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フィリピンタイヤ市場:需要区分別(OEM、リプレイスメント)、車両タイプ別(二輪車、乗用車、小型商用車、中・大型商用車、OTR)、タイヤ構造タイプ別(ラジアル、バイアス)、価格区分別(超低価格、予算、プレミアム)、販売チャネル別(オンライン、オフライン)、地域別、競合予測&機会:2018~2028F


Philippines Tire Market, By Demand Category (OEM, Replacement), By Vehicle Type (Two Wheeler, Passenger Car, Light Commercial Vehicle, Medium & Heavy Commercial Vehicle & OTR), By Tire Construction Type (Radial, Bias), By Price Segment (Ultra Budget, Budget and Premium), By Sales Channel (Online, Offline), By Region, Competition Forecast & Opportunities, 2018- 2028F

フィリピンのタイヤ市場は、2022年に0.9億米ドルとなり、2023年から2028Fの間に5.68%のCAGRを記録すると予測されています。フィリピンのタイヤ市場の成長は、タイヤの交換率の高さ、車両台数の増加、タイヤ技術の... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年3月1日 US$3,500
シングルユーザライセンス
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110 英語

 

サマリー

フィリピンのタイヤ市場は、2022年に0.9億米ドルとなり、2023年から2028Fの間に5.68%のCAGRを記録すると予測されています。フィリピンのタイヤ市場の成長は、タイヤの交換率の高さ、車両台数の増加、タイヤ技術の革新、政府の取り組みや政策に起因しています。また、貿易立国であるフィリピンは、多くのタイヤ製造企業の参入が見込まれ、フィリピンタイヤ市場にさらなる成長をもたらしています。さらに、天然ゴムの豊富な供給量は、フィリピンのタイヤ市場に影響を及ぼすと予想されます。このように、これらすべての要因がフィリピンのタイヤ市場の成長に寄与することが期待されます。
フィリピンのタイヤ市場が衰退したのは、COVID-19の影響で、国中が封鎖され、タイヤメーカーやサプライヤーの操業が制限されたためです。
最近の動向
ミシュランは、高性能パイロットスポーツシリーズの第5世代であるMICHELIN Pilot Sport 5を2022年7月に発売した、タイヤはスポーツカーや高性能セダンの愛好家向けである。
ミシュランは、高層ピックアップトラックやSUV向けに特別に設計されたオンロードおよびオフロードタイヤ、MICHELIN LTX Trailを発表しました。ミシュランLTX Trailは、2021年から2026年にかけて前年比5.6%増が見込まれるSUVの人気上昇に見事にマッチしています。4x2、4x4の高所用ピックアップや、トヨタ・ハイラックス、トヨタ・フォーチュナー、日産・ナバラなどのSUVに適しています。
自動車保有台数の増加
フィリピンでは、自動車の販売台数が急増しています。2022年の自動車販売台数は31%増加すると予想されています。車両の販売台数は、そのままタイヤの販売台数に反映されます。また、フィリピン人の処分所得に伴い、公共交通機関の信頼性が低く、道路状況や駐車スペースに問題があるため、車両を購入し、その結果、車両用のタイヤ需要が増加しています。さらに、フィリピン政府が全国にインフラを構築するためのBuild, Build, Buildプログラムを実施していることから、商用車の需要は2022年には46%に増加しました。このように、販売台数の増加と車両保有台数の増加により、フィリピンのタイヤ産業は効果的に成長しています。
政府の取り組みと政策
フィリピン政府は、包括的自動車復活戦略(CARS)に5億4,000万米ドルを割り当て、地元での自動車製造への投資を増やし、組み立てに使用する原材料の地元調達を促進する。自動車開発プログラム(MVDP)により、国内プレーヤーは現地生産タイヤへのインセンティブを提供することができますが、こうした政府の取り組みにより増加すると考えられます。また、貿易の受容性により、フィリピンのタイヤ市場は増加しています。世界のさまざまな経済圏との貿易関係の拡大により、フィリピンは貿易の受け入れ態勢が整っており、その結果、フィリピンで活動するタイヤプレーヤーが増加します。さらに、同国の天然ゴム生産産業の豊富な資源は、フィリピンにとってさらなるアドバンテージとなっている。これらの要因が、フィリピンのタイヤ市場の成長に生産的な影響を与えるでしょう。
高い交換比率
高い交換比率は、フィリピンのタイヤ需要増加の主な要因となっています。タイヤの交換は、道路状況が悪く、消耗が激しいため、高い需要があります。フィリピンのタイヤ市場では、タイヤの交換比率は約70:30です。また、自動車のライフサイクルが長くなっており、タイヤ交換の需要が高まっています。
市場のセグメント化
フィリピンのタイヤ市場は、需要カテゴリー、車両タイプ、タイヤ構造タイプ、価格セグメント、販売チャネル、地域別に区分されている。需要カテゴリーに基づき、市場はOEMとリプレイスメントに分けられる。車両タイプに基づくと、市場はさらに二輪車、乗用車、小型商用車、中型・大型商用車、OTRに区分される。タイヤの構造タイプに基づき、市場はさらにラジアルとバイアスに二分される。価格セグメントに基づいて、市場は超低予算、予算、プレミアムに分けられる。販売チャネルに基づき、市場はさらにオンラインとオフラインに分けられる。
企業プロフィール
Philippine Allied Enterprises Corporation、Goodyear Philippines, Inc、Yokohama Tire Sales Philippines Inc、Tiara Commercial & Industrial Corp.、Armstrong Enterprises Company, Inc、Sailun Co., Ltd、CST Tires/AP Blue Whale, Inc、Nexen Distribution Philippines Inc, Michelin Philippines Pty Ltd、Westlake Tires Philippinesが主要プレーヤーで、市場での競争力を維持するために先端技術を開発し、顧客開拓率を高めるために各地での製品ポートフォリオを強化しています。

