インドのノンアルコール飲料市場:製品タイプ別(炭酸飲料、非炭酸飲料)、包装タイプ別(ボトル、缶、その他(テトラパックなど))、パッケージサイズ別(250ml未満、250ml1リットル、1リットル以上)、流通チャネル別(百貨店、スーパーマーケット/ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン、その他(薬局など))、地域別、競争、予測、機会、2029年India Non-Alcoholic Beverages Market By Product Type (Carbonated Beverage, Non-Carbonated Beverage), By Packaging Type (Bottles, Cans, Others (Tetra packs, etc.)), By Package Size (Below 250ml, 250ml1Liters, and Above 1Liters), By Distribution Channel (Departmental Stores, Supermarket/Hypermarket, Convenience stores, Online, and Others (Pharmacies, etc.), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2029 インドのノンアルコール飲料市場は、オンライン・プラットフォームを通じた販売の急増、非発泡飲料の需要増、幅広い品揃えのおかげで堅調な成長率を示している。さらに、様々なブランドによる広範なマーケティン... もっと見る
サマリーインドのノンアルコール飲料市場は、オンライン・プラットフォームを通じた販売の急増、非発泡飲料の需要増、幅広い品揃えのおかげで堅調な成長率を示している。さらに、様々なブランドによる広範なマーケティング戦略や映画スターによる強力な推薦が、インドにおける清涼飲料の主な原動力となっている。さらに、消費者の嗜好や好みの変化、水分補給意識の高まりが、ノンアルコール飲料の消費量増加につながっている。インドのノンアルコール飲料市場のスコープ インドのノンアルコール飲料市場は、インドにおけるより健康的で機能的な飲料オプションへのシフトにより、急成長している。14億人を超える人口を抱えるインドでは、ノンアルコール飲料市場には大規模な消費者層が存在し、市場浸透と拡大の機会が数多くある。インドのノンアルコール飲料市場には、炭酸飲料、果汁飲料、パック入り飲料水、エネルギー飲料、紅茶、コーヒー、機能性飲料など幅広い飲料が含まれる。 インドは、原材料の入手のしやすさ、労働力、国内食品加工を促進する政治的支援により、ノンアルコール飲料市場のハブになる可能性を秘めている。ボトル入り飲料水と炭酸飲料が依然としてノンアルコール飲料市場を支配しているが、ジュース、エナジードリンク、紅茶、ミルク、コーヒー飲料、オーガニック飲料の市場が伸びている。 インドのノンアルコール飲料市場概要 ノンアルコール飲料市場はここ数十年で大きく発展した。1970年代から1980年代にかけては、市場に参入するインド企業はわずかであったが、1990年代にはコカ・コーラやペプシなど多くの多国籍企業が市場に再参入した。それ以来、様々なインド企業や外資系多国籍企業が、急速に拡大する市場への足掛かりを得ようとしている。 インドのノンアルコール飲料市場の大手市場関係者は、強力な飲料ブランドを創出するためのさまざまな方法を模索している。インドは、強い飲料ブランドの構築を目指す多くのプレーヤーにとって重要な市場である。インドの食品・飲料業界では、外国からの投資や提携が急増している。これは、多国籍企業と国内企業の両方が提供する製品が大きく成長することを示している。 インドのノンアルコール飲料市場の牽引役 インドではノンアルコール飲料市場の成長が加速している。良好な人口統計、低い一人当たり消費量、長い夏、パッケージ商品への支出増がこの市場を魅力的なものにしている。ノンアルコール飲料の需要は、この分野での需要拡大により、今後数年間で拡大すると予想される。インドは、世界で最も大きく急速に成長している中間層のひとつである。インドの総消費支出は2010年の1兆1,000億米ドルから2021年には2兆2,500億米ドルに増加し、富裕層と新興世帯の数は4,800万世帯から1億世帯以上に増加すると予想されている。このことは、製品のパッケージやサイズの継続的な革新と相まって、製品の値ごろ感を向上させ、ノンアルコール飲料市場の成長率を押し上げている。このように、消費支出の増加と製品の革新が、インドのノンアルコール飲料市場の成長を促進するだろう。 インドのノンアルコール飲料市場の動向 非炭酸飲料は過去10年間、インドのノンアルコール飲料市場で最も急成長しているセグメントの一つとして浮上している。インドのボトル入りミネラルウォーター市場は、2018~21年の期間に年間27%成長した。非炭酸飲料セグメントの市場の大部分は、Bisreli社、PepsiCo社、Coca-Cola社、Pearl社、Dhaliwal社などの上位5社によって占められている。ペットボトル入りや包装済みの水は、かつては贅沢品とみなされ、旅行中にしか手に入らなかったが、今では全国で広く手に入るようになった。ミネラルウォーターの消費量の増加は、主に健康意識の高まり、観光客の増加、ミネラルウォーターの入手のしやすさによるものだ。ペットボトル入りミネラルウォーターの贅沢さを引き継ぐ、フレーバーウォーターと呼ばれる新しいバリエーションがある。ターゲットとなるのは、健康的なライフスタイルを好み、バジル、レモン、ミント、オレンジ、ハイビスカス、またはあらゆる果物のビタミンや天然フレーバー、エキスが溶け込んだ水を好む人々だ。O'cean、Blue、Quaなどがこのカテゴリーを提供するブランドである。このように、健康的なライフスタイルへの嗜好は、予測期間中のノンアルコール飲料市場を活性化させるだろう。 インドのノンアルコール飲料市場の課題 インドのノンアルコール飲料市場は、国内外の様々なプレーヤーが存在するため競争が激しい。インドでは模倣品が出回っているため、企業は様々な課題に直面している。これらの模倣品は、製品名、パッケージ、グラフィック、配色、さらには名前と住所までもが元のメーカーと同じである。これらの製品は、本物の製品やブランドの正当な所有者を除けば、本物の製品に似ている。 さらに、炭酸飲料市場は、健康的な飲料に対する消費者の意識の高まりによって減速している。飲料に含まれる糖分の過剰摂取は、ノンアルコール飲料の過剰摂取によって引き起こされる糖尿病などの健康被害に対する消費者の意識を高めており、これがインドのノンアルコール飲料市場を抑制する要因となっている。 市場機会 インドの食品・飲料業界における海外からの投資や協力の増加は、多国籍企業と国内企業の両方からの食品・飲料の供給が大幅に増加していることを示している。インドの消費者は、新しい味やグローバルな飲料の選択肢にますます寛容になっている。インドの伝統的な風味と国際的な風味を組み合わせたフュージョン飲料は、幅広い新規消費者を取り込むことができる。フルーツ入りの紅茶、ハーブティー/コーヒー、フュージョン風のモクテル、フレーバーソーダなどは、ノンアルコール飲料のカテゴリーにおける革新的な製品の一例である。このように、既存参入企業も新規参入企業も、インドのノンアルコール飲料市場には十分なチャンスがあると見ている。 さらに、インターネット・ユーザーの増加に伴い、オンライン・ショッピング・チャンネルの人気も急速に高まっている。各社はインドのターゲット市場の主要セグメントにリーチするため、ポートフォリオを拡大している。