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韓国タイヤ市場セグメント:自動車タイプ別(乗用車、小型商用車、中型・大型商用車、二輪車、オフロード車)、需要カテゴリー別(OEM、交換用)、タイプ別(ラジアル、バイアス)、チューブタイプ別(チューブ、チューブレス)、地域別、競争、予測、機会、2018-2028F


South Korea Tire Market Segmented By Vehicle Type (Passenger Car, Light Commercial Vehicle, Medium & Heavy Commercial Vehicle, Two-Wheeler, Off The Road Vehicles), By Demand Category (OEM, Replacement), By Type (Radial, Bias), By Tube Type (Tube, Tubeless), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2018- 2028F

韓国のタイヤ市場は、国内の物流と旅行活動の増加により、今後数年間で成長すると予測されている。 韓国のタイヤ市場概要 タイヤは、ホイールのリムに装着される厚く多用途なゴム片である。移動車両の車輪はタ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年9月5日 US$3,500
シングルユーザライセンス
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80 英語

 

サマリー

韓国のタイヤ市場は、国内の物流と旅行活動の増加により、今後数年間で成長すると予測されている。
韓国のタイヤ市場概要
タイヤは、ホイールのリムに装着される厚く多用途なゴム片である。移動車両の車輪はタイヤによってクッションされ、タイヤはトラクションのための表面も提供する。タイヤ内の空気を圧縮する空気入りタイヤが、自動車用タイヤの大半を占めている。タイヤはステアリング、ブレーキ、旋回を補助し、走行性能のあらゆる面を向上させる。自動車の性能を最大限に引き出し、スムーズな走行を実現するために、顧客は適切なタイヤを選択しなければならない。韓国の自動車産業の拡大と冬用タイヤ需要の高まりは、いずれも韓国タイヤ市場の急成長に寄与している。また、自動車の保有台数の増加に伴い、タイヤ需要も今後数年間で増加すると予想される。
乗用車の成長
深刻なロックダウンと原材料出荷の遅れにより、韓国の自動車総生産台数は2021年には2020年比で約23%減少した。反対に、自動車生産台数の減少にもかかわらず、2021年の自動車販売台数全体は6.44%増加した。韓国のタイヤ産業が成長しているのは、韓国の新車販売台数の61%以上を乗用車が占めているからである。さらに、ラスト・マイル活動の活発化が中・大型車の販売を押し上げ、タイヤ部門を大幅に増加させている。
韓国政府は2022年3月に「2030年排出削減計画」を発表し、2050年までに完全に持続可能なネット・ゼロ経済を実現するという目標の一環として、電気自動車の販売拡大に貢献している。2035年までに、小型車と乗用車用トラックの新車販売台数すべてを排出ガスフリーにしなければならない。需要が大幅に増加しているため、多くの大手企業が生産能力を増強している。このため、韓国のタイヤ市場は今後数年間、需要の増加を経験することになる。
サプライチェーンの遅れ
自動車販売は、川下の見通しの悪さ、原材料の不足、品質管理の問題など、さまざまな理由から、数年前から減少に転じている。ディーラーやディストリビューターは、国内における二輪車の需要を満たすとともに、タイヤ製造会社とエンドユーザーとの適切な仲介役を果たしている。さらに、韓国におけるタイヤの需給ギャップを理由に、タイヤ製造会社は、ディーラーや販売代理店を含む表示された販売チャネルを通じて営業するのが便利だと考えている。これらの販売チャネルは各社によって絶えず拡大されており、市場には新たなプレーヤーも出現している。国内で急速に拡大する代理店やディーラーのネットワークは、この地域のタイヤ市場を牽引すると予想される。
タイヤ技術の進歩
競争が激化しているため、どのブランドも最高のものを提供しようとしている。タイヤ・メーカーは、二輪車用タイヤ業界向けに提供するハイテク・タイヤの新技術と進歩の開発・統合に余念がない。メーカー各社は顧客の多様なニーズを理解し、乗り心地の向上、トラクションの改善、安全性、燃費の改善、耐久性の向上といった進化する需要に応えるため、二輪車用タイヤ製品に新たな技術的進歩を提供することにますます力を注いでいる。ミシュランが開発した音響技術により、路面からの振動が効果的に低減され、車内騒音が20%低減される。特別に開発された発泡ポリウレタンのおかげで、ドライバーや同乗者はハンズフリー通信機器を最大限に使用することができ、騒音の共鳴を消音し、長時間の移動でもドライバーの疲労を軽減することができる。状況が変化する道路を走行する場合、MATは車内騒音さえも低減する。ミシュランによれば、UPTISエアレス・テクノロジーにより、世界中で毎年2億本ものタイヤが早期に廃棄されるのを防ぐことができるという。
市場機会
韓国の多くの地域で事業が拡大した結果、商用車の販売が増加している。スマートで環境に優しいタイヤの開発により、市場は今後数年でさらなる成長を遂げるだろう。輸送サービスの急成長により、生産者は製品ラインを拡大するための選択肢が増えた。さらに、この地域は世界的な電気自動車への転換から利益を得る可能性があり、これは韓国地域の先進タイヤ産業の人気を高めるだろう。前述の要因により、メーカーとサプライヤーは、今後の需要増に対応するため、全国的な流通網を構築する多くの機会を得た。