レポートのスコープ
本レポートでは、フィリピンタイヤ市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに以下に詳述する業界動向も合わせて紹介しています:
- フィリピンタイヤ市場、需要カテゴリー別
o OEM
リプレイスメント
- フィリピンのタイヤ市場:車種別
o 二輪車
o 乗用車
軽商用車
o 中型・大型商用車とOTR
- フィリピンのタイヤ市場:タイヤ構造タイプ別
o ラジアル
o バイアス
- フィリピンのタイヤ市場:価格セグメント別
超低予算
バジェット
プレミアム
- フィリピンタイヤ市場:販売チャネル別
o オンライン
o オフライン
- フィリピンのタイヤ市場、地域別
 イロコス地方
 南部タガログ州
 中央ルソン
 北ミンダナオ島
 首都圏
 西ビサヤ
 ビコール地方
 ダバオ地方
 カガヤン渓谷
 ミナロパ、セントラルビサヤ地方
 東部ビサヤ
 ザンボアンガ半島
 カラガ
 ソクスクサルゲン
 コルディリェラ行政区
競合他社の状況
企業プロファイル:フィリピンのタイヤ市場における主要企業の詳細な分析。
利用可能なカスタマイズ:
TechSci Researchは、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。本レポートでは、以下のカスタマイズオプションが利用可能です:
企業情報
- 追加の市場プレイヤー(最大5社)の詳細な分析とプロファイリング。

