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北米のプレハブ住宅市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響と予測(2021年~2026年


North America Prefabricated Housing Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact and Forecasts (2021 - 2026)

北米のプレハブ住宅市場は、予測期間中にCAGR 5%で成長すると見込まれています。プレハブ住宅市場は、手頃な価格の住宅や高品質な住宅への需要が高まっている北米を中心に、潜在的な市場です。市場の成長を促進す... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$3,750
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サマリー

北米のプレハブ住宅市場は、予測期間中にCAGR 5%で成長すると見込まれています。プレハブ住宅市場は、手頃な価格の住宅や高品質な住宅への需要が高まっている北米を中心に、潜在的な市場です。市場の成長を促進する主な要因としては、現場で建設される住宅よりも低コストで住宅を提供できることが挙げられます。プレハブ住宅では、現場で建てた住宅では実現できない様々な内装や外装の建築スタイルを簡単に実現することができます。技術の進歩と、メーカーが顧客に高品質なサービスを提供することに注力していることが、予測期間中の北米プレハブ住宅市場の成長をさらに促進すると考えられます。

COVID-19の規制により、多くの建設プロジェクトが延期または中止されました。いくつかの建設会社は、監禁や規制のためにプロジェクトを停止しました。伝統的な建築には多くの労働力が必要なため、パンデミックの際にはプレハブ建築を選択することが最適なソリューションとなりました。プレハブ住宅には、現地で建設するよりも優れた利点があるため、プレハブ住宅市場の年間設置数は増加すると予想されています。プレハブ住宅には、悪天候などの自然災害による建設の遅れや、建設資材の破損、熟練労働者の不足などのリスクがないというメリットがあります。北米のプレハブ住宅産業はかなりの収益を上げており、予測期間中は高額な成長が見込まれています。

米国では、手頃な価格の住宅が不足しています。敷地内に住宅を建てるには高額な費用と長い時間がかかる上、若い消費者の間では自分の家を持ちたいと考える人が増えているため、この問題は今後も続くと予想されます。現場で建てる住宅が不足すると、プレハブ住宅メーカーにとっては、手頃な価格の一戸建て住宅を現場で建てるよりも低コストで素早く建てることができ、しかも大きなキッチンや複数のバスルームなどの利便性の高い設備を備えることができるため、市場機会を得ることができます。

主な市場動向

北米におけるプレハブ住宅市場の拡大

北米では、労働力不足のため、いくつかの建設プロジェクトの生産性が低下しています。そのため、企業はプレハブ建築を利用してプロジェクトを迅速に完了させることが期待されています。また、マイクロハウスのようなエネルギー吸収素材を用いた積層造形物の使用は、この地域の産業成長を促進すると考えられます。さらに、この地域の新興地域では都市化が急速に進んでおり、建設部門への投資が拡大していることも成長の要因となっています。人々が自分の基準に合ったプレハブ住宅の既製ソリューションを重視するようになっていることから、市場は緩やかな成長が見込まれています。製造形態の受容、同意プロセス、耐久性、低コストなどが、プレハブ住宅の需要を押し上げると予想される主な要因です。高品質なプレハブ住宅の開発に環境に優しい材料を使用することは、市場にプラスの影響を与える可能性が高い。この統計は、2020年に米国の航空貨物輸送システムがカナダから輸入した商品を重量で表したものです。2020年、米国はカナダから1,383.96トン以上の家具、ランプ、プレハブ建築物を輸入しました。

COVID-19 米国の建設産業への影響

米国総合建設業協会の報告によると、過去12ヶ月間に着工したプロジェクト数よりもキャンセルされたプロジェクト数の方が多く、ほとんどの都市圏で建設業の雇用が減少しています。この12ヶ月間で、ヒューストン地域は主要都市の中で最も多くの建設雇用を失った。COVID-19と景気後退の前には、ヒューストン・メソジスト病院の拡張計画は順調に進んでいました。センテニアル・タワーは、より多くの患者にサービスを提供するために7億米ドル以上をかけて行われるプロジェクトである。