企業洞察
2022年、グッドイヤー・タイヤ&ラバー・カンパニー(Goodyear Tire & Rubber Company)は、タフなスーパーリージョンのトラック輸送に対応する、新しいfuel max 1ADプレミアム・スーパーリージョン・シングル・アクスル・ドライブタイヤを発売した。2022年2月、グッドイヤー・タイヤ&ラバー・カンパニーは、EV車とガス・ディーゼル車に対応する同社初の電気自動車対応タイヤ、レンジマックス™ RSD® EVを発売した。
2022年、ミシュランは自動車用とバス用の2つの新しいタイヤを発表し、それぞれ45%と58%のサステイナブル素材を含むという新たな壁を越えた。
ミシュラン独自の耐パンクタイヤシステム(UPTIS)は、主に自動車とライトバン向けの、圧縮空気を使用しない耐パンクホイール・タイヤアッセンブリーである。UPTISのプロトタイプは2023年末までにシンガポールのDHL配送車両50台に搭載される予定。また2022年12月、ミシュランは自走式噴霧器用に、高い生産性、良好な土壌保護、最適化されたドライバーの快適性を支援する初の浮動タイヤSPRAYBIBを発表した。
2022年8月、アポロタイヤはトラック・バス用ラジアルタイヤの新シリーズの拡充を発表した。
2022年5月、ブリヂストンは超低転がり抵抗と高負荷容量を提供するEバス用オールポジションラジアルタイヤR192Eを発売した。
ハンコックはKAISTと協定を締結し、将来の技術開発のためのデジタルフューチャーイノベーションセンターを開設した。同社は、揺るぎない精度で運転体験を向上させるKontrol Technologyを開発した。同様に、Ventusタイヤに使用されているパフォーマンス・タイヤ技術も統合している。ハンコック・イノベーティブ・パフォーマンス(HIP)技術は、未来のモビリティのためのスマート・タイヤに焦点を当てている。
ハンコック社は、最先端の製品とサービスを開発することで、技術と性能の基準を開発している。同社は、製品のイノベーションを強化し、市場の需要に応えるために、サウンドコンフォート技術、シール技術などの技術を主要ラインの生産能力に統合している。
2022年1月、同社は、スターシップ・テクノロジーズのデリバリー・フリート・コンセプトを強化するため、カスタムメイドの非空気(エアレス)タイヤ(NPT)を自社開発したと発表した。
住友商事は、トヨタ自動車に工場標準タイヤとして高性能タイヤの供給を開始した。また、日産自動車の新型ローグにもファルケンタイヤの供給を開始した。また、住友ゴム工業は臭いの少ない低臭気天然ゴムを開発した。この開発により、天然ゴムの長年の課題であった臭いの問題を克服する。2022年5月、同社は国連グローバル・コンパクト(UNGC)にも署名した。
住友ゴムは自動車用ランフラットタイヤ技術を自社開発しており、この開発によりスペアタイヤが不要になる。住友ゴム工業はまた、空気漏れを防ぎ、タイヤにシーラント層を追加するのに役立つCORESEALシーラントタイヤ技術を開発している。同社はまた、空気を必要とせず、同時にメンテナンスも容易なジャイロブレード・タイヤのコンセプトも導入している。また、タイヤ内部発電技術にも取り組んでおり、タイヤから発電されたエネルギーは、タイヤやその周辺に設置されたセンサーに電力を供給するために使用される。
市場区分
韓国のタイヤ市場は、車種別、需要カテゴリー別、タイプ別、チューブタイプ別、地域別に区分される。車種別では、乗用車、小型商用車、中型・大型商用車、二輪車、オフロード車に区分される。需要カテゴリーに基づき、市場はOEMと交換用に分けられる。さらに、タイプ別では、市場はラジアルとバイアスに分けられる。チューブタイプでは、チューブとチューブレスに細分化される。また、市場分析では、西、東、北、南に分けられたタイヤ市場を考案するために、地域別のセグメンテーションも研究している。
企業プロフィール
NEXEN Tire Corporation、Kumho Tire Co.韓国ミシュランタイヤ、韓国コンチネンタルタイヤ、韓国ブリヂストンタイヤ販売、韓国グッドイヤー、韓国ピレリ、韓国ヨコハマタイヤ、韓国ザ・ギティは、市場競争力を維持するために先進技術を開発し、顧客開拓を拡大するために各地域の製品ポートフォリオを強化している主要企業である。
レポートの範囲
本レポートでは、韓国タイヤ市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- 韓国のタイヤ市場:自動車タイプ別
o 乗用車
o 小型商用車
o 中・大型商用車
o 二輪車
o オフロード車
- 韓国のタイヤ市場:需要カテゴリー別
o OEM
o 交換用
- 韓国のタイヤ市場:タイプ別
o ラジアル
o バイアス
- 韓国タイヤ市場:チューブタイプ別
o チューブ
o チューブレス
- 韓国タイヤ市場:地域別
o 忠清北道
o 忠清南道
o 江原
o 京畿
o その他の地域
競争状況
企業プロフィール:韓国タイヤ市場における主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ:
TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

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目次

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Impact of COVID-19 on South Korea Tire Market
4.1. Impact Assessment Model
4.1.1. Key Segments Impacted
4.1.2. Key Regions Impacted
