世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

デジタルギフトカードの世界市場規模調査&予測、機能属性別(オープンループカード、クローズドループカード)、エンドユーザー別(小売、法人)、用途別(消費財、健康・ウェルネス、レストラン・バー、旅行・観光、メディア・エンターテインメント、その他)、地域分析、2022-2029年


Global Digital Gift Card Market Size study & Forecast, by Functional Attribute (Open-Loop Card and Closed-Loop Card), by End User (Retail, Corporate) and by Application (Consumer Goods, Health & Wellness, Restaurants & Bars, Travel & Tourism, Media & Entertainment and Others) and Regional Analysis, 2022-2029

世界のデジタルギフトカード市場は、2021年に約2991億6000万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には15.8%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。デジタルギフトカードには物理的な形態がなく、代... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2023年5月13日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
200 英語

 

サマリー

世界のデジタルギフトカード市場は、2021年に約2991億6000万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には15.8%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。デジタルギフトカードには物理的な形態がなく、代わりにこれらのカードには固有のギフトコード番号が割り当てられており、オンラインショッピングを行う際にオンライン小売店で利用することができる。デジタルギフトカードでは、贈り主はオンラインでカードを購入し、お金で前払いします。さらに、受取人は電子メールでEギフトカードを受け取り、請求してカードを有効化します。決済分野での先進技術の採用が進み、世界中でデジタル決済が普及し、スマートフォンの契約数が増加していることが、市場の成長を促す主な要因となっています。

デジタル決済の普及は、世界のデジタルギフトカード市場の成長に寄与しています。例えば、世界銀行の推計によると、2022年現在、世界では成人の約3分の2がデジタルチャネルを通じて支払いを行ったり、支払いを受けたりしています。また、インド政府広報局(PIB)の推計によると、インドでは2020-21年度に約5億5500万件のデジタル取引が記録され、この数は2021-22年度には88億4000万件にさらに増加しました。さらに、2022年8月だけで、UPI(Unified Payment Interface)を通じて約65億8000万件の金融取引がデジタルで行われた。また、企業の贈答文化の人気の高まりやインターネットリテラシー人口の急増は、予測期間中、同市場に有利な成長見通しをもたらすでしょう。しかし、データプライバシーに関する懸念が、2022-2029年の予測期間を通じて市場成長の妨げとなっています。

デジタルギフトカードの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、およびその他の地域です。北米は、主要な市場プレイヤーの優位性と、同地域におけるデジタルギフトカードの人気上昇により、収益面で市場を支配しています。一方、アジア太平洋地域は、デジタル決済アプリケーションの普及や電子商取引の普及などにより、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです:
アマゾン・ドット・コム(Amazon.com Inc.
Apple, Inc.
Blackhawk Network Holdings, Inc.
Fiserv, Inc.
インコム・ペイメント
ループコマース株式会社
ナショナルギフトカード株式会社
ペイパルホールディングス株式会社
ターゲットブランズ社
ウォルマート・インク

市場の最近の動向
 2021年4月、InComm Paymentsは、顧客が様々なギフトカードを選択し、電子メールで送ることができるデジタルギフトカードモールの立ち上げを発表した。さらに、TheGiftCardShop.comと名付けられた新しいポータルでは、Visa、Mastercard、American ExpressからMacy's、GameStop、Lowe's、Darden Restaurantsなどの小売店まで、100以上のブランドのカードが掲載される予定です。




世界のデジタルギフトカード市場レポートスコープ:
過去データ 2019年~2020年~2021年
推計基準年 2021年
予測期間2022年〜2029年
レポート対象 売上高予測、企業ランキング、競合状況、成長要因、トレンド
対象セグメント 機能属性、エンドユーザー、アプリケーション、地域
地域範囲 北米、欧州、アジア太平洋、中南米、その他の地域
カスタマイズ範囲 レポート購入時に無料カスタマイズ(アナリストの作業時間8時間相当まで)。国別、地域別、セグメント別スコープの追加・変更*。




