インドのメタバース市場:コンポーネント別(ハードウェア、ソフトウェア)、プラットフォーム別(デスクトップ、モバイル)、技術別(ブロックチェーン、仮想現実(VR)&拡張現実(AR)、複合現実(MR))、用途別(ゲーム、オンラインショッピング、コンテンツ作成、ソーシャルメディア、その他)、エンドユーザー別(BFSI、小売、製造、メディア&エンターテイメント、教育、航空宇宙&防衛、その他)、地域別、市場競争予測&機会、2028年度India Metaverse Market By Component (Hardware and Software), By Platform (Desktop and Mobile), By Technology (Blockchain, Virtual Reality (VR) & Augmented Reality (AR) and Mixed Reality (MR)), By Application (Gaming, Online Shopping, Content Creation, Social Media and Others), By End User (BFSI, Retail, Manufacturing, Media & Entertainment, Education, Aerospace & Defense and Others), By Region, Competition Forecast & Opportunities, 2028F インドのメタバース市場は、物理的なメタバース空間に対する企業の投資の増加とともに、複合現実(MR)の牽引力と人気の高まりによって成長している。拡張現実(AR)と仮想現実(VR)技術における最先端ソリュー... もっと見る
サマリーインドのメタバース市場は、物理的なメタバース空間に対する企業の投資の増加とともに、複合現実(MR)の牽引力と人気の高まりによって成長している。拡張現実(AR)と仮想現実(VR)技術における最先端ソリューションの開発が、企業の拡大を後押しする重要な要素の一つとなっている。インドでは、複数の企業がユーザー向けに仮想世界や没入型体験を創造している。この市場の成長ポテンシャルを利用しようとするベンチャーキャピタルは、これらの企業に大規模な投資を行っている。さらに、5Gインフラへの投資や新興企業とのコラボレーションが、メタバース需要をさらに押し上げている。デジタル・インディア・イニシアチブのような政府の施策、自立の強調は、メタバースへの需要をさらに高めている。多くの企業が費用対効果の高いソリューションとしてメタバースを採用している。ビデオゲームはインドのメタバース産業の成長において重要な役割を果たしている。さらに、モノのインターネット(IoT)、クラウドコンピューティング、人工知能(AI)のような新しいデジタル時代の技術を活用することで、企業がデジタルトランスフォーメーションに向けて前進し、新たなビジネス成果を生み出すことを可能にし、その結果、異なるソフトウェアに依存することを可能にするデジタル時代のネットワーキングに対する需要の高まりによって、市場は牽引されると予測される。さらに、特にスマートデバイスユーザーの増加により、リーズナブルなコストで最高の顧客体験を提供することへの注目が高まっており、予測期間を通じてインドのメタバース市場の発展を促進している。メタバースとは、仮想的に改善された物理的現実とデジタル現実の融合によって生み出される共同体的な仮想3D共有環境のことである。永続的なメタバースが提供する没入体験の増大。完全なメタバースは、どのメーカーにもコントロールされず、どのデバイスでも動作する。デジタル通貨と非腐敗性トークンの使用により、独自の仮想経済(NFT)を持つことになる。次に来る仮想世界と現実世界の相互作用はメタバースと呼ばれる。人々はメタバースを使って物理的な活動を改善したり、模倣したりできるようになる。このテクノロジーはまだ初期段階にあるが、急速に業界の重要な要素になりつつある。メタバースが可能にする迅速でより良い協力と共創の結果、顧客はより深い洞察とより効率的なテストとトレーニングに加えて、より良いサービスと新しいビジネスチャンスを提供される。このような背景から、リンクされたデバイスやシステムからのリアルタイムの情報、ユーザーとのインタラクション、クリエイティブな広告、シンプルな取引、バーチャルなイベント機会などを提供するメタバースの可能性を、企業はすでにあらゆる場所で活用している。メタバースは、永続的、分散的、協調的、相互運用可能な可能性とビジネスモデルを可能にし、企業がデジタルビジネスを拡大することを可能にする。ゲーム、空間コンピューティング、仮想空間、共有体験、トークン化された資産、デジタルヒューマンなどは、メタバース・サービス・プロバイダーが提供している機会の一部である。メタバースは、トレーニング、製品設計とテスト、従業員や顧客とより効果的に関わるためのバーチャルプレゼンス構築に理想的なテクノロジーの1つです。 ゲーム業界におけるメタバースの採用 インドのメタバースビジネスの拡大は、ビデオゲームに大きな影響を受けている。ビデオゲームの人気上昇と、モバイルゲームなどの新しいゲームプラットフォームの出現が、この拡大に大きく寄与している。ビデオゲームの普及に伴い、バーチャルリアリティやゲームリストといった新しいゲーム技術が開発されてきた。より没入感のあるゲーム体験をプレイヤーに提供するため、複数のゲームクリエイターがVRをタイトルに導入するケースが増えている。また、多人数同時参加型オンラインゲーム(MMO)のように、仮想環境でプレイヤー同士が交流するようなゲームジャンルも、メタバースにおけるビデオゲームの普及によって発展してきた。さらに、Zepeto、Sandbox、Minecraft、RobloxのようなVRゲームは、Z世代やY世代の注目を集めている。複数の企業が、3D再構築、拡張現実、IoT、人工知能、ブロックチェーンなど、ゲーム用途のメタバースへの投資に継続的に関心を寄せており、メタバース・ゲーム・アプリケーションの強固で高度な反復を生み出している。さらに、Loka、XR Central、Zippyなど、大規模なプライベート・エクイティやベンチャー・キャピタル・ファンドの支援を受けているインドの新興企業もメタバース領域に投資し、活動しており、今後数年でさらに新しい企業が市場に参入する。したがって、国内企業だけでなく国際企業もゲーム業界でメタバースを急速に採用することが、インドメタバース市場の成長につながると考えられます。 メタバースの未来を形成するNFTとブロックチェーン ブロックチェーンとNFT(non-fungible tokens)テクノロジーは、ここ数年で急速に普及した他のテクノロジーと同様に、市場でも人気が高まっています。メタバースは、拡張現実(AR)や仮想現実(Virtual Reality)技術を主にブロックチェーン・プラットフォーム上で利用し、セキュリティと分散化を実現します。