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紙製パッケージング市場レポート:製品タイプ別(段ボール箱、折りたたみ箱・ケース、液体板紙カートン、紙袋・サック、その他)、最終用途別(食品・飲料、Eコマース、電気・電子、ホームケア、パーソナルケア・化粧品、自動車・産業、ヘルスケア、その他)、地域別、企業分析 2024-2032


Paper Packaging Market Report by Product Type (Corrugated Boxes, Folding Boxes and Cases, Liquid Paperboard Cartons, Paper Bags and Sacks, and Others), End Use (Food & Beverage, E-Commerce, Electrical & Electronic, Home Care, Personal Care & Cosmetic, Automotive & Industrial, Healthcare, and Others), Regions and Company Analysis 2024-2032

紙パッケージング市場は2023年に3678億米ドルとなり、2024年から2032年までの年平均成長率は4.38%で、2032年までに5410億米ドルに達するだろう。 紙包装は、多様な品目を出荷し、保管し、保護するための適応性... もっと見る

 

 

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Renub Research
Renubリサーチ
2024年6月1日 US$2,790
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サマリー

紙パッケージング市場は2023年に3678億米ドルとなり、2024年から2032年までの年平均成長率は4.38%で、2032年までに5410億米ドルに達するだろう。

紙包装は、多様な品目を出荷し、保管し、保護するための適応性があり、経済的な方法である。また、購入者の要求や特定の製品を満たすために変更することができます。紙包装は、軽量、生分解性、リサイクル可能であることに加え、多くの利点があり、重要な部品となっている。消費者、政府、メディアは生産者に対し、より環境に優しい製品、包装、製造方法を提供するよう強調している。

紙製包装の市場シェアが伸びているのは、オンライン食品配送の増加によるもので、環境に配慮した包装が優先されている。企業や購買者がリサイクル可能、生分解性、再生可能な包装物質を最重要視しているため、紙ベースの包装ソリューションはますます需要が高まっている。食品・飲料業界では、プラスチック汚染とその環境への影響に対する意識の高まりから、使い捨てプラスチックから紙ベースの代替品への移行が進んでいる。この動きは市場の成長に拍車をかけている。

電子商取引の売上の伸びと紙器包装の需要の高まりが市場を牽引している。しかし、高性能な代替品の供給がその成長を抑制する可能性が高い。板紙包装は環境に優しい代替品であり、小さな設置面積で多数のサイズを合成できるため、ほとんどすべてのギブアップ消費者部門に適している。インドの電子商取引産業は、2017年の385億ドルから2026年には2,000億ドルに達すると予想されている。

紙包装に使用されるパルプのリサイクル可能性は、非常に大きなメリットである。リサイクルは、強力な廃棄物処理の必要性を減らし、埋立地の包装廃棄物の量を最小限に抑える。この慣行は、持続可能性を促進し、貴重な埋立地を節約し、より適切な環境に貢献するため、市場の成長にとって極めて重要である。


アジア太平洋紙包装市場

アジア太平洋市場は、トランジットパッケージング分野、顧客支出の拡大、急成長する製造センターによって推進されている。紙パルプへの依存度を高めているインドや中国をはじめとするアジア諸国の急速な成長は、この軌道の重要な原動力となっています。インド製紙工業協会は、2026-2027年度までにインドの紙消費量は毎年6-7%増加し、3,000万トンに達すると予測している。この成長の一番の原動力となるのは、小売業や識字率の向上、学校教育が進むことだろうと予測されている。

その多様な経済により、中国は、食事、飲料、ヘルスケア、消費財を含むユニークな産業にわたって数多くの包装の可能性を提供しています。中国国家統計局のデータによると、加工紙と段ボールの製造は需要の増加に対応して加速している。中国における加工紙と段ボールの累積生産量は、2023年8月の1,225万トンから、2024年1月と2月には約2,242万トンに達した。


紙包装市場の企業概要:

世界の紙パッケージング市場のリーダー企業には、Amcor、DS Smith PLC、Pactiv Evergreen Inc.、WestRock Company、Mondi Group Plc、Smurfit Kappa、Mayr-Melnhof Karton AG、Billerud、Stora Enso Oyj、Rengo Co.Ltd.である。


