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ハイブリッド電気自動車市場:パワートレイン別(シリーズハイブリッド、パラレルハイブリッド、複合ハイブリッド)、ハイブリッド化の程度別(完全ハイブリッド、マイルドハイブリッド)、車両タイプ別(標準ハイブリッド、高級ハイブリッド、高性能ハイブリッド):2023年~2032年の世界の機会分析と産業予測


Hybrid Electric Car Market By Powertrain (Series Hybrid, Parallel Hybrid, Combined Hybrid), By Degree of Hybridization (Fully Hybrid, Mild Hybrid), By Vehicle Type (Standard Hybrids, Luxury Hybrid, Performance Hybrid): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2023-2032

ハイブリッド電気自動車は、内燃エンジンと電気パワートレインの両方を搭載している。ハイブリッド技術の目的は、車の燃料使用量を減らし、公害を減らし、一般的に走りを良くすることだ。ハイブリッド電気システ... もっと見る

 

 

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Allied Market Research
アライドマーケットリサーチ
2023年11月30日 US$5,820
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サマリー

ハイブリッド電気自動車は、内燃エンジンと電気パワートレインの両方を搭載している。ハイブリッド技術の目的は、車の燃料使用量を減らし、公害を減らし、一般的に走りを良くすることだ。ハイブリッド電気システムにはさまざまな方式があるが、最も普及しているのはパラレル・ハイブリッドとシリーズ・ハイブリッドである。このような成長の背景には、世界的な排ガス規制の強化、化石燃料価格の上昇による効率的な輸送に対する需要の増加、市場を運営する企業による研究開発活動の増加がある。しかし、電気自動車へのトレンドの高まりが市場の成長を妨げている。さらに、ハイブリッド車に対する需要の増加は、メンテナンスやその他のサービスに対する新たな収益創出の機会を生み出すと予想され、化石燃料の価格上昇は、市場を運営するプレーヤーに市場成長の機会を提供すると予想される。

従来の内燃エンジン車からの排出ガス削減に向けた政府の規則や規制の強化は、ハイブリッド電気自動車への消費者需要を積極的に後押しする。ハイブリッド電気自動車は2つの燃料源を使用するため、排ガス規制がより厳しい地域では電気走行に切り替えることができる。同様に、必要に応じて燃料車に切り替えることもできる。例えば、2020年4月、インドではBS6基準が導入された。BS6基準は、自動車、特にディーゼルやガソリンを燃料とする自動車から排出される汚染物質の許容レベルを概説するものである。さらに同国は、古い商用車は15年後に再登録する必要があり、不適格と判断された場合は廃車にするという廃車政策を導入した。政府によるこのような排出ガス規制の強化は、ハイブリッド電気自動車の需要にプラスの影響を与える。

同様に、近年、化石燃料の価格上昇により、人々の関心は従来の内燃機関から電気自動車やハイブリッド車へと大きくシフトしている。原油価格高騰の主な原因は、原油埋蔵量の枯渇と燃料価格の上昇に関連しており、これらは主にOPEC諸国によってコントロールされている。燃料価格の上昇により、消費者はハイブリッド電気自動車のような代替燃料の選択肢を模索している。このように、化石燃料価格の上昇は、同市場で事業を展開する企業に成長機会をもたらすと予想される。
さらに、世界的な消費者の所得水準の上昇とハイブリッド車技術の技術的進歩により、予測期間中にハイブリッド電気自動車の需要が増加すると予想される。低燃費のミッドレベル・ハイブリッド電気自動車の需要を支えるため、世界中の企業が生産コストを削減する技術を開発している。

ロシア・ウクライナ紛争の影響
紛争は、特にウクライナとロシアから調達する部品や材料のサプライチェーンを混乱させている。その結果、ハイブリッド電気自動車メーカーにとっては、生産に必要な重要部品や材料の入手に苦労することになり、遅延やコスト増につながる可能性がある。経済の不確実性、貿易の途絶、地政学的緊張は、影響を受ける地域の経済成長を低下させる可能性がある。その結果、新しいハイブリッド電気自動車に対する需要が減少する可能性がある。
しかし、こうした課題は、ハイブリッド電気自動車業界における技術革新と適応を促進する可能性がある。メーカーはより弾力性があり汎用性の高い自動車を開発するかもしれないし、消費者はこの技術に投資するかもしれない。

