世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

リテールメディアの世界市場(2024年版):プラットフォーム別(店舗内、オンライン)、広告フォーマット別、用途別、地域別、国別の分析:市場インサイトと予測(2020-2030年)


Global Retail Media Market (2024 Edition): Analysis By Platform (In-store, Online), By Advertising Format, By Application, By Region, By Country: Market Insights and Forecast (2020-2030)

エグゼクティブ・サマリー この調査レポートは世界の小売メディア業界を分析・予測したもので、プラットフォーム別(店舗内、オンライン)、広告フォーマット別(検索広告/スポンサーオファー、ディスプレイ広... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Azoth Analytics
アーゾスアナリティクス
2024年1月5日 US$2,450
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
251 英語

 

サマリー

エグゼクティブ・サマリー

この調査レポートは世界の小売メディア業界を分析・予測したもので、プラットフォーム別(店舗内、オンライン)、広告フォーマット別(検索広告/スポンサーオファー、ディスプレイ広告、外部アドネットワーク)、用途別(Eコマース、医薬品・美容、食品、通信、その他)、地域別、国別の市場セグメントを掲載しています:2020-2023年の過去期間、2024年の推定期間、2025-2030年の予測期間の市場インサイトと予測(2020-2030年)。

当レポートでは、小売メディア市場を地域別(米州、欧州、アジア太平洋地域、中東・アフリカ)および10ヶ国別(米国、カナダ、英国、ドイツ、フランス、イタリア、スペイン、中国、日本、韓国)に分析しています。世界のリテールメディアは2020-2023年にCAGR 4.49%で成長を示した。2023年の市場規模は1,150億ドルで、2030年には2,312億8,000万ドルに達すると予測される。小売メディア市場は近年急成長している。電子商取引によって小売メディア・プラットフォームのリーチとアクセシビリティが大幅に向上したためである。オンラインショッピングを利用する消費者が増えたことで、小売業者はこうした消費者を取り込むために広告チャネルを拡大する必要性を認識している。

世界市場では近年、需要が大幅に増加している。この成長の背景には、テクノロジーの進歩、消費者行動の変化、eコマースの台頭など、さまざまな要因がある。テクノロジーの進歩は、市場の成長に重要な役割を果たしている。スマートフォンの普及とインターネットの利用拡大により、消費者はオンラインで商品を調べ、価格を比較し、購入することが容易になった。小売企業は、顧客にシームレスなショッピング体験を提供するため、デジタル・プラットフォームに投資することで、この変化に対応してきた。さらに、eコマースの台頭により、小売企業は膨大な量の消費者データにアクセスできるようになり、よりパーソナライズされたターゲットを絞った広告キャンペーンを展開できるようになった。

リテールメディアは、広告主が小売業者から得られる貴重なファーストパーティデータにアクセスする機会を提供し、これを利用してターゲットを絞ったパーソナライズされた広告キャンペーンを行うことができる。このようなデータ主導のアプローチは、より効率的で効果的なマーケティング戦略を可能にするため、広告主の間で人気が高まっている。消費者の買い物の仕方はここ数年で劇的に変化し、購入前にオンラインリサーチやレビューに頼る人が増えている。リテールメディアによって、小売業者は意思決定プロセスにおいてこうした消費者とつながり、価値ある情報を提供し、消費者の選択に影響を与えることができる。広告主は、広告費の透明性を高め、コントロールすることをますます求めています。リテールメディアは、広告主が特定のオーディエンスをターゲットにし、キャンペーンの効果を測定できるため、より透明で説明責任のある広告環境を提供します。

パンデミックは消費者行動を変化させ、人々はより価格に敏感になり、必需品に集中するようになった。小売メディア・プラットフォームは、ターゲットを絞ったプロモーション、パーソナライズされたコンテンツ、付加価値サービスを提供することで、顧客の獲得と維持に適応してきた。デジタル活動の活発化により、小売企業はより多くの消費者データにアクセスできるようになり、より効果的でターゲットを絞った広告キャンペーンを展開できるようになった。このことが、小売メディア市場の成長をさらに加速させている。パンデミックは中小企業に不釣り合いな影響を及ぼしており、その多くはデジタル環境への適応に苦戦し、小売メディア市場で大手小売企業と競合している。

店舗内小売メディア市場の需要増加は、企業が物理的な店舗スペースを活用し、様々な広告・販促手法を通じて顧客とエンゲージするというトレンドの高まりを意味する。技術の進歩、進化する消費者行動、急速に変化する市場環境に企業が適応する必要性など、いくつかの要因が市場の成長に拍車をかけている。

さらに、モバイル機器の普及や、消費者の日常生活におけるテクノロジーへの依存度の高まりは、これまで以上にコネクテッドなものとなっており、企業は店舗での体験にデジタル要素を組み込むことの重要性を認識することで、こうした習慣の変化に対応している。

