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ナイジェリアの二輪車市場:車両タイプ別(スクーター/原付、オートバイ):推進タイプ市場シェア分析(ICEと電動):地域別競争予測と機会:2018~2028F


Nigeria Two-Wheeler Market By Vehicle Type (Scooter/Moped, Motorcycle) By Propulsion Type Market Share Analysis (ICE and Electric) By Region Competition Forecast & Opportunities, 2018- 2028F

ナイジェリアの二輪車市場は今後数年間で急速なCAGRで成長すると予測される。ナイジェリアの二輪車市場は、日常的な移動目的での二輪車の使用と、道路渋滞での二輪車の操縦性により成長している。さらに、国内の... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年9月5日 US$3,500
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72 英語

 

サマリー

ナイジェリアの二輪車市場は今後数年間で急速なCAGRで成長すると予測される。ナイジェリアの二輪車市場は、日常的な移動目的での二輪車の使用と、道路渋滞での二輪車の操縦性により成長している。さらに、国内の都市化の高まりがナイジェリアの二輪車の上昇をさらに促進している。さらに、高い燃費効率、低い維持費、ラストワンマイルの配送における二輪車の採用増加もナイジェリアの二輪車市場を押し上げている。
主な動き
インド製のUnicorn 160モーターサイクルは、2023年にHonda Motorcyclesからナイジェリアに初めて導入された。価格は14,00,000 NGN。このモーターサイクルはインドで製造され、ナイジェリアで販売するために輸入される。
2020年、TVS三輪車と二輪車のナイジェリア代理店であるシンバ・グループが、カノに新しいショールームとサービス施設を開設した。このショールームには、最新のTVSモーターサイクルとトライクが展示されている。
2018年のナイジェリア商用二輪車市場では、ヤマハモーターナイジェリア社がヤマハの二輪車「Crux Rev」を発表した。ブルーコアエンジン、ダイヤモンドフレームシャシー、LEDヘッドランプ、エレガントなスタイルを兼ね備えたこのバイクは、優れた燃費効率を実現している。
ライドヘイリングとラストワンマイルデリバリーサービスの需要増加。
ナイジェリア市場で二輪車の需要を押し上げている要素は、渋滞や混雑を避けるためにバイクのライドヘイリングサービスを利用する傾向が高まっていることである。ナイジェリアのライドヘイリング新興企業Gokadaは、二輪車輸送会社を拡大するため、2019年にシリーズA投資で530万米ドルを調達した。2018年以降、この事業によって約100万回のライドが実施され、1000人以上のライダーがアプリを通じてトレーニングを受け、乗り込んでいる。市場拡大にさらに拍車をかけているのは、乗用車と二輪車の価格が上昇していることだ。さらに、ナイジェリアでは公共交通網が不十分なため、ライドヘイリングサービスの採用が増加し、二輪車の台数が増加している。さらに、急速な都市化と廃棄所得の増加により、ラストワンマイル配達の採用が増加しており、ナイジェリアの二輪車市場に悪影響を及ぼす物流業界の上昇につながっている。
