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ハイブリッド航空機市場:航空機タイプ別(地域輸送機、ビジネスジェット機、軽飛行機、UAV、AAM)、揚力技術別(従来型離着陸、短距離離着陸、垂直離着陸)、運用モード別(操縦型、自律型):世界の機会分析と産業予測、2025-2035年


Hybrid Aircraft Market By Aircraft Type (Regional transport aircraft, Business jets and light aircrafts, UAVs and AAM), By Lift Technology (Conventional takeoff and landing, Short takeoff and landing, Vertical takeoff and landing), By Mode of Operation (Piloted, Autonomous): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2025-2035

ハイブリッド航空機市場におけるリージョナル輸送機とは、地域と都市を結ぶ短・中距離路線専用に設計された航空機を指す。これらの航空機は、効率的で持続可能な地域航空輸送の需要に対応するよう調整されている... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Allied Market Research
アライドマーケットリサーチ
2023年11月30日 US$5,730
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サマリー

ハイブリッド航空機市場におけるリージョナル輸送機とは、地域と都市を結ぶ短・中距離路線専用に設計された航空機を指す。これらの航空機は、効率的で持続可能な地域航空輸送の需要に対応するよう調整されている。ハイブリッドコミューター型航空機は、離陸・上昇アシストに一体型電動ファンを使用した構成が、地域旅行において高い燃費効率を示すことから、人気を集めています。シリーズ・ハイブリッド・アーキテクチャは、ガスタービンをピーク出力レベルではなく、巡航時のニーズに近いサイズにすることを可能にします。低騒音化により、空港コミュニティへの影響も軽減される。ハイブリッド化による運航コストの削減が魅力的であることから、地方空港への乗り継ぎを行う航空会社が最も早く採用する可能性が高い。

さらに、持続可能な輸送手段を提供するため、地域ハイブリッド航空機の開発が増加している。例えば、2022年11月、9人乗りのリージョナル航空機であるアンペール社のエコ・キャラバン(Eco Caravan)が、完全に統合されたハイブリッド電気推進システムを搭載し、初飛行に成功した。アンペールは、この航空機が商業運航を開始する最初の電気化リージョナル航空機となることを目指しており、2024年に認証が取得される予定である。エコ・キャラバンは、アンペールの一連の大型ハイブリッド電気航空機の一部であり、産業界の持続可能な航空への移行に貢献するものである。こうした事例は、市場の成長にさらに貢献する。

ハイブリッド航空機市場におけるアドバンスト・エア・モビリティ(AAM)とは、垂直離着陸(VTOL)用に設計され、都市や地域の航空輸送ソリューションを提供する、変革的な航空機のカテゴリーを指す。AAM車両におけるハイブリッド技術の統合は、持続可能で効率的な空中移動を可能にし、都市交通に革命をもたらし、渋滞の課題を緩和することを目的としている。
垂直離着陸(VTOL)用に設計されたAAMビークルは、都市の混雑という課題に対処するため、ハイブリッド推進システムとともに開発されている。電動垂直離着陸(eVTOL)コンセプトにも焦点が当てられており、都市環境における空中モビリティを変革する可能性が示されている。

AAMにおけるハイブリッド技術の成長は、持続可能で効率的な都市交通に向けた世界的な後押しが原動力となっている。都市が混雑や環境問題に取り組む中、AAMは実行可能なソリューションとして浮上している。効率とパワーのバランスを提供するハイブリッド推進システムは、AAMセグメントの成長において極めて重要な役割を果たしている。
ハイブリッド航空機市場は、航空機タイプ、運航モード、リフト技術、地域によって区分される。航空機タイプベースでは、市場は地域輸送機、ビジネスジェット機と軽飛行機、UAVとAAMに分けられる。運航形態ベースでは、市場は操縦型と自律型に分類される。揚力技術ベースでは、市場は従来型離着陸、短距離離着陸、垂直離着陸に分類される。地域別では、市場は北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析される。
本レポートに掲載されている主要企業には、エアバス、エンブラエルS.A.、サフランS.A.、ゼネラル・エレクトリック、レイセオン・テクノロジーズ・コーポレーション、アンペール社、ピピストレル、ロールス・ロイスplc、ハート・エアロスペース、ファラデア・エアロスペースが含まれる。

