世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

中南米のB2B食品市場プラットフォームの2028年市場予測 - 地域別分析 - 食品カテゴリー別(チルド・乳製品、食料品、飲料、その他)、企業規模別(中小企業、大企業)


South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market Forecast to 2028 - Regional Analysis - by Food Category (Chilled and Dairy, Grocery, Beverages, and Others) and Enterprise Size (SMEs and Large Enterprises)

中南米のB2B食品市場プラットフォーム市場は、2022年の8億9,740万米ドルから2028年には17億6,145万米ドルに成長すると予測される。2022年から2028年までの年平均成長率は11.9%と推定される。 製品販売モデル... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
The Insight Partners
ザ・インサイトパートナーズ
2023年12月15日 US$3,550
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
76 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

中南米のB2B食品市場プラットフォーム市場は、2022年の8億9,740万米ドルから2028年には17億6,145万米ドルに成長すると予測される。2022年から2028年までの年平均成長率は11.9%と推定される。

製品販売モデルの革新が中南米のB2B食品市場プラットフォーム市場を活性化

企業は、生産能力、市場投入プロセス、デジタル活動(eコマースのプレゼンスや規模の拡大など)の強化に力を注いでいる。COVID-19の大流行は、すべての企業に平常時以降のマーケティング戦略の改革を促している。大小を問わず、あらゆる組織が、変化する顧客ニーズに対応するため、新たなビジネスモデルの開発に注力している。例えば、ペプシコ社は、COVID-19パンデミック時の需要増に対応するため、消費者直販(DTC)サイトのSnacks.comとPantryShop.comを立ち上げた。両サイトは、現在の健康危機の中で、食品と飲料の需要を満たすために顧客の間で拡大している電子商取引の傾向から利益を得ることを目的としている。ペプシコはこれらのサイトで、ペプシ、フリトレー、ゲータレード、クエーカーオーツなどの有名ブランドを宣伝している。このような取り組みは、他の企業にも影響を与え、需要に基づいてオンライン・マーケットプレイスを革新している。したがって、製品販売モデルにおけるこうした革新は、今後数年間、B2B 食品マーケットプレイス・プラットフォーム・プロバイダーに成長機会を提供する可能性が高い。

中南米のB2B食品市場プラットフォーム市場概要

南中米のB2B食品市場プラットフォーム市場は、ブラジル、アルゼンチン、南中米のその他に区分される。この地域には様々な国内外の食品・飲料企業が存在感を示している。中南米の食品・飲料産業は、コンビニエンス・フードに対する需要の急増により、多様な消費者基盤を有している。コンビニエンス食品への支出の増加と可処分所得の増加が、中南米におけるパッケージ食品の採用を促進する主な要因である。さらに、サプライチェーンの最適化と事業運営の改善を目的とした大手企業による投資の増加が、今後数年間の食品・飲料業界全体を押し上げると予想される。

中南米は、世界中の食品・飲料および乳製品産業において急速に発展している市場であるが、他の地域と比べると成熟度が低く、そのスピードも遅い。さらに、この地域の企業は競争力を高めるため、徐々にデジタル変革を選ぼうとしている。ブラジルとコロンビアのデジタル・イノベーションは大きな牽引力となっており、チリはデジタル化とイノベーションの採用で上位にランクされている。また、観光客が増加する中南米諸国では、ホテルやレストランの需要が増加するため、同地域の外食産業の成長につながる。したがって、フードサービス産業の成長とデジタル変革への傾斜の増加は、地域全体の南&中央アメリカのB2B食品市場プラットフォーム市場の成長を推進する。

中南米のB2B食品市場プラットフォームの市場収益と2028年までの予測(百万米ドル)

中南米のB2B食品市場プラットフォーム市場細分化

中南米のB2B食品市場プラットフォーム市場は、食品カテゴリー、企業規模、国別にセグメント化されている。

食品カテゴリーに基づき、南中米のB2B食品市場プラットフォーム市場は、チルド・乳製品、食料品、飲料、その他に区分される。2022年の南中米B2B食品市場プラットフォーム市場では、食料品部門が最大のシェアを占めている。

企業規模に基づいて、南中米のB2B食品市場プラットフォーム市場は中小企業と大企業に区分される。大企業セグメントは、2022年に南中米のB2B食品市場プラットフォーム市場で最大のシェアを占めた。

