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使い捨て血液バッグ市場-成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2021年~2026年


Disposable Blood Bags Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

使い捨て血液バッグ市場は、予測期間中に4.5%のCAGRを記録する見込みです。 現在、COVID-19では、回復した患者の全血や血漿を用いた受動的免疫療法が感染症の治療戦略として期待されています。中和抗体を回復... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

使い捨て血液バッグ市場は、予測期間中に4.5%のCAGRを記録する見込みです。

現在、COVID-19では、回復した患者の全血や血漿を用いた受動的免疫療法が感染症の治療戦略として期待されています。中和抗体を回復期の血液で輸血するというコンセプトは、世界中の病院で急速に採用されている戦略です。このように、血液や血漿を用いた受動的免疫療法が急速に普及していることから、これらの血液バッグは、血漿療法の際の血液の保管や移送に使用されることが多くなり、市場の成長を促進しています。

世界の使い捨て血液バッグ市場は、世界中で外傷や重傷を伴う致命的な事故が増加していることが主な要因です。世界保健機関(WHO)によると、2021年4月には、毎年130万人以上の人が交通事故が原因で亡くなっています。道路交通事故は、15歳から29歳までの人々の死亡原因の第1位です。また、2,000万人から5,000万人の人々が致命的ではない怪我を負い、多くの人々がその怪我のために障害を負っています。 これらの重篤な怪我は、致命的な怪我を治療するための外科手術の際に、しばしば採血や輸血行為を伴います。そのため、外科手術の負担が増えることで、使い捨て血液バッグの調達率が高まり、市場の成長につながると考えられます。

また、血液関連疾患やその他の慢性疾患が増加していることに加え、献血や採血、保管を促進する政府の取り組みが、予測期間中の業界を牽引すると考えられます。例えば、World Federation Hemophilia, 2019のレポートによると、世界では毎年20,000人以上の血友病患者が生まれ、そのうち約7,000人が重度の血友病患者です。

また、カナダ政府統計報告によると、2020年7月時点でのカナダの高齢者人口は6,835,866人で、カナダ人口の17.5%を占めています。カナダでは、心血管疾患にかかりやすい高齢者の割合が年々増加しており、そのことが外科手術の件数を増加させ、使い捨て血液バッグの需要が増加することが予想されています。しかし、献血や輸血に伴うリスクの高さが市場の成長を抑制すると予想されています。

主な市場動向

輸血用バッグが大きな市場シェアを占めると予想される

血液の種類別では、輸血用バッグが大きな市場シェアを占めると予想されています。輸血用バッグは、血液製剤を静脈内で循環させるために使用されます。輸血プロセスは、失われた血液成分を補うために様々な病状で使用されます。

米国赤十字社によると、米国では毎年約2,100万人分の血液が輸血されていますが、慢性疾患や感染症の増加、外科手術の増加などにより、輸血用バッグの需要が増加すると予想されています。

また、世界保健機関(WHO)の統計によると、2020年には1億1,850万件以上の献血が行われ、病気の患者に輸血されています。世界的に見ると、このうち40%は世界人口の16%が住む高所得国で集められています。WHOによると、2013年から2018年にかけて、自発的な無報酬のドナーからの献血が780万件増加したことが報告されています。このような献血に関する意識の高まりが、輸血バッグの市場成長を促進すると予想されます。したがって、前述の要因の存在により、市場は予測期間中に高い成長を遂げると予想されています。

予測期間中、北米が最大の市場シェアを維持すると予想される

北米は、使い捨て血液バッグ市場における主要な市場の1つになると予想されています。この地域では、血液検査の普及率が高く、慢性疾患や血液関連疾患が多いことから、市場が大きく成長すると考えられます。さらに、確立された医療インフラの存在、献血活動の増加、政府による感染症予防のための使い捨て血液バッグの使用促進なども、市場の成長にプラスの影響を与える要因となっています。

2018年に米国赤十字社が発表した統計によると、米国では毎日36,000単位以上の赤血球が必要とされ、約7,000単位の血小板と約10,000単位の血漿が必要とされています。米国では推定680万人が献血を行っています。

一方で、この地域では慢性疾患の負担が継続的に増加しています。例えば、国際がん研究機関によると、米国では2020年に228万人のがんが発生し、2040年には312万人のがんが発生すると推定されています。このように、この地域には市場を促進するあらゆる要因が存在するため、北米は将来的に有利な成長を遂げることが予想されます。