レポートの範囲

- 本レポートでは、小売メディア市場を金額(百万米ドル)別に分析しています。
- 小売メディア市場を地域別(米州、欧州、アジア太平洋地域、中東・アフリカ)および10カ国別(米国、カナダ、英国、ドイツ、フランス、イタリア、スペイン、中国、日本、韓国)に分析しています。
- 本レポートでは、小売メディア市場をプラットフォーム別(インストア、オンライン)に分析しています。
- 2020-2023年の過去期間、2024年の推定期間、2025-2030年の予測期間におけるリテールメディアの分析を掲載しています。
- 小売メディア市場を広告フォーマット別(検索広告/スポンサーオファー、ディスプレイ広告、外部アドネットワーク)に分析しています。
- リテールメディア市場を用途別(Eコマース、医薬品・美容、食品、通信、その他)に分析しています。
- 本レポートの主要な洞察は、SWOTの枠組みを通して提示されています。また、市場の魅力を地域別、プラットフォーム別、広告フォーマット別、アプリケーション別に紹介しています。
- また、業界の主な機会、動向、促進要因、課題についても分析しています。
- 本レポートでは、競合の動向、戦略、M&A、新製品開発などを追跡しています。本レポートで分析している企業は、Carrefour Links、Tesco's Dunnhumby、Walmart Connect、Best Buy Advertising、Amazon Advertising、Instacart Ads、GIG Retail、eBay Advertising、Kroger Precision Marketing、Target Media Networkなどである。

ページTOPに戻る


目次

目次

1.市場の背景
1.1 範囲と製品展望
1.2 エグゼクティブサマリー
1.3 調査方法

2.戦略的提言
2.1 新興テクノロジーへの投資
2.2 パートナーシップとコラボレーションに焦点を当てる

3.世界の小売メディア市場歴史と予測

3.1 マクロ経済要因が小売メディア市場に与える影響分析
3.2 小売売上高に占めるEコマースの世界比率(2023年
3.3 世界のEコマースの小売売上高比率、2015-2025年
3.4 世界の小売Eコマース売上高、2014-2025年、10億米ドル
3.5 世界のデジタルバイヤー数、2014-2022年、10億人
3.6 世界の小売メディア市場ダッシュボード
3.7 小売メディアの世界市場市場規模およびCAGR、2020年~2030年(百万米ドルおよびCAGR)
3.8 COVID-19の小売メディア市場への影響度
3.9 小売メディアの世界市場細分化:プラットフォーム別
3.9.1 小売メディアの世界市場:プラットフォーム別概要
3.9.2 小売メディアの世界市場規模:インストア別、金額ベース、2020H〜2030F(USD Million & CAGR)
3.9.3 小売メディアの世界市場規模:オンライン別、金額ベース、2020H~2030F(USD Million & CAGR)
3.10 小売メディアの世界市場細分化:広告フォーマット別
3.10.1 小売メディアの世界市場:広告フォーマット別概要
3.10.2 小売メディアの世界市場規模:検索広告/スポンサーオファー別、金額ベース、2020H〜2030F(USD Million & CAGR)
3.10.3 小売メディアの世界市場規模:ディスプレイ広告別、金額ベース、2020H-2030F(USD Million & CAGR)
3.10.4 小売メディアの世界市場規模:外部アドネットワーク別、金額ベース、2020H~2030F(USD Million & CAGR)
3.11 小売メディアの世界市場細分化:用途別
3.11.1 小売メディアの世界市場:用途別概要
3.11.2 小売メディアの世界市場規模:Eコマース別、金額ベース、2020H〜2030F(USD Million & CAGR)
3.11.3 小売メディアの世界市場規模:医薬品・美容別、金額ベース、2020H-2030F (百万米ドル&CAGR)
3.11.4 小売メディアの世界市場規模:食品別、金額ベース、2020H-2030F (百万米ドル&CAGR)
3.11.5 小売メディアの世界市場規模:通信:金額:2020H-2030F (百万米ドル&CAGR)
3.11.6 小売メディアの世界市場規模:その他別、金額ベース、2020H-2030F (百万米ドル&CAGR)