5. Voice of Customer Analysis
5.1. Factors Influencing Purchase Decision
5.2. Brand Awareness
5.3. Brand Satisfaction Level
6. South Korea Tire Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.1.2. By Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis (Passenger Car, Light Commercial Vehicle, Medium & Heavy Commercial Vehicle, Two-Wheeler, Off Road Vehicles)
6.2.2. By Demand Category Market Share Analysis (OEM, Replacement)
6.2.3. By Type Market Share Analysis (Radial, Bias)
6.2.4. By Tube Type Market Share Analysis (Tube, Tubeless)
6.2.5. By Regional Market Share Analysis
6.2.5.1. Central Market Share Analysis
6.2.5.2. Southern Market Share Analysis
6.2.5.3. Northern Market Share Analysis
6.2.6. By Company Market Share Analysis (Top 5 Companies, Others - By Value, 2022)
6.3. South Korea Tire Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.1. By Vehicle Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.2. By Demand Category Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.3. By Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.4. By Tube Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.5. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
7. South Korea Passenger Car Tire Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.1.2. By Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Demand Category Market Share Analysis
7.2.2. By Type Market Share Analysis
7.2.3. By Tube Type Market Share Analysis
8. South Korea Light Commercial Vehicle Tire Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.1.2. By Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Demand Category Market Share Analysis
8.2.2. By Type Market Share Analysis
8.2.3. By Tube Type Market Share Analysis
9. South Korea Medium & Heavy Commercial Vehicle Tire Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.1.2. By Volume
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Demand Category Market Share Analysis
9.2.2. By Type Market Share Analysis
9.2.3. By Tube Type Market Share Analysis
10. South Korea Two-Wheeler Tire Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.1.2. By Volume
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Demand Category Market Share Analysis
10.2.2. By Type Market Share Analysis
10.2.3. By Tube Type Market Share Analysis
11. South Korea Off The Road Vehicles Tire Market Outlook
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Value
11.1.2. By Volume
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By Demand Category Market Share Analysis
