世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ボットサービスの世界市場規模調査、技術別(フレームワーク、プラットフォーム)、展開別(ウェブサイト、コンタクトセンター、ソーシャルメディア、モバイルアプリケーション)、モード別(テキスト、音声、動画)、エンドユーザー別(銀行・金融サービス・保険(BFSI)、小売・EC、通信、ヘルスケア、その他)、地域別予測 2022-2028


Global Bot Services Market Size study, By Technology (Framework, Platform), By Deployment (Websites, Contact Center, Social Media, Mobile Applications), By Mode (Text, Audio, Video), By End-User (Banking, Financial Services, and Insurance (BFSI), Retail and E-commerce, Telecom, Healthcare, Others), and Regional Forecasts 2022-2028

世界のボットサービス市場は、2021年に約XX百万米ドルと評価され、予測期間2022-2028年にはXX%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。ボットとは、メッセージングなどの自動タスクを大規模に実行する... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2022年7月4日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
200 英語

 

サマリー

世界のボットサービス市場は、2021年に約XX百万米ドルと評価され、予測期間2022-2028年にはXX%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。ボットとは、メッセージングなどの自動タスクを大規模に実行するソフトウェアアプリケーションで、インターネット上の人間の活動を模倣するように設計されています。ボットサービスは、会話型インターフェースを使用するウェブサービスで、ボットフレームワークサービスと通信してイベントやメッセージの送受信を行います。Telegram、Facebook、WeChatなどのソーシャルメディアとチャットボットの統合が進んでいること、より良い顧客体験のためにチャットボットのためのAIやML技術の革新が進んでいること、低い運用コストで24×7の顧客サポートを提供したいという志向の高まりなどの要因が、世界市場の成長を促進しています。例えば、2021年11月、バイドゥは、対話生成のためのAIモデル「PLATO-XL-」の導入を宣言しています。このチャットボットは、中国語と英語のソーシャルメディアのチャットから収集した10億以上のサンプルを用いて設計されており、様々な会話ベンチマークで利用可能で、最先端の性能を実現しています。したがって、AIやMLを統合したボットとともに、技術的に高度なものを導入することが、世界中で市場の成長を加速しています。しかし、ユーザーの音声認証の正確性の欠如や、AIベースのプロジェクトをより良く実行するための熟練労働者の不足が、2022-2028年の予測期間における市場の成長を妨げています。また、ソーシャルメディアプラットフォームにおけるユーザーのエンゲージメントの高まりや、より人間に近い会話体験を提供するための自己学習型チャットボットの開発に対する取り組みの増加は、予測期間中に市場需要の触媒として作用すると予想されます。

ボットサービスの世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、およびその他の地域です。北米は、技術革新の高まりとAI技術開発の増加により、市場シェアの面で世界の主要地域となっています。一方、アジア太平洋地域は、予測期間2022年から2028年にかけて最も高いCAGRを示すと予測されています。ソーシャルメディア利用者の増加、インターネットやオンラインサービスの普及率の上昇などの要因が、アジア太平洋地域のボットサービス市場に有利な成長見通しをもたらすと考えられます。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです:
マイクロソフト
IBM
グーグル
オラクル
AWS
人工知能ソリューション
エンタープライズボット
インベンタ
アルヴァリア
株式会社イーゲイン

本調査の目的は、近年の様々なセグメント&国の市場規模を定義し、今後8年間の値を予測することである。本レポートは、調査対象地域や国ごとに、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。さらに、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、本レポートでは、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場での利用可能な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:
テクノロジー別
フレームワーク
プラットフォーム
デプロイメント別
ウェブサイト
コンタクトセンター
ソーシャルメディア
モバイルアプリケーション
モード別
テキスト
音声
ビデオ
エンドユーザー別
銀行・金融サービス・保険(BFSI)
小売・Eコマース
テレコム
ヘルスケア
その他
地域別
北アメリカ
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジア・パシフィック
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
ロアパック
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他の地域

さらに、本調査で考慮した年は以下の通りです:

過去年 - 2018年、2019年、2020年
基準年 - 2021年
予測期間 - 2022年~2028年

市場調査における世界のボットサービス市場のターゲットオーディエンス

主要なコンサルティング会社・アドバイザーの方々
大企業、中堅企業、中小企業
ベンチャーキャピタル
付加価値再販業者(VAR)
サードパーティナレッジプロバイダー
投資銀行家
投資家