ハイブリッド電気自動車市場は、パワートレイン、ハイブリッド化の度合い、車種によって区分される。パワートレイン別では、市場はシリーズハイブリッド、パラレルハイブリッド、コンバインドハイブリッドに区分される。ハイブリッド化の度合いによって、市場はフルハイブリッドとマイルドハイブリッドに細分化される。車両タイプ別では、市場はスタンダードハイブリッド、ラグジュアリーハイブリッド、パフォーマンスハイブリッドに分けられる。地域別では、ハイブリッド電気自動車市場は北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析される。
市場で事業を展開している主要企業は、トヨタ自動車株式会社、本田技研工業株式会社、メルセデス・ベンツ・グループAG(旧ダイムラーAG)、BMW AG、フォード・モーター・カンパニー、現代自動車株式会社、フォルクスワーゲン・グループ、起亜株式会社、日産自動車株式会社、ABボルボである。

ステークホルダーにとっての主なメリット
本レポートは、2022年から2032年までのハイブリッド電気自動車市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、ハイブリッド電気自動車市場の実勢機会を特定します。
主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに市場調査を提供します。
ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益重視のビジネス決定を下し、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
ハイブリッド電気自動車市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
各地域の主要国を世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。
市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
ハイブリッド電気自動車の地域別および世界市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含みます。

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地域別の新規参入/新規参入企業
主要企業の新製品開発/製品マトリックス
ブランドシェア分析
SWOT分析
主要市場セグメント
ハイブリッド度別
完全ハイブリッド
マイルドハイブリッド
車両タイプ別
スタンダードハイブリッド
ラグジュアリーハイブリッド
パフォーマンス・ハイブリッド
パワートレイン別
シリーズハイブリッド
パラレルハイブリッド
コンバインドハイブリッド
地域別
北米
米国
カナダ
メキシコ
ヨーロッパ
ドイツ
フランス
イギリス
ロシア
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
その他のアジア太平洋地域
ラテンアメリカ
ラテンアメリカ
中東
アフリカ
主な市場プレイヤー
本田技研工業
メルセデス・ベンツ・グループAG(旧ダイムラーAG)
BMW AG
現代自動車
起亜自動車
日産自動車株式会社 ○ トヨタ自動車株式会社
トヨタ自動車株式会社
フォード・モーター・カンパニー
フォルクスワーゲン・グループ
AB ボルボ