紙パッケージ市場のニュース

2024年3月-Sealed Air社は紙包装の需要に応えるため、全く新しい紙製バックサイドウェブを開発した。このバリア形成可能な紙にはFSC認可繊維が90%含まれており、PET/PEボトムウェブ包装と比較してプラスチック使用量を77%削減できる。
2024年1月:ITC Sunfeast Farmliteは、100%外装紙パッケージのSunfeast Farmliteダイジェスティブ・ビスケット・ファミリーを追加。紙パッケージはかわいらしく、人にやさしい。
2023年9月、プロアンパックは特許申請中のプロアクティブ・リサイクラブルRP-1000ハイバリア紙ベースの世代を提供した。この時代は、強力な水分バリアと耐油性により、お菓子、脱水フルーツ、フレーバーオートミールなどの乾燥食品に理想的である。
2023年9月英国で、Mondi と Veetee がプラスチック包装に代わり、リサイクル可能な機能性バリア紙を使用した一次乾燥米飯束を納入。
2023 年 5 月マースが英国で再生紙包装のイニシアチブを開始し、テスコが期間限定で新しい紙包装のマース・バーを販売。この取り組みにより、マース・バーに関連するプラスチック廃棄物が大幅に削減され、持続可能な包装の発展が期待される。
2023年4月M&Sは、紙箱と紙袋のデザインで、リサイクル可能な米と穀物の新しい包装ソリューションを導入した。顧客は各スタイルを自宅でリサイクルできる。紙ベースの袋には薄いプラスチックの層があり、食事の量を保つことができる。


製品タイプ - 世界の紙包装市場は5つの視点に分かれている:

1.段ボール箱
2.折りたたみボックスとケース
3.液体板紙カートン
4.紙袋・紙袋
5.その他


最終用途 - 世界の紙包装市場は8つの視点に分かれています:

1.食品と飲料
2.電子商取引
3.電気・電子
4.ホームケア
5.パーソナルケア&化粧品
6.自動車産業
7.ヘルスケア
8.その他


国別 - 世界の紙製パッケージ市場の25の視点別内訳

1.北米

1.1 米国
1.2 カナダ

2.ヨーロッパ

2.1 フランス
2.2 ドイツ
2.3 イタリア
2.4 スペイン
2.5 イギリス
2.6 ベルギー
2.7 オランダ
2.8 トルコ

3.アジア太平洋

3.1 中国
3.2 日本
3.3 インド
3.4 韓国
3.5 タイ
3.6 マレーシア
3.7 インドネシア
3.8 オーストラリア
3.9 ニュージーランド

4.ラテンアメリカ

4.1 ブラジル
4.2 メキシコ
4.3 アルゼンチン

5.中東・アフリカ

5.1 サウジアラビア
5.2 アラブ首長国連邦
5.3 南アフリカ


主要プレーヤーを4つの視点から網羅:

- 概要
- 最近の開発
- 最近1年間の製品ポートフォリオと製品発売
- 売上高


企業分析

1.アムコー
2.DSスミスPLC
3.パクチブ・エバーグリーン
4.ウェストロック社
5.モンディ・グループ
6.スマーフィット・カッパ
7.マイヤー・メルンホフ・カートンAG
8.ビラード
9.ストラ・エンソ社
10.レンゴーレンゴー

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目次

1.はじめに

2.研究方法

3.エグゼクティブサマリー

4.市場ダイナミクス

4.1 成長促進要因
4.2 課題


5.紙製包装の世界市場

6.紙製パッケージの世界市場シェア分析

6.1 製品タイプ
6.2 最終用途
6.3 国別


7.製品タイプ

7.1 段ボール箱
7.2 折りたたみボックスとケース
7.3 液体板紙カートン
7.4 紙袋・紙袋
7.5 その他


8.最終用途

8.1 食品・飲料
8.2 Eコマース
8.3 電気・電子
8.4 ホームケア
8.5 パーソナルケア&化粧品
8.6 自動車・産業
8.7 ヘルスケア
8.8 その他


