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腕時計の世界市場レポート:タイプ別(クォーツ時計、電子時計、機械式時計)、性別(男性、女性、ユニセックス)、価格帯別(高級品、非高級品)、流通チャネル別(ハイパーマーケット/スーパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン)、地域別、企業分析 2024-2032


Global Watch Market Report by Type (Quartz Watches, Electronic Watches, and Mechanical Watches), Gender (Men, Women, and Unisex), Price Range (Luxury and Non-Luxury), Distribution Channel (Hyper Market/Super Market, Convenience Stores, and Online), Region and Company Analysis 2024-2032

腕時計市場は、2023年の738億2000万米ドルから2032年には1148億1000万米ドルになると予測されている。Renub Researchによると、世界の時計市場は2024年から2032年にかけて年平均成長率5.03%で成長すると予測され... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Renub Research
Renubリサーチ
2024年6月1日 US$2,790
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210 英語

 

サマリー

腕時計市場は、2023年の738億2000万米ドルから2032年には1148億1000万米ドルになると予測されている。Renub Researchによると、世界の時計市場は2024年から2032年にかけて年平均成長率5.03%で成長すると予測されている。

時計は何世紀にもわたってステータスの象徴であった。精密さ、エレガンス、利便性を象徴している。単に審美的な魅力に惹かれて購入されることもあれば、1秒、あるいはミリ秒単位の正確さといった技術的な特徴に惹かれて購入されることもある。これこそが、時計がコレクターに好まれる理由なのだ。場合によっては、高額で取引されることもある。

時計市場は、経済的繁栄、ファッションやライフスタイルのトレンドの変化、大幅な技術進歩、中流階級の人口増加、高級アクセサリーの採用増加、強力なマーケティングとブランディング、オンライン小売とeコマースの急速な拡大などの要因によって推進されている。


世界の企業別腕時計販売

- 2023年、ロレックスは昨年124万個の時計を生産し、カルティエ、オーデマ・ピゲ、オメガ、リシャール・ミル、パテック・フィリップのような他のトップブランドを売上高で凌駕した。
- ロレックスは昨年124万個の時計を生産し、2023年にはカルティエ、オーデマ・ピゲ、オメガ、リシャール・ミル、パテック・フィリップといった他のトップブランドを売上で上回った。
- オーデマ・ピゲは、2023年の売上がわずかに増加すると発表した。オーデマ・ピゲは約5万1,000本を販売し、前年の2022年より2%増加した。
- パテック・フィリップは2023年に約7万本を販売し、前年比3%増となった。
- スウォッチは2022年、200万個以上を販売し、ブランドの売上高の73%に貢献したムーンスウォッチの成功により、ユニークな成長軌道を経験した。


国別時計販売

- モルガン・スタンレーは最近、中国のバイヤーが2023年のスイス時計の世界販売のほぼ30%に貢献したと報告した。
- インターナショナル・データ・コーポレーションによると、インドのウェアラブル市場は2023年に34%の著しい成長を記録し、過去最高の1億3420万個に達した。
- アラブ首長国連邦(UAE)では、2023年に計画外売買取引が大幅に増加し、前年比99%増となった。オフ・プランの売買取引件数は10,151件に達し、同年の総取引件数の76%を占めた。
- 2023 年、マレーシアは 20 億 8,000 万マレーシアリンギットの時計、部品 を輸出した。
- 英国で実施された調査によると、2023年から2025年の間に高級時計の購入を検討している消費者は13%。この割合は、ロンドン在住の消費者では22%に達する。
- スイスの時計産業は2023年に1,690万個の時計を販売し、2022年から7.7%増加した。
- 2023年フランス時計産業の輸出は11.2%増加し、価格200フランのものが全体の83%を占めた。3,000フラン以上の時計は9.4%増加したが、200~3,000フランの分野は2022年比で金額で0.9%、品目数で1.9%の微増であった。
- カナダへのスイス製腕時計の輸出は2022年に11.4%増加し、前年比5万点増の1,580万点となった。


