世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

文房具製品の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、用途別(教育機関、企業、その他)、地域別、セグメント別予測、2024年~2030年


Stationery Products Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product, By Application (Educational Institutes, Corporates, Others), By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030

ステーショナリー製品市場の成長と動向 世界の文房具製品市場規模は、2030年には1,519億6,000万米ドルに達すると予想され、2024年から2030年までの年平均成長率は4.4%と予測されている。教育機関数の急増と、... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2024年8月28日 US$3,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
100 英語

 

サマリー

ステーショナリー製品市場の成長と動向

世界の文房具製品市場規模は、2030年には1,519億6,000万米ドルに達すると予想され、2024年から2030年までの年平均成長率は4.4%と予測されている。教育機関数の急増と、若年層の高等教育志向が、世界的な市場成長の顕著な要因となっている。

紙ベースのセグメントは2023年に30.6%の最大シェアを占めた。デジタル化が産業界を直撃しているにもかかわらず、印刷用の紙の使用量は変わらない。また、インドなどでは指導機関の数が増加しており、予測期間中に同分野を牽引する可能性が高い。インクベースのセグメントは、予測期間中最も速いCAGR 4.9%で拡大すると予想される。ステータスシンボルとしての高級ペンのトレンドの高まりが市場を牽引している。さらに、製品革新が市場成長の顕著な要因であることが判明している。例えば、防水インクペンやRGBペンの導入が市場の成長を促進している。

教育機関は、最大のアプリケーション・セグメントであり、予測期間中にそれを占めた。地方における学校や大学の急増がこのセグメントを牽引している。企業部門は予測期間中CAGR 5.3%で拡大すると予測されている。民間企業部門だけでなく、政府部門でも紙、ステープラー、接着剤などのアイテムの高い使用率が市場を牽引している。

アジア太平洋地域は最大の文房具製品市場であり、2023年の全体売上高の32.7%を占めている。インドは主要市場の一つである。伝統的な方法から新しい文房具アイテムへの置き換えによる農村部での製品使用の増加が、同地域の市場成長を促進している。

