リテール銀行ロイヤリティの世界市場規模調査、タイプ別(B2Cソリューション、B2Bソリューション、企業)、エンドユーザー別(個人、ビジネス)、企業規模別(大企業、中小企業)、地域別予測 2022-2028年Global Retail Bank Loyalty Market Size study, By Type (B2C Solutions, B2B Solutions and Corporate), End-User (Personal and Business) and Enterprise Size (Large Enterprise, Small & Medium Enterprises), and Regional Forecasts 2022-2028 世界のリテール銀行ロイヤリティ市場は、2021年に約XX百万米ドルと評価され、予測期間2022-2028年にはXX %以上の健全な成長率で成長すると予測されています。 ロイヤルティプログラムとは、銀行や非銀行系金融... もっと見る
サマリー世界のリテール銀行ロイヤリティ市場は、2021年に約XX百万米ドルと評価され、予測期間2022-2028年にはXX %以上の健全な成長率で成長すると予測されています。ロイヤルティプログラムとは、銀行や非銀行系金融会社がリテールバンキングの顧客に報酬やインセンティブを与えるために利用するマーケティング戦術のことを指します。これらのロイヤリティプログラムは、顧客がプログラムに参加している銀行のサービスを利用することを促すために提供されています。銀行が提供するロイヤリティ・プログラムには、ポイント・ベースのロイヤリティ・プログラム、キャッシュバック・ロイヤリティ・プログラム、パンチカード・プログラム、ティアード・ロイヤリティ・プログラムなど、様々な種類があります。銀行・金融セクターの拡大やインターネット普及率の上昇、大手企業の戦略的な取り組みなどが、世界市場の需要を加速させる要因となっています。例えば、India Brand Equity Forum(IBEF)によると、21年度のインドの銀行預金総額は2兆600億ドルと推定され、この数字は2022年5月にはさらに2兆1100億ドルにまで増加するとされています。さらに、主要な市場参加者は、顧客基盤を拡大するために、革新的な報酬プログラムを開始するための新たなコラボレーションに向けて取り組んでいます。例えば、2022年3月、英国Edinburgに拠点を置くLloyds Banking Groupは、英国のロイヤルティアプリであるBinkと戦略的協業を締結した。この提携により、両社はロイズ銀行のリテールバンキング顧客向けにリワードプログラムを提供することになります。また、カスタマイズされたリワードプログラムの採用の増加や、銀行によるマーケティングおよび流通戦略への傾倒の高まりは、予測期間中の市場需要の触媒として作用すると予想されます。しかし、厳しい規制に対する懸念が高まっていることが、2022年から2028年の予測期間における市場の成長を阻害しています。 リテールバンクロイヤルティの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋地域、北米、ヨーロッパ、中南米、その他の地域です。北米は、大手銀行によるカスタマイズされたリワードプログラムの採用が進んでいることと、大手金融機関の進出により、市場シェアにおいて世界の主要地域となっています。一方、アジア太平洋地域は、2022年から2028年の予測期間において、大きな成長率を示すと予想されます。同地域では、銀行・金融セクターの成長が著しいこと、民間銀行の普及率が上昇していることなどが、アジア太平洋地域のリテール銀行ロイヤリティ市場に有利な成長見通しを生み出すと考えられます。 本レポートに含まれる主な市場参加者は以下の通りです。 バンク・オブ・アメリカ HSBC銀行 HDFCバンクリミテッド シティグループ ロイヤルバンクオブカナダ インド銀行 インターナショナル・ビジネス・マシーンズ(IBM)コーポレーション オラクル株式会社 コマースSA TIBCO Software Inc. 本調査の目的は、近年における様々なセグメント&国の市場規模を定義し、今後8年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象となる各地域・各国における産業の質的・量的な側面を取り込むように設計されています。さらに、市場の将来的な成長を規定する駆動因子や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、本レポートでは、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場で利用可能な機会も組み込まなければなりません。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します。 タイプ別 B2Cソリューション B2Bソリューション 企業向け エンドユーザー別 個人 ビジネス 企業規模別 大企業 中小企業 地域別 北米 アメリカ カナダ 欧州 英国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア太平洋地域 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 ロアパック ラテンアメリカ ブラジル メキシコ その他の地域 さらに、調査のために考慮した年は以下の通りです。 過去年 - 2018年、2019年、2020年 基準年 - 2021年 予測期間 - 2022年~2028年 市場調査における世界のリテール銀行ロイヤリティ市場のターゲットオーディエンス。 主要なコンサルティング会社・アドバイザリー会社 大企業、中堅企業、中小企業 ベンチャーキャピタル 付加価値再販業者(VAR) サードパーティー・ナレッジ・プロバイダー 投資銀行家 投資家 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2028 (USD Million) 1.2.1. Global Retail Bank Loyalty Market, by Region, 2020-2028 (USD Million) 1.2.2. Global Retail Bank Loyalty Market, by Type, 2020-2028 (USD Million) 1.2.3. Global Retail Bank Loyalty Market, by End user, 2020-2028 (USD Million) 1.2.4. Global Retail Bank Loyalty Market, by Enterprise Size, 2020-2028 (USD Million) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Retail Bank Loyalty Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Scope of the Study 2.2.2. Industry Evolution 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Retail Bank Loyalty Market Dynamics 3.1. Retail Bank Loyalty Market Impact Analysis (2020-2028) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Growing expansion of Banking and Finance Sector. 3.1.1.2. Increasing internet penetration. 3.1.1.3. Strategic initiatives from leading market players. 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Rising concern over stringent regulations 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Growing adoption of Customized reward programmes 3.1.3.2. Increasing inclination towards marketing and distribution strategies by banks Chapter 4. Global Retail Bank Loyalty Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2018-2028) 4.2. PEST Analysis 4.2.1. Political 4.2.2. Economical 4.2.3. Social 4.2.4. Technological 4.3. Investment Adoption Model 4.4. Analyst Recommendation & Conclusion 4.5. Top investment opportunity 4.6. Top winning strategies Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact 5.1.