ページTOPに戻る


目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2028 (USD Million)
1.2.1. Bot Services Market, by Region, 2020-2028 (USD Million)
1.2.2. Bot Services Market, by Technology, 2020-2028 (USD Million)
1.2.3. Bot Services Market, by Deployment, 2020-2028 (USD Million)
1.2.4. Bot Services Market, by Mode, 2020-2028 (USD Million)
1.2.5. Bot Services Market, by End-User, 2020-2028 (USD Million)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Bot Services Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Bot Services Market Dynamics
3.1. Bot Services Market Impact Analysis (2020-2028)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Growing integration of chatbots with social media such as Telegram, Facebook, WeChat, etc.
3.1.1.2. Increasing innovations in AI and ML technologies for chatbots for better customer experience
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Lack of accuracy in voice authentication of users
3.1.2.2. Dearth of skilled workforce for better execution of the AI-based projects
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Rising user engagement on social media platforms
3.1.3.2. Increasing initiatives for the development of self-learning chatbots to present more human-like conversational experience
Chapter 4. Global Bot Services Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2018-2028)
4.2. PEST Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.3. Investment Adoption Model
4.4. Analyst Recommendation & Conclusion
4.5. Top investment opportunity
4.6. Top winning strategies
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.1.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 market scenario
Chapter 6. Global Bot Services Market, by Technology
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Bot Services Market by Technology, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Bot Services Market Estimates & Forecasts by Technology, 2018-2028 (USD Million)
6.4. Bot Services Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Framework
6.4.2. Platform
Chapter 7. Global Bot Services Market, by Deployment
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Bot Services Market by Deployment, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Bot Services Market Estimates & Forecasts by Deployment, 2018-2028 (USD Million)
7.4. Bot Services Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Websites
7.4.2. Contact Center
7.4.3. Social Media
7.4.4. Mobile Applications
Chapter 8. Global Bot Services Market, by Mode
8.1. Market Snapshot
8.2. Global Bot Services Market by Mode, Performance – Potential Analysis
8.3. Global Bot Services Market Estimates & Forecasts by Mode, 2018-2028 (USD Million)
8.4. Bot Services Market, Sub Segment Analysis
8.4.1. Text
8.4.2. Audio
8.4.3. Video
Chapter 9. Global Bot Services Market, by End-User
9.1. Market Snapshot
9.2. Global Bot Services Market by End-User, Performance - Potential Analysis
9.3. Global Bot Services Market Estimates & Forecasts by End-User, 2018-2028 (USD Million)
9.4. Bot Services Market, Sub Segment Analysis
9.4.1. Banking, Financial Services, and Insurance (BFSI)
9.4.2. Retail and E-commerce
9.4.3. Telecom
9.4.4. Healthcare
9.4.5. Others
Chapter 10. Global Bot Services Market, Regional Analysis
10.1. Bot Services Market, Regional Market Snapshot
10.2. North America Bot Services Market
10.2.1. U.S. Bot Services Market
10.2.1.1. Technology breakdown estimates & forecasts, 2018-2028
10.2.1.2. Deployment breakdown estimates & forecasts, 2018-2028
10.2.1.3. Mode breakdown estimates & forecasts, 2018-2028
10.2.1.4. End-User breakdown estimates & forecasts, 2018-2028
10.2.2. Canada Bot Services Market
10.3. Europe Bot Services Market Snapshot
10.3.1. U.K. Bot Services Market
10.3.2. Germany Bot Services Market
10.3.3. France Bot Services Market
10.3.4. Spain Bot Services Market
10.3.5. Italy Bot Services Market
10.3.6. Rest of Europe Bot Services Market
10.4. Asia-Pacific Bot Services Market Snapshot
10.4.1. China Bot Services Market
10.4.2. India Bot Services Market
10.4.3. Japan Bot Services Market
10.4.4. Australia Bot Services Market
10.4.5. South Korea Bot Services Market
10.4.6. Rest of Asia Pacific Bot Services Market
10.5. Latin America Bot Services Market Snapshot
10.5.1. Brazil Bot Services Market
10.5.2. Mexico Bot Services Market
10.6. Rest of The World Bot Services Market

