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液体包装用カートン市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2024-2033年


Liquid Packaging Cartons Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2033

Persistence Market Research社はこのほど、液体包装用カートンの世界市場に関する包括的なレポートを発表しました。当レポートでは、促進要因、トレンド、機会、課題を含む重要な市場ダイナミクスを徹底的に評価... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2024年6月12日 US$5,190
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サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、液体包装用カートンの世界市場に関する包括的なレポートを発表しました。当レポートでは、促進要因、トレンド、機会、課題を含む重要な市場ダイナミクスを徹底的に評価し、市場構造に関する詳細な洞察を提供しています。

主な洞察

- 液体包装用カートンの市場規模(2024E):18450百万米ドル
- 市場予測値(2033F):2億8,935.7万米ドル
- 世界市場成長率 (CAGR 2024 to 2033): 5.1%

液体包装用カートンの市場 - レポートスコープ:

液体包装用カートンは飲料および乳製品産業において不可欠であり、牛乳、ジュース、その他の液体食品などの製品に安全で軽量かつ持続可能な包装ソリューションを提供している。これらのカートンは、優れた製品保護と保存期間の延長を提供し、リサイクル可能で環境に優しいため、ますます好まれるようになっている。同市場は飲料、乳製品、ワイン&スピリッツ、液体食品など様々な分野に対応しており、ブリックカートン、ゲーブルトップカートン、変形カートンなど様々なタイプのカートンを提供している。

市場成長の促進要因

世界の液体包装用カートン市場は、環境に優しく持続可能な包装ソリューションに対する消費者の嗜好の高まりなど、いくつかの重要な要因によって推進されている。都市化やライフスタイルの変化により、包装飲料や乳製品の需要が高まっていることが市場成長に大きく寄与している。包装材料や製造工程における技術の進歩は、より良い製品の安全性と保存期間の延長を保証し、市場の拡大をさらに促進する。さらに、プラスチック包装が環境に与える影響に対する意識の高まりと、それに続く再生可能でリサイクル可能なカートン材料へのシフトが、市場を前進させる。

市場の阻害要因

有望な成長見通しにもかかわらず、液体包装用カートン市場は原材料価格の高騰と厳しい環境規制に関する課題に直面している。特に板紙とポリマーの原材料価格の変動は、生産コストと利益率に影響する。さらに、環境基準やリサイクル規制の遵守は、メーカーに操業上の制約を課す。また、プラスチックやガラスなどの代替パッケージング・ソリューションとの競争も、市場成長の課題となっている。

市場機会:

液体包装用カートン市場は、包装技術の革新、持続可能性のトレンド、応用分野の拡大により、大きな成長機会をもたらしている。バイオベースおよび生分解性カートン材料の開発は、持続可能性を求める世界的な動きと一致しており、市場プレーヤーに競争力を提供している。QRコードやNFCタグなどのスマート・パッケージング・ソリューションの統合は、消費者の関与と製品のトレーサビリティを強化する。さらに、植物性飲料や機能性飲料の消費の増加は、市場拡大の新たな道を開く。戦略的パートナーシップ、研究開発への投資、カスタマイズ可能でユーザーフレンドリーなパッケージング・ソリューションの導入は、新たな機会を活用し、市場のリーダーシップを維持するために極めて重要である。

本レポートで扱う主な質問

- 液体包装用カートン市場の成長を促す主な要因は何か?
- 液体包装の市場成長を促進する主な要因は何か?
- 液体包装用カートン市場の競争環境はどのように変化しているか?
- 液体包装用カートン市場に貢献している主要企業はどこか、また市場の関連性を維持するためにどのような戦略を採用しているのか?
- 液体包装用カートンの世界市場における新たなトレンドと将来性は?

競争情報とビジネス戦略:

Tetra Pak International S.A.、SIG Combibloc Group AG、Elopak ASAなど、世界の液体包装用カートン市場の大手企業は、競争力を高めるために技術革新、製品の差別化、戦略的パートナーシップに注力しています。これらの企業は研究開発に投資し、バイオベースのカートンやスマートパッケージング技術など、多様な消費者ニーズや規制要件に対応する高度なパッケージングソリューションを開発している。飲料・乳製品メーカー、包装資材サプライヤー、リサイクル団体との協力関係は、市場へのアクセスを容易にし、持続可能な実践を促進する。さらに、消費者教育、環境責任、費用対効果の高い生産工程を重視することで、市場の成長を促進し、ダイナミックな液体包装の状況においてブランド・ロイヤルティを高めている。

主要企業のプロファイル

- Elopak Inc.
- エバーグリーン・パッケージング
- リフレスコ・ガーバーN.V.
- SIG Combibloc GmbH
- テトラパック
- 日本製紙株式会社
- タイドパック無菌包装材料株式会社
- IPI s.r.l.
- アダムパック
- モンディ
- ユーフレックス
- グレートビューアセプティックパッケージング株式会社
- リキボックス
- 拉美包装(昆山)有限公司
- ポリオックパッケージンググループ