9.国名

9.1 北米

9.1.1 アメリカ合衆国
9.1.2 カナダ

9.2 ヨーロッパ

9.2.1 フランス
9.2.2 ドイツ
9.2.3 イタリア
9.2.4 スペイン
9.2.5 イギリス
9.2.6 ベルギー
9.2.7 オランダ
9.2.8 トルコ

9.3 アジア太平洋

9.3.1 中国
9.3.2 日本
9.3.3 インド
9.3.4 韓国
9.3.5 タイ
9.3.6 マレーシア
9.3.7 インドネシア
9.3.8 オーストラリア
9.3.9 ニュージーランド

9.4 ラテンアメリカ

9.4.1 ブラジル
9.4.2 メキシコ
9.4.3 アルゼンチン

9.5 中東・アフリカ

9.5.1 サウジアラビア
9.5.2 アラブ首長国連邦
9.5.3 南アフリカ


10.ポーター5分析

10.1 買い手の交渉力
10.2 サプライヤーの交渉力
10.3 ライバルの度合い
10.4 新規参入の脅威
10.5 代替品の脅威


11.SWOT分析

11.1 強み
11.2 弱点
11.3 機会
11.4 脅威


12.主要プレーヤー

12.1 アムコー

12.1.1 概要
12.1.2 最近の開発
12.1.3 最近1年間の製品ポートフォリオと製品上市
12.1.4 収益

12.2 DSスミスPLC

12.2.1 概要
12.2.2 最近の開発
12.2.3 最近1年間の製品ポートフォリオと製品発売
12.2.4 収益

12.3 パクティブ・エバーグリーン社

12.3.1 概要
12.3.2 最近の開発
12.3.3 最近1年間の製品ポートフォリオと製品上市
12.3.4 収益

12.4 ウエストロック社

12.4.1 概要
12.4.2 最近の開発
12.4.3 最近1年間の製品ポートフォリオと製品発売
12.4.4 収益

12.5 モンディグループ

12.5.1 概要
12.5.2 最近の開発
12.5.3 最近1年間の製品ポートフォリオと製品発売
12.5.4 収益

12.6 スマーフィット・カッパ

12.6.1 概要
12.6.2 最近の開発
12.6.3 最近1年間の製品ポートフォリオと製品上市
12.6.4 収益

12.7 マイヤー・メルンホフ・カートンAG

12.7.1 概要
12.7.2 最近の開発
12.7.3 最近1年間の製品ポートフォリオと製品発売
12.7.4 収益

12.8 ビラード

12.8.1 概要
12.8.2 最近の開発
12.8.3 最近1年間の製品ポートフォリオと製品発売
12.8.4 収益

12.9 Stora Enso Oyj

12.9.1 概要
12.9.2 最近の開発
12.9.3 最近1年間の製品ポートフォリオと製品上市
12.9.4 収益

12.10 レンゴーLtd.

12.10.1 概要
12.10.2 最近の開発
12.10.3 直近1年間の製品ポートフォリオと発売製品
12.10.4 収益

 

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Summary

The Paper Packaging Market turned into US$ 367.8 billion in 2023 and will attain USD 541.0 billion via 2032, with a CAGR of 4.38% from 2024 to 2032.

Paper packaging is an adaptable and economical way to ship, shop, and guard diverse items. It can also be changed to satisfy the purchaser's requirements or a specific product. Paper packaging has many benefits, along with being light-weight, biodegradable, and recyclable, which makes it a vital component. Consumers, the government, and the media stress producers to offer more green products, packaging, and manufacturing methods.

The market share of paper packaging is growing because of the rise in online food deliveries, which prioritize green packaging alternatives. Paper based packaging solutions are increasingly in demand as companies and purchasers place a top priority on recyclable, biodegradable, and renewable packaging substances. The food and beverage industry have witnessed an exquisite transition from single-use plastics to paper-based alternatives because of the increased consciousness of plastic pollution and its environmental consequences. This move is riding the marketplace's growth.