Chapter 11. Competitive Intelligence
11.1. Top Market Strategies
11.2. Company Profiles
11.2.1. Microsoft
11.2.1.1. Key Information
11.2.1.2. Overview
11.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
11.2.1.4. Product Summary
11.2.1.5. Recent Developments
11.2.2. IBM
11.2.3. Google
11.2.4. Oracle
11.2.5. AWS
11.2.6. Artificial Solutions
11.2.7. Enterprise Bot
11.2.8. Inbenta
11.2.9. Alvaria
11.2.10. eGain Corporation
Chapter 12. Research Process
12.1. Research Process
12.1.1. Data Mining
12.1.2. Analysis
12.1.3. Market Estimation
12.1.4. Validation
12.1.5. Publishing
12.2. Research Attributes
12.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Global Bot Services Market is valued at approximately USD XX million in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX% over the forecast period 2022-2028. A bot is a software application that performs automated tasks such as messaging, on a large scale, which is designed to emulate human activity on the Internet. Bot service is a web service that uses a conversational interface and communicates with the bot framework service to send and receive events and messages. Factors such as the growing integration of chatbots with social media such as Telegram, Facebook, WeChat, etc., increasing innovations in AI and ML technologies for chatbots for better customer experience, and rising inclination for offering 24×7 customer support at a lower operational cost are driving the global market growth. For instance, in November 2021, Baidu declares the introduction of its PLATO-XL- an AI model for dialogue generation. This chatbot is designed with over a billion samples collected from social media chats in Chinese and English that are available on various conversational benchmarks, achieving state-of-the-art performance. Accordingly, the introduction of technological advanced, along with AI and ML integrated bots is accelerating the market growth across the globe. However, the lack of accuracy in voice authentication of users and dearth of skilled workforce for better execution of the AI-based projects hinders the market growth over the forecast period of 2022-2028. Also, the rising user engagement on social media platforms and increasing initiatives for the development of self-learning chatbots to present a more human-like conversational experience are anticipated to act as catalyzing factors for the market demand during the forecast period.

The key regions considered for the global Bot Services Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. North America is the leading region across the world in terms of market share owing to the rising innovation and increasing AI technological developments. Whereas, Asia-Pacific is anticipated to exhibit the highest CAGR over the forecast period 2022-2028. Factors such as the increasing usage of social media users and rising penetration of the Internet and online services would create lucrative growth prospects for the Bot Services Market across the Asia-Pacific region.

Major market players included in this report are:
Microsoft
IBM
Google
Oracle
AWS
Artificial Solutions
Enterprise Bot
Inbenta
Alvaria
eGain Corporation

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming eight years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within each of the regions and countries involved in the study. Furthermore, the report also caters the detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, the report shall also incorporate available opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Technology:
Framework
Platform
By Deployment:
Websites
Contact Center
Social Media
Mobile Applications
By Mode:
Text
Audio
Video
By End-User:
Banking, Financial Services, and Insurance (BFSI)
Retail and E-commerce
Telecom
Healthcare
Others
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World

Furthermore, years considered for the study are as follows:

Historical year – 2018, 2019, 2020
Base year – 2021
Forecast period – 2022 to 2028

Target Audience of the Global Bot Services Market in Market Study:

Key Consulting Companies & Advisors
Large, medium-sized, and small enterprises
Venture capitalists
Value-Added Resellers (VARs)
Third-party knowledge providers
Investment bankers
Investors