液体包装カートン産業調査でカバーされる主要セグメント

液体包装用カートンの製品別市場
- ブリックカートン
- ゲーブルトップカートン
- 定形カートン

液体包装用カートンの素材別市場
- 非塗工板紙
- LDPEコート
- アルミニウム

液体包装用カートンの市場:開封タイプ別
- カット開口部
- ストローホール開口部
- クリップ開口部
- ツイスト開封
- キングツイストオープニング

液体包装カートンの用途別市場
- 乳製品
- ジュース・飲料
- 産業・施設
- その他製品

液体包装用カートンの地域別市場
- 北米
- ラテンアメリカ
- ヨーロッパ
- 東アジア
- 南アジア
- オセアニア
- 中東 アフリカ




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目次

1.要旨
1.1.世界市場の概要
1.2.主要統計の概要
1.3.主要調査結果の概要
1.4.製品進化分析
1.5.PMR分析と提言
2.市場概要
2.1.市場範囲/分類
2.2.市場の定義/範囲/限界
3.主な市場動向
3.1.市場に影響を与える主なトレンド
3.2.液体包装カートン産業の将来展望
3.2.1.成長の要因
3.2.2.ブランドの流入
3.2.3.革新的な流通・マーケティング戦略
4.液体包装用カートンの世界市場需要分析2019-2023年および予測、2024-2033年
4.1.過去の市場数量(単位)分析、2019-2023年
4.2.現在と将来の市場数量(単位)予測、2024年~2033年
4.3.前年比成長トレンド分析
5.液体包装用カートンの世界市場-価格分析
5.1.製品別価格分析
5.2.世界平均価格分析ベンチマーク
6.液体包装用カートンの世界市場需要(金額または開封タイプ、単位:百万米ドル)分析 2019-2023年および予測、2024-2033年
6.1.過去の市場価値(US$ Mn)分析、2019-2023年
6.2.現在と将来の市場価値(US$ Mn)予測、2024-2033年
6.2.1.前年比成長トレンド分析
6.2.2.絶対価格機会分析
7.市場背景
7.1.世界の包装業界の展望
7.2.マクロ経済要因
7.2.1.GDP成長率の見通し
7.2.2.個人消費の見通し
7.2.3.GDP成長率分析
7.2.4.インターネット普及率の見通し
7.2.5.所得層人口の概要
7.2.6.一人当たり可処分所得
7.3.予測要因-関連性と影響
7.3.1.上位企業の過去の成長率
7.3.2.世界中で増加する企業数
7.3.3.都市化の成長見通し
7.3.4.その他
7.4.液体包装用カートンの世界市場のPESTLE分析
7.5.液体包装カートン市場の投資実現可能性マトリックス
7.6.液体包装用カートンの世界市場のポーターの5つの力分析
7.7.市場ダイナミクス
7.7.1.促進要因
7.7.2.阻害要因
7.7.3.機会分析
8.液体包装用カートンの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年(製品別
8.1.はじめに/主な調査結果
8.2.製品別の過去市場規模(US$ Mn)および数量(ユニット)分析、2019-2023年
8.3.製品別の現在および将来の市場規模(US$ Mn)および数量(ユニット)分析と予測、2024-2033年
8.3.1.ブリックカートン
8.3.2.ゲーブルトップカートン
8.3.3.定形カートン
8.4.製品別市場魅力度分析
9.液体包装用カートンの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:素材別
9.1.はじめに/主な調査結果
9.2.素材別の過去市場規模(US$ Mn)と数量(ユニット)分析、2019-2023年
9.3.材料別の現在および将来の市場規模(US$ Mn)および数量(ユニット)分析と予測、2024-2033年
9.3.1.非塗工板紙
9.3.2.LDPEコート
9.3.3.アルミニウム
9.4.素材別市場魅力度分析
10.液体包装用カートンの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:用途別
10.1.はじめに / 主要な調査結果
10.2.過去の市場規模(US$ Mn)および数量(ユニット)分析、用途別、2019-2023年
10.3.アプリケーション別の現在および将来の市場規模(US$ Mn)および数量(ユニット)分析と予測、2024-2033年
10.3.1.乳製品
10.3.1.1.牛乳
10.3.1.2.ヨーグルト&バターミルク
10.3.2.ジュース・飲料
10.3.2.1.フルーツジュース
10.3.2.2.紅茶
10.3.2.3.ココナッツウォーター
10.3.2.4.炭酸飲料
10.3.3.工業用・業務用
10.3.4.その他製品
10.4.用途別市場魅力度分析
11.液体包装用カートンの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:開封タイプ別
11.1.はじめに / 主要な調査結果
11.2.開封タイプ別の過去市場規模(US$ Mn)と数量(ユニット)分析、2019-2023年
11.3.開口部タイプ別現在および将来市場規模(百万米ドル)および数量(ユニット)分析・予測、2024年~2033年
11.3.1.カット開口部
11.3.2.ストローホール開口部
11.3.3.クリップ開口部
11.3.4.ツイスト開口部
11.3.5.キングツイストオープニング
11.4.開口部タイプ別市場魅力度分析
12.液体包装用カートンの世界市場分析2019-2023年、地域別予測2024-2033年
12.1.はじめに
12.2.地域別の過去の市場規模(US$ Mn)と数量(ユニット)分析、2019-2023年
12.3.地域別の現在の市場規模(US$ Mn)と数量(ユニット)の分析と予測、2024-2033年
12.3.1.北米
12.3.2.ラテンアメリカ
12.3.3.ヨーロッパ
12.3.4.東アジア
12.3.5.南アジア
12.3.6.オセアニア
12.3.7.中東・アフリカ(MEA)
12.4.地域別市場魅力度分析
13.北米の液体包装カートン市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
13.1.序論
13.2.価格分析
13.3.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
13.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)と数量予測、2024-2033年
13.4.1.国別
13.4.1.1.米国
13.4.1.2.カナダ
13.4.2.製品別
13.4.3.素材別
13.4.4.用途別
13.4.5.開口部タイプ別
13.5.市場魅力度分析
13.5.1.国別
13.5.2.製品別
13.5.3.素材別
13.5.4.用途別
13.5.5.開口タイプ別
14.中南米の液体包装用カートン市場分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
14.1.はじめに
14.2.価格分析
14.3.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
14.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)と数量予測、2024-2033年
14.4.1.国別
