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中東・アフリカの航空機シート市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Middle-East and Africa Aircraft Seating Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

中東・アフリカの航空機シート市場は、予測期間中に5%を超えるCAGRを記録すると予測されています。 主なハイライト 航空旅客数の増加が市場を牽引する大きな要因となっている。この旅客輸送量の増加による需... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

中東・アフリカの航空機シート市場は、予測期間中に5%を超えるCAGRを記録すると予測されています。

主なハイライト
航空旅客数の増加が市場を牽引する大きな要因となっている。この旅客輸送量の増加による需要を受けて、この地域の航空会社は航空機の増便を計画しており、予測期間中に航空機用シートの需要を生み出すと予想されます。
乗客の体験を向上させ、利益を最大化するため、航空会社は機内電源などの機能を備えた新しい軽量素材の座席を導入しています。このような革新的な製品ラインは、今後数年間、市場に新たな市場機会をもたらすと予想されます。


主な市場動向

2019年、ナローボディ航空機セグメントが最も高い市場シェアを占めた

現在、ナローボディ機セグメントが最も高いシェアを占めており、予測期間中も最も高い成長率を記録すると予想されます。この成長は、カタール航空やエア・アラビアなどの大手LCCやFSC航空会社のナローボディ航空機に対する需要が増加していることに起因しています。世界的な拡大計画の一環として、2019年11月、エア・アラビアはA320航空機120機について140億米ドル相当の発注を行った。この発注には、A320neo70機とA321XLRおよびA321neo50機の調達が含まれています。新機材は2024年から納入される予定で、将来的には同航空のネットワークを新たな目的地へ拡大するために使用される可能性があります。また、エティハド航空と共同で、アラブ首長国連邦で高まる格安旅行の需要を取り込むため、合弁会社(ローコストキャリア)を立ち上げる計画も発表しています。また、カタール航空は約50機のナローボディ機を発注しており、予測期間中に発注を開始する予定である。ナローボディ機の新規発注が増加していることから、予測期間中はナローボディ機の新規シート需要が発生すると予想されます。

予測期間中、アラブ首長国連邦が市場を支配すると予想される

現在、アラブ首長国連邦が市場を支配しており、予測期間中もその支配が続くと予想されます。航空機の座席需要の増加は、航空旅客数の急増に伴う新型航空機の調達増に起因しています。航空機の全クラスにソフトで快適な座席を導入する必要性から、同地域の航空会社は既存の座席を新しい座席に交換しています。例えば、2019年4月、Recaro Holding GmbHは、ミドルイースト航空によって客室用シートに採用されました。A321neoの全キャビンに、レカロが提供する新しいシート、CL5710電気ビジネスクラスシートとCL3710エコノミークラスシートが装備される予定です。さらに、航空機用シートメーカーが新たに後付け分野に進出することで、今後数年間の成長が見込まれます。

競合他社の状況

市場には、Stelia Aerospace (Airbus SE), Recaro Holding GmbH, Safran SA, Collins Aerospace (Raytheon Technologies Corporation), and Hong Kong Aircraft Engineering Company Limited (HAECO) などの有力企業が参入しています。この地域の主要なシートメーカーの大半は、エアバスやボーイングなどのOEMの主要な航空機プログラムに対するラインフィットシートサプライヤーです。例えば、2019年4月、エアバスとレカロホールディングは、A320ファミリー航空機のSFE(supplier-furnished-equipment)シートの独占納入の契約延長を発表した。新型シートの投入に加え、航空会社のさらなる需要喚起が期待される。2019年4月、Safran SAは、ヘリンボーン型の最新鋭の長距離ビジネスクラスシートの強化世代である「Versa」を公開しました。このようなイノベーションと地域の航空機運航会社からの改修契約は、今後の各社の成長を支えるものと予想されます。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Aircraft Type
5.1.1 Wide-body Aircraft
5.1.2 Narrow-body Aircraft
5.1.3 Regional Aircraft
5.2 Fit
5.2.1 Line-fit
5.2.2 Retrofit
5.3 Seat Type
5.3.1 Economy and Premium Economy Class
5.3.2 Business Class
5.3.3 First Class
5.4 Geography
5.4.1 Middle-East and Africa
5.4.1.1 United Arab Emirates
5.4.1.2 Saudi Arabia
5.4.1.3 South Africa
5.4.1.4 Turkey
5.4.1.5 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 STELIA Aerospace (Airbus SE)
6.1.2 Recaro Holding GmbH
6.1.3 Safran SA
6.1.4 Hong Kong Aircraft Engineering Company Limited (HAECO)
6.1.5 Geven SpA
6.1.6 Collins Aerospace (Raytheon Technologies Corporation)
6.1.7 Aviointeriors SpA
6.1.8 EnCore (The Boeing Company)
6.1.9 Jamco Corp
6.1.10 Acro Aircraft Seating
6.1.11 Thompson Aero Seating Limited

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The Middle-East and African aircraft seating market is anticipated to register a CAGR of over 5% during the forecast period.