4.リテールメディアの世界市場、地域分析
4.1 調査対象地域
4.2 地域別スナップショット

5.米州の小売メディア市場南北アメリカの小売メディア市場:歴史と予測
5.1 米国の小売メディア市場スナップショット
5.2 米国の小売メディア市場南北アメリカの小売メディア市場:2020-2030年市場規模およびCAGR (百万米ドル・CAGR)
5.3 米国の小売メディア市場主な要因
5.4 米国の小売メディア市場:プラットフォーム別
5.4.1 米国の小売メディア市場:プラットフォーム別概要
5.4.2 米州小売メディア市場規模:インストア別、金額ベース、2020H~2030F (百万米ドル&CAGR)
5.4.3 米国の小売メディア市場規模:オンライン別、金額ベース、2020H~2030F (百万米ドル&CAGR)
5.5 米国の小売メディア市場区分:広告フォーマット別
5.5.1 米州小売メディア市場:広告フォーマット別概要
5.5.2 米州小売メディア市場規模:検索広告/スポンサーオファー別、金額ベース:2020H~2030F(USD Million & CAGR)
5.5.3 米州小売メディア市場規模:ディスプレイ広告別、金額:2020H~2030F(USD Million & CAGR)
5.5.4 米国の小売メディア市場規模:外部アドネットワーク別、金額ベース:2020H~2030F(USD Million & CAGR)
5.6 米国のリテールメディア市場区分:用途別
5.6.1 米州リテールメディア市場:用途別概要
5.6.2 米州リテールメディア市場規模:Eコマース別、金額ベース:2020H~2030F(USD Million & CAGR)
5.6.3 米州リテールメディア市場規模:医薬品・美容:金額:2020H-2030F (百万米ドル&CAGR)
5.6.4 米州リテールメディア市場規模:食品:金額:2020H-2030F (百万米ドル&CAGR)
5.6.5 米州リテールメディア市場規模:通信:金額:2020H-2030F (百万米ドル&CAGR)
5.6.6 米州リテールメディア市場規模:その他:金額:2020H~2030F(百万米ドル&CAGR)
5.7 米国の小売メディア市場区分:国別
5.7.1 米国の小売メディア市場市場規模およびCAGR:2020-2030年(百万米ドル&CAGR)
5.7.1.1 米国の小売メディア市場:プラットフォーム別
5.7.1.2 米国の小売メディア市場:広告フォーマット別
5.7.1.3 米国の小売メディア市場:用途別
5.7.2 カナダの小売メディア市場2020〜2030年の市場規模およびCAGR(百万米ドル・年平均成長率)
5.7.2.1 カナダの小売メディア市場:プラットフォーム別
5.7.2.2 カナダの小売メディア市場:広告フォーマット別
5.7.2.3 カナダの小売メディア市場:用途別
5.7.3 その他のアメリカの小売メディア市場2020〜2030年の市場規模およびCAGR(百万米ドル・年平均成長率)
5.7.3.1 その他の地域の小売メディア市場:プラットフォーム別
5.7.3.2 その他の地域の小売メディア市場:広告フォーマット別
5.7.3.3 米州のその他の小売メディア市場:用途別

6.ヨーロッパの小売メディア市場歴史と予測
6.1 欧州の小売メディア市場スナップショット
6.2 欧州の小売メディア市場2020〜2030年の市場規模およびCAGR(百万米ドル・年平均成長率)
6.3 欧州の小売メディア市場主な要因
6.4 欧州小売メディア市場セグメント:プラットフォーム別
6.4.1 欧州小売メディア市場:プラットフォーム別概要
6.4.2 欧州小売メディア市場規模:インストア別、金額ベース、2020H~2030F(USD Million & CAGR)
6.4.3 欧州小売メディア市場規模:オンライン別、金額ベース、2020H-2030F (百万米ドル&CAGR)
6.5 欧州小売メディア市場細分化:広告フォーマット別
6.5.1 欧州小売メディア市場:広告フォーマット別概要
6.5.2 欧州小売メディア市場規模:検索広告/スポンサーオファー別、金額ベース、2020H〜2030F(USD Million & CAGR)
6.5.3 欧州小売メディア市場規模:ディスプレイ広告別、金額ベース、2020H〜2030F(USD Million & CAGR)
6.5.4 欧州小売メディア市場規模:外部アドネットワーク別、金額ベース、2020H〜2030F(USD Million & CAGR)
6.6 欧州リテールメディア市場細分化:用途別
6.6.1 欧州小売メディア市場:用途別概要
6.6.2 欧州リテールメディア市場規模:Eコマース別、金額ベース、2020H〜2030F(USD Million & CAGR)
6.6.3 欧州リテールメディア市場規模:医薬品・美容:金額:2020H〜2030F(USD Million & CAGR)
6.6.4 欧州小売メディア市場規模:食品別、金額ベース、2020H-2030F (百万米ドル&CAGR)
6.6.5 欧州小売メディア市場規模:2020H〜2030F(百万米ドル&CAGR):金額:通信別
6.6.6 欧州リテールメディア市場規模:その他:金額ベース(USD Million & CAGR)
6.7 欧州小売メディア市場細分化:国別
6.7.1 イギリスの小売メディア市場市場規模およびCAGR、2020-2030年(百万米ドル&CAGR)
6.7.1.1 イギリス小売メディア市場:プラットフォーム別
6.7.1.2 イギリスの小売メディア市場:広告フォーマット別
6.7.1.3 イギリス小売メディア市場:用途別
6.7.2 フランスの小売メディア市場2020〜2030年の市場規模およびCAGR(百万米ドル・年平均成長率)
6.7.2.1 フランス小売メディア市場:プラットフォーム別
6.7.2.2 フランス小売メディア市場:広告フォーマット別
6.7.2.3 フランス小売メディア市場:用途別
6.7.3 ドイツの小売メディア市場2020〜2030年の市場規模およびCAGR(百万米ドル・年平均成長率)
6.7.3.1 ドイツ小売メディア市場:プラットフォーム別
6.7.3.2 ドイツ小売メディア市場:広告フォーマット別
6.7.3.3 ドイツ小売メディア市場:用途別
6.7.4 イタリアの小売メディア市場2020〜2030年の市場規模およびCAGR(百万米ドル・年平均成長率)
6.7.4.1 イタリア小売メディア市場:プラットフォーム別
6.7.4.2 イタリア小売メディア市場:広告フォーマット別
6.7.4.3 イタリア小売メディア市場:用途別
6.7.5 その他のヨーロッパの小売メディア市場2020〜2030年の市場規模およびCAGR(百万米ドル・年平均成長率)
6.7.5.1 その他のヨーロッパの小売メディア市場:プラットフォーム別
6.7.5.2 その他のヨーロッパの小売メディア市場:広告フォーマット別
6.7.5.3 その他のヨーロッパの小売メディア市場:用途別