NFTを利用することで、ユーザーは仮想世界を通じてほとんどあらゆるものを売買、譲渡することができる。さらに、デジタルアートや仮想商品、個人的な体験といったデジタル資産の安全なNFTを作成し、資産としてメタバースのブロックチェーン上に保管することもできる。これは、メタバースのユーザーがこれらのNFTを暗号通貨と交換して他のメタバース・エンティティーを購入したり、いつでも現金化して不換紙幣と交換したりできる、自立したデジタル経済へと発展する可能性がある。NFT技術により、個人はメタバース内で画像、動画、音声などのデジタル資産の所有権を持つことができる。さらに、各社は5Gの通信範囲を全国の新たな場所にまで拡大しており、銀行や金融機関における高度なデータ共有を促進するための物理的インフラの構築が必要となっている。従って、NFTとブロックチェーンの利用拡大がインドメタバース市場の成長に寄与している。 複合現実(MR)の牽引力と人気の高まり 拡張現実(AR)と仮想現実(VR)デバイスの成長により、インドは急速にメタバース技術のハブになりつつある。複合現実は、最新情報へのアクセスや専門家による遠隔サポートなど、企業にメリットをもたらす技術として人気を集めており、トレーナーは集中的なOJTを受けることができる。さらに、インド政府、MeitY Startup Hub (MSH)、Metaのような大企業が協力してスタートアップ・イニシアチブを立ち上げ、拡張現実(XR)技術に基づく製品やソリューションを開発する40人の初期段階の起業家を支援することになった。最近、インドのナレンドラ・モディ首相は、2022年4月にニューデリーにプラダン・マントリ・サングラハレー(PMミュージアム)をオープンした。AR/VRのような技術を活用することで、Tagbinというインドのスタートアップ企業と他の技術パートナーは、推定4000万米ドル(300クロー)で博物館をデジタル化することができた。例えば、VR機器を使用せずにスマートフォンからアクセスできるメタバース体験「Flipverse」を提供するFlipkartのような数多くのeコマース企業が、顧客に革新的な体験を提供し、3D仮想現実で物を購入している。インドのメタバース市場はまだ黎明期にあるため、拡大するにつれて適応力が高まり、新しい技術に対応できるようになるだろう。これに加えて、新興企業の世界的なハブとしての地位も強化されるかもしれない。したがって、複合現実(MR)の牽引力と人気の高まりが、インド市場におけるメタバースの成長をもたらしている。 市場区分 インドのメタバース市場は、コンポーネント、プラットフォーム、テクノロジー、アプリケーション、エンドユーザーに基づいて分割される。コンポーネントに基づいて、市場はハードウェアとソフトウェアに分けられる。プラットフォーム別では、デスクトップとモバイルに分けられる。技術に基づくと、市場はブロックチェーン、仮想現実(VR)&拡張現実(AR)、複合現実(MR)に分けられる。アプリケーションに基づくと、市場はゲーム、オンラインショッピング、コンテンツ作成、ソーシャルメディア、その他に分類される。エンドユーザー別では、BFSI、小売、製造、メディア&エンターテインメント、教育、航空宇宙&防衛、その他に分類される。 市場プレイヤー インドメタバース市場の主な市場プレイヤーは、Hyperlink InfoSystem、Tata Consultancy Services Limited、Fingent Global Solutions Pvt.Ltd.、Deloitte Touche Tohmatsu India, LLP、Tech Mahindra Ltd、Travancore Analytics Private Limited、Infosys Technologies Private Limited、Accenture India Private Limited、Capgemini India Private Limited、Antier Solutions Pvt.Ltd.などである。 レポートの範囲 本レポートでは、インドのメタバース市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています: - インドのメタバース市場:コンポーネント別 o ハードウェア ソフトウェア - インドのメタバース市場:プラットフォーム別 o デスクトップ モバイル - インドのメタバース市場:技術別 o ブロックチェーン o バーチャルリアリティ(VR)&拡張現実(AR) o 複合現実(MR) - インドのメタバース市場:用途別 o ゲーム o オンラインショッピング o コンテンツ制作 o ソーシャルメディア o その他 - インドのメタバース市場、エンドユーザー別 o BFSI o 小売業 o 製造業 o メディア&エンターテインメント o 教育 o 航空宇宙・防衛 o その他 - インドのメタバース市場、地域別 東部 西 北 南 競合状況 企業プロフィール:インドのメタバース市場に存在する主要企業の詳細分析。 利用可能なカスタマイズ: Tech Sci Research社は、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。本レポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Product Overview1.1. Market Definition 1.2. Scope of the Market 1.2.1. Markets Covered 1.2.2. Years Considered for Study 1.2.3. Key Market Segmentations 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Impact of COVID-19 on India Metaverse Market 4. Executive Summary 5. Voice of Customers 6. India Metaverse Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Component (Hardware and Software) 6.2.2. By Platform (Desktop and Mobile) 6.2.3. By Technology (Blockchain, Virtual Reality (VR) & Augmented Reality (AR) and Mixed Reality (MR)) 6.2.4. By Application (Gaming, Online Shopping, Content Creation, Social Media and Others) 6.2.5. By End-User (BFSI, Retail, Manufacturing, Media & Entertainment, Education, Aerospace & Defense and Others) 6.2.6. By Region (East, West, North, South) 6.3. By Company (2022) 6.4. Market Map 7. East India Metaverse Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Component 7.2.2. By Platform 7.2.3. By Technology 7.2.4. By Application 7.2.5. By End-User 8. West India Metaverse Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Component 8.2.2. By Platform 8.2.3. By Technology 8.2.4. By Application 8.2.5. By End-User 9. North India Metaverse Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Component 9.2.2. By Platform 9.2.3. By Technology 9.2.4. By Application 9.2.5. By End-User 10. South India Metaverse Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Component 10.2.2. By Platform 10.2.3. By Technology 10.2.4. By Application 10.2.5. By End-User 11. Market Dynamics 11.1. Drivers 11.1.1. Adoption of Metaverse in Gaming Industry 11.1.2. NFT and Blockchain Reshaping the Future of Metaverse 11.1.3. Rising Traction & Popularity of Mixed Reality (MR) 11.2. Challenges 11.2.1. Lack of Human Resources and Skills 11.2.2. Risks Related to Data Privacy & Security 12. Market Trends & Developments 12.1. Adoption of Metaverse in Healthcare 12.2. The Growth in the Startups 12.3. Increasing Private Investment 13. Mergers & Acquisitions/ Recent Development 14. Policy & Regulatory Framework 15. Company Profiles 15.1. Hyperlink InfoSystem 15.1.1. Business Overview 15.1.2. Key Revenue and Financials (If Available) 15.1.3. Recent Developments 15.1.4. Key Personnel 15.1.5. Key Product/Services 15.2. Tata Consultancy Services Limited 15.2.1. Business Overview 15.2.2. Key Revenue and Financials (If Available) 15.2.3. Recent Developments 15.2.4. Key Personnel 15.2.5. Key Product/Services 15.3. Fingent Global Solutions Pvt. Ltd. 15.3.1. Business Overview 15.3.2. Key Revenue and Financials (If Available) 15.3.3. Recent Developments 15.3.4. Key Personnel 15.3.5. Key Product/Services 15.4. Deloitte Touche Tohmatsu India, LLP 15.4.1. Business Overview 15.4.2. Key Revenue and Financials (If Available) 15.4.3. Recent Developments 15.4.4. Key Personnel 15.4.5. Key Product/Services 15.5. Tech Mahindra Ltd 15.5.1. Business Overview 15.5.2. Key Revenue and Financials (If Available) 15.5.3. Recent Developments 15.5.4. Key Personnel 15.5.5. Key Product/Services 15.6. Travancore Analytics Private Limited 15.6.1. Business Overview 15.6.2. Key Revenue and Financials (If Available) 15.6.3. Recent Developments 15.6.4. Key Personnel 15.6.5. Key Product/Services 15.7. Infosys Technologies Private Limited 15.7.1. Business Overview 15.7.2. Key Revenue and Financials (If Available) 15.7.3. Recent Developments 15.7.4. Key Personnel 15.7.5. Key Product/Services 15.8. Accenture India Private Limited 15.8.1. Business Overview 15.8.2. Key Revenue and Financials (If Available) 15.8.3. Recent Developments 15.8.4. Key Personnel 15.8.5. Key Product/Services 15.9. Capgemini India Private Limited 15.9.1. Business Overview 15.9.2. Key Revenue and Financials (If Available) 15.9.3. Recent Developments 15.9.4. Key Personnel 15.9.5. Key Product/Services 15.10. Antier Solutions Pvt. Ltd. 15.10.1. Business Overview 15.10.2. Key Revenue and Financials (If Available) 15.10.3. Recent Developments 15.10.4. Key Personnel 15.10.5. Key Product/Services 16.Strategic Recommendations 17.About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
