サウジアラビアの乗用車市場:車種別(セダン、SUV、MPV、ハッチバック)、推進力別(ガソリン、ディーゼル、CNG、ハイブリッド、電気)、トランスミッションタイプ別(オートマチック、マニュアル)、価格帯別(超低予算、低予算、プレミアム)、地域別(北部・中部、南部、東部、西部)、競合予測および市場機会(2018~2028年度Saudi Arabia Passenger Car Market Segmented By Vehicle Type (Sedan, SUV, MPV, Hatchback), By Propulsion (Petrol, Diesel, CNG, Hybrid, Electric), By Transmission Type (Automatic, Manual), By Price Segment (Ultra Budget, Budget, Premium), By Region (Northern & Central, Southern, Eastern, Western), Competition Forecast & Opportunities, 2018- 2028F サウジアラビアの乗用車市場は、道路インフラの拡大とこの地域の人々の一人当たり支出の増加が牽引している。 サウジアラビアのタイヤ市場概観 サウジアラビアにおける自動車セクターの成長と技術の進歩は、... もっと見る
サマリーサウジアラビアの乗用車市場は、道路インフラの拡大とこの地域の人々の一人当たり支出の増加が牽引している。サウジアラビアのタイヤ市場概観 サウジアラビアにおける自動車セクターの成長と技術の進歩は、同国の経済成長にとって極めて重要である。自動車の経済的な入手可能性、サプライチェーン、輸送は、サウジアラビアの自動車部門に影響を与える変数のほんの一部に過ぎない。個人旅行に自動車を選ぶ人が増えているため、乗用車産業が自動車市場を支配している。さらに、今後の市場拡大には、自動車の電動化、特に小型乗用車の電動化といった新たなトレンドが拍車をかけると予想されている。需要の高まりに対応するため、一部の自動車メーカーは、市場の乗用車セグメントに大規模な投資を始めている。 国内販売に悲惨な影響を与えたCOVID-19の混乱は、サウジアラビアの自動車セクターを減速させている。サウジアラビアの自動車部門は他地域からの輸入に大きく依存しており、その結果成長が鈍化している。サウジアラビアの自動車部門は困難に直面してきたが、現在は完全に回復し始め、パンデミック前の販売台数レベルに到達しつつある。さらに、電気自動車が加わることで、乗用車産業は2022年度にはすでに成長を始めており、内需のさらなる拡大が期待される。 サウジアラビアのタイヤ市場牽引要因 インフラ整備の進展 サウジアラビアでは、乗用車の国内普及を促進するため、電気自動車充電用インフラを含む多くのインフラ・プロジェクトの建設が進められている。また、インフラ整備活動の活発化に伴い、より良い道路が整備されることも自動車産業を後押しする。また、サウジアラビア政府による国内自動車セクターの成長への取り組みや、外資系自動車メーカーによる同国での事業拡大への支援も、同国での自動車・部品市場の浸透を高めるだろう。さらに、さまざまな道路インフラの改善により、同国の個人向け自動車需要が増加することが予想され、これがサウジアラビアの乗用車産業を今後数年間支えるだろう。 サウジアラビアのタイヤ市場の課題 経済成長の鈍化による巻き添え被害 さらに、サウジアラビアは現在、COVID-19の流行による経済危機と公衆衛生危機に見舞われている。サウジアラビア統計総局が報告したサウジアラビア王国の国内総生産(GDP)は、2020年第1四半期に2019年第1四半期比で1.0%減少した。さらに、2020年第2四半期のGDPは2019年同期比で7.0%減少した。サウジアラビア統計総局によると、2020年第1四半期の同国全体の輸出額は576.1億米ドル(2161億SAR)で、2019年第1四半期から21.9%減少した。 サウジアラビアのタイヤ市場動向 技術の進歩 サウジアラビアの乗用車市場では、技術の進歩により乗用車の需要が徐々に高まっている。また、新技術の開発により、自動車メーカーはハイブリッド技術や電気技術など、より優れた機能や仕様を消費者に提供している。電気自動車やハイブリッド車の開発には、環境への配慮や将来を見据えたデザインや技術が盛り込まれている。また、こうした環境に優しい車の人気は、乗用車の需要を増加させ、サウジアラビアの乗用車産業の拡大に拍車をかけると予測されている。 市場の細分化 サウジアラビアの乗用車市場は、車両タイプ別、推進力別、トランスミッションタイプ別、価格セグメント別、地域別、企業別に分類される。車種別では、セダン、SUV、MPV、ハッチバックに区分される。推進力に基づくと、さらにガソリン、ディーゼル、CNG、ハイブリッド、電気に区分される。トランスミッションの種類によって、市場はオートマチックとマニュアルに区分される。価格セグメントに基づいて、市場は超低予算、予算、プレミアムに分割されます。さらに、市場は地域別に主に北、西、南、東に分けられる。 企業洞察 Hyundai Motor Corporationは、2023年にHyundai IONIQ 6の完全なEPA試験を完了し、SE Long Range RWDバリアントはEPA推定航続距離361マイルを記録した。2023年、現代自動車はSEVENとTrailer Droneのデザインで優秀デザイン賞を受賞した。 2022年12月、中国の新エネルギー車メーカーであるエノベイト社が、サウジアラビアのスモウ・ホールディング社と提携。年間生産台数約10万台の電気自動車を製造・研究開発する拠点を設立する構想の一環として、両社はサウジアラビアに推定5億米ドルを投資する。 最先端技術を搭載した新型フォード・テリトリーは、2022年にフォード・ミドルイーストがサウジアラビアで正式に発表する予定である。この施設は、MEAにおいて非常に革新的で先進的な消費者体験を提供する。 企業プロフィール サウジアラビアの乗用車市場をリードする主要企業には、トヨタ自動車、現代自動車、マツダ・サウジアラビア、日産自動車、ゼネラル・モーターズ、フォード・ミドルイーストがある。Ltd.、General Motors Co.、Ford Middle East、Kia Motors Corp.、Isuzu Motors Saudi Arabia Co.Ltd.、Volkswagen AG、Renault Middle Eastである。 