7.アジア太平洋地域の小売メディア市場歴史と予測
7.1 アジア太平洋地域の小売メディア市場スナップショット
7.2 アジア太平洋地域の小売メディア市場2020〜2030年の市場規模およびCAGR(百万米ドル・年平均成長率)
7.3 アジア太平洋地域の小売メディア市場主な要因
7.4 アジア太平洋地域の小売メディア市場:プラットフォーム別
7.4.1 アジア太平洋地域の小売メディア市場:プラットフォーム別概要
7.4.2 アジア太平洋地域の小売メディア市場規模:インストア別、金額ベース、2020H~2030F(USD Million & CAGR)
7.4.3 アジア太平洋地域の小売メディア市場規模:オンライン別、金額ベース、2020H-2030F (百万米ドル&CAGR)
7.5 アジア太平洋地域の小売メディア市場区分:広告フォーマット別
7.5.1 アジア太平洋地域の小売メディア市場:広告フォーマット別概要
7.5.2 アジア太平洋地域の小売メディア市場規模:検索広告/スポンサーオファー別、金額ベース(USD Million & CAGR)
7.5.3 アジア太平洋地域の小売メディア市場規模:ディスプレイ広告別、金額ベース(USD Million & CAGR)
7.5.4 アジア太平洋地域の小売メディア市場規模:外部アドネットワーク別、金額ベース、2020H~2030F(USD Million & CAGR)
7.6 アジア太平洋地域のリテールメディア市場区分:用途別
7.6.1 アジア太平洋地域の小売メディア市場:用途別概要
7.6.2 アジア太平洋地域の小売メディア市場規模:Eコマース別、金額ベース、2020H~2030F(百万米ドル&CAGR)
7.6.3 アジア太平洋地域リテールメディア市場規模:医薬品・美容:金額ベース(USD Million & CAGR)
7.6.4 アジア太平洋地域の小売メディアの市場規模:食品別、金額ベース、2020H-2030F (百万米ドル&CAGR)
7.6.5 アジア太平洋地域の小売メディア市場規模:通信:金額:2020H-2030F(百万米ドル&CAGR)
7.6.6 アジア太平洋地域のリテールメディア市場規模:その他:金額ベース(USD Million & CAGR)
7.7 アジア太平洋地域の小売メディア市場区分:国別
7.7.1 中国小売メディア市場:市場規模およびCAGR、2020-2030年(百万米ドル&CAGR)
7.7.1.1 中国リテールメディア市場:プラットフォーム別
7.7.1.2 中国リテールメディア市場:広告フォーマット別
7.7.1.3 中国リテールメディア市場:用途別
7.7.2 日本のリテールメディア市場市場規模およびCAGR、2020年~2030年(百万米ドル・CAGR)
7.7.2.1 日本リテールメディア市場:プラットフォーム別
7.7.2.2 日本リテールメディア市場:広告フォーマット別
7.7.2.3 日本の小売メディア市場:用途別
7.7.3 インド小売メディア市場市場規模およびCAGR:2020~2030年(百万米ドル・CAGR)
7.7.3.1 インド小売メディア市場:プラットフォーム別
7.7.3.2 インド小売メディア市場:広告フォーマット別
7.7.3.3 インド小売メディア市場:用途別
7.7.4 韓国の小売メディア市場2020年~2030年の市場規模およびCAGR(百万米ドル・年平均成長率)
7.7.4.1 韓国リテールメディア市場:プラットフォーム別
7.7.4.2 韓国リテールメディア市場:広告フォーマット別
7.7.4.3 韓国の小売メディア市場:用途別
7.7.5 その他のアジア太平洋地域の小売メディア市場2020〜2030年の市場規模およびCAGR(百万米ドル・CAGR)
7.7.5.1 その他のアジア太平洋地域の小売メディア市場:プラットフォーム別
7.7.5.2 その他のアジア太平洋地域の小売メディア市場:広告フォーマット別
7.7.5.3 その他のアジア太平洋地域の小売メディア市場:用途別