ステークホルダーにとっての主なメリット
本レポートは、2025年から2035年までのハイブリッド航空機市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、ハイブリッド航空機市場の有力な機会を特定します。
主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに市場調査を提供します。
ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益重視のビジネス決定を下し、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
ハイブリッド航空機市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
各地域の主要国を世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。
市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
ハイブリッド航空機の地域別および世界市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含みます。

本レポートをご購入いただくと、以下の特典があります:
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ご購入前またはご購入後に、ご希望の企業プロフィールを5社追加で無料アップデート
5ユーザー・ライセンスおよびエンタープライズ・ユーザー・ライセンスのご購入の場合、次期バージョンを無料でご提供します。
アナリストによる16時間のサポート* (購入後、レポートのレビューで追加のデータ要件が見つかった場合、質問や販売後の問い合わせを解決するためにアナリストによる16時間のサポートを受けることができます)
15% の無料カスタマイズ* (レポートの範囲またはセグメントがお客様の要件と一致しない場合、15% は 3 営業日の無料作業に相当します。)
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レポートが6~12ヶ月以上前の場合、無料で更新。
24時間優先対応
業界の最新情報とホワイトペーパーを無料で提供

本レポートのカスタマイズの可能性(別途費用とスケジュールが必要です。)
クライアントの関心に応じた企業プロファイルの追加
国または地域の追加分析-市場規模と予測
企業プロファイルの拡張リスト
SWOT分析
主要市場セグメント
航空機タイプ別
ビジネスジェット機と軽飛行機
UAVおよびAAM
地域輸送機
リフト技術別
従来型離着陸
短距離離着陸
垂直離着陸
運航方式別
操縦式
自律型
地域別
北米
アメリカ
カナダ
メキシコ
ヨーロッパ
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
中国
インド
日本
韓国
その他のアジア太平洋地域
ラテンアメリカ
ラテンアメリカ
中東
アフリカ
主な市場プレイヤー
エアバス
サフラン
レイセオン・テクノロジーズ・コーポレーション
アンペール社
ロールス・ロイス・ホールディングス plc.
ハート・エアロスペース
ファラデール・エアロスペース
エンブラエル S.A.
ゼネラル・エレクトリック・カンパニー
ピピストレル