11.2.2. By Type Market Share Analysis
11.2.3. By Tube Type Market Share Analysis
12. Market Dynamics
12.1. Market Drivers
12.2. Market Challenges
13. Market Trends and Developments
14. Porter’s Five Forces Model
14.1. Competitive Rivalry
14.2. Bargaining Power of Suppliers
14.3. Bargaining Power of Buyers
14.4. Threat of New Entrants
14.5. Threat of Substitutes
15. Policy & Regulatory Landscape
16. South Korea Economic Profile
17. Competitive Landscape
17.1. Company Profiles (Up To 10 Major Companies)
17.1.1. NEXEN Tire Corporation
17.1.1.1. Company Details
17.1.1.2. Key Products Offered
17.1.1.3. Recent Development
17.1.1.4. Key Management Personnel
17.1.2. KUMHO TIRE Co.
17.1.2.1. Company Details
17.1.2.2. Key Products Offered
17.1.2.3. Recent Development
17.1.2.4. Key Management Personnel
17.1.3. Hankook Tire Co., Ltd.
17.1.3.1. Company Details
17.1.3.2. Key Products Offered
17.1.3.3. Recent Development
17.1.3.4. Key Management Personnel
17.1.4. The Michelin Group
17.1.4.1. Company Details
17.1.4.2. Key Products Offered
17.1.4.3. Recent Development
17.1.4.4. Key Management Personnel
17.1.5. Continental AG
17.1.5.1. Company Details
17.1.5.2. Key Products Offered
17.1.5.3. Recent Development
17.1.5.4. Key Management Personnel
17.1.6. Bridgestone Corporation
17.1.6.1. Company Details
17.1.6.2. Key Products Offered
17.1.6.3. Recent Development
17.1.6.4. Key Management Personnel
17.1.7. Goodyear Tire and Rubber Company
17.1.7.1. Company Details
17.1.7.2. Key Products Offered
17.1.7.3. Recent Development
17.1.7.4. Key Management Personnel
17.1.8. Pirelli & C. S.p.A.
17.1.8.1. Company Details
17.1.8.2. Key Products Offered
17.1.8.3. Recent Development
17.1.8.4. Key Management Personnel
17.1.9. The Yokohama Rubber Co., Ltd.
17.1.9.1. Company Details
17.1.9.2. Key Products Offered
17.1.9.3. Recent Development
17.1.9.4. Key Management Personnel
17.1.10. Giti Tire
17.1.10.1. Company Details
17.1.10.2. Key Products Offered
17.1.10.3. Recent Development
17.1.10.4. Key Management Personnel
18. Strategic Recommendations
18.1. Key Focus Areas
18.1.1. Target Regions
18.1.2. Target Vehicle Type
18.1.3. Target Demand Category
19. About Us & Disclaimer

 

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Summary

South Korea Tire Market is predicted to grow in coming years due to increasing logistic and travel activities in the country.
South Korea Tire Market Overview
A tire is a thick, versatile piece of rubber that is attached to the wheel rim. A moving vehicle's wheels are cushioned by tires, which also offer a surface for traction. Pneumatic tires, which compress air inside the tire, make up the majority of automobile tires. Tires aid in steering, braking, and turning, improving all aspects of driving performance. Customers must select the proper tire in order to maximize performance and ensure smooth operation of the vehicle. The expansion of the South Korean auto industry and the rising demand for winter tires are both contributing to the South Korean tire market's rapid growth. The demand for tires is also anticipated to rise in the upcoming years as fleet sizes of vehicles increase.
Growth in Passenger Vehicle
Due to a severe lockdown and delays in the shipment of raw materials, total car production in South Korea fell by about 23% in 2021, compared to 2020. Contrarily, despite a decline in vehicle production, overall vehicle sales increased by 6.44% in 2021. The South Korean tire industry is growing because passenger vehicles account for more than 61% of all new vehicle sales there. Additionally, an increase in Last Mile activities has boosted sales of medium and large vehicles, significantly increasing the tire sector.
The South Korean government unveiled its 2030 Emissions Reduction Plan in March 2022, which will help increase the sales of electric vehicles, as part of its goal to have a fully sustainable and net-zero economy by 2050. By 2035, all new light-duty car and passenger truck sales must be emission-free. As demand is rising significantly, many major players are increasing their production capacity. Hence, this causes the South Korean tire market to experience rising demand in the coming years.
Delay in Supply Chain
Vehicle sales started to decline over the previous years for a number of reasons, including poor downstream visibility, a shortage of raw materials, and problems with quality control, among others. The dealer or distributor fulfills the demand for two-wheelers in the country and acts as a suitable intermediary between the tire manufacturing company and the end user. Moreover, citing the demand-supply gap of tires in South Korea, the tire manufacturing companies find it convenient to operate through the indicated sales channel, including dealers and distributors. These distribution channels are being constantly expanded by the companies and new players are also emerging in the market. The rapidly growing distributor and dealership network in the country is expected to drive the tire market in the region.