SummaryIndia Metaverse Market is growing owing to rising traction & popularity of mixed reality (MR) along with rising enterprises’ investment in physical metaverse space. One of the key elements fueling the expansion of businesses in developing the cutting-edge solutions in Augmented Reality (AR) & Virtual Reality (VR) technologies. In India, several businesses are creating virtual worlds and immersive experiences for users. Large investments are being made in these enterprises by venture capital firms, who seek to take advantage of this market's growth potential. Moreover, 5G infrastructure investments and collaborations in the startup have further boosted the demand for metaverse. Government’s measures such as Digital India initiative, emphasis on self-reliance is further increasing the demand for metaverse. Many enterprises are adopting metaverse as a cost-effective solution. Video games play a crucial role in the growth of the metaverse industry in India. Moreover, the market is anticipated to be driven by rising demand for digital age networking, which enables businesses to progress towards digital transformation and produce new business outcomes by utilizing new digital age technologies like the internet of things (IoT), cloud computing, and artificial intelligence (AI) and thus relying on different software. Additionally, the growing focus on providing the best customer experience at a reasonable cost, especially due to increasing smart devices users promotes the development of the metaverse market of India throughout the forecast period. Table of Contents1. Product Overview1.1. Market Definition 1.2. Scope of the Market 1.2.1. Markets Covered 1.2.2. Years Considered for Study 1.2.3. Key Market Segmentations 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Impact of COVID-19 on India Metaverse Market 4. Executive Summary 5. Voice of Customers 6. India Metaverse Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Component (Hardware and Software) 6.2.2. By Platform (Desktop and Mobile) 6.2.3. By Technology (Blockchain, Virtual Reality (VR) & Augmented Reality (AR) and Mixed Reality (MR)) 6.2.4. By Application (Gaming, Online Shopping, Content Creation, Social Media and Others) 6.2.5. By End-User (BFSI, Retail, Manufacturing, Media & Entertainment, Education, Aerospace & Defense and Others) 6.2.6. By Region (East, West, North, South) 6.3. By Company (2022) 6.4. Market Map 7. East India Metaverse Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Component 7.2.2. By Platform 7.2.3. By Technology 7.2.4. By Application 7.2.5. By End-User 8. West India Metaverse Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Component 8.2.2. By Platform 8.2.3. By Technology 8.2.4. By