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インドのメタバース市場:コンポーネント別(ハードウェア、ソフトウェア)、プラットフォーム別(デスクトップ、モバイル)、技術別(ブロックチェーン、仮想現実(VR)&拡張現実(AR)、複合現実(MR))、用途別(ゲーム、オンラインショッピング、コンテンツ作成、ソーシャルメディア、その他)、エンドユーザー別(BFSI、小売、製造、メディア&エンターテイメント、教育、航空宇宙&防衛、その他)、地域別、市場競争予測&機会、2028年度


India Metaverse Market By Component (Hardware and Software), By Platform (Desktop and Mobile), By Technology (Blockchain, Virtual Reality (VR) & Augmented Reality (AR) and Mixed Reality (MR)), By Application (Gaming, Online Shopping, Content Creation, Social Media and Others), By End User (BFSI, Retail, Manufacturing, Media & Entertainment, Education, Aerospace & Defense and Others), By Region, Competition Forecast & Opportunities, 2028F

インドのメタバース市場は、物理的なメタバース空間に対する企業の投資の増加とともに、複合現実(MR)の牽引力と人気の高まりによって成長している。拡張現実(AR)と仮想現実(VR)技術における最先端ソリュー... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年10月3日 US$3,500
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75 英語

 

サマリー

インドのメタバース市場は、物理的なメタバース空間に対する企業の投資の増加とともに、複合現実(MR)の牽引力と人気の高まりによって成長している。拡張現実(AR)と仮想現実(VR)技術における最先端ソリューションの開発が、企業の拡大を後押しする重要な要素の一つとなっている。インドでは、複数の企業がユーザー向けに仮想世界や没入型体験を創造している。この市場の成長ポテンシャルを利用しようとするベンチャーキャピタルは、これらの企業に大規模な投資を行っている。さらに、5Gインフラへの投資や新興企業とのコラボレーションが、メタバース需要をさらに押し上げている。デジタル・インディア・イニシアチブのような政府の施策、自立の強調は、メタバースへの需要をさらに高めている。多くの企業が費用対効果の高いソリューションとしてメタバースを採用している。ビデオゲームはインドのメタバース産業の成長において重要な役割を果たしている。さらに、モノのインターネット(IoT)、クラウドコンピューティング、人工知能(AI)のような新しいデジタル時代の技術を活用することで、企業がデジタルトランスフォーメーションに向けて前進し、新たなビジネス成果を生み出すことを可能にし、その結果、異なるソフトウェアに依存することを可能にするデジタル時代のネットワーキングに対する需要の高まりによって、市場は牽引されると予測される。さらに、特にスマートデバイスユーザーの増加により、リーズナブルなコストで最高の顧客体験を提供することへの注目が高まっており、予測期間を通じてインドのメタバース市場の発展を促進している。
メタバースとは、仮想的に改善された物理的現実とデジタル現実の融合によって生み出される共同体的な仮想3D共有環境のことである。永続的なメタバースが提供する没入体験の増大。完全なメタバースは、どのメーカーにもコントロールされず、どのデバイスでも動作する。デジタル通貨と非腐敗性トークンの使用により、独自の仮想経済(NFT)を持つことになる。次に来る仮想世界と現実世界の相互作用はメタバースと呼ばれる。人々はメタバースを使って物理的な活動を改善したり、模倣したりできるようになる。このテクノロジーはまだ初期段階にあるが、急速に業界の重要な要素になりつつある。