世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

オンラインデートサービスの世界市場規模調査&予測:サービス別(マッチメイキング、ソーシャルデート、アダルトデート、ニッチデート)、サブスクリプション別(年間、四半期、月間、週間)、デモグラフィック別(アダルト、ベビーブーマー)、地域分析、2022-2029年


Global Online Dating Services Market Size study & Forecast, by Services (Matchmaking, Social Dating, Adult Dating, and Niche Dating), by Subscription (Annually, Quarterly, Monthly, and Weekly) and by Demographics (Adult and Baby Boomer) and Regional Analysis, 2022-2029

世界のオンラインデートサービス市場は、2021年に約76.9億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には4.7%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。オンラインデーティングサービスは、インターネット... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2023年5月2日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
200 英語

 

サマリー

世界のオンラインデートサービス市場は、2021年に約76.9億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には4.7%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。オンラインデーティングサービスは、インターネットデーティング、バーチャルデーティング、モバイルアプリデーティングなどの名称でも知られており、インターネット上で個人が関係を構築し、発展させることを可能にするビジネスである。オンラインデーティングサービスを利用するためには、個人はオンラインデーティングサイトでユーザーアカウントを作成し、さらにプロフィールを更新し、プロフィール写真、説明情報、マッチングの好みなどのその他の情報を提供する。さらに、オンラインデーティングサービスは、好みに基づいて、ソフトウェアを使用して、ユーザーの好みや興味に基づき、ユーザーと他のユーザーをマッチングするアルゴリズムに基づいてマッチングを提供します。スマートフォンの普及が進み、オンラインデーティングアプリケーションの人気が高まっていることが、市場の成長を促進する主な要因となっています。

スマートフォンの普及率の向上は、オンラインデーティングサービス市場の拡大に寄与しています。例えば、Statistaによると、2021年現在、世界のスマートフォン契約数は6億2500万と推定され、2027年にはユーザー数が7億6900万に達すると推定されています。さらに、世界のスマートフォン市場が生み出す収益は、2021年に約600億米ドル増加し、4,812億米ドルに達しました。また、発展途上国におけるインターネット普及率の上昇と、AIを搭載した出会い系アプリの出現の増加は、予測期間中、市場に有利な成長見通しを生み出すでしょう。しかし、サイバー詐欺やデータ漏洩の発生が増加しており、2022年から2029年の予測期間を通じて市場の成長を抑制しています。

オンラインデーティングサービスの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、およびその他の地域です。北米は、バーチャルデーティングの人気の高まりと、同地域における主要なオンラインデーティングプラットフォームの存在により、収益面で市場を支配しています。一方、アジア太平洋地域は、若者の間でオンラインデーティングアプリの人気が高まっていること、同地域で高速インターネットサービスの普及が進んでいることなどの要因から、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです:
Badoo(バドゥー
eharmony, Inc.
Grindr LLC
ラブグループグローバル社
Match Group, Inc.
rsvp.com.au Pty Ltd.
スパーク・ネットワークスSE
スパイス・オブ・ライフ
ザ・ミートグループ社
Zoosk, Inc.

市場の最近の動向
 2022年2月、Bumbleはフランスを拠点とする出会い系アプリFruitzの買収を発表しました。この拡大は、Bumbleのカナダおよび西ヨーロッパ地域における事業拡大計画の一環である。




世界のオンラインデーティングサービス市場レポートスコープ:
過去データ 2019年~2020年~2021年
推計基準年 2021年
予測期間2022年〜2029年
レポート対象 売上高予測、企業ランキング、競合状況、成長要因、トレンド
レポート対象セグメント サービス、サブスクリプション、人口統計、地域
地域範囲 北米、欧州、アジア太平洋、中南米、その他の地域
カスタマイズ範囲 レポート購入時に無料カスタマイズ(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープの追加・変更*。




本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することである。本レポートは、調査対象国において、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します:

サービス別
マッチメイキング
ソーシャルデーティング
アダルトデーティング
ニッチな出会い
定期購読の場合
年1回
四半期ごと
月刊
週刊誌
属性別
アダルト
ベビーブーマー

地域別
北アメリカ
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE
アジア・パシフィック
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
ロアパック
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
RoLA
その他の地域(Rest of the World