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目次

第1章:はじめに
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:エグゼクティブサマリー
2.1.CXOの視点
第3章 市場概要
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主な影響要因
3.2.2.投資ポケットの上位
3.3.ポーターの5つの力分析
3.3.1.サプライヤーの交渉力は中程度
3.3.2.新規参入の脅威が高い
3.3.3.中程度の代替品の脅威
3.3.4.ライバルの強度が高い
3.3.5.買い手の交渉力が中程度
3.4.市場力学
3.4.1.原動力
3.4.1.1.効率的な輸送に対する需要の増加
3.4.1.2.排ガス規制の強化
3.4.1.3.研究開発活動の増加
3.4.2.抑制要因
3.4.2.1.電気自動車志向の高まり
3.4.3.機会
3.4.3.1.ハイブリッド車需要の増加により、保守・アフターサービスに有利な成長機会が生まれる。
3.4.3.2.化石燃料価格の上昇
第4章 ハイブリッド電気自動車市場、パワートレイン別
4.1.概要
4.1.1.市場規模と予測
4.2.シリーズ・ハイブリッド
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.地域別の市場規模と予測
4.2.3.国別市場シェア分析
4.3.パラレルハイブリッド
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.地域別の市場規模と予測
4.3.3.国別市場シェア分析
4.4.複合ハイブリッド
4.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.4.2.地域別の市場規模と予測
4.4.3.国別市場シェア分析
第5章 ハイブリッド電気自動車市場:ハイブリッド化度別
5.1.概要
5.1.1.市場規模と予測
5.2.完全ハイブリッド
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.地域別の市場規模と予測
5.2.3.国別市場シェア分析
5.3.マイルドハイブリッド
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.地域別の市場規模と予測
5.3.3.国別市場シェア分析
第6章 ハイブリッド電気自動車市場:車種別
6.1.概要
6.1.1.市場規模と予測
6.2.標準的なハイブリッド車
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.地域別の市場規模と予測
6.2.3.国別市場シェア分析
6.3.高級ハイブリッド車
6.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.3.2.地域別の市場規模と予測
6.3.3.国別市場シェア分析
6.4.パフォーマンスハイブリッド
6.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.4.2.地域別の市場規模と予測
6.4.3.国別市場シェア分析
第7章 ハイブリッド電気自動車市場、地域別
7.1.概要
7.1.1.市場規模および予測 地域別
7.2.北米
7.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.2.2.市場規模および予測(パワートレイン別
7.2.3.市場規模・予測:ハイブリッド化度別
7.2.4.市場規模・予測:自動車タイプ別
7.2.5.市場規模・予測:国別
7.2.5.1.米国
7.2.5.1.1.市場規模・予測:パワートレイン別
7.2.5.1.2.市場規模・予測:ハイブリッド化度別
7.2.5.1.3.市場規模・予測:自動車タイプ別
7.2.5.2.カナダ
7.2.5.2.1.市場規模・予測:パワートレイン別
7.2.5.2.2.市場規模・予測:ハイブリッド化度別
7.2.5.2.3.市場規模・予測:自動車タイプ別
7.2.5.3.メキシコ
7.2.5.3.1.市場規模・予測:パワートレイン別
7.2.5.3.2.市場規模・予測:ハイブリッド化度別
7.2.5.3.3.市場規模・予測:自動車タイプ別
7.3.欧州
7.3.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.3.2.市場規模および予測(パワートレイン別
7.3.3.市場規模・予測:ハイブリッド化度別
7.3.4.市場規模・予測:自動車タイプ別
7.3.5.市場規模・予測:国別
7.3.5.1.ドイツ
7.3.5.1.1.市場規模・予測:パワートレイン別
7.3.5.1.2.市場規模・予測:ハイブリッド化度別
7.3.5.1.3.市場規模・予測:自動車タイプ別
7.3.5.2.フランス
7.3.5.2.1.市場規模・予測:パワートレイン別
7.3.5.2.2.市場規模・予測:ハイブリッド化度別
7.3.5.2.3.市場規模・予測:自動車タイプ別
7.3.5.3.英国
7.3.5.3.1.市場規模・予測:パワートレイン別
7.3.5.3.2.市場規模・予測:ハイブリッド化度別
7.3.5.3.3.市場規模・予測:自動車タイプ別
7.3.5.4.ロシア