メタバースが可能にする迅速でより良い協力と共創の結果、顧客はより深い洞察とより効率的なテストとトレーニングに加えて、より良いサービスと新しいビジネスチャンスを提供される。このような背景から、リンクされたデバイスやシステムからのリアルタイムの情報、ユーザーとのインタラクション、クリエイティブな広告、シンプルな取引、バーチャルなイベント機会などを提供するメタバースの可能性を、企業はすでにあらゆる場所で活用している。メタバースは、永続的、分散的、協調的、相互運用可能な可能性とビジネスモデルを可能にし、企業がデジタルビジネスを拡大することを可能にする。ゲーム、空間コンピューティング、仮想空間、共有体験、トークン化された資産、デジタルヒューマンなどは、メタバース・サービス・プロバイダーが提供している機会の一部である。メタバースは、トレーニング、製品設計とテスト、従業員や顧客とより効果的に関わるためのバーチャルプレゼンス構築に理想的なテクノロジーの1つです。
ゲーム業界におけるメタバースの採用
インドのメタバースビジネスの拡大は、ビデオゲームに大きな影響を受けている。ビデオゲームの人気上昇と、モバイルゲームなどの新しいゲームプラットフォームの出現が、この拡大に大きく寄与している。ビデオゲームの普及に伴い、バーチャルリアリティやゲームリストといった新しいゲーム技術が開発されてきた。より没入感のあるゲーム体験をプレイヤーに提供するため、複数のゲームクリエイターがVRをタイトルに導入するケースが増えている。また、多人数同時参加型オンラインゲーム(MMO)のように、仮想環境でプレイヤー同士が交流するようなゲームジャンルも、メタバースにおけるビデオゲームの普及によって発展してきた。さらに、Zepeto、Sandbox、Minecraft、RobloxのようなVRゲームは、Z世代やY世代の注目を集めている。複数の企業が、3D再構築、拡張現実、IoT、人工知能、ブロックチェーンなど、ゲーム用途のメタバースへの投資に継続的に関心を寄せており、メタバース・ゲーム・アプリケーションの強固で高度な反復を生み出している。さらに、Loka、XR Central、Zippyなど、大規模なプライベート・エクイティやベンチャー・キャピタル・ファンドの支援を受けているインドの新興企業もメタバース領域に投資し、活動しており、今後数年でさらに新しい企業が市場に参入する。したがって、国内企業だけでなく国際企業もゲーム業界でメタバースを急速に採用することが、インドメタバース市場の成長につながると考えられます。
メタバースの未来を形成するNFTとブロックチェーン
ブロックチェーンとNFT(non-fungible tokens)テクノロジーは、ここ数年で急速に普及した他のテクノロジーと同様に、市場でも人気が高まっています。メタバースは、拡張現実(AR)や仮想現実(Virtual Reality)技術を主にブロックチェーン・プラットフォーム上で利用し、セキュリティと分散化を実現します。NFTを利用することで、ユーザーは仮想世界を通じてほとんどあらゆるものを売買、譲渡することができる。さらに、デジタルアートや仮想商品、個人的な体験といったデジタル資産の安全なNFTを作成し、資産としてメタバースのブロックチェーン上に保管することもできる。これは、メタバースのユーザーがこれらのNFTを暗号通貨と交換して他のメタバース・エンティティーを購入したり、いつでも現金化して不換紙幣と交換したりできる、自立したデジタル経済へと発展する可能性がある。NFT技術により、個人はメタバース内で画像、動画、音声などのデジタル資産の所有権を持つことができる。さらに、各社は5Gの通信範囲を全国の新たな場所にまで拡大しており、銀行や金融機関における高度なデータ共有を促進するための物理的インフラの構築が必要となっている。従って、NFTとブロックチェーンの利用拡大がインドメタバース市場の成長に寄与している。
複合現実(MR)の牽引力と人気の高まり