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry 5.1.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario Chapter 6. Global Retail Bank Loyalty Market, by Type 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Retail Bank Loyalty Market by Type, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Retail Bank Loyalty Market Estimates & Forecasts by Type 2018-2028 (USD Million) 6.4. Retail Bank Loyalty Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. B2C Solutions 6.4.2. B2B Solutions 6.4.3. Corporate Chapter 7. Global Retail Bank Loyalty Market, by End user 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Retail Bank Loyalty Market by End user, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Retail Bank Loyalty Market Estimates & Forecasts by End user 2018-2028 (USD Million) 7.4. Retail Bank Loyalty Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Personal 7.4.2. Business Chapter 8. Global Retail Bank Loyalty Market, by Enterprise Size 8.1. Market Snapshot 8.2. Global Retail Bank Loyalty Market by Enterprise Size, Performance - Potential Analysis 8.3. Global Retail Bank Loyalty Market Estimates & Forecasts by Enterprise Size 2018-2028 (USD Million) 8.4. Retail Bank Loyalty Market, Sub Segment Analysis 8.4.1. Large enterprise 8.4.2. Small & Medium Enterprises Chapter 9. Global Retail Bank Loyalty Market, Regional Analysis 9.1. Retail Bank Loyalty Market, Regional Market Snapshot 9.2. North America Retail Bank Loyalty Market 9.2.1. U.S. Retail Bank Loyalty Market 9.2.1.1. Type estimates & forecasts, 2018-2028 9.2.1.2. End user estimates & forecasts, 2018-2028 9.2.1.3. Enterprise Size estimates & forecasts, 2018-2028 9.2.2. Canada Retail Bank Loyalty Market 9.3. Europe Retail Bank Loyalty Market Snapshot 9.3.1. U.K. Retail Bank Loyalty Market 9.3.2. Germany Retail Bank Loyalty Market 9.3.3. France Retail Bank Loyalty Market 9.3.4. Spain Retail Bank Loyalty Market 9.3.5. Italy Retail Bank Loyalty Market 9.3.6. Rest of Europe Retail Bank Loyalty Market 9.4. Asia-Pacific Retail Bank Loyalty Market Snapshot 9.4.1. China Retail Bank Loyalty Market 9.4.2. India Retail Bank Loyalty Market 9.4.3. Japan Retail Bank Loyalty Market 9.4.4. Australia Retail Bank Loyalty Market 9.4.5. South Korea Retail Bank Loyalty Market 9.4.6. Rest of Asia Pacific Retail Bank Loyalty Market 9.5. Latin America Retail Bank Loyalty Market Snapshot 9.5.1. Brazil Retail Bank Loyalty Market 9.5.2. Mexico Retail Bank Loyalty Market 9.6. Rest of The World Retail Bank Loyalty Market Chapter 10. Competitive Intelligence 10.1. Top Market Strategies 10.2. Company Profiles 10.2.1. Bank Of America Corporation 10.2.1.1. Key Information 10.2.1.2. Overview 10.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 10.2.1.4. Product Summary 10.2.1.5. Recent Developments 10.2.2. HSBC Bank 10.2.3. HDFC Bank Ltd 10.2.4. Citigroup Inc. 10.2.5. Royal Bank of Canada 10.2.6. Bank of India 10.2.7. International Business Machines (IBM) Corporation 10.2.8. Oracle Corporation 10.2.9. Comarch SA 10.2.10. TIBCO Software Inc. Chapter 11. Research Process 11.1. Research Process 11.1.1. Data Mining 11.1.2. Analysis 11.1.3. Market Estimation 11.1.4. Validation 11.1.5. Publishing 11.2. Research Attributes 11.3. Research Assumption
SummaryGlobal Retail Bank Loyalty Market is valued approximately USD XX million in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX % over the forecast period 2022-2028. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2028 (USD Million) 1.2.1. Global Retail Bank Loyalty Market, by Region, 2020-2028 (USD Million) 1.2.2. Global Retail Bank Loyalty Market, by Type, 2020-2028 (USD Million) 1.2.3. Global Retail Bank Loyalty Market, by End user, 2020-2028 (USD Million) 1.2.4. Global Retail Bank Loyalty Market, by Enterprise Size, 2020-2028 (USD Million) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Retail Bank Loyalty Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Scope of the Study 2.2.2. Industry Evolution 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Retail Bank Loyalty Market Dynamics 3.1. Retail Bank Loyalty Market Impact Analysis (2020-2028) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Growing expansion of Banking and Finance Sector. 