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アジア太平洋地域のチキンパウダー市場の2030年までの予測 - 地域別分析 - タイプ別(低脂肪、従来型)、用途別(食品・飲料(RTE・RTCミール、スープ・ソース・ドレッシング、風味スナック、麺・パスタ、その他)、栄養補助食品、ペットフード、動物飼料]


Asia Pacific Chicken Powder Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - By Type (Low-Fat and Conventional) and Application [Food & Beverages (RTE and RTC Meals; Soups, Sauces, and Dressings; Savory Snacks; Noodles and Pastas; and Others), Dietary Supplements, Pet Food, and Animal Feed]

アジア太平洋地域のチキンパウダー市場は、2022年には1億7,693万米ドルと評価され、2030年には2億8,891万米ドルに達すると予測されている。 うま味フレーバーへの嗜好の高まりがアジア太平洋地域のチキンパウ... もっと見る

 

 

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サマリー

アジア太平洋地域のチキンパウダー市場は、2022年には1億7,693万米ドルと評価され、2030年には2億8,891万米ドルに達すると予測されている。

うま味フレーバーへの嗜好の高まりがアジア太平洋地域のチキンパウダー市場を後押し

近代化の進展、ライフスタイルの変化、味覚嗜好の変化が、世界中でうま味フレーバーの需要を押し上げている。うま味は甘味、酸味、苦味、塩味に次ぐ第5の主要味覚とされている。うま味は食品に香ばしい風味を与える。そのため、減塩商品の味を改善しようとする食品・飲料メーカーの間で人気のフレーバーとなっている。うま味は最終製品に「出汁の効いた」、あるいは「肉のような」味を加える。こうして人気が高まるにつれ、うま味製品の需要は世界人口の間で高まっている。

うま味は主に、ビーフ、チキンパウダー、ポークエキスなど、さまざまな肉エキスから得られる。チキンパウダーは、うま味と口当たりをもたらすために様々な食品や飲料に使用される。さらに、うま味は最終製品に肉っぽい風味を与える。うま味の香ばしさは、ナトリウムや脂肪を加えることなく食品の味を豊かにする。そのため、消費者の高まる需要に応えるため、うま味への嗜好はメーカーの間で高まっている。ケリー・グループは、惣菜、スープ、ソース、グレイビーソース、ハンバーガー、鶏肉の用途に使用できる、クリーンラベルのうま味ストックを提供している。

このように、うま味フレーバーへの嗜好の高まりは、予測期間中、アジア太平洋地域のチキンパウダー市場に有利な機会を提供すると期待されている。

アジア太平洋地域のチキンパウダー市場概要

アジア太平洋地域のチキンパウダー市場は、オーストラリア、中国、インド、日本、韓国、その他のアジア太平洋地域に区分される。アジア太平洋諸国では、ますます多くの消費者がタンパク源として動物性食品を選んでいる。この地域は食品産業が盛んであるため、チキンパウダー市場のプレーヤーにとって有望な成長の可能性を秘めている。中国やインドなどでは、欧米式食生活の人気の高まりや調理済み製品・調理済み製品の需要の増加に伴い、チキンベースの製品に対する需要が増加している。

さらに、インドでは牛にまつわる言説は宗教的なものである。インド憲法第48条は、牛、乳牛、子牛、輓牛の屠殺を犯罪とみなしている。インド環境省は2017年5月、牛の屠殺を禁止した。そのため、インドでは鶏肉ベースの製品の需要が高く、チキンパウダーの需要を押し上げている。

Neogen CorporationやOttogi New Zealand Ltd.などのメーカーは、スープ、ソース、ナゲット、スナック、惣菜などの風味や香りを高めるために家畜・家禽製品を使用している。このように、原料としてのチキンパウダーのような肉エキスの需要はメーカーの間で高まっており、予測期間中、アジア太平洋地域のチキンパウダー市場を牽引すると予想される。

アジア太平洋地域のチキンパウダー市場の収益と2030年までの予測(千米ドル)

アジア太平洋地域のチキンパウダー市場のセグメンテーション

アジア太平洋地域のチキンパウダー市場はタイプ、用途、国によって区分される。

タイプ別では、アジア太平洋地域のチキンパウダー市場は低脂肪と従来型に二分される。2022年のアジア太平洋チキンパウダー市場は従来型セグメントが大きなシェアを占めている。