14.4.1.1.ブラジル
14.4.1.2.メキシコ
14.4.1.3.その他のラテンアメリカ
14.4.2.製品別
14.4.3.素材別
14.4.4.用途別
14.4.5.開口部タイプ別
14.5.市場魅力度分析
14.5.1.製品別
14.5.2.素材別
14.5.3.用途別
14.5.4.開口タイプ別
15.欧州液体包装用カートンの市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
15.1.はじめに
15.2.価格分析
15.3.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
15.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)と数量予測、2024-2033年
15.4.1.国別
15.4.1.1.ドイツ
15.4.1.2.イタリア
15.4.1.3.フランス
15.4.1.4.イギリス
15.4.1.5.スペイン
15.4.1.6.その他のヨーロッパ
15.4.2.製品別
15.4.3.素材別
15.4.4.用途別
15.4.5.開口部タイプ別
15.5.市場魅力度分析
15.5.1.国別
15.5.2.製品別
15.5.3.素材別
15.5.4.用途別
15.5.5.開口タイプ別
16.南アジアの液体包装用カートン市場分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
16.1.はじめに
16.2.価格分析
16.3.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
16.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)と数量予測、2024-2033年
16.4.1.国別
16.4.1.1.インド
16.4.1.2.タイ
16.4.1.3.インドネシア
16.4.1.4.マレーシア
16.4.1.5.その他の南アジア
16.4.2.製品別
16.4.3.素材別
16.4.4.用途別
16.4.5.開口部タイプ別
16.5.市場魅力度分析
16.5.1.国別
16.5.2.製品別
16.5.3.素材別
16.5.4.用途別
16.5.5.開口タイプ別
17.東アジア液体包装用カートンの市場分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
17.1.はじめに
17.2.価格分析
17.3.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
17.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)と数量予測、2024-2033年
17.4.1.国別
17.4.1.1.中国
17.4.1.2.日本
17.4.1.3.韓国
17.4.2.製品別
17.4.3.素材別
17.4.4.用途別
17.4.5.開口部タイプ別
17.5.市場魅力度分析
17.5.1.国別
17.5.2.製品別
17.5.3.素材別
17.5.4.用途別
17.5.5.開口タイプ別
18.オセアニアの液体包装用カートン市場分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
18.1.序論
18.2.価格分析
18.3.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
18.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)と数量予測、2024-2033年
18.4.1.国別
18.4.1.1.オーストラリア
18.4.1.2.ニュージーランド
18.4.2.製品別
18.4.3.素材別
18.4.4.用途別
18.4.5.開口部タイプ別
18.5.市場魅力度分析
18.5.1.国別
18.5.2.製品別
18.5.3.素材別
18.5.4.用途別
18.5.5.開口タイプ別
19.中東・アフリカの液体包装用カートン市場分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
19.1.序論
19.2.価格分析
19.3.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
19.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)と数量予測、2024-2033年
19.4.1.国別
19.4.1.1.GCC諸国
19.4.1.2.アフリカ北部
19.4.1.3.南アフリカ
19.4.1.4.その他の中東・アフリカ
19.4.2.製品別
19.4.3.素材別
19.4.4.用途別
19.4.5.開口部タイプ別
19.5.市場魅力度分析
19.5.1.国別
19.5.2.製品別
19.5.3.素材別
19.5.4.用途別
19.5.5.開口タイプ別
20.主要国の液体包装カートン市場分析 2024-2033
20.1.はじめに
20.1.1.主要国別市場金額構成比分析
20.1.2.世界対.各国の成長比較
20.2.米国の液体包装カートンの市場分析
20.2.1.製品別
20.2.2.素材別
20.2.3.用途別
20.2.4.開口部タイプ別
20.3.カナダの液体包装用カートンの市場分析
20.3.1.製品別
20.3.2.素材別
20.3.3.用途別
20.3.4.開口部タイプ別
20.4.メキシコ液体包装カートンの市場分析
20.4.1.製品別
20.4.2.素材別
20.4.3.用途別
20.4.4.開口部タイプ別
20.5.ブラジル液体包装カートンの市場分析
20.5.1.製品別
20.5.2.素材別
20.5.3.用途別
20.5.4.開口部タイプ別
20.6.ドイツの液体包装用カートンの市場分析
20.6.1.製品別
20.6.2.素材別
20.6.3.用途別
20.6.4.開口部タイプ別
20.7.イタリアの液体包装カートンの市場分析
20.7.1.製品別
20.7.2.素材別
20.7.3.用途別
20.7.4.開口部タイプ別
20.8.イギリスの液体包装用カートンの市場分析
20.8.1.製品別
20.8.2.素材別
20.8.3.用途別
20.8.4.開口部タイプ別
20.9.中国液体包装カートンの市場分析
20.9.1.製品別
20.9.2.素材別
20.9.3.用途別
20.9.4.開口部タイプ別
20.10.日本の液体包装用カートンの市場分析
20.10.1.製品別
20.10.2.素材別
20.10.3.用途別
20.10.4.開口部タイプ別
20.11.韓国液体包装カートンの市場分析
20.11.1.製品別
20.11.2.素材別
20.11.3.用途別
20.11.4.開口部タイプ別
20.12.インドの液体包装用カートンの市場分析
20.12.1.製品別
20.12.2.素材別
20.12.3.用途別
20.12.4.開口部タイプ別
20.13.オーストラリアとニュージーランドの液体包装カートンの市場分析
20.13.1.製品別
20.13.2.素材別
20.13.3.用途別
20.13.4.開口部タイプ別
20.14.南アフリカの液体包装用カートンの市場分析
20.14.1.製品別
20.14.2.素材別
20.14.3.用途別
20.14.4.開口部タイプ別
21.市場構造分析
21.1.企業階層別市場分析(液体包装カートン)