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目次

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Impact of COVID-19 on Philippines Tire Market
5. Voice of Customer
5.1. Factors Influencing Decision Making
5.2. Most Popular Brand Recall (Unaided Brand & Aided Brand)
5.3. Brand Satisfaction Level, By Life of Tire
6. Philippines Tire Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Volume
6.1.2. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Demand Category (OEM, Replacement)
6.2.2. By Vehicle Type (Two Wheelers, Passenger Cars, LCV, M&HCV and OTR)
6.2.3. By Tire Construction Type (Radial, Bias)
6.2.4. By Price Segment (Ultra Budget, Budget, Premium)
6.2.5. By Sales Channel (Online, Offline)
6.2.6. By Region (Ilocos Region, Southern Tagalog, Central Luzon, Northern Mindanao, National Capital Region, Western Visayas, Bicol Region, Davao Region, Cagayan Valley, Minaropa, Central Visayas, Eastern Visayas, Zamboanga Peninsula, Caraga, Soccsksargen, Cordillera Administrative Region)
6.2.7. By Company (2022)
6.3. Market Map (By Demand Category, By Vehicle Type, By Tire Construction Type, By Price Segment, By Sales Channel, By Region)
7. Philippines Two-Wheeler Tire Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Volume
7.1.2. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Demand Category
7.2.2. By Vehicle Type (Motorcycle, Scooter)
7.2.3. By Tire Construction Type
7.2.4. By Price Segment
7.2.5. By Sales Channel
8. Philippines Passenger Car Tire Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Volume
8.1.2. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Demand Category
8.2.2. By Vehicle Type (SUV, Sedan & Hatchback)
8.2.3. By Tire Construction Type
8.2.4. By Price Segment
8.2.5. By Sales Channel
9. Philippines LCV Tire Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Volume
9.1.2. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Demand Category
9.2.2. By Vehicle Type (Pickup Truck & Van)
9.2.3. By Tire Construction Type
9.2.4. By Price Segment
9.2.5. By Sales Channel
10. Philippines M&HCV Tire Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Volume
10.1.2. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Demand Category
10.2.2. By Vehicle Type (Bus & Truck)
10.2.3. By Tire Construction Type
10.2.4. By Price Segment
10.2.5. By Sales Channel
11. Philippines OTR Tire Market Outlook
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Volume
11.1.2. By Value
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By Demand Category
11.2.2. By Vehicle Type (Mining, Construction & Industrial, Agriculture and Others)
11.2.3. By Tire Construction Type
11.2.4. By Price Segment
11.2.5. By Sales Channel
12. Porter’s Five Forces
12.1. Bargaining Power of Suppliers
12.2. Bargaining Power of Buyers
12.3. Threat of Substitutes
12.4. Threat of New Entrants
12.5. Competitive Rivalry
13. Pestle Analysis
14. Market Dynamics
14.1. Drivers
14.2. Challenges
15. Market Trends and Developments
16. Policy and Regulatory Landscape
17. Philippines Economic Profile
18. Competitive Landscape
18.1. Philippine Allied Enterprises Corporation
18.2. Goodyear Philippines, Inc
18.3. Yokohama Tire Sales Philippines Inc.
18.4. Tiara Commercial & Industrial Corp.
18.5. Armstrong Enterprises Company, Inc.
18.6. Sailun Co., Ltd.
18.7. CST Tires/AP Blue Whale, Inc.
18.8. Nexen Distribution Philippines Inc
18.9. Michelin Philippines Pty Ltd.
18.10. WestLake Tires Philippines
19. Strategic Recommendations
20. About Us & Disclaimer

 