成長し、製品ポートフォリオを拡大している企業は、最も好まれる購入方法の1つであるため、オンライン販売チャネルを通じて製品を販売することを検討することができます。このように、様々なマーケティング戦略やブランドポジショニングを通じてオンラインプレゼンスを構築することは、インドのノンアルコール飲料市場の企業にとって様々な機会を創出することになる。 市場セグメンテーション インドのノンアルコール飲料市場は、製品タイプ、包装タイプ、パッケージサイズ、流通チャネル、地域によって区分される。製品タイプに基づき、市場は炭酸飲料と非炭酸飲料に区分される。包装に基づくと、市場はボトル、缶、その他になる。パッケージサイズに基づき、市場は250ml未満、250ml~1リットル、1リットル以上に区分される。流通チャネル別では、市場は百貨店、スーパーマーケット/ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン、その他に区分される。地域によって、市場は北、南、東、西に分けられる。 企業プロフィール Dabur India Limited、ITC Limited、Manpasand Beverages Limited、Nestle India Limited、Bisleri International Private Limited、Coca-Cola India Private Limited、Hector Beverages Private Limited、Parle Agro Pvt. Ltd、PepsiCo Holdings India Private Limited、Red Bull India Private Limitedなどがインドのノンアルコール飲料市場における主要企業である。 レポートの範囲 本レポートでは、インドのノンアルコール飲料市場を、以下に詳述する業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類しています: - インドのノンアルコール飲料市場:製品タイプ別 炭酸飲料 o 非炭酸飲料 - インドのノンアルコール飲料市場:包装タイプ別 o ボトル o 缶 o その他(テトラパックなど) - インドのノンアルコール飲料市場:パッケージサイズ別 o 250ml未満 o 250ml〜1リットル o 1リットル以上 - インドのノンアルコール飲料市場:流通チャネル別 o 百貨店 o スーパーマーケット/ハイパーマーケット o コンビニエンスストア o オンライン o その他(薬局など) - インドのノンアルコール飲料市場:地域別 o 北部 o 西 o 南部 東 競合状況 企業プロフィール:インドのノンアルコール飲料市場に存在する主要企業の詳細分析。 利用可能なカスタマイズ TechSci Research社は、所定の市場データを用いて、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis 4.1. Brand Awareness 4.2. Factors Influencing Purchase Decision 4.3. Frequency of Purchase 4.4. Source of Information 5. India Non-Alcoholic Beverages Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value & Volume 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Carbonated Beverage & Non-Carbonated Beverage) 5.2.2. By Packaging Type Market Share Analysis (Bottles, Cans and Others (Tetra packs, etc.)) 5.2.3. By Package Size Market Share Analysis (Below 250ml, 250ml–1Liters and Above 1Liters) 5.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis (Departmental Stores, Supermarket/Hypermarket, Convenience stores, Online and Others (Pharmacies etc.)) 5.2.5. By Regional Market Share Analysis 5.2.5.1. North India Market Share Analysis 5.2.5.2. West India Market Share Analysis 5.2.5.3. South India Market Share Analysis 5.2.5.4. East India Market Share Analysis 5.2.6. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2023) 5.3. India Non-Alcoholic Beverages Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Product Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Packaging Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Packet Size Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.5. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. India Carbonated Non-Alcoholic Beverages Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value & Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Category Market Share Analysis (Carbonated Soft drinks, Functional/Energy & Sports Drinks and Others (Iced Tea-Lemon, Soda, etc.)) 6.2.2. By Packaging Type Market Share Analysis 6.2.3. By Package Size Market Share Analysis 6.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 7. India Non-Carbonated Non-Alcoholic Beverages Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value & Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Category Market Share Analysis (Bottled Water, Fruit Juices & Flavored Drinks and Others (Dairy-based Drinks, Lipton Iced Tea, etc.)) 7.2.2. By Packaging Type Market Share Analysis 7.2.3. By Package Size Market Share Analysis 7.