ボットサービスの世界市場規模調査、技術別(フレームワーク、プラットフォーム)、展開別(ウェブサイト、コンタクトセンター、ソーシャルメディア、モバイルアプリケーション)、モード別(テキスト、音声、動画)、エンドユーザー別(銀行・金融サービス・保険(BFSI)、小売・EC、通信、ヘルスケア、その他)、地域別予測 2022-2028Global Bot Services Market Size study, By Technology (Framework, Platform), By Deployment (Websites, Contact Center, Social Media, Mobile Applications), By Mode (Text, Audio, Video), By End-User (Banking, Financial Services, and Insurance (BFSI), Retail and E-commerce, Telecom, Healthcare, Others), and Regional Forecasts 2022-2028 世界のボットサービス市場は、2021年に約XX百万米ドルと評価され、予測期間2022-2028年にはXX%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。ボットとは、メッセージングなどの自動タスクを大規模に実行する... もっと見る
サマリー世界のボットサービス市場は、2021年に約XX百万米ドルと評価され、予測期間2022-2028年にはXX%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。ボットとは、メッセージングなどの自動タスクを大規模に実行するソフトウェアアプリケーションで、インターネット上の人間の活動を模倣するように設計されています。ボットサービスは、会話型インターフェースを使用するウェブサービスで、ボットフレームワークサービスと通信してイベントやメッセージの送受信を行います。Telegram、Facebook、WeChatなどのソーシャルメディアとチャットボットの統合が進んでいること、より良い顧客体験のためにチャットボットのためのAIやML技術の革新が進んでいること、低い運用コストで24×7の顧客サポートを提供したいという志向の高まりなどの要因が、世界市場の成長を促進しています。例えば、2021年11月、バイドゥは、対話生成のためのAIモデル「PLATO-XL-」の導入を宣言しています。このチャットボットは、中国語と英語のソーシャルメディアのチャットから収集した10億以上のサンプルを用いて設計されており、様々な会話ベンチマークで利用可能で、最先端の性能を実現しています。したがって、AIやMLを統合したボットとともに、技術的に高度なものを導入することが、世界中で市場の成長を加速しています。しかし、ユーザーの音声認証の正確性の欠如や、AIベースのプロジェクトをより良く実行するための熟練労働者の不足が、2022-2028年の予測期間における市場の成長を妨げています。また、ソーシャルメディアプラットフォームにおけるユーザーのエンゲージメントの高まりや、より人間に近い会話体験を提供するための自己学習型チャットボットの開発に対する取り組みの増加は、予測期間中に市場需要の触媒として作用すると予想されます。ボットサービスの世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、およびその他の地域です。北米は、技術革新の高まりとAI技術開発の増加により、市場シェアの面で世界の主要地域となっています。一方、アジア太平洋地域は、予測期間2022年から2028年にかけて最も高いCAGRを示すと予測されています。ソーシャルメディア利用者の増加、インターネットやオンラインサービスの普及率の上昇などの要因が、アジア太平洋地域のボットサービス市場に有利な成長見通しをもたらすと考えられます。 本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです: マイクロソフト IBM グーグル オラクル AWS 人工知能ソリューション エンタープライズボット インベンタ アルヴァリア 株式会社イーゲイン 本調査の目的は、近年の様々なセグメント&国の市場規模を定義し、今後8年間の値を予測することである。本レポートは、調査対象地域や国ごとに、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。さらに、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、本レポートでは、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場での利用可能な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する: テクノロジー別 フレームワーク プラットフォーム デプロイメント別 ウェブサイト コンタクトセンター ソーシャルメディア モバイルアプリケーション モード別 テキスト 音声 ビデオ エンドユーザー別 銀行・金融サービス・保険(BFSI) 小売・Eコマース テレコム ヘルスケア その他 地域別 北アメリカ 米国 カナダ 欧州 英国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア・パシフィック 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 ロアパック ラテンアメリカ ブラジル メキシコ その他の地域 さらに、本調査で考慮した年は以下の通りです: 過去年 - 2018年、2019年、2020年 基準年 - 2021年 予測期間 - 2022年~2028年 市場調査における世界のボットサービス市場のターゲットオーディエンス 主要なコンサルティング会社・アドバイザーの方々 大企業、中堅企業、中小企業 ベンチャーキャピタル 付加価値再販業者(VAR) サードパーティナレッジプロバイダー 投資銀行家 投資家 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2028 (USD Million) 1.2.1. Bot Services Market, by Region, 2020-2028 (USD Million) 1.2.2. Bot Services Market, by Technology, 2020-2028 (USD Million) 1.2.3. Bot Services Market, by Deployment, 2020-2028 (USD Million) 1.2.4. Bot Services Market, by Mode, 2020-2028 (USD Million) 1.2.5. Bot Services Market, by End-User, 2020-2028 (USD Million) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Bot Services Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Scope of the Study 2.2.2. Industry Evolution 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Bot Services Market Dynamics 3.1. Bot Services Market Impact Analysis (2020-2028) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Growing integration of chatbots with social media such as Telegram, Facebook, WeChat, etc. 3.1.1.2. Increasing innovations in AI and ML technologies for chatbots for better customer experience 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Lack of accuracy in voice authentication of users 3.1.2.2. Dearth of skilled workforce for better