latin America Retail Automation Market Snapshot 7.7.1. Brazil Retail Automation Market 7.7.2. Mexico Retail Automation Market 7.8. Middle East & Africa Retail Automation Market 7.8.1. Saudi Arabia Retail Automation Market 7.8.2. South Africa Retail Automation Market 7.8.3. Rest of Middle East & Africa Retail Automation Market Chapter 8. Competitive Intelligence 8.1. Key Company SWOT Analysis 8.1.1. Company 1 8.1.2. Company 2 8.1.3. Company 3 8.2. Top Market Strategies 8.3. Company Profiles 8.3.1. Toshiba Global Commerce Solutions 8.3.1.1. Key Information 8.3.1.2. Overview 8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 8.3.1.4. Product Summary 8.3.1.5. Recent Developments 8.3.2. NCR Corporation 8.3.3. Diebold Nixdorf, Incorporated 8.3.4. Fujitsu Limited 8.3.5. Honeywell International Inc. 8.3.6. Zebra Technologies Corporation 8.3.7. Wincor Nixdorf (now part of Diebold Nixdorf) 8.3.8. Posiflex Technology, Inc. 8.3.9. Verifone Systems, Inc. 8.3.10. ECR Software Corporation Chapter 9. Research Process 9.1. Research Process 9.1.1. Data Mining 9.1.2. Analysis 9.1.3. Market Estimation 9.1.4. Validation 9.1.5. Publishing 9.2. Research Attributes 9.3. Research Assumption
SummaryGlobal Retail Automation Market is valued approximately USD XX billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX% over the forecast period 2023-2030. The Retail Automation market refers to the application of various technologies and solutions to automate and streamline retail operations and processes. It involves the use of innovative technologies such as artificial intelligence (AI), machine learning (ML), robotics, Internet of Things (IoT), and data analytics to improve efficiency, enhance customer experience, optimize inventory management, and drive overall operational effectiveness in the retail industry. The major driving factors for the Global Retail Automation Market are rising retail sales and changing consumer preference. Moreover, rising demand for automation and growing digital payment is creating lucrative growth opportunity for the market over the forecast period 2023-2030. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Retail Automation Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Retail Automation Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Retail Automation Market, by End-User, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Retail Automation Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Retail Automation Market Dynamics 3.1. Retail Automation Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing retail sales 3.1.1.2. Changing consumer preference 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. High Cost of Retail Automation 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Rising demand for automation 3.1.3.2. Growing digital payments Chapter 4. Global Retail Automation Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Retail Automation Market, by Type 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Retail Automation Market by Type, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Retail Automation Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Retail Automation Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Hardware 5.4.2. Software Chapter 6. Global Retail Automation Market, by End-User 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Retail Automation Market by End-User, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Retail Automation Market Estimates & Forecasts by End-User 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Retail Automation Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Grocery 6.4.2. General Merchandise 6.4.3. Hospitality Chapter 7. Global Retail Automation Market, Regional Analysis 7.1. Top Leading Countries 7.2. Top Emerging Countries 7.3. Retail Automation Market, Regional Market Snapshot 7.4. North America Retail Automation Market 7.4.1. U.S. Retail Automation Market 7.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 7.4.1.2. End-User breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 7.4.2. Canada Retail Automation Market 7.5. Europe Retail Automation Market Snapshot 7.5.1. U.K. Retail Automation Market 7.5.2. Germany Retail Automation Market 7.5.3. France Retail Automation Market 7.5.4. Spain Retail Automation Market 7.5.5. Italy Retail Automation Market 7.5.6. Rest of Europe Retail Automation Market 7.6. Asia-Pacific Retail Automation Market Snapshot 7.6.1. China Retail Automation Market 7.6.2. India Retail Automation Market 7.6.3. Japan Retail Automation Market 7.6.4. Australia Retail Automation Market 7.6.5. South Korea Retail Automation Market 7.6.6. Rest of Asia Pacific Retail Automation Market 7.7. Latin America Retail Automation Market Snapshot 7.7.1. Brazil Retail Automation Market 7.7.2. Mexico Retail Automation Market 7.8. Middle East & Africa Retail Automation Market 7.8.1. Saudi Arabia Retail Automation Market 7.8.2. South Africa Retail Automation Market 7.8.3. Rest of Middle East & Africa Retail Automation Market Chapter 8. Competitive Intelligence 8.1. Key Company SWOT Analysis 8.1.1. Company 1 8.1.2. Company 2 8.1.3. Company 3 8.2. Top Market Strategies 8.3. Company Profiles 8.3.1. Toshiba Global Commerce Solutions 8.3.1.1. Key Information 8.3.1.2. Overview 8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 8.3.1.4. Product Summary 8.3.1.5. Recent Developments 8.3.2. NCR Corporation 8.3.3. Diebold Nixdorf, Incorporated 8.3.4. Fujitsu Limited 8.3.5. Honeywell International Inc. 8.3.6. Zebra Technologies Corporation 8.3.7. Wincor Nixdorf (now part of Diebold Nixdorf) 8.3.8. Posiflex Technology, Inc. 8.3.9. Verifone Systems, Inc. 8.3.10. ECR Software Corporation Chapter 9. Research Process 9.1. Research Process 9.1.1. Data Mining 9.1.2. Analysis 9.1.3. Market Estimation 9.1.4. Validation 9.1.5. Publishing 9.2. Research Attributes 9.3. Research Assumption
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