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 8. Market Dynamics 8.1. Drivers 8.1.1. Increasing health consciousness 8.1.2. Convenience of Ready-to-Drink (RTD) Products 8.1.3. Availability of wide range of products 8.2. Challenges 8.2.1. Excessive use of sugar in beverages 8.2.2. High Competition 9. Impact of COVID-19 on India Non-Alcoholic Beverages Market 9.1. Impact Assessment Model 9.1.1. Key Segments Impacted 9.1.2. Key Regions Impacted 10. Market Trends & Developments 10.1. Launch of various products 10.2. Increasing demand for organic products 10.3. Expansion of e-commerce channel 10.4. Marketing Strategies 10.5. Fusion of International Flavors 11. Porter’s Five Forces Model 11.1. Competitive Rivalry 11.2. Bargaining Power of Buyers 11.3. Bargaining Power of Suppliers 11.4. Threat of New Entrants 11.5. Threat of Substitutes 12. SWOT Analysis 12.1. Strengths 12.2. Weaknesses 12.3. Opportunities 12.4. Threats 13. Policy & Regulatory Landscape 14. India Economic Profile 15. Competitive Landscape 15.1. Company Profiles 15.1.1. Dabur India Limited 15.1.1.1. Company Details 15.1.1.2. Product & Services 15.1.1.3. Financials (As Per Availability) 15.1.1.4. Key market Focus & Geographical Presence 15.1.1.5. Recent Developments 15.1.1.6. Key Management Personnel 15.1.2. ITC Limited 15.1.2.1. Company Details 15.1.2.2. Product & Services 15.1.2.3. Financials (As Per Availability) 15.1.2.4. Key market Focus & Geographical Presence 15.1.2.5. Recent Developments 15.1.2.6. Key Management Personnel 15.1.3. Manpasand Beverages Limited 15.1.3.1. Company Details 15.1.3.2. Product & Services 15.1.3.3. Financials (As Per Availability) 15.1.3.4. Key market Focus & Geographical Presence 15.1.3.5. Recent Developments 15.1.3.6. Key Management Personnel 15.1.4. Nestle India Limited 15.1.4.1. Company Details 15.1.4.2. Product & Services 15.1.4.3. Financials (As Per Availability) 15.1.4.4. Key market Focus & Geographical Presence 15.1.4.5. Recent Developments 15.1.4.6. Key Management Personnel 15.1.5. Bisleri International Private Limited 15.1.5.1. Company Details 15.1.5.2. Product & Services 15.1.5.3. Financials (As Per Availability) 15.1.5.4. Key market Focus & Geographical Presence 15.1.5.5. Recent Developments 15.1.5.6. Key Management Personnel 15.1.6. Coca-Cola India Private Limited 15.1.6.1. Company Details 15.1.6.2. Product & Services 15.1.6.3. Financials (As Per Availability) 15.1.6.4. Key market Focus & Geographical Presence 15.1.6.5. Recent Developments 15.1.6.6. Key Management Personnel 15.1.7. Hector Beverages Private Limited 15.1.7.1. Company Details 15.1.7.2. Product & Services 15.1.7.3. Financials (As Per Availability) 15.1.7.4. Key market Focus & Geographical Presence 15.1.7.5. Recent Developments 15.1.7.6. Key Management Personnel 15.1.8. Parle Agro Pvt. Ltd 15.1.8.1. Company Details 15.1.8.2. Product & Services 15.1.8.3. Financials (As Per Availability) 15.1.8.4. Key market Focus & Geographical Presence 15.1.8.5. Recent Developments 15.1.8.6. Key Management Personnel 15.1.9. PepsiCo Holdings India Private Limited 15.1.9.1. Company Details 15.1.9.2. Product & Services 15.1.9.3. Financials (As Per Availability) 15.1.9.4. Key market Focus & Geographical Presence 15.1.9.5. Recent Developments 15.1.9.6. Key Management Personnel 15.1.10. Red Bull India Private Limited 15.1.10.1. Company Details 15.1.10.2. Product & Services 15.1.10.3. Financials (As Per Availability) 15.1.10.4. Key market Focus & Geographical Presence 15.1.10.5. Recent Developments 15.1.10.6. Key Management Personnel 16. Strategic Recommendations/Action Plan 16.1. Key Focus Areas 16.2. Target Regions 16.3. Target Product Type 17. About Us & Disclaimer