用途別では、アジア太平洋地域のチキンパウダー市場は食品&飲料、栄養補助食品、ペットフード、動物飼料に区分される。食品&飲料セグメントは2022年にアジア太平洋地域のチキンパウダー市場で最大のシェアを占めた。同様に、食品・飲料はさらにRTEおよびRTCミール、スープ・ソース・ドレッシング、風味スナック、麺・パスタ、その他に分類される。

国別に見ると、アジア太平洋地域のチキンパウダー市場はオーストラリア、中国、インド、日本、韓国、その他のアジア太平洋地域に区分される。2022年のアジア太平洋地域のチキンパウダー市場は、アジア太平洋地域の残りの地域が支配的であった。

Symrise AG、Fuji Foods Inc、The Scoular Co、BRF SA、Nikken Foods Co Ltdは、アジア太平洋チキンパウダー市場で事業を展開している大手企業の一部である。

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目次

目次

1.はじめに
1.1 インサイトパートナーズ調査レポートのガイダンス
1.2 市場セグメンテーション
2.エグゼクティブサマリー
2.1 主要市場インサイト
2.2 市場の魅力
3.調査方法
3.1 カバレッジ
3.2 二次調査
3.3 一次調査
4.アジア太平洋地域のチキンパウダー市場展望
4.1 市場概要
4.2 ポーターのファイブフォース分析
4.2.1 供給者の交渉力
4.2.2 バイヤーの交渉力
4.2.3 新規参入者の脅威
4.2.4 競争上のライバル
4.2.5 代替品の脅威
4.3 エコシステム分析
4.3.1 原材料サプライヤー
4.3.2 製造プロセス
4.3.3 流通業者または供給業者
4.3.4 アプリケーション
4.4 ベンダーのリスト
5.アジア太平洋地域のチキンパウダー市場:主要市場動向
5.1 市場の促進要因
5.1.1 チキンパウダーのフレーバーとしての幅広い用途
5.1.2 戦略的開発イニシアティブ
5.2 市場の阻害要因
5.2.1 ビーガン・ベジタリアン志向の高まり
5.3 市場機会
5.3.1 うま味フレーバーへの嗜好の高まり
5.4 今後の動向
5.4.1 オーガニックおよびクリーンラベルのチキンパウダー需要の急増
5.5 推進要因と抑制要因の影響分析
6.チキンパウダー市場-アジア太平洋地域市場分析
6.1 アジア太平洋地域のチキンパウダー市場収益(千米ドル)
6.2 アジア太平洋地域のチキンパウダー市場の予測と分析
7.アジア太平洋地域のチキンパウダー市場分析-タイプ
7.1 低脂肪
7.1.1 概要
7.1.2 低脂肪:アジア太平洋地域のチキンパウダー市場の売上高と2030年までの予測(千米ドル)
7.2 従来型
7.2.1 概要
7.2.2 従来型:アジア太平洋地域のチキンパウダー市場の売上高と2030年までの予測(千米ドル)
8.アジア太平洋地域のチキンパウダー市場分析-用途
8.1 食品・飲料
8.1.1 概要
8.1.2 食品・飲料アジア太平洋地域のチキンパウダー市場収益と2030年までの予測(US$千)
8.1.2.1 RTEおよびRTCミール
8.1.2.1.1 概要
8.1.2.1.2 RTEおよびRTCミール:アジア太平洋地域のチキンパウダー市場収入と2030年までの予測(千米ドル)
8.1.2.2 スープ、ソース、ドレッシング
8.1.2.2.1 概要
8.1.2.2.2 スープ、ソース、ドレッシング:アジア太平洋地域のチキンパウダー市場収入と2030年までの予測(千米ドル)
8.1.2.3 香ばしいスナック
8.1.2.3.1 概要
8.1.2.3.2 軽食:アジア太平洋地域のチキンパウダー市場の売上高と2030年までの予測(千米ドル)