本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することである。本レポートは、調査対象国において、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します:

機能属性別
オープンループカード
クローズドループカード
エンドユーザー別
小売業
企業
用途別
コンシューマーグッズ
ヘルス&ウェルネス
レストラン・バー
旅行・観光
メディア・エンターテインメント
その他

地域別
北アメリカ
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE
アジア・パシフィック
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
ロアパック
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
RoLA
その他の地域(Rest of the World

ページTOPに戻る


目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.1. Digital Gift Card Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.2. Digital Gift Card Market, by Functional Attribute, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.3. Digital Gift Card Market, by End User, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.4. Digital Gift Card Market, by Application, 2019-2029 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Digital Gift Card Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Digital Gift Card Market Dynamics
3.1. Digital Gift Card Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing adoption of advance technologies in the payment sector
3.1.1.2. Rising penetration of digital payments worldwide
3.1.1.3. Increasing smartphone subscriptions
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Data privacy concerns with respect to digital gift cards
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Growing popularity of corporate gifting cultures
3.1.3.2. Surge in internet-literate population
Chapter 4. Global Digital Gift Card Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. Industry Experts Prospective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Digital Gift Card Market, by Functional Attribute
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Digital Gift Card Market by Functional Attribute, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Digital Gift Card Market Estimates & Forecasts by Functional Attribute 2019-2029 (USD Billion)
6.4. Digital Gift Card Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Open loop gift card
6.4.2. Closed loop gift card
Chapter 7. Global Digital Gift Card Market, by End User
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Digital Gift Card Market by End User, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Digital Gift Card Market Estimates & Forecasts by End User 2019-2029 (USD Billion)
7.4. Digital Gift Card Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Retail
7.4.2. Corporate
Chapter 8. Global Digital Gift Card Market, by Application
8.1. Market Snapshot
8.2. Global Digital Gift Card Market by Application, Performance - Potential Analysis
8.3. Global Digital Gift Card Market Estimates & Forecasts by Application 2019-2029 (USD Billion)
8.4. Digital Gift Card Market, Sub Segment Analysis
8.4.1. Consumer Goods
8.4.2. Health & Wellness
8.4.3. Restaurants & Bars
8.4.4. Travel & Tourism
8.4.5. Media & Entertainment
8.4.6. Others
Chapter 9. Global Digital Gift Card Market, Regional Analysis
9.1. Digital Gift Card Market, Regional Market Snapshot
9.2. North America Digital Gift Card Market
9.2.1. U.S. Digital Gift Card Market
9.2.1.1. Functional Attribute breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.1.2. End User breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.1.3. Application breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.2. Canada Digital Gift Card Market
9.3. Europe Digital Gift Card Market Snapshot
9.3.1. U.K. Digital Gift Card Market
9.3.2. Germany Digital Gift Card Market
9.3.3. France Digital Gift Card Market
9.3.4. Spain Digital Gift Card Market
9.3.5. Italy Digital Gift Card Market
9.3.6. Rest of Europe Digital Gift Card Market
9.4. Asia-Pacific Digital Gift Card Market Snapshot
9.4.1. China Digital Gift Card Market
9.4.2. India Digital Gift Card Market
9.4.3. Japan Digital Gift Card Market
9.4.4. Australia Digital Gift Card Market
9.4.5. South Korea Digital Gift Card Market
9.4.6. Rest of Asia Pacific Digital Gift Card Market
9.5. Latin America Digital Gift Card Market Snapshot
9.5.1. Brazil Digital Gift Card Market
9.5.2. Mexico Digital Gift Card Market
9.5.3. Rest of Latin America Digital Gift Card Market
9.6. Rest of The World Digital Gift Card Market