3.1.1.2. Increasing internet penetration. 3.1.1.3. Strategic initiatives from leading market players. 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Rising concern over stringent regulations 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Growing adoption of Customized reward programmes 3.1.3.2. Increasing inclination towards marketing and distribution strategies by banks Chapter 4. Global Retail Bank Loyalty Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2018-2028) 4.2. PEST Analysis 4.2.1. Political 4.2.2. Economical 4.2.3. Social 4.2.4. Technological 4.3. Investment Adoption Model 4.4. Analyst Recommendation & Conclusion 4.5. Top investment opportunity 4.6. Top winning strategies Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact 5.1.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry 5.1.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario Chapter 6. Global Retail Bank Loyalty Market, by Type 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Retail Bank Loyalty Market by Type, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Retail Bank Loyalty Market Estimates & Forecasts by Type 2018-2028 (USD Million) 6.4. Retail Bank Loyalty Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. B2C Solutions 6.4.2. B2B Solutions 6.4.3. Corporate Chapter 7. Global Retail Bank Loyalty Market, by End user 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Retail Bank Loyalty Market by End user, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Retail Bank Loyalty Market Estimates & Forecasts by End user 2018-2028 (USD Million) 7.4. Retail Bank Loyalty Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Personal 7.4.2. Business Chapter 8. Global Retail Bank Loyalty Market, by Enterprise Size 8.1. Market Snapshot 8.2. Global Retail Bank Loyalty Market by Enterprise Size, Performance - Potential Analysis 8.3. Global Retail Bank Loyalty Market Estimates & Forecasts by Enterprise Size 2018-2028 (USD Million) 8.4. Retail Bank Loyalty Market, Sub Segment Analysis 8.4.1. Large enterprise 8.4.2. Small & Medium Enterprises Chapter 9. Global Retail Bank Loyalty Market, Regional Analysis 9.1. Retail Bank Loyalty Market, Regional Market Snapshot 9.2. North America Retail Bank Loyalty Market 9.2.1. U.S. Retail Bank Loyalty Market 9.2.1.1. Type estimates & forecasts, 2018-2028 9.2.1.2. End user estimates & forecasts, 2018-2028 9.2.1.3. Enterprise Size estimates & forecasts, 2018-2028 9.2.2. Canada Retail Bank Loyalty Market 9.3. Europe Retail Bank Loyalty Market Snapshot 9.3.1. U.K. Retail Bank Loyalty Market 9.3.2. Germany Retail Bank Loyalty Market 9.3.3. France Retail Bank Loyalty Market 9.3.4. Spain Retail Bank Loyalty Market 9.3.5. Italy Retail Bank Loyalty Market 9.3.6. Rest of Europe Retail Bank Loyalty Market 9.4. Asia-Pacific Retail Bank Loyalty Market Snapshot 9.4.1. China Retail Bank Loyalty Market 9.4.2. India Retail Bank Loyalty Market 9.4.3. Japan Retail Bank Loyalty Market 9.4.4. Australia Retail Bank Loyalty Market 9.4.5. South Korea Retail Bank Loyalty Market 9.4.6. Rest of Asia Pacific Retail Bank Loyalty Market 9.5. Latin America Retail Bank Loyalty Market Snapshot 9.5.1. Brazil Retail Bank Loyalty Market 9.5.2. Mexico Retail Bank Loyalty Market 9.6. Rest of The World Retail Bank Loyalty Market Chapter 10. Competitive Intelligence 10.1. Top Market Strategies 10.2. Company Profiles 10.2.1. Bank Of America Corporation 10.2.1.1. Key Information 10.2.1.2. Overview 10.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 10.2.1.4. Product Summary 10.2.1.5. Recent Developments 10.2.2. HSBC Bank 10.2.3. HDFC Bank Ltd 10.2.4. Citigroup Inc. 10.2.5. Royal Bank of Canada 10.2.6. Bank of India 10.2.7. International Business Machines (IBM) Corporation 10.2.8. Oracle Corporation 10.2.9. Comarch SA 10.2.10. TIBCO Software Inc. Chapter 11. Research Process 11.1. Research Process 11.1.1. Data Mining 11.1.2. Analysis 11.1.3. Market Estimation 11.1.4. Validation 11.1.5. Publishing 11.2. Research Attributes 11.3. Research Assumption
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