8.1.2.4 麺類とパスタ類
8.1.2.4.1 概要
8.1.2.4.2 麺類とパスタ:アジア太平洋地域のチキンパウダー市場収入と2030年までの予測(千米ドル)
8.1.2.5 その他
8.1.2.5.1 概要
8.1.2.5.2 その他:アジア太平洋地域のチキンパウダー市場の売上高と2030年までの予測(千米ドル)
8.2 ダイエットサプリメント
8.2.1 概要
8.2.2 栄養補助食品:アジア太平洋地域のチキンパウダー市場の売上高と2030年までの予測(千米ドル)
8.3 ペットフード
8.3.1 概要
8.3.2 ペットフード:アジア太平洋地域のチキンパウダー市場の売上高と2030年までの予測(千米ドル)
8.4 動物飼料
8.4.1 概要
8.4.2 動物飼料アジア太平洋地域のチキンパウダー市場の売上高と2030年までの予測(千米ドル)
9.アジア太平洋地域のチキンパウダー市場-国別分析
9.1 アジア太平洋地域のチキンパウダー市場
9.1.1 アジア太平洋地域のチキンパウダー市場の国別内訳
9.1.1.1 アジア太平洋地域のチキンパウダー市場の国別内訳
9.1.1.2 中国:チキンパウダー市場の収益と2030年までの予測(千米ドル)
9.1.1.2.1 中国チキンパウダー市場タイプ別内訳
9.1.1.2.2 中国チキンパウダー市場用途別内訳
9.1.1.3 日本のチキンパウダーの市場収入と2030年までの予測(千米ドル)
9.1.1.3.1 日本チキンパウダー市場タイプ別内訳
9.1.1.3.2 日本チキンパウダー市場用途別内訳
9.1.1.4 インドのチキンパウダー市場収入と2030年までの予測(千米ドル)
9.1.1.4.1 インドチキンパウダー市場タイプ別内訳
9.1.1.4.2 インドチキンパウダー市場用途別内訳
9.1.1.5 オーストラリアのチキンパウダー市場収入と2030年までの予測(千米ドル)
9.1.1.5.1 オーストラリアのチキンパウダー市場のタイプ別内訳
9.1.1.5.2 オーストラリアチキンパウダー市場用途別内訳
9.1.1.6 韓国チキンパウダー市場の2030年までの収益及び予測(千米ドル)
9.1.1.6.1 韓国チキンパウダー市場タイプ別内訳
9.1.1.6.2 韓国チキンパウダー市場の用途別内訳
9.1.1.7 その他のアジア太平洋地域のチキンパウダー市場収入と2030年までの予測(千米ドル)
9.1.1.7.1 その他のアジア太平洋地域のチキンパウダー市場のタイプ別内訳
9.1.1.7.2 その他のアジア太平洋地域のチキンパウダー市場の用途別内訳
10.企業プロフィール
10.1 シムライズAG
10.1.1 主要事実
10.1.2 事業内容
10.1.3 製品とサービス
10.1.4 財務概要
10.1.5 SWOT分析
10.1.6 主要開発
10.2 スクーラー社
10.2.1 主要事実
10.2.2 事業内容
10.2.3 製品とサービス
10.2.4 財務概要
10.2.5 SWOT分析
10.2.6 主要開発
10.3 BRF SA
10.3.1 主要事実
10.3.2 事業内容
10.3.3 製品とサービス
10.3.4 財務概要
10.3.5 SWOT分析
10.3.6 主要開発
10.4 ヘニングセン・ネダーランドBV
10.4.1 主要事実
10.4.2 事業内容
10.4.3 製品とサービス
10.4.4 財務概要
10.4.5 SWOT分析
10.4.6 主要な開発
10.5 日健フーズ株式会社
10.5.1 主要事実
10.5.2 事業内容
10.5.3 商品とサービス
10.5.4 財務概要
10.5.5 SWOT分析
10.5.6 主要開発
11.付録

