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衛星アンテナ市場:アンテナタイプ別(パラボラアンテナ、フラットパネルアンテナ、その他)、周波数別(C/K/KU/KAバンド、SおよびLバンド、Xバンド、VHFおよびUHFバンド、その他)、プラットフォーム別(陸上、空中、海上、宇宙):2023-2032年における世界の機会分析と産業予測


Satellite Antenna Market By Antenna Type (Parabolic Reflector Antenna, Flat Panel Antenna, Others), By Frequency (C/K/KU/KA band, S and L band, X band, VHF and UHF band, Others), By Platform (Land, Airborne, Maritime, Space): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2023-2032

衛星アンテナ市場とは、軌道上の通信衛星との間で信号の送受信に使用されるアンテナシステムの設計、販売、統合に関わる世界的な産業とバリューチェーンを指す。 コンシューマー・ブロードバンド、企業ネットワ... もっと見る

 

 

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Allied Market Research
アライドマーケットリサーチ
2023年11月30日 US$5,730
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サマリー

衛星アンテナ市場とは、軌道上の通信衛星との間で信号の送受信に使用されるアンテナシステムの設計、販売、統合に関わる世界的な産業とバリューチェーンを指す。
コンシューマー・ブロードバンド、企業ネットワーク、政府、放送、航空宇宙、海事、その他あらゆる分野の衛星通信に展開される様々な地上アンテナ技術と端末を包含する。
1つの端末に複数の周波数帯を組み合わせることができる相互運用可能なハイブリッド・アンテナの需要が伸びている。これにより、エンドユーザーにとって異なる衛星ネットワークやサービス間のスムーズな移行が可能になると同時に、ハードウェアの要件が軽減される。マルチバンドアンテナは、帯域に特化した独自のアンテナ配備に起因する断片化に対処する機会を提供する。

さらに、ソフトウェアで定義され、電子的に調整可能なマルチバンドアンテナの進歩は、様々な通信環境への適応性を高めています。ダイナミックで多周波数通信環境における多用途アンテナのニーズが、成長の原動力となっている。
ドイツを拠点とする企業は、LEOブロードバンドプロジェクトや先進的な衛星アンテナ開発のための研究開発プロジェクトへの関与を強めている。例えば、2023年9月、ドイツのアンテナ・望遠鏡メーカーであるmtex antenna technology社はアルバカーキに進出し、技術とエンジニアリングに投資した。同社は地元のサイエンス・パークに新施設を開設する予定で、北米の顧客向けにハイテク・アンテナや望遠鏡の設計、エンジニアリング、生産を行う見込みだ。この拡張は1,600万ドルの投資を意味し、航空宇宙とテクノロジーにおける同市の強みを示している。

衛星アンテナ市場は、アンテナの種類、周波数、用途、地域によって区分される。アンテナタイプ別では、パラボラアンテナ、フラットパネルアンテナ、その他に分けられる。周波数別では、C/K/Ku/Kaバンド、S/Lバンド、Xバンド、VHF/UHFバンド、その他に分類される。アプリケーション別では、陸上、空中、海上、宇宙に分類される。地域別では、市場は北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析される。

北米は依然として主要地域の衛星アンテナ市場の1つであり、政府ユーザーからの早期採用と消費者向けブロードバンドサービスへの投資がその原動力となっている。米国は、戦術的なニーズで衛星通信を展開する防衛・情報機関からの需要が高く、主要な市場シェアを占めている。
消費者向けブロードバンドも、スペースX社のスターリンクが米国とカナダのユーザーを拡大したため、アンテナ需要を押し上げた。SpaceX社は、注文に応えるため、ディッシュアンテナの生産を拡大している。
例えば、アマゾンは2023年3月、スペースXのスターリンクと競合することを見越して、自社のプロジェクト・カイパー・インターネット・ネットワークで3つの衛星アンテナを発表した。アマゾンは、顧客端末とも呼ばれる衛星アンテナの「標準」モデルを製造するために、1台あたり400ドル未満を支払うことを想定していると述べた。