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目次

第1章:はじめに
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:エグゼクティブサマリー
2.1.CXOの視点
第3章 市場概要
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主な影響要因
3.2.2.投資ポケットの上位
3.3.ポーターの5つの力分析
3.3.1.サプライヤーの交渉力の低さ
3.3.2.新規参入の脅威が低い
3.3.3.代替品の脅威が低い
3.3.4.ライバルの激しさが低い
3.3.5.買い手の交渉力が低い
3.4.市場ダイナミクス
3.4.1.原動力
3.4.1.1.従来型航空機と比較した燃料効率の向上
3.4.1.2.電気推進技術の進歩
3.4.1.3.業界関係者による投資の増加
3.4.2.阻害要因
3.4.2.1.高い開発コスト
3.4.2.2.空港インフラの不足
3.4.3.ビジネスチャンス
3.4.3.1.都市における航空モビリティの新たなユースケース
3.4.3.2.防衛用途でのハイブリッド航空機の採用急増
第4章:ハイブリッド航空機市場、航空機タイプ別
4.1.概要
4.1.1.市場規模と予測
4.2.リージョナル輸送機
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.地域別の市場規模と予測
4.2.3.国別市場シェア分析
4.3.ビジネスジェット機と軽飛行機
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.地域別の市場規模と予測
4.3.3.国別市場シェア分析
4.4.UAVとAAM
4.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.4.2.地域別の市場規模と予測
4.4.3.国別市場シェア分析
第5章 ハイブリッド航空機市場:リフト技術別
5.1.概要
5.1.1.市場規模と予測
5.2.従来の離着陸
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.地域別の市場規模と予測
5.2.3.国別市場シェア分析
5.3.短距離離着陸
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.地域別の市場規模と予測
5.3.3.国別市場シェア分析
5.4.垂直離着陸
5.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.4.2.地域別の市場規模と予測
5.4.3.国別市場シェア分析
第6章 ハイブリッド航空機市場:運航モード別
6.1.概要
6.1.1.市場規模と予測
6.2.パイロット事業
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.地域別の市場規模と予測
6.2.3.国別市場シェア分析
6.3.自律型
6.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.3.2.地域別の市場規模と予測
6.3.3.国別市場シェア分析
第7章 ハイブリッド航空機市場、地域別
7.1.概要
7.1.1.市場規模および予測 地域別
7.2.北米
7.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.2.2.市場規模および予測、航空機タイプ別
7.2.3.市場規模・予測:リフト技術別
7.2.4.市場規模・予測:運航形態別
7.2.5.市場規模・予測:国別
7.2.5.1.米国
7.2.5.1.1.市場規模および予測、航空機タイプ別
7.2.5.1.2.市場規模および予測:リフト技術別
7.2.5.1.3.市場規模・予測:運航形態別
7.2.5.2.カナダ
7.2.5.2.1.市場規模および予測、航空機タイプ別
7.2.5.2.2.市場規模・予測:リフト技術別
7.2.5.2.3.市場規模・予測:運航形態別
7.2.5.3.メキシコ
7.2.5.3.1.市場規模および予測:航空機タイプ別
7.2.5.3.2.市場規模および予測:リフト技術別
7.2.5.3.3.市場規模・予測:運航形態別
7.3.ヨーロッパ
7.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.3.2.市場規模および予測、航空機タイプ別
7.3.3.市場規模・予測:リフト技術別
7.3.4.市場規模・予測:運航形態別
7.3.5.市場規模・予測:国別
7.3.5.1.ドイツ
7.3.5.1.1.市場規模および予測、航空機タイプ別
7.3.5.1.2.市場規模および予測:リフト技術別
7.3.5.1.3.市場規模・予測:運航形態別
7.3.5.2.フランス
7.3.5.2.1.市場規模および予測、航空機タイプ別
7.3.5.2.2.市場規模および予測:リフト技術別
7.3.5.2.3.市場規模・予測:運航形態別
7.3.5.3.イギリス
7.3.5.3.1.市場規模および予測:航空機タイプ別
7.3.5.3.2.市場規模および予測:リフト技術別
7.3.5.3.3.市場規模・予測:運航形態別
7.3.5.4.イタリア