競争状況

Fresenius SE & Co.KGaA、Haemonetics Corporation、MacoPharma, S.A、Teleflex Incorporated、およびTerumo Corporationは、現在使い捨て血液バッグ市場を支配している主要プレーヤーの一部です。使い捨て血液バッグ市場は、多数のプレイヤーが存在するため、断片化された競争状態にあります。使い捨て血液バッグ市場は、多数のプレイヤーが存在するため、断片的で競争の激しい市場です。主要プレイヤーは現在、市場での地位を強化するために、ビジネスの拡大に注目しています。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場力学
4.1 市場の概要
4.2 市場のドライバー
4.2.1 タルマやケガの数の増加
4.2.2 血液関連疾患およびその他の慢性疾患の負担増
4.2.3 政府による献血への取り組みの増加
4.3 市場の阻害要因
4.3.1 献血や輸血に伴うリスクの高さ
4.4 ポーターのファイブフォース分析
4.4.1 新規参入者の脅威
4.4.2 バイヤー/消費者の交渉力(Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.4.4 競合製品の脅威
4.4.5 競合他社との競争の強さ

5 市場のセグメンテーション
5.1 バッグの種類
5.1.1 ブラッドコレクションバッグ
5.1.1.1 シングルブラッドバッグ
5.1.1.2 ダブルブラッドバッグ
5.1.1.3 3連式血液バッグ
5.1.1.4 4連式血液バッグ
5.1.2 輸血用バッグ
5.2 エンドユーザー
5.2.1 血液銀行
5.2.2 病院
5.2.3 非政府組織、その他
5.3 地域別
5.3.1 北アメリカ
5.3.1.1 米国
5.3.1.2 カナダ
5.3.1.3 メキシコ
5.3.2 ヨーロッパ
5.3.2.1 ドイツ
5.3.2.2 イギリス
5.3.2.3 フランス
5.3.2.4 イタリア
5.3.2.5 スペイン
5.3.2.6 その他のヨーロッパ諸国
5.3.3 アジア太平洋地域
5.3.3.1 中国
5.3.3.2 日本
5.3.3.3 インド
5.3.3.4 オーストラリア
5.3.3.5 韓国
5.3.3.6 その他のアジア太平洋地域
5.3.4 中東およびアフリカ
5.3.4.1 GCC
5.3.4.2 南アフリカ共和国
5.3.4.3 その他の中東・アフリカ地域
5.3.5 南米
5.3.5.1 ブラジル
5.3.5.2 アルゼンチン
5.3.5.3 その他の南アメリカ諸国

6 競争状況
6.1 企業プロフィール
6.1.1 AdvaCare Pharma
6.1.2 Fresenius SE & Co.KGaA
6.1.3 ジェネシス BPS.
6.1.4 Grifols S.A.
6.1.5 ヘモネティクス・コーポレーション
6.1.6 HLLライフケア・リミテッド
6.1.7 INNVOL
6.1.8 株式会社JMS
6.1.9 株式会社川澄研究所
6.1.10 MacoPharma
6.1.11 Neomedicインターナショナル
6.1.12 ポリメディキュア・リミテッド
6.1.13 スパン・ヘルスケア・プライベート・リミテッド
6.1.14 テレフレックス・インコーポレイテッド
6.1.15 テルモ株式会社

7 市場機会と将来のトレンド

 

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Summary

The Disposable Blood Bags Market is expected to register a CAGR of 4.5% during the forecast period.

In current, COVID-19 circumstances, passive immunotherapy using whole blood or plasma from recovered patients has become a potential therapeutic strategy for infections. The concept of transfusing neutralizing antibodies through convalescent blood is a rapidly adopted strategy among hospitals worldwide. Thus, owing to the rapid adoption of passive immunotherapy using blood and plasma these blood bags are increasingly being used in storing and transferring blood during plasma therapy, propelling the market growth.

The global disposable blood bag market is primarily driven by the rising burden of fatal accidents along with the wide presence of trauma and serious injuries around the world. According to the World Health Organization, in April 2021, more than 1.3 million people die every year, because of road traffic crashes and accidents. Road traffic injuries are the leading cause of death among people aged between 15 and 29 years. Between 20 and 50 million people suffer non-fatal injuries, with many incurring a disability because of their injury.​ These serious injuries are often accompanied with blood collection, and transfusion activities during the surgical procedures to treat fatal injuries. Hence, growing burden of surgical procedure will increase the procurement rate of disposable blood bags driving the market growth.

The increasing prevalence of blood-related and other chronic diseases coupled with number of government initiatives to promote blood donation, blood collection, and storage are expected to drive the industry during the forecast period. For instance, according to the World Federation Hemophilia, 2019 report, more than 20,000 people with hemophilia born worldwide each year with hemophilia of which about 7,000 are severe.