7.3.5.4.1.市場規模・予測:パワートレイン別
7.3.5.4.2.市場規模・予測:ハイブリッド化度別
7.3.5.4.3.市場規模・予測:自動車タイプ別
7.3.5.5.その他の欧州
7.3.5.5.1.市場規模および予測:パワートレイン別
7.3.5.5.2.市場規模および予測:ハイブリッド化度別
7.3.5.5.3.市場規模・予測:自動車タイプ別
7.4.アジア太平洋地域
7.4.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.4.2.市場規模および予測(パワートレイン別
7.4.3.市場規模・予測:ハイブリッド化度別
7.4.4.市場規模・予測:自動車タイプ別
7.4.5.市場規模・予測:国別
7.4.5.1.中国
7.4.5.1.1.市場規模・予測:パワートレイン別
7.4.5.1.2.市場規模・予測:ハイブリッド化度別
7.4.5.1.3.市場規模・予測:自動車タイプ別
7.4.5.2.インド
7.4.5.2.1.市場規模・予測:パワートレイン別
7.4.5.2.2.市場規模・予測:ハイブリッド化度別
7.4.5.2.3.市場規模・予測:自動車タイプ別
7.4.5.3.日本
7.4.5.3.1.市場規模・予測:パワートレイン別
7.4.5.3.2.市場規模・予測:ハイブリッド化度別
7.4.5.3.3.市場規模・予測:自動車タイプ別
7.4.5.4.オーストラリア
7.4.5.4.1.市場規模・予測:パワートレイン別
7.4.5.4.2.市場規模・予測:ハイブリッド化度別
7.4.5.4.3.市場規模・予測:自動車タイプ別
7.4.5.5.その他のアジア太平洋地域
7.4.5.5.1.市場規模および予測:パワートレイン別
7.4.5.5.2.市場規模および予測:ハイブリッド化度別
7.4.5.5.3.市場規模・予測:自動車タイプ別
7.5.ラメア
7.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.5.2.市場規模および予測(パワートレイン別
7.5.3.市場規模・予測:ハイブリッド化度別
7.5.4.市場規模・予測:自動車タイプ別
7.5.5.市場規模・予測:国別
7.5.5.1.中南米
7.5.5.1.1.市場規模・予測:パワートレイン別
7.5.5.1.2.市場規模・予測:ハイブリッド化度別
7.5.5.1.3.市場規模・予測:自動車タイプ別
7.5.5.2.中東
7.5.5.2.1.市場規模および予測:パワートレイン別
7.5.5.2.2.市場規模および予測:ハイブリッド化度別
7.5.5.2.3.市場規模・予測:自動車タイプ別
7.5.5.3.アフリカ
7.5.5.3.1.市場規模・予測:パワートレイン別
7.5.5.3.2.市場規模・予測:ハイブリッド化度別
7.5.5.3.3.市場規模・予測:自動車タイプ別
第8章 競争環境
8.1.はじめに
8.2.上位の勝利戦略
8.3.トップ10選手の製品マッピング
8.4.競合ダッシュボード
8.5.競合ヒートマップ
8.6.トッププレーヤーのポジショニング、2022年
第9章 企業プロフィール
9.1.トヨタ自動車株式会社
9.1.1.会社概要
9.1.2.主要役員
9.1.3.スナップショット
9.1.4.事業セグメント
9.1.5.製品ポートフォリオ
9.1.6.業績
9.1.7.主な戦略的動きと展開
9.2.本田技研工業株式会社
9.2.1.会社概要
9.2.2.主要役員
9.2.3.スナップショット
9.2.4.事業セグメント
9.2.5.製品ポートフォリオ
9.2.6.業績
9.2.7.主な戦略的動きと展開
9.3.メルセデス・ベンツ・グループAG(旧ダイムラーAG)
9.3.1.会社概要
9.3.2.主要役員
9.3.3.スナップショット
9.3.4.事業セグメント
9.3.5.製品ポートフォリオ
9.3.6.業績
9.4.BMW AG
9.4.1.会社概要
9.4.2.主要役員
9.4.3.スナップショット
9.4.4.事業セグメント
9.4.5.製品ポートフォリオ
9.4.6.業績
9.5.フォード・モーター・カンパニー
9.5.1.会社概要
9.5.2.主要役員
9.5.3.スナップショット
9.5.4.事業セグメント
9.5.5.製品ポートフォリオ
9.5.6.業績
9.5.7.主な戦略的動きと展開
9.6.現代自動車
9.6.1.会社概要
9.6.2.主要役員
9.6.3.スナップショット
9.6.4.事業セグメント
9.6.5.製品ポートフォリオ
9.6.6.業績
9.7.フォルクスワーゲングループ
9.7.1.会社概要
9.7.2.主要役員
9.7.3.スナップショット
9.7.4.事業セグメント
9.7.5.製品ポートフォリオ
9.7.6.業績
9.8.起亜コーポレーション
9.8.1.会社概要
9.8.2.主要役員
9.8.3.スナップショット
9.8.4.事業セグメント
9.8.5.製品ポートフォリオ
9.8.6.業績
9.8.7.主な戦略的動きと展開
9.9.日産自動車株式会社
9.9.1.会社概要
9.9.2.主要役員
9.9.3.スナップショット
9.9.4.事業セグメント
9.9.5.製品ポートフォリオ
9.9.6.業績
9.10.ABボルボ
9.10.1.会社概要
9.10.2.主要役員
9.10.3.スナップショット
9.10.4.事業セグメント
9.10.5.製品ポートフォリオ
9.10.6.業績
9.10.7.主な戦略的動きと展開

