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航空宇宙・防衛分野の3Dプリンティング市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


3D Printing in Aerospace and Defense Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

航空宇宙・防衛分野の3Dプリント市場は、2020年の市場規模が1億7472万米ドルで、2026年には年平均成長率25.9%を記録して60608万米ドルに達すると予測されています。 2020年以降、COVID-19の大流行が航空業界... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

航空宇宙・防衛分野の3Dプリント市場は、2020年の市場規模が1億7472万米ドルで、2026年には年平均成長率25.9%を記録して60608万米ドルに達すると予測されています。

2020年以降、COVID-19の大流行が航空業界に影響を与えており、その影響で航空会社はコスト削減策として古い航空機の退役を早めることを選択し、現在は比較的軽量で燃料効率の高い新世代の航空機に置き換える計画を立てています。いくつかの航空宇宙OEMは、新世代の航空機における3Dプリント部品やコンポーネントの使用を強化することを目的とした、大規模な研究プロジェクトに投資しています。さらに、3Dプリント部品の使用は、従来のサプライチェーンに対する圧力を軽減する可能性があるため、アフターマーケット分野でも増加しています。

3Dプリンティングの利点は、航空宇宙分野における3Dプリンティングの普及を促進しました。3Dプリンティングは、より速いリードタイムと、よりデジタルで柔軟な設計・開発手法により、低コストで部品を製造することができます。また、3Dプリンティングの使用は、ユーザーとメーカーにとって大幅なコスト削減につながります。

A&D分野では3Dプリンティングの採用が進んでいますが、現状では、大量採用への歩みを遅らせる大きな課題があります。しかし、3Dプリント技術と材料科学の進歩により、こうした制約のほとんどに対処できるようになるため、今後数年間、航空業界における3Dプリントの採用が促進されるものと思われます。

主な市場動向

予測期間中、航空機セグメントが市場を支配すると予想される

航空業界は、製造拠点や物流拠点とともに、突然のパンデミック発生により、2019年から2020年にかけて大きな損失を被った。それでも、予測期間中に業界は回復すると予想されます。国際航空運送協会(IATA)によると、旅客数は2023年までに流行前の水準に回復するという。これにより、新しい航空機の調達や、航空機のアフターマーケット部品の需要が促進されると予想されます。積極的な成長機会と、技術統合の遅れによる製造能力の低下による受注残の増加により、航空機OEMは、製造の自動化と業務効率の向上による時間とコストの削減が期待できる斬新な3Dプリント技術の活用に注力することを余儀なくされています。複数の航空機OEMが、自社の航空機モデルに3Dプリント部品を採用しています。例えば、2021年3月、ストラタシスはエアバス社から航空機の客室内装の3Dプリントポリマー部品の製造に関する契約延長を受注しています。これまでの契約はA350型機のみでしたが、今回の更新では、さらにいくつかの航空機プラットフォームの部品生産と、スペアパーツの生産が含まれています。A350に加え、A300、A330、A340、A320の航空機プラットフォームに搭載する部品も供給することになります。さらに、軍事分野では航空機の老朽化が進み、軍用機からモルデットフリートへの買い替え需要が発生しているため、数年を経て、大きな市場ポテンシャルが生まれました。航空機メーカーは、新しい航空機の需要が増加していることを認識しており、製造セグメント内の3Dプリント技術に積極的に投資しており、今後数年間でこのセグメントの成長を促進することが期待されます。

アジア太平洋地域が最も高い成長を遂げると予想される

予測期間中、アジア太平洋地域は市場で最も高い成長を記録すると予想されます。中国、インド、日本、韓国などの国々は、航空宇宙分野での採用拡大を目指し、3Dプリント技術の研究開発に投資しています。中国のマスタープラン「Made in China 2025」の下、中国政府は航空宇宙機器と3Dプリントの開発を中国の製造業の主要な成長ドライバーとして位置付けています。中国の最新の民間旅客機C919は、いくつかの3Dプリント部品を使用して製造されており、中国における3Dプリント技術の採用拡大への道を開くものとなっています。C919は、3Dプリントされたチタン部品、28の客室ドア部品、2つのファン入口構造部品を使用して、旅客機の重量を減らし、安全性を向上させています。宇宙分野では、2020年に中国が独自開発した宇宙用3Dプリンターを長征5Bロケットに搭載し、打ち上げに成功しました。この3Dプリンターは中国宇宙技術研究院(CAST)が設計したもので、宇宙の微小重力下での初の3Dプリントテストを完了した。一方、インドでは3Dプリンティング技術の活用に徐々に注目が集まっており、バンガロール、チェンナイ、ムンバイ、ヴィシャーカパトナムなどの都市で、航空宇宙・防衛分野の必須部品を製造するスタートアップが誕生しています。顧客には、インド海軍、空軍、インド宇宙研究機関(ISRO)、ヒンドゥスターン航空会社(HAL)などが含まれます。日本の航空宇宙企業も、材料の無駄を最小限に抑え、リーン生産方式の原則に沿った3Dプリント技術の利用を強く推奨しています。IHIや三菱重工を含む日本企業は、A&D分野の設計・生産能力を高めるために3Dプリント技術を積極的に導入しています。こうした動きは、予測期間中、同地域の市場成長を促進するものと期待されています。