ヒューストンが米国全体の状況よりも悪い理由の一つは、エネルギー部門の減速です。グレーター・ヒューストンのパートナーシップ・リサーチ担当上級副社長のパトリック・ジャンコウスキー氏は、COVID-19によってヒューストン水路沿いの化学プラントや精製所が停止していると述べています。

競合他社の状況

北米のプレハブ住宅市場は非常に細分化されており、市場に影響を与えるような大きなシェアを持つプレーヤーはいません。この市場では、多数のプレハブ住宅メーカーやサービスプロバイダーが存在しています。予測期間中、市場に参入している企業の成長の機会を提供しており、これが市場競争をさらに促進すると予想されます。市場は、プレハブ住宅建設投資の増加や国内の今後の主要プロジェクトなど、いくつかの要因が市場を牽引しているため、予測期間中に成長が見込まれています。主なプレイヤーは、Skyline Corporation、Champion Home Builders Inc.、Clayton Homes Inc.、Perrin Construction Co.Inc.、Ritz-Craft Corporationなどです。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件
1.2 調査の範囲

2 調査方法
2.1 分析方法
2.2 調査フェーズ

3 エグゼクティブ・サマリー

4 市場に関する考察
4.1 現在の市場の状況
4.2 技術的動向
4.3 プレハブ住宅産業のサプライチェーン/バリューチェーン分析に関する洞察
4.4 プレハブ住宅産業のコスト構造分析
4.5 「COVID-19」の市場への影響
4.6 プレハブ住宅建設に使用される様々な種類の材料に関する洞察

5 市場力学
5.1 推進要因
5.2 制約要因
5.3 機会
5.4 ポーターのファイブフォース分析
5.4.1 供給者のバーゲニングパワー
5.4.2 消費者・購買者の交渉力(バーゲニングパワー
5.4.3 新規参入者の脅威
5.4.4 代替製品の脅威
5.4.5 競合他社との競争の激しさ

6 市場のセグメンテーション
6.1 タイプ別
6.1.1 シングルファミリー
6.1.2 マルチファミリー
6.2 国別
6.2.1 米国
6.2.2 カナダ
6.2.3 メキシコ
6.2.4 その他の北アメリカ諸国

7 競争環境
7.1 概要
7.2 企業の概要
7.2.1 Skyline Corporation
7.2.2 チャンピオンホームビルダーズ株式会社
7.2.3 Clayton Homes Inc.
7.2.4 ペリン建設株式会社
7.2.5 リッツ・クラフト・コーポレーション
7.2.6 キャバリエ・ホームビルダーズ LLC
7.2.7 トリプルエムハウジング株式会社
7.2.8 ノビリティ・ホームズ・インク
7.2.9 ジェイコブセン・ホームズ
7.2.10 サンシャインホームズ株式会社
7.2.11 リンダル・シーダー・ホームズ* (Lindal Cedar Homes)

8 市場機会と今後の動向

9 APPENDIX
9.1 マークロ経済指標(部門別GDP内訳、建設業の経済貢献度など
9.2 建設資材の主な生産、消費、輸出、輸入の統計

 

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Summary

North America's prefabricated housing market is expected to grow at a CAGR of 5% during the forecast period. The prefabricated housing market is a potential market, especially in North America, where there is increasing demand for affordable housing and high-quality housing. Some of the main factors driving the growth of the market are that it provides homeownership at a lower cost than houses built on-site. Various interior and exterior architectural styles that cannot be easily realized in a house built on-site can be easily deployed in a prefabricated house. Technological progress and manufacturer's focus on providing customers with high-quality services can further promote the growth of the North American prefabricated housing market during the forecast period.

Due to COVID-19 restrictions, many construction projects were delayed or canceled. Several construction companies shut down their projects due to lockdown and restrictions. Since a high workforce is required for traditional construction, opting for prefabricated buildings came out as an optimum solution during the pandemic. Due to the additional benefits provided by prefabricated houses over houses built on-site, the number of annual installations in the prefabricated house market is expected to increase. Some of the benefits include no delay in construction due to natural obstacles such as inclement weather, the risk of damage to construction products, and lack of skilled labor. The prefabricated housing industry in North America generates considerable revenue, and the industry is expected to experience high-value growth during the forecast period.