中国時計市場

中国の時計市場では、特に若い世代の消費行動が年々変化している。Z世代とミレニアル世代は、高級品にとって最も価値のある消費者グループである。また、国際的な高級ブランドへの親近感も増しており、消費者は自分の美的感覚に合致し、感情的なニーズに応え、社会的地位を示すような腕時計を求めている。スイス時計産業連盟の公開データによると、中国へのスイス時計の輸入は2023年9月以降着実に増加しており、2021年以降の平均成長率は8.7%である。

 2023年8月には、新しく発売されたファーウェイ Watch four、ファーウェイ Watch 4 Proシリーズが人気を集めた。
 2022年11月に発売されたシャオミS2ウォッチは、アップルウォッチやサムスンギャラクシーウォッチ5と競合すると予想されている。


ウォッチ市場企業分析

世界の時計市場は、Fossil Group Inc.、Titan Company Limited、LVMH Group、Apple Inc.、Compagnie Financière Richemont S.A.、The Swatch Group Ltd.、Citizen Watch Co.Ltd.、セイコーグループ株式会社などである。


時計市場企業ニュース

 2023年11月、タイタン・ウォッチが宇宙をテーマにした時計「ステラ」コレクションを発表。インド初の宇宙飛行士であるラケッシュ・シャルマ中佐がお披露目。
 2023年8月、スイスの時計・宝飾専門店ブヘラがロレックスに買収される。
 2023年6月、サンローランとジラール・ペルゴがコラボレーションし、LEDディスプレイとクォーツムーブメント技術を搭載した限定デジタルウォッチ「キャスケット」を発表。
 2023年5月、タイメックス・グループが実店舗とオンライン・プラットフォームを含むジャスト・ウォッチを買収。
 2023年3月、ロレックスは洗練されたドレスウォッチから文字盤にカラフルな泡をあしらった驚きのタイムピースまで、9つのニューモデルを発表。このコレクションには、60年にわたりアイコンとして有名なレーシングクロックの最新モデルも含まれている。


タイプ - 3つの視点での市場内訳:

1.クォーツ時計
2.電子時計
3.機械式時計


性別 - 3つの視点からの市場区分:

1.男性
2.女性
3.ユニセックス


価格帯 - 市場を2つの視点から分析:

1.ラグジュアリー
2.ノンラグジュアリー


流通チャネル - 3つの視点からの市場細分化:

1.ハイパー市場/スーパー市場
2.コンビニエンスストア
3.オンライン


国別 - 25カ国の市場内訳:

1.北米

1.1 アメリカ合衆国
1.2 カナダ

2.ヨーロッパ

2.1 フランス
2.2 ドイツ
2.3 イタリア
2.4 スペイン
2.5 イギリス
2.6 ベルギー
2.7 オランダ
2.8 トルコ

3.アジア太平洋

3.1 中国
3.2 日本
3.3 インド
3.4 韓国
3.5 タイ
3.6 マレーシア
3.7 インドネシア
3.8 オーストラリア
3.9 ニュージーランド

4.ラテンアメリカ

4.1 ブラジル
4.2 メキシコ
4.3 アルゼンチン

5.中東・アフリカ

5.1 サウジアラビア
5.2 アラブ首長国連邦
5.3 南アフリカ


主要プレーヤーを3つの視点から網羅:

- 概要
- 最近の開発
- 収益分析


企業分析

1.フォッシル・グループ
2.タイタン・カンパニー・リミテッド
3.LVMHグループ
4.アップル社
5.リシュモン社
6.スウォッチ・グループ
7.シチズン時計シチズン時計
8.セイコーグループ

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目次

1.はじめに

2.研究方法

3.エグゼクティブサマリー

4.市場ダイナミクス

4.1 成長促進要因
4.2 課題


5.世界の時計市場

6.市場シェア

6.1 タイプ別
6.2 性別
6.3 価格帯別
6.4 流通チャネル別
6.5 国別


7.タイプ別

7.1 クアッツ時計
7.2 電子時計
7.3 機械式時計


8.性別

8.1 男性
8.2 女性
8.3 ユニセックス


9.価格帯

9.1 ラグジュアリー
9.2 ノンラグジュアリー


10.分布

10.1 ハイパーマーケット・スーパーマーケット
10.2 コンビニエンスストア
10.3 オンライン


11.国・地域

11.1 北米

11.1.1 アメリカ合衆国
11.1.2 カナダ

11.2 ヨーロッパ

11.2.1 フランス
11.2.2 ドイツ
11.2.3 イタリア
11.2.4 スペイン
11.2.5 イギリス
11.2.6 ベルギー
11.2.7 オランダ
11.2.8 トルコ

