韓国タイヤ市場セグメント:自動車タイプ別(乗用車、小型商用車、中型・大型商用車、二輪車、オフロード車)、需要カテゴリー別(OEM、交換用)、タイプ別(ラジアル、バイアス)、チューブタイプ別(チューブ、チューブレス)、地域別、競争、予測、機会、2018-2028FSouth Korea Tire Market Segmented By Vehicle Type (Passenger Car, Light Commercial Vehicle, Medium & Heavy Commercial Vehicle, Two-Wheeler, Off The Road Vehicles), By Demand Category (OEM, Replacement), By Type (Radial, Bias), By Tube Type (Tube, Tubeless), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2018- 2028F 韓国のタイヤ市場は、国内の物流と旅行活動の増加により、今後数年間で成長すると予測されている。 韓国のタイヤ市場概要 タイヤは、ホイールのリムに装着される厚く多用途なゴム片である。移動車両の車輪はタ... もっと見る
サマリー韓国のタイヤ市場は、国内の物流と旅行活動の増加により、今後数年間で成長すると予測されている。韓国のタイヤ市場概要 タイヤは、ホイールのリムに装着される厚く多用途なゴム片である。移動車両の車輪はタイヤによってクッションされ、タイヤはトラクションのための表面も提供する。タイヤ内の空気を圧縮する空気入りタイヤが、自動車用タイヤの大半を占めている。タイヤはステアリング、ブレーキ、旋回を補助し、走行性能のあらゆる面を向上させる。自動車の性能を最大限に引き出し、スムーズな走行を実現するために、顧客は適切なタイヤを選択しなければならない。韓国の自動車産業の拡大と冬用タイヤ需要の高まりは、いずれも韓国タイヤ市場の急成長に寄与している。また、自動車の保有台数の増加に伴い、タイヤ需要も今後数年間で増加すると予想される。 乗用車の成長 深刻なロックダウンと原材料出荷の遅れにより、韓国の自動車総生産台数は2021年には2020年比で約23%減少した。反対に、自動車生産台数の減少にもかかわらず、2021年の自動車販売台数全体は6.44%増加した。韓国のタイヤ産業が成長しているのは、韓国の新車販売台数の61%以上を乗用車が占めているからである。さらに、ラスト・マイル活動の活発化が中・大型車の販売を押し上げ、タイヤ部門を大幅に増加させている。 韓国政府は2022年3月に「2030年排出削減計画」を発表し、2050年までに完全に持続可能なネット・ゼロ経済を実現するという目標の一環として、電気自動車の販売拡大に貢献している。2035年までに、小型車と乗用車用トラックの新車販売台数すべてを排出ガスフリーにしなければならない。需要が大幅に増加しているため、多くの大手企業が生産能力を増強している。このため、韓国のタイヤ市場は今後数年間、需要の増加を経験することになる。 サプライチェーンの遅れ 自動車販売は、川下の見通しの悪さ、原材料の不足、品質管理の問題など、さまざまな理由から、数年前から減少に転じている。ディーラーやディストリビューターは、国内における二輪車の需要を満たすとともに、タイヤ製造会社とエンドユーザーとの適切な仲介役を果たしている。さらに、韓国におけるタイヤの需給ギャップを理由に、タイヤ製造会社は、ディーラーや販売代理店を含む表示された販売チャネルを通じて営業するのが便利だと考えている。これらの販売チャネルは各社によって絶えず拡大されており、市場には新たなプレーヤーも出現している。国内で急速に拡大する代理店やディーラーのネットワークは、この地域のタイヤ市場を牽引すると予想される。 タイヤ技術の進歩 競争が激化しているため、どのブランドも最高のものを提供しようとしている。タイヤ・メーカーは、二輪車用タイヤ業界向けに提供するハイテク・タイヤの新技術と進歩の開発・統合に余念がない。メーカー各社は顧客の多様なニーズを理解し、乗り心地の向上、トラクションの改善、安全性、燃費の改善、耐久性の向上といった進化する需要に応えるため、二輪車用タイヤ製品に新たな技術的進歩を提供することにますます力を注いでいる。ミシュランが開発した音響技術により、路面からの振動が効果的に低減され、車内騒音が20%低減される。特別に開発された発泡ポリウレタンのおかげで、ドライバーや同乗者はハンズフリー通信機器を最大限に使用することができ、騒音の共鳴を消音し、長時間の移動でもドライバーの疲労を軽減することができる。状況が変化する道路を走行する場合、MATは車内騒音さえも低減する。ミシュランによれば、UPTISエアレス・テクノロジーにより、世界中で毎年2億本ものタイヤが早期に廃棄されるのを防ぐことができるという。 市場機会 韓国の多くの地域で事業が拡大した結果、商用車の販売が増加している。スマートで環境に優しいタイヤの開発により、市場は今後数年でさらなる成長を遂げるだろう。輸送サービスの急成長により、生産者は製品ラインを拡大するための選択肢が増えた。さらに、この地域は世界的な電気自動車への転換から利益を得る可能性があり、これは韓国地域の先進タイヤ産業の人気を高めるだろう。前述の要因により、メーカーとサプライヤーは、今後の需要増に対応するため、全国的な流通網を構築する多くの機会を得た。 企業洞察 2022年、グッドイヤー・タイヤ&ラバー・カンパニー(Goodyear Tire & Rubber Company)は、タフなスーパーリージョンのトラック輸送に対応する、新しいfuel max 1ADプレミアム・スーパーリージョン・シングル・アクスル・ドライブタイヤを発売した。2022年2月、グッドイヤー・タイヤ&ラバー・カンパニーは、EV車とガス・ディーゼル車に対応する同社初の電気自動車対応タイヤ、レンジマックス™ RSD® EVを発売した。 2022年、ミシュランは自動車用とバス用の2つの新しいタイヤを発表し、それぞれ45%と58%のサステイナブル素材を含むという新たな壁を越えた。 ミシュラン独自の耐パンクタイヤシステム(UPTIS)は、主に自動車とライトバン向けの、圧縮空気を使用しない耐パンクホイール・タイヤアッセンブリーである。UPTISのプロトタイプは2023年末までにシンガポールのDHL配送車両50台に搭載される予定。また2022年12月、ミシュランは自走式噴霧器用に、高い生産性、良好な土壌保護、最適化されたドライバーの快適性を支援する初の浮動タイヤSPRAYBIBを発表した。 2022年8月、アポロタイヤはトラック・バス用ラジアルタイヤの新シリーズの拡充を発表した。 