21.2.市場集中度
21.3.上位企業の市場シェア分析
21.4.市場プレゼンス分析
21.4.1.プレイヤーの地域別フットプリント
21.4.2.プレーヤーの製品フットプリント
21.4.3.チャネル別フットプリント
22.競争分析
22.1.競争ダッシュボード
22.2.競合による価格分析
22.3.競合ベンチマーキング
22.4.競合の深堀り
22.4.1.エロパック社
22.4.1.1.概要
22.4.1.2.製品ポートフォリオ
22.4.1.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.1.4.販売拠点
22.4.1.5.戦略の概要
22.4.1.5.1.マーケティング戦略
22.4.1.5.2.製品戦略
22.4.1.5.3.チャネル戦略
22.4.2.エバーグリーン・パッケージング社
22.4.2.1.概要
22.4.2.2.製品ポートフォリオ
22.4.2.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.2.4.販売拠点
22.4.2.5.戦略の概要
22.4.2.5.1.マーケティング戦略
22.4.2.5.2.製品戦略
22.4.2.5.3.チャネル戦略
22.4.3.リフレスコ・ガーバーN.V.
22.4.3.1.概要
22.4.3.2.製品ポートフォリオ
22.4.3.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.3.4.販売拠点
22.4.3.5.戦略の概要
22.4.3.5.1.マーケティング戦略
22.4.3.5.2.製品戦略
22.4.3.5.3.チャネル戦略
22.4.4.SIG Combibloc GmbH
22.4.4.1.概要
22.4.4.2.製品ポートフォリオ
22.4.4.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.4.4.販売拠点
22.4.4.5.戦略の概要
22.4.4.5.1.マーケティング戦略
22.4.4.5.2.製品戦略
22.4.4.5.3.チャネル戦略
22.4.5.テトラパック
22.4.5.1.概要
22.4.5.2.製品ポートフォリオ
22.4.5.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.5.4.販売拠点
22.4.5.5.戦略の概要
22.4.5.5.1.マーケティング戦略
22.4.5.5.2.製品戦略
22.4.5.5.3.チャネル戦略
22.4.6.日本製紙株式会社
22.4.6.1.概要
22.4.6.2.製品ポートフォリオ
22.4.6.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.6.4.販売拠点
22.4.6.5.戦略の概要
22.4.6.5.1.マーケティング戦略
22.4.6.5.2.製品戦略
22.4.6.5.3.チャネル戦略
22.4.7.タイドパック無菌包装材料株式会社
22.4.7.1.概要
22.4.7.2.製品ポートフォリオ
22.4.7.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.7.4.販売拠点
22.4.7.5.戦略の概要
22.4.7.5.1.マーケティング戦略
22.4.7.5.2.製品戦略
22.4.7.5.3.チャネル戦略
22.4.8.IPI s.r.l.
22.4.8.1.概要
22.4.8.2.製品ポートフォリオ
22.4.8.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.8.4.販売拠点
22.4.8.5.戦略の概要
22.4.8.5.1.マーケティング戦略
22.4.8.5.2.製品戦略
22.4.8.5.3.チャネル戦略
22.4.9.アダムパック
22.4.9.1.概要
22.4.9.2.製品ポートフォリオ
22.4.9.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.9.4.販売拠点
22.4.9.5.戦略の概要
22.4.9.5.1.マーケティング戦略
22.4.9.5.2.製品戦略
22.4.9.5.3.チャネル戦略
22.4.10.モンディ
22.4.10.1.概要
22.4.10.2.製品ポートフォリオ
22.4.10.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.10.4.販売拠点
22.4.10.5.戦略の概要
22.4.10.5.1.マーケティング戦略
22.4.10.5.2.製品戦略
22.4.10.5.3.チャネル戦略
22.4.11.ユーフレックス
22.4.11.1.概要
22.4.11.2.製品ポートフォリオ
22.4.11.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.11.4.販売拠点
22.4.11.5.戦略の概要
22.4.11.5.1.マーケティング戦略
22.4.11.5.2.製品戦略
22.4.11.5.3.チャネル戦略
22.4.12.グレートビュー無菌包装株式会社
22.4.12.1.概要
22.4.12.2.製品ポートフォリオ
22.4.12.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.12.4.販売拠点
22.4.12.5.戦略の概要
22.4.12.5.1.マーケティング戦略
22.4.12.5.2.製品戦略
22.4.12.5.3.チャネル戦略
22.4.13.リキボックス
22.4.13.1.概要
22.4.13.2.製品ポートフォリオ
22.4.13.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.13.4.販売拠点
22.4.13.5.戦略の概要
22.4.13.5.1.マーケティング戦略
22.4.13.5.2.製品戦略
22.4.13.5.3.チャネル戦略
22.4.14.羅美包装(昆山)有限公司
22.4.14.1.概要
22.4.14.2.製品ポートフォリオ
22.4.14.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.14.4.販売拠点
22.4.14.5.戦略の概要
22.4.14.5.1.マーケティング戦略
22.4.14.5.2.製品戦略
22.4.14.5.3.チャネル戦略
22.4.15.ポリオーク・パッケージング・グループ(Pty)リミテッド
22.4.15.1.概要
22.4.15.2.製品ポートフォリオ
22.4.15.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.15.4.販売拠点
22.4.15.5.戦略の概要
22.4.15.5.1.マーケティング戦略
22.4.15.5.2.製品戦略
22.4.15.5.3.チャネル戦略
22.4.16.その他のプレーヤー(要望に応じて)
22.4.16.1.概要
22.4.16.2.製品ポートフォリオ
22.4.16.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
22.4.16.4.販売拠点
22.4.16.5.戦略の概要
22.4.16.5.1.マーケティング戦略
22.4.16.5.2.製品戦略
22.4.16.5.3.チャネル戦略
23.前提条件と略語
24.調査方法