 

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Summary

The Asia Pacific chicken powder market was valued at US$ 176.93 million in 2022 and is expected to reach US$ 288.91 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 6.3% from 2022 to 2030.

Rising Preference for Umami Flavors Fuels the Asia Pacific Chicken Powder Market

Rising modernization, changing lifestyles, and changing taste preferences boost the demand for umami flavors across the world. Umami is considered the fifth primary taste-next to sweet, sour, bitter, and salty. Umami flavor imparts a savory taste to the food items. Thus, it has become a popular flavor among food and beverage manufacturers aiming to improve the taste of low-sodium offerings. Umami adds a 'brothy' or 'meaty' taste to end products. Thus, with increasing popularity, the demand for umami-flavored products is increasing among the global population.

The umami flavor is mainly obtained from various meat extracts such as beef, chicken powder, and pork extracts. Chicken powder is used in various foods and beverages to bring the umami taste and mouthfeel. Moreover, umami gives a meaty flavor to the end product. The savory quality of Umami can make food items taste richer without adding sodium or fat. Therefore, the preference for umami flavor increases among manufacturers to cater to the rising demand of consumers. Kerry Group offers umami stocks that are clean-label and can be used in prepared meals, soups, sauces, gravies, burgers, and poultry applications.

Thus, the rising preference for umami flavors is expected to provide lucrative opportunities for the Asia Pacific chicken powder market during the forecast period.

Asia Pacific Chicken Powder Market Overview

The chicken powder market in Asia Pacific is segmented into Australia, China, India, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. The increasingly high number of consumers in Asia Pacific countries are opting for animal products as a preferred source of protein. The region holds promising growth potential for the chicken powder market players due to the flourishing food industry. The demand for chicken-based products is increasing with the rising popularity of the Western diet and increased demand for ready-to-eat and ready-to-cook products in China and India, among other countries.

Moreover, the discourse associated with cattle is religious in India. Article 48 of the Indian Constitution considers slaughtering cows, milch, calves, and draught cattle as an offense. The Environment Ministry of India banned the slaughter of cattle in May 2017. Thus, the demand for chicken-based products is higher in India, thereby boosting the demand for chicken powder.

Manufacturers such as Neogen Corporation and Ottogi New Zealand Ltd. use livestock and poultry products to enhance the flavor and fragrance of their soups, sauces, nuggets, snacks, ready-to-eat meals, etc. Thus, the demand for meat extract such as chicken powder as a raw material is increasing among manufacturers, which is expected to drive the chicken powder market in Asia Pacific during the forecast period.

Asia Pacific Chicken Powder Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Thousand)

Asia Pacific Chicken Powder Market Segmentation

The Asia Pacific Chicken Powder Market is segmented based on type, application, and country.

Based on type, the Asia Pacific chicken powder market is bifurcated into low-fat and conventional. The conventional segment held a larger Asia Pacific chicken powder market share in 2022.

By application, the Asia Pacific chicken powder market is segmented into food & beverages, dietary supplements, pet food, and animal feed. The food & beverages segment held the largest Asia Pacific chicken powder market share in 2022. Similarly, food & beverages is further categorized into RTE and RTC meals, soups sauces and dressings, savory snacks, noodles and pastas, and others.

Based on country, the Asia Pacific chicken powder market is segmented into Australia, China, India, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. The Rest of Asia Pacific dominated the Asia Pacific chicken powder market in 2022.

Symrise AG, Fuji Foods Inc, The Scoular Co, BRF SA, and Nikken Foods Co Ltd are some of the leading companies operating in the Asia Pacific chicken powder market.