2022年5月、ブリヂストンは超低転がり抵抗と高負荷容量を提供するEバス用オールポジションラジアルタイヤR192Eを発売した。 ハンコックはKAISTと協定を締結し、将来の技術開発のためのデジタルフューチャーイノベーションセンターを開設した。同社は、揺るぎない精度で運転体験を向上させるKontrol Technologyを開発した。同様に、Ventusタイヤに使用されているパフォーマンス・タイヤ技術も統合している。ハンコック・イノベーティブ・パフォーマンス(HIP)技術は、未来のモビリティのためのスマート・タイヤに焦点を当てている。 ハンコック社は、最先端の製品とサービスを開発することで、技術と性能の基準を開発している。同社は、製品のイノベーションを強化し、市場の需要に応えるために、サウンドコンフォート技術、シール技術などの技術を主要ラインの生産能力に統合している。 2022年1月、同社は、スターシップ・テクノロジーズのデリバリー・フリート・コンセプトを強化するため、カスタムメイドの非空気(エアレス)タイヤ(NPT)を自社開発したと発表した。 住友商事は、トヨタ自動車に工場標準タイヤとして高性能タイヤの供給を開始した。また、日産自動車の新型ローグにもファルケンタイヤの供給を開始した。また、住友ゴム工業は臭いの少ない低臭気天然ゴムを開発した。この開発により、天然ゴムの長年の課題であった臭いの問題を克服する。2022年5月、同社は国連グローバル・コンパクト(UNGC)にも署名した。 住友ゴムは自動車用ランフラットタイヤ技術を自社開発しており、この開発によりスペアタイヤが不要になる。住友ゴム工業はまた、空気漏れを防ぎ、タイヤにシーラント層を追加するのに役立つCORESEALシーラントタイヤ技術を開発している。同社はまた、空気を必要とせず、同時にメンテナンスも容易なジャイロブレード・タイヤのコンセプトも導入している。また、タイヤ内部発電技術にも取り組んでおり、タイヤから発電されたエネルギーは、タイヤやその周辺に設置されたセンサーに電力を供給するために使用される。 市場区分 韓国のタイヤ市場は、車種別、需要カテゴリー別、タイプ別、チューブタイプ別、地域別に区分される。車種別では、乗用車、小型商用車、中型・大型商用車、二輪車、オフロード車に区分される。需要カテゴリーに基づき、市場はOEMと交換用に分けられる。さらに、タイプ別では、市場はラジアルとバイアスに分けられる。チューブタイプでは、チューブとチューブレスに細分化される。また、市場分析では、西、東、北、南に分けられたタイヤ市場を考案するために、地域別のセグメンテーションも研究している。 企業プロフィール NEXEN Tire Corporation、Kumho Tire Co.韓国ミシュランタイヤ、韓国コンチネンタルタイヤ、韓国ブリヂストンタイヤ販売、韓国グッドイヤー、韓国ピレリ、韓国ヨコハマタイヤ、韓国ザ・ギティは、市場競争力を維持するために先進技術を開発し、顧客開拓を拡大するために各地域の製品ポートフォリオを強化している主要企業である。 レポートの範囲 本レポートでは、韓国タイヤ市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています: - 韓国のタイヤ市場:自動車タイプ別 o 乗用車 o 小型商用車 o 中・大型商用車 o 二輪車 o オフロード車 - 韓国のタイヤ市場:需要カテゴリー別 o OEM o 交換用 - 韓国のタイヤ市場:タイプ別 o ラジアル o バイアス - 韓国タイヤ市場:チューブタイプ別 o チューブ o チューブレス - 韓国タイヤ市場:地域別 o 忠清北道 o 忠清南道 o 江原 o 京畿 o その他の地域 競争状況 企業プロフィール:韓国タイヤ市場における主要企業の詳細分析 利用可能なカスタマイズ: TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Impact of COVID-19 on South Korea Tire Market 4.1. Impact Assessment Model 4.1.1. Key Segments Impacted 4.1.2. Key Regions Impacted 5. Voice of Customer Analysis 5.1. Factors Influencing Purchase Decision 5.2. Brand Awareness 5.3. Brand Satisfaction Level 6. South Korea Tire Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.1.2. By Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis (Passenger Car, Light Commercial Vehicle, Medium & Heavy Commercial Vehicle, Two-Wheeler, Off Road Vehicles) 6.2.2. By Demand Category Market Share Analysis (OEM, Replacement) 6.2.3. By Type Market Share Analysis (Radial, Bias) 6.2.4. By Tube Type Market Share Analysis (Tube, Tubeless) 6.2.5. By Regional Market Share Analysis 6.2.5.1. Central Market Share Analysis 6.2.5.2. Southern Market Share Analysis 6.2.5.3. Northern Market Share Analysis 6.2.6. By Company Market Share Analysis (Top 5 Companies, Others - By Value, 2022) 6.3. South Korea Tire Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.1. By Vehicle Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.2. By Demand Category Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.3. By Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.4. By Tube Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.5. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 7. South Korea Passenger Car Tire Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.1.2. By Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Demand Category Market Share Analysis 7.2.2. By Type Market Share Analysis 7.2.3. By Tube Type Market Share Analysis 8. South Korea Light Commercial Vehicle Tire Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.1.2. By Volume 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Demand Category Market Share Analysis 8.2.2. By Type Market Share Analysis 8.2.3. By Tube Type Market Share Analysis 9. South Korea Medium & Heavy Commercial Vehicle Tire Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.1.2. By Volume 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Demand Category Market Share Analysis 9.2.2. By Type Market Share Analysis 9.2.3. By Tube Type Market Share Analysis 10. South Korea Two-Wheeler Tire Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.1.2. By Volume 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Demand Category Market Share Analysis 10.2.2. By Type Market Share Analysis 10.2.3. By Tube Type Market Share Analysis 11. South Korea Off The Road Vehicles Tire Market Outlook 11.1. Market Size & Forecast 11.1.1. By Value 11.1.2. By Volume 11.2. Market Share & Forecast 11.2.1. By Demand Category Market Share Analysis 11.2.2. By Type Market Share Analysis 11.2.3. By Tube Type Market Share Analysis 12. Market Dynamics 12.1. Market Drivers 12.2. Market Challenges 13. Market Trends and Developments 14. Porter’s Five Forces Model 14.1. Competitive Rivalry 14.2. Bargaining Power of Suppliers 14.3. Bargaining Power of Buyers 14.4. Threat of New Entrants 14.5. Threat of Substitutes 15. Policy & Regulatory Landscape 16. South Korea Economic Profile 17. Competitive Landscape 17.1. Company Profiles (Up To 10 Major Companies) 17.1.1. NEXEN Tire Corporation 17.1.1.1. Company Details 17.1.1.2. Key Products Offered 17.1.1.3. Recent Development 17.1.1.4. Key Management Personnel 17.1.2. KUMHO TIRE Co. 17.1.2.1. Company Details 17.1.2.2. Key Products Offered 17.1.2.3. Recent Development 17.1.2.4. Key Management Personnel 17.1.3. Hankook Tire Co., Ltd. 17.1.3.1. Company Details 17.1.3.2. Key Products Offered 17.1.3.3. Recent Development 17.1.3.4. Key Management Personnel 17.1.4. The Michelin Group 17.1.4.1. Company Details 17.1.4.2. Key Products Offered 17.1.4.3. Recent Development 17.1.4.4. Key Management Personnel 17.1.5. Continental AG 17.1.5.1. Company Details 17.1.5.2. Key Products Offered 17.1.5.3. Recent Development 17.1.5.4. Key Management Personnel 17.1.6. Bridgestone Corporation 17.1.6.1. Company Details 17.1.6.2. Key Products Offered 17.1.6.3. Recent Development 17.1.6.4. Key Management Personnel 17.1.7. Goodyear Tire and Rubber Company 