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軍用輸送機市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


Military Transport Aircraft Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

軍用輸送機市場は、2020年に160億7,000万米ドルとなり、今後4.88%のCAGRを記録し、2026年には217億6,000万米ドルに達すると予測されています。 - Covid-19パンデミックの到来により、2020年から2021年前半にか... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

軍用輸送機市場は、2020年に160億7,000万米ドルとなり、今後4.88%のCAGRを記録し、2026年には217億6,000万米ドルに達すると予測されています。

- Covid-19パンデミックの到来により、2020年から2021年前半にかけて、輸送機の新たなユースケースと利用の増加が見られました。戦略的・戦術的な空輸に加えて、個人用保護具、医薬品、人工呼吸器などを外国から輸送するという、より重要なサプライフライトにも輸送機が使用されました。一部の国では、民間機に加えて、突然のロックダウンで海外に取り残された国民の帰還や、医療搬送にも輸送機が使用された。
- 世界各国の緊張が高まる中、各国は空中戦や支援能力の向上に努めている。いくつかの国では、既存の輸送機をアップグレードしたり、老朽化した航空機を新世代の航空機に交換したりしています。世界各国の防衛費の増加に伴い、ここ数年、業界では輸送機の調達やアップグレード活動が行われています。
- 空中給油は、あらゆる軍用機の重要な機能となっています。空中給油が可能な航空機の数は、世界の軍隊で増加しています。このような能力を持つことで、航空機の戦闘範囲が広がり、給油のために着陸する必要がなく、短時間で任務を達成することができます。そのため、世界的に空中給油機の需要が高まっています。

主な市場動向

2020年、回転翼機セグメントが最大の市場シェアを獲得

2020年、回転翼機が最大の市場シェアを占めています。軍用輸送ヘリコプターは、軍隊の空輸、貨物の補給、消防、医療搬送など、さまざまな任務に使用されています。多くの国が軍用輸送機のアップグレードを計画していますが、一部の国ではすでに近代化計画が進行中です。また、シンガポールでは、AS332スーパーピューマの代替を想定しています。これに関連して、2021年3月、シンガポール共和国空軍(RSAF)にH-225M中距離輸送ヘリコプターの1号機が納入されました。H225Mはスーパーピューマをベースとしており、外観は先代とほぼ同じですが、新しいエンジン、新しいアビオニクス、拡大されたメインキャビンを搭載しており、メーカーは通常のキャビンシートで最大28人、エネルギー吸収性の高いウォールマウントシートで14人の兵員を運ぶことができると主張しています。他の国でも同じような取り組みが行われており、予測期間中、軍用輸送ロータークラフトの需要が高まることが予想されます。主要な軍用ヘリコプターメーカーは、このような課題を克服することに注力しています。より高速で、優れた敏捷性と操縦性を実現し、悪天候でも高い生存率を達成しようとしてきました。これにより、現代の軍用ヘリコプターでは、いくつかのデザインが開発され、その他の技術的強化が統合されています。例えば、2021年7月、中国はZ-8L大型軍用輸送ヘリコプターをデビューさせました。Z-8Lは、国内で開発されたどの回転翼機よりも広い胴体を持っている。人民解放軍(PLA)の前線輸送能力と高速反応戦闘能力を大幅に高めることが想定されています。また、2020年8月、ロステック傘下のロシアン・ヘリコプターズは、国際軍事-技術フォーラムARMY-2020において、アップグレードされたMI-171SJストーム軍事輸送ヘリコプターを発表しました。Mi-171Sh Stormは、アップグレードされたエンジン、改良されたプロファイルの複合メインローターとX字型テールローターを備えた新しいローターシステム、そして最新版のオンボード航空機防衛システムPresident-Sを搭載しています。このような開発は、予測期間中、このセグメントの成長を促進すると期待されています。