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Summary

Philippines tire market was valued at USD 0.90 billion in 2022 and is expected to register a CAGR of 5.68% between 2023 and 2028F. The growth of the Philippine tire market is due to the high replacement rate of tires, the rising fleet of vehicles, innovation in tire technology, and government initiatives and policies. The Philippines, a trade-friendly country, provides additional growth to the Philippine tire market, as many tire manufacturing companies are expected to enter the market. Furthermore, the abundant supply of natural rubber is expected to have an impact on the Philippine tire market. Thus, all these factors are expected to contribute to the growth of the Philippine tire market.
The Philippines tire market declined because of COVID-19, as a lockdown was imposed throughout the country, limiting tire manufacturers' and suppliers' operations.
Recent Developments
Michelin launched MICHELIN Pilot Sport 5, its fifth generation of the high-performance Pilot Sport range, in July 2022, tire is aimed at enthusiasts of sports cars and high-performance sedans.
Michelin has introduced the MICHELIN LTX Trail tire, an on- and off-road tire designed specifically for high-rise pickup trucks and SUVs. The Michelin LTX Trail is an excellent match for the growing popularity of SUVs, which is expected to increase 5.6% year on year between 2021 and 2026. It is appropriate for 4x2 and 4x4 high-rise pickups as well as SUVs such as the Toyota Hilux, Toyota Fortuner, and Nissan Navara.
Rising Vehicle Fleet Size
The sales of vehicles in the Philippines have increased at a rapid rate. Vehicle sales are expected to increase by 31% in 2022. The sales of vehicles are directly reflected in the sales of tires. Also, with the disposal income of the Filipinos, they are buying their vehicle because of the unreliable public transport system and issues with road conditions and parking spaces, which in turn result in increasing demand for tires for the vehicles. Moreover, with the Build, Build, Build program of the Philippines government for building infrastructure across the country, the demand for commercial vehicles has increased to 46% in 2022. Thus, the increasing sales and rising fleet of vehicles, this has led to the effective growth of the tire industry in the Philippines.
Government Initiative and Policies
The Philippines government has allocated USD 540 million for the Comprehensive Automotive Resurgence Strategy (CARS), to increase investment in local motor vehicle manufacturing and promote local sources of raw materials used in assembly. The Motor Vehicle Development Program (MVDP) allows domestic players to provide incentives for local production tires, which will increase with these government initiatives. Also, the receptivity of the trade has led to an increase in the Philippine tire market. The growing trade relations of the country with the various economies of the world have made the Philippines a trade-friendly nation, which results in more tire players operating in the Philippines. Furthermore, the rich resources of the natural rubber production industry in the country have added an extra advantage for the Philippines. Subsequently, all the factors will have a productive impact on the growth of the Philippine tire market.
High Replacement Ratio
The high replacement ratio is a major contributor to the rising demand for tires in the Philippines. Tire replacement is in high demand due to poor road conditions and high wear and tear. In the Philippine tire market, the replacement ratio of tires is around 70:30 . Furthermore, the vehicle lifecycle is lengthening, which increases the demand for tire replacement.
Market Segmentation
The Philippines Tire Market is segmented based on demand category, vehicle type, tire construction type, price segment, sales channel, and by region. Based on the demand category, the market is divided into OEM and Replacement. Based on vehicle type, the market is further segmented into two-wheeler, passenger cars, light commercial vehicles, medium & heavy commercial vehicles, and OTR. Based on tire Construction type, the market is further bifurcated into radial and bias. Based on the price segment, the market is divided into ultra-budget, budget, and premium. Based on the sales channel, the market is further divided into online and offline.
Company Profiles
Philippine Allied Enterprises Corporation, Goodyear Philippines, Inc, Yokohama Tire Sales Philippines Inc., Tiara Commercial & Industrial Corp., Armstrong Enterprises Company, Inc, Sailun Co., Ltd., CST Tires/AP Blue Whale, Inc., Nexen Distribution Philippines Inc, Michelin Philippines Pty Ltd., and Westlake Tires Philippines are the key players developing advanced technologies to stay competitive in the market and enhancing their product portfolio in various regions to increase their customer outreach.

