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中国玩具市場レポート:玩具セグメント別(アクションフィギュア、ボードゲーム、カードゲーム、工作セット・模型、人形・ぬいぐるみ、プラスチック・その他玩具、パズル、幼児・子供向け玩具)、販売チャネル別(Eコマース、専門店、ディスカウントストア、百貨店、その他)、エンドユーザー別(ユニセックス、男児、女児)、企業分析 2024-2032


China Toys Market Report by Toys Segmentation (Action Figures, Board Games, Card Games, Construction Sets & Models, Dolls & Stuffed Toys, Plastic & Other Toys, Puzzles, and Toys for Toddlers & Kids), Sales Channel (E-commerce, Specialty, Discounters, Department Stores, and Others), End-Users (Unisex, Boys, and Girls) and Company Analysis 2024-2032

中国玩具市場は2032年までに490億9000万米ドルに達すると予測される。2024年から2032年までのCAGRは6.05%である。Renub Research社によると、2023年の総市場規模は289億3,000万米ドルであった。 玩具は遊ぶた... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Renub Research
Renubリサーチ
2024年4月1日 US$2,490
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120 英語

 

サマリー

中国玩具市場は2032年までに490億9000万米ドルに達すると予測される。2024年から2032年までのCAGRは6.05%である。Renub Research社によると、2023年の総市場規模は289億3,000万米ドルであった。

玩具は遊ぶためにデザインされたアイテムである。中国では文化的にも経済的にも重要な位置を占めている。急速な経済発展、可処分所得の増加、一人っ子政策の緩和により、中国の家庭は子供の成長と幸福のためにより多くの投資を行っている。世界的なメディアや有名な伝統の影響もあり、中国の子供たちは国際的なブランドの様々な玩具を知るようになった。その結果、中国の玩具企業は繁栄を続けている。これは、この国の発展途上の愛用者市場と進化する文化的景観を示している。


中国玩具の成長ドライバー

- 電子玩具需要の伸び

電子玩具は中国玩具市場の成長を促進している。電子玩具は、照明器具、音、タッチスクリーンなどのインタラクティブな要素によって子どもの創造性を高めるため、革新的な選択肢を求める親たちの間で評判を集めている。香港貿易発展局の調査によると、あらゆる年齢層の男児がデジタル玩具を選ぶという。所得の増加により、家庭は高価格の電子玩具にお金を使えるようになり、市場の成長を後押ししている。継続的な技術革新により、中国の電子玩具部門は拡大し、デジタル玩具に対する需要の高まりを満たすことが期待される。


- 高まる親の関心

子どもの発育、保護、教育に関する親の問題の高まりが、中国玩具市場の拡大を後押ししている。親はますます、子供を楽しませ、認知的、社会的、身体的スキルを刺激する玩具を求めるようになっている。安全性の問題と競争の激しい教育パノラマは、高品質で安全な知育玩具を優先するよう促している。香港貿易発展局(Hong Kong Trade Development Council)による本土の玩具消費調査では、調査対象の親の98%がSTEM玩具を購入したことがあるか、興味を持ったことがあると回答している。このような親の関心は、中国において、学問的、発達的、そして安全な遊びの代替となる様々な玩具の需要を促進している。


- 堅調な経済拡大と可処分所得の増加

中国における玩具需要の高まりは、堅調な経済成長と可処分所得の増加に起因している。国家統計局(NBS)の報告によると、中国の1人当たり可処分所得は2023年に39,218元(約5,511米ドル)に達し、名目で前年比6.3%増、物価要因調整後は6.1%増となる。より多くの財源を持つ家計は、おもちゃの購入などで構成される裁量的支出に振り向ける。この豊かさの増大は、親が子供の幸福と娯楽を優先するため、急成長する玩具市場に拍車をかける。これは、ひいては中国玩具市場の国内需要を劇的に牽引する。


- 政府政策の強化

中国玩具市場の成長は、国内消費を促進し、経済改善を支援することによって、政府の規則が力となっている。これは、税制優遇措置、補助金、投資プロジェクトを通じて行われ、技術革新を刺激し、製品の品質を向上させ、世界的な競争力を高めている。2024年2月、世界貿易機関(WTO)は中国標準化管理局による玩具と宝飾品に対する義務的要求事項の草案を導入した。ぬいぐるみの国内標準規格「GB 6675-2014 Safety of Children's Toys」への準拠を含む保護要件と知的財産権保護規制も、地元製玩具への愛用者の信頼を高めている。これは同様に市場の成長を促進し、持続可能な業界改善のための技術革新を促進する。