8.中東・アフリカの小売メディア市場歴史と予測
8.1 中東・アフリカの小売メディア市場スナップショット
8.2 中東・アフリカの小売メディア市場2020~2030年の市場規模およびCAGR (百万米ドル・CAGR)
8.3 中東・アフリカの小売メディア市場主な要因
8.4 中東・アフリカ小売メディア市場:プラットフォーム別
8.4.1 中東・アフリカ小売メディア市場:プラットフォーム別概要
8.4.2 中東・アフリカ小売メディア市場規模:インストア別、金額ベース、2020H~2030F (百万米ドル・年平均成長率)
8.4.3 中東・アフリカ小売メディア市場規模:オンライン金額別:2020H-2030F (百万米ドル&CAGR)
8.5 中東・アフリカ小売メディア市場細分化:広告フォーマット別
8.5.1 中東・アフリカ小売メディア市場:広告フォーマット別概要
8.5.2 中東・アフリカ小売メディア市場規模:検索広告/スポンサーオファー別、金額ベース(USD Million & CAGR)
8.5.3 中東・アフリカ小売メディア市場規模:ディスプレイ広告別、金額ベース:2020H-2030F (百万米ドル&CAGR)
8.5.4 中東・アフリカ小売メディア市場規模:外部広告ネットワーク別、金額ベース:2020H~2030F (百万米ドル&CAGR)
8.6 中東・アフリカ小売メディア市場細分化:用途別
8.6.1 中東・アフリカ小売メディア市場:用途別概要
8.6.2 中東・アフリカ小売メディア市場規模:Eコマース別、金額ベース:2020H〜2030F(USD Million & CAGR)
8.6.3 中東・アフリカ小売メディア市場規模:医薬品・美容:金額:2020H-2030F (百万米ドル&CAGR)
8.6.4 中東・アフリカ小売メディア市場規模:食品:金額:2020H-2030F (百万米ドル&CAGR)
8.6.5 中東・アフリカ小売メディア市場規模:通信:金額:2020H-2030F (百万米ドル&CAGR)
8.6.6 中東・アフリカ小売メディア市場規模:その他地域別、金額ベース、2020H-2030F (百万米ドル&CAGR)

9.市場ダイナミクス
9.1 小売メディアの世界市場に対する市場ダイナミクスの影響評価
9.2 推進要因
9.3 阻害要因
9.4 トレンド

10.産業エコシステム分析
10.1 SWOT分析
10.2 エコシステム分析

11.競争環境
11.1 競合のポジショニング
11.2 著名企業の市場シェア
11.3 企業プロフィール
11.3.1 カルフールリンク
11.3.2 テスコのダンハンビー
11.3.3 ウォルマート・コネクト
11.3.4 ベストバイの広告
11.3.5 アマゾン広告
11.3.6 インスタカートの広告
11.3.7 GIGリテール
11.3.8 イーベイ広告
11.3.9 クローガー・プレシジョン・マーケティング
11.3.10 ターゲット・メディア・ネットワーク

12.会社概要と免責事項

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Executive Summary

Azoth Analytics has released a research report titled “Global Retail Media Market (2024 Edition)” which provides a complete analysis of the Global Retail Media industry in terms of market segmentation By Platform (In-store, Online), Advertising Format (Search Ads/Sponsor Offers, Display Ads, and External Ad Networks), Application (E-Commerce, Pharma & Beauty, Food, Telecom, and Others), By Region, By Country: Market Insights and Forecast (2020-2030) for the historical period of 2020-2023, the estimates of 2024 and the forecast period of 2025-2030.

The report analyses the Retail Media Market by Region (Americas, Europe, Asia Pacific, Middle East & Africa) and 10 Countries (United States, Canada, United Kingdom, Germany, France, Italy, Spain, China, Japan, South Korea). The Global Retail Media showcased growth at a CAGR of 4.49% during 2020-2023. The market was valued at USD 115 Billion in 2023 which is expected to reach USD 231.28 Billion in 2030. The market for Retail Media has been growing rapidly in recent years, as e-commerce has significantly increased the reach and accessibility of retail media platforms. With more consumers shopping online, retailers have recognized the need to expand their advertising channels to capture this audience.

The global market has experienced a significant increase in demand over recent years. This growth can be attributed to various factors, including advancements in technology, changing consumer behavior, and the rise of e-commerce. Advancements in technology have played a crucial role in the growth of the market. The proliferation of smartphones and the increasing use of the internet have made it easier for consumers to research products, compare prices, and make purchases online. Retailers have adapted to this shift by investing in digital platforms to provide a seamless shopping experience for their customers. Additionally, the rise of e-commerce has given retailers access to vast amounts of consumer data, which can be used to create more personalized and targeted advertising campaigns.

Retail media provides an opportunity for advertisers to access valuable first-party data from retailers, which can be used to create targeted and personalized advertising campaigns. This data-driven approach has become increasingly popular among advertisers, as it allows for more efficient and effective marketing strategies. The way consumers shop has changed dramatically over the years, with more people relying on online research and reviews before making a purchase. Retail media allows retailers to connect with these consumers during their decision-making process, providing valuable information and influencing their choices. Advertisers are increasingly seeking more transparency and control over their advertising spend. Retail media offers a more transparent and accountable advertising environment, as it allows advertisers to target specific audiences and measure the effectiveness of their campaigns.

The pandemic has altered consumer behavior, with people becoming more price-sensitive and focused on essential goods. Retail media platforms have adapted by offering targeted promotions, personalized content, and value-added services to attract and retain customers. With increased digital activity, retailers have gained access to more consumer data, which they can use to create more effective and targeted advertising campaigns. This has further fueled the growth of the retail media market. The pandemic has disproportionately affected small businesses, many of which have struggled to adapt to the digital landscape and compete with larger retailers in the retail media market.