 

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Summary

Hybrid electric cars have both, internal combustion engine and electric powertrains. The goal of hybrid technology is to make cars use less fuel, put out less pollution, and run better generally. Some hybrid electric systems are set up in different ways, but the most popular ones are parallel hybrids and series hybrids. This growth can be attributed to strengthening emission norms across the world, an increase in demand for efficient transportation due to the increasing price of fossil fuels, and increasing research and development activities carried out by the companies operating in the market. However, increase in trend toward electric vehicles is hindering the market growth. Furthermore, increase in demand for hybrids is expected to create additional revenue-generation opportunities for maintenance and other services, and increase in price of fossil fuel is expected to provide market growth opportunities for the players operating in the market.

The strengthening of government rules and regulations toward reducing emissions from traditional internal combustion engine vehicles positively drives the consumer demand toward hybrid electric cars. As hybrid electric cars use two fuel sources, they can be switched to drive on electricity in areas where emission norms are stricter. Similarly, the vehicle can be shifted for use as fuel-powered when required. For instance, in April 2020, India Introduced BS6 norms, which outline a permissible level of pollutants from a vehicle, especially from a vehicle using diesel and petrol as fuel. In addition, the country introduced a vehicle scrapping policy that outlines that older commercial vehicles need to be re-registered after 15 years; if the vehicles are found unfit, they are expected to be scrapped. Rise in such strengthening emissions norms by the government positively affect the demand for hybrid electric cars.

Likewise, In recent year the increasing prices of fossil fuel has led to a major shift of people's focus from conventional internal combustion engines towards electric and hybrid vehicles. The major reason for the growth of crude oil price hikes can be linked to the depletion of crude oil reserves and increasing fuel prices, which are majorly controlled by OPEC countries, it is anticipated that the prices of crude oil will keep increasing in the future due to various factors. The increase in fuel prices has led consumers to explore alternative fuel options such as hybrid electric cars. Thus, the rising price of fossil fuel is anticipated to create growth opportunities for companies operating in the market.
In addition, a rise in income level among consumers globally, along with technological advancement in hybrid vehicle technology, is anticipated to increase the demand for hybrid electric cars during the forecast period. To support the demand for fuel-efficient mid-level hybrid electric cars, companies around the world are developing technologies to cut down the cost of production.

Russia-Ukraine war impact
The conflict has disrupted supply chains, especially for components and materials sourced from Ukraine and Russia. This can result in delays and increased costs for hybrid electric car manufacturers, as they may struggle to obtain critical parts or materials required for production. Economic uncertainty, trade disruptions, and geopolitical tensions can lead to reduced economic growth in the affected regions. This can result in a decrease in demand for new hybrid electric vehicles.
However, these challenges can drive innovation and adaptation in the hybrid electric car industry. Manufacturers may develop more resilient and versatile cars, and consumers may invest in the technology.

The hybrid electric car market is segmented on the basis of powertrain, degree of hybridization, and vehicle type. By powertrain, the market is segmented into series hybrid, parallel hybrid, and combined hybrid. On the basis of degree of hybridization, the market is fragmented into fully hybrid, and mild hybrid. By vehicle type, the market is divided into standard hybrids, luxury hybrids, and performance hybrids. Region-wise, the hybrid electric car market is analyzed across North America, Europe, Asia-Pacific, and LAMEA.
The key players operating in the market are TOYOTA MOTOR CORPORATION, Honda Motor Co., Ltd, Mercedes-Benz Group AG (Former Daimler AG), BMW AG, Ford Motor Company, Hyundai Motor Company, Volkswagen Group, Kia Corporation, Nissan Motor Co., Ltd., and AB Volvo.