 

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Summary

Persistence Market Research has recently released a comprehensive report on the worldwide market for liquid packaging cartons. The report offers a thorough assessment of crucial market dynamics, including drivers, trends, opportunities, and challenges, providing detailed insights into the market structure.

Key Insights:

• Liquid Packaging Cartons Market Size (2024E): USD 18450 Million
• Projected Market Value (2033F): USD 28935.7 Million
• Global Market Growth Rate (CAGR 2024 to 2033): 5.1%

Liquid Packaging Cartons Market - Report Scope:

Liquid packaging cartons are essential in the beverage and dairy industries, providing safe, lightweight, and sustainable packaging solutions for products like milk, juice, and other liquid foods. These cartons offer superior product protection, extended shelf life, and are increasingly preferred due to their recyclability and environmental benefits. The market caters to various sectors including beverages, dairy products, wine & spirits, and liquid food items, offering different types of cartons such as brick cartons, gable-top cartons, and shaped cartons.

Market Growth Drivers:

The global liquid packaging cartons market is propelled by several key factors, including increasing consumer preference for eco-friendly and sustainable packaging solutions. The rising demand for packaged beverages and dairy products, driven by urbanization and changing lifestyles, significantly contributes to market growth. Technological advancements in packaging materials and production processes, ensuring better product safety and extended shelf life, further enhance market expansion. Additionally, the growing awareness of the environmental impact of plastic packaging and the subsequent shift towards renewable and recyclable carton materials drive the market forward.

Market Restraints:

Despite promising growth prospects, the liquid packaging cartons market faces challenges related to the high cost of raw materials and stringent environmental regulations. The volatility in raw material prices, particularly paperboard and polymers, affects production costs and profit margins. Furthermore, compliance with environmental standards and recycling regulations imposes operational constraints on manufacturers. The competition from alternative packaging solutions, such as plastic and glass, also poses a challenge to market growth.

Market Opportunities:

The liquid packaging cartons market presents significant growth opportunities driven by innovations in packaging technology, sustainability trends, and expanding application areas. The development of bio-based and biodegradable carton materials aligns with the global push for sustainability, offering a competitive edge to market players. The integration of smart packaging solutions, such as QR codes and NFC tags, enhances consumer engagement and product traceability. Additionally, the increasing consumption of plant-based and functional beverages opens new avenues for market expansion. Strategic partnerships, investment in R&D, and the introduction of customizable, user-friendly packaging solutions are crucial for capitalizing on emerging opportunities and sustaining market leadership.

Key Questions Answered in the Report:

• What are the primary factors driving the growth of the liquid packaging cartons market globally?
• Which carton types and applications are driving liquid packaging adoption across different sectors?
• How are technological advancements reshaping the competitive landscape of the liquid packaging cartons market?
• Who are the key players contributing to the liquid packaging cartons market, and what strategies are they employing to maintain market relevance?
• What are the emerging trends and future prospects in the global liquid packaging cartons market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading players in the global liquid packaging cartons market, including Tetra Pak International S.A., SIG Combibloc Group AG, and Elopak ASA, focus on innovation, product differentiation, and strategic partnerships to gain a competitive edge. These companies invest in R&D to develop advanced packaging solutions, including bio-based cartons and smart packaging technologies, catering to diverse consumer needs and regulatory requirements. Collaborations with beverage and dairy manufacturers, packaging material suppliers, and recycling organizations facilitate market access and promote sustainable practices. Moreover, emphasis on consumer education, environmental responsibility, and cost-effective production processes fosters market growth and enhances brand loyalty in the dynamic liquid packaging landscape.

