世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

品質管理システム(QMS)の世界市場規模調査&予測、企業規模別(中小企業、大企業)、エンドユーザー別(銀行、金融サービス&保険、通信&情報技術(IT)、製造、化学、食品&飲料、その他)、地域別分析、2022-2029年


Global Quality Management System (QMS) Market Size study & Forecast, by Enterprise Size (Small & Medium Enterprises, Large Enterprises) by End-user (Banking, Financial Services & Insurance, Telecom & Information Technology (IT), Manufacturing, Chemicals, Food and Beverage, Others) and Regional Analysis, 2022-2029

世界の品質管理システム(QMS)市場は、2021年に約XX百万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年にはXX%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。品質マネジメントシステム(QMS)とは、品質方針と目標... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2023年5月5日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
200 英語

 

サマリー

世界の品質管理システム(QMS)市場は、2021年に約XX百万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年にはXX%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。品質マネジメントシステム(QMS)とは、品質方針と目標を達成するためのプロセス、手順、責任を文書化した正式なシステムである。QMSは、企画、設計、開発、生産、配送など、製品やサービスの品質に影響を与える企業運営のあらゆる側面を管理するために設計されています。QMSは、顧客や規制当局の要求事項を満たし、有効性と効率性を継続的に高めるために、組織の業務を調整・指揮するのに役立ちます。QMSは通常、一連の品質基準、ガイドライン、ツールを含み、組織が品質文化を確立し維持するのに役立つ。品質マネジメントシステムの最も有名な規格は、品質マネジメントシステム(QMS)の仕様を概説した国際規格であるISO 9001:2015です。市場の成長は、品質管理およびコンプライアンスに対する需要の急増、顧客満足度の重視、自動化の導入の増加、効果的なリスク管理の必要性の高まりなどの要因によってもたらされます。

また、インダストリー4.0の出現は、市場需要に寄与する重要な役割を担っています。QMSソリューションは、製品やサービスの品質向上、廃棄物の削減、規制要件の遵守など、この新しいデジタル環境における業務の管理と最適化を支援します。例えば、2021年7月、インド政府は、先進製造業、モノのインターネット(IoT)、ブロックチェーン、サイバーフィジカルシステム、人工知能を含むインダストリー4.0を推進するためのいくつかの国家政策を開始しました。これらの取り組みの目的は、インダストリー4.0の分野での技術革新を促進することです。さらに、国際ロボット連盟(IFR)は、2021年時点で、全世界で出荷されたロボットの台数は486,800台近くになると報告しています。さらに、クラウドベースのソリューションの採用が増加し、サプライチェーン管理の重要性が高まっていることから、予測期間中にさまざまな有利な機会がもたらされるでしょう。しかし、クラウドベースのプラットフォームに関わるセキュリティの脅威が、2022年から2029年の予測期間を通じて、市場の成長に影響を与えています。

品質管理システム(QMS)の世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、およびその他の地域です。北米は、顧客満足度の向上、研究開発投資の増加、政府の取り組みや政策の実施により、売上高で市場を支配しています。一方、アジア太平洋地域は、主要な市場参入企業による技術開発の進展や、市場における自動化傾向の高まりなどの要因により、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです:
Arena Solutions, Inc.
コリティ・ソフトウェア・インク
Dassault Systemes SE
ETQ LLC
Ideagen Plc.
インテレックス・テクノロジー
マスターコントロール・ソリューションズ社 .
メトリックスストリーム社
マイクロソフト株式会社
オラクル株式会社

市場における最近の動向
 2019年5月、スパルタシステムズは、業界初のAIを活用した意思決定機能を導入し、リアクティブからプロアクティブな品質管理への転換を促進すると宣言した。


世界の品質管理システム(QMS)市場レポートスコープ:
過去データ 2019年~2020年~2021年
推計基準年 2021年
予測期間 2022年~2029年
レポート対象 売上高予測、企業ランキング、競合状況、成長要因、トレンド
対象セグメント 企業規模、エンドユーザー、地域
地域範囲 北米、欧州、アジア太平洋、中南米、その他の地域
カスタマイズ範囲 レポート購入時に無料カスタマイズ(アナリストの作業時間8時間相当まで)。国別、地域別、セグメント別スコープの追加・変更*。




本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することである。本レポートは、調査対象国において、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します:

企業規模別
中小企業
大企業
エンドユーザー別
銀行、金融サービス、保険
通信・情報技術 (IT)
製造業
化学品
食品・飲料
その他

地域別
北アメリカ
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE
アジア・パシフィック
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
ロアパック
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
RoLA
その他の地域(Rest of the World