17.1.7.1. Company Details 17.1.7.2. Key Products Offered 17.1.7.3. Recent Development 17.1.7.4. Key Management Personnel 17.1.8. Pirelli & C. S.p.A. 17.1.8.1. Company Details 17.1.8.2. Key Products Offered 17.1.8.3. Recent Development 17.1.8.4. Key Management Personnel 17.1.9. The Yokohama Rubber Co., Ltd. 17.1.9.1. Company Details 17.1.9.2. Key Products Offered 17.1.9.3. Recent Development 17.1.9.4. Key Management Personnel 17.1.10. Giti Tire 17.1.10.1. Company Details 17.1.10.2. Key Products Offered 17.1.10.3. Recent Development 17.1.10.4. Key Management Personnel 18. Strategic Recommendations 18.1. Key Focus Areas 18.1.1. Target Regions 18.1.2. Target Vehicle Type 18.1.3. Target Demand Category 19. About Us & Disclaimer
SummarySouth Korea Tire Market is predicted to grow in coming years due to increasing logistic and travel activities in the country. Table of Contents1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Impact of COVID-19 on South Korea Tire Market 4.1. Impact Assessment Model 4.1.1. Key Segments Impacted 4.1.2. Key Regions Impacted 5. Voice of Customer Analysis 5.1. Factors Influencing Purchase Decision 5.2. Brand Awareness 5.3. Brand Satisfaction Level 6. South Korea Tire Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.1.2. By Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis (Passenger Car, Light Commercial Vehicle, Medium & Heavy Commercial Vehicle, Two-Wheeler, Off Road Vehicles) 6.2.2. By Demand Category Market Share Analysis (OEM, Replacement) 6.2.3. By Type Market Share Analysis (Radial, Bias) 6.2.4. By Tube Type Market Share Analysis (Tube, Tubeless) 6.2.5. By Regional Market Share Analysis 6.2.5.1. Central Market Share Analysis 6.2.5.2. Southern Market Share Analysis 6.2.5.3. Northern Market Share Analysis 6.2.6. By Company Market Share Analysis (Top 5 Companies, Others - By Value, 2022) 6.3. South Korea Tire Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.1. By Vehicle Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.2. By Demand Category Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.3. By Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.4. By Tube Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.5. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 7. South Korea Passenger Car Tire Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.1.2. By Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Demand Category Market Share Analysis 7.2.2. By Type Market Share Analysis 7.2.3. By Tube Type Market Share Analysis 8. South Korea Light Commercial Vehicle Tire Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.1.2. By Volume 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Demand Category Market Share Analysis 8.2.2. By Type Market Share Analysis 8.2.3. By Tube Type Market Share Analysis 9. South Korea Medium & Heavy Commercial Vehicle Tire Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.1.2. By