中国玩具企業ニュース

中国玩具市場のプレーヤーには、Mattel Inc.、Hasbro Inc.、LEGO、Spin Master Corp.、Vtech、Manhattan Associates、Funko、JAKKS Pacificなどがいる。


- 2023年4月、マテルとハズブロは、複数年のライセンス契約を通じて、象徴的な玩具ブランドを統合するために協力した。これは、共同ブランドの玩具とゲームを生産することを目的としている。この提携は、2023年秋に発売されるモノポリーゲームとバービー、2024年初頭に発売されるホットウィールとともにUNOゲームに登場するトランスフォーマーといった有名フランチャイズに焦点を当てている。
- 2023年9月、VTech®はToy Fair® 2023で、想像力と発見に焦点を当てた製品ラインナップを発表する。これは、Turbo Edge Riders™や、Go!Go!Smart Wheels®、Switch & Go®、ベビー、乳児、幼児、就学前児童向けの玩具などです。VTechは、2024年発売予定の製品のプレビューも行います。
- 2023年11月-レゴは中国国際輸入博覧会(CIIE)で、中国文化からインスピレーションを得た新しい玩具セットを発表。
- 2022年12月 - MINDstyle Mission Control (MMC)の新店舗がプレオープンを迎え、実物よりも大きな像や記念撮影ができるファンコ・コーナーがお披露目された。40,000平方フィート、ファンコ・エリアは10,000平方フィートを占め、多数のライセンスを紹介するファンコ製品を豊富に取り揃えている。


玩具のセグメンテーション - 中国の玩具市場は2つの観点で分類される:

1.アクションフィギュア
2.ボードゲーム
3.カードゲーム
4.建設セット&模型
5.人形・ぬいぐるみ
6.プラスチック&その他のおもちゃ
7.パズル
8.幼児・子供向け玩具


販売チャネル - 中国玩具市場を5つの視点から分析:

1.電子商取引
2.専門分野
3.ディスカウント
4.百貨店
5.その他


エンドユーザー - 中国玩具市場は2つの視点に分かれています:

1.ユニセックス
2.男児
3.女の子


すべてのキーマンを3つの視点からカバー:

- 概要
- 最近の開発
- 収益分析


企業分析

1.マテル社
2.ハズブロ社
3.レゴ
4.スピンマスター社
5.ヴイテック
6.マンハッタン・アソシエイツ
7.ファンコ
8.ジャックス・パシフィック

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目次

1.はじめに

2.研究方法

3.エグゼクティブサマリー

4.市場ダイナミクス

4.1 成長促進要因
4.2 課題


5.中国玩具市場

6.市場シェア-中国玩具分析

6.1 玩具のセグメンテーション
6.2 販売チャネル
6.3 エンドユーザー


7.玩具のセグメンテーション-中国玩具市場

7.1 アクションフィギュア
7.2 ボードゲーム
7.3 カードゲーム
7.4 組み立てセットと模型
7.5 人形・ぬいぐるみ
7.6 プラスチック・その他の玩具
7.7 パズル
7.8 幼児・子供向け玩具