11.3 アジア太平洋

11.3.1 中国
11.3.2 日本
11.3.3 インド
11.3.4 韓国
11.3.5 タイ
11.3.6 マレーシア
11.3.7 インドネシア
11.3.8 オーストラリア
11.3.9 ニュージーランド

11.4 ラテンアメリカ

11.4.1 ブラジル
11.4.2 メキシコ
11.4.3 アルゼンチン

11.5 中東・アフリカ

11.5.1 サウジアラビア
11.5.2 アラブ首長国連邦
11.5.3 南アフリカ


12.ポーターのファイブフォース分析

12.1 買い手の交渉力
12.2 サプライヤーの交渉力
12.3 ライバルの度合い
12.4 新規参入の脅威
12.5 代替品の脅威


13.SWOT分析

13.1 強み
13.2 弱点
13.3 機会
13.4 脅威


14.主要プレーヤーの分析

14.1 Fossil Group Inc.

14.1.1 概要
14.1.2 主要人物
14.1.3 製品分析
14.1.4 最近の開発
14.1.5 収益分析

14.2 タイタン社

14.2.1 概要
14.2.2 主要人物
14.2.3 製品分析
14.2.4 最近の開発
14.2.5 収益分析

14.3 LVMHグループ

14.3.1 概要
14.3.2 キーパーソン
14.3.3 製品分析
14.3.4 最近の開発
14.3.5 収益分析

14.4 アップル社

14.4.1 概要
14.4.2 キーパーソン
14.4.3 製品分析
14.4.4 最近の開発
14.4.5 収益分析

14.5 リシュモン社

14.5.1 概要
14.5.2 キーパーソン
14.5.3 製品分析
14.5.4 最近の開発
14.5.5 収益分析

14.6 スウォッチ・グループ

14.6.1 概要
14.6.2 主要人物
14.6.3 製品分析
14.6.4 最近の開発
14.6.5 収益分析

14.7 シチズン時計Ltd.

14.7.1 概要
14.7.2 キーパーソン
14.7.3 製品分析
14.7.4 最近の開発
14.7.5 収益分析

14.8 セイコーグループ株式会社

14.8.1 概要
14.8.2 キーパーソン
14.8.3 製品分析
14.8.4 最近の開発
14.8.5 収益分析

 

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Summary

The Watch Market is expected to be worth US$ 114.81 Billion by 2032, up from US$ 73.82 Billion in 2023. According to Renub Research, the worldwide watch market is predicted to grow at a 5.03% CAGR from 2024 to 2032.

Watches have been a symbol of status for centuries. They represent precision, elegance, and convenience. Sometimes, people buy them merely for their aesthetic appeal, while at other times, people buy them for their technical features, such as being precise to the last second or even milliseconds. This is what makes watches such a desirable collectible. In some cases, they can even command high sums of money.

The watch market is propelled by factors such as growing economic prosperity, changing fashion and lifestyle trends, significant technological advancements, a rising middle-class population, increasing adoption of premium accessories, strong marketing and branding, and rapid online retail and e-commerce expansion.


Worldwide Watches Sold by Company

• In 2023, Rolex produced 1.24 million watches last year and outshone other top brands like Cartier, Audemars Piguet, Omega, Richard Mille, and Patek Philippe in sales.
• Rolex produced 1.24 million watches last year, outselling other top brands like Cartier, Audemars Piguet, Omega, Richard Mille, and Patek Philippe in 2023.
• Audemars Piguet has announced a slight uptick in sales for the year 2023. The company sold approximately 51,000 watches, which marks a 2% increase from their sales in the previous year, 2022.
• Patek Philippe sold around 70,000 watches in 2023, representing a 3% increase from the previous year.
• Swatch experienced a unique growth trajectory in 2022 thanks to the success of MoonSwatch, which sold over two million pieces and contributed to 73% of the brand's sales.