拡張現実(AR)と仮想現実(VR)デバイスの成長により、インドは急速にメタバース技術のハブになりつつある。複合現実は、最新情報へのアクセスや専門家による遠隔サポートなど、企業にメリットをもたらす技術として人気を集めており、トレーナーは集中的なOJTを受けることができる。さらに、インド政府、MeitY Startup Hub (MSH)、Metaのような大企業が協力してスタートアップ・イニシアチブを立ち上げ、拡張現実(XR)技術に基づく製品やソリューションを開発する40人の初期段階の起業家を支援することになった。最近、インドのナレンドラ・モディ首相は、2022年4月にニューデリーにプラダン・マントリ・サングラハレー(PMミュージアム)をオープンした。AR/VRのような技術を活用することで、Tagbinというインドのスタートアップ企業と他の技術パートナーは、推定4000万米ドル(300クロー)で博物館をデジタル化することができた。例えば、VR機器を使用せずにスマートフォンからアクセスできるメタバース体験「Flipverse」を提供するFlipkartのような数多くのeコマース企業が、顧客に革新的な体験を提供し、3D仮想現実で物を購入している。インドのメタバース市場はまだ黎明期にあるため、拡大するにつれて適応力が高まり、新しい技術に対応できるようになるだろう。これに加えて、新興企業の世界的なハブとしての地位も強化されるかもしれない。したがって、複合現実(MR)の牽引力と人気の高まりが、インド市場におけるメタバースの成長をもたらしている。
市場区分
インドのメタバース市場は、コンポーネント、プラットフォーム、テクノロジー、アプリケーション、エンドユーザーに基づいて分割される。コンポーネントに基づいて、市場はハードウェアとソフトウェアに分けられる。プラットフォーム別では、デスクトップとモバイルに分けられる。技術に基づくと、市場はブロックチェーン、仮想現実(VR)&拡張現実(AR)、複合現実(MR)に分けられる。アプリケーションに基づくと、市場はゲーム、オンラインショッピング、コンテンツ作成、ソーシャルメディア、その他に分類される。エンドユーザー別では、BFSI、小売、製造、メディア&エンターテインメント、教育、航空宇宙&防衛、その他に分類される。
市場プレイヤー
インドメタバース市場の主な市場プレイヤーは、Hyperlink InfoSystem、Tata Consultancy Services Limited、Fingent Global Solutions Pvt.Ltd.、Deloitte Touche Tohmatsu India, LLP、Tech Mahindra Ltd、Travancore Analytics Private Limited、Infosys Technologies Private Limited、Accenture India Private Limited、Capgemini India Private Limited、Antier Solutions Pvt.Ltd.などである。
レポートの範囲
本レポートでは、インドのメタバース市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- インドのメタバース市場:コンポーネント別
o ハードウェア
ソフトウェア
- インドのメタバース市場:プラットフォーム別
o デスクトップ
モバイル
- インドのメタバース市場:技術別
o ブロックチェーン
o バーチャルリアリティ(VR)&拡張現実(AR)
o 複合現実(MR)
- インドのメタバース市場:用途別
o ゲーム
o オンラインショッピング
o コンテンツ制作
o ソーシャルメディア
o その他
- インドのメタバース市場、エンドユーザー別
o BFSI
o 小売業
o 製造業
o メディア&エンターテインメント
o 教育
o 航空宇宙・防衛
o その他
- インドのメタバース市場、地域別
東部
西


競合状況
企業プロフィール:インドのメタバース市場に存在する主要企業の詳細分析。
利用可能なカスタマイズ:
Tech Sci Research社は、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。本レポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

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目次

1. Product Overview
1.1. Market Definition
1.2. Scope of the Market
1.2.1. Markets Covered
1.2.2. Years Considered for Study
1.2.3. Key Market Segmentations
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Impact of COVID-19 on India Metaverse Market