予測期間中、北米地域が市場を支配すると予想される

2020年の地域別市場シェアは、北米が最大となりました。また、この地域は予測期間中、毎年最大の市場シェアを維持し、市場での優位性を維持することが予想されます。同地域における輸送機の主な需要は、世界最大の防衛費を投じる米国からのものです。米国は、輸送機やヘリコプターの最大の保有台数を誇っています。同国はまた、今後数年間で輸送機の保有数を増やすことを計画しています。最近では、2021年1月、米空軍はKC-46Aタンカー12機の第6生産ロットについて、17億米ドル相当の契約を締結しました。同様に、2020年にはロッキード・マーティン社が、米国空軍、米国海兵隊、米国沿岸警備隊に最大50機のC-130Jスーパーハーキュリーズを納入する30億米ドルの複数年契約を獲得しました。米国防総省は、C-130J 21機の第1トランシェに対して15億米ドルを発注しました。米国空軍にはHC-130JとMC-130Jを合わせて24機、米国海兵隊にはKC-130を20機納入し、米国沿岸警備隊にはHC-130Jを6機購入するオプションがあります。納品は2021年から2025年の間に行われる予定です。また、アメリカ空軍は最近、C-21航空機群のアビオニクスをアップグレードしました。固定翼の輸送機とは別に、米軍はユーティリティヘリコプターの近代化も進めている。V-22 Osprey、S-70、Chinook、H145、CH-53Kなどのヘリコプターが大量に発注され、計画されています。これらの新しいヘリコプターは、艦隊内の老朽化した旧モデルを置き換えることになります。米海軍は、CMV-22Bオスプレイの納入を開始したことから、2024年までにC-2を全機退役させる予定です。米海軍と米海兵隊はともに、過去数年間にオスプレイを発注しています。2020年6月、米海軍はCMV-22Bオスプレイの初号機を受領しました。このような調達は、予測期間中の北米における軍用輸送機市場の成長を牽引するでしょう。

競合他社の状況

この市場の著名なプレーヤーには、ボーイング社、エアバスSE、ロッキード・マーチン・コーポレーション、テクストロン・インク、ロステック社などがあります。輸送機市場は、老朽化した輸送機の代替を検討している国がいくつかあることから、今後10年間で着実に成長する可能性があります。OEM市場は主に北米と欧州のプレーヤーが支配していますが、アジア太平洋地域や中東などの地域からも新しいプレーヤーが登場しています。例えば、インドのHALは、重さ13トンの双発マルチロール中量輸送ヘリコプター「IMRH(Indian Multi-Role Helicopter)」を開発する計画を発表しました。このヘリコプターは、これまでロシアのMi-17が独占していた中層輸送ヘリコプター市場に参入することが期待されています。また、トルコでは、同国初の国産新世代多用途ヘリコプターであるTAI T625 Gökbeyの開発を進めています。AVICは、国際市場向けに様々な輸送機やヘリコプターの開発に取り組んでおり、予測期間の後半には主要なプレーヤーになる可能性があります。これらの要因により、予測期間中、市場の競争力が高まることが期待されます。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場力学
4.1 市場の概要
4.2 市場のドライバー
4.3 市場の抑制要因
4.4 業界の魅力-ポーターズファイブフォース分析
4.4.1 新規参入者の脅威
4.4.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.4.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.4.4 競合製品の脅威
4.4.5 競合他社との競争の強さ

5 市場区分
5.1 航空機の種類
5.1.1 固定翼機
5.1.2 回転翼機
5.2 地 域
5.2.1 北アメリカ
5.2.1.1 米国
5.2.1.2 カナダ
5.2.2 ヨーロッパ
5.2.2.1 フランス
5.2.2.2 イギリス
5.2.2.3 ロシア
5.2.2.4 その他のヨーロッパ諸国
5.2.3 アジア太平洋地域
5.2.3.1 中国
5.2.3.2 インド
5.2.3.3 日本
5.2.3.4 その他のアジア太平洋地域
5.2.4 ラテンアメリカ
5.2.4.1 ブラジル
5.2.4.2 その他のラテンアメリカ諸国
5.2.5 中近東・アフリカ
5.2.5.1 アラブ首長国連邦
5.2.5.2 サウジアラビア
5.2.5.3 南アフリカ共和国
5.2.5.4 その他の中東・アフリカ地域