カナダで先進アンテナの採用を拡大するグローバル衛星会社例えば、2022年2月、世界的な衛星通信会社であるテレサットは、同社の今後の低軌道衛星ネットワークに装備するため、端末ソリューション・プロバイダーであるコブハム・リミテッドと提携した。コブハム・リミテッドは追跡アンテナを供給し、世界中の着陸局に設置する予定だ。これにより、衛星通信事業者は次世代ブロードバンドコンステレーション用の地上インフラを構築することができる。両社は当初、カナダに世界30カ所の着陸局を設置する予定。
メキシコ政府とヒューズ社やバイアサート社などの企業との提携により、地方への衛星ブロードバンドやテレビアクセスが拡大し、安定したアンテナ販売機会が生まれている。例えば、2023年2月には、世界的な衛星通信会社であるバイアサート社とメキシコの通信会社が提携し、メキシコ全土の接続が不十分な850の地域にインターネットアクセスを提供する。この提携は、衛星技術を利用して、信頼できる接続性のない農村地域にブロードバンドを提供することが期待されている。これにより、より多くの人々がインターネットに接続し、医療、教育、行政サービスなどの重要なリソースにアクセスできるようになると期待されている。全体として、衛星サービスにおける先行者優位性と消費者ブロードバンドの成長が、北米をこの地域市場にしている。

世界の衛星アンテナ市場の主なプレーヤーとしては、Honeywell International Inc.、Hughes Network Systems, LLC.、Kymeta Corporation、L3Harris Technologies, Inc.、Thales、Viasat, Inc.、Airbus DS Government Solutions Inc.、Cobham Limited、Gilat Satellite Networks Ltd.、CPI International Inc.、Intellian Technologies, Inc.などが挙げられる。

利害関係者にとっての主なメリット
本調査は、世界の衛星アンテナ市場の分析を、現在の動向と将来の予測と共に分析的に描写し、差し迫った投資ポケットを描写しています。
衛星アンテナ市場全体のビジネスチャンスは、より強力な足場を得るために有益なトレンドを理解することによって決定されます。
本レポートは、世界の衛星アンテナ市場の主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報を、詳細な影響分析とともに提示しています。
現在の衛星アンテナ市場を2022年から2032年まで定量的に分析し、財務能力をベンチマークしています。
ポーターのファイブフォース分析により、業界における買い手と供給者の力関係を示しています。


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クライアントの関心に応じた企業プロファイルの追加
国または地域の追加分析-市場規模と予測
企業プロファイルの拡張リスト
SWOT分析
主要市場セグメント
アンテナタイプ別
フラットパネルアンテナ
その他
パラボラアンテナ
周波数別
C/K/KU/KAバンド
S・Lバンド
Xバンド
VHF・UHF帯
その他
プラットフォーム別
陸上
航空機
海上
宇宙
地域別
北米
アメリカ
カナダ
メキシコ
ヨーロッパ
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
その他のアジア太平洋地域
ラテンアメリカ
ラテンアメリカ
中東
アフリカ
主な市場プレイヤー
ハネウェル・インターナショナル
ヒューズ・ネットワーク・システムズ
タレス
コブハム社
バイアサット社
CPIインターナショナル
インテリアン・テクノロジーズ
カイメタ・コーポレーション
L3Harris Technologies, Inc.
Gilat Satellite Networks Ltd. ○ Airbus DS Government Solutions Inc.
エアバスDSガバメント・ソリューションズ