execution of the AI-based projects 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Rising user engagement on social media platforms 3.1.3.2. Increasing initiatives for the development of self-learning chatbots to present more human-like conversational experience Chapter 4. Global Bot Services Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2018-2028) 4.2. PEST Analysis 4.2.1. Political 4.2.2. Economical 4.2.3. Social 4.2.4. Technological 4.3. Investment Adoption Model 4.4. Analyst Recommendation & Conclusion 4.5. Top investment opportunity 4.6. Top winning strategies Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact 5.1.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry 5.1.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 market scenario Chapter 6. Global Bot Services Market, by Technology 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Bot Services Market by Technology, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Bot Services Market Estimates & Forecasts by Technology, 2018-2028 (USD Million) 6.4. Bot Services Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Framework 6.4.2. Platform Chapter 7. Global Bot Services Market, by Deployment 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Bot Services Market by Deployment, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Bot Services Market Estimates & Forecasts by Deployment, 2018-2028 (USD Million) 7.4. Bot Services Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Websites 7.4.2. Contact Center 7.4.3. Social Media 7.4.4. Mobile Applications Chapter 8. Global Bot Services Market, by Mode 8.1. Market Snapshot 8.2. Global Bot Services Market by Mode, Performance – Potential Analysis 8.3. Global Bot Services Market Estimates & Forecasts by Mode, 2018-2028 (USD Million) 8.4. Bot Services Market, Sub Segment Analysis 8.4.1. Text 8.4.2. Audio 8.4.3. Video Chapter 9. Global Bot Services Market, by End-User 9.1. Market Snapshot 9.2. Global Bot Services Market by End-User, Performance - Potential Analysis 9.3. Global Bot Services Market Estimates & Forecasts by End-User, 2018-2028 (USD Million) 9.4. Bot Services Market, Sub Segment Analysis 9.4.1. Banking, Financial Services, and Insurance (BFSI) 9.4.2. Retail and E-commerce 9.4.3. Telecom 9.4.4. Healthcare 9.4.5. Others Chapter 10. Global Bot Services Market, Regional Analysis 10.1. Bot Services Market, Regional Market Snapshot 10.2. North America Bot Services Market 10.2.1. U.S. Bot Services Market 10.2.1.1. Technology breakdown estimates & forecasts, 2018-2028 10.2.1.2. Deployment breakdown estimates & forecasts, 2018-2028 10.2.1.3. Mode breakdown estimates & forecasts, 2018-2028 10.2.1.4. End-User breakdown estimates & forecasts, 2018-2028 10.2.2. Canada Bot Services Market 10.3. Europe Bot Services Market Snapshot 10.3.1. U.K. Bot Services Market 10.3.2. Germany Bot Services Market 10.3.3. France Bot Services Market 10.3.4. Spain Bot Services Market 10.3.5. Italy Bot Services Market 10.3.6. Rest of Europe Bot Services Market 10.4. Asia-Pacific Bot Services Market Snapshot 10.4.1. China Bot Services Market 10.4.2. India Bot Services Market 10.4.3. Japan Bot Services Market 10.4.4. Australia Bot Services Market 10.4.5. South Korea Bot Services Market 10.4.6. Rest of Asia Pacific Bot Services Market 10.5. Latin America Bot Services Market Snapshot 10.5.1. Brazil Bot Services Market 10.5.2. Mexico Bot Services Market 10.6. Rest of The World Bot Services Market Chapter 11. Competitive Intelligence 11.1. Top Market Strategies 11.2. Company Profiles 11.2.1. Microsoft 11.2.1.1. Key Information 11.2.1.2. Overview 11.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 11.2.1.4. Product Summary 11.2.1.5. Recent Developments 11.2.2. IBM 11.2.3. Google 11.2.4. Oracle 11.2.5. AWS 11.2.6. Artificial Solutions 11.2.7. Enterprise Bot 11.2.8. Inbenta 11.2.9. Alvaria 11.2.10. eGain Corporation Chapter 12. Research Process 12.1. Research Process 12.1.1. Data Mining 12.1.2. Analysis 12.1.3. Market Estimation 12.1.4. Validation 12.1.5. Publishing 12.2. Research Attributes 12.3. Research Assumption
