世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

モノのアナリティクス(AoT)の世界市場規模調査&予測、タイプ別(ソフトウェア、サービス)、用途別(予知保全・資産管理、販売・顧客管理、エネルギー管理、セキュリティ管理、その他)、業種別(政府・防衛・公共、IT・テレコム、運輸・物流、小売、その他)、地域分析、2022-2029年


Global Analytics of Things (AoT) Market Size study & Forecast, by Type (Software, Services), by Application (Predictive Maintenance & Assets Management, Sales & Customer Management, Energy Management, Security Management, Others), by Vertical (Government, Defense, and Public Sector, IT & Telecom, Transportation & Logistics, Retail, Others) and Regional Analysis, 2022-2029

モノのアナリティクス(AoT)の世界市場は、2021年に約XX億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年にはXX%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。アナリティクス・オブ・シングス(AoT)は、IoTデバイ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2023年4月24日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
200 英語

 

サマリー

モノのアナリティクス(AoT)の世界市場は、2021年に約XX億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年にはXX%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。アナリティクス・オブ・シングス(AoT)は、IoTデバイスが生成する膨大な量のデータから意味を抽出し、組織がより良い意思決定を行い、ビジネスオペレーション全体を改善することを可能にします。AoTは、診断的、記述的、予測的、処方的、または自動化することができます。アナリティクスの分野では、AoT導入時のデータ収集など、数多くの課題に直面する新境地です。さらに、膨大なデータベースから限られたデータを抽出し、意思決定のために分析する。産業オートメーションの台頭と、データ駆動型のビジネス意思決定の傾向の高まりが、市場成長を促進する主な要因となっています。

産業界の自動化の進展は、世界のモノの分析(AoT)市場の成長に寄与しています。例えば、-Statista-によると、2020年の世界の産業オートメーション市場は1750億米ドルと評価され、2025年まで約9%の年間平均成長率(CAGR)で成長し、2025年には2650億米ドルに達すると予測されています。また、産業用IoTデバイスの普及率の上昇とインダストリー4.0のトレンドの高まりは、予測期間中、市場に有利な成長機会をもたらすと考えられます。しかし、データプライバシーに対する懸念が、2022年から2029年の予測期間を通じて市場成長の妨げとなります。

世界のモノの分析(AoT)市場の調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、ヨーロッパ、ラテンアメリカ、およびその他の地域です。北米は、主要な市場プレイヤーの存在と、同地域のさまざまな産業における自動化の進展により、収益面で市場を支配しています。一方、アジア太平洋地域は、製造、物流、輸送の各分野でデジタル化が進み、大手企業の進出が進んでいることから、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです:
マイクロソフト株式会社
Google Inc.
SAP SE
インテル株式会社
IBMコーポレーション
Cisco Systems, Inc.
TIBCO Software Inc.
AGTインターナショナル
キャップジェミニS.A.
アクセンチュアPLC

市場における最近の動向
 2019年11月、SIGは食品・飲料業界向けの初のAPM(資産パフォーマンス管理)とFSM(フィールドサービス管理)の統合デジタルソリューションの発売を発表しました。この新しいソリューションは、GEデジタルとの提携により開発されたもので、製造業者の業務における効率性、生産性、接続性の向上を支援するために設計されたさまざまなオンデマンドデジタルサービスを備えています。




世界のモノのアナリティクス(AoT)市場レポートスコープ:
過去データ 2019年~2020年~2021年
推計基準年 2021年
予測期間 2022年~2029年
レポート対象 売上高予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、トレンド
対象セグメント タイプ、アプリケーション、バーティカル、地域
地域範囲 北米、欧州、アジア太平洋、中南米、その他の地域
カスタマイズ範囲 レポート購入時に無料カスタマイズ(アナリストの作業時間8時間相当まで)。国別、地域別、セグメント別スコープの追加・変更*。




本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することである。本レポートは、調査対象国において、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します:

タイプ別
ソフトウェア
サービス

アプリケーション別
予知保全・資産管理
セールス&カスタマー・マネジメント
エネルギー管理
セキュリティ管理
その他

業種別
政府・防衛・官公庁
IT・テレコム
運輸・ロジスティクス
小売業
その他

地域別
北アメリカ
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE
アジア・パシフィック
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
ロアパック
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
RoLA
その他の地域(Rest of the World

ページTOPに戻る


目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.1. Analytics of Things (AoT) Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.2. Analytics of Things (AoT) Market, by Type, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.3. Analytics of Things (AoT) Market, by Application, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.4. Analytics of Things (AoT) Market, by Vertical, 2019-2029 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Analytics of Things (AoT) Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Analytics of Things (AoT) Market Dynamics
3.1. Analytics of Things (AoT) Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing industrial automation
3.1.1.2. Growing trend of data-driven business decision
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Data privacy and security
3.1.2.2. Lack of standardized protocols
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Rising penetration of industrial IoT devices
3.1.3.2. Growing trend of industry 4.0
Chapter 4. Global Analytics of Things (AoT) Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. Industry Experts Prospective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Analytics of Things (AoT) Market, by Type
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Analytics of Things (AoT) Market by Type, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Analytics of Things (AoT) Market Estimates & Forecasts by Type 2019-2029 (USD Billion)
6.4. Analytics of Things (AoT) Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Software
6.4.2. Service
Chapter 7. Global Analytics of Things (AoT) Market, by Application
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Analytics of Things (AoT) Market by Application, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Analytics of Things (AoT) Market Estimates & Forecasts by Application 2019-2029 (USD Billion)
7.4. Analytics of Things (AoT) Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Predictive Maintenance & Assets Management
7.4.2. Sales & Customer Management
7.4.3. Energy Management
7.4.4. Security Management
7.4.5. Others
Chapter 8. Global Analytics of Things (AoT) Market, by Vertical
8.1. Market Snapshot
8.2. Global Analytics of Things (AoT) Market by Vertical, Performance - Potential Analysis
8.3. Global Analytics of Things (AoT) Market Estimates & Forecasts by Vertical 2019-2029 (USD Billion)
8.4. Analytics of Things (AoT) Market, Sub Segment Analysis
8.4.1. Government, Defense, and Public Sector
8.4.2. IT & Telecom
8.4.3. Transportation & Logistics
8.4.4. Retail
8.4.5. Others
Chapter 9. Global Analytics of Things (AoT) Market, Regional Analysis
9.1. Analytics of Things (AoT) Market, Regional Market Snapshot
9.2. North America Analytics of Things (AoT) Market
9.2.1. U.S. Analytics of Things (AoT) Market
9.2.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.1.3. Vertical breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.2. Canada Analytics of Things (AoT) Market
9.3. Europe Analytics of Things (AoT) Market Snapshot
9.3.1. U.K. Analytics of Things (AoT) Market
9.3.2. Germany Analytics of Things (AoT) Market
9.3.3. France Analytics of Things (AoT) Market
9.3.4. Spain Analytics of Things (AoT) Market
9.3.5. Italy Analytics of Things (AoT) Market
9.3.6. Rest of Europe Analytics of Things (AoT) Market
9.4. Asia-Pacific Analytics of Things (AoT) Market Snapshot
9.4.1. China Analytics of Things (AoT) Market
9.4.2. India Analytics of Things (AoT) Market
9.4.3. Japan Analytics of Things (AoT) Market
9.4.4. Australia Analytics of Things (AoT) Market
9.4.5. South Korea Analytics of Things (AoT) Market
9.4.6. Rest of Asia Pacific Analytics of Things (AoT) Market
9.5. Latin America Analytics of Things (AoT) Market Snapshot
9.5.1. Brazil Analytics of Things (AoT) Market
9.5.2. Mexico Analytics of Things (AoT) Market
9.5.3. Rest of Latin America Analytics of Things (AoT) Market
9.6. Rest of The World Analytics of Things (AoT) Market

