中国住宅ローン市場:タイプ別(住宅購入、借り換え、住宅改修、建設、その他(再販など))、エンドユーザー別(有職者、専門職、学生、起業家、その他(主婦、無職、退職者など))、保有期間別(5年未満、6~10年、11~24年、25~30年)、地域別、競争予測と機会、2028FChina Home Loan Market By Type (Home Purchase, Refinance, Home Improvement, Construction, Other (Re-Sale etc.)), By End User (Employed Individuals, Professionals, Students, Entrepreneur, Others (Homemaker, Unemployed, Retired, etc.)), By Tenure Period (less than 5 years, 6-10 years, 11-24 years, and 25-30 years), By Region, Competition Forecast & Opportunities, 2028F 中国の住宅ローン市場は、マーケティング戦略の強化、ローン手続きの自動化、世帯建設の増加、デジタル化の進展などを背景に、予測期間中に大幅な成長が見込まれている。 個人の大多数にとって、最も高額な第一... もっと見る
サマリー中国の住宅ローン市場は、マーケティング戦略の強化、ローン手続きの自動化、世帯建設の増加、デジタル化の進展などを背景に、予測期間中に大幅な成長が見込まれている。個人の大多数にとって、最も高額な第一の目標は持ち家を持つことである。家を建てるには購入者の多大な努力が必要であり、予算内で物件を購入する最も現実的な方法は住宅ローンを組むことである。住宅ローンは、新築の住宅やアパートの購入、建設用地の取得、住宅の改良、拡張、修理に資金を提供することができる。 1978年以降、中国では農村部から都市部への移動が顕著になり、その結果、35の大都市圏で人口が大幅に増加した。この移住は、これら大都市圏の住宅需要を大幅に押し上げた。さらに、雇用機会と可処分所得の増加に伴い、より広い居住空間に対するニーズも高まっている。 中国における住宅費の高騰は、市場の成長を促進すると予想される。一般家庭では住宅を購入することがますます難しくなっているため、住宅コストの上昇は社会全体の懸念となっている。利用可能な住宅を確保しなければならないというプレッシャーが、高い住宅コストへの不満につながっている。政府は住宅価格を安定させるために抑制策を実施しているが、こうした努力は価格の高騰を抑えることに成功していない。住宅価格の高止まりは、国民経済の健全な成長を著しく阻害している。不動産バブルの形成は経済停滞のリスクをもたらし、過剰な住宅コストはさまざまな社会的・経済的問題を引き起こす。その結果、住宅ローン市場は、住宅ローン需要の増加に直接影響を受けることになる。 プライマリー市場では、住宅ローンは主に商業用個人ローンと住宅積立基金(HPF)ローンの形で提供されている。HPFと商業用住宅ローンの最大額を組み合わせたハイブリッド住宅ローンは、住宅コストの高さゆえに成約に至らないこともあるHPFローンの限界に対処するために導入された。市場の住宅ローンの大半は商業用住宅ローンである。したがって、住宅価格の上昇は中国の住宅ローン市場に直接影響を与えるだろう。 世帯建設の増加が市場成長を押し上げる 一国のマクロ経済と社会経済の発展は、新規住宅建設に大きく影響される。新たな住宅開発は、ローン市場全体に直接的・間接的に大きな影響を与える。このことは、スペインや中国など、建設業が経済を牽引している国では特に顕著である。中国政府は、都市住民の生活環境を改善し、農村部からの移民の流入に対応するため、住宅市場の改革に着手した。こうした改革の結果、住宅需要と価格上昇が顕著になり、新築住宅の建設が増加した。急速な経済成長に牽引され、雇用機会を求めて農村部から都市部へ移住する人々が相当数いた。住宅改革は、家族により快適な住宅を購入する機会を提供した。より快適な住環境を求める需要の高まりは住宅価格をさらに押し上げ、追加的な住宅プロジェクト開発のための資本や融資をさらに引き寄せた。中国はこれらの住宅構想を完成させるために290億米ドルの特別融資を割り当て、その結果、都市部では数多くの新しい建設プロジェクトや不動産企業が立ち上げられた。このように、これらすべての要因が中国の住宅ローン市場の形成に極めて重要な役割を果たした。 中国の低金利住宅ローンが市場成長を牽引 中国は銀行による住宅ローン金利の上限引き下げを認めている。中国人民銀行と中国銀行保険監督管理委員会は、この措置の目的は住宅需要を支え、住宅市場の健全な成長を促進するためであるとしている。市場の需要低迷を受けて、中国当局は特定の場所での住宅購入制限を緩和している。国内不動産大手のエバーグランデは負債が増加しており、他の事業も大幅な減収に見舞われている。金利の低下に加え、ローンの処理も迅速化している。住宅ローンは中国の銀行融資全体の5分の1近くを占めている。全国で、申請者はおよそ1ヵ月でローンを受け取っており、19の都市では20日以内となっている。従って、中国で予想される市場成長は、住宅ローンの低金利が原動力となるだろう。 市場細分化 中国住宅ローン市場は、タイプ、エンドユーザー、保有期間、地域、競争環境に基づいてセグメント化される。タイプ別では、市場はさらに住宅購入、借り換え、住宅改良、建設、その他(再販など)に細分化される。エンドユーザーに基づけば、市場は被雇用者、専門家、学生、起業家、その他(主婦、失業者、退職者など)に細分化される。保有期間別では、市場は5年未満、6~10年、11~24年、25~30年に区分される。地域別では、市場は北、東、北東、中南部、北西、南西に分けられる。 企業プロフィール ICBC Co.Ltd.、中国銀行、中国建設銀行、中国農業銀行、華夏銀行、工業銀行、中国エバーブライト銀行、中国郵政貯蓄銀行(PSBC)、中国中信銀行国際有限公司、中国招商銀行が中国住宅ローン市場の主要プレーヤーである。 レポートの範囲 本レポートでは、中国の住宅ローン市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています: - 中国住宅ローン市場、タイプ別 o 住宅購入 o 借り換え o 住宅改善 o 建設 o その他 - 中国の住宅ローン市場、エンドユーザー別 o 雇用された個人 o 専門職 o 学生 o 起業家 o その他 - 中国住宅ローン市場:契約期間別 o 5年未満 o 6-10年 o 11-24年 o 25年から30年 - 中国の住宅ローン市場:地域別 o 北部 o 東部 o 北東部 o 中南部 o北西部 o 南西部 競合状況 企業プロフィール:中国住宅ローン市場における主要企業の詳細分析 利用可能なカスタマイズ: TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。本レポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Market) 4.1. Sample Size Determination 4.2. Respondent Demographics 4.2.1. By Gender 4.2.2. By Age 4.2.3. By Occupation 4.3. Brand Awareness 4.4. Factors Influencing Loan Availing Decision 4.5. Sources of Information 4.6. Challenges Faced After Availing Loan 5. China Home Loan Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Type Market Share Analysis (Home Purchase, Refinance, Home Improvement, Construction, Others (Re-Sale etc.)) 5.2.2. By End User Market Share Analysis (Employed Individuals, Professionals, Students, Entrepreneur, Others (Homemaker, Unemployed, Retired, etc.)) 5.2.3. By Tenure Period Market Share Analysis (Less than 5 years, 6-10 years, 11-24 years, and 25-30 years) 5.2.4. By Regional Market Share Analysis 5.2.4.1. North Market Share Analysis 5.2.4.2. East Market Share Analysis 5.2.4.3. North-East Market Share Analysis 5.2.4.4. South-Central Market Share Analysis 5.2.4.5. North-West Market Share Analysis 5.2.4.6. South-West Market Share Analysis 5.2.5. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. China Home Loan Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By End User Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Tenure Period Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. China Home Purchase Home Loan Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By End User Market Share Analysis 6.2.2. By Tenure Period Market Share Analysis 7. China Refinance Home Loan Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By End User Market Share Analysis 7.2.2. By Tenure Period Market Share Analysis 8. China Home Improvement Home Loan Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By End User Market Share Analysis 8.2.2. By Tenure Period Market Share Analysis 9. China Construction Home Loan Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By End User Market Share Analysis 9.2.2. By Tenure Period Market Share Analysis 10. Market Dynamics 10.1. Drivers 10.1.1. Increasing housing cost 10.1.2. Rising household construction 10.1.3. Low interest rates 10.2. Challenges 10.2.1. Surging competition 10.2.2. Security concerns 11. Impact of COVID-19 on China Home Loan Market 11.1. Impact Assessment Model 11.1.1. Key Segments Impacted 11.1.2. Key Regions Impacted 12. Market Trends & Developments 12.1. Increasing number of fintech companies 12.2. Growth of nonbank lenders 12.3. Automation in loan process 12.4. Rapid urbanization 12.5. Attractive marketing strategies 13. Porter’s Five Forces Model 13.1. Competitive Rivalry 13.2. Bargaining Power of Buyers 13.3. Bargaining Power of Suppliers 13.4. Threat of New Entrants 13.5. Threat of Substitutes 14. Policy & Regulatory Landscape 15. China Economic Profile 16. Competitive Landscape 16.1. Company Profiles 16.1.1. ICBC Co., Ltd. 16.1.1.1. Company Details 16.1.1.2. Product & Services 16.1.1.3. Financials (As Per Availability) 16.1.1.4. Key market Focus & Geographical Presence 16.1.1.5. Recent Developments 16.1.1.6. Key Management Personnel 16.1.2. Bank of China 16.1.2.1. Company Details 16.1.2.2. Product & Services 16.1.2.3. Financials (As Per Availability) 16.1.2.4. Key market Focus & Geographical Presence 16.1.2.5. Recent Developments 16.1.2.6. Key Management Personnel 16.1.3. China Construction Bank Corporation 16.1.3.1. Company Details 16.1.3.2. Product & Services 16.1.3.3. Financials (As Per Availability) 16.1.3.4. Key market Focus & Geographical Presence 16.1.3.5. Recent Developments 16.1.3.6. Key Management Personnel 16.1.4. Agricultural Bank of China Limited 16.1.4.1. Company Details 16.1.4.2. Product & Services 16.1.4.3. Financials (As Per Availability) 16.1.4.4. Key market Focus & Geographical Presence 16.1.4.5. Recent Developments 16.1.4.6. Key Management Personnel 16.1.5. Hua