8.販売チャネル-中国玩具市場

8.1 Eコマース
8.2 専門店
8.3 ディスカウントストア
8.4 百貨店
8.5 その他


9.エンドユーザー-中国玩具市場

9.1 ユニセックス
9.2 男の子
9.3 女児


10.企業分析-中国玩具市場

10.1 マテル社

10.1.1 概要
10.1.2 最近の発展
10.1.3 収益

10.2 ハズブロ社

10.2.1 概要
10.2.2 最近の展開
10.2.3 収益

10.3 レゴ

10.3.1 概要
10.3.2 最近の発展
10.3.3 収益

10.4 スピンマスター社

10.4.1 概要
10.4.2 最近の展開
10.4.3 収益

10.5 Vtech

10.5.1 概要
10.5.2 最近の発展
10.5.3 収益

10.6 マンハッタン・アソシエイツ

10.6.1 概要
10.6.2 最近の展開
10.6.3 収益

10.7 ファンコ

10.7.1 概要
10.7.2 最近の発展
10.7.3 収益

10.8 ジャックス・パシフィック

10.8.1 概要
10.8.2 最近の開発
10.8.3 収益

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図表リスト

表-01:中国:玩具セグメント別市場シェア(%)、2019年~2023年
表-02:中国-玩具セグメント別市場シェア(%)、2024年~2032年予測
表-03:中国-玩具市場販売チャネル別シェア(%)、2019年~2023年
表-04:中国-玩具市場予測:販売チャネル別シェア(パーセント)、2024年~2032年
表-05:中国-玩具市場エンドユーザー別シェア(パーセント)、2019年~2023年
表-06:中国の玩具市場シェア(%):エンドユーザー別予測、2024年~2032年

 

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Summary

China Toys Market is anticipated to reach US$ 49.09 billion by 2032. The CAGR for the market from 2024 to 2032 is 6.05%. Renub Research states that it totaled to US$ 28.93 billion in 2023.

Toys are items designed for play. They maintain great cultural and economic importance in China. With speedy economic development, growing disposable incomes, and the relaxation of the one-child policy, Chinese families are investing more in their kids' growth and happiness, such as shopping for toys. The impact of global media and famous traditions has also introduced Chinese kids to various toys from international brands. As a result, the toy enterprise in China continues to thrive. This displays the state's developing patron market and evolving cultural landscape.


China Toys Growth Drivers

• Growth in Demand for Electronic Toys

Electronic toys are propelling growth in the China toys market. They are gaining a reputation amongst parents in search of innovative options because of their interactive factors like lighting fixtures, sounds, and touch screens, which enhance children's creativity. A Hong Kong Trade Development Council survey stated that boys across all age groups choose digital toys. Rising incomes enable families to spend money on higher-priced electronic toys, boosting market growth. Ongoing technological innovation is expected to expand China electronic toy sector to satisfy the growing demand for digital enjoyment.


• Growing Parental Concerns

Rising parental issues concerning child development, protection, and education drive the expansion of the China toys market. Parents increasingly seek toys that entertain and stimulate their children's cognitive, social, and physical skills. Safety issues and a competitive educational panorama prompt prioritizing high-quality, safe educational toys. A mainland toy consumption survey by the Hong Kong Trade Development Council determined that 98% of parents surveyed had bought or had been inquisitive about STEM toys. This parental focus fuels demand for various toy offerings in China, spanning academic, developmental, and safe play alternatives.


• Robust Economic Expansion and Increasing Disposable Incomes

The escalating demand for toys in China stems from robust financial growth and growing disposable incomes. China's per capita disposable income reached 39,218 Yuan (about 5,511 U.S. dollars) in 2023, marking a 6.3 percentage nominal increase year-on-year increase, with a 6.1 percent upward thrust after adjusting for price factors, according to the National Bureau of Statistics (NBS) reported. With more financial resources, households allocate toward discretionary spending, consisting of toy purchases. This growing affluence fuels a burgeoning toy market as parents prioritize their kid's well-being and amusement. This, in turn, drastically drives domestic demand for the China toys market.


• Increasing Enforcement of Government Policies

Government rules power China toys market's growth by promoting domestic consumption and helping economic improvement. This is done through tax incentives, subsidies, and investment projects to stimulate innovation, enhance product quality, and increase competitiveness globally. In February 2024, the World Trade Organization (WTO) introduced a draft of mandatory requirements for toys and jewelry from the Standardization Administration of China, aiming to satisfy modern-day compliance necessities. The protection requirements and intellectual property protection regulations, which include compliance with the country-wide standard "GB 6675–2014 Safety of Children's Toys" for plush toys, also bolster patron confidence in locally made toys. This similarly propels market growth and fosters innovation for sustainable industry improvement.


China Toys Company News

The players in the China toys market include Mattel Inc., Hasbro Inc., LEGO, Spin Master Corp., Vtech, Manhattan Associates, Funko, and JAKKS Pacific.