国別では、南中米のB2B食品市場プラットフォーム市場は、ブラジル、アルゼンチン、南中米のその他に区分される。ブラジルは2022年に南中米のB2B食品市場プラットフォーム市場を支配した。

Agorara(OKNetTV Pty Ltd)、Amazon.com Inc、Biolinked、eFoodChoice.com(3 Seasons Technology Co Ltd)などは、南中米のB2B食品市場プラットフォーム市場で事業展開している大手企業である。

ページTOPに戻る


目次

TABLE OF CONTENTS
1. Introduction
1.1 Scope of the Study
1.2 The Insight Partners Research Report Guidance
1.3 Market Segmentation
1.3.1 South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market - by Food category
1.3.2 South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market - by Enterprise Size
1.3.3 South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market - by Country
2. Key Takeaways
3. Research Methodology
3.1 Coverage
3.2 Secondary Research
3.3 Primary Research
4. South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market Landscape
4.1 Market Overview
4.2 PEST Analysis
4.2.1 South & Central America
4.3 Ecosystem Analysis
4.4 Expert Opinion
5. South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market - Key Market Dynamics
5.1 MARKET DRIVERS
5.1.1 Better Communications Between SMEs and Buyers Due to Smartphones and Tablets
5.1.2 Contract-Based Pricing of Products
5.2 MARKET RESTRAINTS
5.2.1 Reluctance Among Consumers to Shift to Online Buying Platforms
5.3 MARKET OPPORTUNITIES
5.3.1 Innovations in Product Selling Models
5.4 FUTURE TRENDS
5.4.1 Increasing Adoption of E-Commerce Platforms
5.5 Impact Analysis of Drivers and Restraints
6. B2B Food Marketplace Platform Market - South & Central America Market Analysis
6.1 South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market Overview
6.2 South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market Forecast and Analysis
7. South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market - by Food Category
7.1 Overview
7.2 South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market, By Food Category (2021 and 2028)
7.3 Chilled and Dairy
7.3.1 Overview
7.3.2 Chilled and Dairy: South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market Revenue and Forecast To 2028 (US$ Million)
7.4 Grocery
7.4.1 Overview
7.4.2 Grocery: South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market Revenue and Forecast To 2028 (US$ Million)
7.5 Beverages
7.5.1 Overview
7.5.2 Beverages: South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market Revenue and Forecast To 2028 (US$ Million)
7.6 Others
7.6.1 Overview
7.6.2 Others: South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market Revenue and Forecast To 2028 (US$ Million)
8. South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market - by Enterprise Size
8.1 Overview
8.2 South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market, By Enterprise size (2021 and 2028)
8.3 SMEs
8.3.1 Overview
8.3.2 SMEs: South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market Revenue and Forecast To 2028 (US$ Million)
8.4 Large Enterprises
8.4.1 Overview
8.4.2 Large Enterprises: South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market Revenue and Forecast To 2028 (US$ Million)
9. South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market - Country Analysis
9.1 Overview
9.1.1 South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market, by Key Country
9.1.1.1 Brazil: South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market - Revenue and Forecast to 2028 (US$ Million)
9.1.1.1.1 Brazil: South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market, By Food Category
9.1.1.1.2 Brazil: South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market, By Enterprise Size
9.1.1.2 Argentina: South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market - Revenue and Forecast to 2028 (US$ Million)
9.1.1.2.1 Argentina: South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market, By Food Category
9.1.1.2.2 Argentina: South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market, By Enterprise Size
9.1.1.3 Rest of SAM: South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market - Revenue and Forecast to 2028 (US$ Million)
9.1.1.3.1 Rest of SAM: South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market, By Food Category
9.1.1.3.2 Rest of SAM: South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market, By Enterprise Size
10. Industry Landscape
10.1 Overview
10.2 Market Initiative
11. Company Profiles
11.1 Amazon.com Inc
11.1.1 Key Facts
11.1.2 Business Description
11.1.3 Products and Services
11.1.4 Financial Overview
11.1.5 SWOT Analysis
11.1.6 Key Developments
11.2 3 Seasons Technology Co Ltd (efoodchoice.com)
11.2.1 Key Facts
11.2.2 Business Description
11.2.3 Products and Services
11.2.4 Financial Overview
11.2.5 SWOT Analysis
11.2.6 Key Developments
11.3 Oknettv Pty Ltd (Agorara)
11.3.1 Business Description
11.3.2 Products and Services
11.3.3 Financial Overview
11.3.4 SWOT Analysis
11.3.5 Key Developments
11.4 BioLinked
11.4.1 Key Facts
11.4.2 Business Description
11.4.3 Products and Services
11.4.4 Financial Overview
11.4.5 SWOT Analysis
11.4.6 Key Developments
12. Appendix
12.1 About The Insight Partners
12.2 Glossary