4. Executive Summary
5. Voice of Customers
6. India Metaverse Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Component (Hardware and Software)
6.2.2. By Platform (Desktop and Mobile)
6.2.3. By Technology (Blockchain, Virtual Reality (VR) & Augmented Reality (AR) and Mixed Reality (MR))
6.2.4. By Application (Gaming, Online Shopping, Content Creation, Social Media and Others)
6.2.5. By End-User (BFSI, Retail, Manufacturing, Media & Entertainment, Education, Aerospace & Defense and Others)
6.2.6. By Region (East, West, North, South)
6.3. By Company (2022)
6.4. Market Map
7. East India Metaverse Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Component
7.2.2. By Platform
7.2.3. By Technology
7.2.4. By Application
7.2.5. By End-User
8. West India Metaverse Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Component
8.2.2. By Platform
8.2.3. By Technology
8.2.4. By Application
8.2.5. By End-User
9. North India Metaverse Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Component
9.2.2. By Platform
9.2.3. By Technology
9.2.4. By Application
9.2.5. By End-User
10. South India Metaverse Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Component
10.2.2. By Platform
10.2.3. By Technology
10.2.4. By Application
10.2.5. By End-User
11. Market Dynamics
11.1. Drivers
11.1.1. Adoption of Metaverse in Gaming Industry
11.1.2. NFT and Blockchain Reshaping the Future of Metaverse
11.1.3. Rising Traction & Popularity of Mixed Reality (MR)
11.2. Challenges
11.2.1. Lack of Human Resources and Skills
11.2.2. Risks Related to Data Privacy & Security
12. Market Trends & Developments
12.1. Adoption of Metaverse in Healthcare
12.2. The Growth in the Startups
12.3. Increasing Private Investment
13. Mergers & Acquisitions/ Recent Development
14. Policy & Regulatory Framework
15. Company Profiles
15.1. Hyperlink InfoSystem
15.1.1. Business Overview
15.1.2. Key Revenue and Financials (If Available)
15.1.3. Recent Developments
15.1.4. Key Personnel
15.1.5. Key Product/Services
15.2. Tata Consultancy Services Limited
15.2.1. Business Overview
15.2.2. Key Revenue and Financials (If Available)
15.2.3. Recent Developments
15.2.4. Key Personnel
15.2.5. Key Product/Services
15.3. Fingent Global Solutions Pvt. Ltd.
15.3.1. Business Overview
15.3.2. Key Revenue and Financials (If Available)
15.3.3. Recent Developments
15.3.4. Key Personnel
15.3.5. Key Product/Services
15.4. Deloitte Touche Tohmatsu India, LLP
15.4.1. Business Overview
15.4.2. Key Revenue and Financials (If Available)
15.4.3. Recent Developments
15.4.4. Key Personnel
15.4.5. Key Product/Services
15.5. Tech Mahindra Ltd
15.5.1. Business Overview
15.5.2. Key Revenue and Financials (If Available)
15.5.3. Recent Developments
15.5.4. Key Personnel
15.5.5. Key Product/Services
15.6. Travancore Analytics Private Limited
15.6.1. Business Overview
15.6.2. Key Revenue and Financials (If Available)
15.6.3. Recent Developments
15.6.4. Key Personnel
15.6.5. Key Product/Services
15.7. Infosys Technologies Private Limited
15.7.1. Business Overview
15.7.2. Key Revenue and Financials (If Available)
15.7.3. Recent Developments
15.7.4. Key Personnel
15.7.5. Key Product/Services
15.8. Accenture India Private Limited
15.8.1. Business Overview
15.8.2. Key Revenue and Financials (If Available)
15.8.3. Recent Developments
15.8.4. Key Personnel
15.8.5. Key Product/Services
15.9. Capgemini India Private Limited
15.9.1. Business Overview
15.9.2. Key Revenue and Financials (If Available)
15.9.3. Recent Developments
15.9.4. Key Personnel
15.9.5. Key Product/Services
15.10. Antier Solutions Pvt. Ltd.
15.10.1. Business Overview
15.10.2. Key Revenue and Financials (If Available)
15.10.3. Recent Developments
15.10.4. Key Personnel
15.10.5. Key Product/Services
16.Strategic Recommendations
17.About Us & Disclaimer
(Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)

 

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Summary

India Metaverse Market is growing owing to rising traction & popularity of mixed reality (MR) along with rising enterprises’ investment in physical metaverse space. One of the key elements fueling the expansion of businesses in developing the cutting-edge solutions in Augmented Reality (AR) & Virtual Reality (VR) technologies. In India, several businesses are creating virtual worlds and immersive experiences for users. Large investments are being made in these enterprises by venture capital firms, who seek to take advantage of this market's growth potential. Moreover, 5G infrastructure investments and collaborations in the startup have further boosted the demand for metaverse. Government’s measures such as Digital India initiative, emphasis on self-reliance is further increasing the demand for metaverse. Many enterprises are adopting metaverse as a cost-effective solution. Video games play a crucial role in the growth of the metaverse industry in India. Moreover, the market is anticipated to be driven by rising demand for digital age networking, which enables businesses to progress towards digital transformation and produce new business outcomes by utilizing new digital age technologies like the internet of things (IoT), cloud computing, and artificial intelligence (AI) and thus relying on different software. Additionally, the growing focus on providing the best customer experience at a reasonable cost, especially due to increasing smart devices users promotes the development of the metaverse market of India throughout the forecast period.