The increasing demand for in-store retail media market signifies a growing trend in which businesses are leveraging their physical store spaces to engage with customers through various advertising and promotional methods. Several factors, including advancements in technology, evolving consumer behaviors, and the need for businesses to adapt to a rapidly changing market landscape is infusing growth in the market.

Additionally, proliferation of mobile devices and the increasing reliance on technology in everyday life with consumers being more connected than ever, and businesses recognizing the importance of integrating digital elements into their in-store experiences is catering to these changing habits.

Scope of the Report:

• The report analyses the Retail Media Market by Value (USD Million).
• The report analyses the Retail Media Market by Region (Americas, Europe, Asia Pacific, Middle East & Africa) and 10 Countries (United States, Canada, United Kingdom, Germany, France, Italy, Spain, China, Japan, South Korea).
• The report analyses the Retail Media Market by Platform (In-store, Online).
• The report presents the analysis of Retail Media for the historical period of 2020-2023, the estimated year 2024 and the forecast period of 2025-2030.
• The report analyses the Retail Media Market by advertising format (Search Ads/Sponsor Offers, Display Ads, External Ad Networks).
• The report analyses the Retail Media Market by application (E-Commerce, Pharma & Beauty, Food, Telecom, Others).
• The key insights of the report have been presented through the frameworks of SWOT. Also, the attractiveness of the market has been presented by region, by platform, by advertising format, & by application.
• Also, the major opportunities, trends, drivers, and challenges of the industry has been analyzed in the report.
• The report tracks competitive developments, strategies, mergers and acquisitions and new product development. The companies analysed in the report include Carrefour Links, Tesco's Dunnhumby, Walmart Connect, Best Buy Advertising, Amazon Advertising, Instacart Ads, GIG Retail, eBay Advertising, Kroger Precision Marketing, and Target Media Network.



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Content:

1. Market Background
1.1 Scope and Product Outlook
1.2 Executive Summary
1.3 Research Methodology

2. Strategic Recommendations
2.1 Invest in emerging technologies
2.2 Focus on partnerships and collaborations

3. Global Retail Media Market: Historic and Forecast

3.1 Impact Analysis of Macro Economic Factors on Retail Media Market
3.2 Global E-commerce as a % of retail sales, 2023
3.3 Global E-commerce as a % of retail sales, 2015-2025
3.4 Global Retail E-commerce Sales, 2014-2025, USD Billion
3.5 Global Number of Digital Buyers, 2014-2022, Billion
3.6 Global Retail Media Market: Dashboard
3.7 Global Retail Media Market: Market Size and CAGR, 2020-2030 (USD Million & CAGR)
3.8 Degree of Impact of COVID-19 on Retail Media Market
3.9 Global Retail Media Market Segmentation : By Platform
3.9.1 Global Retail Media Market, By Platform Overview
3.9.2 Global Retail Media Market Size, By In-store, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
3.9.3 Global Retail Media Market Size, By Online, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
3.10 Global Retail Media Market Segmentation : By Advertising Format
3.10.1 Global Retail Media Market, By Advertising Format Overview
3.10.2 Global Retail Media Market Size, By Search Ads/Sponsor Offers, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
3.10.3 Global Retail Media Market Size, By Display Ads, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
3.10.4 Global Retail Media Market Size, By External Ad Networks, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
3.11 Global Retail Media Market Segmentation : By Application
3.11.1 Global Retail Media Market, By Application Overview
3.11.2 Global Retail Media Market Size, By E-commerce, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
3.11.3 Global Retail Media Market Size, By Pharma & Beauty, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
3.11.4 Global Retail Media Market Size, By Food, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
3.11.5 Global Retail Media Market Size, By Telecom, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
3.11.6 Global Retail Media Market Size, By Others, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)