スピードと操縦性
二輪車は軽量で洗練されたデザインをしており、操縦が容易である。交通量の多い道路や混雑した車線でも簡単に移動でき、目的地に時間通りに到着できる。駐車も簡単で、その大きさゆえに場所を取らない。そのピックアップ性から、より速い通勤が可能で、スリル指数が高く、より冒険的である。このように、二輪車が提供するデザインと操縦性は、ナイジェリアでの二輪車の売上を押し上げ、ナイジェリア二輪車市場の成長をさらに後押ししている。
費用対効果が高く、メンテナンスが少なくて済む
二輪車の人気が高まっている主な理由は、そのコストの低さである。資金調達が容易なため、所得水準の低い顧客も多く、自動車を所有するという夢を容易に実現できる。手頃な価格もさることながら、二輪車購入の増加を後押ししているもう一つの要因は費用対効果である。燃料価格が上昇する中、二輪車セグメントはインドの家庭にとって手頃な価格であり続けるだろう。また、二輪車は乗用車よりも維持費が安く、燃費も良い。
安全性への懸念と政府の禁止。
ナイジェリアの二輪車市場の成長を抑制する主な要因は、安全性への懸念である。ナイジェリアでは、二輪車による交通事故が第2位を占めているからである。また、雑多な活動の増加により犯罪率が高くなったため、政府がラゴスでの人の移動手段としての二輪車の使用を禁止したため、ナイジェリアの二輪車市場は阻害されている。
市場の細分化
ナイジェリアの二輪車市場は、車両タイプ別、推進力タイプ別、地域別に区分される。車両タイプ別では、市場はスクーター/原付とオートバイに区分される。推進力タイプ別では、ICEと電動に分けられる。
企業プロフィール
Bajaj Auto Ltd、Wandel International (TVS Motor Company Limited)、Honda Manufacturing (Nigeria) Ltd、Hero MotoCorp Ltd、Yamaha Motor Nigeria Ltd、Suzuki Motor Corporation、Chongqing Lifan Motorcycle Engine Co., Ltd.、Chongqing Zongshen Automobile Industry Co., Ltd.、Loncin Motorcycle Industries Limited、Kawasaki Heavy Industries, Ltd.は、市場競争力を維持するために先進的なライドヘイリングサービス構造を開発し、顧客のアウトリーチを拡大するために地域の製品ポートフォリオを強化している主要企業である。
レポートの範囲
本レポートでは、ナイジェリアの二輪車市場を産業動向に加えて以下のカテゴリーに分類しています:
- ナイジェリアの二輪車市場:車種別
o オートバイ
o スクーター/原付
- ナイジェリアの二輪車市場:推進タイプ別
o ICE
電動
- ナイジェリアの二輪車市場:地域別
 北東部
 北西部
 北中部
 南西部
 南東部
 南南
競合他社の状況
企業プロフィール:ナイジェリアの二輪車市場における主要企業の詳細分析。
利用可能なカスタマイズ:
TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