Volume 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Demand Category Market Share Analysis 9.2.2. By Type Market Share Analysis 9.2.3. By Tube Type Market Share Analysis 10. South Korea Two-Wheeler Tire Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.1.2. By Volume 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Demand Category Market Share Analysis 10.2.2. By Type Market Share Analysis 10.2.3. By Tube Type Market Share Analysis 11. South Korea Off The Road Vehicles Tire Market Outlook 11.1. Market Size & Forecast 11.1.1. By Value 11.1.2. By Volume 11.2. Market Share & Forecast 11.2.1. By Demand Category Market Share Analysis 11.2.2. By Type Market Share Analysis 11.2.3. By Tube Type Market Share Analysis 12. Market Dynamics 12.1. Market Drivers 12.2. Market Challenges 13. Market Trends and Developments 14. Porter’s Five Forces Model 14.1. Competitive Rivalry 14.2. Bargaining Power of Suppliers 14.3. Bargaining Power of Buyers 14.4. Threat of New Entrants 14.5. Threat of Substitutes 15. Policy & Regulatory Landscape 16. South Korea Economic Profile 17. Competitive Landscape 17.1. Company Profiles (Up To 10 Major Companies) 17.1.1. NEXEN Tire Corporation 17.1.1.1. Company Details 17.1.1.2. Key Products Offered 17.1.1.3. Recent Development 17.1.1.4. Key Management Personnel 17.1.2. KUMHO TIRE Co. 17.1.2.1. Company Details 17.1.2.2. Key Products Offered 17.1.2.3. Recent Development 17.1.2.4. Key Management Personnel 17.1.3. Hankook Tire Co., Ltd. 17.1.3.1. Company Details 17.1.3.2. Key Products Offered 17.1.3.3. Recent Development 17.1.3.4. Key Management Personnel 17.1.4. The Michelin Group 17.1.4.1. Company Details 17.1.4.2. Key Products Offered 17.1.4.3. Recent Development 17.1.4.4. Key Management Personnel 17.1.5. Continental AG 17.1.5.1. Company Details 17.1.5.2. Key Products Offered 17.1.5.3. Recent Development 17.1.5.4. Key Management Personnel 17.1.6. Bridgestone Corporation 17.1.6.1. Company Details 17.1.6.2. Key Products Offered 17.1.6.3. Recent Development 17.1.6.4. Key Management Personnel 17.1.7. Goodyear Tire and Rubber Company 17.1.7.1. Company Details 17.1.7.2. Key Products Offered 17.1.7.3. Recent Development 17.1.7.4. Key Management Personnel 17.1.8. Pirelli & C. S.p.A. 17.1.8.1. Company Details 17.1.8.2. Key Products Offered 17.1.8.3. Recent Development 17.1.8.4. Key Management Personnel 17.1.9. The Yokohama Rubber Co., Ltd. 17.1.9.1. Company Details 17.1.9.2. Key Products Offered 17.1.9.3. Recent Development 17.1.9.4. Key Management Personnel 17.1.10. Giti Tire 17.1.10.1. Company Details 17.1.10.2. Key Products Offered 17.1.10.3. Recent Development 17.1.10.4. Key Management Personnel 18. Strategic Recommendations 18.1. Key Focus Areas 18.1.1. Target Regions 18.1.2. Target Vehicle Type 18.1.3. Target Demand Category 19. About Us & Disclaimer
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