Also, as per the Government of Canada Statistics report, as of July 2020, the Canadian older population was 6,835,866, which accounted for 17.5% of the Canadian population. The proportion of seniors in Canada has been increasing over time who are more prone to cardiovascular diseases, and that is expected to fuel the number of surgical procedures, which is anticipated to increase the demand for disposable blood bags. However, high risk associated with blood donation and transfusion is anticipated to restrain market growth.

Key Market Trends

Blood Transfusion Bag is Expected to Hold the Significant Market Share

By Type of Blood, the Blood Transfusion bag is anticipated to hold a significant market share. Blood transfusion bags are used to transfer blood products into one's circulation intravenously. The blood transfusion process is used for various medical conditions to replace lost components of the blood.

The increasing burden of several chronic diseases and infectious diseases coupled with growing surgical procedures is anticipated to fuel the demand for blood transfusion bags According to the American National Red Cross, nearly around 21 million blood components are transfused each year in the United States.

Also, according to the statistics published in World Health Organization (WHO) in 2020, over 118.5 million blood donations are collected for blood transfusion to diseased patients. Globally, 40% of these are collected in high-income countries, which is home to 16% of the world’s population. As per WHO, an increase of 7.8 million blood donations from voluntary unpaid donors has been reported from 2013 to 2018. This increase in awareness regarding blood donation is expected to fuel the market growth of transfusion bags. Hence, owing to the presence of aforementioned factors, the market is anticipated to have high growth during the forecast period.

North America is Expected to Retain the Largest Market Share During the Forecast Period

North America is anticipated to be one of the leading markets in the disposable blood bags market. Factors such as the increased penetration of blood tests along with a huge presence of several chronic diseases and blood-related disorders in the region are going to offer lucrative growth to the market. In addition, presence of well-established and equipped health care infrastructure, and increased blood donation activities coupled with government efforts in promoting the use of disposable blood bags to prevent infections are the factors also going to impact market growth positively.

As per the statistics published by the American National Red Cross in 2018, over 36,000 units of red blood cells are needed every day in the United States, and approximately 7,000 units of platelets and 10,000 units of plasma are needed daily in the United States. An estimated number of 6.8 million people donate blood in the United States.

On the other hand, the burden of chronic diseases is continuously increasing in this region. For instance, according to the International Agency for Research on Cancer Society, reported that in United States amounted for 2.28 million cancer in 2020, and by 2040 the burden of Cancer is estimated to reach 3.12 million. Hence, owing to the presence of all the market propelling factors in this region, North America is anticipated to offer lucrative growth in future.

Competitive Landscape

Fresenius SE & Co. KGaA, Haemonetics Corporation, MacoPharma, S.A, Teleflex Incorporated, and Terumo Corporation are some of the key players currently dominating the disposable blood bags market. The disposable blood bags market is fragmented and competitive due to the presence of a large number of players. The major players are currently aiming their attention to expand their businesses in order to strengthen their position in the market.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Increasing number of Taruma and Injuries
4.2.2 Rising Burden of Blood Related and Other Chronic Disorders
4.2.3 Increasing Government Initiatives for Blood Donations
4.3 Market Restraints
4.3.1 High Risk Associated with Blood Donation and Transfusion.
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Type of Bag
5.1.1 Blood Collection Bags
5.1.1.1 Single Blood Bags
5.1.1.2 Double BloodBags
5.1.1.3 Triple Blood Bags
5.1.1.4 Quadruple Blood Bags
5.1.2 Blood Transfusion Bags
5.2 End-User
5.2.1 Blood Banks
5.2.2 Hospitals
5.2.3 Non-Government Organization and Others
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Mexico
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Italy
5.3.2.5 Spain
5.3.2.6 Rest of Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 Japan
5.3.3.3 India
5.3.3.4 Australia
5.3.3.5 South Korea
5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 Middle East and Africa
5.3.4.1 GCC
5.3.4.2 South Africa
5.3.4.3 Rest of Middle East and Africa
5.3.5 South America
5.3.5.1 Brazil
5.3.5.2 Argentina
5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 AdvaCare Pharma
6.1.2 Fresenius SE & Co. KGaA
6.1.3 Genesis BPS.
6.1.4 Grifols S.A
6.1.5 Haemonetics Corporation
6.1.6 HLL Lifecare Limited
6.1.7 INNVOL
6.1.8 JMS Co., Ltd.
6.1.9 Kawasumi Laboratories, Inc.
6.1.10 MacoPharma
6.1.11 Neomedic International
6.1.12 Poly Medicure Limited
6.1.13 Span Healthcare Private Limited
6.1.14 Teleflex Incorporated
6.1.15 Terumo Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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