Key Benefits For Stakeholders
●This report provides a quantitative analysis of the market segments, current trends, estimations, and dynamics of the hybrid electric car market analysis from 2022 to 2032 to identify the prevailing hybrid electric car market opportunities.
●The market research is offered along with information related to key drivers, restraints, and opportunities.
●Porter's five forces analysis highlights the potency of buyers and suppliers to enable stakeholders make profit-oriented business decisions and strengthen their supplier-buyer network.
●In-depth analysis of the hybrid electric car market segmentation assists to determine the prevailing market opportunities.
●Major countries in each region are mapped according to their revenue contribution to the global market.
●Market player positioning facilitates benchmarking and provides a clear understanding of the present position of the market players.
●The report includes the analysis of the regional as well as global hybrid electric car market trends, key players, market segments, application areas, and market growth strategies.

Additional benefits you will get with this purchase are:
● Quarterly Update and* (only available with a corporate license, on listed price)
● 5 additional Company Profile of client Choice pre- or Post-purchase, as a free update.
● Free Upcoming Version on the Purchase of Five and Enterprise User License.
● 16 analyst hours of support* (post-purchase, if you find additional data requirements upon review of the report, you may receive support amounting to 16 analyst hours to solve questions, and post-sale queries)
● 15% Free Customization* (in case the scope or segment of the report does not match your requirements, 15% is equivalent to 3 working days of free work, applicable once)
● Free data Pack on the Five and Enterprise User License. (Excel version of the report)
● Free Updated report if the report is 6-12 months old or older.
● 24-hour priority response*
● Free Industry updates and white papers.

Possible Customization with this report (with additional cost and timeline, please talk to the sales executive to know more)
● Upcoming/New Entrant by Regions
● New Product Development/ Product Matrix of Key Players
● Brands Share Analysis
● SWOT Analysis
Key Market Segments
By Degree of Hybridization
● Fully Hybrid
● Mild Hybrid
By Vehicle Type
● Standard Hybrids
● Luxury Hybrid
● Performance Hybrid
By Powertrain
● Series Hybrid
● Parallel Hybrid
● Combined Hybrid
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
○ Mexico
● Europe
○ Germany
○ France
○ UK
○ Russia
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ China
○ India
○ Japan
○ Australia
○ Rest of Asia-Pacific
● LAMEA
○ Latin America
○ Middle East
○ Africa
● Key Market Players
○ Honda Motor Co., Ltd.
○ Mercedes-Benz Group AG (former Daimler AG)
○ BMW AG
○ Hyundai Motor Company
○ Kia Corporation
○ Nissan Motor Co., Ltd.
○ Toyota Motor Corporation
○ Ford Motor Company
○ Volkswagen Group
○ AB Volvo