7.3.5.4.1.市場規模および予測:航空機タイプ別
7.3.5.4.2.市場規模および予測:リフト技術別
7.3.5.4.3.市場規模・予測:運航形態別
7.3.5.5.その他のヨーロッパ
7.3.5.5.1.市場規模および予測:航空機タイプ別
7.3.5.5.2.市場規模および予測:リフト技術別
7.3.5.5.3.市場規模・予測:運航形態別
7.4.アジア太平洋地域
7.4.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.4.2.市場規模および予測、航空機タイプ別
7.4.3.市場規模・予測:リフト技術別
7.4.4.市場規模・予測:運航形態別
7.4.5.市場規模・予測:国別
7.4.5.1.中国
7.4.5.1.1.市場規模・予測:航空機タイプ別
7.4.5.1.2.市場規模および予測:リフト技術別
7.4.5.1.3.市場規模・予測:運航形態別
7.4.5.2.インド
7.4.5.2.1.市場規模および予測:航空機タイプ別
7.4.5.2.2.市場規模・予測:リフト技術別
7.4.5.2.3.市場規模・予測:運航形態別
7.4.5.3.日本
7.4.5.3.1.市場規模および予測、航空機タイプ別
7.4.5.3.2.市場規模および予測:リフト技術別
7.4.5.3.3.市場規模・予測:運航形態別
7.4.5.4.韓国
7.4.5.4.1.市場規模および予測:航空機タイプ別
7.4.5.4.2.市場規模および予測:リフト技術別
7.4.5.4.3.市場規模・予測:運航形態別
7.4.5.5.その他のアジア太平洋地域
7.4.5.5.1.市場規模および予測:航空機タイプ別
7.4.5.5.2.市場規模および予測:リフト技術別
7.4.5.5.3.市場規模・予測:運航形態別
7.5.ラメア
7.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.5.2.市場規模および予測、航空機タイプ別
7.5.3.市場規模・予測:リフト技術別
7.5.4.市場規模・予測:運航形態別
7.5.5.市場規模・予測:国別
7.5.5.1.ラテンアメリカ
7.5.5.1.1.市場規模および予測、航空機タイプ別
7.5.5.1.2.市場規模および予測:リフト技術別
7.5.5.1.3.市場規模・予測:運航形態別
7.5.5.2.中東
7.5.5.2.1.市場規模および予測、航空機タイプ別
7.5.5.2.2.市場規模および予測:リフト技術別
7.5.5.2.3.市場規模・予測:運航形態別
7.5.5.3.アフリカ
7.5.5.3.1.市場規模および予測:航空機タイプ別
7.5.5.3.2.市場規模および予測:リフト技術別
7.5.5.3.3.市場規模・予測:運航形態別
第8章 競争環境
8.1.はじめに
8.2.上位の勝利戦略
8.3.トップ10選手の製品マッピング
8.4.競合ダッシュボード
8.5.競合ヒートマップ
8.6.トッププレーヤーのポジショニング、2025年
第9章 企業プロフィール
9.1.エアバス
9.1.1.会社概要
9.1.2.主要役員
9.1.3.スナップショット
9.1.4.事業セグメント
9.1.5.製品ポートフォリオ
9.1.6.業績
9.1.7.主な戦略的動きと展開
9.2.エンブラエルS.A.
9.2.1.会社概要
9.2.2.主要役員
9.2.3.スナップショット
9.2.4.事業セグメント
9.2.5.製品ポートフォリオ
9.2.6.業績
9.2.7.主な戦略的動きと展開
9.3.ゼネラル・エレクトリック社
9.3.1.会社概要
9.3.2.主要役員
9.3.3.スナップショット
9.3.4.事業セグメント
9.3.5.製品ポートフォリオ
9.3.6.業績
9.4.ロールス・ロイス・ホールディングス・ピーエルシー
9.4.1.会社概要
9.4.2.主要役員
9.4.3.スナップショット
9.4.4.事業セグメント
9.4.5.製品ポートフォリオ
9.4.6.業績
9.4.7.主な戦略的動きと展開
9.5.サフランS.A.
9.5.1.会社概要
9.5.2.主要役員
9.5.3.スナップショット
9.5.4.事業セグメント
9.5.5.製品ポートフォリオ
9.5.6.業績
9.6.レイセオン・テクノロジーズ・コーポレーション
9.6.1.会社概要
9.6.2.主要役員
9.6.3.スナップショット
9.6.4.事業セグメント
9.6.5.製品ポートフォリオ
9.6.6.業績
9.6.7.主な戦略的動きと展開
9.7.アンペール社
9.7.1.会社概要
9.7.2.主要役員
9.7.3.スナップショット
9.7.4.事業セグメント
9.7.5.製品ポートフォリオ
9.7.6.主な戦略的動きと展開
9.8.ピピストレル
9.8.1.会社概要
9.8.2.主要役員
9.8.3.スナップショット
9.8.4.事業セグメント
9.8.5.製品ポートフォリオ
9.8.6.業績
9.8.7.主な戦略的動きと展開
9.9.ハート・エアロスペース
9.9.1.会社概要
9.9.2.主要役員
9.9.3.スナップショット
9.9.4.事業セグメント
9.9.5.製品ポートフォリオ
9.9.6.主な戦略的動きと展開
9.10.ファラデーエア・エアロスペース
9.10.1.会社概要
9.10.2.主要役員
9.10.3.スナップショット
9.10.4.事業セグメント
9.10.5.製品ポートフォリオ
9.10.6.主な戦略的動きと展開