ページTOPに戻る


Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2028 (USD Million)
1.2.1. Bot Services Market, by Region, 2020-2028 (USD Million)
1.2.2. Bot Services Market, by Technology, 2020-2028 (USD Million)
1.2.3. Bot Services Market, by Deployment, 2020-2028 (USD Million)
1.2.4. Bot Services Market, by Mode, 2020-2028 (USD Million)
1.2.5. Bot Services Market, by End-User, 2020-2028 (USD Million)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Bot Services Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Bot Services Market Dynamics
3.1. Bot Services Market Impact Analysis (2020-2028)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Growing integration of chatbots with social media such as Telegram, Facebook, WeChat, etc.
3.1.1.2. Increasing innovations in AI and ML technologies for chatbots for better customer experience
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Lack of accuracy in voice authentication of users
3.1.2.2. Dearth of skilled workforce for better execution of the AI-based projects
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Rising user engagement on social media platforms
3.1.3.2. Increasing initiatives for the development of self-learning chatbots to present more human-like conversational experience
Chapter 4. Global Bot Services Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2018-2028)
4.2. PEST Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.3. Investment Adoption Model
4.4. Analyst Recommendation & Conclusion
4.5. Top investment opportunity
4.6. Top winning strategies
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.1.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 market scenario
Chapter 6. Global Bot Services Market, by Technology
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Bot Services Market by Technology, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Bot Services Market Estimates & Forecasts by Technology, 2018-2028 (USD Million)
6.4. Bot Services Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Framework
6.4.2. Platform
Chapter 7. Global Bot Services Market, by Deployment
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Bot Services Market by Deployment, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Bot Services Market Estimates & Forecasts by Deployment, 2018-2028 (USD Million)
7.4. Bot Services Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Websites
7.4.2. Contact Center
7.4.3. Social Media
7.4.4. Mobile Applications
Chapter 8. Global Bot Services Market, by Mode
8.1. Market Snapshot
8.2. Global Bot Services Market by Mode, Performance – Potential Analysis
8.3. Global Bot Services Market Estimates & Forecasts by Mode, 2018-2028 (USD Million)
8.4. Bot Services Market, Sub Segment Analysis
8.4.1. Text
8.4.2. Audio
8.4.3. Video
Chapter 9. Global Bot Services Market, by End-User
9.1. Market Snapshot
9.2. Global Bot Services Market by End-User, Performance - Potential Analysis
9.3. Global Bot Services Market Estimates & Forecasts by End-User, 2018-2028 (USD Million)
9.4. Bot Services Market, Sub Segment Analysis
9.4.1. Banking, Financial Services, and Insurance (BFSI)
9.4.2. Retail and E-commerce
9.4.3. Telecom
9.4.4. Healthcare
9.4.5. Others
Chapter 10. Global Bot Services Market, Regional Analysis
10.1. Bot Services Market, Regional Market Snapshot
10.2. North America Bot Services Market
10.2.1. U.S. Bot Services Market
10.2.1.1. Technology breakdown estimates & forecasts, 2018-2028
10.2.1.2. Deployment breakdown estimates & forecasts, 2018-2028
10.2.1.3. Mode breakdown estimates & forecasts, 2018-2028
10.2.1.4. End-User breakdown estimates & forecasts, 2018-2028
10.2.2. Canada Bot Services Market
10.3. Europe Bot Services Market Snapshot
10.3.1. U.K. Bot Services Market
10.3.2. Germany Bot Services Market
10.3.3. France Bot Services Market
10.3.4. Spain Bot Services Market
10.3.5. Italy Bot Services Market
10.3.6. Rest of Europe Bot Services Market
10.4. Asia-Pacific Bot Services Market Snapshot
10.4.1. China Bot Services Market
10.4.2. India Bot Services Market
10.4.3. Japan Bot Services Market
10.4.4. Australia Bot Services Market
10.4.5. South Korea Bot Services Market
10.4.6. Rest of Asia Pacific Bot Services Market
10.5. Latin America Bot Services Market Snapshot
10.5.1. Brazil Bot Services Market
10.5.2. Mexico Bot Services Market
10.6. Rest of The World Bot Services Market

Chapter 11. Competitive Intelligence
11.1. Top Market Strategies
11.2. Company Profiles
11.2.1. Microsoft
11.2.1.1. Key Information
11.2.1.2. Overview
11.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
11.2.1.4. Product Summary
11.2.1.5. Recent Developments
11.2.2. IBM
11.2.3. Google
11.2.4. Oracle
11.2.5. AWS
11.2.6. Artificial Solutions
11.2.7. Enterprise Bot
11.2.8. Inbenta
11.2.9. Alvaria
11.2.10. eGain Corporation
Chapter 12. Research Process
12.1. Research Process
12.1.1. Data Mining
12.1.2. Analysis
12.1.3. Market Estimation
12.1.4. Validation
12.1.5. Publishing
12.2. Research Attributes
12.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(無線・モバイル・ワイヤレス)の最新刊レポート

Bizwit Research & Consulting LLP社のICTサービス分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(platform)の最新刊レポート


よくあるご質問


Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?


Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/18 10:27

154.74 円

162.88 円

199.42 円

ページTOPに戻る