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目次

第1章:はじめに
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:エグゼクティブサマリー
2.1.CXOの視点
第3章 市場概要
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主な影響要因
3.2.2.投資ポケットの上位
3.3.ポーターの5つの力分析
3.3.1.サプライヤーの交渉力は中程度から高い
3.3.2.新規参入の脅威は中程度から高い
3.3.3.代替品の脅威は低い~中程度
3.3.4.ライバルの激しさが低い~高い
3.3.5.買い手の交渉力が中程度から高い
3.4.市場力学
3.4.1.原動力
3.4.1.1.衛星ブロードバンド・サービスの成長
3.4.1.2.機内、海上、陸上のモバイル接続の台頭
3.4.1.3.SATCOM インフラと地上局への投資
3.4.2.阻害要因
3.4.2.1.フェーズドアレイアンテナや電子制御アンテナに関連する高コスト
3.4.2.2.アンテナの設置・設置に関する規制の壁や制限
3.4.3.機会
3.4.3.1.フラットパネル、相互運用性、マルチオービットアンテナの開発
3.4.3.2.航空宇宙、防衛分野における電子制御アンテナ(ESA)の採用 4.3.2.
第4章:衛星アンテナ市場(アンテナタイプ別
4.1.概要
4.1.1.市場規模と予測
4.2.パラボラアンテナ
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.地域別の市場規模と予測
4.2.3.国別市場シェア分析
4.3.フラットパネルアンテナ
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.地域別の市場規模と予測
4.3.3.国別市場シェア分析
4.4.その他
4.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.4.2.地域別の市場規模と予測
4.4.3.国別市場シェア分析
第5章 衛星アンテナ市場:周波数別
5.1.概要
5.1.1.市場規模と予測
5.2.C/K/KU/KAバンド
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.地域別の市場規模と予測
5.2.3.国別市場シェア分析
5.3.SバンドとLバンド
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.地域別の市場規模と予測
5.3.3.国別市場シェア分析
5.4.Xバンド
5.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.4.2.地域別の市場規模と予測
5.4.3.国別市場シェア分析
5.5.VHF帯とUHF帯
5.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.5.2.地域別の市場規模と予測
5.5.3.国別市場シェア分析
5.6.その他
5.6.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.6.2.地域別の市場規模と予測
5.6.3.国別市場シェア分析
第6章 衛星アンテナ市場:プラットフォーム別
6.1.概要
6.1.1.市場規模と予測
6.2.土地
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.地域別の市場規模と予測
6.2.3.国別市場シェア分析
6.3.エアボーン
6.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.3.2.地域別の市場規模と予測
6.3.3.国別市場シェア分析
6.4.海運
6.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.4.2.地域別の市場規模と予測
6.4.3.国別市場シェア分析
6.5.宇宙
6.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.5.2.地域別の市場規模と予測
6.5.3.国別市場シェア分析
第7章 衛星アンテナ市場:地域別
7.1.概要
7.1.1.市場規模と予測 地域別
7.2.北米
7.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.2.2.アンテナタイプ別市場規模と予測
7.2.3.市場規模・予測:周波数別
7.2.4.市場規模・予測:プラットフォーム別
7.2.5.市場規模・予測:国別
7.2.5.1.米国
7.2.5.1.1.市場規模・予測:アンテナタイプ別
7.2.5.1.2.市場規模・予測:周波数別
7.2.5.1.3.市場規模・予測:プラットフォーム別
7.2.5.2.カナダ
7.2.5.2.1.市場規模・予測:アンテナタイプ別
7.2.5.2.2.市場規模・予測:周波数別
7.2.5.2.3.市場規模・予測:プラットフォーム別
7.2.5.3.メキシコ
7.2.5.3.1.市場規模・予測:アンテナタイプ別
7.2.5.3.2.市場規模・予測:周波数別
7.2.5.3.3.市場規模・予測:プラットフォーム別
7.3.欧州
7.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.3.2.市場規模および予測(アンテナタイプ別
7.3.3.市場規模・予測:周波数別
7.3.4.市場規模・予測:プラットフォーム別
7.3.5.市場規模・予測:国別
7.3.5.1.ドイツ
7.3.5.1.1.市場規模・予測:アンテナタイプ別
7.3.5.1.2.市場規模・予測:周波数別
7.3.5.1.3.市場規模・予測:プラットフォーム別
7.3.5.2.フランス
7.3.5.2.1.市場規模および予測:アンテナタイプ別
7.3.5.2.2.市場規模および予測:周波数別
