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リテール銀行ロイヤリティの世界市場規模調査、タイプ別(B2Cソリューション、B2Bソリューション、企業)、エンドユーザー別(個人、ビジネス)、企業規模別(大企業、中小企業)、地域別予測 2022-2028年


Global Retail Bank Loyalty Market Size study, By Type (B2C Solutions, B2B Solutions and Corporate), End-User (Personal and Business) and Enterprise Size (Large Enterprise, Small & Medium Enterprises), and Regional Forecasts 2022-2028

世界のリテール銀行ロイヤリティ市場は、2021年に約XX百万米ドルと評価され、予測期間2022-2028年にはXX %以上の健全な成長率で成長すると予測されています。 ロイヤルティプログラムとは、銀行や非銀行系金融... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2022年10月14日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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200 英語

 

サマリー

世界のリテール銀行ロイヤリティ市場は、2021年に約XX百万米ドルと評価され、予測期間2022-2028年にはXX %以上の健全な成長率で成長すると予測されています。

ロイヤルティプログラムとは、銀行や非銀行系金融会社がリテールバンキングの顧客に報酬やインセンティブを与えるために利用するマーケティング戦術のことを指します。これらのロイヤリティプログラムは、顧客がプログラムに参加している銀行のサービスを利用することを促すために提供されています。銀行が提供するロイヤリティ・プログラムには、ポイント・ベースのロイヤリティ・プログラム、キャッシュバック・ロイヤリティ・プログラム、パンチカード・プログラム、ティアード・ロイヤリティ・プログラムなど、様々な種類があります。銀行・金融セクターの拡大やインターネット普及率の上昇、大手企業の戦略的な取り組みなどが、世界市場の需要を加速させる要因となっています。例えば、India Brand Equity Forum(IBEF)によると、21年度のインドの銀行預金総額は2兆600億ドルと推定され、この数字は2022年5月にはさらに2兆1100億ドルにまで増加するとされています。さらに、主要な市場参加者は、顧客基盤を拡大するために、革新的な報酬プログラムを開始するための新たなコラボレーションに向けて取り組んでいます。例えば、2022年3月、英国Edinburgに拠点を置くLloyds Banking Groupは、英国のロイヤルティアプリであるBinkと戦略的協業を締結した。この提携により、両社はロイズ銀行のリテールバンキング顧客向けにリワードプログラムを提供することになります。また、カスタマイズされたリワードプログラムの採用の増加や、銀行によるマーケティングおよび流通戦略への傾倒の高まりは、予測期間中の市場需要の触媒として作用すると予想されます。しかし、厳しい規制に対する懸念が高まっていることが、2022年から2028年の予測期間における市場の成長を阻害しています。

リテールバンクロイヤルティの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋地域、北米、ヨーロッパ、中南米、その他の地域です。北米は、大手銀行によるカスタマイズされたリワードプログラムの採用が進んでいることと、大手金融機関の進出により、市場シェアにおいて世界の主要地域となっています。一方、アジア太平洋地域は、2022年から2028年の予測期間において、大きな成長率を示すと予想されます。同地域では、銀行・金融セクターの成長が著しいこと、民間銀行の普及率が上昇していることなどが、アジア太平洋地域のリテール銀行ロイヤリティ市場に有利な成長見通しを生み出すと考えられます。

本レポートに含まれる主な市場参加者は以下の通りです。
バンク・オブ・アメリカ
HSBC銀行
HDFCバンクリミテッド
シティグループ
ロイヤルバンクオブカナダ
インド銀行
インターナショナル・ビジネス・マシーンズ(IBM)コーポレーション
オラクル株式会社
コマースSA
TIBCO Software Inc.


本調査の目的は、近年における様々なセグメント&国の市場規模を定義し、今後8年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象となる各地域・各国における産業の質的・量的な側面を取り込むように設計されています。さらに、市場の将来的な成長を規定する駆動因子や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、本レポートでは、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場で利用可能な機会も組み込まなければなりません。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します。
タイプ別
B2Cソリューション
B2Bソリューション
企業向け
エンドユーザー別
個人
ビジネス
企業規模別
大企業
中小企業
地域別
北米
アメリカ
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジア太平洋地域
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
ロアパック
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他の地域