4. Global Retail Media Market, Region Analysis
4.1 Regional Coverage of the Study
4.2 Regional Snapshot

5. Americas Retail Media Market: Historic and Forecast
5.1 Americas Retail Media Market: Snapshot
5.2 Americas Retail Media Market: Market Size and CAGR, 2020-2030 (USD Million & CAGR)
5.3 Americas Retail Media Market: Key Factors
5.4 Americas Retail Media Market Segmentation : By Platform
5.4.1 Americas Retail Media Market, By Platform Overview
5.4.2 Americas Retail Media Market Size, By In-store, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
5.4.3 Americas Retail Media Market Size, By Online, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
5.5 Americas Retail Media Market Segmentation : By Advertising Format
5.5.1 Americas Retail Media Market, By Advertising Format Overview
5.5.2 Americas Retail Media Market Size, By Search Ads/Sponsor Offers, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
5.5.3 Americas Retail Media Market Size, By Display Ads, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
5.5.4 Americas Retail Media Market Size, By External Ad Networks, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
5.6 Americas Retail Media Market Segmentation : By Application
5.6.1 Americas Retail Media Market, By Application Overview
5.6.2 Americas Retail Media Market Size, By E-Commerce, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
5.6.3 Americas Retail Media Market Size, By Pharma & Beauty, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
5.6.4 Americas Retail Media Market Size, By Food, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
5.6.5 Americas Retail Media Market Size, By Telecom, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
5.6.6 Americas Retail Media Market Size, By Others, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
5.7 Americas Retail Media Market Segmentation : By Country
5.7.1 United States Retail Media Market: Market Size and CAGR, 2020-2030 (USD Million & CAGR)
5.7.1.1 United States Retail Media Market, By Platform
5.7.1.2 United States Retail Media Market, By Advertising Format
5.7.1.3 United States Retail Media Market, By Application
5.7.2 Canada Retail Media Market: Market Size and CAGR, 2020-2030 (USD Million & CAGR)
5.7.2.1 Canada Retail Media Market, By Platform
5.7.2.2 Canada Retail Media Market, By Advertising Format
5.7.2.3 Canada Retail Media Market, By Application
5.7.3 Rest of Americas Retail Media Market: Market Size and CAGR, 2020-2030 (USD Million & CAGR)
5.7.3.1 Rest of Americas Retail Media Market, By Platform
5.7.3.2 Rest of Americas Retail Media Market, By Advertising Format
5.7.3.3 Rest of Americas Retail Media Market, By Application

6. Europe Retail Media Market: Historic and Forecast
6.1 Europe Retail Media Market: Snapshot
6.2 Europe Retail Media Market: Market Size and CAGR, 2020-2030 (USD Million & CAGR)
6.3 Europe Retail Media Market: Key Factors
6.4 Europe Retail Media Market Segmentation : By Platform
6.4.1 Europe Retail Media Market, By Platform Overview
6.4.2 Europe Retail Media Market Size, By In-store, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
6.4.3 Europe Retail Media Market Size, By Online, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
6.5 Europe Retail Media Market Segmentation : By Advertising Format
6.5.1 Europe Retail Media Market, By Advertising Format Overview
6.5.2 Europe Retail Media Market Size, By Search Ads/Sponsor Offers, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
6.5.3 Europe Retail Media Market Size, By Display Ads, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
6.5.4 Europe Retail Media Market Size, By External Ad Networks, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
6.6 Europe Retail Media Market Segmentation : By Application
6.6.1 Europe Retail Media Market, By Application Overview
6.6.2 Europe Retail Media Market Size, By E-Commerce, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
6.6.3 Europe Retail Media Market Size, By Pharma & Beauty, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
6.6.4 Europe Retail Media Market Size, By Food, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
6.6.5 Europe Retail Media Market Size, By Telecom, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
6.6.6 Europe Retail Media Market Size, By Others, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
6.7 Europe Retail Media Market Segmentation : By Country
6.7.1 United Kingdom Retail Media Market: Market Size and CAGR, 2020-2030 (USD Million & CAGR)
6.7.1.1 United Kingdom Retail Media Market, By Platform
6.7.1.2 United Kingdom Retail Media Market, By Advertising Format
6.7.1.3 United Kingdom Retail Media Market, By Application
6.7.2 France Retail Media Market: Market Size and CAGR, 2020-2030 (USD Million & CAGR)
6.7.2.1 France Retail Media Market, By Platform
6.7.2.2 France Retail Media Market, By Advertising Format
6.7.2.3 France Retail Media Market, By Application
6.7.3 Germany Retail Media Market: Market Size and CAGR, 2020-2030 (USD Million & CAGR)
6.7.3.1 Germany Retail Media Market, By Platform
6.7.3.2 Germany Retail Media Market, By Advertising Format
6.7.3.3 Germany Retail Media Market, By Application
6.7.4 Italy Retail Media Market: Market Size and CAGR, 2020-2030 (USD Million & CAGR)
6.7.4.1 Italy Retail Media Market, By Platform
6.7.4.2 Italy Retail Media Market, By Advertising Format
6.7.4.3 Italy Retail Media Market, By Application
6.7.5 Rest of Europe Retail Media Market: Market Size and CAGR, 2020-2030 (USD Million & CAGR)
6.7.5.1 Rest of Europe Retail Media Market, By Platform
6.7.5.2 Rest of Europe Retail Media Market, By Advertising Format
6.7.5.3 Rest of Europe Retail Media Market, By Application