7.3.5.2.3.市場規模・予測:プラットフォーム別
7.3.5.3.英国
7.3.5.3.1.市場規模・予測:アンテナタイプ別
7.3.5.3.2.市場規模・予測:周波数別
7.3.5.3.3.市場規模・予測:プラットフォーム別
7.3.5.4.イタリア
7.3.5.4.1.市場規模および予測:アンテナタイプ別
7.3.5.4.2.市場規模および予測:周波数別
7.3.5.4.3.市場規模・予測:プラットフォーム別
7.3.5.5.その他のヨーロッパ
7.3.5.5.1.市場規模および予測:アンテナタイプ別
7.3.5.5.2.市場規模および予測:周波数別
7.3.5.5.3.市場規模・予測:プラットフォーム別
7.4.アジア太平洋地域
7.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.4.2.市場規模および予測(アンテナタイプ別
7.4.3.市場規模・予測:周波数別
7.4.4.市場規模・予測:プラットフォーム別
7.4.5.市場規模・予測:国別
7.4.5.1.中国
7.4.5.1.1.市場規模・予測:アンテナタイプ別
7.4.5.1.2.市場規模・予測:周波数別
7.4.5.1.3.市場規模・予測:プラットフォーム別
7.4.5.2.日本
7.4.5.2.1.市場規模・予測:アンテナタイプ別
7.4.5.2.2.市場規模および予測:周波数別
7.4.5.2.3.市場規模・予測:プラットフォーム別
7.4.5.3.インド
7.4.5.3.1.市場規模・予測:アンテナタイプ別
7.4.5.3.2.市場規模・予測:周波数別
7.4.5.3.3.市場規模・予測:プラットフォーム別
7.4.5.4.韓国
7.4.5.4.1.市場規模および予測:アンテナタイプ別
7.4.5.4.2.市場規模および予測:周波数別
7.4.5.4.3.市場規模・予測:プラットフォーム別
7.4.5.5.その他のアジア太平洋地域
7.4.5.5.1.市場規模および予測:アンテナタイプ別
7.4.5.5.2.市場規模および予測:周波数別
7.4.5.5.3.市場規模・予測:プラットフォーム別
7.5.ラメア
7.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.5.2.市場規模および予測(アンテナタイプ別
7.5.3.市場規模・予測:周波数別
7.5.4.市場規模・予測:プラットフォーム別
7.5.5.市場規模・予測:国別
7.5.5.1.ラテンアメリカ
7.5.5.1.1.市場規模・予測:アンテナタイプ別
7.5.5.1.2.市場規模および予測:周波数別
7.5.5.1.3.市場規模・予測:プラットフォーム別
7.5.5.2.中東
7.5.5.2.1.市場規模および予測:アンテナタイプ別
7.5.5.2.2.市場規模および予測:周波数別
7.5.5.2.3.市場規模・予測:プラットフォーム別
7.5.5.3.アフリカ
7.5.5.3.1.市場規模・予測:アンテナタイプ別
7.5.5.3.2.市場規模・予測:周波数別
7.5.5.3.3.市場規模・予測:プラットフォーム別
第8章 競争環境
8.1.はじめに
8.2.上位の勝利戦略
8.3.トップ10選手の製品マッピング
8.4.競合ダッシュボード
8.5.競合ヒートマップ
8.6.トッププレーヤーのポジショニング、2022年
第9章 企業プロフィール
9.1.エアバスDSガバメント・ソリューションズ社
9.1.1.会社概要
9.1.2.主要役員
9.1.3.スナップショット
9.1.4.事業セグメント
9.1.5.製品ポートフォリオ
9.1.6.業績
9.2.コブハム社
9.2.1.会社概要
9.2.2.主要役員
9.2.3.スナップショット
9.2.4.事業セグメント
9.2.5.製品ポートフォリオ
9.2.6.主な戦略的動きと展開
9.3.CPIインターナショナル
9.3.1.会社概要
9.3.2.主要役員
9.3.3.スナップショット
9.3.4.事業セグメント
9.3.5.製品ポートフォリオ
9.3.6.主な戦略的動きと展開
9.4.ギラット・サテライト・ネットワークス・リミテッド
9.4.1.会社概要
9.4.2.主要役員
9.4.3.スナップショット
9.4.4.事業セグメント
9.4.5.製品ポートフォリオ
9.4.6.業績
9.4.7.主な戦略的動きと展開
9.5.ハネウェル・インターナショナル
9.5.1.会社概要
9.5.2.主要役員
9.5.3.スナップショット
9.5.4.事業セグメント
9.5.5.製品ポートフォリオ
9.5.6.業績
9.5.7.主な戦略的動きと展開
9.6.ヒューズ・ネットワーク・システムズ
9.6.1.会社概要
9.6.2.主要役員
9.6.3.スナップショット
9.6.4.事業セグメント
9.6.5.製品ポートフォリオ
9.6.6.業績
9.6.7.主な戦略的動きと展開
9.7.カイメタ・コーポレーション
9.7.1.会社概要
9.7.2.主要役員
9.7.3.スナップショット
9.7.4.事業セグメント
9.7.5.製品ポートフォリオ
9.7.6.主な戦略的動きと展開
9.8.L3Harris Technologies, Inc.
9.8.1.会社概要
9.8.2.主要役員
9.8.3.スナップショット
9.8.4.事業セグメント
9.8.5.製品ポートフォリオ
9.8.6.業績
9.8.7.主な戦略的動きと展開
9.9.タレス
9.9.1.会社概要
9.9.2.主要役員
9.9.3.スナップショット
9.9.4.事業セグメント
9.9.5.製品ポートフォリオ
9.9.6.業績
9.9.7.主な戦略的動きと展開
9.10.ヴィアサット
9.10.1.会社概要
9.10.2.主要役員
9.10.3.スナップショット
9.10.4.事業セグメント
9.10.5.製品ポートフォリオ
9.10.6.業績
9.10.7.主な戦略的動きと展開
9.11.インテリアン・テクノロジーズ
9.11.1.会社概要
9.11.2.主要役員
9.11.3.スナップショット
9.11.4.事業セグメント
9.11.5.製品ポートフォリオ
9.11.6.業績
9.11.7.主な戦略的動きと展開