Country-wise Watches Sold

• Morgan Stanley has recently reported that Chinese buyers have contributed to almost 30% of the worldwide sales of Swiss watches in 2023.
• According to International Data Corporation, the wearable market in India recorded a remarkable growth of 34% in 2023, reaching a record high of 134.2 million units.
• The UAE saw a significant increase in off-plan sales transactions in 2023, with a 99% increase compared to the previous year. The total number of off-plan sales transactions reached 10,151, representing 76% of the total transactions for the year.
• 2023 Malaysia exported manufactured watches, clocks, and parts worth 2.08 Billion Malaysian ringgit.
• A survey conducted in the UK has found that 13% of consumers are considering buying a luxury watch between 2023 and 2025. The percentage rises to 22% for those living in London.
• The Swiss watch industry sold 16.9 million watches in 2023, a 7.7% increase from 2022.
• 2023 French watch industry exports increased by 11.2%, with 83% of total items priced at 200 francs. Watches priced over 3,000 francs saw a 9.4% increase, while the 200-3,000 francs segment saw a marginal rise of 0.9% by value and 1.9% by number of items compared to 2022.
• Swiss watch exports to Canada increased by 11.4% in 2022, with 15.8 million wristwatch items exported, up by 50,000 from the previous year.


China Watch Market

The ever-changing consumer behavior in the Chinese watch market, particularly among the younger generations, is rising yearly. Gen Z and millennials are among the most valuable consumer groups for luxury products. The local familiarity with international luxury brands has also increased, and consumers demand watches that align with their personalized aesthetics, cater to their emotional needs, and exemplify their social status. Swiss watch imports into China have been steadily increasing since September 2023, with an average growth rate of 8.7 percent since 2021, according to open data from the Federation of the Swiss Watch Industry.

 The newly launched Huawei Watch four, and Huawei Watch 4 Pro series were popular in August 2023.
 The Xiaomi S2 watch, released in November 2022, is expected to compete with the Apple Watch and Samsung Galaxy Watch 5.


Watch Market Company Analysis

The global watch market comprises significant companies such as Fossil Group Inc., Titan Company Limited, LVMH Group, Apple Inc., Compagnie Financière Richemont S.A, The Swatch Group Ltd, Citizen Watch Co. Ltd., and Seiko Group Corporation.


Watch Market Company News

 In November 2023, Titan Watches launched its Stellar collection of space-themed watches, which was unveiled by Wing Commander Rakesh Sharma, India's first astronaut.
 In August 2023, Bucherer, a Swiss retailer that specializes in watches and jewelry, was acquired by Rolex.
 In June 2023, Saint Laurent and Girard-Perregaux collaborated to create the Casquette, a limited-edition digital watch with an LED display and quartz movement technology.
 In May 2023, Timex Group acquired Just Watches, including its physical stores and online platform.
 In March 2023, Rolex introduced nine new models, ranging from a refined dress watch to a surprising timepiece with colorful bubbles on the dial. The collection also includes the latest iteration of a renowned racing clock that's been iconic for six decades.


Type – Market breakup in 3 viewpoints:

1. Quartz Watches
2. Electronic Watches
3. Mechanical Watches


Gender – Market breakup in 3 viewpoints:

1. Men
2. Women
3. Unisex


Price Range – Market breakup in 2 viewpoints:

1. Luxury
2. Non-Luxury


Distribution Channel – Market breakup in 3 viewpoints:

1. Hyper Market/Super Market
2. Convenience Stores
3. Online


Country – Market breakup of 25 Countries:

1. North America

1.1 United States
1.2 Canada

2. Europe

2.1 France
2.2 Germany
2.3 Italy
2.4 Spain
2.5 United Kingdom
2.6 Belgium
2.7 Netherland
2.8 Turkey

3. Asia Pacific

3.1 China
3.2 Japan
3.3 India
3.4 South Korea
3.5 Thailand
3.6 Malaysia
3.7 Indonesia
3.8 Australia
3.9 New Zealand

4. Latin America

4.1 Brazil
4.2 Mexico
4.3 Argentina

5. Middle East & Africa

5.1 Saudi Arabia
5.2 UAE
5.3 South Africa


All the Key players have been covered from 3 Viewpoints:

• Overview
• Recent Development
• Revenue Analysis


Company Analysis:

1. Fossil Group Inc.
2. Titan Company Limited
3. LVMH Group
4. Apple Inc.
5. Compagnie Financière Richemont S.A
6. The Swatch Group Ltd
7. Citizen Watch Co. Ltd.
8. Seiko Group Corporation



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Table of Contents

1. Introduction

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

4.1 Growth Drivers
4.2 Challenges


5. Global Watch Market

6. Market Share

6.1 By Type
6.2 By Gender
6.3 By Price Range
6.4 By Distribution Channel
6.5 By Countries


7. Type

7.1 Quatz Watches
7.2 Electronic Watches
7.3 Mechanical Watches


8. Gender

8.1 Men
8.2 Women
8.3 Unisex


9. Price Range

9.1 Luxury
9.2 Non-Luxury


10. Distribution

10.1 Hyper Market/Super Market
10.2 Convenience Stores
10.3 Online


11. Countries

11.1 North America

11.1.1 United States
11.1.2 Canada

11.2 Europe

11.2.1 France
11.2.2 Germany
11.2.3 Italy
11.2.4 Spain
11.2.5 United Kingdom
11.2.6 Belgium
11.2.7 Netherland
11.2.8 Turkey

11.3 Asia Pacific

11.3.1 China
11.3.2 Japan
11.3.3 India
11.3.4 South Korea
11.3.5 Thailand
11.3.6 Malaysia
11.3.7 Indonesia
11.3.8 Australia
11.3.9 New Zealand

11.4 Latin America

11.4.1 Brazil
11.4.2 Mexico
11.4.3 Argentina

11.5 Middle East & Africa

11.5.1 Saudi Arabia
11.5.2 UAE
11.5.3 South Africa


12. Porter’s Five Forces Analysis

12.1 Bargaining Power of Buyers
12.2 Bargaining Power of Suppliers
12.3 Degree of Rivalry
12.4 Threat of New Entrants
12.5 Threat of Substitutes


13. SWOT Analysis

13.1 Strength
13.2 Weakness
13.3 Opportunity
13.4 Threat


14. Key Players Analysis

14.1 Fossil Group Inc.

14.1.1 Overview
14.1.2 Key Persons
14.1.3 Product Analysis
14.1.4 Recent Development
14.1.5 Revenue Analysis

14.2 Titan Company Limited

14.2.1 Overview
14.2.2 Key Persons
14.2.3 Product Analysis
14.2.4 Recent Development
14.2.5 Revenue Analysis

14.3 LVMH Group

14.3.1 Overview
14.3.2 Key Persons
14.3.3 Product Analysis
14.3.4 Recent Development
14.3.5 Revenue Analysis

14.4 Apple Inc.

14.4.1 Overview
14.4.2 Key Persons
14.4.3 Product Analysis
14.4.4 Recent Development
14.4.5 Revenue Analysis

14.5 Compagnie Financière Richemont S.A

14.5.1 Overview
14.5.2 Key Persons
14.5.3 Product Analysis
14.5.4 Recent Development
14.5.5 Revenue Analysis

14.6 The Swatch Group Ltd

14.6.1 Overview
14.6.2 Key Persons
14.6.3 Product Analysis
14.6.4 Recent Development
14.6.5 Revenue Analysis

14.7 Citizen Watch Co. Ltd.

14.7.1 Overview
14.7.2 Key Persons
14.7.3 Product Analysis
14.7.4 Recent Development
14.7.5 Revenue Analysis

14.8 Seiko Group Corporation

14.8.1 Overview
14.8.2 Key Persons
14.8.3 Product Analysis
14.8.4 Recent Development
14.8.5 Revenue Analysis

 

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