A metaverse is a communal virtual 3D shared environment produced by the fusion of virtually improved physical reality with digital reality. The increased immersive experiences offered by a persistent metaverse. A full metaverse won't be controlled by any one manufacturer and will work on any device. With the use of digital currencies and non-fungible tokens, it will have a virtual economy of its own (NFTs). The interplay between the virtual and real worlds that comes next is called a metaverse. People will be able to improve or imitate the physical activities using the metaverse. The technology, however still in its infancy, is swiftly becoming into a crucial component of the industry. As a result of the quicker, better cooperation and co-creation made possible by the metaverse, customers are provided with better service and new business opportunities in addition to deeper insights and more efficient testing and training. Because of this, businesses are already utilizing the metaverse's potential to provide real-time information from linked devices and systems, user interaction, creative advertising, simple transactions, and virtual event opportunities everywhere. The metaverse enables possibilities and business models that are permanent, decentralized, collaborative, and interoperable, allowing enterprises to expand their digital business. Gaming, spatial computing, virtual spaces, shared experiences, tokenized assets, and digital humans are some of the opportunities that metaverse service providers are offering.. Metaverse is one of the ideal technologies for training, product design and testing, and building a virtual presence to engage with employees and customers more effectively.
Adoption of Metaverse in Gaming Industry
The expansion of India's metaverse business is greatly influenced by video games. Video games' rising popularity and the emergence of new gaming platforms, such mobile gaming, have been major contributors to this increase. New gaming technologies, such virtual reality and game listings, have been developed as a result of the widespread use of video games. In order to provide players a more immersive gaming experience, several video game creators are increasingly implementing VR into their titles. Other gaming genres, such massively multiplayer online games (MMOs), where players may interact with one other in virtual environments, have also been developed as a result of the growth of video games in the metaverse. Moreover, VR games like Zepeto, Sandbox, Minecraft and Roblox have gained the attractions of generation Z and generation Y, as the country has the presence of around 65 percent of the youth populations with under 35 years of age. Several enterprises are continuously interested in investing in the Metaverse for gaming use, such as 3D reconstruction, augmented reality, IoT, artificial intelligence, and blockchain, to create robust and advanced iterations of the metaverse gaming applications. Furthermore, several Indian startups are also investing and working in the metaverse space such as Loka, XR Central and Zippy and so on that are backed by large private equity and venture capital funds, and more new firms are entering the market in the upcoming years. Therefore, the rapid adoption of metaverse in the gaming industry by domestic as well as international companies will attribute to the growth of India Metaverse Market.
NFT and Blockchain Reshaping the Future of Metaverse
Blockchain and non-fungible tokens (NFTs) technologies are becoming more popular in the market just like other technologies, which have been massively ramped up in the last couple of years.,. Metaverse involves the use of augmented reality and virtual reality technologies mostly on a blockchain platform for security and decentralization. Using NFTs users can sell, buy, or transfer almost anything through the virtual universe. Furthermore, secure NFTs of digital assets like digital art, virtual commodities, or personal experiences can be created and kept on the metaverse blockchain as assets. This may be developed further into a self-sustaining digital economy where users of the metaverse can trade these NFTs for cryptocurrencies to purchase other metaverse entities or decide to cash them out at any time for fiat money. NFT technology allows individuals to have ownership of digital assets like images, videos, and audio within the metaverse. Moreover, the companies are extending their 5G coverage to new locations across the country which necessitates the construction of the physical infrastructure to facilitate the significant degree of data sharing in banking and financial institutions. Hence, growing use of NFT and Blockchain is contributing to the growth of India Metaverse Market.
