マーケティングテクノロジー(MarTech)の世界市場規模調査&予測、製品別(ソーシャルメディアツール、コンテンツマーケティングツール、リッチメディアツール、オートメーションツール、データ&分析ツール、セールスイネーブルメントツール)、用途別(IT・通信、小売・EC、ヘルスケア、メディア&エンターテイメント、スポーツ&イベント、BFSI、不動産、その他)、タイプ別(デジタルマーケティング、オフラインマーケティング)、地域分析、2023-2030年Global Marketing Technology (MarTech) Market Size study & Forecast, by Product (Social Media Tools, Content Marketing Tools, Rich Media Tool, Automation Tool, Data & Analytics Tools, Sales Enablement Tools), by Application (IT & Telecommunication, Retail & E-commerce, Healthcare, Media & Entertainment, Sports & Events, BFSI, Real Estate, Others), by Type (Digital Marketing, Offline Marketing) and Regional Analysis, 2023-2030 世界のマーケティングテクノロジー(MarTech)市場は、2022年に約3,257億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には19.50%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。マーケティングテクノロジー(MarTec... もっと見る
サマリー世界のマーケティングテクノロジー(MarTech)市場は、2022年に約3,257億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には19.50%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。マーケティングテクノロジー(MarTech)とは、マーケティングプロセス、キャンペーン、戦略を自動化し最適化するためのテクノロジーとソフトウェアアプリケーションの使用を指します。MarTechソリューションにより、企業は顧客データを効果的に管理・分析し、ターゲットを絞ったパーソナライズされたマーケティングキャンペーンを実施することができます。世界のマーケティングテクノロジー市場の主な推進要因は、デジタルマーケティングの導入拡大、政府の高い支援、パーソナライズされたターゲットマーケティングのトレンドの拡大です。さらに、技術の進歩と、より良い顧客インサイトへのニーズの高まりが、予測期間2022年から2030年にかけて、市場に有利な成長機会を生み出しています。ガートナーが2020年に実施した調査によると、マーケティングリーダーの80%がパンデミックの結果、デジタルマーケティング費用を増加させたと回答しています。また、同調査では、マーケティングリーダーは、顧客体験の向上、リモートワークのサポート、マーケティングプロセスの自動化などのためにMarTechソリューションに投資していることがわかりました。Statistaの調査によると、2020年、マーケティング担当者の57%がマーケティング戦略の一環としてソーシャルメディア広告を利用していることがわかりました。また、同調査では、2023年には64%のマーケターがソーシャルメディア広告の利用を予定しており、今後も普及が進むと予想されています。しかし、マーケティングテクノロジー(MarTech)のコストが高いことが、2023年から2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害しています。 マーケティングテクノロジー(MarTech)の世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、中東・アフリカです。北米は現在、MarTechの最大市場です。これは、主要プレイヤーの存在感が大きいこと、技術的進歩、組織によるデジタルマーケティング戦略の採用が増加していることに起因しています。米国はこの地域の主要国であり、市場シェアの大半を占めています。アジア太平洋地域は、スマートフォンの普及、インターネットの普及、企業によるデジタルマーケティングの導入が進んでいることから、今後数年間でMarTech市場が大きく成長すると予想されています。中国、インド、日本などの国々が、この地域の市場に対する主要な貢献者です。 本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです: Amazon Web Services, Inc. Apple, Inc. アドビ社 アムドックス・デベロップメントセンター・インディアLLP バズーレ・ホールディングスLTD Konnect Insights コンテンツグロウ アルテシアン・ソリューションズ・リミテッド グーグル合同会社 マイクロソフト株式会社 PVT LTD. 市場の最近の動向 2023年3月にDynamics 365 Marketingのアップグレードが開始され、アプリから直接Microsoft Teamsのミーティングオプションを扱えるようになり、任意の属性に基づいたジャーニーの分岐を作成し、リアルタイムマーケティングインサイトで配信停止ユーザを追跡できるようになりました。 世界のマーケティングテクノロジー(MarTech)市場レポートスコープ: 過去データ - 2020年 - 2021年 推計の基準年 - 2022年 予測期間 - 2023年~2030年 レポート対象 - 収益予測、企業ランキング、競合状況、成長要因、トレンド 対象となるセグメント - 製品、アプリケーション、タイプ、地域 地域範囲 - 北米、欧州、アジア太平洋、中南米、中東・アフリカ カスタマイズ範囲 - 購入時にレポートのカスタマイズ(アナリストの作業時間8時間分まで)を無料で提供。国別、地域別、セグメント別スコープの追加・変更*。 本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国において、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。 また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します: 製品別 ソーシャルメディアツール コンテンツマーケティングツール リッチメディアツール オートメーションツール データ&アナリティクスツール セールスイネーブルメントツール アプリケーション別 IT・通信 小売・Eコマース ヘルスケア メディア・エンターテインメント スポーツ・イベント BFSI 不動産 その他 タイプ別 デジタルマーケティング オフラインマーケティング 地域別 北アメリカ 米国 カナダ 欧州 英国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア・パシフィック 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 ロアパック ラテンアメリカ ブラジル メキシコ 中近東・アフリカ サウジアラビア 南アフリカ共和国 その他の中東・アフリカ 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Marketing Technology (MarTech) Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Marketing Technology (MarTech) Market, by Product, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Marketing Technology (MarTech) Market, by Application, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.4. Marketing Technology (MarTech) Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Marketing Technology (MarTech) Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Marketing Technology (MarTech) Market Dynamics 3.1. Marketing Technology (MarTech) Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing adoption of digital marketing 3.1.1.2. Growing trend of personalized and targeted marketing 3.1.1.3. High government support 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. High Cost of Marketing Technology (MarTech) 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Technological advancements 3.1.3.2. Rising need for better customer insights Chapter 4. Global Marketing Technology (MarTech) Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Marketing Technology (MarTech) Market, by Product 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Marketing Technology (MarTech) Market by Product, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Marketing Technology (MarTech) Market Estimates & Forecasts by Product 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Marketing Technology (MarTech) Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Social Media Tools 5.4.2. Content