Report Scope:
In this report, Philippines Tire Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Philippines Tire Market, By Demand Category:
o OEM
o Replacement
• Philippines Tire Market, By Vehicle Type:
o Two Wheelers
o Passenger Car
o Light Commercial Vehicle
o Medium & Heavy Commercial Vehicle & OTR
• Philippines Tire Market, By Tire Construction Type:
o Radial
o Bias
• Philippines Tire Market, By Price Segment:
o Ultra Budget
o Budget
o Premium
• Philippines Tire Market, By Sales Channel:
o Online
o Offline
• Philippines Tire Market, By Region:
 Ilocos Region
 Southern Tagalog
 Central Luzon
 Northern Mindanao
 National Capital Region
 Western Visayas
 Bicol Region
 Davao Region
 Cagayan Valley
 Minaropa, Central Visayas
 Eastern Visayas
 Zamboanga Peninsula
 Caraga
 Soccsksargen
 Cordillera Administrative Region
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in Philippines Tire Market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Impact of COVID-19 on Philippines Tire Market
5. Voice of Customer
5.1. Factors Influencing Decision Making
5.2. Most Popular Brand Recall (Unaided Brand & Aided Brand)
5.3. Brand Satisfaction Level, By Life of Tire
6. Philippines Tire Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Volume
6.1.2. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Demand Category (OEM, Replacement)
6.2.2. By Vehicle Type (Two Wheelers, Passenger Cars, LCV, M&HCV and OTR)
6.2.3. By Tire Construction Type (Radial, Bias)
6.2.4. By Price Segment (Ultra Budget, Budget, Premium)
6.2.5. By Sales Channel (Online, Offline)
6.2.6. By Region (Ilocos Region, Southern Tagalog, Central Luzon, Northern Mindanao, National Capital Region, Western Visayas, Bicol Region, Davao Region, Cagayan Valley, Minaropa, Central Visayas, Eastern Visayas, Zamboanga Peninsula, Caraga, Soccsksargen, Cordillera Administrative Region)
6.2.7. By Company (2022)
6.3. Market Map (By Demand Category, By Vehicle Type, By Tire Construction Type, By Price Segment, By Sales Channel, By Region)
7. Philippines Two-Wheeler Tire Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Volume
7.1.2. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Demand Category
7.2.2. By Vehicle Type (Motorcycle, Scooter)
7.2.3. By Tire Construction Type
7.2.4. By Price Segment
7.2.5. By Sales Channel
8. Philippines Passenger Car Tire Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Volume
8.1.2. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Demand Category
8.2.2. By Vehicle Type (SUV, Sedan & Hatchback)
8.2.3. By Tire Construction Type
8.2.4. By Price Segment
8.2.5. By Sales Channel
9. Philippines LCV Tire Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Volume
9.1.2. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Demand Category
9.2.2. By Vehicle Type (Pickup Truck & Van)
9.2.3. By Tire Construction Type
9.2.4. By Price Segment
9.2.5. By Sales Channel
10. Philippines M&HCV Tire Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Volume
10.1.2. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Demand Category
10.2.2. By Vehicle Type (Bus & Truck)
10.2.3. By Tire Construction Type
10.2.4. By Price Segment
10.2.5. By Sales Channel
11. Philippines OTR Tire Market Outlook
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Volume
11.1.2. By Value
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By Demand Category
11.2.2. By Vehicle Type (Mining, Construction & Industrial, Agriculture and Others)
11.2.3. By Tire Construction Type
11.2.4. By Price Segment
11.2.5. By Sales Channel
12. Porter’s Five Forces
12.1. Bargaining Power of Suppliers
12.2. Bargaining Power of Buyers
12.3. Threat of Substitutes
12.4. Threat of New Entrants
12.5. Competitive Rivalry
13. Pestle Analysis
14. Market Dynamics
14.1. Drivers
14.2. Challenges
15. Market Trends and Developments
16. Policy and Regulatory Landscape
17. Philippines Economic Profile
18. Competitive Landscape
18.1. Philippine Allied Enterprises Corporation
18.2. Goodyear Philippines, Inc
18.3. Yokohama Tire Sales Philippines Inc.
18.4. Tiara Commercial & Industrial Corp.
18.5. Armstrong Enterprises Company, Inc.
18.6. Sailun Co., Ltd.
18.7. CST Tires/AP Blue Whale, Inc.
18.8. Nexen Distribution Philippines Inc
18.9. Michelin Philippines Pty Ltd.
18.10. WestLake Tires Philippines
19. Strategic Recommendations
20. About Us & Disclaimer

 

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