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Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO Perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. Moderate bargaining power of suppliers
3.3.2. High threat of new entrants
3.3.3. Moderate threat of substitutes
3.3.4. High intensity of rivalry
3.3.5. Moderate bargaining power of buyers
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Increase in demand for efficient transportation
3.4.1.2. Strengthening emission norms
3.4.1.3. Increase in R&D activities
3.4.2. Restraints
3.4.2.1. Increase in trend towards electric vehicles
3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Increase in demand for hybrids to create lucrative growth opportunities for maintenance and aftersales services
3.4.3.2. Increase in price of fossil fuel
CHAPTER 4: HYBRID ELECTRIC CAR MARKET, BY POWERTRAIN
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Series Hybrid
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. Parallel Hybrid
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
4.4. Combined Hybrid
4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.4.2. Market size and forecast, by region
4.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: HYBRID ELECTRIC CAR MARKET, BY DEGREE OF HYBRIDIZATION
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. Fully Hybrid
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Mild Hybrid
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: HYBRID ELECTRIC CAR MARKET, BY VEHICLE TYPE
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast
6.2. Standard Hybrids
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by region
6.2.3. Market share analysis by country
6.3. Luxury Hybrid
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by region
6.3.3. Market share analysis by country
6.4. Performance Hybrid
6.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.2. Market size and forecast, by region
6.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 7: HYBRID ELECTRIC CAR MARKET, BY REGION
7.1. Overview
7.1.1. Market size and forecast By Region
7.2. North America
7.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2. Market size and forecast, by Powertrain
7.2.3. Market size and forecast, by Degree of Hybridization
7.2.4. Market size and forecast, by Vehicle Type
7.2.5. Market size and forecast, by country
7.2.5.1. U.S.
7.2.5.1.1. Market size and forecast, by Powertrain
7.2.5.1.2. Market size and forecast, by Degree of Hybridization
7.2.5.1.3. Market size and forecast, by Vehicle Type
7.2.5.2. Canada
7.2.5.2.1. Market size and forecast, by Powertrain
7.2.5.2.2. Market size and forecast, by Degree of Hybridization
7.2.5.2.3. Market size and forecast, by Vehicle Type
7.2.5.3. Mexico
7.2.5.3.1. Market size and forecast, by Powertrain
7.2.5.3.2. Market size and forecast, by Degree of Hybridization
7.2.5.3.3. Market size and forecast, by Vehicle Type
7.3. Europe
7.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2. Market size and forecast, by Powertrain
7.3.3. Market size and forecast, by Degree of Hybridization
7.3.4. Market size and forecast, by Vehicle Type
7.3.5. Market size and forecast, by country
7.3.5.1. Germany
7.3.5.1.1. Market size and forecast, by Powertrain
7.3.5.1.2. Market size and forecast, by Degree of Hybridization
7.3.5.1.3. Market size and forecast, by Vehicle Type
7.3.5.2. France
7.3.5.2.1. Market size and forecast, by Powertrain
7.3.5.2.2. Market size and forecast, by Degree of Hybridization
7.3.5.2.3. Market size and forecast, by Vehicle Type
7.3.5.3. UK
7.3.5.3.1. Market size and forecast, by Powertrain
7.3.5.3.2. Market size and forecast, by Degree of Hybridization
7.3.5.3.3. Market size and forecast, by Vehicle Type
7.3.5.4. Russia
7.3.5.4.1. Market size and forecast, by Powertrain
7.3.5.4.2. Market size and forecast, by Degree of Hybridization
7.3.5.4.3. Market size and forecast, by Vehicle Type
7.3.5.5. Rest of Europe
7.3.5.5.1. Market size and forecast, by Powertrain
7.3.5.5.2. Market size and forecast, by Degree of Hybridization
7.3.5.5.3. Market size and forecast, by Vehicle Type
7.4. Asia-Pacific
7.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.2. Market size and forecast, by Powertrain
7.4.3. Market size and forecast, by Degree of Hybridization