 

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Summary

Regional Transport Aircraft in the hybrid aircraft market refers to aircraft designed specifically for short to medium-haul routes, connecting regions and cities. These aircraft are tailored to accommodate the demand for efficient and sustainable regional air transportation. Hybrid commuter aircraft types are gaining popularity as configurations using integrated electric fans for takeoff/climb assist show strong fuel efficiency benefits for regional trips. Series hybrid architectures allow right-sizing gas turbine more closely to cruise needs rather than peak power levels. Lower noise signatures also reduce airport community impacts. Carriers operating regional airport connections are likely earliest adopters given compelling operating cost reductions from hybridization.

In addition, development of regional hybrid aircraft has increased owing to its sustainable transport offering. For instance, in November 2022, Eco Caravan from Ampaire, a nine-seat regional aircraft, successfully completed its first flight equipped with a fully integrated hybrid-electric propulsion system. Ampaire aims for this aircraft to become the first electrified regional aircraft to enter commercial service, with certification expected in 2024. The Eco Caravan is a part of a series of larger Ampaire hybrid-electric aircraft, which contribute to the transition of industry toward sustainable aviation. Such instances further contribute to the growth of the market.

Advanced Air Mobility (AAM) in the hybrid aircraft market pertains to a transformative category of aircraft designed for vertical takeoff and landing (VTOL), providing urban and regional air transportation solutions. Hybrid technology integration in AAM vehicles aims to enable sustainable and efficient aerial mobility, revolutionizing urban transportation and alleviating congestion challenges.
AAM vehicles, designed for vertical takeoff and landing (VTOL), are being developed with hybrid propulsion systems to address the challenges of urban congestion. There is a focus on electric vertical takeoff and landing (eVTOL) concepts, showcasing the potential for transformative aerial mobility in urban environments.

The growth of hybrid technology in AAM is driven by the global push towards sustainable and efficient urban transportation. As cities grapple with congestion and environmental concerns, AAM emerges as a viable solution. Hybrid propulsion systems, offering a balance between efficiency and power, play a pivotal role in the growth of the AAM segment.
The hybrid aircraft market is segmented on the basis of aircraft type, mode of operation, lift technology, and region. On the basis of aircraft type, the market is divided into regional transport aircraft, business jets and light aircrafts, and UAVs & AAM. On the basis of mode of operation, the market is classified into piloted, and autonomous. On the basis of lift technology, the market is categorized into conventional takeoff and landing, short takeoff and landing, and vertical takeoff and landing. On the basis of region, the market is analyzed across North America, Europe, Asia-Pacific, and LAMEA.
The leading companies profiled in the report include Airbus, Embraer S.A., Safran S.A., General Electric, Raytheon Technologies Corporation, Ampaire Inc., Pipistrel, Rolls-Royce plc, Heart Aerospace, and Faradair Aerospace.

Key Benefits For Stakeholders
●This report provides a quantitative analysis of the market segments, current trends, estimations, and dynamics of the hybrid aircraft market analysis from 2025 to 2035 to identify the prevailing hybrid aircraft market opportunities.
●The market research is offered along with information related to key drivers, restraints, and opportunities.
●Porter's five forces analysis highlights the potency of buyers and suppliers to enable stakeholders make profit-oriented business decisions and strengthen their supplier-buyer network.
●In-depth analysis of the hybrid aircraft market segmentation assists to determine the prevailing market opportunities.
●Major countries in each region are mapped according to their revenue contribution to the global market.
●Market player positioning facilitates benchmarking and provides a clear understanding of the present position of the market players.
●The report includes the analysis of the regional as well as global hybrid aircraft market trends, key players, market segments, application areas, and market growth strategies.

Additional benefits you will get with this purchase are:
● Quarterly Update and* (only available with a corporate license, on listed price)
● 5 additional Company Profile of client Choice pre- or Post-purchase, as a free update.
● Free Upcoming Version on the Purchase of Five and Enterprise User License.
● 16 analyst hours of support* (post-purchase, if you find additional data requirements upon review of the report, you may receive support amounting to 16 analyst hours to solve questions, and post-sale queries)
● 15% Free Customization* (in case the scope or segment of the report does not match your requirements, 15% is equivalent to 3 working days of free work, applicable once)
● Free data Pack on the Five and Enterprise User License. (Excel version of the report)
● Free Updated report if the report is 6-12 months old or older.
● 24-hour priority response*
● Free Industry updates and white papers.

Possible Customization with this report (with additional cost and timeline, please talk to the sales executive to know more)
● Additional company profiles with specific to client's interest
● Additional country or region analysis- market size and forecast
● Expanded list for Company Profiles
● SWOT Analysis
Key Market Segments
By Aircraft Type
● Business jets and light aircrafts
● UAVs and AAM
● Regional transport aircraft
By Lift Technology
● Conventional takeoff and landing
● Short takeoff and landing
● Vertical takeoff and landing
By Mode of Operation
● Piloted
● Autonomous
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
○ Mexico
● Europe
○ Germany
○ France
○ UK
○ Italy
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ China
○ India
○ Japan
○ South Korea
○ Rest of Asia-Pacific
● LAMEA
○ Latin America
○ Middle East
○ Africa
● Key Market Players
○ Airbus
○ Safran S.A.
○ Raytheon Technologies Corporation
○ Ampaire Inc.
○ Rolls-Royce Holdings plc.
○ Heart Aerospace
○ Faradair Aerospace
○ Embraer S.A.
○ General Electric Company
○ Pipistrel