7. Asia Pacific Retail Media Market: Historic and Forecast
7.1 Asia Pacific Retail Media Market: Snapshot
7.2 Asia Pacific Retail Media Market: Market Size and CAGR, 2020-2030 (USD Million & CAGR)
7.3 Asia Pacific Retail Media Market: Key Factors
7.4 Asia Pacific Retail Media Market Segmentation : By Platform
7.4.1 Asia Pacific Retail Media Market, By Platform Overview
7.4.2 Asia Pacific Retail Media Market Size, By In-store, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
7.4.3 Asia Pacific Retail Media Market Size, By Online, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
7.5 Asia Pacific Retail Media Market Segmentation : By Advertising Format
7.5.1 Asia Pacific Retail Media Market, By Advertising Format Overview
7.5.2 Asia Pacific Retail Media Market Size, By Search Ads/Sponsor Offers, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
7.5.3 Asia Pacific Retail Media Market Size, By Display Ads, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
7.5.4 Asia Pacific Retail Media Market Size, By External Ad Networks, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
7.6 Asia Pacific Retail Media Market Segmentation : By Application
7.6.1 Asia Pacific Retail Media Market, By Application Overview
7.6.2 Asia Pacific Retail Media Market Size, By E-Commerce, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
7.6.3 Asia Pacific Retail Media Market Size, By Pharma & Beauty, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
7.6.4 Asia Pacific Retail Media Market Size, By Food, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
7.6.5 Asia Pacific Retail Media Market Size, By Telecom, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
7.6.6 Asia Pacific Retail Media Market Size, By Others, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
7.7 Asia Pacific Retail Media Market Segmentation : By Country
7.7.1 China Retail Media Market: Market Size and CAGR, 2020-2030 (USD Million & CAGR)
7.7.1.1 China Retail Media Market, By Platform
7.7.1.2 China Retail Media Market, By Advertising Format
7.7.1.3 China Retail Media Market, By Application
7.7.2 Japan Retail Media Market: Market Size and CAGR, 2020-2030 (USD Million & CAGR)
7.7.2.1 Japan Retail Media Market, By Platform
7.7.2.2 Japan Retail Media Market, By Advertising Format
7.7.2.3 Japan Retail Media Market, By Application
7.7.3 India Retail Media Market: Market Size and CAGR, 2020-2030 (USD Million & CAGR)
7.7.3.1 India Retail Media Market, By Platform
7.7.3.2 India Retail Media Market, By Advertising Format
7.7.3.3 India Retail Media Market, By Application
7.7.4 South Korea Retail Media Market: Market Size and CAGR, 2020-2030 (USD Million & CAGR)
7.7.4.1 South Korea Retail Media Market, By Platform
7.7.4.2 South Korea Retail Media Market, By Advertising Format
7.7.4.3 South Korea Retail Media Market, By Application
7.7.5 Rest of Asia Pacific Retail Media Market: Market Size and CAGR, 2020-2030 (USD Million & CAGR)
7.7.5.1 Rest of Asia Pacific Retail Media Market, By Platform
7.7.5.2 Rest of Asia Pacific Retail Media Market, By Advertising Format
7.7.5.3 Rest of Asia Pacific Retail Media Market, By Application

8. Middle East and Africa Retail Media Market: Historic and Forecast
8.1 Middle East and Africa Retail Media Market: Snapshot
8.2 Middle East and Africa Retail Media Market: Market Size and CAGR, 2020-2030 (USD Million & CAGR)
8.3 Middle East and Africa Retail Media Market: Key Factors
8.4 Middle East and Africa Retail Media Market Segmentation : By Platform
8.4.1 Middle East and Africa Retail Media Market, By Platform Overview
8.4.2 Middle East and Africa Retail Media Market Size, By In-store, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
8.4.3 Middle East and Africa Retail Media Market Size, By Online, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
8.5 Middle East and Africa Retail Media Market Segmentation : By Advertising Format
8.5.1 Middle East and Africa Retail Media Market, By Advertising Format Overview
8.5.2 Middle East and Africa Retail Media Market Size, By Search Ads / Sponsor Offers, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
8.5.3 Middle East and Africa Retail Media Market Size, By Display Ads, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
8.5.4 Middle East and Africa Retail Media Market Size, By External Ad Networks, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
8.6 Middle East and Africa Retail Media Market Segmentation : By Application
8.6.1 Middle East and Africa Retail Media Market, By Application Overview
8.6.2 Middle East and Africa Retail Media Market Size, By E-Commerce, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
8.6.3 Middle East and Africa Retail Media Market Size, By Pharma & Beauty, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
8.6.4 Middle East and Africa Retail Media Market Size, By Food, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
8.6.5 Middle East and Africa Retail Media Market Size, By Telecom, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)
8.6.6 Middle East and Africa Retail Media Market Size, By Others, By Value, 2020H-2030F (USD Million & CAGR)

9. Market Dynamics
9.1 Impact assessment of Market Dynamics on Global Retail Media Market
9.2 Drivers
9.3 Restraints
9.4 Trends

10. Industry Ecosystem Analysis
10.1 SWOT Analysis
10.2 Ecosystem Analysis

11. Competitive Landscape
11.1 Competitive Positioning
11.2 Prominent Companies Market Share
11.3 Company Profiles
11.3.1 Carrefour Links
11.3.2 Tesco's Dunnhumby
11.3.3 Walmart Connect
11.3.4 Best Buy Advertising
11.3.5 Amazon Advertising
11.3.6 Instacart Ads
11.3.7 GIG Retail
11.3.8 eBay Advertising
11.3.9 Kroger Precision Marketing
11.3.10 Target Media Network

12. About Us and Disclaimer

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(消費財)の最新刊レポート

Azoth Analytics社の消費者向けグッズ・小売り分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(retail)の最新刊レポート


よくあるご質問


Azoth Analytics社はどのような調査会社ですか?


 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/19 10:26

155.94 円

162.31 円

199.02 円

ページTOPに戻る