Chapter 10. Competitive Intelligence
10.1. Top Market Strategies
10.2. Company Profiles
10.2.1. Amazon.com Inc
10.2.1.1. Key Information
10.2.1.2. Overview
10.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
10.2.1.4. Product Summary
10.2.1.5. Recent Developments
10.2.2. Apple, Inc.
10.2.3. Blackhawk Network Holdings, Inc.
10.2.4. Fiserv, Inc.
10.2.5. InComm Payments
10.2.6. Loop Commerce, Inc.
10.2.7. National Gift Card Corporation
10.2.8. PayPal Holdings, Inc.
10.2.9. Target Brands, Inc.
10.2.10. Walmart Inc.
Chapter 11. Research Process
11.1. Research Process
11.1.1. Data Mining
11.1.2. Analysis
11.1.3. Market Estimation
11.1.4. Validation
11.1.5. Publishing
11.2. Research Attributes
11.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Global Digital Gift Card Market is valued at approximately USD 299.16 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 15.8 % over the forecast period 2022-2029. The Digital Gift Card has no physical form; instead, these cards are assigned a unique gift code number that one can use to redeem at online retailers when making online purchases. In a Digital gifting card, the giver purchases the card online and prepaid it with money. Furthermore, the recipient then receives the e-gift card via email and claims and activates the card. The increasing adoption of advanced technologies in the payment sector and rising penetration of digital payments worldwide as well as increasing smartphone subscriptions are key factors driving the market growth.

The growing popularity of digital payment processing is contributing towards the growth of the Global Digital Gift Card market. For instance – as per World Bank estimates – as of 2022, Globally around two-thirds of adults make or receive payment through digital channels. In addition, as per the Press Information Bureau (PIB), the Government of India estimates – In India, during FY 2020-21 around 5554 million digital transactions were recorded, and this number further increased to 8,840 million in FY 2021-22. Moreover, in August 2022 alone, around 6.58 billion financial transactions were carried out digitally through UPI (Unified Payment Interface). Also, the growing popularity of corporate gifting cultures as well as the surge in the internet-literate population would create a lucrative growth prospectus for the market over the forecast period. However, concern over data privacy hinders the market growth throughout the forecast period of 2022-2029.

The key regions considered for the Global Digital Gift Card Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the dominance of leading market players as well as the rising popularity of digital gift cards in the region. Whereas Asia Pacific is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as rising penetration of digital payment processing applications as well as growing adoption of e-commerce channels in the region.

Major market player included in this report are:
Amazon.com Inc.
Apple, Inc.
Blackhawk Network Holdings, Inc.
Fiserv, Inc.
InComm Payments
Loop Commerce, Inc.
National Gift Card Corporation
PayPal Holdings, Inc.
Target Brands, Inc.
Walmart Inc.

Recent Developments in the Market:
 In April 2021, InComm Payments announced the launch of a digital gift card mall that allows customers to choose and send a variety of gift cards via email. Moreover, a new portal named TheGiftCardShop.com would feature cards from more than 100 brands, from Visa, Mastercard and American Express to retailers such as Macy’s, GameStop, Lowe’s and Darden Restaurants.




Global Digital Gift Card Market Report Scope:
Historical Data 2019-2020-2021
Base Year for Estimation 2021
Forecast period 2022-2029
Report Coverage Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered Functional Attribute, End User, Application, Region
Regional Scope North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*




The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Functional Attribute
Open-Loop Card
Closed-Loop Card
By End User
Retail
Corporate
By Application
Consumer Goods
Health & Wellness
Restaurants & Bars
Travel & Tourism
Media & Entertainment
Others