ページTOPに戻る


目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.1. Online Dating Services Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.2. Online Dating Services Market, by Services, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.3. Online Dating Services Market, by Subscription, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.4. Online Dating Services Market, by Demographics, 2019-2029 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Online Dating Services Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Online Dating Services Market Dynamics
3.1. Online Dating Services Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing smartphone penetration
3.1.1.2. Growing popularity of online dating applications
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Increasing incidences of cyber frauds
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Rising internet penetration in developing nations
3.1.3.2. Growing emergence of AI-powered dating apps
Chapter 4. Global Online Dating Services Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. Industry Experts Prospective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Online Dating Services Market, by Services
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Online Dating Services Market by Services, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Online Dating Services Market Estimates & Forecasts by Services 2019-2029 (USD Billion)
6.4. Online Dating Services Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Matchmaking
6.4.2. Social Dating
6.4.3. Adult Dating
6.4.4. Niche Dating
Chapter 7. Global Online Dating Services Market, by Subscription
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Online Dating Services Market by Subscription, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Online Dating Services Market Estimates & Forecasts by Subscription 2019-2029 (USD Billion)
7.4. Online Dating Services Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Annually
7.4.2. Quarterly
7.4.3. Monthly
7.4.4. Weekly
Chapter 8. Global Online Dating Services Market, by Demographics
8.1. Market Snapshot
8.2. Global Online Dating Services Market by Demographics, Performance - Potential Analysis
8.3. Global Online Dating Services Market Estimates & Forecasts by Demographics 2019-2029 (USD Billion)
8.4. Online Dating Services Market, Sub Segment Analysis
8.4.1. Adult
8.4.2. Baby Boomer
Chapter 9. Global Online Dating Services Market, Regional Analysis
9.1. Online Dating Services Market, Regional Market Snapshot
9.2. North America Online Dating Services Market
9.2.1. U.S. Online Dating Services Market
9.2.1.1. Services breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.1.2. Subscription breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.1.3. Demographics breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.2. Canada Online Dating Services Market
9.3. Europe Online Dating Services Market Snapshot
9.3.1. U.K. Online Dating Services Market
9.3.2. Germany Online Dating Services Market
9.3.3. France Online Dating Services Market
9.3.4. Spain Online Dating Services Market
9.3.5. Italy Online Dating Services Market
9.3.6. Rest of Europe Online Dating Services Market
9.4. Asia-Pacific Online Dating Services Market Snapshot
9.4.1. China Online Dating Services Market
9.4.2. India Online Dating Services Market
9.4.3. Japan Online Dating Services Market
9.4.4. Australia Online Dating Services Market
9.4.5. South Korea Online Dating Services Market
9.4.6. Rest of Asia Pacific Online Dating Services Market
9.5. Latin America Online Dating Services Market Snapshot
9.5.1. Brazil Online Dating Services Market
9.5.2. Mexico Online Dating Services Market
9.5.3. Rest of Latin America Online Dating Services Market
9.6. Rest of The World Online Dating Services Market

Chapter 10. Competitive Intelligence
10.1. Top Market Strategies
10.2. Company Profiles
10.2.1. Badoo
10.2.1.1. Key Information
10.2.1.2. Overview
10.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
10.2.1.4. Product Summary
10.2.1.5. Recent Developments
10.2.2. eharmony, Inc.
10.2.3. Grindr LLC
10.2.4. Love Group Global Ltd
10.2.5. Match Group, Inc.
10.2.6. rsvp.com.au Pty Ltd.
10.2.7. Spark Networks SE
10.2.8. Spice of Life
10.2.9. The Meet Group, Inc.
10.2.10. Zoosk, Inc.
Chapter 11. Research Process
11.1. Research Process
11.1.1. Data Mining
11.1.2. Analysis
11.1.3. Market Estimation
11.1.4. Validation
11.1.5. Publishing
11.2. Research Attributes
11.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Global Online Dating Services Market is valued approximately USD 7.69 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 4.7% over the forecast period 2022-2029. Online Dating Services also known by other names including Internet dating, Virtual dating, or Mobile app dating is a business that enables individuals to establish and develop relationships over the Internet. In order to use online dating service, an individual creates a user account on an online dating site, and further update a profile with furnishing profile photos, and other information including descriptive information and match preferences. Moreover, based on the preferences online dating service uses software to provide the user with matches based on algorithms to match one user with another based on their preferences, and interests. The increasing smartphone penetration and growing popularity of online dating applications are key factors driving the market growth.

The increasing penetration of smartphone is contributing towards expansion of online dating services market worldwide. For instance- as per Statista – as of 2021, the number of smartphone subscriptions worldwide was estimated at 6259 million, and as per estimation the number of users would grow to 7690 million by 2027. Additionally, the revenue generated by the global smartphone market increased in 2021 by almost USD 60 billion and reached USD 481.2 billion. Also, rising internet penetration in developing nations and growing emergence of AI-powered dating apps would create lucrative growth prospectus for the market over the forecast period. However, increasing incidences of cyber frauds and data breaches stifle the market growth throughout the forecast period of 2022-2029.

The key regions considered for the Global Online Dating Services Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the increasing popularity of virtual dating and presence of leading online dating platforms in the region. Whereas Asia Pacific is expected to grow with a highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as rising popularity of online dating apps among youth and increasing penetration of high-speed internet services in the region.

Major market player included in this report are:
Badoo
eharmony, Inc.
Grindr LLC
Love Group Global Ltd
Match Group, Inc.
rsvp.com.au Pty Ltd.
Spark Networks SE
Spice of Life
The Meet Group, Inc.
Zoosk, Inc.

