世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

文房具の世界市場規模調査、製品別(紙ベース、インクベース、アートベース、その他)、用途別(教育機関、企業、その他)、地域別予測 2022-2028


Global Stationery Products Market Size study, by Product (Paper Based, Ink Based, Art based, Others), By Application (Educational Institutes, Corporates, Others) and Regional Forecasts 2022-2028

世界のステーショナリー製品市場は、2021年に約1285億米ドルと評価され、予測期間2022-2028年には5.10%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。世界の教育セクターは近い将来大幅に増加すると予想され... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2022年7月5日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
200 英語

 

サマリー

世界のステーショナリー製品市場は、2021年に約1285億米ドルと評価され、予測期間2022-2028年には5.10%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。世界の教育セクターは近い将来大幅に増加すると予想され、予測期間を通じて市場の成長を支えています。消費者のブランド意識の向上と自由裁量が高級筆記具市場を牽引し、予測期間を通じて世界の産業界に活力を与えている。世界的な識字率の向上や、高等教育に関心を持つ若者の増加が、市場拡大を促す重要な要因となっています。さらに、新興企業の数が大幅に増加していることも、市場拡大を後押ししています。NASSCOMの調査によると、2018年には1200を超える企業が設立されました。その結果、これらの産業における雇用の増加は、市場の拡大にかなりの影響を及ぼしています。政府の施策により、地方と都市部の両方で学校と大学の数が増加しており、これは市場の成長に直接的な影響を及ぼしています。一方、急速なデジタル化は、2022年から2028年の間に市場発展を阻害する。

文房具の世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、およびその他の地域です。アジア太平洋地域は、市場のリーダーとして浮上しました。様々な種類の文房具の利用率が高く、農村部と都市部の両方で教育施設の数が増加していることが、予測期間を通じてこの地域の市場を牽引しています。予測期間中、中東とアフリカの年平均成長率は6.1%と最も速くなると予想されます。中東諸国における教育意識の高まりや、女性の高等教育への進学の奨励が、この地域の産業成長をもたらしています。また、政府の努力や世界各国からの寄付により、アフリカ地域の学校数が増加していることも、同地域の市場拡大に寄与しています。


本レポートに含まれる主な市場関係者は以下の通りです:
ファーバーカストル(Faber-Castlle
3M
ステッドラー(Staedtler
マペッド
無印良品
アートライン
フルマーク
Reynolds Pens
リンク・ペン&プラスチック社
ミード
本調査の目的は、近年における様々なセグメント&国の市場規模を定義し、今後8年間の値を予測することである。本レポートは、調査対象地域や国ごとに、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。さらに、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、本レポートでは、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場での利用可能な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:
製品別
紙ベース
インクベース
アートベース
その他
用途別
教育機関
企業向け
その他
地域別
北アメリカ
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジア・パシフィック
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
ロアパック
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他の地域

さらに、本調査で考慮した年は以下の通りです:

過去年 - 2018年、2019年、2020年
基準年 - 2021年
予測期間 - 2022年~2028年

市場調査における世界の文房具製品市場のターゲットオーディエンス:

主要なコンサルティング会社およびアドバイザーの方々
大企業、中堅企業、中小企業
ベンチャーキャピタル
付加価値再販業者(VAR)
サードパーティナレッジプロバイダー
投資銀行家
投資家