Advancement in Tire Technology
Due to increase in competition, every brand is trying to offer the best that it can. Tire manufacturers are busy developing and integrating new technologies and advancements in their high-tech tire offerings for the two-wheeler tire industry. Manufacturers are understanding the varying needs of customers and to meet the evolving demand with respect to better ride quality, better traction, safety, better fuel efficiency and durability, they are increasingly focusing on providing new technological advancements in their two-wheeler tire offerings. With the help of acoustic technology, developed by MICHELIN, road vibrations are effectively reduced, resulting in a 20% reduction in interior noise. The use of hands-free communication devices by drivers and passengers is maximized thanks to a specially developed polyurethane foam solution that muffles noise resonance and reduces driver fatigue on long trips. When travelling on roads with changing conditions, MAT even reduces interior noise. According to Michelin, UPTIS airless technology could stop up to 200 million tires from being discarded too soon, worldwide, each year.
Market Opportunities
The sales of commercial vehicles have increased as a result of the expansion of business across many South Korean regions. The market will experience additional growth in the upcoming years due to the development of smart and environmentally friendly tires. Rapid transportation services' growth gave producers more options for expanding their product lines. Additionally, the region could gain from the global switch to electric vehicles, which would increase the popularity of the advanced tire industry in the South Korea region. Due to the aforementioned factors, manufacturers and suppliers have numerous opportunities to create nationwide distribution networks in order to meet the growing demand in future.
Company Insights
In 2022, Goodyear Tire & Rubber Company launched the new fuel max 1AD premium super-regional single-axle drive tire for tough super-regional trucking jobs. In February 2022, The Goodyear Tire & Rubber Company introduced RangeMax™ RSD® EV, a company’s first electric vehicle ready tire compatible with EV and gas- or diesel-powered vehicles.
In 2022, Michelin has crossed a new barrier unveiling two new tires, one for cars and the other for buses, containing 45% and 58% sustainable materials, respectively.
The Michelin Unique Puncture-Proof Tire System (UPTIS) is a puncture-proof wheel/tire assembly with no compressed air mainly for cars and light vans. The UPTIS prototype to be fitted in 50 DHL delivery vehicles in Singapore by end 2023. Also, In December 2022, Michelin launched its first SPRAYBIB flotation tire for self-propelled sprayers which helps in high productivity, good soil protection and optimized driver comfort.
In August 2022, Apollo tires announced the expansion of its new range of truck and bus radial tires.
In May 2022, Bridgestone launched R192E all-position radial tires for e-buses offering ultra-low rolling resistance and high load capacity.
Hankook has entered into an agreement with KAIST and opened a digital future innovation center for future technology development. The company has developed Kontrol Technology for enhancing the driving experience with unfailing precision. Similarly, they also have integrated performance tire technology used in the Ventus tires. Hankook Innovative Performance (HIP) technology focuses on smart tires for future mobility.
Hankook company is developing technology and performance standards by developing state-of-the-art products and services. The company has integrated technologies such as sound comfort technology, seal tech and other, to their main line production capacity to enhance product innovation and meet market demands.
In January 2022, the company announced that it has developed an in-house custom-engineered non-pneumatic (airless) tire (NPT) to enhance the Starship Technologies delivery fleet concept.
Sumitomo has started supplying high-performance tires to the Toyota Motor Corporation for use as factory standard tires. Similarly, the company has also started supplying Falken Tires to the all-new Nissan Rogue. Sumitomo Rubber Industries, Ltd. has also developed reduced odor natural rubber that emits less odor. This development will help in overcoming the longstanding odor issues in natural rubber. In May 2022, the company also signed on the UN Global Compact (UNGC).
Sumitomo is building in house run-flat tire technology for automobiles and this development will eliminate the need for spare tires. Sumitomo Rubber Industries, Ltd. is also developing CORESEAL Sealant Tire Technology that will prevent air leakage and will also help in applying an additional layer of the sealant to the tire. The company has also introduced the concept of GYROBLADE tires that needs no air and at the same time are also easy to maintain. It is also working on tire internal power generation technology and the generated energy from the tires will be used for powering the sensors installed in and around the tire.