Application 8.2.5. By End-User 9. North India Metaverse Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Component 9.2.2. By Platform 9.2.3. By Technology 9.2.4. By Application 9.2.5. By End-User 10. South India Metaverse Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Component 10.2.2. By Platform 10.2.3. By Technology 10.2.4. By Application 10.2.5. By End-User 11. Market Dynamics 11.1. Drivers 11.1.1. Adoption of Metaverse in Gaming Industry 11.1.2. NFT and Blockchain Reshaping the Future of Metaverse 11.1.3. Rising Traction & Popularity of Mixed Reality (MR) 11.2. Challenges 11.2.1. Lack of Human Resources and Skills 11.2.2. Risks Related to Data Privacy & Security 12. Market Trends & Developments 12.1. Adoption of Metaverse in Healthcare 12.2. The Growth in the Startups 12.3. Increasing Private Investment 13. Mergers & Acquisitions/ Recent Development 14. Policy & Regulatory Framework 15. Company Profiles 15.1. Hyperlink InfoSystem 15.1.1. Business Overview 15.1.2. Key Revenue and Financials (If Available) 15.1.3. Recent Developments 15.1.4. Key Personnel 15.1.5. Key Product/Services 15.2. Tata Consultancy Services Limited 15.2.1. Business Overview 15.2.2. Key Revenue and Financials (If Available) 15.2.3. Recent Developments 15.2.4. Key Personnel 15.2.5. Key Product/Services 15.3. Fingent Global Solutions Pvt. Ltd. 15.3.1. Business Overview 15.3.2. Key Revenue and Financials (If Available) 15.3.3. Recent Developments 15.3.4. Key Personnel 15.3.5. Key Product/Services 15.4. Deloitte Touche Tohmatsu India, LLP 15.4.1. Business Overview 15.4.2. Key Revenue and Financials (If Available) 15.4.3. Recent Developments 15.4.4. Key Personnel 15.4.5. Key Product/Services 15.5. Tech Mahindra Ltd 15.5.1. Business Overview 15.5.2. Key Revenue and Financials (If Available) 15.5.3. Recent Developments 15.5.4. Key Personnel 15.5.5. Key Product/Services 15.6. Travancore Analytics Private Limited 15.6.1. Business Overview 15.6.2. Key Revenue and Financials (If Available) 15.6.3. Recent Developments 15.6.4. Key Personnel 15.6.5. Key Product/Services 15.7. Infosys Technologies Private Limited 15.7.1. Business Overview 15.7.2. Key Revenue and Financials (If Available) 15.7.3. Recent Developments 15.7.4. Key Personnel 15.7.5. Key Product/Services 15.8. Accenture India Private Limited 15.8.1. Business Overview 15.8.2. Key Revenue and Financials (If Available) 15.8.3. Recent Developments 15.8.4. Key Personnel 15.8.5. Key Product/Services 15.9. Capgemini India Private Limited 15.9.1. Business Overview 15.9.2. Key Revenue and Financials (If Available) 15.9.3. Recent Developments 15.9.4. Key Personnel 15.9.5. Key Product/Services 15.10. Antier Solutions Pvt. Ltd. 15.10.1. Business Overview 15.10.2. Key Revenue and Financials (If Available) 15.10.3. Recent Developments 15.10.4. Key Personnel 15.10.5. Key Product/Services 16.Strategic Recommendations 17.About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
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2024/12/20 10:28 158.95 円 165.20 円 201.28 円 |