レポートの範囲 本レポートでは、サウジアラビアの乗用車市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳細に解説しています: - サウジアラビアの乗用車市場:車種別 o セダン o SUV o MPV o ハッチバック - サウジアラビアの乗用車市場:推進力別 o ガソリン o ディーゼル o CNG o ハイブリッド o 電気 - サウジアラビアの乗用車市場:トランスミッションタイプ別 o オートマチック マニュアル - サウジアラビアの乗用車市場:価格セグメント別 o 超低予算車 バジェット プレミアム - サウジアラビアの乗用車市場:地域別 o 北部・中部 o 南部 o 東部 西部 競合状況 企業プロフィール:サウジアラビアの乗用車市場に参入している主要企業の詳細分析 利用可能なカスタマイズ TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Impact of COVID-19 on Saudi Arabia Passenger Car Market 4.1. Key Segments Impacted 4.2. Key Regions Impacted 5. Voice of Customer 5.1. Factors Influencing Purchase Decision 5.2. Brand Awareness 5.3. Brand Satisfaction Level 6. Saudi Arabia Passenger Car Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.1.2. By Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis (Sedan, SUV/MPV, Hatchback) 6.2.2. By Propulsion Market Share Analysis (Petrol, Diesel, CNG, Hybrid, Electric) 6.2.3. By Transmission Type Market Share Analysis (Automatic, Manual) 6.2.4. By Price Segment Market Share Analysis (Ultra Budget, Budget, Premium) 6.2.5. By Regional Market Share Analysis 6.2.5.1. Northern & Central Region Market Share Analysis 6.2.5.2. Western Region Market Share Analysis 6.2.5.3. Eastern Region Market Share Analysis 6.2.5.4. Southern Region Market Share Analysis 6.2.6. By Company Market Share Analysis (Top 5 Companies, Others - By Value, 2022) 6.3. Saudi Arabia Passenger Car Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.1. By Vehicle Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.2. By Propulsion Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.3. By Transmission Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.4. By Price Segment Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.5. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 7. Saudi Arabia Sedan Car Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.1.2. By Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Propulsion Market Share Analysis 7.2.2. By Transmission Type Market Share Analysis 7.2.3. By Price Segment Market Share Analysis 7.2.4. By Regional Market Share Analysis 7.3. Product Benchmarking 8. Saudi Arabia Hatchback Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.1.2. By Volume 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Propulsion Market Share Analysis 8.2.2. By Transmission Type Market Share Analysis 8.2.3. By Price Segment Market Share Analysis 8.2.4. By Regional Market Share Analysis 8.3. Product Benchmarking 9. Saudi Arabia SUV/MPV Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.1.2. By Volume 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Propulsion Market Share Analysis 9.2.2. By Transmission Type Market Share Analysis 9.2.3. By Price Segment Market Share Analysis 9.2.4. By Regional Market Share Analysis 9.3. Product Benchmarking 10. Porter’s Five Forces Model 10.1. Competitive Rivalry 10.2. Bargaining Power of Buyers 10.3. Bargaining Power of Suppliers 10.4. Threat of New Entrants 10.5. Threat of Substitutes 11. SWOT Analysis 11.1. Strength 11.2. Weakness 11.3. Opportunities 11.4. Threats 12. Market Dynamics 12.1. Market Drivers 12.2. Market Challenges 13. Market Trends and Developments 14. Policy & Regulatory Landscape 15. Saudi Arabia Economic Profile 16. Competitive Landscape 16.1. Company Profiles (Up To 10 Major Companies) 16.1.1. Toyota Motors Corporation 16.1.1.1. Company Details 16.1.1.2. Key Product Offered 16.1.1.3. Recent Development 16.1.1.4. Key Management Personnel 16.1.2. Hyundai Motor Company 16.1.2.1. Company Details 16.1.2.2. Key Product Offered 16.1.2.3. Recent Development 