Recent Developments in the Market:
 In February 2022, Bumble has announced acquisition of France based dating application Fruitz. This expansion was part of Bumble’s business expansion plan in the Canada and Western Europe region.




Global Online Dating Services Market Report Scope:
Historical Data 2019-2020-2021
Base Year for Estimation 2021
Forecast period 2022-2029
Report Coverage Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered Services, Subscription, Demographic, Region
Regional Scope North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*




The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Services
Matchmaking
Social Dating
Adult Dating
Niche Dating
By Subscription
Annually
Quarterly
Monthly
Weekly
By Demographics
Adult
Baby Boomer

By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
RoLA
Rest of the World



ページTOPに戻る


Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.1. Online Dating Services Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.2. Online Dating Services Market, by Services, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.3. Online Dating Services Market, by Subscription, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.4. Online Dating Services Market, by Demographics, 2019-2029 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Online Dating Services Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Online Dating Services Market Dynamics
3.1. Online Dating Services Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing smartphone penetration
3.1.1.2. Growing popularity of online dating applications
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Increasing incidences of cyber frauds
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Rising internet penetration in developing nations
3.1.3.2. Growing emergence of AI-powered dating apps
Chapter 4. Global Online Dating Services Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. Industry Experts Prospective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Online Dating Services Market, by Services
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Online Dating Services Market by Services, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Online Dating Services Market Estimates & Forecasts by Services 2019-2029 (USD Billion)
6.4. Online Dating Services Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Matchmaking
6.4.2. Social Dating
6.4.3. Adult Dating
6.4.4. Niche Dating
Chapter 7. Global Online Dating Services Market, by Subscription
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Online Dating Services Market by Subscription, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Online Dating Services Market Estimates & Forecasts by Subscription 2019-2029 (USD Billion)
7.4. Online Dating Services Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Annually
7.4.2. Quarterly
7.4.3. Monthly
7.4.4. Weekly
Chapter 8. Global Online Dating Services Market, by Demographics
8.1. Market Snapshot
8.2. Global Online Dating Services Market by Demographics, Performance - Potential Analysis
8.3. Global Online Dating Services Market Estimates & Forecasts by Demographics 2019-2029 (USD Billion)
8.4. Online Dating Services Market, Sub Segment Analysis
8.4.1. Adult
8.4.2. Baby Boomer
Chapter 9. Global Online Dating Services Market, Regional Analysis
9.1. Online Dating Services Market, Regional Market Snapshot
9.2. North America Online Dating Services Market
9.2.1. U.S. Online Dating Services Market
9.2.1.1. Services breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.1.2. Subscription breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.1.3. Demographics breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.2. Canada Online Dating Services Market
9.3. Europe Online Dating Services Market Snapshot
9.3.1. U.K. Online Dating Services Market
9.3.2. Germany Online Dating Services Market
9.3.3. France Online Dating Services Market
9.3.4. Spain Online Dating Services Market
9.3.5. Italy Online Dating Services Market
9.3.6. Rest of Europe Online Dating Services Market
9.4. Asia-Pacific Online Dating Services Market Snapshot
9.4.1. China Online Dating Services Market
9.4.2. India Online Dating Services Market
9.4.3. Japan Online Dating Services Market
9.4.4. Australia Online Dating Services Market
9.4.5. South Korea Online Dating Services Market
9.4.6. Rest of Asia Pacific Online Dating Services Market
9.5. Latin America Online Dating Services Market Snapshot
9.5.1. Brazil Online Dating Services Market
9.5.2. Mexico Online Dating Services Market
9.5.3. Rest of Latin America Online Dating Services Market
9.6. Rest of The World Online Dating Services Market

Chapter 10. Competitive Intelligence
10.1. Top Market Strategies
10.2. Company Profiles
10.2.1. Badoo
10.2.1.1. Key Information
10.2.1.2. Overview
10.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
10.2.1.4. Product Summary
10.2.1.5. Recent Developments
10.2.2. eharmony, Inc.
10.2.3. Grindr LLC
10.2.4. Love Group Global Ltd
10.2.5. Match Group, Inc.
10.2.6. rsvp.com.au Pty Ltd.
10.2.7. Spark Networks SE
10.2.8. Spice of Life
10.2.9. The Meet Group, Inc.
10.2.10. Zoosk, Inc.
Chapter 11. Research Process
11.1. Research Process
11.1.1. Data Mining
11.1.2. Analysis
11.1.3. Market Estimation
11.1.4. Validation
11.1.5. Publishing
11.2. Research Attributes
11.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

Bizwit Research & Consulting LLP社の消費者向けグッズ・サービス分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(online)の最新刊レポート


よくあるご質問


Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?


Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/05 10:26

151.38 円

159.59 円

194.97 円

ページTOPに戻る