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欧州の民間航空機用内装品市場:成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Europe Commercial Aircraft Cabin Interior Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

欧州の民間航空機客室内装品市場は、2026年には89億米ドルに達し、予測期間(2021年〜2026年)のCAGRは5.24%と予測されています。 ヨーロッパは、COVID-19の大流行により、世界で最も早くから影響を受けてい... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

欧州の民間航空機客室内装品市場は、2026年には89億米ドルに達し、予測期間(2021年〜2026年)のCAGRは5.24%と予測されています。

ヨーロッパは、COVID-19の大流行により、世界で最も早くから影響を受けている地域の1つです。2020年と2021年の第1四半期における旅客輸送量と飛行活動の減少は、この地域の航空会社に巨額の損失をもたらし、ヨーロッパの最も著名なフラッグキャリアを含むいくつかの航空会社は、生き残りのために政府に多額の経済支援を要請しました。大手民間航空会社は保有機材の大半を地上待機させ、新規航空機の発注を取りやめた。このため、短期的には、この地域の客室内装のラインフィットとレトロフィットの双方に影響が及ぶと予想されます。

しかし、パンデミックの影響が落ち着けば、航空会社はキャビンの近代化(レトロフィット)に対する投資を継続し、旅行中の消費者にユニークな体験を提供することが期待されます。足元の広い快適なシート、高速インターネット接続、機内全体の環境照明などの設備により乗客に贅沢さと快適さを提供することは、予測期間の後半に再び人気を博し、欧州の民間航空機客室内装市場を牽引すると予想されます。

欧州の民間航空機内装品市場は、シート、座席電源、客室照明、床材、カーテン、エンターテイメントシステムなど幅広い製品を地域全体の顧客に提供する多くのローカルおよびグローバルメーカーが存在するため、非常に断片化されています。

主な市場動向

機内エンターテインメントとコネクティビティシステムは予測期間中に需要が伸びる

機内エンターテインメントシステムは、予測期間中に需要の拡大が見込まれます。2020年に同地域でIFECシステムの需要が減少したものの、航空会社のサービス再開により、予測期間中は航空会社が乗客の獲得に努めるため、IFECサービスの需要が再び発生すると考えられます。また、非接触型IFECへの嗜好が高まっていることから、予測期間中にBYODデバイスの接続需要が増加することが予想される。BYOD需要の高まりは、機内での高速インターネット接続への投資の増加をもたらしています。この需要増に対応するため、パナソニック アビオニクス株式会社は2019年12月、2022年に打ち上げ予定のEUTELSAT 10B衛星に搭載する2つのマルチビームペイロードのKuバンド容量について複数年契約を締結した。ユーテルサット・コミュニケーションズとのこの契約により、パナソニックはヨーロッパを飛行する航空会社の乗客に、複数GHzの新しい極限スループットのKuバンド接続を提供することが可能になります。航空会社は、有料コンテンツ、広告、Eコマースの提供による付帯収入を増やすために、VRや機内販売強化などの新しいエンターテインメントシステムの統合を試験的に行っていました。例えば、TAP Air Portugalは、予測期間中に納入予定の新しいA321neo LR航空機に機内エンターテインメントと接続性(IFEC)ソリューションを提供するために、パナソニックアビオニクス株式会社計画を選択しました。また、航空会社は乗客の需要に応えるため、フライトの目的地によって新しいコンテンツを導入しています。2019年5月、Inflight Dublinはアイスランド航空とTUIグループから、イギリス、ドイツ、オランダ、ベルギー、北欧諸国で運航するTUIグループの航空会社に、8種類の言語による映画、テレビ番組、放送などのIFEコンテンツサービスを提供することが決定されました。このような要因により、予測期間中、このセグメントの成長が促進されることが期待されます。

英国は予測期間中、民間航空機の客室内装品に大きな需要を生み出すと予想される

英国は、予測期間中に民間航空機の客室内装の大きな需要を生み出すと予想されます。COVID-19の大流行により、EasyJetやVirgin Atlanticなどの航空会社の将来の成長計画に劇的な影響を与えていますが、RyanairやBritish Airwaysなど少数の航空会社は、COVID-19の影響に関する業界の悲観論に逆らい、航空機を拡大し近代化しようとしています。こうした動きは、予測期間中、同国における客室内装のラインフィット需要を生み出すと予想されます。一方、レトロフィットキャビンの需要も予測期間中に同国で増加することが予想されます。2020年12月、ブリティッシュ・エアウェイズは、100機以上ある既存の長距離路線用航空機を、新しいビジネスクラスシート「クラブ・スイート」に更新すると発表した。同社は、2022年末までに保有機材の80%、2024年までに全機種に新シートを導入することを目指しています。また、今後数年間で、ワイドボディ機の一部に、閉扉式の新しいファーストクラススイートを導入する予定です。一方、ヴァージン・アトランティック航空は2019年、顧客からのフィードバックを受け、アッパークラスの大型トレイテーブルを新しいデザインに変更し、新型機への改修を開始しました。また、この地域では企業が協力し、乗客にカスタマイズされた機内インテリアを提供する取り組みも行われています。例えば、2019年には、現地の航空機シートメーカーであるMirus Aircraft Seating Ltdが、TUIグループ航空と協業し、イギリス、ベルギー、オランダのTUIグループ航空が運航する多数の航空機に後付けするホークシートをカスタマイズしたと発表しています。こうした動きは、予測期間中、同国の市場成長を促進するものと期待されています。