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Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO Perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. Low bargaining power of suppliers
3.3.2. Low threat of new entrants
3.3.3. Low threat of substitutes
3.3.4. Low intensity of rivalry
3.3.5. Low bargaining power of buyers
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Improved fuel efficiency compared to conventional aircraft
3.4.1.2. Increase in advancements in electric propulsion technology
3.4.1.3. Increase in investments by industry stakeholders
3.4.2. Restraints
3.4.2.1. High development costs
3.4.2.2. Lack of airport infrastructure
3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. New use cases in urban air mobility
3.4.3.2. Surge in adoption of hybrid aircraft for defense applications
CHAPTER 4: HYBRID AIRCRAFT MARKET, BY AIRCRAFT TYPE
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Regional transport aircraft
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. Business jets and light aircrafts
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
4.4. UAVs and AAM
4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.4.2. Market size and forecast, by region
4.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: HYBRID AIRCRAFT MARKET, BY LIFT TECHNOLOGY
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. Conventional takeoff and landing
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Short takeoff and landing
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
5.4. Vertical takeoff and landing
5.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.4.2. Market size and forecast, by region
5.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: HYBRID AIRCRAFT MARKET, BY MODE OF OPERATION
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast
6.2. Piloted
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by region
6.2.3. Market share analysis by country
6.3. Autonomous
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by region
6.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 7: HYBRID AIRCRAFT MARKET, BY REGION
7.1. Overview
7.1.1. Market size and forecast By Region
7.2. North America
7.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2. Market size and forecast, by Aircraft Type
7.2.3. Market size and forecast, by Lift Technology
7.2.4. Market size and forecast, by Mode of Operation
7.2.5. Market size and forecast, by country
7.2.5.1. U.S.
7.2.5.1.1. Market size and forecast, by Aircraft Type
7.2.5.1.2. Market size and forecast, by Lift Technology
7.2.5.1.3. Market size and forecast, by Mode of Operation
7.2.5.2. Canada
7.2.5.2.1. Market size and forecast, by Aircraft Type
7.2.5.2.2. Market size and forecast, by Lift Technology
7.2.5.2.3. Market size and forecast, by Mode of Operation
7.2.5.3. Mexico
7.2.5.3.1. Market size and forecast, by Aircraft Type
7.2.5.3.2. Market size and forecast, by Lift Technology
7.2.5.3.3. Market size and forecast, by Mode of Operation
7.3. Europe
7.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2. Market size and forecast, by Aircraft Type
7.3.3. Market size and forecast, by Lift Technology
7.3.4. Market size and forecast, by Mode of Operation
7.3.5. Market size and forecast, by country
7.3.5.1. Germany
7.3.5.1.1. Market size and forecast, by Aircraft Type
7.3.5.1.2. Market size and forecast, by Lift Technology
7.3.5.1.3. Market size and forecast, by Mode of Operation
7.3.5.2. France
7.3.5.2.1. Market size and forecast, by Aircraft Type
7.3.5.2.2. Market size and forecast, by Lift Technology
7.3.5.2.3. Market size and forecast, by Mode of Operation
7.3.5.3. UK
7.3.5.3.1. Market size and forecast, by Aircraft Type
7.3.5.3.2. Market size and forecast, by Lift Technology
7.3.5.3.3. Market size and forecast, by Mode of Operation
7.3.5.4. Italy
7.3.5.4.1. Market size and forecast, by Aircraft Type
7.3.5.4.2. Market size and forecast, by Lift Technology
7.3.5.4.3. Market size and forecast, by Mode of Operation
7.3.5.5. Rest of Europe
7.3.5.5.1. Market size and forecast, by Aircraft Type
7.3.5.5.2. Market size and forecast, by Lift Technology
7.3.5.5.3. Market size and forecast, by Mode of Operation
7.4. Asia-Pacific
7.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.2. Market size and forecast, by Aircraft Type