ページTOPに戻る


目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Million)
1.2.1. Quality Management System (QMS) Market, by Region, 2019-2029 (USD Million)
1.2.2. Quality Management System (QMS) Market, by Enterprise Size, 2019-2029 (USD Million)
1.2.3. Quality Management System (QMS) Market, by End-user, 2019-2029 (USD Million)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Quality Management System (QMS) Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Quality Management System (QMS) Market Dynamics
3.1. Quality Management System (QMS) Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Surging demand for quality control and compliance
3.1.1.2. Emergence of Industry 4.0
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Security threats involved in cloud-based platforms
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Rising adoption of cloud-based solutions
3.1.3.2. Growing significance of supply chain management
Chapter 4. Global Quality Management System (QMS) Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. Industry Experts Prospective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Quality Management System (QMS) Market, by Enterprise Size
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Quality Management System (QMS) Market by Enterprise Size, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Quality Management System (QMS) Market Estimates & Forecasts by Enterprise Size 2019-2029 (USD Million)
6.4. Quality Management System (QMS) Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Small & Medium Enterprises
6.4.2. Large Enterprises
Chapter 7. Global Quality Management System (QMS) Market, by End-user
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Quality Management System (QMS) Market by End-user, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Quality Management System (QMS) Market Estimates & Forecasts by End-user 2019-2029 (USD Million)
7.4. Quality Management System (QMS) Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Banking, Financial Services & Insurance
7.4.2. Telecom & Information Technology (IT)
7.4.3. Manufacturing
7.4.4. Chemicals
7.4.5. Food and Beverage
7.4.6. Others
Chapter 8. Global Quality Management System (QMS) Market, Regional Analysis
8.1. Quality Management System (QMS) Market, Regional Market Snapshot
8.2. North America Quality Management System (QMS) Market
8.2.1. U.S. Quality Management System (QMS) Market
8.2.1.1. Enterprise Size breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.1.2. End-user breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.2. Canada Quality Management System (QMS) Market
8.3. Europe Quality Management System (QMS) Market Snapshot
8.3.1. U.K. Quality Management System (QMS) Market
8.3.2. Germany Quality Management System (QMS) Market
8.3.3. France Quality Management System (QMS) Market
8.3.4. Spain Quality Management System (QMS) Market
8.3.5. Italy Quality Management System (QMS) Market
8.3.6. Rest of Europe Quality Management System (QMS) Market
8.4. Asia-Pacific Quality Management System (QMS) Market Snapshot
8.4.1. China Quality Management System (QMS) Market
8.4.2. India Quality Management System (QMS) Market
8.4.3. Japan Quality Management System (QMS) Market
8.4.4. Australia Quality Management System (QMS) Market
8.4.5. South Korea Quality Management System (QMS) Market
8.4.6. Rest of Asia Pacific Quality Management System (QMS) Market
8.5. Latin America Quality Management System (QMS) Market Snapshot
8.5.1. Brazil Quality Management System (QMS) Market
8.5.2. Mexico Quality Management System (QMS) Market
8.5.3. Rest of Latin America Quality Management System (QMS) Market
8.6. Rest of The World Quality Management System (QMS) Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Top Market Strategies
9.2. Company Profiles
9.2.1. Arena Solutions, Inc.
9.2.1.1. Key Information
9.2.1.2. Overview
9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.2.1.4. Product Summary
9.2.1.5. Recent Developments
9.2.2. Cority Software Inc.
9.2.3. Dassault Systemes SE
9.2.4. ETQ LLC
9.2.5. Ideagen Plc.
9.2.6. Intelex Technologies
9.2.7. MasterControl Solutions, Inc.
9.2.8. MetricStream, Inc.
9.2.9. Microsoft Corporation
9.2.10. Oracle Corporation
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Global Quality Management System (QMS) Market is valued at approximately USD XX million in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX% over the forecast period 2022-2029. A quality management system (QMS) is a formal system that documents processes, procedures, and responsibilities to meet quality policies and objectives. A QMS is designed to manage all aspects of a company's operations that impact the quality of its products or services, including planning, design, development, production, and delivery. It helps in coordinating and directing an organization’s operations to satisfy customer and regulatory requirements and continuously enhance effectiveness and efficiency. A QMS typically includes a set of quality standards, guidelines, and tools that help organizations to establish and maintain a culture of quality. The most well-known standard of quality management systems is ISO 9001:2015, an international standard outlining the specifications for quality management systems (QMS). The market growth is driven by factors such as surging demand for quality control and compliance, rising emphasis on customer satisfaction, increasing adoption of automation, and growing need for effective risk management.

In addition, the emergence of Industry 4.0 is playing a vital role that is contributing towards the market demand. QMS solutions assist organizations to manage and optimize their operations in this new digital environment by improving the quality of their products and services, reduce waste, and comply with regulatory requirements. For instance, in July 2021, the Government of India initiated several national policies to promote Industry 4.0 that includes Advanced manufacturing, the Internet of Things (IoT), Blockchain, Cyber-Physical Systems, and Artificial Intelligence. The aim of these initiatives is to promote technological innovations in the field of Industry 4.0. Further, The International Federation of Robotics (IFR) reported that as of 2021, there were nearly 486,800 units of robots shipped globally. Moreover, the rising adoption of cloud-based solutions, as well as the growing significance of supply chain management are presenting various lucrative opportunities over the forecasting years. However, the security threats involved in cloud-based platforms are challenging the market growth throughout the forecast period of 2022-2029.

The key regions considered for the Global Quality Management System (QMS) Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the increasing focus on customer satisfaction, growing R&D investments, along with rising government initiatives and implementation of several policies. Whereas, the Asia Pacific is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as the rising technological developments by the key market players, as well as the growing trend of automation in the market space.