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The South & Central America B2B food marketplace platform market is expected to grow from US$ 897.40 million in 2022 to US$ 1,761.45 million by 2028. It is estimated to grow at a CAGR of 11.9% from 2022 to 2028.

Innovations in Product Selling Models Fuels South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market

Companies are concentrating their efforts on enhancing their production capacities, go-to-market processes, and digital activities (such as e-commerce presence and scale expansion). The COVID-19 pandemic has encouraged every firm to make reforms in their marketing strategies post normalcy. Every organization, big or small, has been concentrating on developing new business models to meet changing customer needs. For example, PepsiCo Inc. has launched its direct-to-consumer (DTC) websites Snacks.com and PantryShop.com in response to the increased demand during the COVID-19 pandemic. Both websites are aimed to gain profit from the growing trend of e-commerce among customers to satisfy their food and beverage demands amid the current health crisis. PepsiCo is promoting its Pepsi, Frito-Lay, Gatorade, Quaker Oats, and other well-known brands on these sites. Such initiatives influence other businesses to innovate their online marketplaces based on demand. Thus, such innovations in product selling models are likely to provide growth opportunities to B2B food marketplace platform providers in the coming years.

South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market Overview

The South & Central America B2B food marketplace platform market is segmented into Brazil, Argentina, and the Rest of South & Central America. There is a strong presence of various domestic and international food & beverage companies in the region. The food & beverages industry in South & Central America has a diverse consumer base due to surging demand for convenience food. Growing expenditure on convenience food products and rising disposable income are the major factors driving the adoption of packaged food in South & Central America. Moreover, the rising investments by major players to optimize the supply chain and improve business operations are expected to boost the overall food & beverages industry in the coming years.

South & Central America is a fast-developing market in terms of food & beverages and dairy industries across the world; however, it is less mature and slow compared to other regions. Moreover, businesses in this region are gradually opting for digital transformations to become more competitive. Digital innovation in Brazil and Colombia is gaining significant traction, while Chile is ranked among the highest in adopting digitization and innovation. Also, the growing tourism South & Central American countries will rise the remand for hotels and restaurants, thus leading to the growth of food service industry in the region. Therefore, the growth of food service industry and increasing inclination toward digital transformation will propel the growth of the South & Central America B2B food marketplace platforms market across the region.

South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market Revenue and Forecast to 2028 (US$ Million)

South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market Segmentation

The South & Central America B2B food marketplace platform market is segmented into food category, enterprise size, and country.

Based on food category, the South & Central America B2B food marketplace platform market is segmented into chilled and dairy, grocery, beverages, and others. The grocery segment held the largest share of the South & Central America B2B food marketplace platform market in 2022.

Based on enterprise size, the South & Central America B2B food marketplace platform market is segmented into SMEs and large enterprises. The large enterprises segment held the largest share of the South & Central America B2B food marketplace platform market in 2022.

Based on country, the South & Central America B2B food marketplace platform market is segmented int o Brazil, Argentina, and the Rest of South & Central America. Brazil dominated the South & Central America B2B food marketplace platform market in 2022.

Agorara (OKNetTV Pty Ltd), Amazon.com Inc , Biolinked, and eFoodChoice.com (3 Seasons Technology Co Ltd) are some of the leading companies operating in the South & Central America B2B food marketplace platform market.