競合他社の状況

航空宇宙・防衛分野の3Dプリント市場は、航空機OEMや宇宙船メーカー、航空宇宙・防衛産業を支えるティア1およびティア2メーカーが存在し、断片化されています。市場の著名なプレーヤーには、GE Aviation、Airbus SE(エアバス)、Safran SA(サフラン)、Raytheon Technologies Corporation、The Boeing Companyなどがあります。軽量コンポーネントやより燃費の良い航空プラットフォームへの需要が高まる中、各社は成長機会を捉えるため、既存のアディティブマニュファクチャリング機能の拡張に強固に投資しています。この点、2021年7月、Burloak Technologiesは、カリフォルニア州Camarilloに2番目のアディティブマニュファクチャリングセンターを開設したことを発表しました。この新施設は、オンタリオ州にある同社のアディティブ・マニュファクチャリングセンター・オブ・エクセレンスを強化するものと期待されています。航空機OEMも、3Dプリント部品への要求が高まる中、アディティブマニュファクチャリング市場での足跡を増やしています。また、宇宙分野では、従来の減法製造法に比べて3Dプリント部品の経済的メリットがあるため、NASAやESAなどの宇宙機関は現在、3Dプリント部品を使った宇宙船部品の製造を検討しています。このため、今後さらに新しい企業が市場に参入し、市場での競争が激化することが予想されます。

その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)
5.1 Application
5.1.1 Aircraft
5.1.2 Unmanned Aerial Vehicles
5.1.3 Spacecraft
5.2 Material
5.2.1 Alloys
5.2.2 Special Metals
5.2.3 Others
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.2 Asia-Pacific
5.3.2.1 China
5.3.2.2 Japan
5.3.2.3 India
5.3.2.4 Rest of Asia-Pacific
5.3.3 Europe
5.3.3.1 United Kingdom
5.3.3.2 France
5.3.3.3 Germany
5.3.3.4 Rest of Europe
5.3.4 Latin America
5.3.4.1 Mexico
5.3.4.2 Brazil
5.3.4.3 Rest of Latin America
5.3.5 Middle East & Africa
5.3.5.1 South Africa
5.3.5.2 Saudi Arabia
5.3.5.3 United Arab Emirates
5.3.5.4 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 Aerojet Rocketdyne Holdings Inc
6.2.2 MTU Aero Engines AG
6.2.3 Moog Inc.
6.2.4 Safran SA
6.2.5 GE Aviation
6.2.6 The Boeing Company
6.2.7 Airbus SE
6.2.8 Samuel, Son & Co.
6.2.9 Raytheon Technologies Corporation
6.2.10 Honeywell International Inc.
6.2.11 American Additive Manufacturing LLC
6.2.12 Lockheed Martin Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The 3D Printing in Aerospace and Defense Market was valued at USD 1074.72 million in 2020 and is anticipated to register a CAGR of 25.9% to reach a market value of USD 6060.8 million by 2026.

The COVID-19 pandemic has affected the aviation industry since 2020, due to which airlines have opted to accelerate the retirement of older aircraft as a cost-cutting measure and are now planning to replace them with newer generation aircraft that are comparatively lightweight and more fuel-efficient. Several aerospace OEMs are investing in large-scale research projects, which are aimed at enhancing the use of 3D-printed parts and components in newer-generation aircraft. Furthermore, the use of 3D-printed parts is also increasing in the aftermarket space, as the use of such parts may reduce the pressure on the traditional supply chains.

The benefits offered by 3D printing have popularized its adoption in the aerospace sector. 3D printing produces parts at lower costs with faster lead times and more digitally flexible design and development methods. The use of 3D printing also results in significant cost savings for the users and the manufacturers.

Although the adoption of 3D printing is increasing in the A&D sector, there are significant challenges that are currently delaying its progress toward mass adoption. Nevertheless, the advancements in the 3D printing technology and material sciences are likely to address most of these limitations, thereby driving the adoption of 3D printing in the aviation industry in the years to come.