競合他社の状況

Safran SA、Honeywell International Inc.、パナソニック株式会社、Collins Aerospace、Thales Groupなどが、市場における有力なプレーヤーとして挙げられます。同市場のベンダーは、美的感覚に優れ、高性能な客室内装システムの設計、エンジニアリング、製造に注力しています。そのため、市場は経済的な要因や航空宇宙産業に影響を与えるその他のトレンドの影響を直接受ける。機内の衛生状態は、COVID-19の大流行以前から、何人かの乗客にとって固有の懸念事項であった。しかし、パンデミック時には乗客の安全が最も重要な側面となったため、市場のプレーヤーは、紫外線や抗菌コーティングなど、衛生状態を改善できる新技術の開発に投資し、乗客の衛生を確保するために機内設計の一部として実装することができるようになっています。また、プレイヤーは、安全で衛生的な旅を促進するために、簡単に消毒できる新しい素材やインテリアデザインを検討しています。この地域の主要企業であるサフランは、民間航空機の客室における新たな衛生要件を満たすため、将来の客室内装にいくつかのタッチレス・アメニティを導入することに取り組んでいると発表しています。さらに、市場における様々なプレイヤー間の買収や合併、パートナーシップは、企業の新しい製品ポートフォリオの革新をさらに推進し、それによって予測期間中の成長を助けると予想されます。

その他の特典

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD billion)
5.1 Product Type
5.1.1 Seats
5.1.2 Cabin Lighting
5.1.3 Inflight Entertainment and Connectivity Systems
5.1.4 Windows
5.1.5 Galleys and Lavatories
5.1.6 Other Product Types
5.2 Class
5.2.1 Economy and Premium Economy Class
5.2.2 Business Class and First Class
5.3 Fit
5.3.1 Line-fit
5.3.2 Retrofit
5.4 Geography
5.4.1 Europe
5.4.1.1 Germany
5.4.1.2 United Kingdom
5.4.1.3 France
5.4.1.4 Russia
5.4.1.5 Spain
5.4.1.6 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Safran SA
6.1.2 Collins Aerospace (Raytheon Technologies Corporation)
6.1.3 Thales Group
6.1.4 Honeywell International Inc.
6.1.5 Panasonic Corporation
6.1.6 RECARO Holding GmbH
6.1.7 Thompson Aero Seating Ltd
6.1.8 Diehl Aerospace GmbH
6.1.9 Aviointeriors SpA
6.1.10 Geven SpA
6.1.11 Triumph Group Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The European commercial aircraft cabin interior market is projected to reach USD 8.9 billion in 2026, with a CAGR of 5.24% during the forecast period (2021-2026).

Europe is one of the earliest and most affected regions in the world due to the COVID-19 pandemic. The decline in passenger traffic and flight activity in 2020 and the first quarter of 2021 resulted in huge losses for the airlines in the region, with several airlines, including some of Europe’s most prominent flag carriers, requesting substantial economic support from governments for their survival. Major commercial airlines have grounded a majority of their fleets and have canceled orders of new aircraft. This is expected to impact both the line-fits and retrofits of cabin interiors in the region in the short term.

However, once the effect of the pandemic subdues, airlines are expected to continue their investments in the modernization of their cabins (retrofits) to provide unique experiences to consumers during the journey. The provision of luxury and comfort to passengers with amenities, like comfortable seats with more leg space, high-speed internet connectivity, and ambient lighting throughout their fleet, is again expected to gain traction in the latter half of the forecast period, thereby driving the commercial aircraft cabin interior market in Europe.

The European commercial aircraft cabin interior market is highly fragmented due to the presence of many local and global manufacturers that provide a wide range of products, such as seats, in-seat power supplies, cabin lighting, flooring, curtains, and entertainment systems to the customers across the region.