Xia Bank Co., Limited 16.1.5.1. Company Details 16.1.5.2. Product & Services 16.1.5.3. Financials (As Per Availability) 16.1.5.4. Key market Focus & Geographical Presence 16.1.5.5. Recent Developments 16.1.5.6. Key Management Personnel 16.1.6. Industrial Bank Co., Ltd. 16.1.6.1. Company Details 16.1.6.2. Product & Services 16.1.6.3. Financials (As Per Availability) 16.1.6.4. Key market Focus & Geographical Presence 16.1.6.5. Recent Developments 16.1.6.6. Key Management Personnel 16.1.7. China Everbright Bank Co., Ltd. 16.1.7.1. Company Details 16.1.7.2. Product & Services 16.1.7.3. Financials (As Per Availability) 16.1.7.4. Key market Focus & Geographical Presence 16.1.7.5. Recent Developments 16.1.7.6. Key Management Personnel 16.1.8. Postal Savings Bank Of China (PSBC) 16.1.8.1. Company Details 16.1.8.2. Product & Services 16.1.8.3. Financials (As Per Availability) 16.1.8.4. Key market Focus & Geographical Presence 16.1.8.5. Recent Developments 16.1.8.6. Key Management Personnel 16.1.9. China CITIC Bank International Limited 16.1.9.1. Company Details 16.1.9.2. Product & Services 16.1.9.3. Financials (As Per Availability) 16.1.9.4. Key market Focus & Geographical Presence 16.1.9.5. Recent Developments 16.1.9.6. Key Management Personnel 16.1.10. China Merchants Bank Co., Ltd. 16.1.10.1. Company Details 16.1.10.2. Product & Services 16.1.10.3. Financials (As Per Availability) 16.1.10.4. Key market Focus & Geographical Presence 16.1.10.5. Recent Developments 16.1.10.6. Key Management Personnel 17. Strategic Recommendations/Action Plan 17.1. Key Focus Areas 17.2. Target Type 17.3. Target End User 18. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
SummaryThe China Home Loan Market is expected to experience substantial growth during the forecast period, driven by increasing marketing strategies, automation of the loan process, rising household construction, and growing digitalization. Table of Contents1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Market) 4.1. Sample Size Determination 4.2. Respondent Demographics 4.2.1. By Gender 4.2.2. By Age 4.2.3. By Occupation 4.3. Brand Awareness 4.4. Factors Influencing Loan Availing Decision 4.5. Sources of Information 4.6. Challenges Faced After Availing Loan 5. China Home Loan Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Type Market Share Analysis (Home Purchase, Refinance, Home Improvement, Construction, Others (Re-Sale etc.)) 5.2.2. By End User Market Share Analysis (Employed Individuals, Professionals, Students, Entrepreneur, Others (Homemaker, Unemployed, Retired, etc.)) 5.2.3. By Tenure Period Market Share Analysis (Less than 5 years, 6-10 years, 11-24 years, and 25-30 years) 5.2.4. By Regional Market Share Analysis 5.2.4.1. North Market Share Analysis 5.2.4.2. East Market Share Analysis 5.2.4.3. North-East Market Share Analysis 5.2.4.4. South-Central Market Share Analysis 5.2.4.5. North-West Market Share Analysis 5.2.4.6. South-West Market Share Analysis 5.2.5. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. China Home Loan Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By End User Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Tenure Period Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. China Home Purchase Home Loan Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By End User Market Share Analysis 6.2.2. By Tenure Period Market Share Analysis 7. China Refinance Home Loan Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By End User Market Share Analysis 7.2.2. By Tenure Period Market Share Analysis 8. China Home Improvement Home Loan Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By End User Market Share Analysis 8.2.2. By Tenure Period Market Share Analysis 9. China Construction Home Loan Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By End User Market Share Analysis 9.2.2. By Tenure Period Market Share Analysis 10. Market Dynamics 10.1. Drivers 10.1.1. Increasing housing cost 10.1.2. Rising household construction 10.1.3. Low interest rates 10.2. Challenges 10.2.1. Surging competition 10.2.2. Security concerns 11. Impact of COVID-19 on China Home Loan Market 11.1. Impact Assessment Model 11.1.1. Key Segments Impacted 11.1.2. Key Regions Impacted 12. Market Trends & Developments 12.1. Increasing number of fintech companies 12.2. Growth of nonbank lenders 12.3. Automation in loan process 12.4. Rapid urbanization 12.5. Attractive marketing strategies 13. Porter’s Five Forces Model 13.1. Competitive Rivalry 13.2. Bargaining Power of Buyers 13.3. Bargaining Power of Suppliers 13.4. Threat of New Entrants 13.5. Threat of Substitutes 14. Policy & Regulatory Landscape 15. China Economic Profile 16. Competitive Landscape 16.1. Company Profiles 16.1.1. ICBC Co., Ltd. 16.1.1.1. Company Details 16.1.1.2. Product & Services 16.1.1.3. Financials (As Per Availability) 16.1.1.4. Key market Focus & Geographical Presence 16.1.1.5. Recent Developments 16.1.1.6. Key Management Personnel 16.1.2. Bank of China 16.1.2.1. Company Details 16.1.2.2. Product & Services 16.1.2.3. Financials (As Per Availability) 16.1.2.4. Key market Focus & Geographical Presence 16.1.2.5. Recent Developments 16.1.2.6. Key Management Personnel 16.1.3. China Construction Bank Corporation 16.1.3.1. Company Details 16.1.3.2. Product & Services 16.1.3.3. Financials (As Per Availability) 16.1.3.4. Key market Focus & Geographical Presence 16.1.3.5. Recent Developments 16.1.3.6. Key Management Personnel 16.1.4. Agricultural Bank of China Limited 16.1.4.1. Company Details 16.1.4.2. Product & Services 16.1.4.3. Financials (As Per Availability) 16.1.4.4. Key market Focus & Geographical Presence 16.1.4.5. Recent Developments 16.1.4.6. Key Management Personnel 16.1.5. Hua Xia Bank Co., Limited 16.1.5.1. Company Details 16.1.5.2. Product & Services 16.1.5.3. Financials (As Per Availability) 16.1.5.4. Key market Focus & Geographical Presence 16.1.5.5. Recent Developments 16.1.5.6. Key Management Personnel 16.1.6. Industrial Bank Co., Ltd. 16.1.6.1. Company Details 16.1.6.2. Product & Services 16.1.6.3. Financials (As Per Availability) 16.1.6.4. Key market Focus & Geographical Presence 16.1.6.5. Recent Developments 16.1.6.6. Key Management Personnel 16.1.7. China Everbright Bank Co., Ltd. 16.1.7.1. Company Details 16.1.7.2. Product & Services 16.1.7.3. Financials (As Per Availability) 16.1.7.4. Key market Focus & Geographical Presence 16.1.7.5. Recent Developments 16.1.7.6. Key Management Personnel 16.1.8. Postal Savings Bank Of China (PSBC) 16.1.8.1. Company Details 16.1.8.2. Product & Services 16.1.8.3. Financials (As Per Availability) 16.1.8.4. Key market Focus & Geographical Presence 16.1.8.5. Recent Developments 16.1.8.6. Key Management Personnel 16.1.9. China CITIC Bank International Limited 16.1.9.1. 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