Market Segmentation
The South Korea Tire Market is segmented by vehicle type, by demand category, by type, by tube type and by region. Based on vehicle type, the market is segmented into Passenger Car, Light Commercial Vehicle, Medium & Heavy Commercial Vehicle, Two-Wheeler, Off the Road Vehicles. On the basis of demand category, the market is divided into OEM and Replacement. Further, based on type, the market is divided into Radial and Bias. In terms of tube type, it is fragmented into Tube and Tubeless. The market analysis also studies the region wise segmentation to devise tire market, divided among West, East, North and South.
Company Profiles
NEXEN Tire Corporation, Kumho Tire Co., Inc., Hankook Tire Co., Ltd. Michelin Korea Co., Ltd., Continental Tyre Korea Co.,Ltd., Bridgestone Tire Sales Korea Ltd., Goodyear Korea Company, , Pirelli & C. S.p.A., Yokohama Tire Korea Co., Ltd., The Giti are the key players developing advanced technologies to stay competitive in the market and enhancing their product portfolio in the regions to increase their customer outreach.
Report Scope:
In this report, South Korea Tire Market has been segmented into following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• South Korea Tire Market, By Vehicle Type:
o Passenger Car
o Light Commercial Vehicle
o Medium & Heavy Commercial Vehicle
o Two-Wheeler
o Off The Road Vehicles
• South Korea Tire Market, By Demand Category:
o OEM
o Replacement
• South Korea Tire Market, By Type:
o Radial
o Bias
• South Korea Tire Market, By Tube Type:
o Tube
o Tubeless
• South Korea Tire Market, By Region:
o North Chungcheong
o South Chungcheong
o Gangwon
o Gyeonggi
o Rest of South Korea
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in South Korea Tire Market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Impact of COVID-19 on South Korea Tire Market
4.1. Impact Assessment Model
4.1.1. Key Segments Impacted
4.1.2. Key Regions Impacted
5. Voice of Customer Analysis
5.1. Factors Influencing Purchase Decision
5.2. Brand Awareness
5.3. Brand Satisfaction Level
6. South Korea Tire Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.1.2. By Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis (Passenger Car, Light Commercial Vehicle, Medium & Heavy Commercial Vehicle, Two-Wheeler, Off Road Vehicles)
6.2.2. By Demand Category Market Share Analysis (OEM, Replacement)
6.2.3. By Type Market Share Analysis (Radial, Bias)
6.2.4. By Tube Type Market Share Analysis (Tube, Tubeless)
6.2.5. By Regional Market Share Analysis
6.2.5.1. Central Market Share Analysis
6.2.5.2. Southern Market Share Analysis
6.2.5.3. Northern Market Share Analysis
6.2.6. By Company Market Share Analysis (Top 5 Companies, Others - By Value, 2022)
6.3. South Korea Tire Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.1. By Vehicle Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.2. By Demand Category Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.3. By Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.4. By Tube Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.5. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
7. South Korea Passenger Car Tire Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.1.2. By Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Demand Category Market Share Analysis
7.2.2. By Type Market Share Analysis
7.2.3. By Tube Type Market Share Analysis
8. South Korea Light Commercial Vehicle Tire Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.1.2. By Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Demand Category Market Share Analysis
8.2.2. By Type Market Share Analysis
8.2.3. By Tube Type Market Share Analysis
9. South Korea Medium & Heavy Commercial Vehicle Tire Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.1.2. By Volume
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Demand Category Market Share Analysis
9.2.2. By Type Market Share Analysis
9.2.3. By Tube Type Market Share Analysis
10. South Korea Two-Wheeler Tire Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.1.2. By Volume
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Demand Category Market Share Analysis
10.2.2. By Type Market Share Analysis
10.2.3. By Tube Type Market Share Analysis
11. South Korea Off The Road Vehicles Tire Market Outlook
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Value
11.1.2. By Volume
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By Demand Category Market Share Analysis
11.2.2. By Type Market Share Analysis
11.2.3. By Tube Type Market Share Analysis
12. Market Dynamics
12.1. Market Drivers
12.2. Market Challenges
13. Market Trends and Developments
14. Porter’s Five Forces Model
14.1. Competitive Rivalry
14.2. Bargaining Power of Suppliers
14.3. Bargaining Power of Buyers
14.4. Threat of New Entrants
14.5. Threat of Substitutes
15. Policy & Regulatory Landscape
16. South Korea Economic Profile
17. Competitive Landscape
17.1. Company Profiles (Up To 10 Major Companies)
17.1.1. NEXEN Tire Corporation
17.1.1.1. Company Details
17.1.1.2. Key Products Offered
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