さらに、調査のために考慮した年は以下の通りです。

過去年 - 2018年、2019年、2020年
基準年 - 2021年
予測期間 - 2022年~2028年

市場調査における世界のリテール銀行ロイヤリティ市場のターゲットオーディエンス。

主要なコンサルティング会社・アドバイザリー会社
大企業、中堅企業、中小企業
ベンチャーキャピタル
付加価値再販業者(VAR)
サードパーティー・ナレッジ・プロバイダー
投資銀行家
投資家

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目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2028 (USD Million)
1.2.1. Global Retail Bank Loyalty Market, by Region, 2020-2028 (USD Million)
1.2.2. Global Retail Bank Loyalty Market, by Type, 2020-2028 (USD Million)
1.2.3. Global Retail Bank Loyalty Market, by End user, 2020-2028 (USD Million)
1.2.4. Global Retail Bank Loyalty Market, by Enterprise Size, 2020-2028 (USD Million)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Retail Bank Loyalty Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Retail Bank Loyalty Market Dynamics
3.1. Retail Bank Loyalty Market Impact Analysis (2020-2028)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Growing expansion of Banking and Finance Sector.
3.1.1.2. Increasing internet penetration.
3.1.1.3. Strategic initiatives from leading market players.
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Rising concern over stringent regulations
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Growing adoption of Customized reward programmes
3.1.3.2. Increasing inclination towards marketing and distribution strategies by banks
Chapter 4. Global Retail Bank Loyalty Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2018-2028)
4.2. PEST Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.3. Investment Adoption Model
4.4. Analyst Recommendation & Conclusion
4.5. Top investment opportunity
4.6. Top winning strategies
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.1.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Retail Bank Loyalty Market, by Type
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Retail Bank Loyalty Market by Type, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Retail Bank Loyalty Market Estimates & Forecasts by Type 2018-2028 (USD Million)
6.4. Retail Bank Loyalty Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. B2C Solutions
6.4.2. B2B Solutions
6.4.3. Corporate
Chapter 7. Global Retail Bank Loyalty Market, by End user
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Retail Bank Loyalty Market by End user, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Retail Bank Loyalty Market Estimates & Forecasts by End user 2018-2028 (USD Million)
7.4. Retail Bank Loyalty Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Personal
7.4.2. Business
Chapter 8. Global Retail Bank Loyalty Market, by Enterprise Size
8.1. Market Snapshot
8.2. Global Retail Bank Loyalty Market by Enterprise Size, Performance - Potential Analysis
8.3. Global Retail Bank Loyalty Market Estimates & Forecasts by Enterprise Size 2018-2028 (USD Million)
8.4. Retail Bank Loyalty Market, Sub Segment Analysis
8.4.1. Large enterprise
8.4.2. Small & Medium Enterprises
Chapter 9. Global Retail Bank Loyalty Market, Regional Analysis
9.1. Retail Bank Loyalty Market, Regional Market Snapshot
9.2. North America Retail Bank Loyalty Market
9.2.1. U.S. Retail Bank Loyalty Market
9.2.1.1. Type estimates & forecasts, 2018-2028
9.2.1.2. End user estimates & forecasts, 2018-2028
9.2.1.3. Enterprise Size estimates & forecasts, 2018-2028
9.2.2. Canada Retail Bank Loyalty Market
9.3. Europe Retail Bank Loyalty Market Snapshot
9.3.1. U.K. Retail Bank Loyalty Market
9.3.2. Germany Retail Bank Loyalty Market
9.3.3. France Retail Bank Loyalty Market
9.3.4. Spain Retail Bank Loyalty Market
9.3.5. Italy Retail Bank Loyalty Market
9.3.6. Rest of Europe Retail Bank Loyalty Market
9.4. Asia-Pacific Retail Bank Loyalty Market Snapshot
9.4.1. China Retail Bank Loyalty Market
9.4.2. India Retail Bank Loyalty Market
9.4.3. Japan Retail Bank Loyalty Market
9.4.4. Australia Retail Bank Loyalty Market
9.4.5. South Korea Retail Bank Loyalty Market
9.4.6. Rest of Asia Pacific Retail Bank Loyalty Market
9.5. Latin America Retail Bank Loyalty Market Snapshot
9.5.1. Brazil Retail Bank Loyalty Market
9.5.2. Mexico Retail Bank Loyalty Market
9.6. Rest of The World Retail Bank Loyalty Market

