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北米の民間航空機キャビンインテリア市場:成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


North America Commercial Aircraft Cabin Interior Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

北米の民間航空機客室内装品市場は、予測期間中に4%以上のCAGRを記録すると予想されています。 主なハイライト 北米には世界有数の航空会社が存在する。北米の航空旅客数は世界で最も多く、そのため航空会... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

北米の民間航空機客室内装品市場は、予測期間中に4%以上のCAGRを記録すると予想されています。

主なハイライト
北米には世界有数の航空会社が存在する。北米の航空旅客数は世界で最も多く、そのため航空会社は、機内での乗客体験を向上させ、より多くの乗客を惹きつけるために、客室内装を構成する複数のシステムに多額の投資を行っています。
市場のプレーヤーは、ムード照明、機内ライブストリーミング、新しいファイバーシートなど、新しく高度な客室内装システムを打ち出しており、スマートフォンアプリを使用して座席の圧力、張力、温度、動きを手動で制御するスマートセンサーが埋め込まれています。このような高度なシステムの開発は、今後数年間、市場の成長を促進することが期待されます。
Covid-19パンデミックの出現は、航空サプライチェーン、航空機の受注と納入、航空会社が生み出す収益にも影響を与えており、客室の近代化および改修計画の延期が予想されます。このことは、予測期間中の市場を抑制することが予想されます。


主な市場動向

北米におけるキャビンのレトロフィット活動の増加

北米には世界有数の航空会社があり、一貫したブランドイメージを維持し、民間航空業界でより高いシェアを獲得することに注力しています。これらの航空会社は、乗客を惹きつけるために、より人間工学に基づいたシート、パーソナライズされたエンターテイメントシステム、信頼性の高い機内接続、座席内電源などの新しい機能を取り入れ、機内での乗客体験を高めるために、客室にこれらの新しい魅力的な設備を後付けしています。例えば、エア・カナダは現在、長距離路線のビジネスクラスとエコノミークラスの客室の改善に投資しており、いくつかの古いジェット機にシグネチャークラスのフラッグシップ・キャビンを後付けしています。また、STエンジニアリング社と共同でA330型機の改修を進めており、2020年6月には、エア・カナダ初の改修後のA330が初飛行に成功しました。改装後のエコノミーキャビンは2-4-2配列、プレミアムエコノミークラスは2-3-2配列、シグネチャークラスは1-2-1配列で、ヘリンボーンのライフラットシートデザインが採用されているのが特徴です。改装後のシートには、新たにシートバックエンターテイメント、電源コンセント、USB充電ポートが装備されています。このような客室改装活動は北米で増加しており、それによって市場の成長が促進されています。

2019年、米国が最大の市場シェアを占めた

国別の区分では、2019年に米国が最大の市場シェアを占めた。また、同国は予測期間中、市場を支配することが予想されます。米国を発着する旅客数は順調に増加しています。運輸統計局によると、2019年に米国の航空会社と外国の航空会社が運んだ定期便の旅客数は合計10億5280万人で、2018年から3.9%増加した。乗客の前年比の増加により、航空会社は航空機の保有数を増やすとともに、現在の老朽化した航空機を新しい航空機に交換し、乗客の輸送量に対応することを余儀なくされています。例えば、同国の大手航空会社であるユナイテッド航空は、2020年第1四半期までにエアバスA321XLRを50機、エアバスA350-900を45機発注しており、予測期間中に納入が開始されると予想されています。これらの発注により、予測期間中に客室内装品の需要が発生することが予想されます。また、Covid-19の流行により複数の航空機が着陸したため、米国の航空会社はその時間を利用して客室を改装しています。例えば、アメリカン航空はボーイング737とエアバスA321の機体が地上にある時間を利用して、機体の改修を続けています。このような改修には予算をつけており、長期的なコスト削減策と位置づけている。座席を増やして機内の座席密度を高めるだけでなく、座席にコンセントを付けたり、頭上の荷物入れに余裕を持たせるなど、座席のアップグレードも行っている。こうした動きは、予測期間中の市場見通しを強化するものと思われます。

競合他社の状況

サフラン、コリンズ・エアロスペース(レイセオン・テクノロジーズ・コーポレーション)、アストロニクス・コーポレーション、ハネウェル・インターナショナル・インク、パナソニック株式会社などが有力なプレーヤーとして挙げられます。市場参加者間のパートナーシップは、高度な製品を開発・提供し、新規顧客を獲得することで、市場において強力な足場を維持することができます。業界のプレーヤーによる革新は、いくつかの新しい契約の獲得に役立つと予想され、より新しい技術への焦点は、予測期間中に彼らの成長を助けると期待されています。

その他の特典

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Product Type
5.1.1 Seats
5.1.2 Cabin Lighting
5.1.3 In-flight Entertainment Systems
5.1.4 Windows
5.1.5 Galley and Lavatories
5.1.6 Other Product Types
5.2 Geography
5.2.1 North America
5.2.1.1 United States
5.2.1.2 Canada

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Safran SA
6.1.2 Collins Aerospace (Raytheon Technologies Corporation)
6.1.3 RECARO Holding GmbH
6.1.4 Thales Group
6.1.5 Astronics Corporation
6.1.6 Geven SpA
6.1.7 Honeywell International Inc.
6.1.8 Panasonic Corporation
6.1.9 Diehl Aerospace GmbH
6.1.10 Triumph Group Inc.
6.1.11 Encore Capital Group Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The North America Commercial Aircraft Cabin Interior Market is expected to register a CAGR of more than 4% during the forecast period.