6 競争状況
6.1 ベンダーの市場シェア
6.2 企業の概要
6.2.1 Airbus SE
6.2.2 中国航空工業股份有限公司(AVIC)
6.2.3 レオナルド社(Leonardo SpA
6.2.4 Rostec
6.2.5 ロッキード・マーチン・コーポレーション
6.2.6 エンブラエルSA
6.2.7 ボーイング・カンパニー
6.2.8 テクトロン・アビエーション

7 市場機会と将来のトレンド

 

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Summary

The military transport aircraft market was valued at USD 16.07 billion in 2020, and it is projected to register a CAGR of 4.88%, reaching USD 21.76 billion by 2026.

- Due to the advent of the Covid-19 pandemic, the year 2020 and the first half of 2021 witnessed new use cases and increased utilization of transport aircraft. In addition to strategic and tactical airlifting, transport aircraft were also used to perform more critical supply flights, delivering personal protective equipment, medicines, and ventilators from foreign countries. In some countries, transport aircraft were also used in addition to commercial aircraft, to repatriate nationals stranded overseas by sudden lockdowns, and to conduct medical evacuation tasks.
- As the tensions between various global nations are increasing, countries are striving to enhance their aerial combat and support capabilities. Several nations are upgrading their existing transport aircraft or replacing their aging fleet with newer-generation aircraft. With the growth in defense spending by several nations around the world, the industry has witnessed several procurements and upgrade activities for transport aircraft, in the last few years.
- Aerial refueling has become an important capability of any military aircraft. The number of aircrafts that can be refueled mid-air is increasing with the global armed forces, as possessing such capability will enhance the combat range of the aircraft and help them achieve mission objectives in short time, without the need for landing for refueling. This, in turn, is driving the demand for mid-air refueling tanker aircraft globally.

Key Market Trends

Rotorcraft Segment Held the Largest Market Share in 2020

The rotorcraft segment held the largest market share in 2020. Military transport helicopters are being used to perform a variety of tasks ranging from airlifting troops, cargo resupply, firefighting, and medical evacuation. Many countries are planning to upgrade their military transport rotorcraft fleet, while some fleet modernization programs are already underway. Singapore also envisions replacing its fleet of AS332 Super Pumas. On this note, in March 2021, the first H-225M medium-lift transport helicopter was delivered to the Republic of Singapore Air Force (RSAF). Though the H225M is based on the Super Puma and looks broadly similar to its predecessor, it is fitted with new engines, new avionics, and an enlarged main cabin that the manufacturer claims can carry up to 28 troops in normal cabin seats, or 14 in energy-absorbing wall-mounted seats. Similar initiatives by other countries is expected to fuel the demand for military transport rotorcraft during the forecast period. Major military helicopter OEMs have been focused on overcoming the staggering challenges. They have been trying to attain higher speed, superior agility and maneuverability, and a high survival rate in bad weather. This led to the development of several designs and integration of other technological enhancements in modern military helicopters. For instance, in July 2021, China debuted the Z-8L large military transport helicopter. The Z-8L has a wider body than any other domestically developed rotorcraft in the country. It is envisioned to significantly boost the frontline transport and fast-reaction combat capability of the People's Liberation Army (PLA). Also, in August 2020, Russian Helicopters, a part of Rostec, unveiled the upgraded MI-171SJ Storm military transport helicopter at the International Military-Technical Forum ARMY-2020. The Mi-171Sh Storm is equipped with upgraded engines, a new rotor system with an improved profile composite main rotor and X-shaped tail rotor, and the latest version of the President-S on-board aircraft defense system. Such developments are expected to drive the growth of the segment during the forecast period.