7.4.4. Market size and forecast, by Vehicle Type
7.4.5. Market size and forecast, by country
7.4.5.1. China
7.4.5.1.1. Market size and forecast, by Powertrain
7.4.5.1.2. Market size and forecast, by Degree of Hybridization
7.4.5.1.3. Market size and forecast, by Vehicle Type
7.4.5.2. India
7.4.5.2.1. Market size and forecast, by Powertrain
7.4.5.2.2. Market size and forecast, by Degree of Hybridization
7.4.5.2.3. Market size and forecast, by Vehicle Type
7.4.5.3. Japan
7.4.5.3.1. Market size and forecast, by Powertrain
7.4.5.3.2. Market size and forecast, by Degree of Hybridization
7.4.5.3.3. Market size and forecast, by Vehicle Type
7.4.5.4. Australia
7.4.5.4.1. Market size and forecast, by Powertrain
7.4.5.4.2. Market size and forecast, by Degree of Hybridization
7.4.5.4.3. Market size and forecast, by Vehicle Type
7.4.5.5. Rest of Asia-Pacific
7.4.5.5.1. Market size and forecast, by Powertrain
7.4.5.5.2. Market size and forecast, by Degree of Hybridization
7.4.5.5.3. Market size and forecast, by Vehicle Type
7.5. LAMEA
7.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.2. Market size and forecast, by Powertrain
7.5.3. Market size and forecast, by Degree of Hybridization
7.5.4. Market size and forecast, by Vehicle Type
7.5.5. Market size and forecast, by country
7.5.5.1. Latin America
7.5.5.1.1. Market size and forecast, by Powertrain
7.5.5.1.2. Market size and forecast, by Degree of Hybridization
7.5.5.1.3. Market size and forecast, by Vehicle Type
7.5.5.2. Middle East
7.5.5.2.1. Market size and forecast, by Powertrain
7.5.5.2.2. Market size and forecast, by Degree of Hybridization
7.5.5.2.3. Market size and forecast, by Vehicle Type
7.5.5.3. Africa
7.5.5.3.1. Market size and forecast, by Powertrain
7.5.5.3.2. Market size and forecast, by Degree of Hybridization
7.5.5.3.3. Market size and forecast, by Vehicle Type
CHAPTER 8: COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1. Introduction
8.2. Top winning strategies
8.3. Product mapping of top 10 player
8.4. Competitive dashboard
8.5. Competitive heatmap
8.6. Top player positioning, 2022
CHAPTER 9: COMPANY PROFILES
9.1. Toyota Motor Corporation
9.1.1. Company overview
9.1.2. Key executives
9.1.3. Company snapshot
9.1.4. Operating business segments
9.1.5. Product portfolio
9.1.6. Business performance
9.1.7. Key strategic moves and developments
9.2. Honda Motor Co., Ltd.
9.2.1. Company overview
9.2.2. Key executives
9.2.3. Company snapshot
9.2.4. Operating business segments
9.2.5. Product portfolio
9.2.6. Business performance
9.2.7. Key strategic moves and developments
9.3. Mercedes-Benz Group AG (former Daimler AG)
9.3.1. Company overview
9.3.2. Key executives
9.3.3. Company snapshot
9.3.4. Operating business segments
9.3.5. Product portfolio
9.3.6. Business performance
9.4. BMW AG
9.4.1. Company overview
9.4.2. Key executives
9.4.3. Company snapshot
9.4.4. Operating business segments
9.4.5. Product portfolio
9.4.6. Business performance
9.5. Ford Motor Company
9.5.1. Company overview
9.5.2. Key executives
9.5.3. Company snapshot
9.5.4. Operating business segments
9.5.5. Product portfolio
9.5.6. Business performance
9.5.7. Key strategic moves and developments
9.6. Hyundai Motor Company
9.6.1. Company overview
9.6.2. Key executives
9.6.3. Company snapshot
9.6.4. Operating business segments
9.6.5. Product portfolio
9.6.6. Business performance
9.7. Volkswagen Group
9.7.1. Company overview
9.7.2. Key executives
9.7.3. Company snapshot
9.7.4. Operating business segments
9.7.5. Product portfolio
9.7.6. Business performance
9.8. Kia Corporation
9.8.1. Company overview
9.8.2. Key executives
9.8.3. Company snapshot
9.8.4. Operating business segments
9.8.5. Product portfolio
9.8.6. Business performance
9.8.7. Key strategic moves and developments
9.9. Nissan Motor Co., Ltd.
9.9.1. Company overview
9.9.2. Key executives
9.9.3. Company snapshot
9.9.4. Operating business segments
9.9.5. Product portfolio
9.9.6. Business performance
9.10. AB Volvo
9.10.1. Company overview
9.10.2. Key executives
9.10.3. Company snapshot
9.10.4. Operating business segments
9.10.5. Product portfolio
9.10.6. Business performance
9.10.7. Key strategic moves and developments

 

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