 

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Summary

The satellite antenna market refers to the global industry and value chain involved in the design, sale, and integration of antenna systems used for transmitting and receiving signals to and from communications satellites in orbit.
It encompasses the various ground-based antenna technologies and terminals deployed for satellite communications across consumer broadband, enterprise networks, government, broadcast, aerospace, maritime and other verticals.
There is growth in demand for interoperable, hybrid antennas that can combine multiple frequency bands in one terminal. This enables smooth transition between different satellite networks and services for end users while reducing hardware requirements. Multi-band antennas provide an opportunity to address fragmentation resulting from proprietary, band-specific antenna deployments.

Moreover, advancements in software-defined and electronically tunable multi-band antennas have enhanced their adaptability to various communication environments. The need for versatile antennas in dynamic and multi-frequency communication settings has driven the growth.
Germany based companies have increased involvement in LEO broadband projects and R&D projects for development of advanced satellite antenna. For instance, in September 2023, mtex antenna technology a German antenna and telescope manufacturer expanded in Albuquerque and invested in technology and engineering. The company plans to open a new facility at a local science park, where it is expected to design, engineer, and produce high-tech antennas and telescopes for its North American customers. The expansion represents a $16 million investment and demonstrates the strengths of the city in aerospace and technology.

The satellite antenna market is segmented on the basis of antenna type, frequency, application and region. On the basis of antenna type, it is divided into parabolic reflector antenna, flat panel antenna, and others. On the basis of frequency, the market is classified into C/K/Ku/Ka band, S and L band, X band, VHF and UHF band, and others. On the basis of application, it is categorized into land, airborne, maritime, and space. On the basis of region, the market is analyzed across North America, Europe, Asia-Pacific, and LAMEA.

North America remains the one of major regional satellite antenna market, driven by early adoption from government users and investments in consumer broadband services. The U.S. accounts for major market share, with high demand from defense and intelligence agencies deploying satellite communications for tactical needs.
Consumer broadband has also propelled antenna demand, as SpaceX Starlink scales users in the U.S. and Canada. SpaceX has expanded production for dish antennas to meet orders.
Moreover, apart from SpaceX there are other players such as Amazon, which adopted new antenna systems to increase market presence in the U.S. For instance, in March 2023, Amazon unveiled three satellite antennas in anticipation of competing with Starlink of SpaceX with its own Project Kuiper internet network. Amazon stated that it anticipates paying less than $400 per unit to produce the "standard" model of the satellite antenna, also referred to as a customer terminal.

Global satellite companies expanding the adoption of advanced antenna in Canada. For instance, in February 2022, Telesat, a global satellite communications company partnered with Cobham Limited, a terminal solutions provider, to equip its upcoming low-orbit satellite network. Cobham Limited is expected to supply tracking antennas and install them at landing stations globally. This enables the satellite operator to build out ground infrastructure for its next-gen broadband constellation. The companies intend to set up the initial 30 global landing stations in Canada.
The government of Mexico partnerships with companies such as Hughes and Viasat, Inc. have expanded satellite broadband and TV access for rural areas, creating a steady antenna sales opportunity. For instance, in February 2023, Viasat, Inc., a global satellite company, and a Mexican telecom company collaborated to provide internet access to 850 under connected communities across Mexico. The partnership is expected to use satellite technology to bring broadband to rural areas without reliable connectivity. This is anticipated to help more people get online and access key resources such as healthcare, education, and government services. Overall, the early-mover advantage in satellite services and consumer broadband growth make North America the regional market.