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目次

1. Introduction 1.1. Market Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Impact of COVID-19 on Nigeria Two Wheeler Market 4.1. Key Segments Impacted 4.2. Key Regions Impacted 5. Voice of Customer Analysis 5.1. Factors Influencing Purchase Decision 5.2. Brand Awareness 5.3. Brand Satisfaction Level 6. Nigeria Two Wheeler Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Volume 6.1.2. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis (Scooter/Moped, Motorcycle) 6.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis (ICE and Electric) 6.2.3. By Regional Market Share Analysis 6.2.3.1. North- West Market Share Analysis 6.2.3.2. North East Market Share Analysis 6.2.3.3. North Central Market Share Analysis 6.2.3.4. South West Market Share Analysis 6.2.3.5. South East Market Share Analysis 6.2.3.6. South Market Share Analysis 6.2.4. By Company Market Share Analysis (Top 5 Companies, Others - By Value, 2022) 6.3. Nigeria Two Wheeler Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.1. By Vehicle Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.2. By Propulsion Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.3. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 7. Nigeria ICE Two Wheeler Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Volume 7.1.2. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis 7.2.2. By Engine Capacity Market Share Analysis (Up to 125cc, 126-250cc, 251-500cc, Above 500cc) 7.2.3. By Regional Market Share Analysis 8. Nigeria ICE Motorcycle Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Volume 8.1.2. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Engine Capacity Market Share Analysis (Up to 125 cc, 126-250 cc, 251-500 cc, Above 500 cc) 8.2.2. By Regional Market Share Analysis 8.3. Product Benchmarking 9. Nigeria ICE Scooter/Moped Market Oultook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Volume 9.1.2. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Engine Capacity Market Share Analysis (Up to 125 cc, 126-250 cc, 251-500 cc, Above 500 cc) 9.2.2. By Regional Market Share Analysis 9.3. Product Benchmarking 10. Nigeria Electric Two Wheeler Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Volume 10.1.2. By Value 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis (Motorcycle, Scooter/Moped) 10.2.2. By Battery Capacity Market Share Analysis (>2.5Kwh, <2.5Kwh) 10.2.3. By Battery Type Market Share Analysis (Lead-Acid, Lithium Ion) 10.3. Product Benchmarking 11. Import & Export Analysis 12. Market Dynamics 12.1. Market Drivers 12.2. Market Challenges 13. Market Trends and Developments 14. PESTEL Analysis 14.1. Political 14.2. Economical 14.3. Social 14.4. Technological 14.5. Environmental 14.6. Legal 15. SWOT Analysis 15.1. Strength 15.2. Weakness 15.3. Opportunities 15.4. Threats 16. Policy & Regulatory Landscape 17. Nigeria Economic Profile 18. Competitive Landscape 18.1. Company Profiles (Up To 10 Major Companies) 18.1.1. Bajaj Auto Ltd 18.1.1.1. Company Details 18.1.1.2. Key Product Offered 18.1.1.3. Recent Development 18.1.1.4. Key Management Personnel 18.1.2. TVS Motor Company Limited 18.1.2.1. Company Details 18.1.2.2. Key Product Offered 18.1.2.3. Recent Development 18.1.2.4. Key Management Personnel 18.1.3. Honda Manufacturing (Nigeria) Ltd 18.1.3.1. Company Details 18.1.3.2. Key Product Offered 18.1.3.3. Recent Development 18.1.3.4. Key Management Personnel 18.1.4. Hero MotoCorp Ltd 18.1.4.1. Company Details 18.1.4.2. Key Product Offered 18.1.4.3. Recent Development 18.1.4.4. Key Management Personnel 18.1.5. Yamaha Motor Nigeria Ltd 18.1.5.1. Company Details 18.1.5.2. Key Product Offered 18.1.5.3. Recent Development 18.1.5.4. Key Management Personnel 18.1.6. Suzuki Motor Corporation 18.1.6.1. Company Details 18.1.6.2. Key Product Offered 18.1.6.3. Recent Development 18.1.6.4. Key Management Personnel 18.1.7. Chongqing Lifan Motorcycle Engine Co.Ltd 18.1.7.1. Company Details 18.1.7.2. Key Product Offered 18.1.7.3. Recent Development 18.1.7.4. Key Management Personnel 18.1.8. Chongqing Zongshen Automobile Industry Co., Ltd. 18.1.8.1. Company Details 18.1.8.2. Key Product Offered 18.1.8.3. Recent Development 18.1.8.4. Key Management Personnel 18.1.9. Loncin Motorcycle Industries Limited 18.1.9.1. Company Details 18.1.9.2. Key Product Offered 18.1.9.3. Recent Development 18.1.9.4. Key Management Personnel 18.1.10. Kawasaki Heavy Industries, Ltd 18.1.10.1. Company Details 18.1.10.2. Key Product Offered 18.1.10.3. Recent Development 18.1.10.4. Key Management Personnel 19. Strategic Recommendations 19.1. Key Focus Areas 19.1.1. Target Regions 19.1.2. Target Vehicle Type 20. About Us & Disclaimer

 