Chapter 10. Competitive Intelligence
10.1. Top Market Strategies
10.2. Company Profiles
10.2.1. Bank Of America Corporation
10.2.1.1. Key Information
10.2.1.2. Overview
10.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
10.2.1.4. Product Summary
10.2.1.5. Recent Developments
10.2.2. HSBC Bank
10.2.3. HDFC Bank Ltd
10.2.4. Citigroup Inc.
10.2.5. Royal Bank of Canada
10.2.6. Bank of India
10.2.7. International Business Machines (IBM) Corporation
10.2.8. Oracle Corporation
10.2.9. Comarch SA
10.2.10. TIBCO Software Inc.
Chapter 11. Research Process
11.1. Research Process
11.1.1. Data Mining
11.1.2. Analysis
11.1.3. Market Estimation
11.1.4. Validation
11.1.5. Publishing
11.2. Research Attributes
11.3. Research Assumption

 

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Summary

Global Retail Bank Loyalty Market is valued approximately USD XX million in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX % over the forecast period 2022-2028.

Loyalty programs refers to marketing tactic, utilized by banks and non-banking financial companies to reward and incentivize their retail banking customers. These loyalty programs are offered to encourage customers to use the services of businesses of a bank that are part of the program. Banks offer different types of loyalty programs such as Points based loyalty Programs, Cash Back Loyalty Programs, Punch Card Programs, and Tiered Loyalty Programs among others. The growing expansion of Banking and Finance Sector and increasing internet penetration as well as strategic initiatives from leading market players are factors that are accelerating the global market demand. For instance, according to India Brand Equity Forum (IBEF) – during FY21 total bank deposits in India were estimated at USD 2.06 Trillion, and this number further increased to USD 2.11 Trillion in May 2022. Moreover, leading market players are working towards new collaborations to launch innovative rewards programs to increase their customer base. For instance, in March 2022, Edinburg, UK based Lloyds Banking Group, entered in a strategic collaboration with Bink, a loyalty app in the United Kingdom. Under this collaboration both the players would offer rewards programs for the retail banking customer of Lloyds. Also, growing adoption of Customized reward programs and increasing inclination towards marketing and distribution strategies by banks are anticipated to act as a catalyzing factor for the market demand during the forecast period. However, a rising concern over stringent regulations impedes the growth of the market over the forecast period of 2022-2028.

The key regions considered for the global Retail Bank Loyalty Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. North America is the leading region across the world in terms of market share owing to the growing adoption of customized rewards programs from leading banks and presence of leading Financial Institutions in the region. Whereas, Asia Pacific is anticipated to exhibit a significant growth rate over the forecast period 2022-2028. Factors such as the thriving growth of banking and finance sector as well as rising penetration of private sector banks in the region, would create lucrative growth prospects for the Retail Bank Loyalty Market across the Asia Pacific region.

Major market players included in this report are:
Bank Of America
HSBC Bank
HDFC Bank Ltd
Citigroup Inc.
Royal Bank of Canada
Bank of India
International Business Machines (IBM) Corporation
Oracle Corporation
Comarch SA
TIBCO Software Inc.


The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming eight years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within each of the regions and countries involved in the study. Furthermore, the report also caters the detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, the report shall also incorporate available opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Type
B2C Solutions
B2B Solutions
Corporate
By End-User
Personal
Business
By Enterprise Size
Large Enterprise
Small & Medium Enterprises
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World

Furthermore, years considered for the study are as follows:

Historical year – 2018, 2019, 2020
Base year – 2021
Forecast period – 2022 to 2028

Target Audience of the Global Retail Bank Loyalty Market in Market Study:

Key Consulting Companies & Advisors
Large, medium-sized, and small enterprises
Venture capitalists
Value-Added Resellers (VARs)
Third-party knowledge providers
Investment bankers
Investors