The key players profiled in the global satellite antenna market include Honeywell International Inc., Hughes Network Systems, LLC., Kymeta Corporation, L3Harris Technologies, Inc., Thales, Viasat, Inc., Airbus DS Government Solutions Inc., Cobham Limited, Gilat Satellite Networks Ltd, CPI International Inc., and Intellian Technologies, Inc.

KEY BENEFITS FOR STAKEHOLDERS
●This study presents the analytical depiction of the global satellite antenna market analysis along with the current trends and future estimations to depict imminent investment pockets.
●The overall satellite antenna market opportunity is determined by understanding profitable trends to gain a stronger foothold.
●The report presents information related to the key drivers, restraints, and opportunities of the global satellite antenna market with a detailed impact analysis.
●The current satellite antenna market is quantitatively analyzed from 2022 to 2032 to benchmark financial competency.
●Porter’s five forces analysis illustrates the potency of the buyers and suppliers in the industry.


Additional benefits you will get with this purchase are:
● Quarterly Update and* (only available with a corporate license, on listed price)
● 5 additional Company Profile of client Choice pre- or Post-purchase, as a free update.
● Free Upcoming Version on the Purchase of Five and Enterprise User License.
● 16 analyst hours of support* (post-purchase, if you find additional data requirements upon review of the report, you may receive support amounting to 16 analyst hours to solve questions, and post-sale queries)
● 15% Free Customization* (in case the scope or segment of the report does not match your requirements, 15% is equivalent to 3 working days of free work, applicable once)
● Free data Pack on the Five and Enterprise User License. (Excel version of the report)
● Free Updated report if the report is 6-12 months old or older.
● 24-hour priority response*
● Free Industry updates and white papers.

Possible Customization with this report (with additional cost and timeline, please talk to the sales executive to know more)
● Additional company profiles with specific to client's interest
● Additional country or region analysis- market size and forecast
● Expanded list for Company Profiles
● SWOT Analysis
Key Market Segments
By Antenna Type
● Flat Panel Antenna
● Others
● Parabolic Reflector Antenna
By Frequency
● C/K/KU/KA band
● S and L band
● X band
● VHF and UHF band
● Others
By Platform
● Land
● Airborne
● Maritime
● Space
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
○ Mexico
● Europe
○ Germany
○ France
○ UK
○ Italy
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ China
○ Japan
○ India
○ South Korea
○ Rest of Asia-Pacific
● LAMEA
○ Latin America
○ Middle East
○ Africa
● Key Market Players
○ Honeywell International Inc.
○ Hughes Network Systems, LLC.
○ Thales
○ Cobham Limited
○ Viasat, Inc.
○ CPI International Inc.
○ Intellian Technologies, Inc.
○ Kymeta Corporation
○ L3Harris Technologies, Inc.
○ Gilat Satellite Networks Ltd.
○ Airbus DS Government Solutions Inc.