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Summary

Nigeria Two-Wheeler Market is anticipated to grow with the rapid CAGR in the upcoming years. Nigeria Two Wheeler market is growing due to the usage of two wheeler for the daily travel purpose and due to the maneuverability of the two wheeler in the road congestion, Furthermore the rising urbanization in the country is further propelling the rise of the Nigeria Two Wheeler. Furthermore, the high fuel efficiency, low maintenance costs, and rising adoption of two wheelers in last mile deliveries boost the Nigeria two-wheeler market.
Key Developments
The Indian-made Unicorn 160 motorcycle was first introduced to Nigeria in 2023, by Honda Motorcycles. NGN 14,00,000 is the bike cost. The motorcycle is made in India and then imported for sale in Nigeria.
A new showroom and servicing facility were opened in Kano in 2020 by The Simba Group, the Nigerian distributor of TVS tricycles and motorbikes. The newest TVS motorcycles and trikes are displayed at this showroom.
In the Nigerian commercial motorcycle market in 2018, Yamaha Motor Nigeria Ltd. introduced the Yamaha Crux Rev Motorbike. The Blue Core engine, diamond frame chassis, LED headlamp, and elegant style of this bike, combine to provide excellent fuel efficiency.
Increasing Demand in Ride Hailing and Last Mile Delivery Services.
The element driving up the demand for two-wheelers in Nigeria's market is the population's growing propensity for using motorbike ride-hailing services to avoid congestion and congested traffic. Gokada, a ride-hailing start-up in Nigeria, raised USD 5.3 million in a Series A investment in 2019 to expand the two-wheel transportation company. Around a million rides have been conducted by the business since 2018 and over a thousand riders have been trained and onboarded through its app. The reason that is further fueling the market expansion is the growing prices of both passenger vehicles and the two-wheelers. Additionally, the insufficient public transport network present in the country has led to the rising adoption of the ride hailing service which increases the number of two-wheeler in Nigeria. Furthermore, the increasing adoption in the last mile delivery due to the rapid urbanization and increasing disposal income, have led to rise in the logistics industry which have a detrimental impact on the Nigeria two-wheeler market.
Speed and Maneuverability
Two-wheelers are lighter, have a sleeker design, and are easier to maneuver. They are simple to commute in heavy traffic or congested lanes, allowing you to arrive at your destination on time. It is easier to park and takes up less space because of itssize. Because of its pickup, it allows for a faster commute, has a higher thrill quotient and is more adventurous. Thus, the design and maneuverability provided by two-wheelers boost the sales of the two-wheeler in Nigeria which further propels the growth of Nigeria Two-Wheeler Market.
More Cost-Effective and Requires Less Maintenance
The main reason for the growing popularity of two-wheelers is their low cost. The ease of financing attracts most customers with lower income levels, easily realizing the dream of owning a vehicle. Aside from affordability, another factor driving the increase in two-wheeler purchases is cost-effectiveness. With fuel prices rising, the two-wheeler segment will remain affordable for Indian families. Two-wheelers also have lower maintenance costs than passenger cars and provide better mileage.
Safety Concern and Government Ban.
The major factor restraining the growth of the Nigeria two-wheeler market is the safety concern, as two wheelers account for the 2nd largest accidents crashes on the road in Nigeria. Also, due to the government's ban on the use of motorcycles as a mode of human transportation in Lagos due to an increase in miscellaneous activities, resulting in a high crime rate, the Nigeria two-wheeler market has been hampered.
Market Segmentation
Nigeria Two-Wheeler Market is segmented by vehicle type, by propulsion type and by region. Based on Vehicle type, the market is segmented into Scooter/Moped and Motorcycle. Based on propulsion type, the market is divided into ICE and Electric.
Company Profiles
Bajaj Auto Ltd, Wandel International (TVS Motor Company Limited), Honda Manufacturing (Nigeria) Ltd, Hero MotoCorp Ltd, Yamaha Motor Nigeria Ltd, Suzuki Motor Corporation, Chongqing Lifan Motorcycle Engine Co., Ltd,Chongqing Zongshen Automobile Industry Co., Ltd., Loncin Motorcycle Industries Limited and Kawasaki Heavy Industries, Ltd. are the key players developing advanced ride hailing service structure to stay competitive in the market and enhancing their product portfolio in the regions to increase their customer outreach.
Report Scope:
In this report, Nigeria Two Wheeler Market has been segmented into following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Nigeria Two Wheeler Market, By Vehicle Type:
o Motorcycle
o Scooter/Moped