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS

1. Introduction
1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
1.2 Market Segmentation
2. Executive Summary
2.1 Key Market Insights
2.2 Market Attractiveness
3. Research Methodology
3.1 Coverage
3.2 Secondary Research
3.3 Primary Research
4. Asia Pacific Chicken Powder Market Landscape
4.1 Market Overview
4.2 Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Competitive Rivalry
4.2.5 Threat of Substitutes
4.3 Ecosystem Analysis
4.3.1 Raw Material Suppliers
4.3.2 Manufacturing Process
4.3.3 Distributors or Suppliers
4.3.4 Application
4.4 List of Vendors
5. Asia Pacific Chicken Powder Market - Key Market Dynamics
5.1 Market Drivers
5.1.1 Wide Array of Applications of Chicken Powder as Flavor
5.1.2 Strategic Development Initiatives
5.2 Market Restraints
5.2.1 Increasing Consumer Inclination Toward Vegan and Vegetarian Diet
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Rising Preference for Umami Flavors
5.4 Future Trends
5.4.1 Surging Demand for Organic and Clean-Label Chicken Powder
5.5 Impact Analysis of Drivers and Restraints
6. Chicken Powder Market - Asia Pacific Market Analysis
6.1 Asia Pacific Chicken Powder Market Revenue (US$ Thousand)
6.2 Asia Pacific Chicken Powder Market Forecast and Analysis
7. Asia Pacific Chicken Powder Market Analysis - Type
7.1 Low-Fat
7.1.1 Overview
7.1.2 Low-Fat: Asia Pacific Chicken Powder Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Thousand)
7.2 Conventional
7.2.1 Overview
7.2.2 Conventional: Asia Pacific Chicken Powder Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Thousand)
8. Asia Pacific Chicken Powder Market Analysis - Application
8.1 Food & Beverages
8.1.1 Overview
8.1.2 Food & Beverages: Asia Pacific Chicken Powder Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Thousand)
8.1.2.1 RTE and RTC Meals
8.1.2.1.1 Overview
8.1.2.1.2 RTE and RTC Meals : Asia Pacific Chicken Powder Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Thousand)
8.1.2.2 Soups, Sauces, and Dressings
8.1.2.2.1 Overview
8.1.2.2.2 Soups, Sauces, and Dressings: Asia Pacific Chicken Powder Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Thousand)
8.1.2.3 Savory Snacks
8.1.2.3.1 Overview
8.1.2.3.2 Savory Snacks : Asia Pacific Chicken Powder Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Thousand)
8.1.2.4 Noodles and Pastas
8.1.2.4.1 Overview
8.1.2.4.2 Noodles and Pastas: Asia Pacific Chicken Powder Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Thousand)
8.1.2.5 Others
8.1.2.5.1 Overview
8.1.2.5.2 Others: Asia Pacific Chicken Powder Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Thousand)
8.2 Dietary Supplements
8.2.1 Overview
8.2.2 Dietary Supplements: Asia Pacific Chicken Powder Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Thousand)
8.3 Pet Food
8.3.1 Overview
8.3.2 Pet Food: Asia Pacific Chicken Powder Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Thousand)
8.4 Animal Feed
8.4.1 Overview
8.4.2 Animal Feed : Asia Pacific Chicken Powder Market Revenue, and Forecast to 2030 (US$ Thousand)
9. Asia Pacific Chicken Powder Market - Country Analysis
9.1 Asia Pacific Chicken Powder Market
9.1.1 Asia Pacific Chicken Powder Market Breakdown by Country
9.1.1.1 Asia Pacific Chicken Powder Market Breakdown by Country
9.1.1.2 China Chicken Powder Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Thousand)
9.1.1.2.1 China Chicken Powder Market Breakdown by Type
9.1.1.2.2 China Chicken Powder Market Breakdown by Application
9.1.1.3 Japan Chicken Powder Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Thousand)
9.1.1.3.1 Japan Chicken Powder Market Breakdown by Type
9.1.1.3.2 Japan Chicken Powder Market Breakdown by Application
9.1.1.4 India Chicken Powder Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Thousand)
9.1.1.4.1 India Chicken Powder Market Breakdown by Type
9.1.1.4.2 India Chicken Powder Market Breakdown by Application
9.1.1.5 Australia Chicken Powder Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Thousand)
9.1.1.5.1 Australia Chicken Powder Market Breakdown by Type
9.1.1.5.2 Australia Chicken Powder Market Breakdown by Application
9.1.1.6 South Korea Chicken Powder Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Thousand)
9.1.1.6.1 South Korea Chicken Powder Market Breakdown by Type
9.1.1.6.2 South Korea Chicken Powder Market Breakdown by Application
9.1.1.7 Rest of Asia Pacific Chicken Powder Market Revenue and Forecasts To 2030 (US$ Thousand)
9.1.1.7.1 Rest of Asia Pacific Chicken Powder Market Breakdown by Type
9.1.1.7.2 Rest of Asia Pacific Chicken Powder Market Breakdown by Application
10. Company Profiles
10.1 Symrise AG
10.1.1 Key Facts
10.1.2 Business Description
10.1.3 Products and Services
10.1.4 Financial Overview
10.1.5 SWOT Analysis
10.1.6 Key Developments
10.2 The Scoular Co
10.2.1 Key Facts
10.2.2 Business Description
10.2.3 Products and Services
10.2.4 Financial Overview
10.2.5 SWOT Analysis
10.2.6 Key Developments
10.3 BRF SA
10.3.1 Key Facts
10.3.2 Business Description
10.3.3 Products and Services
10.3.4 Financial Overview
10.3.5 SWOT Analysis
10.3.6 Key Developments
10.4 Henningsen Nederland BV
10.4.1 Key Facts
10.4.2 Business Description
10.4.3 Products and Services
10.4.4 Financial Overview
10.4.5 SWOT Analysis
10.4.6 Key Developments
10.5 Nikken Foods Co Ltd
10.5.1 Key Facts
10.5.2 Business Description
10.5.3 Products and Services
10.5.4 Financial Overview
10.5.5 SWOT Analysis
10.5.6 Key Developments
11. Appendix

 

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