Key Companies Profiled:

• Elopak Inc.
• Evergreen Packaging Inc.
• Refresco Gerber N.V.
• SIG Combibloc GmbH
• Tetra Pak
• Nippon Paper Industries Co., Ltd
• TidePak Aseptic Packaging Material Co., Ltd
• IPI s.r.l.
• Adam Pack s.a.
• Mondi Ltd
• Uflex Ltd
• Greatview Aseptic Packaging Co., Ltd.
• Liqui-Box
• Lami Packaging (Kunshan) Co., Ltd.
• Polyoak Packaging Group (Pty) Ltd

Key Segments Covered in Liquid Packaging Cartons Industry Research

Liquid Packaging Cartons Market by Product:
• Brick Cartons
• Gable Top Cartons
• Shaped Cartons

Liquid Packaging Cartons Market by Material:
• Uncoated Paperboard
• LDPE Coated
• Aluminium

Liquid Packaging Cartons Market by Opening Type:
• Cut Opening
• Straw Hole Opening
• Clip Opening
• Twist Opening
• King Twist Opening

Liquid Packaging Cartons Market by Application:
• Dairy Products
• Juice and Drinks
• Industrial and Institutional
• Others Products

Liquid Packaging Cartons Market by Region:
• North America
• Latin America
• Europe
• East Asia
• South Asia
• Oceania
• Middle East Africa