7.4.3. Market size and forecast, by Lift Technology
7.4.4. Market size and forecast, by Mode of Operation
7.4.5. Market size and forecast, by country
7.4.5.1. China
7.4.5.1.1. Market size and forecast, by Aircraft Type
7.4.5.1.2. Market size and forecast, by Lift Technology
7.4.5.1.3. Market size and forecast, by Mode of Operation
7.4.5.2. India
7.4.5.2.1. Market size and forecast, by Aircraft Type
7.4.5.2.2. Market size and forecast, by Lift Technology
7.4.5.2.3. Market size and forecast, by Mode of Operation
7.4.5.3. Japan
7.4.5.3.1. Market size and forecast, by Aircraft Type
7.4.5.3.2. Market size and forecast, by Lift Technology
7.4.5.3.3. Market size and forecast, by Mode of Operation
7.4.5.4. South Korea
7.4.5.4.1. Market size and forecast, by Aircraft Type
7.4.5.4.2. Market size and forecast, by Lift Technology
7.4.5.4.3. Market size and forecast, by Mode of Operation
7.4.5.5. Rest of Asia-Pacific
7.4.5.5.1. Market size and forecast, by Aircraft Type
7.4.5.5.2. Market size and forecast, by Lift Technology
7.4.5.5.3. Market size and forecast, by Mode of Operation
7.5. LAMEA
7.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.2. Market size and forecast, by Aircraft Type
7.5.3. Market size and forecast, by Lift Technology
7.5.4. Market size and forecast, by Mode of Operation
7.5.5. Market size and forecast, by country
7.5.5.1. Latin America
7.5.5.1.1. Market size and forecast, by Aircraft Type
7.5.5.1.2. Market size and forecast, by Lift Technology
7.5.5.1.3. Market size and forecast, by Mode of Operation
7.5.5.2. Middle East
7.5.5.2.1. Market size and forecast, by Aircraft Type
7.5.5.2.2. Market size and forecast, by Lift Technology
7.5.5.2.3. Market size and forecast, by Mode of Operation
7.5.5.3. Africa
7.5.5.3.1. Market size and forecast, by Aircraft Type
7.5.5.3.2. Market size and forecast, by Lift Technology
7.5.5.3.3. Market size and forecast, by Mode of Operation
CHAPTER 8: COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1. Introduction
8.2. Top winning strategies
8.3. Product mapping of top 10 player
8.4. Competitive dashboard
8.5. Competitive heatmap
8.6. Top player positioning, 2025
CHAPTER 9: COMPANY PROFILES
9.1. Airbus
9.1.1. Company overview
9.1.2. Key executives
9.1.3. Company snapshot
9.1.4. Operating business segments
9.1.5. Product portfolio
9.1.6. Business performance
9.1.7. Key strategic moves and developments
9.2. Embraer S.A.
9.2.1. Company overview
9.2.2. Key executives
9.2.3. Company snapshot
9.2.4. Operating business segments
9.2.5. Product portfolio
9.2.6. Business performance
9.2.7. Key strategic moves and developments
9.3. General Electric Company
9.3.1. Company overview
9.3.2. Key executives
9.3.3. Company snapshot
9.3.4. Operating business segments
9.3.5. Product portfolio
9.3.6. Business performance
9.4. Rolls-Royce Holdings plc.
9.4.1. Company overview
9.4.2. Key executives
9.4.3. Company snapshot
9.4.4. Operating business segments
9.4.5. Product portfolio
9.4.6. Business performance
9.4.7. Key strategic moves and developments
9.5. Safran S.A.
9.5.1. Company overview
9.5.2. Key executives
9.5.3. Company snapshot
9.5.4. Operating business segments
9.5.5. Product portfolio
9.5.6. Business performance
9.6. Raytheon Technologies Corporation
9.6.1. Company overview
9.6.2. Key executives
9.6.3. Company snapshot
9.6.4. Operating business segments
9.6.5. Product portfolio
9.6.6. Business performance
9.6.7. Key strategic moves and developments
9.7. Ampaire Inc.
9.7.1. Company overview
9.7.2. Key executives
9.7.3. Company snapshot
9.7.4. Operating business segments
9.7.5. Product portfolio
9.7.6. Key strategic moves and developments
9.8. Pipistrel
9.8.1. Company overview
9.8.2. Key executives
9.8.3. Company snapshot
9.8.4. Operating business segments
9.8.5. Product portfolio
9.8.6. Business performance
9.8.7. Key strategic moves and developments
9.9. Heart Aerospace
9.9.1. Company overview
9.9.2. Key executives
9.9.3. Company snapshot
9.9.4. Operating business segments
9.9.5. Product portfolio
9.9.6. Key strategic moves and developments
9.10. Faradair Aerospace
9.10.1. Company overview
9.10.2. Key executives
9.10.3. Company snapshot
9.10.4. Operating business segments
9.10.5. Product portfolio
9.10.6. Key strategic moves and developments

 

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