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Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO Perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. Moderate to high bargaining power of suppliers
3.3.2. Moderate to high threat of new entrants
3.3.3. Low to moderate threat of substitutes
3.3.4. Low to high intensity of rivalry
3.3.5. Moderate to high bargaining power of buyers
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Growth in satellite broadband services
3.4.1.2. Rise of in-flight, maritime, and land mobile connectivity
3.4.1.3. Investments in SATCOM infrastructure and ground stations
3.4.2. Restraints
3.4.2.1. High costs associated with phased array and electronically steered antennas
3.4.2.2. Regulatory barriers and restrictions on placement/installation of antennas
3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Development of flat panel, interoperable, multi-orbit antennas
3.4.3.2. Adoption of electronically steered antennas (ESA) in aerospace, defense
CHAPTER 4: SATELLITE ANTENNA MARKET, BY ANTENNA TYPE
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Parabolic Reflector Antenna
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. Flat Panel Antenna
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
4.4. Others
4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.4.2. Market size and forecast, by region
4.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: SATELLITE ANTENNA MARKET, BY FREQUENCY
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. C/K/KU/KA band
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. S and L band
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
5.4. X band
5.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.4.2. Market size and forecast, by region
5.4.3. Market share analysis by country
5.5. VHF and UHF band
5.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.5.2. Market size and forecast, by region
5.5.3. Market share analysis by country
5.6. Others
5.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.6.2. Market size and forecast, by region
5.6.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: SATELLITE ANTENNA MARKET, BY PLATFORM
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast
6.2. Land
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by region
6.2.3. Market share analysis by country
6.3. Airborne
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by region
6.3.3. Market share analysis by country
6.4. Maritime
6.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.2. Market size and forecast, by region
6.4.3. Market share analysis by country
6.5. Space
6.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.5.2. Market size and forecast, by region
6.5.3. Market share analysis by country
CHAPTER 7: SATELLITE ANTENNA MARKET, BY REGION
7.1. Overview
7.1.1. Market size and forecast By Region
7.2. North America
7.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2. Market size and forecast, by Antenna Type
7.2.3. Market size and forecast, by Frequency
7.2.4. Market size and forecast, by Platform
7.2.5. Market size and forecast, by country
7.2.5.1. U.S.
7.2.5.1.1. Market size and forecast, by Antenna Type
7.2.5.1.2. Market size and forecast, by Frequency
7.2.5.1.3. Market size and forecast, by Platform
7.2.5.2. Canada
7.2.5.2.1. Market size and forecast, by Antenna Type
7.2.5.2.2. Market size and forecast, by Frequency
7.2.5.2.3. Market size and forecast, by Platform
7.2.5.3. Mexico
7.2.5.3.1. Market size and forecast, by Antenna Type
7.2.5.3.2. Market size and forecast, by Frequency
7.2.5.3.3. Market size and forecast, by Platform
7.3. Europe
7.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2. Market size and forecast, by Antenna Type
7.3.3. Market size and forecast, by Frequency
7.3.4. Market size and forecast, by Platform
7.3.5. Market size and forecast, by country
7.3.5.1. Germany
7.3.5.1.1. Market size and forecast, by Antenna Type
7.3.5.1.2. Market size and forecast, by Frequency
7.3.5.1.3. Market size and forecast, by Platform
7.3.5.2. France
7.3.5.2.1. Market size and forecast, by Antenna Type
7.3.5.2.2. Market size and forecast, by Frequency
7.3.5.2.3. Market size and forecast, by Platform
7.3.5.3. UK
7.3.5.3.1. Market size and forecast, by Antenna Type
7.3.5.3.2. Market size and forecast, by Frequency
7.3.5.3.3. Market size and forecast, by Platform
7.3.5.4. Italy
7.3.5.4.1. Market size and forecast, by Antenna Type
7.3.5.4.2. Market size and forecast, by Frequency
7.3.5.4.3. Market size and forecast, by Platform
7.3.5.5. Rest of Europe
7.3.5.5.1. Market size and forecast, by Antenna Type
7.3.5.5.2. Market size and forecast, by Frequency