There is a shortage of affordable housing in the United States. Due to the high cost and long time of building on-site houses, and more and more young consumers want to own their own houses, this problem is expected to continue to exist. The shortage of on-site built houses will provide market opportunities for prefabricated house manufacturers who can quickly build affordable single-family houses at a lower cost than on-site built houses, while also providing convenience facilities such as large kitchens and multiple bathrooms.

Key Market Trends

Increase in Prefabricated Housing Market in North America

In North America, the productivity of several construction projects has slowed down due to a labor shortage. Hence, companies are expected to utilize prefabricated construction to complete the project faster. The use of additive manufacturing made using energy-absorbing materials such as micro homes is likely to bolster the industry growth in the region. Further, fast-paced urbanization in emerging areas of the region and growing investment in the construction sector are other factors driving growth. The market is expected to grow at a moderate rate as people increasingly focus on readymade solutions for prefabricated houses that match their criteria. Acceptance of the manufacturing form, consent processes, durability, and low cost are primary factors expected to boost the demand for prefabricated houses. The use of eco-friendly materials in developing high-quality prefabricated houses is likely to influence the market positively. The statistic represents the commodities imported by the United States air freight transportation system from Canada in 2020, by weight. In 2020, United States imported over 1,383.96 tons of furniture, lamps, and prefabricated buildings from Canada.

COVID-19 Impact on Construction Industry of United States

The United States General Contractor Trade Organization reported that more projects have been canceled than the number of construction started in the past 12 months, and construction employment has declined in most metropolitan areas. In these 12 months, the Houston area lost the most construction jobs in any major city. Prior to the COVID-19 and economic recession, the Houston Methodist Hospital's expansion plan was progressing well. Centennial Tower is a project costing more than 700 million USD to serve more patients.

One of the reasons why Houston is worse than the overall situation in the United States is the slowdown in the energy sector. Patrick Jankowski, senior vice president of partnership research at Greater Houston, said that COVID-19 is suspending chemical plants and refineries along the Houston Waterway.

Competitive Landscape

North America's prefabricated housing market is highly fragmented, with no player having a significant share to influence the market. The market is marked by the presence of a large number of prefabricated housing manufactures and service providers. The market presents opportunities for growth of the companies in the market during the forecast period, which is expected to further drive market competition. The market is expected to grow during the forecast period due to the increase in the prefabricated housing construction investments and upcoming major projects in the country and other few factors are driving the market. Major players are Skyline Corporation, Champion Home Builders Inc., Clayton Homes Inc., Perrin Construction Co. Inc., and Ritz-Craft Corporation.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Technological Trends
4.3 Insights on Supply Chain/Value Chain Analysis of the Prefabricated Housing Industry
4.4 Cost Structure Analysis of the Prefabricated Housing Industry
4.5 Impact of COVID-19 on the Market
4.6 Insights on Different Types of Materials used in Prefabricated Housing Construction

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Drivers
5.2 Restraints
5.3 Opportunities
5.4 Porter's Five Forces Analysis
5.4.1 Bargaining Power of Suppliers
5.4.2 Bargaining Power of Consumers / Buyers
5.4.3 Threat of New Entrants
5.4.4 Threat of Substitute Products
5.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Type
6.1.1 Single Family
6.1.2 Multi Family
6.2 By Country
6.2.1 United States
6.2.2 Canada
6.2.3 Mexico
6.2.4 Rest of North America

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Overview
7.2 Company Profiles
7.2.1 Skyline Corporation
7.2.2 Champion Home Builders Inc.
7.2.3 Clayton Homes Inc.
7.2.4 Perrin Construction Co. Inc.
7.2.5 Ritz-Craft Corporation
7.2.6 Cavalier Home Builders LLC
7.2.7 Triple M Housing Ltd.
7.2.8 Nobility Homes Inc.
7.2.9 Jacobsen Homes
7.2.10 Sunshine Homes Inc.
7.2.11 Lindal Cedar Homes*

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

9 APPENDIX
9.1 Marcroeconomic Indicators (GDP breakdown by sector, Contribution of construction to economy, etc.)
9.2 Key Production, Consumption,Exports & import statistics of construction Materials

 

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