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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Market Overview
1.2. Summary of Key Statistics
1.3. Summary of Key Findings
1.4. Product Evolution Analysis
1.5. PMR Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Coverage/Taxonomy
2.2. Market Definition/Scope/Limitations
3. Key Market Trends
3.1. Key Trends Impacting the Market
3.2. Future Prospects of Liquid Packaging Cartons Industry
3.2.1. Factors Fuelling Growth
3.2.2. Influx of Brands
3.2.3. Innovative Distribution & Marketing Strategies
4. Global Liquid Packaging Cartons Market Demand Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033
4.1. Historical Market Volume (Units) Analysis, 2019-2023
4.2. Current and Future Market Volume (Units) Projections, 2024-2033
4.3. Y-o-Y Growth Trend Analysis
5. Global Liquid Packaging Cartons Market - Pricing Analysis
5.1. Pricing Analysis By Product
5.2. Global Average Pricing Analysis Benchmark
6. Global Liquid Packaging Cartons Market Demand (in Value or Opening Type in US$ Mn) Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033
6.1. Historical Market Value (US$ Mn) Analysis, 2019-2023
6.2. Current and Future Market Value (US$ Mn) Projections, 2024-2033
6.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
6.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis
7. Market Background
7.1. Global Packaging Industry Outlook
7.2. Macro-Economic Factors
7.2.1. GDP Growth Outlook
7.2.2. Consumer Spending Outlook
7.2.3. GDP Growth Rate Analysis
7.2.4. Internet Penetration Rate Outlook
7.2.5. Income Group Population Overview
7.2.6. Per Capita Disposable Income
7.3. Forecast Factors - Relevance & Impact
7.3.1. Top Companies Historical Growth
7.3.2. Increasing number of Companies across the world
7.3.3. Urbanization Growth Outlook
7.3.4. Others
7.4. PESTLE Analysis of Global Liquid Packaging Cartons Market
7.5. Investment Feasibility Matrix of Liquid Packaging Cartons Market
7.6. Porter’s Five Forces Analysis of Global Liquid Packaging Cartons Market
7.7. Market Dynamics
7.7.1. Drivers
7.7.2. Restraints
7.7.3. Opportunity Analysis
8. Global Liquid Packaging Cartons Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Product
8.1. Introduction / Key Findings
8.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis by Product, 2019-2023
8.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis and Forecast by Product, 2024-2033
8.3.1. Brick Cartons
8.3.2. Gable Top Cartons
8.3.3. Shaped Cartons
8.4. Market Attractiveness Analysis by Product
9. Global Liquid Packaging Cartons Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Material
9.1. Introduction / Key Findings
9.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis by Material, 2019-2023
9.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis and Forecast by Material, 2024-2033
9.3.1. Uncoated Paperboard
9.3.2. LDPE Coated
9.3.3. Aluminium
9.4. Market Attractiveness Analysis by Material
10. Global Liquid Packaging Cartons Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Application
10.1. Introduction / Key Findings
10.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis by Application, 2019-2023
10.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis and Forecast by Application, 2024-2033
10.3.1. Dairy Products
10.3.1.1. Milk
10.3.1.2. Yoghurt & Butter Milk
10.3.2. Juice & Drinks
10.3.2.1. Fruit Juice
10.3.2.2. Tea
10.3.2.3. Coconut Water
10.3.2.4. Carbonated Soft Drinks
10.3.3. Industrial and Institutional
10.3.4. Others Products
10.4. Market Attractiveness Analysis by Application
11. Global Liquid Packaging Cartons Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Opening Type
11.1. Introduction / Key Findings
11.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis by Opening Type, 2019-2023
11.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis and Forecast by Opening Type, 2024-2033
11.3.1. Cut Opening
11.3.2. Straw Hole Opening
11.3.3. Clip Opening
11.3.4. Twist Opening
11.3.5. King Twist Opening
11.4. Market Attractiveness Analysis by Opening Type
12. Global Liquid Packaging Cartons Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Region
12.1. Introduction
12.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis by Region, 2019-2023
12.3. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis and Forecast by Region, 2024-2033
12.3.1. North America
12.3.2. Latin America
12.3.3. Europe
12.3.4. East Asia
12.3.5. South Asia
12.3.6. Oceania
12.3.7. Middle East and Africa (MEA)
12.4. Market Attractiveness Analysis by Region
13. North America Liquid Packaging Cartons Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
13.1. Introduction
13.2. Pricing Analysis
13.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
13.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
13.4.1. By Country
13.4.1.1. U.S.
13.4.1.2. Canada
13.4.2. By Product
13.4.3. By Material
13.4.4. By Application
13.4.5. By Opening Type
13.5. Market Attractiveness Analysis
13.5.1. By Country
13.5.2. By Product
13.5.3. By Material
13.5.4. By Application
13.5.5. By Opening Type
14. Latin America Liquid Packaging Cartons Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
14.1. Introduction
14.2. Pricing Analysis
14.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
14.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
14.4.1. By Country
14.4.1.1. Brazil
14.4.1.2. Mexico
14.4.1.3. Rest of Latin America
14.4.2. By Product
14.4.3. By Material
14.4.4. By Application
14.4.5. By Opening Type
14.5. Market Attractiveness Analysis
14.5.1. By Product
14.5.2. By Material
14.5.3. By Application
14.5.4. By Opening Type
15. Europe Liquid Packaging Cartons Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
15.1. Introduction
15.2. Pricing Analysis
15.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
15.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
15.4.1. By Country
15.4.1.1. Germany
15.4.1.2. Italy
15.4.1.3. France
15.4.1.4. U.K.
15.4.1.5. Spain
15.4.1.6. Rest of Europe
15.4.2. By Product
15.4.3. By Material
15.4.4. By Application
15.4.5. By Opening Type
15.5. Market Attractiveness Analysis
15.5.1. By Country
15.5.2. By Product
15.5.3. By Material
15.5.4. By Application
15.5.5. By Opening Type
16. South Asia Liquid Packaging Cartons Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
16.1. Introduction
16.2. Pricing Analysis
16.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
16.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
16.4.1. By Country
16.4.1.1. India
16.4.1.2. Thailand
16.4.1.3. Indonesia
16.4.1.4. Malaysia
16.4.1.5. Rest of South Asia
16.4.2. By Product
16.4.3. By Material
16.4.4. By Application
16.4.5. By Opening Type
16.5. Market Attractiveness Analysis
16.5.1. By Country
16.5.2. By Product
16.5.3. By Material
16.5.4. By Application
16.5.5. By Opening Type
17. East Asia Liquid Packaging Cartons Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
17.1. Introduction
17.2. Pricing Analysis
17.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
17.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
17.4.1. By Country
17.4.1.1. China
17.4.1.2. Japan
17.4.1.3. South Korea
17.4.2. By Product
17.4.3. By Material
17.4.4. By Application
17.4.5. By Opening Type
17.5. Market Attractiveness Analysis
17.5.1. By Country
17.5.2. By Product
17.5.3. By Material
17.5.4. By Application
17.5.5. By Opening Type
18. Oceania Liquid Packaging Cartons Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
18.1. Introduction
