オンラインデートサービスの世界市場規模調査&予測:サービス別(マッチメイキング、ソーシャルデート、アダルトデート、ニッチデート)、サブスクリプション別(年間、四半期、月間、週間)、デモグラフィック別(アダルト、ベビーブーマー)、地域分析、2022-2029年Global Online Dating Services Market Size study & Forecast, by Services (Matchmaking, Social Dating, Adult Dating, and Niche Dating), by Subscription (Annually, Quarterly, Monthly, and Weekly) and by Demographics (Adult and Baby Boomer) and Regional Analysis, 2022-2029 世界のオンラインデートサービス市場は、2021年に約76.9億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には4.7%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。オンラインデーティングサービスは、インターネット... もっと見る
サマリー世界のオンラインデートサービス市場は、2021年に約76.9億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には4.7%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。オンラインデーティングサービスは、インターネットデーティング、バーチャルデーティング、モバイルアプリデーティングなどの名称でも知られており、インターネット上で個人が関係を構築し、発展させることを可能にするビジネスである。オンラインデーティングサービスを利用するためには、個人はオンラインデーティングサイトでユーザーアカウントを作成し、さらにプロフィールを更新し、プロフィール写真、説明情報、マッチングの好みなどのその他の情報を提供する。さらに、オンラインデーティングサービスは、好みに基づいて、ソフトウェアを使用して、ユーザーの好みや興味に基づき、ユーザーと他のユーザーをマッチングするアルゴリズムに基づいてマッチングを提供します。スマートフォンの普及が進み、オンラインデーティングアプリケーションの人気が高まっていることが、市場の成長を促進する主な要因となっています。スマートフォンの普及率の向上は、オンラインデーティングサービス市場の拡大に寄与しています。例えば、Statistaによると、2021年現在、世界のスマートフォン契約数は6億2500万と推定され、2027年にはユーザー数が7億6900万に達すると推定されています。さらに、世界のスマートフォン市場が生み出す収益は、2021年に約600億米ドル増加し、4,812億米ドルに達しました。また、発展途上国におけるインターネット普及率の上昇と、AIを搭載した出会い系アプリの出現の増加は、予測期間中、市場に有利な成長見通しを生み出すでしょう。しかし、サイバー詐欺やデータ漏洩の発生が増加しており、2022年から2029年の予測期間を通じて市場の成長を抑制しています。 オンラインデーティングサービスの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、およびその他の地域です。北米は、バーチャルデーティングの人気の高まりと、同地域における主要なオンラインデーティングプラットフォームの存在により、収益面で市場を支配しています。一方、アジア太平洋地域は、若者の間でオンラインデーティングアプリの人気が高まっていること、同地域で高速インターネットサービスの普及が進んでいることなどの要因から、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。 本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです: Badoo(バドゥー eharmony, Inc. Grindr LLC ラブグループグローバル社 Match Group, Inc. rsvp.com.au Pty Ltd. スパーク・ネットワークスSE スパイス・オブ・ライフ ザ・ミートグループ社 Zoosk, Inc. 市場の最近の動向 2022年2月、Bumbleはフランスを拠点とする出会い系アプリFruitzの買収を発表しました。この拡大は、Bumbleのカナダおよび西ヨーロッパ地域における事業拡大計画の一環である。 世界のオンラインデーティングサービス市場レポートスコープ: 過去データ 2019年~2020年~2021年 推計基準年 2021年 予測期間2022年〜2029年 レポート対象 売上高予測、企業ランキング、競合状況、成長要因、トレンド レポート対象セグメント サービス、サブスクリプション、人口統計、地域 地域範囲 北米、欧州、アジア太平洋、中南米、その他の地域 カスタマイズ範囲 レポート購入時に無料カスタマイズ(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープの追加・変更*。 本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することである。本レポートは、調査対象国において、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。 また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します: サービス別 マッチメイキング ソーシャルデーティング アダルトデーティング ニッチな出会い 定期購読の場合 年1回 四半期ごと 月刊 週刊誌 属性別 アダルト ベビーブーマー 地域別 北アメリカ 米国 カナダ 欧州 英国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア・パシフィック 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 ロアパック ラテンアメリカ ブラジル メキシコ RoLA その他の地域(Rest of the World 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.1. Online Dating Services Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.2. Online Dating Services Market, by Services, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.3. Online Dating Services Market, by Subscription, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.4. Online Dating Services Market, by Demographics, 2019-2029 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Online Dating Services Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Scope of the Study 2.2.2. Industry Evolution 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Online Dating Services Market Dynamics 3.1. Online Dating Services Market Impact Analysis (2019-2029) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing smartphone penetration 3.1.1.2. Growing popularity of online dating applications 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Increasing incidences of cyber frauds 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Rising internet penetration in developing nations 3.1.3.2. Growing emergence of AI-powered dating apps Chapter 4. Global Online Dating Services Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029) 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. Industry Experts Prospective 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact 5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry 5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario Chapter 6. Global Online Dating Services Market, by Services 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Online Dating Services Market by Services, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Online Dating Services Market Estimates & Forecasts by Services 2019-2029 (USD Billion) 6.4. Online Dating