SummaryGlobal Bot Services Market is valued at approximately USD XX million in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX% over the forecast period 2022-2028. A bot is a software application that performs automated tasks such as messaging, on a large scale, which is designed to emulate human activity on the Internet. Bot service is a web service that uses a conversational interface and communicates with the bot framework service to send and receive events and messages. Factors such as the growing integration of chatbots with social media such as Telegram, Facebook, WeChat, etc., increasing innovations in AI and ML technologies for chatbots for better customer experience, and rising inclination for offering 24×7 customer support at a lower operational cost are driving the global market growth. For instance, in November 2021, Baidu declares the introduction of its PLATO-XL- an AI model for dialogue generation. This chatbot is designed with over a billion samples collected from social media chats in Chinese and English that are available on various conversational benchmarks, achieving state-of-the-art performance. Accordingly, the introduction of technological advanced, along with AI and ML integrated bots is accelerating the market growth across the globe. However, the lack of accuracy in voice authentication of users and dearth of skilled workforce for better execution of the AI-based projects hinders the market growth over the forecast period of 2022-2028. Also, the rising user engagement on social media platforms and increasing initiatives for the development of self-learning chatbots to present a more human-like conversational experience are anticipated to act as catalyzing factors for the market demand during the forecast period. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2028 (USD Million) 1.2.1. Bot Services Market, by Region, 2020-2028 (USD Million) 1.2.2. Bot Services Market, by Technology, 2020-2028 (USD Million) 1.2.3. Bot Services Market, by Deployment, 2020-2028 (USD Million) 1.2.4. Bot Services Market, by Mode, 2020-2028 (USD Million) 1.2.5. Bot Services Market, by End-User, 2020-2028 (USD Million) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Bot Services Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Scope of the Study 2.2.2. Industry Evolution 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Bot Services Market Dynamics 3.1. Bot Services Market Impact Analysis (2020-2028) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Growing integration of chatbots with social media such as Telegram, Facebook, WeChat, etc. 3.1.1.2. Increasing innovations in AI and ML technologies for chatbots for better customer experience 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Lack of accuracy in voice authentication of users 3.1.2.2. Dearth of skilled workforce for better execution of the AI-based projects 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Rising user engagement on social media platforms 3.1.3.2. Increasing initiatives for the development of self-learning chatbots to present more human-like conversational experience Chapter 4. Global Bot Services Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2018-2028) 4.2. PEST Analysis 4.2.1. Political 4.2.2. Economical 4.2.3. Social 4.2.4. Technological 4.3. Investment Adoption Model 4.4. Analyst Recommendation & Conclusion 4.5. Top investment opportunity 4.6. Top winning strategies Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact 5.1.