18.2. Pricing Analysis
18.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
18.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
18.4.1. By Country
18.4.1.1. Australia
18.4.1.2. New Zealand
18.4.2. By Product
18.4.3. By Material
18.4.4. By Application
18.4.5. By Opening Type
18.5. Market Attractiveness Analysis
18.5.1. By Country
18.5.2. By Product
18.5.3. By Material
18.5.4. By Application
18.5.5. By Opening Type
19. Middle East and Africa Liquid Packaging Cartons Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
19.1. Introduction
19.2. Pricing Analysis
19.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
19.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
19.4.1. By Country
19.4.1.1. GCC Countries
19.4.1.2. Northern Africa
19.4.1.3. South Africa
19.4.1.4. Rest of Middle East and Africa
19.4.2. By Product
19.4.3. By Material
19.4.4. By Application
19.4.5. By Opening Type
19.5. Market Attractiveness Analysis
19.5.1. By Country
19.5.2. By Product
19.5.3. By Material
19.5.4. By Application
19.5.5. By Opening Type
20. Key Countries’ Liquid Packaging Cartons Market Analysis 2024-2033
20.1. Introduction
20.1.1. Market Value Proportion Analysis, By Key Countries
20.1.2. Global Vs. Country Growth Comparison
20.2. U.S. Liquid Packaging Cartons Market Analysis
20.2.1. By Product
20.2.2. By Material
20.2.3. By Application
20.2.4. By Opening Type
20.3. Canada Liquid Packaging Cartons Market Analysis
20.3.1. By Product
20.3.2. By Material
20.3.3. By Application
20.3.4. By Opening Type
20.4. Mexico Liquid Packaging Cartons Market Analysis
20.4.1. By Product
20.4.2. By Material
20.4.3. By Application
20.4.4. By Opening Type
20.5. Brazil Liquid Packaging Cartons Market Analysis
20.5.1. By Product
20.5.2. By Material
20.5.3. By Application
20.5.4. By Opening Type
20.6. Germany Liquid Packaging Cartons Market Analysis
20.6.1. By Product
20.6.2. By Material
20.6.3. By Application
20.6.4. By Opening Type
20.7. Italy Liquid Packaging Cartons Market Analysis
20.7.1. By Product
20.7.2. By Material
20.7.3. By Application
20.7.4. By Opening Type
20.8. U.K. Liquid Packaging Cartons Market Analysis
20.8.1. By Product
20.8.2. By Material
20.8.3. By Application
20.8.4. By Opening Type
20.9. China Liquid Packaging Cartons Market Analysis
20.9.1. By Product
20.9.2. By Material
20.9.3. By Application
20.9.4. By Opening Type
20.10. Japan Liquid Packaging Cartons Market Analysis
20.10.1. By Product
20.10.2. By Material
20.10.3. By Application
20.10.4. By Opening Type
20.11. S. Korea Liquid Packaging Cartons Market Analysis
20.11.1. By Product
20.11.2. By Material
20.11.3. By Application
20.11.4. By Opening Type
20.12. India Liquid Packaging Cartons Market Analysis
20.12.1. By Product
20.12.2. By Material
20.12.3. By Application
20.12.4. By Opening Type
20.13. Australia and New Zealand Liquid Packaging Cartons Market Analysis
20.13.1. By Product
20.13.2. By Material
20.13.3. By Application
20.13.4. By Opening Type
20.14. South Africa Liquid Packaging Cartons Market Analysis
20.14.1. By Product
20.14.2. By Material
20.14.3. By Application
20.14.4. By Opening Type
21. Market Structure Analysis
21.1. Market Analysis by Tier of Companies (Liquid Packaging Cartons)
21.2. Market Concentration
21.3. Market Share Analysis of Top Players
21.4. Market Presence Analysis
21.4.1. By Regional footprint of Players
21.4.2. Product foot print by Players
21.4.3. Channel Foot Print by Players
22. Competition Analysis
22.1. Competition Dashboard
22.2. Pricing Analysis by Competition
22.3. Competition Benchmarking
22.4. Competition Deep Dive
22.4.1. Elopak Inc.
22.4.1.1. Overview
22.4.1.2. Product Portfolio
22.4.1.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.4.1.4. Sales Footprint
22.4.1.5. Strategy Overview
22.4.1.5.1. Marketing Strategy
22.4.1.5.2. Product Strategy
22.4.1.5.3. Channel Strategy
22.4.2. Evergreen Packaging Inc.
22.4.2.1. Overview
22.4.2.2. Product Portfolio
22.4.2.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.4.2.4. Sales Footprint
22.4.2.5. Strategy Overview
22.4.2.5.1. Marketing Strategy
22.4.2.5.2. Product Strategy
22.4.2.5.3. Channel Strategy
22.4.3. Refresco Gerber N.V.
22.4.3.1. Overview
22.4.3.2. Product Portfolio
22.4.3.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.4.3.4. Sales Footprint
22.4.3.5. Strategy Overview
22.4.3.5.1. Marketing Strategy
22.4.3.5.2. Product Strategy
22.4.3.5.3. Channel Strategy
22.4.4. SIG Combibloc GmbH
22.4.4.1. Overview
22.4.4.2. Product Portfolio
22.4.4.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.4.4.4. Sales Footprint
22.4.4.5. Strategy Overview
22.4.4.5.1. Marketing Strategy
22.4.4.5.2. Product Strategy
22.4.4.5.3. Channel Strategy
22.4.5. Tetra Pak
22.4.5.1. Overview
22.4.5.2. Product Portfolio
22.4.5.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.4.5.4. Sales Footprint
22.4.5.5. Strategy Overview
22.4.5.5.1. Marketing Strategy
22.4.5.5.2. Product Strategy
22.4.5.5.3. Channel Strategy
22.4.6. Nippon Paper Industries Co., Ltd
22.4.6.1. Overview
22.4.6.2. Product Portfolio
22.4.6.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.4.6.4. Sales Footprint
22.4.6.5. Strategy Overview
22.4.6.5.1. Marketing Strategy
22.4.6.5.2. Product Strategy
22.4.6.5.3. Channel Strategy
22.4.7. TidePak Aseptic Packaging Material Co., Ltd
22.4.7.1. Overview
22.4.7.2. Product Portfolio
22.4.7.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.4.7.4. Sales Footprint
22.4.7.5. Strategy Overview
22.4.7.5.1. Marketing Strategy
22.4.7.5.2. Product Strategy
22.4.7.5.3. Channel Strategy
22.4.8. IPI s.r.l.
22.4.8.1. Overview
22.4.8.2. Product Portfolio
22.4.8.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.4.8.4. Sales Footprint
22.4.8.5. Strategy Overview
22.4.8.5.1. Marketing Strategy
22.4.8.5.2. Product Strategy
22.4.8.5.3. Channel Strategy
22.4.9. Adam Pack s.a.
22.4.9.1. Overview
22.4.9.2. Product Portfolio
22.4.9.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.4.9.4. Sales Footprint
22.4.9.5. Strategy Overview
22.4.9.5.1. Marketing Strategy
22.4.9.5.2. Product Strategy
22.4.9.5.3. Channel Strategy
22.4.10. Mondi Ltd
22.4.10.1. Overview
22.4.10.2. Product Portfolio
22.4.10.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.4.10.4. Sales Footprint
22.4.10.5. Strategy Overview
22.4.10.5.1. Marketing Strategy
22.4.10.5.2. Product Strategy
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22.4.11. Uflex Ltd
22.4.11.1. Overview
22.4.11.2. Product Portfolio
22.4.11.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.4.11.4. Sales Footprint
22.4.11.5. Strategy Overview
22.4.11.5.1. Marketing Strategy
22.4.11.5.2. Product Strategy
22.4.11.5.3. Channel Strategy
22.4.12. Greatview Aseptic Packaging Co., Ltd.
22.4.12.1. Overview
22.4.12.2. Product Portfolio
22.4.12.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
22.4.12.4. Sales Footprint
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22.4.12.5.1. Marketing Strategy
22.4.12.5.2. Product Strategy
22.4.12.5.3. Channel Strategy
22.4.13. Liqui-Box
22.4.13.1. Overview
22.4.13.2. Product Portfolio
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22.4.13.5. Strategy Overview
22.4.13.5.1. Marketing Strategy
22.4.13.5.2. Product Strategy
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22.4.14. Lami Packaging (Kunshan) Co., Ltd.
22.4.14.1. Overview
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22.4.15. Polyoak Packaging Group (Pty) Ltd
22.4.15.1. Overview
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