Marketing Tools 5.4.3. Rich Media Tool 5.4.4. Automation Tool 5.4.5. Data & Analytics Tools 5.4.6. Sales Enablement Tools Chapter 6. Global Marketing Technology (MarTech) Market, by Application 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Marketing Technology (MarTech) Market by Application, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Marketing Technology (MarTech) Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Marketing Technology (MarTech) Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. IT & Telecommunication 6.4.2. Retail & E-commerce 6.4.3. Healthcare 6.4.4. Media & Entertainment 6.4.5. Sports & Events 6.4.6. BFSI 6.4.7. Real Estate 6.4.8. Others Chapter 7. Global Marketing Technology (MarTech) Market, by Type 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Marketing Technology (MarTech) Market by Type, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Marketing Technology (MarTech) Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion) 7.4. Marketing Technology (MarTech) Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Digital Marketing 7.4.2. Offline Marketing Chapter 8. Global Marketing Technology (MarTech) Market, Regional Analysis 8.1. Top Leading Countries 8.2. Top Emerging Countries 8.3. Marketing Technology (MarTech) Market, Regional Market Snapshot 8.4. North America Marketing Technology (MarTech) Market 8.4.1. U.S. Marketing Technology (MarTech) Market 8.4.1.1. Product breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.3. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.2. Canada Marketing Technology (MarTech) Market 8.5. Europe Marketing Technology (MarTech) Market Snapshot 8.5.1. U.K. Marketing Technology (MarTech) Market 8.5.2. Germany Marketing Technology (MarTech) Market 8.5.3. France Marketing Technology (MarTech) Market 8.5.4. Spain Marketing Technology (MarTech) Market 8.5.5. Italy Marketing Technology (MarTech) Market 8.5.6. Rest of Europe Marketing Technology (MarTech) Market 8.6. Asia-Pacific Marketing Technology (MarTech) Market Snapshot 8.6.1. China Marketing Technology (MarTech) Market 8.6.2. India Marketing Technology (MarTech) Market 8.6.3. Japan Marketing Technology (MarTech) Market 8.6.4. Australia Marketing Technology (MarTech) Market 8.6.5. South Korea Marketing Technology (MarTech) Market 8.6.6. Rest of Asia Pacific Marketing Technology (MarTech) Market 8.7. Latin America Marketing Technology (MarTech) Market Snapshot 8.7.1. Brazil Marketing Technology (MarTech) Market 8.7.2. Mexico Marketing Technology (MarTech) Market 8.8. Middle East & Africa Marketing Technology (MarTech) Market 8.8.1. Saudi Arabia Marketing Technology (MarTech) Market 8.8.2. South Africa Marketing Technology (MarTech) Market 8.8.3. Rest of Middle East & Africa Marketing Technology (MarTech) Market Chapter 9. Competitive Intelligence 9.1. Key Company SWOT Analysis 9.1.1. Company 1 9.1.2. Company 2 9.1.3. Company 3 9.2. Top Market Strategies 9.3. Company Profiles 9.3.1. Amazon Web Services Inc. 9.3.1.1. Key Information 9.3.1.2. Overview 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 9.3.1.4. Product Summary 9.3.1.5. Recent Developments 9.3.2. Apple, Inc. 9.3.3. Adobe Inc. 9.3.4. Amdocs Development Centre India LLP 9.3.5. Buzzoole Holdings LTD 9.3.6. Konnect Insights 9.3.7. ContentGrow 9.3.8. Artesian Solutions Ltd. 9.3.9. Google LLC 9.3.10. Microsoft Corporation PVT LTD. Chapter 10. Research Process 10.1. Research Process 10.1.1. Data Mining 10.1.2. Analysis 10.1.3. Market Estimation 10.1.4. Validation 10.1.5. Publishing 10.2. Research Attributes 10.3. Research Assumption
SummaryGlobal Marketing Technology (MarTech) Market is valued at approximately USD 325.7 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 19.50% over the forecast period 2023-2030. Marketing Technology (MarTech) refers to the use of technology and software applications to automate and optimize marketing processes, campaigns, and strategies. MarTech solutions enable organizations to effectively manage and analyze customer data, execute targeted and personalized marketing campaigns. The major driving factors for the Global Marketing Technology Market are the increasing adoption of digital marketing, high government support and the growing trend of personalized and targeted marketing. Moreover, technological advancements and the rising need for better customer insights are creating lucrative growth opportunities for the market over the forecast period 2022-2030. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Marketing Technology (MarTech) Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Marketing Technology (MarTech) Market, by Product, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Marketing Technology (MarTech) Market, by Application, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.4. Marketing Technology (MarTech) Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Marketing Technology (MarTech) Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Marketing Technology (MarTech) Market Dynamics 3.1. Marketing Technology (MarTech) Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing adoption of digital marketing 3.1.1.2. Growing trend of personalized and targeted marketing 3.1.1.3. High government support 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. High Cost of Marketing Technology (MarTech) 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Technological advancements 3.1.3.2. Rising need for better customer insights Chapter 4. Global Marketing Technology (MarTech) Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Marketing Technology (MarTech) Market, by Product 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Marketing Technology (MarTech) Market by Product, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Marketing Technology (MarTech) Market Estimates & Forecasts by Product 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Marketing Technology (MarTech) Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Social Media Tools 5.4.2. Content Marketing Tools 5.4.3. Rich Media Tool 5.4.4. Automation Tool 5.4.5. Data & Analytics Tools 5.4.6. Sales Enablement Tools Chapter 6. Global Marketing Technology (MarTech) Market, by Application 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Marketing Technology (MarTech) Market by Application, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Marketing Technology (MarTech) Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Marketing Technology (MarTech) Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. IT & Telecommunication 6.4.2. Retail & E-commerce 6.4.3. Healthcare 6.4.4. Media & Entertainment 6.4.5. Sports & Events 6.4.6. BFSI 6.4.7. Real Estate 6.4.8. Others Chapter 7. Global Marketing Technology (MarTech) Market, by Type 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Marketing Technology (MarTech) Market by Type, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Marketing Technology (MarTech) Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion) 7.4. Marketing Technology (MarTech) Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Digital Marketing 7.4.2. Offline Marketing Chapter 8. Global Marketing Technology (MarTech) Market, Regional Analysis 8.1. Top Leading Countries 8.2. Top Emerging Countries 8.3. Marketing Technology (MarTech) Market, Regional Market Snapshot 8.4. North America Marketing Technology (MarTech) Market 8.4.1. U.S. Marketing Technology (MarTech) Market 8.4.1.1. Product breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.3. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.2. Canada Marketing Technology (MarTech) Market 8.5. Europe Marketing Technology (MarTech) Market Snapshot 8.5.1. U.K. Marketing Technology (MarTech) Market 8.5.2. Germany Marketing Technology (MarTech) Market 8.5.3. France Marketing Technology (MarTech) Market 8.5.4. Spain Marketing Technology (MarTech) Market 8.5.5. Italy Marketing Technology (MarTech) Market 8.5.6. Rest of Europe Marketing Technology (MarTech) Market 8.6. Asia-Pacific Marketing Technology (MarTech) Market Snapshot 8.6.1. China Marketing Technology (MarTech) Market 8.6.2. India Marketing Technology (MarTech) Market 8.6.3. Japan Marketing Technology (MarTech) Market 8.6.4. Australia Marketing Technology (MarTech) Market 8.6.5. South Korea Marketing Technology (MarTech) Market 8.6.6. Rest of Asia Pacific Marketing Technology (MarTech) Market 8.7. Latin America Marketing Technology (MarTech) Market Snapshot 8.7.1. Brazil Marketing Technology (MarTech) Market 8.7.2. Mexico Marketing Technology (MarTech) Market 8.8. Middle East & Africa Marketing Technology (MarTech) Market 8.8.1. Saudi Arabia Marketing Technology (MarTech) Market 8.8.2. South Africa Marketing Technology (MarTech) Market 8.8.3. Rest of Middle East & Africa Marketing Technology (MarTech) Market Chapter 9. Competitive Intelligence 9.1. Key Company SWOT Analysis 9.1.1. Company 1 9.1.2. Company 2 9.1.3. Company 3 9.2. Top Market Strategies 9.3. Company Profiles 9.3.1. Amazon Web Services Inc. 9.3.1.1. Key Information 9.3.1.2. Overview 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 9.3.1.4. Product Summary 9.3.1.5. Recent Developments 9.3.2. Apple, Inc. 9.3.3. Adobe Inc. 9.3.4. Amdocs Development Centre India LLP 9.3.5. Buzzoole Holdings LTD 9.3.6. Konnect Insights 9.3.7. ContentGrow 9.3.8. Artesian Solutions Ltd. 9.3.9. Google LLC 9.3.10. Microsoft Corporation PVT LTD. Chapter 10. Research Process 10.1. Research Process 10.1.1. Data Mining 10.1.2. Analysis 10.1.3. Market Estimation 10.1.4. Validation 10.1.5. Publishing 10.2. Research Attributes 10.3. Research Assumption
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2024/11/07 10:27 155.63 円 167.26 円 203.27 円 |