SummaryIndia non-alcoholic beverages market is growing at a robust growth rate owing to surge in sales through online platforms, increasing demand for non-fizzy drinks, and availability of wide range of products. Furthermore, there are extensive marketing strategies used by various brands and strong endorsements from movie stars that are the main driving force for soft drinks in India. In addition, the changing taste and preferences of consumers as well as increasing hydration awareness has led to an increase in the consumption of non-alcoholic beverages. Table of Contents1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis 4.1. Brand Awareness 4.2. Factors Influencing Purchase Decision 4.3. Frequency of Purchase 4.4. Source of Information 5. India Non-Alcoholic Beverages Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value & Volume 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Carbonated Beverage & Non-Carbonated Beverage) 5.2.2. By Packaging Type Market Share Analysis (Bottles, Cans and Others (Tetra packs, etc.)) 5.2.3. By Package Size Market Share Analysis (Below 250ml, 250ml–1Liters and Above 1Liters) 5.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis (Departmental Stores, Supermarket/Hypermarket, Convenience stores, Online and Others (Pharmacies etc.)) 5.2.5. By Regional Market Share Analysis 5.2.5.1. North India Market Share Analysis 5.2.5.2. West India Market Share Analysis 5.2.5.3. South India Market Share Analysis 5.2.5.4. East India Market Share Analysis 5.2.6. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2023) 5.3. India Non-Alcoholic Beverages Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Product Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Packaging Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Packet Size Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.5. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. India Carbonated Non-Alcoholic Beverages Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value & Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Category Market Share Analysis (Carbonated Soft drinks, Functional/Energy & Sports Drinks and Others (Iced Tea-Lemon, Soda, etc.)) 6.2.2. By Packaging Type Market Share Analysis 6.2.3. By Package Size Market Share Analysis 6.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 7. India Non-Carbonated Non-Alcoholic Beverages Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value & Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Category Market Share Analysis (Bottled Water, Fruit Juices & Flavored Drinks and Others (Dairy-based Drinks, Lipton Iced Tea, etc.)) 7.2.2. By Packaging Type Market Share Analysis 7.2.3. By Package Size Market Share Analysis 7.