ページTOPに戻る


目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2028 (USD Billion)
1.2.1. Stationery Products Market, by Region, 2020-2028 (USD Billion)
1.2.2. Stationery Products Market, by Product, 2020-2028 (USD Billion)
1.2.3. Stationery Products Market, by Application, 2020-2028 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Stationery Products Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Stationery Products Market Dynamics
3.1. Stationery Products Market Impact Analysis (2020-2028)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Extensive use of stationery products by the increasing youth demographic
3.1.1.2. Increasing government initiatives to raise literacy rates
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Rapid Digitalization
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Increasing brand awareness and disposable income
Chapter 4. Global Stationery Products Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2018-2028)
4.2. PEST Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.3. Investment Adoption Model
4.4. Analyst Recommendation & Conclusion
4.5. Top investment opportunity
4.6. Top winning strategies
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.1.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Stationery Products Market, by Product
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Stationery Products Market by Product, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Stationery Products Market Estimates & Forecasts by Product 2018-2028 (USD Billion)
6.4. Stationery Products Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Paper Based
6.4.2. Ink Based
6.4.3. Art based
6.4.4. Others
Chapter 7. Global Stationery Products Market, by Application
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Stationery Products Market by Application, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Stationery Products Market Estimates & Forecasts by Application 2018-2028 (USD Billion)
7.4. Stationery Products Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Educational Institutes
7.4.2. Corporates
7.4.3. Others
Chapter 8. Global Stationery Products Market, Regional Analysis
8.1. Stationery Products Market, Regional Market Snapshot
8.2. North America Stationery Products Market
8.2.1. U.S. Stationery Products Market
8.2.1.1. Product breakdown estimates & forecasts, 2018-2028
8.2.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2018-2028
8.2.2. Canada Stationery Products Market
8.3. Europe Stationery Products Market Snapshot
8.3.1. U.K. Stationery Products Market
8.3.2. Germany Stationery Products Market
8.3.3. France Stationery Products Market
8.3.4. Spain Stationery Products Market
8.3.5. Italy Stationery Products Market
8.3.6. Rest of Europe Stationery Products Market
8.4. Asia-Pacific Stationery Products Market Snapshot
8.4.1. China Stationery Products Market
8.4.2. India Stationery Products Market
8.4.3. Japan Stationery Products Market
8.4.4. Australia Stationery Products Market
8.4.5. South Korea Stationery Products Market
8.4.6. Rest of Asia Pacific Stationery Products Market
8.5. Latin America Stationery Products Market Snapshot
8.5.1. Brazil Stationery Products Market
8.5.2. Mexico Stationery Products Market
8.6. Rest of The World Stationery Products Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Top Market Strategies
9.2. Company Profiles
9.2.1. Faber-Castlle
9.2.1.1. Key Information
9.2.1.2. Overview
9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.2.1.4. Product Summary
9.2.1.5. Recent Developments
9.2.2. 3M
9.2.3. Staedtler
9.2.4. Maped
9.2.5. Muji
9.2.6. Artline
9.2.7. Fullmark
9.2.8. Reynolds Pens
9.2.9. Linc Pens & Plastics Ltd.
9.2.10. Mead
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Global Stationery Products Market is valued approximately USD 128.5 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 5.10% over the forecast period 2022-2028. The worldwide education sector is expected to increase significantly in the near future, supporting market growth throughout the projected period. Consumers' increasing brand awareness and discretionary money are driving the market for luxury pens, which is providing an upthrust to the worldwide industry throughout the forecast period. Growing literacy rates throughout the world, as well as a rising number of young people interested in higher education, are important drivers driving market expansion. Furthermore, the significant increase in the number of start-ups is driving market expansion. According to a NASSCOM survey, over 1200 businesses were founded in 2018. As a result, increased employment in these industries has a considerable influence on market growth. Government measures have increased the number of schools and colleges in both rural and urban regions, which has a direct influence on market growth. Rapid digitization, on the other hand, will stifle market development between 2022 and 2028.

The key regions considered for the Global Stationery Products Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. Asia Pacific emerged as the market leader. The high utilization of various types of stationery items, as well as a rising number of educational establishments in both rural and urban regions, will drive the regional market throughout the projection period. In the projection period, the Middle East and Africa are expected to grow at the fastest CAGR of 6.1 percent. Increasing education awareness in Middle Eastern nations, as well as encouraging females to pursue higher education, has resulted in regional industrial growth. The rise in the number of schools in African areas as a result of government efforts and contributions from across the world has contributed to market expansion in the region.