Key Highlights
The growing number of air passenger traffic is a major factor driving the market. Due to the demand generated by this growing traffic, the airlines in the region are planning fleet expansion initiatives, which, in turn, is expected to generate the demand for aircraft seating during the forecast period.
To enhance the passenger experience and maximize their profit, aircraft operators are incorporating new lightweight material seats, with features, like inflight power supply. Such innovative product lines are anticipated to open new market opportunities for the market in the coming years.


Key Market Trends

The Narrow-body Aircraft Segment Held the Highest Market Share in 2019

Currently, the narrow-body aircraft segment has the highest share, and it is anticipated to register the highest growth rates during the forecast period. This growth is due to the increasing demand for narrow-body aircraft from major LCC and FSC airlines, like Qatar Airways and Air Arabia. As a part of the global expansion plan, in November 2019, Air Arabia placed an order worth USD 14 billion for 120 A320 aircraft. This order included the procurement of 70 A320neo and 50 A321XLR and A321neo aircraft. The new aircraft are scheduled to be delivered from 2024, and they may be used for the expansion of the airline’s network to new destinations in the future. Also, the airline, in collaboration with Etihad Airlines, announced its plans to launch a joint venture company (a low-cost carrier) to tap into the growing demand for budget travel in the United Arab Emirates. Also, Qatar Airlines has about 50 narrow-body aircraft on order, which are planned to begin during the forecast period. The increasing orders of new narrow-body aircraft are anticipated to generate demand for new narrow-body seats during the forecast period.

The United Arab Emirates is Expected to Dominate the Market During the Forecast Period

Currently, the United Arab Emirates is dominating the market, and it is expected to continue its dominance during the forecast period as well. The increase in the demand for aircraft seating is attributed to the increase in the procurement of new aircraft, owing to the surging air passenger traffic. The need for the introduction of soft and comfortable seating for all the classes in an aircraft is making the airlines in the region replace their existing seats with new seats. For instance, in April 2019, Recaro Holding GmbH was opted by Middle-East Airlines for its cabin seats. The full cabin of the A321neo fleet is to be equipped with new seats offered by Recaro - CL5710 electrical business class seats and CL3710 economy class seats. Moreover, the expansion of new aircraft seat manufacturers into the retrofit segment is anticipated to propel the country’s growth in the coming years.

Competitive Landscape

Some of the prominent players in the market are Stelia Aerospace (Airbus SE), Recaro Holding GmbH, Safran SA, Collins Aerospace (Raytheon Technologies Corporation), and Hong Kong Aircraft Engineering Company Limited (HAECO). Majority of the major seat manufacturers in the region are line-fit seat suppliers to major aircraft programs of OEMs, like Airbus and Boeing. For instance, in April 2019, Airbus and Recaro Holding announced the extension of their contract for the exclusive delivery of SFE (supplier-furnished-equipment) seats for the A320 family aircraft. In addition to the introduction of new seats, new models are anticipated to generate further demand from the airlines. In April 2019, Safran SA revealed Versa, which is a new enhanced generation of herringbone, state-of-the-art, long-haul business class seat. Such innovations and retrofit contracts from the aircraft operators in the region are anticipated to support the growth of the companies in the future.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Aircraft Type
5.1.1 Wide-body Aircraft
5.1.2 Narrow-body Aircraft
5.1.3 Regional Aircraft
5.2 Fit
5.2.1 Line-fit
5.2.2 Retrofit
5.3 Seat Type
5.3.1 Economy and Premium Economy Class
5.3.2 Business Class
5.3.3 First Class
5.4 Geography
5.4.1 Middle-East and Africa
5.4.1.1 United Arab Emirates
5.4.1.2 Saudi Arabia
5.4.1.3 South Africa
5.4.1.4 Turkey
5.4.1.5 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 STELIA Aerospace (Airbus SE)
6.1.2 Recaro Holding GmbH
6.1.3 Safran SA
6.1.4 Hong Kong Aircraft Engineering Company Limited (HAECO)
6.1.5 Geven SpA
6.1.6 Collins Aerospace (Raytheon Technologies Corporation)
6.1.7 Aviointeriors SpA
6.1.8 EnCore (The Boeing Company)
6.1.9 Jamco Corp
6.1.10 Acro Aircraft Seating
6.1.11 Thompson Aero Seating Limited

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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