Key Highlights
North America has some of the largest airlines in the world. Air passenger traffic in North America is also among the highest in the world, due to which airlines are investing large amounts into several systems that make up the cabin interiors, for enhancing the onboard passenger experience and attracting more passengers.
Players in the market are coming up with new and advanced cabin interior systems, like mood lighting, in-flight live streaming, and new fiber seats, that are embedded with smart sensors to manually control seat pressure, tension, temperature, and movement by the use of a smartphone app, among others. The development of such sophisticated systems is expected to propel the market growth in the years to come.
The advent of the Covid-19 pandemic has impacted the aviation supply chains, aircraft orders and deliveries, and the revenues generated by airlines also, which is expected to postpone their cabin modernization and retrofit plans. This is expected to restrain the market during the forecast period.


Key Market Trends

Increasing Cabin Retrofit Activities in North America

North America is the home to some of the largest airlines in the world, which are focused on maintaining a consistent brand image and capturing a higher share in the commercial aviation industry. To attract passengers, these airlines are incorporating new features, like more ergonomic seats, personalized entertainment systems, reliable cabin connectivity, in-seat power supply, etc., to enhance the passenger experience onboard their aircraft, by retrofitting their cabins with these newer, attractive amenities. For instance, Air Canada is currently investing in improving its long-haul business and economy class cabins, including retrofitting several older jets with its flagship Signature Class cabins. The airline is working with the company ST Engineering to refurbish its A330 aircraft fleet and in June 2020, Air Canada’s first refurbished A330 took its maiden flight after it was refurbished. The refurbished economy cabin comes in a 2-4-2 configuration, while the premium economy cabin features a 2-3-2 configuration with Signature Class in a 1-2-1 layout, with the herringbone lie-flat seat design. The retrofitted seats are equipped with new seatback entertainment, a power outlet, and a USB charging port. Such cabin retrofit activities are increasing in North America, thereby driving the market growth.

United States Held the Largest Market Share in 2019

In segmentation by country, the United States held the largest market share in 2019. The country is also expected to dominate the market during the forecast period. The passenger traffic to and from the United States has been increasing steadily. According to the Bureau of Transportation Statistics, in 2019, the US airlines and foreign airlines carried a total of 1,052.8 million scheduled service passengers, an increase of 3.9% from 2018. The Y-o-Y growth of passengers forced the airlines to increase their aircraft fleet, as well as to replace their current aging fleet of older aircraft with new ones, to cater to the passengers’ traffic. For instance, till Q1 2020, United Airlines, one of the major airlines in the country, placed orders for 50 Airbus A321XLR aircraft and 45 Airbus A350-900 aircraft, whose deliveries are expected to start during the forecast period. Such orders will generate demand for cabin interiors during the forecast period. Also, with several aircraft grounded due to the Covid-19 pandemic, airlines in the US are utilizing the time to retrofit their cabins. For instance, American is making use of the time it's Boeing 737 and Airbus A321 aircraft are on the ground by continuing retrofits of the aircraft. The airline has budgeted for these retrofits and views this as a long-term cost-cutting measure. The aircraft is not only increasing the seating density inside the cabins by adding more seats but also upgrading the seats with in-seat power outlets and more room in overhead bins. Such developments are expected to bolster the market prospects during the forecast period.

Competitive Landscape

Safran, Collins Aerospace (Raytheon Technologies Corporation), Astronics Corporation, Honeywell International Inc., Panasonic Corporation are some of the prominent players in the market. Partnerships between the market players can help them develop and offer highly sophisticated products and attract new customers, thereby maintaining a strong foothold in the market. Innovations by the players in the industry are expected to help them gain several new contracts and the focus on newer technologies is expected to help their growth during the forecast period.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Product Type
5.1.1 Seats
5.1.2 Cabin Lighting
5.1.3 In-flight Entertainment Systems
5.1.4 Windows
5.1.5 Galley and Lavatories
5.1.6 Other Product Types
5.2 Geography
5.2.1 North America
5.2.1.1 United States
5.2.1.2 Canada

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Safran SA
6.1.2 Collins Aerospace (Raytheon Technologies Corporation)
6.1.3 RECARO Holding GmbH
6.1.4 Thales Group
6.1.5 Astronics Corporation
6.1.6 Geven SpA
6.1.7 Honeywell International Inc.
6.1.8 Panasonic Corporation
6.1.9 Diehl Aerospace GmbH
6.1.10 Triumph Group Inc.
6.1.11 Encore Capital Group Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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