16.1.2.4. Key Management Personnel 16.1.3. Mazda Saudi Arabia 16.1.3.1. Company Details 16.1.3.2. Key Product Offered 16.1.3.3. Recent Development 16.1.3.4. Key Management Personnel 16.1.4. Nissan Motor Co. Ltd 16.1.4.1. Company Details 16.1.4.2. Key Product Offered 16.1.4.3. Recent Development 16.1.4.4. Key Management Personnel 16.1.5. General Motors Co., 16.1.5.1. Company Details 16.1.5.2. Key Product Offered 16.1.5.3. Recent Development 16.1.5.4. Key Management Personnel 16.1.6. Ford Middle East 16.1.6.1. Company Details 16.1.6.2. Key Product Offered 16.1.6.3. Recent Development 16.1.6.4. Key Management Personnel 16.1.7. Kia Motors Corp 16.1.7.1. Company Details 16.1.7.2. Key Product Offered 16.1.7.3. Recent Development 16.1.7.4. Key Management Personnel 16.1.8. Isuzu Motors Saudi Arabia Co. Ltd. 16.1.8.1. Company Details 16.1.8.2. Key Product Offered 16.1.8.3. Recent Development 16.1.8.4. Key Management Personnel 16.1.9. Volkswagen AG 16.1.9.1. Company Details 16.1.9.2. Key Product Offered 16.1.9.3. Recent Development 16.1.9.4. Key Management Personnel 16.1.10. Renault Middle East 16.1.10.1. Company Details 16.1.10.2. Key Product Offered 16.1.10.3. Recent Development 16.1.10.4. Key Management Personnel 17. Strategic Recommendations 17.1. Key Focus Areas 17.1.1. Target Regions 17.1.2. Target Vehicle Type 17.1.3. Target Propulsion 18. About Us & Disclaimer
SummarySaudi Arabia Passenger Car Market is driven by expanding road infrastructure and increasing per capita spending of the people in the region. Table of Contents1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Impact of COVID-19 on Saudi Arabia Passenger Car Market 4.1. Key Segments Impacted 4.2. Key Regions Impacted 5. Voice of Customer 5.1. Factors Influencing Purchase Decision 5.2. Brand Awareness 5.3. Brand Satisfaction Level 6. Saudi Arabia Passenger Car Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.1.2. By Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis (Sedan, SUV/MPV, Hatchback) 6.2.2. By Propulsion Market Share Analysis (Petrol, Diesel, CNG, Hybrid, Electric) 6.2.3. By Transmission Type Market Share Analysis (Automatic, Manual) 6.2.4. By Price Segment Market Share Analysis (Ultra Budget, Budget, Premium) 6.2.5. By Regional Market Share Analysis 6.2.5.1. Northern & Central Region Market Share Analysis 6.2.5.2. Western Region Market Share Analysis 6.2.5.3. Eastern Region Market Share Analysis 6.2.5.4. Southern Region Market Share Analysis 6.2.6. By Company Market Share Analysis (Top 5 Companies, Others - By Value, 2022) 6.3. Saudi Arabia Passenger Car Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.1. By Vehicle Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.2. By Propulsion Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.3. By Transmission Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.4. By Price Segment Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.5. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 7. Saudi Arabia Sedan Car Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.1.2. By Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Propulsion Market Share Analysis 7.2.2. By Transmission Type Market Share Analysis 7.2.3. By Price Segment Market Share Analysis 7.2.4. By Regional Market Share Analysis 7.3. Product Benchmarking 8. Saudi Arabia Hatchback Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.1.2. By Volume 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Propulsion Market Share Analysis 8.2.2. By Transmission Type Market Share Analysis 8.2.3. By Price Segment Market Share Analysis 8.2.4. By Regional Market Share Analysis 8.3. Product Benchmarking 9. Saudi Arabia SUV/MPV Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.1.2. By Volume 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Propulsion Market Share Analysis 9.2.2. By Transmission Type Market Share Analysis 9.2.3. By Price Segment Market Share Analysis 9.2.4. By Regional Market Share Analysis 9.3. Product Benchmarking 10. Porter’s Five Forces Model 10.1. Competitive Rivalry 10.2. Bargaining Power of Buyers 10.3. Bargaining Power of Suppliers 10.4. Threat of New Entrants 10.5. Threat of Substitutes 11. SWOT Analysis 11.1. Strength 11.2. Weakness 11.3. Opportunities 11.4. Threats 12. Market Dynamics 12.1. Market Drivers 12.2. Market Challenges 13. Market Trends and Developments 14. Policy & Regulatory Landscape 15. Saudi Arabia Economic Profile 16. Competitive Landscape 16.1. Company Profiles (Up To 10 Major Companies) 16.1.1. Toyota Motors Corporation 16.1.1.1. Company Details 16.1.1.2. Key Product Offered 16.1.1.3. Recent Development 16.1.1.4. Key Management Personnel 16.1.2. Hyundai Motor Company 16.1.2.1. Company Details 16.1.2.2. Key Product Offered 16.1.2.3. Recent Development 16.1.2.4. Key Management Personnel 16.1.3. Mazda Saudi Arabia 16.1.3.1. Company Details 16.1.3.2. Key Product Offered 16.1.3.3. Recent Development 16.1.3.4. Key Management Personnel 16.1.4. Nissan Motor Co. Ltd 16.1.4.1. Company Details 16.1.4.2. Key Product Offered 16.1.4.3. Recent Development 16.1.4.4. Key Management Personnel 16.1.5. General Motors Co., 16.1.5.1. Company Details 16.1.5.2. Key Product Offered 16.1.5.3. Recent Development 16.1.5.4. Key Management Personnel 16.1.6. Ford Middle East 16.1.6.1. Company Details 16.1.6.2. Key Product Offered 16.1.6.3. Recent Development 16.1.6.4. Key Management Personnel 16.1.7. Kia Motors Corp 16.1.7.1. Company Details 16.1.7.2. Key Product Offered 16.1.7.3. Recent Development 16.1.7.4. Key Management Personnel 16.1.8. Isuzu Motors Saudi Arabia Co. Ltd. 16.1.8.1. Company Details 16.1.8.2. Key Product Offered 16.1.8.3. Recent Development 16.1.8.4. Key Management Personnel 16.1.9. Volkswagen AG 16.1.9.1. Company Details 16.1.9.2. Key Product Offered 16.1.9.3. Recent Development 16.1.9.4. Key Management Personnel 16.1.10. Renault Middle East 16.1.10.1. Company Details 16.1.10.2. Key Product Offered 16.1.10.3. Recent Development 16.1.10.4. Key Management Personnel 17. Strategic Recommendations 17.1. Key Focus Areas 17.1.1. Target Regions 17.1.2. Target Vehicle Type 17.1.3. Target Propulsion 18. About Us & Disclaimer
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(自動車市場)の最新刊レポート
TechSci Research社の自動車分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(automatic)の最新刊レポートよくあるご質問TechSci Research社はどのような調査会社ですか?テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/15 10:26 157.84 円 166.62 円 202.61 円 |