Key Market Trends

Inflight Entertainment and Connectivity Systems to Experience Growth in Demand During the Forecast Period

Inflight entertainment systems are expected to experience a growth in demand during the forecast period. Though the demand for the IFEC systems came down in the region in 2020, the resumption of airline services will again generate demand for IFEC services as airlines look to attract passengers during the forecast period. Also, the demand for connectivity for BYOD devices is expected to increase during the forecast period due to the growing preference for contactless IFEC. Growth in the BYOD demand has led to an increase in investments in high-speed internet connectivity onboard. To cater to this growing demand, in December 2019, Panasonic Avionics Corporation signed a multi-year agreement for Ku-band capacity on two multi-beam payloads on the EUTELSAT 10B satellites, due to be launched in 2022. This contract with Eutelsat Communications will enable Panasonic to provide multiple GHz of new extreme throughput Ku-band connectivity to airline passengers flying over Europe. Airlines were testing integrating new entertainment systems, such as VR and enhanced inflight retailing, to increase the ancillary revenues from providing paid content, advertisements, and e-commerce offerings. For instance, TAP Air Portugal selected Panasonic Avionics Corporation plans to provide inflight entertainment and connectivity (IFEC) solutions onboard the new A321neo LR aircraft scheduled to be delivered during the forecast period. Also, airlines are introducing new content, depending on flight destinations, in order to cater to passengers’ demands. In May 2019, Inflight Dublin was selected by Ice Land Air and TUI Group to provide IFE content services, including movies, television programs, and broadcasts in eight different languages to TUI Group Airlines operating in the United Kingdom, Germany, the Netherlands, Belgium, and the Nordic countries. Such factors are expected to propel the growth of this segment during the forecast period.

The United Kingdom is Expected to Generate a Significant Demand for the Commercial Aircraft Cabin Interiors During the Forecast Period

The United Kingdom is expected to generate significant demand for commercial aircraft cabin interiors during the forecast period. Though the COVID-19 pandemic has drastically affected the future growth plans of carriers like EasyJet and Virgin Atlantic, a few airlines, including Ryanair and British Airways, are defying the industry’s pessimism over the COVID-19 impact and are expanding and modernizing their aircraft fleets. Such developments are expected to generate demand for line-fits of cabin interiors in the country during the forecast period. On the other hand, the demand for retrofitted cabins is also expected to increase in the country during the forecast period. In December 2020, British Airways announced it would be updating its existing fleet of 100+ long-haul aircraft with its new Club Suite business-class seats. The company aims to have 80% of its fleet flying with the new seats by the end of 2022 and all of its aircraft by 2024. The airline also plans to introduce its new first-class suite with closing doors in some of its wide-body aircraft in the coming years. On the other hand, in 2019, Virgin Atlantic started retrofitting their new aircraft with redesigned tray tables, by replacing the large tray tables in Upper Class with a new design, following the customer feedback. Companies are also collaborating in the region to offer customized cabin interiors to the passengers. For instance, in 2019, Mirus Aircraft Seating Ltd, a local aircraft seat manufacturer, announced that it collaborated with TUI Group Airlines to customize its Hawk seats that are retrofitted to a number of airplanes operated by the TUI Group Airlines in the United Kingdom, Belgium, and the Netherlands. Such developments are expected to drive the growth of the market in the country during the forecast period.

Competitive Landscape

Safran SA, Honeywell International Inc., Panasonic Corporation, Collins Aerospace, and Thales Group are some of the prominent players in the market. The vendors in the market focus on the designing, engineering, and manufacturing of aesthetically pleasant and high-performance cabin interior systems. Therefore, the market is directly affected by economic factors and other trends that impact the aerospace industry. Inflight hygiene was an inherent concern for several passengers even before the COVID-19 pandemic. However, with the safety of the passengers becoming an aspect of paramount importance during the pandemic, players in the market are investing in the development of new technologies that can help improve sanitization, including UV light, antimicrobial coating, and other technologies that can be implemented as part of the cabin design to ensure the sanity of the passengers. Also, players are looking into new materials and interior designs that can be easily disinfected to facilitate a safe and sanitary journey. Safran, a key player in the region, announced that it is working to bring several touchless amenities in its future cabin interiors to meet new hygiene requirements in the commercial aircraft cabins. Furthermore, acquisitions and mergers and partnerships between various players in the market are anticipated to propel further the innovation of new product portfolios of the companies, thereby helping their growth during the forecast period.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD billion)
5.1 Product Type
5.1.1 Seats
5.1.2 Cabin Lighting
5.1.3 Inflight Entertainment and Connectivity Systems
5.1.4 Windows
5.1.5 Galleys and Lavatories
5.1.6 Other Product Types
5.2 Class
5.2.1 Economy and Premium Economy Class
5.2.2 Business Class and First Class
5.3 Fit
5.3.1 Line-fit
5.3.2 Retrofit
5.4 Geography
5.4.1 Europe
5.4.1.1 Germany
5.4.1.2 United Kingdom
5.4.1.3 France
5.4.1.4 Russia
5.4.1.5 Spain
5.4.1.6 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Safran SA
6.1.2 Collins Aerospace (Raytheon Technologies Corporation)
6.1.3 Thales Group
6.1.4 Honeywell International Inc.
6.1.5 Panasonic Corporation
6.1.6 RECARO Holding GmbH
6.1.7 Thompson Aero Seating Ltd
6.1.8 Diehl Aerospace GmbH
6.1.9 Aviointeriors SpA
6.1.10 Geven SpA
6.1.11 Triumph Group Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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