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry 5.1.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 market scenario Chapter 6. Global Bot Services Market, by Technology 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Bot Services Market by Technology, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Bot Services Market Estimates & Forecasts by Technology, 2018-2028 (USD Million) 6.4. Bot Services Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Framework 6.4.2. Platform Chapter 7. Global Bot Services Market, by Deployment 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Bot Services Market by Deployment, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Bot Services Market Estimates & Forecasts by Deployment, 2018-2028 (USD Million) 7.4. Bot Services Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Websites 7.4.2. Contact Center 7.4.3. Social Media 7.4.4. Mobile Applications Chapter 8. Global Bot Services Market, by Mode 8.1. Market Snapshot 8.2. Global Bot Services Market by Mode, Performance – Potential Analysis 8.3. Global Bot Services Market Estimates & Forecasts by Mode, 2018-2028 (USD Million) 8.4. Bot Services Market, Sub Segment Analysis 8.4.1. Text 8.4.2. Audio 8.4.3. Video Chapter 9. Global Bot Services Market, by End-User 9.1. Market Snapshot 9.2. Global Bot Services Market by End-User, Performance - Potential Analysis 9.3. Global Bot Services Market Estimates & Forecasts by End-User, 2018-2028 (USD Million) 9.4. Bot Services Market, Sub Segment Analysis 9.4.1. Banking, Financial Services, and Insurance (BFSI) 9.4.2. Retail and E-commerce 9.4.3. Telecom 9.4.4. Healthcare 9.4.5. Others Chapter 10. Global Bot Services Market, Regional Analysis 10.1. Bot Services Market, Regional Market Snapshot 10.2. North America Bot Services Market 10.2.1. U.S. Bot Services Market 10.2.1.1. Technology breakdown estimates & forecasts, 2018-2028 10.2.1.2. Deployment breakdown estimates & forecasts, 2018-2028 10.2.1.3. Mode breakdown estimates & forecasts, 2018-2028 10.2.1.4. End-User breakdown estimates & forecasts, 2018-2028 10.2.2. Canada Bot Services Market 10.3. Europe Bot Services Market Snapshot 10.3.1. U.K. Bot Services Market 10.3.2. Germany Bot Services Market 10.3.3. France Bot Services Market 10.3.4. Spain Bot Services Market 10.3.5. Italy Bot Services Market 10.3.6. Rest of Europe Bot Services Market 10.4. Asia-Pacific Bot Services Market Snapshot 10.4.1. China Bot Services Market 10.4.2. India Bot Services Market 10.4.3. Japan Bot Services Market 10.4.4. Australia Bot Services Market 10.4.5. South Korea Bot Services Market 10.4.6. Rest of Asia Pacific Bot Services Market 10.5. Latin America Bot Services Market Snapshot 10.5.1. Brazil Bot Services Market 10.5.2. Mexico Bot Services Market 10.6. Rest of The World Bot Services Market Chapter 11. Competitive Intelligence 11.1. Top Market Strategies 11.2. Company Profiles 11.2.1. Microsoft 11.2.1.1. Key Information 11.2.1.2. Overview 11.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 11.2.1.4. Product Summary 11.2.1.5. Recent Developments 11.2.2. IBM 11.2.3. Google 11.2.4. Oracle 11.2.5. AWS 11.2.6. Artificial Solutions 11.2.7. Enterprise Bot 11.2.8. Inbenta 11.2.9. Alvaria 11.2.10. eGain Corporation Chapter 12. Research Process 12.1. Research Process 12.1.1. Data Mining 12.1.2. Analysis 12.1.3. Market Estimation 12.1.4. Validation 12.1.5. Publishing 12.2. Research Attributes 12.3. Research Assumption
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(無線・モバイル・ワイヤレス)の最新刊レポート
Bizwit Research & Consulting LLP社のICTサービス分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(healthcare)の最新刊レポートよくあるご質問Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/15 10:26 157.84 円 166.62 円 202.61 円 |