Rising Traction & Popularity of Mixed Reality (MR)
India is fast becoming a hub for metaverse technology, with the growth of augmented reality (AR) and virtual reality (VR) devices. Mixed reality is gaining popularity as the technology is offering benefits to enterprises, such as access to up-to-date information and support from experts remotely allowing trainers to have intensive on-the-job training. Furthermore, the Government of India, MeitY Startup Hub (MSH), and significant corporations like Meta collaborated to launch the startup initiative, which would support 40 early-stage entrepreneurs in developing products and solutions based on extended reality (XR) technology. Recently, India's Prime Minister, Mr. Narendra Modi, opened the Pradhan Mantri Sangrahalay (PM Museum) in New Delhi in April 2022. By utilizing technologies like AR/VR, an Indian startup company named Tagbin and other technological partners were able to digitize the museum for an estimated USD40 million (Rs. 300 crore).. For instance, numerous e-commerce companies such as Flipkart with “Flipverse”, a metaverse experience that can be accessed through a smartphone without the usage of a VR equipment, are offering customers an innovative experience and purchase things in 3D virtual reality. The Indian Metaverse market is still in its infancy, therefore as it expands, it will be more adaptive and able to take on new technology.. Besides this, the country may strengthen its position as a worldwide hub for startups. Therefore, rising traction & popularity of mixed reality (MR) has led to the growth of Metaverse in the Indian market.
Market Segmentation
India Metaverse Market is divided based on component, platform, technology, application, end user. Based on component, the market is divided into hardware and software. Based on platform, the market is segmented into desktop and mobile. Based on technology, the market is divided into blockchain, virtual reality (VR) & augmented reality (AR) and mixed reality (MR). Based on application, the market is categorized into gaming, online shopping, content creation, social media, and others. Based on end-user, the market is divided into BFSI, retail, manufacturing, media & entertainment, education, aerospace & defense, and others.
Market Player
Major market players in the India Metaverse market are Hyperlink InfoSystem, Tata Consultancy Services Limited, Fingent Global Solutions Pvt. Ltd., Deloitte Touche Tohmatsu India, LLP, Tech Mahindra Ltd, Travancore Analytics Private Limited, Infosys Technologies Private Limited, Accenture India Private Limited, Capgemini India Private Limited, and Antier Solutions Pvt. Ltd.
Report Scope:
In this report, the India Metaverse Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• India Metaverse Market, By Component:
o Hardware
o Software
• India Metaverse Market, By Platform:
o Desktop
o Mobile
• India Metaverse Market, By Technology:
o Blockchain
o Virtual Reality (VR) & Augmented Reality (AR)
o Mixed Reality (MR)
• India Metaverse Market, By Application:
o Gaming
o Online Shopping
o Content Creation
o Social Media
o Others
• India Metaverse Market, By End-User:
o BFSI
o Retail
o Manufacturing
o Media & Entertainment
o Education
o Aerospace & Defense
o Others
• India Metaverse Market, By Region:
o East
o West
o North
o South
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the India Metaverse market.