ページTOPに戻る


Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. Introduction
1.1 Scope of the Study
1.2 The Insight Partners Research Report Guidance
1.3 Market Segmentation
1.3.1 South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market - by Food category
1.3.2 South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market - by Enterprise Size
1.3.3 South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market - by Country
2. Key Takeaways
3. Research Methodology
3.1 Coverage
3.2 Secondary Research
3.3 Primary Research
4. South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market Landscape
4.1 Market Overview
4.2 PEST Analysis
4.2.1 South & Central America
4.3 Ecosystem Analysis
4.4 Expert Opinion
5. South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market - Key Market Dynamics
5.1 MARKET DRIVERS
5.1.1 Better Communications Between SMEs and Buyers Due to Smartphones and Tablets
5.1.2 Contract-Based Pricing of Products
5.2 MARKET RESTRAINTS
5.2.1 Reluctance Among Consumers to Shift to Online Buying Platforms
5.3 MARKET OPPORTUNITIES
5.3.1 Innovations in Product Selling Models
5.4 FUTURE TRENDS
5.4.1 Increasing Adoption of E-Commerce Platforms
5.5 Impact Analysis of Drivers and Restraints
6. B2B Food Marketplace Platform Market - South & Central America Market Analysis
6.1 South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market Overview
6.2 South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market Forecast and Analysis
7. South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market - by Food Category
7.1 Overview
7.2 South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market, By Food Category (2021 and 2028)
7.3 Chilled and Dairy
7.3.1 Overview
7.3.2 Chilled and Dairy: South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market Revenue and Forecast To 2028 (US$ Million)
7.4 Grocery
7.4.1 Overview
7.4.2 Grocery: South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market Revenue and Forecast To 2028 (US$ Million)
7.5 Beverages
7.5.1 Overview
7.5.2 Beverages: South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market Revenue and Forecast To 2028 (US$ Million)
7.6 Others
7.6.1 Overview
7.6.2 Others: South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market Revenue and Forecast To 2028 (US$ Million)
8. South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market - by Enterprise Size
8.1 Overview
8.2 South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market, By Enterprise size (2021 and 2028)
8.3 SMEs
8.3.1 Overview
8.3.2 SMEs: South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market Revenue and Forecast To 2028 (US$ Million)
8.4 Large Enterprises
8.4.1 Overview
8.4.2 Large Enterprises: South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market Revenue and Forecast To 2028 (US$ Million)
9. South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market - Country Analysis
9.1 Overview
9.1.1 South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market, by Key Country
9.1.1.1 Brazil: South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market - Revenue and Forecast to 2028 (US$ Million)
9.1.1.1.1 Brazil: South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market, By Food Category
9.1.1.1.2 Brazil: South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market, By Enterprise Size
9.1.1.2 Argentina: South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market - Revenue and Forecast to 2028 (US$ Million)
9.1.1.2.1 Argentina: South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market, By Food Category
9.1.1.2.2 Argentina: South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market, By Enterprise Size
9.1.1.3 Rest of SAM: South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market - Revenue and Forecast to 2028 (US$ Million)
9.1.1.3.1 Rest of SAM: South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market, By Food Category
9.1.1.3.2 Rest of SAM: South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market, By Enterprise Size
10. Industry Landscape
10.1 Overview
10.2 Market Initiative
11. Company Profiles
11.1 Amazon.com Inc
11.1.1 Key Facts
11.1.2 Business Description
11.1.3 Products and Services
11.1.4 Financial Overview
11.1.5 SWOT Analysis
11.1.6 Key Developments
11.2 3 Seasons Technology Co Ltd (efoodchoice.com)
11.2.1 Key Facts
11.2.2 Business Description
11.2.3 Products and Services
11.2.4 Financial Overview
11.2.5 SWOT Analysis
11.2.6 Key Developments
11.3 Oknettv Pty Ltd (Agorara)
11.3.1 Business Description
11.3.2 Products and Services
11.3.3 Financial Overview
11.3.4 SWOT Analysis
11.3.5 Key Developments
11.4 BioLinked
11.4.1 Key Facts
11.4.2 Business Description
11.4.3 Products and Services
11.4.4 Financial Overview
11.4.5 SWOT Analysis
11.4.6 Key Developments
12. Appendix
12.1 About The Insight Partners
12.2 Glossary

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(通信・IT)の最新刊レポート

The Insight Partners社の技術・情報・通信分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


The Insight Partners社はどのような調査会社ですか?


The Insight Partnersはインドに本社を置く調査会社です。経験豊富な専門家チームを通じて、お客様に最適な調査と分析を提供することに専念しています。幅広い分野をカバーしていますがヘルスケ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る