The growth of E-trade sales and the growing demand for folded carton packaging are driving the marketplace. However, the supply of high-performance substitutes is likely to restrain its growth. Paperboard packaging is an environmentally pleasant alternative that can be synthetic in numerous sizes with a small footprint, making it appropriate for almost all give-up-consumer sectors. The Indian e-commerce industry is anticipated to reach $200 billion by 2026, up from $38.5 billion in 2017.

The recyclability of pulp utilized in paper packaging is an enormous benefit. Recycling reduces the need for strong waste disposal and minimizes the quantity of packaging waste in landfills. This practice is crucial for the marketplace's growth because it promotes sustainability and saves valuable landfill space, contributing to a more fit environment.


Asia Pacific Paper Packaging Market

The Asia-Pacific marketplace, set to expand extensively, is propelled by the transit packaging area, extended customer spending, and burgeoning manufacturing centers. The speedy growth of Asian international locations, along with India and China, which rely increasingly more on paper pulp, is an essential driving force behind this trajectory. The Indian Paper Manufacturers Association projects that through the financial year 2026–2027, India's paper consumption can have multiplied by 6–7% annually to 30 million tons. It is predicted that the upward push in prepared retail commerce and the increased cognizance of literacy and schooling might be the number-one drivers of this growth.

Due to its diverse economies, China offers numerous packaging possibilities across unique industries, including meals, beverages, healthcare, and consumer items. Data from the National Bureau of Statistics of China suggests that processed paper and cardboard manufacturing has accelerated in response to the growing demand. The cumulative production extent of processed paper and cardboard in China reached about 22.42 million metric tons in January and February 2024, up from 12.25 million in August 2023.


Paper Packaging Market Company Overview:

Some of the market leaders within the Global Paper Packaging Market include Amcor, DS Smith PLC, Pactiv Evergreen Inc., WestRock Company, Mondi Group Plc, Smurfit Kappa, Mayr-Melnhof Karton AG, Billerud, Stora Enso Oyj, and Rengo Co. Ltd.


Paper Packaging Market News:

March 2024—Sealed Air has advanced a brand-new paper backside web to meet the demand for paper packaging. The barrier-formable paper includes 90% FSC-licensed fibers and can reduce plastic usage by 77% compared to PET/PE bottom web packaging.
January 2024: ITC Sunfeast Farmlite added the Sunfeast Farmlite Digestive Biscuit Family with 100% outer paper packaging, making it the primary of its type. The paper packaging is both cute and person-friendly.
In September 2023, ProAmpac delivered the patent-pending ProAactive Recyclable RP-1000 High Barrier Paper based generation. This era is ideal for dry food objects like sweets, dehydrated fruit, and flavored oatmeal due to its robust moisture barrier and grease resistance.
September 2023: In the United Kingdom, Mondi and Veetee delivered the primary dry rice bundle made from recyclable functional barrier paper, replacing plastic packaging.
May 2023: Mars launched a recycled paper packaging initiative inside the UK, with Tesco wearing the brand new paper-wrapped Mars bars for a constrained time. This pass will considerably lessen plastic waste related to Mars bars, marking a promising development in sustainable packaging.
April 2023: M&S introduced a new recyclable rice and grain packing solution with paper box and bag designs. Customers can recycle each style at home. The paper based bags have a thin layer of plastic to keep meals quantity.


Product Type – Global Paper Packaging Market breakup in 5 viewpoints:

1. Corrugated Boxes
2. Folding Boxes and Cases
3. Liquid Paperboard Cartons
4. Paper Bags and Sacks
5. Others


End Use – Global Paper Packaging Market breakup in 8 viewpoints:

1. Food & Beverage
2. E-Commerce
3. Electrical & Electronic
4. Home Care
5. Personal Care & Cosmetic
6. Automotive & Industrial
7. Healthcare
8. Others


Country – Global Paper Packaging Market breakup in 25 viewpoints:

1. North America

1.1 United States
1.2 Canada

2. Europe

2.1 France
2.2 Germany
2.3 Italy
2.4 Spain
2.5 United Kingdom
2.6 Belgium
2.7 Netherlands
2.8 Turkey

3. Asia Pacific

3.1 China
3.2 Japan
3.3 India
3.4 South Korea
3.5 Thailand
3.6 Malaysia
3.7 Indonesia
3.8 Australia
3.9 New Zealand

4. Latin America

4.1 Brazil
4.2 Mexico
4.3 Argentina

5. Middle East & Africa

5.1 Saudi Arabia
5.2 UAE
5.3 South Africa


All the Key players have been covered from 4 Viewpoints:

• Overview
• Recent Development
• Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
• Revenue


Company Analysis:

1. Amcor
2. DS Smith PLC
3. Pactiv Evergreen Inc.
4. WestRock Company
5. Mondi Group Plc
6. Smurfit Kappa
7. Mayr-Melnhof Karton AG
8. Billerud
9. Stora Enso Oyj
10. Rengo Co. Ltd.



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Table of Contents

1. Introduction

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges


5. Global Paper Packaging Market

6. Global Paper Packaging Market Share Analysis

6.1 Product Type
6.2 End Use
6.3 Country


7. Product Type

7.1 Corrugated Boxes
7.2 Folding Boxes and Cases
7.3 Liquid Paperboard Cartons
7.4 Paper Bags and Sacks
7.5 Others


8. End Use

8.1 Food & Beverage
8.2 E-Commerce
8.3 Electrical & Electronic
8.4 Home Care
8.5 Personal Care & Cosmetic
8.6 Automotive & Industrial
8.7 Healthcare
8.8 Others


9. Country

9.1 North America

9.1.1 United States
9.1.2 Canada

9.2 Europe

9.2.1 France
9.2.2 Germany
9.2.3 Italy
9.2.4 Spain
9.2.5 United Kingdom
9.2.6 Belgium
9.2.7 Netherlands
9.2.8 Turkey

9.3 Asia Pacific

9.3.1 China
9.3.2 Japan
9.3.3 India
9.3.4 South Korea
9.3.5 Thailand
9.3.6 Malaysia
9.3.7 Indonesia
9.3.8 Australia
9.3.9 New Zealand

9.4 Latin America

9.4.1 Brazil
9.4.2 Mexico
9.4.3 Argentina

9.5 Middle East & Africa

9.5.1 Saudi Arabia
9.5.2 UAE
9.5.3 South Africa


10. Porter’s Five Analysis

10.1 Bargaining Power of Buyers
10.2 Bargaining Power of Suppliers
10.3 Degree of Rivalry
10.4 Threat of New Entrants
10.5 Threat of Substitutes


11. SWOT Analysis

11.1 Strength
11.2 Weakness
11.3 Opportunity
11.4 Threat


12. Key Players

12.1 Amcor

12.1.1 Overview
12.1.2 Recent Development
12.1.3 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
12.1.4 Revenue

12.2 DS Smith PLC

12.2.1 Overview
12.2.2 Recent Development
12.2.3 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
12.2.4 Revenue

12.3 Pactiv Evergreen Inc.

12.3.1 Overview
12.3.2 Recent Development
12.3.3 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
12.3.4 Revenue

12.4 WestRock Company

12.4.1 Overview
12.4.2 Recent Development
12.4.3 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
12.4.4 Revenue

12.5 Mondi Group Plc

12.5.1 Overview
12.5.2 Recent Development
12.5.3 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
12.5.4 Revenue

12.6 Smurfit Kappa

12.6.1 Overview
12.6.2 Recent Development
12.6.3 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
12.6.4 Revenue

12.7 Mayr-Melnhof Karton AG

12.7.1 Overview
12.7.2 Recent Development
12.7.3 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
12.7.4 Revenue

12.8 Billerud

12.8.1 Overview
12.8.2 Recent Development
12.8.3 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
12.8.4 Revenue

12.9 Stora Enso Oyj

12.9.1 Overview
12.9.2 Recent Development
12.9.3 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
12.9.4 Revenue

12.10 Rengo Co. Ltd.

12.10.1 Overview
12.10.2 Recent Development
12.10.3 Product Portfolio & Product Launch in Last 1 Year
12.10.4 Revenue

 

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