Available Customizations:
Tech Sci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Product Overview
1.1. Market Definition
1.2. Scope of the Market
1.2.1. Markets Covered
1.2.2. Years Considered for Study
1.2.3. Key Market Segmentations
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Impact of COVID-19 on India Metaverse Market
4. Executive Summary
5. Voice of Customers
6. India Metaverse Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Component (Hardware and Software)
6.2.2. By Platform (Desktop and Mobile)
6.2.3. By Technology (Blockchain, Virtual Reality (VR) & Augmented Reality (AR) and Mixed Reality (MR))
6.2.4. By Application (Gaming, Online Shopping, Content Creation, Social Media and Others)
6.2.5. By End-User (BFSI, Retail, Manufacturing, Media & Entertainment, Education, Aerospace & Defense and Others)
6.2.6. By Region (East, West, North, South)
6.3. By Company (2022)
6.4. Market Map
7. East India Metaverse Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Component
7.2.2. By Platform
7.2.3. By Technology
7.2.4. By Application
7.2.5. By End-User
8. West India Metaverse Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Component
8.2.2. By Platform
8.2.3. By Technology
8.2.4. By Application
8.2.5. By End-User
9. North India Metaverse Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Component
9.2.2. By Platform
9.2.3. By Technology
9.2.4. By Application
9.2.5. By End-User
10. South India Metaverse Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Component
10.2.2. By Platform
10.2.3. By Technology
10.2.4. By Application
10.2.5. By End-User
11. Market Dynamics
11.1. Drivers
11.1.1. Adoption of Metaverse in Gaming Industry
11.1.2. NFT and Blockchain Reshaping the Future of Metaverse
11.1.3. Rising Traction & Popularity of Mixed Reality (MR)
11.2. Challenges
11.2.1. Lack of Human Resources and Skills
11.2.2. Risks Related to Data Privacy & Security
12. Market Trends & Developments
12.1. Adoption of Metaverse in Healthcare
12.2. The Growth in the Startups
12.3. Increasing Private Investment
13. Mergers & Acquisitions/ Recent Development
14. Policy & Regulatory Framework
15. Company Profiles
15.1. Hyperlink InfoSystem
15.1.1. Business Overview
15.1.2. Key Revenue and Financials (If Available)
15.1.3. Recent Developments
15.1.4. Key Personnel
15.1.5. Key Product/Services
15.2. Tata Consultancy Services Limited
15.2.1. Business Overview
15.2.2. Key Revenue and Financials (If Available)
15.2.3. Recent Developments
15.2.4. Key Personnel
15.2.5. Key Product/Services
15.3. Fingent Global Solutions Pvt. Ltd.
15.3.1. Business Overview
15.3.2. Key Revenue and Financials (If Available)
15.3.3. Recent Developments
15.3.4. Key Personnel
15.3.5. Key Product/Services
15.4. Deloitte Touche Tohmatsu India, LLP
15.4.1. Business Overview
15.4.2. Key Revenue and Financials (If Available)
15.4.3. Recent Developments
15.4.4. Key Personnel
15.4.5. Key Product/Services
15.5. Tech Mahindra Ltd
15.5.1. Business Overview
15.5.2. Key Revenue and Financials (If Available)
15.5.3. Recent Developments
15.5.4. Key Personnel
15.5.5. Key Product/Services
15.6. Travancore Analytics Private Limited
15.6.1. Business Overview
15.6.2. Key Revenue and Financials (If Available)
15.6.3. Recent Developments
15.6.4. Key Personnel
15.6.5. Key Product/Services
15.7. Infosys Technologies Private Limited
15.7.1. Business Overview
15.7.2. Key Revenue and Financials (If Available)
15.7.3. Recent Developments
15.7.4. Key Personnel
15.7.5. Key Product/Services
15.8. Accenture India Private Limited
15.8.1. Business Overview
15.8.2. Key Revenue and Financials (If Available)
15.8.3. Recent Developments
15.8.4. Key Personnel
15.8.5. Key Product/Services
15.9. Capgemini India Private Limited
15.9.1. Business Overview
15.9.2. Key Revenue and Financials (If Available)
15.9.3. Recent Developments
15.9.4. Key Personnel
15.9.5. Key Product/Services
15.10. Antier Solutions Pvt. Ltd.
15.10.1. Business Overview
15.10.2. Key Revenue and Financials (If Available)
15.10.3. Recent Developments
15.10.4. Key Personnel
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2024/12/20 10:28

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