By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
RoLA
Rest of the World



ページTOPに戻る


Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.1. Digital Gift Card Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.2. Digital Gift Card Market, by Functional Attribute, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.3. Digital Gift Card Market, by End User, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.4. Digital Gift Card Market, by Application, 2019-2029 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Digital Gift Card Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Digital Gift Card Market Dynamics
3.1. Digital Gift Card Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing adoption of advance technologies in the payment sector
3.1.1.2. Rising penetration of digital payments worldwide
3.1.1.3. Increasing smartphone subscriptions
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Data privacy concerns with respect to digital gift cards
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Growing popularity of corporate gifting cultures
3.1.3.2. Surge in internet-literate population
Chapter 4. Global Digital Gift Card Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. Industry Experts Prospective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Digital Gift Card Market, by Functional Attribute
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Digital Gift Card Market by Functional Attribute, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Digital Gift Card Market Estimates & Forecasts by Functional Attribute 2019-2029 (USD Billion)
6.4. Digital Gift Card Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Open loop gift card
6.4.2. Closed loop gift card
Chapter 7. Global Digital Gift Card Market, by End User
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Digital Gift Card Market by End User, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Digital Gift Card Market Estimates & Forecasts by End User 2019-2029 (USD Billion)
7.4. Digital Gift Card Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Retail
7.4.2. Corporate
Chapter 8. Global Digital Gift Card Market, by Application
8.1. Market Snapshot
8.2. Global Digital Gift Card Market by Application, Performance - Potential Analysis
8.3. Global Digital Gift Card Market Estimates & Forecasts by Application 2019-2029 (USD Billion)
8.4. Digital Gift Card Market, Sub Segment Analysis
8.4.1. Consumer Goods
8.4.2. Health & Wellness
8.4.3. Restaurants & Bars
8.4.4. Travel & Tourism
8.4.5. Media & Entertainment
8.4.6. Others
Chapter 9. Global Digital Gift Card Market, Regional Analysis
9.1. Digital Gift Card Market, Regional Market Snapshot
9.2. North America Digital Gift Card Market
9.2.1. U.S. Digital Gift Card Market
9.2.1.1. Functional Attribute breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.1.2. End User breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.1.3. Application breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.2. Canada Digital Gift Card Market
9.3. Europe Digital Gift Card Market Snapshot
9.3.1. U.K. Digital Gift Card Market
9.3.2. Germany Digital Gift Card Market
9.3.3. France Digital Gift Card Market
9.3.4. Spain Digital Gift Card Market
9.3.5. Italy Digital Gift Card Market
9.3.6. Rest of Europe Digital Gift Card Market
9.4. Asia-Pacific Digital Gift Card Market Snapshot
9.4.1. China Digital Gift Card Market
9.4.2. India Digital Gift Card Market
9.4.3. Japan Digital Gift Card Market
9.4.4. Australia Digital Gift Card Market
9.4.5. South Korea Digital Gift Card Market
9.4.6. Rest of Asia Pacific Digital Gift Card Market
9.5. Latin America Digital Gift Card Market Snapshot
9.5.1. Brazil Digital Gift Card Market
9.5.2. Mexico Digital Gift Card Market
9.5.3. Rest of Latin America Digital Gift Card Market
9.6. Rest of The World Digital Gift Card Market

Chapter 10. Competitive Intelligence
10.1. Top Market Strategies
10.2. Company Profiles
10.2.1. Amazon.com Inc
10.2.1.1. Key Information
10.2.1.2. Overview
10.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
10.2.1.4. Product Summary
10.2.1.5. Recent Developments
10.2.2. Apple, Inc.
10.2.3. Blackhawk Network Holdings, Inc.
10.2.4. Fiserv, Inc.
10.2.5. InComm Payments
10.2.6. Loop Commerce, Inc.
10.2.7. National Gift Card Corporation
10.2.8. PayPal Holdings, Inc.
10.2.9. Target Brands, Inc.
10.2.10. Walmart Inc.
Chapter 11. Research Process
11.1. Research Process
11.1.1. Data Mining
11.1.2. Analysis
11.1.3. Market Estimation
11.1.4. Validation
11.1.5. Publishing
11.2. Research Attributes
11.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

Bizwit Research & Consulting LLP社の消費者向けグッズ・サービス分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(card)の最新刊レポート


よくあるご質問


Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?


Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/05 10:26

151.38 円

159.59 円

194.97 円

ページTOPに戻る