文房具製品市場レポートハイライト

- 紙ベースのセグメントが文房具製品市場をリードし、2023年には30.6%のシェアを占める

- 南アフリカやサウジアラビアなどの国々では、教育機関の増加による教育トレンドの高まりから、大きな成長が見込まれる

- 用途別では、教育機関が予測期間で最も急成長が見込まれる

ページTOPに戻る


目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.2.市場の定義
1.3.情報調達
1.3.1.購入データベース
1.3.2.GVRの内部データベース
1.3.3.二次情報源と第三者の視点
1.3.4.一次調査
1.4.情報分析
1.4.1.データ分析モデル
1.5.市場形成とデータの可視化
1.6.データの検証と公開
第2章.エグゼクティブ・サマリー
2.1.市場概要
2.2.セグメント別スナップショット
2.3.競合環境スナップショット
第3章.ステーショナリー製品市場の変数、トレンド、スコープ
3.1.市場の系譜
3.1.1.親市場の展望
3.1.2.関連市場の見通し
3.2.産業バリューチェーン分析
3.2.1.販売/小売チャネル分析
3.2.2.利益率分析
3.3.市場ダイナミクス
3.3.1.市場促進要因分析
3.3.2.市場阻害要因分析
3.3.3.業界の課題
3.3.4.産業機会
3.4.業界分析ツール
3.4.1.ポーターのファイブフォース分析
3.5.市場参入戦略
第4章 消費者行動分析消費者行動分析
4.1.デモグラフィック分析
4.2.消費者の動向と嗜好
4.3.購買決定に影響を与える要因
4.4.消費者の製品採用動向
4.5.考察と提言
第5章.文房具製品市場:製品推定と動向分析
5.1.製品動向分析と市場シェア、2023年・2030年
5.2.ステーショナリー製品市場:製品別推定・予測、2018〜2030年 (百万米ドル)
5.2.1.紙ベース
5.2.1.1.紙ベースの市場推定と予測、2018〜2030年(USD Million)
5.2.2.インクベース
5.2.2.1.インクベースの市場推定と予測、2018~2030年(USD Million)
5.2.3.アートベース
5.2.3.1.アートベース市場の推定と予測、2018~2030年(USD Million)
5.2.4.その他
5.2.4.1.その他市場の推定と予測、2018~2030年(USD Million)
第6章.文房具製品市場用途別推定と動向分析
6.1.用途別動向分析と市場シェア、2023年〜2030年
6.2.文房具製品市場:用途別推定・予測、2018〜2030年(百万米ドル)
6.2.1.教育機関
6.2.1.1.教育機関市場の推定と予測、2018~2030年(USD Million)
6.2.2.企業
6.2.2.1.法人市場の推定と予測、2018~2030年(USD Million)
6.2.3.その他
6.2.3.1.その他市場の推定と予測、2018~2030年(USD Million)
第7章.文房具製品市場地域別推定と動向分析
7.1.文房具製品市場シェア、地域別、2023年〜2030年(USD Million)
7.2.北米
7.2.1.北米の文房具製品市場の推定と予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
7.2.2.米国
7.2.2.1.米国の文房具製品市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.3.欧州
7.3.1.欧州の文房具製品市場の推定と予測、2018年〜2030年(USD Million)
7.3.2.英国
7.3.2.1.イギリスの文房具製品市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.3.3.ドイツ
7.3.3.1.ドイツの文房具製品市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.4.アジア太平洋
7.4.1.アジア太平洋地域の文房具製品市場の推定と予測、2018年〜2030年(USD Million)
7.4.2.中国
7.4.2.1.中国の文房具製品市場の推定と予測、2018年〜2030年(USD Million)
7.4.3.インド
7.4.3.1.インドの文房具製品市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.5.中南米
7.5.1.中南米の文房具製品市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.5.2.ブラジル
7.5.2.1.ブラジルの文房具製品市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.6.中東・アフリカ
7.6.1.中東・アフリカの文房具製品市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
7.6.2.サウジアラビア
7.6.2.1.サウジアラビアの文房具製品市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Million)
第8章 競争環境競合情勢
8.1.主要市場参入企業の最新動向と影響分析
8.2.企業の分類
8.3.企業ヒートマップ分析
8.4.企業プロフィール
8.4.1.ファーバーカステル
8.4.1.1.参加企業の概要
8.4.1.2.業績
8.4.1.3.製品ベンチマーク
8.4.1.4.最近の動向/戦略的イニシアティブ
8.4.2.3M
8.4.2.1.参加企業の概要
8.4.2.2.業績
8.4.2.3.製品ベンチマーク
8.4.2.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
8.4.3.ステッドラーSE
8.4.3.1.参加企業の概要
8.4.3.2.財務実績
8.4.3.3.製品ベンチマーク
8.4.3.4.最近の動向/戦略的イニシアティブ
8.4.4.マペッド
8.4.4.1.参加企業の概要
8.4.4.2.財務パフォーマンス
8.4.4.3.製品ベンチマーク
8.4.4.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
8.4.5.無印良品インド
8.4.5.1.参加企業の概要
8.4.5.2.業績
8.4.5.3.製品ベンチマーク
8.4.5.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
8.4.6.アートライン・インディア
8.4.6.1.参加企業の概要
8.4.6.2.業績
8.4.6.3.製品ベンチマーク
8.4.6.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
8.4.7.フルマーク
8.4.7.1.参加企業の概要
8.4.7.2.業績
8.4.7.3.製品ベンチマーク
8.4.7.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
8.4.8.レイノルドペン
8.4.8.1.参加企業の概要
8.4.8.2.業績
8.4.8.3.製品ベンチマーク
8.4.8.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
8.4.9.リンク・ペン&プラスチック社
8.4.9.1.参加企業の概要
8.4.9.2.業績
8.4.9.3.製品ベンチマーク
8.4.9.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
8.4.10.ミード
8.4.10.1.参加企業の概要
8.4.10.2.業績
8.4.10.3.製品ベンチマーク
8.4.10.4.最近の動向/戦略的イニシアティブ

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Stationery Products Market Growth & Trends

The global stationery products market size is expected to reach USD 151.96 billion in 2030 and is projected to grow at a CAGR of 4.4% from 2024 to 2030. Rapid rise in the number of educational institutions and inclination of the young population towards higher education across the globe are the prominent factors for the market growth.

The paper based segment held the largest share of 30.6% in 2023. Despite digitization hitting the industries, the usage of paper for printing remains the same. Growth in the number of coaching institutions in countries such as India is also likely to driving the segment in the forecast period. The ink based segment is expected to expand at the fastest CAGR of 4.9% over the forecast period. Growing trend of luxury pens as a status symbol is driving the market. Furthermore, product innovation is found to be the prominent factor for the market growth. For instance, introduction of waterproof ink pens and RGB pens has fuelled the market growth.

Educational institute is the largest application segment and it accounted during forcast. Rapid rise in the number of schools and colleges in rural areas has driven the segment. The corporate sector is anticipated to expand at a CAGR of 5.3% over the forecast period. High usage of items such as paper, staplers, and adhesives in the government sector as well in the private corporate sector is driving the market.

Asia Pacific is the largest regional stationery products market and the region accounted for 32.7% share of the overall revenue in 2023. India is one of the leading markets. Growing usage of the product in the rural areas due to replacement of traditional methods with the new stationery items is propelling the market growth in the region.

Stationery Products Market Report Highlights

• The paper based segment led the stationery products market and held a share of 30.6% in 2023

• Countries such as South Africa and Saudi Arabia are projected to witness significant growth due to growing trend of education, which has led to an increase in the number of educational institutes

• By application, educational institutes are expected to witness the fastest growth in the forecast period.