Major market player included in this report are:
Faber-Castlle
3M
Staedtler
Maped
Muji
Artline
Fullmark
Reynolds Pens
Linc Pens & Plastics Ltd.
Mead
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming eight years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within each of the regions and countries involved in the study. Furthermore, the report also caters the detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, the report shall also incorporate available opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Product:
Paper Based
Ink Based
Art based
Others
By Application:
Educational Institutes
Corporates
Others
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World

Furthermore, years considered for the study are as follows:

Historical year – 2018, 2019, 2020
Base year – 2021
Forecast period – 2022 to 2028

Target Audience of the Global Stationery Products Market in Market Study:

Key Consulting Companies & Advisors
Large, medium-sized, and small enterprises
Venture capitalists
Value-Added Resellers (VARs)
Third-party knowledge providers
Investment bankers
Investors



ページTOPに戻る


Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2028 (USD Billion)
1.2.1. Stationery Products Market, by Region, 2020-2028 (USD Billion)
1.2.2. Stationery Products Market, by Product, 2020-2028 (USD Billion)
1.2.3. Stationery Products Market, by Application, 2020-2028 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Stationery Products Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Stationery Products Market Dynamics
3.1. Stationery Products Market Impact Analysis (2020-2028)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Extensive use of stationery products by the increasing youth demographic
3.1.1.2. Increasing government initiatives to raise literacy rates
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Rapid Digitalization
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Increasing brand awareness and disposable income
Chapter 4. Global Stationery Products Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2018-2028)
4.2. PEST Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.3. Investment Adoption Model
4.4. Analyst Recommendation & Conclusion
4.5. Top investment opportunity
4.6. Top winning strategies
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.1.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Stationery Products Market, by Product
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Stationery Products Market by Product, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Stationery Products Market Estimates & Forecasts by Product 2018-2028 (USD Billion)
6.4. Stationery Products Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Paper Based
6.4.2. Ink Based
6.4.3. Art based
6.4.4. Others
Chapter 7. Global Stationery Products Market, by Application
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Stationery Products Market by Application, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Stationery Products Market Estimates & Forecasts by Application 2018-2028 (USD Billion)
7.4. Stationery Products Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Educational Institutes
7.4.2. Corporates
7.4.3. Others
Chapter 8. Global Stationery Products Market, Regional Analysis
8.1. Stationery Products Market, Regional Market Snapshot
8.2. North America Stationery Products Market
8.2.1. U.S. Stationery Products Market
8.2.1.1. Product breakdown estimates & forecasts, 2018-2028
8.2.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2018-2028
8.2.2. Canada Stationery Products Market
8.3. Europe Stationery Products Market Snapshot
8.3.1. U.K. Stationery Products Market
8.3.2. Germany Stationery Products Market
8.3.3. France Stationery Products Market
8.3.4. Spain Stationery Products Market
8.3.5. Italy Stationery Products Market
8.3.6. Rest of Europe Stationery Products Market
8.4. Asia-Pacific Stationery Products Market Snapshot
8.4.1. China Stationery Products Market
8.4.2. India Stationery Products Market
8.4.3. Japan Stationery Products Market
8.4.4. Australia Stationery Products Market
8.4.5. South Korea Stationery Products Market
8.4.6. Rest of Asia Pacific Stationery Products Market
8.5. Latin America Stationery Products Market Snapshot
8.5.1. Brazil Stationery Products Market
8.5.2. Mexico Stationery Products Market
8.6. Rest of The World Stationery Products Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Top Market Strategies
9.2. Company Profiles
9.2.1. Faber-Castlle
9.2.1.1. Key Information
9.2.1.2. Overview
9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.2.1.4. Product Summary
9.2.1.5. Recent Developments
9.2.2. 3M
9.2.3. Staedtler
9.2.4. Maped
9.2.5. Muji
9.2.6. Artline
9.2.7. Fullmark
9.2.8. Reynolds Pens
9.2.9. Linc Pens & Plastics Ltd.
9.2.10. Mead
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(消費財)の最新刊レポート

Bizwit Research & Consulting LLP社の消費者向けグッズ・サービス分野での最新刊レポート


よくあるご質問


Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?


Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/20 10:28

158.95 円

165.20 円

201.28 円

ページTOPに戻る