Chapter 10. Competitive Intelligence
10.1. Top Market Strategies
10.2. Company Profiles
10.2.1. Microsoft Corporation
10.2.1.1. Key Information
10.2.1.2. Overview
10.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
10.2.1.4. Product Summary
10.2.1.5. Recent Developments
10.2.2. Google Inc.
10.2.3. SAP SE
10.2.4. Intel Corporation
10.2.5. IBM Corporation
10.2.6. Cisco Systems, Inc.
10.2.7. TIBCO Software Inc.
10.2.8. AGT International
10.2.9. Capgemini S.A.
10.2.10. Accenture PLC.
Chapter 11. Research Process
11.1. Research Process
11.1.1. Data Mining
11.1.2. Analysis
11.1.3. Market Estimation
11.1.4. Validation
11.1.5. Publishing
11.2. Research Attributes
11.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Global Analytics of Things (AoT) Market is valued at approximately USD XX billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX% over the forecast period 2022-2029. Analytics of Things (AoT) extracts meaning from massive amounts of data generated by IoT devices, allowing organisations to make better decisions and improve overall business operations. AoT can be diagnostic, descriptive, predictive, prescriptive, or automated. It is a new frontier in the field of analytics that faces numerous challenges, such as data collection during AoT implementation. Furthermore, limited data is extracted from massive databases and analysed for decision-making. The rising industrial automation and growing trend of data-driven business decisions are key factors driving market growth.

The rising industrial automation is contributing towards the growth of the Global Analytics of Things (AoT) Market. For instance – as per Statista – in 2020, the global industrial automation market was valued at USD 175 billion, and the market is expected to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of around nine percent until 2025 to reach USD 265 billion by 2025. Also, rising penetration of industrial IoT devices and growing trend of industry 4.0 would create lucrative growth opportunities for the market over the projected period. However, concern over data privacy hinders the market growth throughout the forecast period of 2022-2029.

The key regions considered for the Global Analytics of Things (AoT) Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the presence of leading market players and rising automation across different industries in the region. Whereas Asia Pacific is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as rising penetration of leading market players as well as growing digitalization across manufacturing, Logistics and transportation sectors in the region.

Major market players included in this report are:
Microsoft Corporation
Google Inc.
SAP SE
Intel Corporation
IBM Corporation
Cisco Systems, Inc.
TIBCO Software Inc.
AGT International
Capgemini S.A.
Accenture PLC.

Recent Developments in the Market:
 In November 2019, SIG announced the launch of the first integrated APM (asset performance management) and FSM (field service management) digital solution for the food and beverage industry. This new solution is developed in partnership with GE Digital and features a range of on-demand digital services designed to help manufacturers improve efficiency, productivity, and connectivity in their operations.




Global Analytics of Things (AoT) Market Report Scope:
Historical Data 2019-2020-2021
Base Year for Estimation 2021
Forecast period 2022-2029
Report Coverage Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered Type, Application, Vertical, Region
Regional Scope North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*




The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Type
Software
Services

By Application
Predictive Maintenance & Assets Management
Sales & Customer Management
Energy Management
Security Management
Others

By Vertical
Government, Defense, and Public Sector
IT & Telecom
Transportation & Logistics
Retail
Others