• Nigeria Two Wheeler Market, By Propulsion Type:
o ICE
o Electric
• Nigeria Two Wheeler Market, By Region:
 North East
 North West
 North Central
 South West
 South East
 South South
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in Nigeria Two Wheeler Market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Introduction 1.1. Market Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Impact of COVID-19 on Nigeria Two Wheeler Market 4.1. Key Segments Impacted 4.2. Key Regions Impacted 5. Voice of Customer Analysis 5.1. Factors Influencing Purchase Decision 5.2. Brand Awareness 5.3. Brand Satisfaction Level 6. Nigeria Two Wheeler Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Volume 6.1.2. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis (Scooter/Moped, Motorcycle) 6.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis (ICE and Electric) 6.2.3. By Regional Market Share Analysis 6.2.3.1. North- West Market Share Analysis 6.2.3.2. North East Market Share Analysis 6.2.3.3. North Central Market Share Analysis 6.2.3.4. South West Market Share Analysis 6.2.3.5. South East Market Share Analysis 6.2.3.6. South Market Share Analysis 6.2.4. By Company Market Share Analysis (Top 5 Companies, Others - By Value, 2022) 6.3. Nigeria Two Wheeler Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.1. By Vehicle Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.2. By Propulsion Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.3. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 7. Nigeria ICE Two Wheeler Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Volume 7.1.2. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis 7.2.2. By Engine Capacity Market Share Analysis (Up to 125cc, 126-250cc, 251-500cc, Above 500cc) 7.2.3. By Regional Market Share Analysis 8. Nigeria ICE Motorcycle Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Volume 8.1.2. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Engine Capacity Market Share Analysis (Up to 125 cc, 126-250 cc, 251-500 cc, Above 500 cc) 8.2.2. By Regional Market Share Analysis 8.3. Product Benchmarking 9. Nigeria ICE Scooter/Moped Market Oultook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Volume 9.1.2. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Engine Capacity Market Share Analysis (Up to 125 cc, 126-250 cc, 251-500 cc, Above 500 cc) 9.2.2. By Regional Market Share Analysis 9.3. Product Benchmarking 10. Nigeria Electric Two Wheeler Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Volume 10.1.2. By Value 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis (Motorcycle, Scooter/Moped) 10.2.2. By Battery Capacity Market Share Analysis (>2.5Kwh, <2.5Kwh) 10.2.3. By Battery Type Market Share Analysis (Lead-Acid, Lithium Ion) 10.3. Product Benchmarking 11. Import & Export Analysis 12. Market Dynamics 12.1. Market Drivers 12.2. Market Challenges 13. Market Trends and Developments 14. PESTEL Analysis 14.1. Political 14.2. Economical 14.3. Social 14.4. Technological 14.5. Environmental 14.6. Legal 15. SWOT Analysis 15.1. Strength 15.2. Weakness 15.3. Opportunities 15.4. Threats 16. Policy & Regulatory Landscape 17. Nigeria Economic Profile 18. Competitive Landscape 18.1. Company Profiles (Up To 10 Major Companies) 18.1.1. Bajaj Auto Ltd 18.1.1.1. Company Details 18.1.1.2. Key Product Offered 18.1.1.3. Recent Development 18.1.1.4. Key Management Personnel 18.1.2. TVS Motor Company Limited 18.1.2.1. Company Details 18.1.2.2. Key Product Offered 18.1.2.3. Recent Development 18.1.2.4. Key Management Personnel 18.1.3. Honda Manufacturing (Nigeria) Ltd 18.1.3.1. Company Details 18.1.3.2. Key Product Offered 18.1.3.3. Recent Development 18.1.3.4. Key Management Personnel 18.1.4. Hero MotoCorp Ltd 18.1.4.1. Company Details 18.1.4.2. Key Product Offered 18.1.4.3. Recent Development 18.1.4.4. Key Management Personnel 18.1.5. Yamaha Motor Nigeria Ltd 18.1.5.1. Company Details 18.1.5.2. Key Product Offered 18.1.5.3. Recent Development 18.1.5.4. Key Management Personnel 18.1.6. Suzuki Motor Corporation 18.1.6.1. Company Details 18.1.6.2. Key Product Offered 18.1.6.3. Recent Development 18.1.6.4. Key Management Personnel 18.1.7. Chongqing Lifan Motorcycle Engine Co.Ltd 18.1.7.1. Company Details 18.1.7.2. Key Product Offered 18.1.7.3. Recent Development 18.1.7.4. Key Management Personnel 18.1.8. Chongqing Zongshen Automobile Industry Co., Ltd. 18.1.8.1. Company Details 18.1.8.2. Key Product Offered 18.1.8.3. Recent Development 18.1.8.4. Key Management Personnel 18.1.9. Loncin Motorcycle Industries Limited 18.1.9.1. Company Details 18.1.9.2. Key Product Offered 18.1.9.3. Recent Development 18.1.9.4. Key Management Personnel 18.1.10. Kawasaki Heavy Industries, Ltd 18.1.10.1. Company Details 18.1.10.2. Key Product Offered 18.1.10.3. Recent Development 18.1.10.4. Key Management Personnel 19. Strategic Recommendations 19.1. Key Focus Areas 19.1.1. Target Regions 19.1.2. Target Vehicle Type 20. About Us & Disclaimer

 

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