Key Market Trends

The Aircraft Segment is Projected to Dominate the Market During the Forecast Period

The aviation industry, along with the manufacturing and logistics hubs, suffered a significant loss during 2019-2020 due to the sudden pandemic outbreak. Nevertheless, the industry is expected to recover during the forecast period. According to the International Air Transport Association (IATA), passenger traffic will recover to pre-covid levels by 2023. This is expected to drive the procurement of new aircraft, as well as the demand for aircraft aftermarket parts. The aggressive growth opportunities and increasing backlogs due to slow manufacturing capabilities due to the lack of technological integration have forced the aircraft OEMs to focus on the usage of novel 3D printing technologies that are expected to reduce time and money by automating and increasing the operational efficiency of manufacturing. Several aircraft OEMs are adopting the 3D printed parts in their aircraft models. For instance, in March 2021, Stratasys has been awarded a contract extension by Airbus for the production of 3D printed polymer components for the aircraft cabin interiors. While the previous contract was only for the A350 aircraft, the renewal includes the production of parts for several more aircraft platforms, as well as spare part production. In addition to A350, the company will now supply parts for installation on the A300, A330, A340 and A320 aircraft platforms. Furthermore, the aging aircraft fleet within the military segment and demand generation of replacing military aircraft with mordent fleet has overcome years and has generated considerable market potential. Aircraft manufacturers are aware of the increasing demand for new aircraft and actively investing in 3D printing technologies within the manufacturing segment, which is expected to drive the growth of the segment in the years to come.

Asia-Pacific is Expected to Witness the Highest Growth

The Asia-Pacific region is expected to record the highest growth in the market during the forecast period. Countries like China, India, Japan South Korea, etc., are investing in the R&D of 3D printing technologies, aimed at increasing their adoption in the Aerospace sector. Under China's Made in China 2025 master plan, the Chinese government has earmarked the development of aerospace equipment and 3D printing as key growth drivers of Chinese manufacturing industries. The country's latest C919 commercial airliner is built using several 3D printed components, paving the way for greater adoption of 3D printing technologies in the country. The C919 uses 3D printed titanium parts, 28 cabin door parts, and two fan inlet structural parts to reduce the airliner weight and increase its safety. In the space sector, China successfully launched an indigenously developed space 3D printer onboard a Long March 5B rocket in 2020. The 3D printer was designed by the China Academy of Space Technology (CAST), and it completed the first 3D printing tests in the microgravity of space. On the other hand, India is gradually increasing its focus on the utilization of 3D printing technology, with startups springing up in cities like Bangalore, Chennai, Mumbai, Visakhapatnam, etc., to produce essential parts for the aerospace and defense sector. The clientele includes the Indian Navy, Air Force, Indian Space Research Organisation (ISRO), and Hindustan Aeronautics Limited (HAL). Japan-based aerospace firms are also strongly advocating the use of 3D printing technologies as they result in minimum wastage of materials and are therefore in line with their lean manufacturing principles. Japanese firms, including IHI and MHI, are keenly adopting 3D printing technologies to foster their design and production capabilities for the A&D sector. Such developments are expected to drive the growth of the market in the region during the forecast period.

Competitive Landscape

The market for 3D printing in aerospace and defense is fragmented with the presence of aircraft OEMs and spacecraft manufacturers along with tier-1 and tier-2 manufacturers that support the aerospace and defense industry in the market. Some of the prominent players in the market are GE Aviation, Airbus SE (Airbus), Safran SA (Safran), Raytheon Technologies Corporation, and The Boeing Company. With the increasing demand for lightweight components and more fuel-efficient airborne platforms, the companies are robustly investing in expanding their existing additive manufacturing capabilities to seize the growing opportunities. On this note, in July 2021, Burloak Technologies announced the opening of its second additive manufacturing center in Camarillo, California. The new facility is expected to reinforce its Additive Manufacturing Center of Excellence in Ontario. Aircraft OEMs are also increasing their footprint in the additive manufacturing market with the increasing requirement for 3D printed components. Also, due to the economic advantage of 3D printing components in the space sector compared to the traditional subtractive manufacturing methods, space agencies like NASA and ESA are currently looking for manufacturing spacecraft parts using 3D printed components. This is expected to further allow new companies to venture into the market in the coming years, thereby increasing the competition in the market.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)
5.1 Application
5.1.1 Aircraft
5.1.2 Unmanned Aerial Vehicles
5.1.3 Spacecraft
5.2 Material
5.2.1 Alloys
5.2.2 Special Metals
5.2.3 Others
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.2 Asia-Pacific
5.3.2.1 China
5.3.2.2 Japan
5.3.2.3 India
5.3.2.4 Rest of Asia-Pacific
5.3.3 Europe
5.3.3.1 United Kingdom
5.3.3.2 France
5.3.3.3 Germany
5.3.3.4 Rest of Europe
5.3.4 Latin America
5.3.4.1 Mexico
5.3.4.2 Brazil
5.3.4.3 Rest of Latin America
5.3.5 Middle East & Africa
5.3.5.1 South Africa
5.3.5.2 Saudi Arabia
5.3.5.3 United Arab Emirates
5.3.5.4 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 Aerojet Rocketdyne Holdings Inc
6.2.2 MTU Aero Engines AG
6.2.3 Moog Inc.
6.2.4 Safran SA
6.2.5 GE Aviation
6.2.6 The Boeing Company
6.2.7 Airbus SE
6.2.8 Samuel, Son & Co.
6.2.9 Raytheon Technologies Corporation
6.2.10 Honeywell International Inc.
6.2.11 American Additive Manufacturing LLC
6.2.12 Lockheed Martin Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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