North America Region is Expected to Dominate the Market During the Forecast Period

North America held the largest market share by geography in 2020. The region is also expected to continue its dominance in the market, holding the largest market share each year during the forecast period. Major demand for the transport aircraft in the region is from the United States, the largest defense spender in the world. The United States has the largest fleet of transport aircraft and helicopters. The country is also planning to increase its fleet of transport aircraft in the coming years. Recently, in January 2021, the USAF awarded a contract worth USD 1.7 billion for the sixth production lot of 12 KC-46A tanker aircraft. Likewise, In 2020, Lockheed Martin won a USD 3 billion multiyear contract to deliver up to 50 C-130J Super Hercules to the US Air Force (USAF), US Marine Corps (USMC), and US Coast Guard. The Department of Defense awarded USD 1.5 billion for the first tranche of 21 C-130Js. In total, the company is contracted to deliver a mix of 24 HC-130Js and MC-130Js to the USAF, and 20 KC-130s to the USMC, while the US Coast Guard has an option to buy six HC-130Js. The deliveries will take place between 2021-2025. The US Air Force has also recently upgraded its C-21 aircraft fleet with an upgraded avionics suite. Apart from the fixed-wing transport aircraft, the US armed forces are also modernizing its fleet of utility helicopters. Large orders have been confirmed and planned for helicopters, such as V-22 Osprey variants, S-70 variants, Chinook, H145, and CH-53K. These new helicopters will replace the aging older models in the fleet. The US Navy plans to retire all its C-2 aircraft by 2024, as it has started taking deliveries of CMV-22B Osprey. Both US Navy and US Marine Corps have placed orders for Ospreys in the past few years. In June 2020, the US Navy received the first CMV-22B Osprey aircraft. Such procurements will drive the growth of the military transport aircraft market in the North America during the forecast period.

Competitive Landscape

Some of the prominent players in the market are The Boeing Company, Airbus SE, Lockheed Martin Corporation, Textron Inc., and Rostec. The market for transport aircraft has the potential to grow steadily over the next decade, as several countries are looking to replace their aging fleet of transport aircraft. While the OEM market is dominated primarily by the players from North America and Europe, new players are also emerging from the regions like Asia-Pacific and the Middle East. For instance, India's HAL has unveiled plans to develop a 13-tonne twin-engine, multi-role, medium-lift transport helicopter termed the Indian Multi-Role Helicopter (IMRH). The helicopter is expected to compete in the medium-lift transport helicopter market hitherto monopolized by the Russian Mi-17. Likewise, Turkey is also developing TAI T625 Gökbey, which is the country's first indigenous new generation utility helicopter. AVIC is working on developing various transport aircraft and helicopters for international markets and might become a key player in the latter half of the forecast period. These factors are expected to make the market more competitive during the forecast period.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Industry Attractiveness- Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Aircraft Type
5.1.1 Fixed-wing Aircraft
5.1.2 Rotorcraft
5.2 Geography
5.2.1 North America
5.2.1.1 United States
5.2.1.2 Canada
5.2.2 Europe
5.2.2.1 France
5.2.2.2 United Kingdom
5.2.2.3 Russia
5.2.2.4 Rest of Europe
5.2.3 Asia-Pacific
5.2.3.1 China
5.2.3.2 India
5.2.3.3 Japan
5.2.3.4 Rest of Asia-Pacific
5.2.4 Latin America
5.2.4.1 Brazil
5.2.4.2 Rest of Latin America
5.2.5 Middle-East and Africa
5.2.5.1 United Arab Emirates
5.2.5.2 Saudi Arabia
5.2.5.3 South Africa
5.2.5.4 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 Airbus SE
6.2.2 Aviation Industry Corporation of China (AVIC)
6.2.3 Leonardo SpA
6.2.4 Rostec
6.2.5 Lockheed Martin Corporation
6.2.6 Embraer SA
6.2.7 The Boeing Company
6.2.8 Textron Aviation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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