Major market players included in this report are:
Arena Solutions, Inc.
Cority Software Inc.
Dassault Systemes SE
ETQ LLC
Ideagen Plc.
Intelex Technologies
MasterControl Solutions, Inc. .
MetricStream, Inc.
Microsoft Corporation
Oracle Corporation

Recent Developments in the Market:
 In May 2019, Sparta Systems declared that the company had introduced its industry's first AI-augmented decision-making capabilities to facilitate a shift from reactive to proactive quality management.


Global Quality Management System (QMS) Market Report Scope:
Historical Data 2019-2020-2021
Base Year for Estimation 2021
Forecast period 2022-2029
Report Coverage Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered Enterprise Size, End-user, Region
Regional Scope North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*




The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Enterprise Size:
Small & Medium Enterprises
Large Enterprises
By End-user:
Banking, Financial Services & Insurance
Telecom & Information Technology (IT)
Manufacturing
Chemicals
Food and Beverage
Others

By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
RoLA
Rest of the World



ページTOPに戻る


Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Million)
1.2.1. Quality Management System (QMS) Market, by Region, 2019-2029 (USD Million)
1.2.2. Quality Management System (QMS) Market, by Enterprise Size, 2019-2029 (USD Million)
1.2.3. Quality Management System (QMS) Market, by End-user, 2019-2029 (USD Million)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Quality Management System (QMS) Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Quality Management System (QMS) Market Dynamics
3.1. Quality Management System (QMS) Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Surging demand for quality control and compliance
3.1.1.2. Emergence of Industry 4.0
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Security threats involved in cloud-based platforms
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Rising adoption of cloud-based solutions
3.1.3.2. Growing significance of supply chain management
Chapter 4. Global Quality Management System (QMS) Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. Industry Experts Prospective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Quality Management System (QMS) Market, by Enterprise Size
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Quality Management System (QMS) Market by Enterprise Size, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Quality Management System (QMS) Market Estimates & Forecasts by Enterprise Size 2019-2029 (USD Million)
6.4. Quality Management System (QMS) Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Small & Medium Enterprises
6.4.2. Large Enterprises
Chapter 7. Global Quality Management System (QMS) Market, by End-user
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Quality Management System (QMS) Market by End-user, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Quality Management System (QMS) Market Estimates & Forecasts by End-user 2019-2029 (USD Million)
7.4. Quality Management System (QMS) Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Banking, Financial Services & Insurance
7.4.2. Telecom & Information Technology (IT)
7.4.3. Manufacturing
7.4.4. Chemicals
7.4.5. Food and Beverage
7.4.6. Others
Chapter 8. Global Quality Management System (QMS) Market, Regional Analysis
8.1. Quality Management System (QMS) Market, Regional Market Snapshot
8.2. North America Quality Management System (QMS) Market
8.2.1. U.S. Quality Management System (QMS) Market
8.2.1.1. Enterprise Size breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.1.2. End-user breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.2. Canada Quality Management System (QMS) Market
8.3. Europe Quality Management System (QMS) Market Snapshot
8.3.1. U.K. Quality Management System (QMS) Market
8.3.2. Germany Quality Management System (QMS) Market
8.3.3. France Quality Management System (QMS) Market
8.3.4. Spain Quality Management System (QMS) Market
8.3.5. Italy Quality Management System (QMS) Market
8.3.6. Rest of Europe Quality Management System (QMS) Market
8.4. Asia-Pacific Quality Management System (QMS) Market Snapshot
8.4.1. China Quality Management System (QMS) Market
8.4.2. India Quality Management System (QMS) Market
8.4.3. Japan Quality Management System (QMS) Market
8.4.4. Australia Quality Management System (QMS) Market
8.4.5. South Korea Quality Management System (QMS) Market
8.4.6. Rest of Asia Pacific Quality Management System (QMS) Market
8.5. Latin America Quality Management System (QMS) Market Snapshot
8.5.1. Brazil Quality Management System (QMS) Market
8.5.2. Mexico Quality Management System (QMS) Market
8.5.3. Rest of Latin America Quality Management System (QMS) Market
8.6. Rest of The World Quality Management System (QMS) Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Top Market Strategies
9.2. Company Profiles
9.2.1. Arena Solutions, Inc.
9.2.1.1. Key Information
9.2.1.2. Overview
9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.2.1.4. Product Summary
9.2.1.5. Recent Developments
9.2.2. Cority Software Inc.
9.2.3. Dassault Systemes SE
9.2.4. ETQ LLC
9.2.5. Ideagen Plc.
9.2.6. Intelex Technologies
9.2.7. MasterControl Solutions, Inc.
9.2.8. MetricStream, Inc.
9.2.9. Microsoft Corporation
9.2.10. Oracle Corporation
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(通信・IT)の最新刊レポート

Bizwit Research & Consulting LLP社の次世代技術分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(it)の最新刊レポート


よくあるご質問


Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?


Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/27 10:26

153.88 円

161.83 円

196.22 円

ページTOPに戻る