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 8. Market Dynamics 8.1. Drivers 8.1.1. Increasing health consciousness 8.1.2. Convenience of Ready-to-Drink (RTD) Products 8.1.3. Availability of wide range of products 8.2. Challenges 8.2.1. Excessive use of sugar in beverages 8.2.2. High Competition 9. Impact of COVID-19 on India Non-Alcoholic Beverages Market 9.1. Impact Assessment Model 9.1.1. Key Segments Impacted 9.1.2. Key Regions Impacted 10. Market Trends & Developments 10.1. Launch of various products 10.2. Increasing demand for organic products 10.3. Expansion of e-commerce channel 10.4. Marketing Strategies 10.5. Fusion of International Flavors 11. Porter’s Five Forces Model 11.1. Competitive Rivalry 11.2. Bargaining Power of Buyers 11.3. Bargaining Power of Suppliers 11.4. Threat of New Entrants 11.5. Threat of Substitutes 12. SWOT Analysis 12.1. Strengths 12.2. Weaknesses 12.3. Opportunities 12.4. Threats 13. Policy & Regulatory Landscape 14. India Economic Profile 15. Competitive Landscape 15.1. Company Profiles 15.1.1. Dabur India Limited 15.1.1.1. Company Details 15.1.1.2. Product & Services 15.1.1.3. Financials (As Per Availability) 15.1.1.4. Key market Focus & Geographical Presence 15.1.1.5. Recent Developments 15.1.1.6. Key Management Personnel 15.1.2. ITC Limited 15.1.2.1. Company Details 15.1.2.2. Product & Services 15.1.2.3. Financials (As Per Availability) 15.1.2.4. Key market Focus & Geographical Presence 15.1.2.5. Recent Developments 15.1.2.6. Key Management Personnel 15.1.3. Manpasand Beverages Limited 15.1.3.1. Company Details 15.1.3.2. Product & Services 15.1.3.3. Financials (As Per Availability) 15.1.3.4. Key market Focus & Geographical Presence 15.1.3.5. Recent Developments 15.1.3.6. Key Management Personnel 15.1.4. Nestle India Limited 15.1.4.1. Company Details 15.1.4.2. Product & Services 15.1.4.3. Financials (As Per Availability) 15.1.4.4. Key market Focus & Geographical Presence 15.1.4.5. Recent Developments 15.1.4.6. Key Management Personnel 15.1.5. Bisleri International Private Limited 15.1.5.1. Company Details 15.1.5.2. Product & Services 15.1.5.3. Financials (As Per Availability) 15.1.5.4. Key market Focus & Geographical Presence 15.1.5.5. Recent Developments 15.1.5.6. Key Management Personnel 15.1.6. Coca-Cola India Private Limited 15.1.6.1. Company Details 15.1.6.2. Product & Services 15.1.6.3. Financials (As Per Availability) 15.1.6.4. Key market Focus & Geographical Presence 15.1.6.5. Recent Developments 15.1.6.6. Key Management Personnel 15.1.7. Hector Beverages Private Limited 15.1.7.1. Company Details 15.1.7.2. Product & Services 15.1.7.3. Financials (As Per Availability) 15.1.7.4. Key market Focus & Geographical Presence 15.1.7.5. Recent Developments 15.1.7.6. Key Management Personnel 15.1.8. Parle Agro Pvt. Ltd 15.1.8.1. Company Details 15.1.8.2. Product & Services 15.1.8.3. Financials (As Per Availability) 15.1.8.4. Key market Focus & Geographical Presence 15.1.8.5. Recent Developments 15.1.8.6. Key Management Personnel 15.1.9. PepsiCo Holdings India Private Limited 15.1.9.1. Company Details 15.1.9.2. Product & Services 15.1.9.3. Financials (As Per Availability) 15.1.9.4. Key market Focus & Geographical Presence 15.1.9.5. Recent Developments 15.1.9.6. Key Management Personnel 15.1.10. Red Bull India Private Limited 15.1.10.1. Company Details 15.1.10.2. Product & Services 15.1.10.3. Financials (As Per Availability) 15.1.10.4. Key market Focus & Geographical Presence 15.1.10.5. Recent Developments 15.1.10.6. Key Management Personnel 16. Strategic Recommendations/Action Plan 16.1. Key Focus Areas 16.2. Target Regions 16.3. Target Product Type 17. 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