By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
RoLA
Rest of the World



ページTOPに戻る


Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.1. Analytics of Things (AoT) Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.2. Analytics of Things (AoT) Market, by Type, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.3. Analytics of Things (AoT) Market, by Application, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.4. Analytics of Things (AoT) Market, by Vertical, 2019-2029 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Analytics of Things (AoT) Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Analytics of Things (AoT) Market Dynamics
3.1. Analytics of Things (AoT) Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing industrial automation
3.1.1.2. Growing trend of data-driven business decision
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Data privacy and security
3.1.2.2. Lack of standardized protocols
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Rising penetration of industrial IoT devices
3.1.3.2. Growing trend of industry 4.0
Chapter 4. Global Analytics of Things (AoT) Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. Industry Experts Prospective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Analytics of Things (AoT) Market, by Type
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Analytics of Things (AoT) Market by Type, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Analytics of Things (AoT) Market Estimates & Forecasts by Type 2019-2029 (USD Billion)
6.4. Analytics of Things (AoT) Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Software
6.4.2. Service
Chapter 7. Global Analytics of Things (AoT) Market, by Application
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Analytics of Things (AoT) Market by Application, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Analytics of Things (AoT) Market Estimates & Forecasts by Application 2019-2029 (USD Billion)
7.4. Analytics of Things (AoT) Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Predictive Maintenance & Assets Management
7.4.2. Sales & Customer Management
7.4.3. Energy Management
7.4.4. Security Management
7.4.5. Others
Chapter 8. Global Analytics of Things (AoT) Market, by Vertical
8.1. Market Snapshot
8.2. Global Analytics of Things (AoT) Market by Vertical, Performance - Potential Analysis
8.3. Global Analytics of Things (AoT) Market Estimates & Forecasts by Vertical 2019-2029 (USD Billion)
8.4. Analytics of Things (AoT) Market, Sub Segment Analysis
8.4.1. Government, Defense, and Public Sector
8.4.2. IT & Telecom
8.4.3. Transportation & Logistics
8.4.4. Retail
8.4.5. Others
Chapter 9. Global Analytics of Things (AoT) Market, Regional Analysis
9.1. Analytics of Things (AoT) Market, Regional Market Snapshot
9.2. North America Analytics of Things (AoT) Market
9.2.1. U.S. Analytics of Things (AoT) Market
9.2.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.1.3. Vertical breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.2. Canada Analytics of Things (AoT) Market
9.3. Europe Analytics of Things (AoT) Market Snapshot
9.3.1. U.K. Analytics of Things (AoT) Market
9.3.2. Germany Analytics of Things (AoT) Market
9.3.3. France Analytics of Things (AoT) Market
9.3.4. Spain Analytics of Things (AoT) Market
9.3.5. Italy Analytics of Things (AoT) Market
9.3.6. Rest of Europe Analytics of Things (AoT) Market
9.4. Asia-Pacific Analytics of Things (AoT) Market Snapshot
9.4.1. China Analytics of Things (AoT) Market
9.4.2. India Analytics of Things (AoT) Market
9.4.3. Japan Analytics of Things (AoT) Market
9.4.4. Australia Analytics of Things (AoT) Market
9.4.5. South Korea Analytics of Things (AoT) Market
9.4.6. Rest of Asia Pacific Analytics of Things (AoT) Market
9.5. Latin America Analytics of Things (AoT) Market Snapshot
9.5.1. Brazil Analytics of Things (AoT) Market
9.5.2. Mexico Analytics of Things (AoT) Market
9.5.3. Rest of Latin America Analytics of Things (AoT) Market
9.6. Rest of The World Analytics of Things (AoT) Market

Chapter 10. Competitive Intelligence
10.1. Top Market Strategies
10.2. Company Profiles
10.2.1. Microsoft Corporation
10.2.1.1. Key Information
10.2.1.2. Overview
10.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
10.2.1.4. Product Summary
10.2.1.5. Recent Developments
10.2.2. Google Inc.
10.2.3. SAP SE
10.2.4. Intel Corporation
10.2.5. IBM Corporation
10.2.6. Cisco Systems, Inc.
10.2.7. TIBCO Software Inc.
10.2.8. AGT International
10.2.9. Capgemini S.A.
10.2.10. Accenture PLC.
Chapter 11. Research Process
11.1. Research Process
11.1.1. Data Mining
11.1.2. Analysis
11.1.3. Market Estimation
11.1.4. Validation
11.1.5. Publishing
11.2. Research Attributes
11.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(通信・IT)の最新刊レポート

Bizwit Research & Consulting LLP社の次世代技術分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(energy)の最新刊レポート


よくあるご質問


Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?


Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る