Services Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Matchmaking 6.4.2. Social Dating 6.4.3. Adult Dating 6.4.4. Niche Dating Chapter 7. Global Online Dating Services Market, by Subscription 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Online Dating Services Market by Subscription, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Online Dating Services Market Estimates & Forecasts by Subscription 2019-2029 (USD Billion) 7.4. Online Dating Services Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Annually 7.4.2. Quarterly 7.4.3. Monthly 7.4.4. Weekly Chapter 8. Global Online Dating Services Market, by Demographics 8.1. Market Snapshot 8.2. Global Online Dating Services Market by Demographics, Performance - Potential Analysis 8.3. Global Online Dating Services Market Estimates & Forecasts by Demographics 2019-2029 (USD Billion) 8.4. Online Dating Services Market, Sub Segment Analysis 8.4.1. Adult 8.4.2. Baby Boomer Chapter 9. Global Online Dating Services Market, Regional Analysis 9.1. Online Dating Services Market, Regional Market Snapshot 9.2. North America Online Dating Services Market 9.2.1. U.S. Online Dating Services Market 9.2.1.1. Services breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 9.2.1.2. Subscription breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 9.2.1.3. Demographics breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 9.2.2. Canada Online Dating Services Market 9.3. Europe Online Dating Services Market Snapshot 9.3.1. U.K. Online Dating Services Market 9.3.2. Germany Online Dating Services Market 9.3.3. France Online Dating Services Market 9.3.4. Spain Online Dating Services Market 9.3.5. Italy Online Dating Services Market 9.3.6. Rest of Europe Online Dating Services Market 9.4. Asia-Pacific Online Dating Services Market Snapshot 9.4.1. China Online Dating Services Market 9.4.2. India Online Dating Services Market 9.4.3. Japan Online Dating Services Market 9.4.4. Australia Online Dating Services Market 9.4.5. South Korea Online Dating Services Market 9.4.6. Rest of Asia Pacific Online Dating Services Market 9.5. Latin America Online Dating Services Market Snapshot 9.5.1. Brazil Online Dating Services Market 9.5.2. Mexico Online Dating Services Market 9.5.3. Rest of Latin America Online Dating Services Market 9.6. Rest of The World Online Dating Services Market Chapter 10. Competitive Intelligence 10.1. Top Market Strategies 10.2. Company Profiles 10.2.1. Badoo 10.2.1.1. Key Information 10.2.1.2. Overview 10.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 10.2.1.4. Product Summary 10.2.1.5. Recent Developments 10.2.2. eharmony, Inc. 10.2.3. Grindr LLC 10.2.4. Love Group Global Ltd 10.2.5. Match Group, Inc. 10.2.6. rsvp.com.au Pty Ltd. 10.2.7. Spark Networks SE 10.2.8. Spice of Life 10.2.9. The Meet Group, Inc. 10.2.10. Zoosk, Inc. Chapter 11. Research Process 11.1. Research Process 11.1.1. Data Mining 11.1.2. Analysis 11.1.3. Market Estimation 11.1.4. Validation 11.1.5. Publishing 11.2. Research Attributes 11.3. Research Assumption
SummaryGlobal Online Dating Services Market is valued approximately USD 7.69 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 4.7% over the forecast period 2022-2029. Online Dating Services also known by other names including Internet dating, Virtual dating, or Mobile app dating is a business that enables individuals to establish and develop relationships over the Internet. In order to use online dating service, an individual creates a user account on an online dating site, and further update a profile with furnishing profile photos, and other information including descriptive information and match preferences. Moreover, based on the preferences online dating service uses software to provide the user with matches based on algorithms to match one user with another based on their preferences, and interests. The increasing smartphone penetration and growing popularity of online dating applications are key factors driving the market growth. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.1. Online Dating Services Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.2. Online Dating Services Market, by Services, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.3. Online Dating Services Market, by Subscription, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.4. Online Dating Services Market, by Demographics, 2019-2029 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Online Dating Services Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Scope of the Study 2.2.2. Industry Evolution 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Online Dating Services Market Dynamics 3.1. Online Dating Services Market Impact Analysis (2019-2029) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing smartphone penetration 3.1.1.2. Growing popularity of online dating applications 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Increasing incidences of cyber frauds 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Rising internet penetration in developing nations 3.1.3.2. Growing emergence of AI-powered dating apps Chapter 4. Global Online Dating Services Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029) 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. Industry Experts Prospective 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact 5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry 5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario Chapter 6. Global Online Dating Services Market, by Services 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Online Dating Services Market by Services, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Online Dating Services Market Estimates & Forecasts by Services 2019-2029 (USD Billion) 6.4. Online Dating Services Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Matchmaking 6.4.2. Social Dating 6.4.3. Adult Dating 6.4.4. Niche Dating Chapter 7. Global Online Dating Services Market, by Subscription 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Online Dating Services Market by Subscription, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Online Dating Services Market Estimates & Forecasts by Subscription 2019-2029 (USD Billion) 7.4. Online Dating Services Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Annually 7.4.2. Quarterly 7.4.3. Monthly 7.4.4. Weekly Chapter 8. Global Online Dating Services Market, by Demographics 8.1. Market Snapshot 8.2. Global Online Dating Services Market by Demographics, Performance - Potential Analysis 8.3. Global Online Dating Services Market Estimates & Forecasts by Demographics 2019-2029 (USD Billion) 8.4. Online Dating Services Market, Sub Segment Analysis 8.4.1. Adult 8.4.2. Baby Boomer Chapter 9. Global Online Dating Services Market, Regional Analysis 9.1. Online Dating Services Market, Regional Market Snapshot 9.2. North America Online Dating Services Market 9.2.1. U.S. Online Dating Services Market 9.2.1.1. Services breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 9.2.1.2. Subscription breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 9.2.1.3. Demographics breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 9.2.2. Canada Online Dating Services Market 9.3. Europe Online Dating Services Market Snapshot 9.3.1. U.K. Online Dating Services Market 9.3.2. Germany Online Dating Services Market 9.3.3. France Online Dating Services Market 9.3.4. Spain Online Dating Services Market 9.3.5. Italy Online Dating Services Market 9.3.6. Rest of Europe Online Dating Services Market 9.4. Asia-Pacific Online Dating Services Market Snapshot 9.4.1. China Online Dating Services Market 9.4.2. India Online Dating Services Market 9.4.3. Japan Online Dating Services Market 9.4.4. Australia Online Dating Services Market 9.4.5. South Korea Online Dating Services Market 9.4.6. Rest of Asia Pacific Online Dating Services Market 9.5. Latin America Online Dating Services Market Snapshot 9.5.1. Brazil Online Dating Services Market 9.5.2. Mexico Online Dating Services Market 9.5.3. Rest of Latin America Online Dating Services Market 9.6. Rest of The World Online Dating Services Market Chapter 10. Competitive Intelligence 10.1. Top Market Strategies 10.2. Company Profiles 10.2.1. Badoo 10.2.1.1. Key Information 10.2.1.2. Overview 10.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 10.2.1.4. Product Summary 10.2.1.5. Recent Developments 10.2.2. eharmony, Inc. 10.2.3. Grindr LLC 10.2.4. Love Group Global Ltd 10.2.5. Match Group, Inc. 10.2.6. rsvp.com.au Pty Ltd. 10.2.7. Spark Networks SE 10.2.8. Spice of Life 10.2.9. The Meet Group, Inc. 10.2.10. Zoosk, Inc. Chapter 11. Research Process 11.1. Research Process 11.1.1. Data Mining 11.1.2. Analysis 11.1.3. Market Estimation 11.1.4. Validation 11.1.5. Publishing 11.2. Research Attributes 11.3. Research Assumption
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(消費財)の最新刊レポート
Bizwit Research & Consulting LLP社の消費者向けグッズ・サービス分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(online)の最新刊レポート
よくあるご質問Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/12/05 10:26 151.38 円 159.59 円 194.97 円 |