7.3.5.5.3. Market size and forecast, by Platform
7.4. Asia-Pacific
7.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.2. Market size and forecast, by Antenna Type
7.4.3. Market size and forecast, by Frequency
7.4.4. Market size and forecast, by Platform
7.4.5. Market size and forecast, by country
7.4.5.1. China
7.4.5.1.1. Market size and forecast, by Antenna Type
7.4.5.1.2. Market size and forecast, by Frequency
7.4.5.1.3. Market size and forecast, by Platform
7.4.5.2. Japan
7.4.5.2.1. Market size and forecast, by Antenna Type
7.4.5.2.2. Market size and forecast, by Frequency
7.4.5.2.3. Market size and forecast, by Platform
7.4.5.3. India
7.4.5.3.1. Market size and forecast, by Antenna Type
7.4.5.3.2. Market size and forecast, by Frequency
7.4.5.3.3. Market size and forecast, by Platform
7.4.5.4. South Korea
7.4.5.4.1. Market size and forecast, by Antenna Type
7.4.5.4.2. Market size and forecast, by Frequency
7.4.5.4.3. Market size and forecast, by Platform
7.4.5.5. Rest of Asia-Pacific
7.4.5.5.1. Market size and forecast, by Antenna Type
7.4.5.5.2. Market size and forecast, by Frequency
7.4.5.5.3. Market size and forecast, by Platform
7.5. LAMEA
7.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.2. Market size and forecast, by Antenna Type
7.5.3. Market size and forecast, by Frequency
7.5.4. Market size and forecast, by Platform
7.5.5. Market size and forecast, by country
7.5.5.1. Latin America
7.5.5.1.1. Market size and forecast, by Antenna Type
7.5.5.1.2. Market size and forecast, by Frequency
7.5.5.1.3. Market size and forecast, by Platform
7.5.5.2. Middle East
7.5.5.2.1. Market size and forecast, by Antenna Type
7.5.5.2.2. Market size and forecast, by Frequency
7.5.5.2.3. Market size and forecast, by Platform
7.5.5.3. Africa
7.5.5.3.1. Market size and forecast, by Antenna Type
7.5.5.3.2. Market size and forecast, by Frequency
7.5.5.3.3. Market size and forecast, by Platform
CHAPTER 8: COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1. Introduction
8.2. Top winning strategies
8.3. Product mapping of top 10 player
8.4. Competitive dashboard
8.5. Competitive heatmap
8.6. Top player positioning, 2022
CHAPTER 9: COMPANY PROFILES
9.1. Airbus DS Government Solutions Inc.
9.1.1. Company overview
9.1.2. Key executives
9.1.3. Company snapshot
9.1.4. Operating business segments
9.1.5. Product portfolio
9.1.6. Business performance
9.2. Cobham Limited
9.2.1. Company overview
9.2.2. Key executives
9.2.3. Company snapshot
9.2.4. Operating business segments
9.2.5. Product portfolio
9.2.6. Key strategic moves and developments
9.3. CPI International Inc.
9.3.1. Company overview
9.3.2. Key executives
9.3.3. Company snapshot
9.3.4. Operating business segments
9.3.5. Product portfolio
9.3.6. Key strategic moves and developments
9.4. Gilat Satellite Networks Ltd.
9.4.1. Company overview
9.4.2. Key executives
9.4.3. Company snapshot
9.4.4. Operating business segments
9.4.5. Product portfolio
9.4.6. Business performance
9.4.7. Key strategic moves and developments
9.5. Honeywell International Inc.
9.5.1. Company overview
9.5.2. Key executives
9.5.3. Company snapshot
9.5.4. Operating business segments
9.5.5. Product portfolio
9.5.6. Business performance
9.5.7. Key strategic moves and developments
9.6. Hughes Network Systems, LLC.
9.6.1. Company overview
9.6.2. Key executives
9.6.3. Company snapshot
9.6.4. Operating business segments
9.6.5. Product portfolio
9.6.6. Business performance
9.6.7. Key strategic moves and developments
9.7. Kymeta Corporation
9.7.1. Company overview
9.7.2. Key executives
9.7.3. Company snapshot
9.7.4. Operating business segments
9.7.5. Product portfolio
9.7.6. Key strategic moves and developments
9.8. L3Harris Technologies, Inc.
9.8.1. Company overview
9.8.2. Key executives
9.8.3. Company snapshot
9.8.4. Operating business segments
9.8.5. Product portfolio
9.8.6. Business performance
9.8.7. Key strategic moves and developments
9.9. Thales
9.9.1. Company overview
9.9.2. Key executives
9.9.3. Company snapshot
9.9.4. Operating business segments
9.9.5. Product portfolio
9.9.6. Business performance
9.9.7. Key strategic moves and developments
9.10. Viasat, Inc.
9.10.1. Company overview
9.10.2. Key executives
9.10.3. Company snapshot
9.10.4. Operating business segments
9.10.5. Product portfolio
9.10.6. Business performance
9.10.7. Key strategic moves and developments
9.11. Intellian Technologies, Inc.
9.11.1. Company overview
9.11.2. Key executives
9.11.3. Company snapshot
9.11.4. Operating business segments
9.11.5. Product portfolio
9.11.6. Business performance
9.11.7. Key strategic moves and developments

 

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