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation& Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Snapshot
2.2. Segment Snapshot
2.3. Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. Stationery Products Market Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.1.1. Parent Market Outlook
3.1.2. Related Market Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.2.1. Sales/Retail Channel Analysis
3.2.2. Profit Margin Analysis
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Driver Analysis
3.3.2. Market Restraint Analysis
3.3.3. Industry Challenges
3.3.4. Industry Opportunities
3.4. Industry Analysis Tools
3.4.1. Porter’s Five Forces Analysis
3.5. Market Entry Strategies
Chapter 4. Consumer Behavior Analysis
4.1. Demographic Analysis
4.2. Consumer Trends & Preferences
4.3. Factors Influencing Buying Decisions
4.4. Consumer Product Adoption Trends
4.5. Observations & Recommendations
Chapter 5. Stationery Products Market: Product Estimates & Trend Analysis
5.1. Product Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
5.2. Stationery Products Market Estimates & Forecast, By Product, 2018 to 2030 (USD Million)
5.2.1. Paper Based
5.2.1.1. Paper Based Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
5.2.2. Ink Based
5.2.2.1. Ink Based Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
5.2.3. Art Based
5.2.3.1. Art Based Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
5.2.4. Others
5.2.4.1. Others Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
Chapter 6. Stationery Products Market: Application Estimates & Trend Analysis
6.1. Application Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
6.2. Stationery Products Market Estimates & Forecast, By Application, 2018 to 2030 (USD Million)
6.2.1. Educational Institutes
6.2.1.1. Educational Institutes Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
6.2.2. Corporates
6.2.2.1. Corporates Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
6.2.3. Others
6.2.3.1. Others Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
Chapter 7. Stationery Products Market: Regional Estimates & Trend Analysis
7.1. Stationery Products Market Share, By Region, 2023 & 2030 (USD Million)
7.2. North America
7.2.1. North America Stationery Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.2.2. U.S.
7.2.2.1. U.S. Stationery Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3. Europe
7.3.1. Europe Stationery Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.2. UK
7.3.2.1. UK Stationery Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3.3. Germany
7.3.3.1. Germany Stationery Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4. Asia Pacific
7.4.1. Asia Pacific Stationery Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.2. China
7.4.2.1. China Stationery Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4.3. India
7.4.3.1. India Stationery Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.5. Central & South America
7.5.1. Central & South America Stationery Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.5.2. Brazil
7.5.2.1. Brazil Stationery Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.6. Middle East and Africa
7.6.1. Middle East and Africa Stationery Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.6.2. Saudi Arabia
7.6.2.1. Saudi Arabia Stationery Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 8. Competitive Landscape
8.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
8.2. Company Categorization
8.3. Company Heat Map Analysis
8.4. Company Profiles
8.4.1. Faber-Castell
8.4.1.1. Participant’s Overview
8.4.1.2. Financial Performance
8.4.1.3. Product Benchmarking
8.4.1.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.2. 3M
8.4.2.1. Participant’s Overview
8.4.2.2. Financial Performance
8.4.2.3. Product Benchmarking
8.4.2.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.3. STAEDTLER SE
8.4.3.1. Participant’s Overview
8.4.3.2. Financial Performance
8.4.3.3. Product Benchmarking
8.4.3.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.4. Maped
8.4.4.1. Participant’s Overview
8.4.4.2. Financial Performance
8.4.4.3. Product Benchmarking
8.4.4.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.5. MUJI INDIA.
8.4.5.1. Participant’s Overview
8.4.5.2. Financial Performance
8.4.5.3. Product Benchmarking
8.4.5.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.6. Artline India.
8.4.6.1. Participant’s Overview
8.4.6.2. Financial Performance
8.4.6.3. Product Benchmarking
8.4.6.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.7. Fullmark Pte Ltd.
8.4.7.1. Participant’s Overview
8.4.7.2. Financial Performance
8.4.7.3. Product Benchmarking
8.4.7.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.8. Reynold Pens
8.4.8.1. Participant’s Overview
8.4.8.2. Financial Performance
8.4.8.3. Product Benchmarking
8.4.8.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.9. Linc Pens & Plastics Ltd.
8.4.9.1. Participant’s Overview
8.4.9.2. Financial Performance
8.4.9.3. Product Benchmarking
8.4.9.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.10. Mead
8.4.10.1. Participant’s Overview
8.4.10.2. Financial Performance
8.4.10.3. Product Benchmarking
8.4.10.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


Grand View Research社はどのような調査会社ですか?


グランドビューリサーチ(Grand View Research)は通信技術、化学品、材料、ヘルスケア、エネルギーなど広範な市場を対象にした調査報告書を出版しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/09/18 10:27

142.62 円

159.07 円

190.53 円

ページTOPに戻る