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Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2028 (USD Million)
1.2.1. Global Retail Bank Loyalty Market, by Region, 2020-2028 (USD Million)
1.2.2. Global Retail Bank Loyalty Market, by Type, 2020-2028 (USD Million)
1.2.3. Global Retail Bank Loyalty Market, by End user, 2020-2028 (USD Million)
1.2.4. Global Retail Bank Loyalty Market, by Enterprise Size, 2020-2028 (USD Million)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Retail Bank Loyalty Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Retail Bank Loyalty Market Dynamics
3.1. Retail Bank Loyalty Market Impact Analysis (2020-2028)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Growing expansion of Banking and Finance Sector.
3.1.1.2. Increasing internet penetration.
3.1.1.3. Strategic initiatives from leading market players.
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Rising concern over stringent regulations
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Growing adoption of Customized reward programmes
3.1.3.2. Increasing inclination towards marketing and distribution strategies by banks
Chapter 4. Global Retail Bank Loyalty Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2018-2028)
4.2. PEST Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.3. Investment Adoption Model
4.4. Analyst Recommendation & Conclusion
4.5. Top investment opportunity
4.6. Top winning strategies
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.1.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Retail Bank Loyalty Market, by Type
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Retail Bank Loyalty Market by Type, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Retail Bank Loyalty Market Estimates & Forecasts by Type 2018-2028 (USD Million)
6.4. Retail Bank Loyalty Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. B2C Solutions
6.4.2. B2B Solutions
6.4.3. Corporate
Chapter 7. Global Retail Bank Loyalty Market, by End user
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Retail Bank Loyalty Market by End user, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Retail Bank Loyalty Market Estimates & Forecasts by End user 2018-2028 (USD Million)
7.4. Retail Bank Loyalty Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Personal
7.4.2. Business
Chapter 8. Global Retail Bank Loyalty Market, by Enterprise Size
8.1. Market Snapshot
8.2. Global Retail Bank Loyalty Market by Enterprise Size, Performance - Potential Analysis
8.3. Global Retail Bank Loyalty Market Estimates & Forecasts by Enterprise Size 2018-2028 (USD Million)
8.4. Retail Bank Loyalty Market, Sub Segment Analysis
8.4.1. Large enterprise
8.4.2. Small & Medium Enterprises
Chapter 9. Global Retail Bank Loyalty Market, Regional Analysis
9.1. Retail Bank Loyalty Market, Regional Market Snapshot
9.2. North America Retail Bank Loyalty Market
9.2.1. U.S. Retail Bank Loyalty Market
9.2.1.1. Type estimates & forecasts, 2018-2028
9.2.1.2. End user estimates & forecasts, 2018-2028
9.2.1.3. Enterprise Size estimates & forecasts, 2018-2028
9.2.2. Canada Retail Bank Loyalty Market
9.3. Europe Retail Bank Loyalty Market Snapshot
9.3.1. U.K. Retail Bank Loyalty Market
9.3.2. Germany Retail Bank Loyalty Market
9.3.3. France Retail Bank Loyalty Market
9.3.4. Spain Retail Bank Loyalty Market
9.3.5. Italy Retail Bank Loyalty Market
9.3.6. Rest of Europe Retail Bank Loyalty Market
9.4. Asia-Pacific Retail Bank Loyalty Market Snapshot
9.4.1. China Retail Bank Loyalty Market
9.4.2. India Retail Bank Loyalty Market
9.4.3. Japan Retail Bank Loyalty Market
9.4.4. Australia Retail Bank Loyalty Market
9.4.5. South Korea Retail Bank Loyalty Market
9.4.6. Rest of Asia Pacific Retail Bank Loyalty Market
9.5. Latin America Retail Bank Loyalty Market Snapshot
9.5.1. Brazil Retail Bank Loyalty Market
9.5.2. Mexico Retail Bank Loyalty Market
9.6. Rest of The World Retail Bank Loyalty Market

Chapter 10. Competitive Intelligence
10.1. Top Market Strategies
10.2. Company Profiles
10.2.1. Bank Of America Corporation
10.2.1.1. Key Information
10.2.1.2. Overview
10.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
10.2.1.4. Product Summary
10.2.1.5. Recent Developments
10.2.2. HSBC Bank
10.2.3. HDFC Bank Ltd
10.2.4. Citigroup Inc.
10.2.5. Royal Bank of Canada
10.2.6. Bank of India
10.2.7. International Business Machines (IBM) Corporation
10.2.8. Oracle Corporation
10.2.9. Comarch SA
10.2.10. TIBCO Software Inc.
Chapter 11. Research Process
11.1. Research Process
11.1.1. Data Mining
11.1.2. Analysis
11.1.3. Market Estimation
11.1.4. Validation
11.1.5. Publishing
11.2. Research Attributes
11.3. Research Assumption

 

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