• In April 2023 - Mattel and Hasbro collaborated to merge iconic toy brands through multi-year licensing agreements. This aims to produce co-branded toys and games. Notably, this partnership focuses on renowned franchises like Barbie, with Monopoly games set for fall 2023 release, and Transformers, featuring in upcoming UNO games, alongside Hot Wheels vehicles debuting in early 2024.
• In September 2023 - VTech® will present its imaginative, discovery-focused product lineup at Toy Fair® 2023. This features Turbo Edge Riders™ and expanding award-winning lines like Go! Go! Smart Wheels®, Switch & Go®, and baby, infant, toddler, and preschool toys. VTech will also offer a preview of upcoming 2024 product releases.
• In November 2023 - LEGO unveiled fresh toy sets at the China International Import Expo (CIIE), drawing inspiration from Chinese culture.
• In December 2022 - The new MINDstyle Mission Control (MMC) store hosted a pre-opening celebration, unveiling a dedicated Funko section boasting larger-than-life statues and photo opportunities. Spanning 40,000 square feet, with the Funko area occupying 10,000 square feet, it offers an extensive array of Funko products, showcasing numerous licenses.


Toys Segmentation – China Toys Market breakup in 2 viewpoints:

1. Action Figures
2. Board Games
3. Card Games
4. Construction Sets & Models
5. Dolls & Stuffed Toys
6. Plastic & Other Toys
7. Puzzles
8. Toys for Toddlers & Kids


Sales Channel – China Toys Market breakup in 5 viewpoints:

1. E-commerce
2. Specialty
3. Discounters
4. Department Stores
5. Others


End-Users – China Toys Market breakup in 2 viewpoints:

1. Unisex
2. Boys
3. Girls


All the Key players have been covered from 3 Viewpoints:

• Overview
• Recent Development
• Revenue Analysis


Company Analysis:

1. Mattel Inc.
2. Hasbro Inc.
3. LEGO
4. Spin Master Corp.
5. Vtech
6. Manhattan Associates
7. Funko
8. JAKKS Pacific



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Table of Contents

1. Introduction

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges


5. China Toys Market

6. Market Share – China Toys Analysis

6.1 Toys Segmentation
6.2 Sales Channel
6.3 End Users


7. Toys Segmentation – China Toys Market

7.1 Action Figures
7.2 Board Games
7.3 Card Games
7.4 Construction Sets & Models
7.5 Dolls & Stuffed Toys
7.6 Plastic & Other Toys
7.7 Puzzles
7.8 Toys for Toddlers & Kids


8. Sales Channel – China Toys Market

8.1 E-commerce
8.2 Specialty
8.3 Discounters
8.4 Department Stores
8.5 Others


9. End Users – China Toys Market

9.1 Unisex
9.2 Boys
9.3 Girls


10. Company Analysis – China Toys Market

10.1 Mattel Inc.

10.1.1 Overviews
10.1.2 Recent Development
10.1.3 Revenues

10.2 Hasbro Inc.

10.2.1 Overviews
10.2.2 Recent Development
10.2.3 Revenues

10.3 LEGO

10.3.1 Overviews
10.3.2 Recent Development
10.3.3 Revenues

10.4 Spin Master Corp.

10.4.1 Overviews
10.4.2 Recent Development
10.4.3 Revenues

10.5 Vtech

10.5.1 Overviews
10.5.2 Recent Development
10.5.3 Revenues

10.6 Manhattan Associates

10.6.1 Overviews
10.6.2 Recent Development
10.6.3 Revenue

10.7 Funko

10.7.1 Overviews
10.7.2 Recent Development
10.7.3 Revenue

10.8 JAKKS Pacific

10.8.1 Overviews
10.8.2 Recent Development
10.8.3 Revenue

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List of Tables/Graphs

Table-01: China – Toys Market Share by Toys Segmentation (Percent), 2019 – 2023
Table-02: China – Forecast for Toys Market Share by Toys Segmentation (Percent), 2024 – 2032
Table-03: China – Toys Market Share by Sales Channel (Percent), 2019 – 2023
Table-04: China – Forecast for Toys Market Share by Sales Channel (Percent), 2024 – 2032
Table-05: China – Toys Market Share by End User (Percent), 2019 – 2023
Table-06: China – Forecast for Toys Market Share by End User (Percent), 2024 – 2032

 

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2024/12/19 10:26

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