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パラシュート市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Parachute Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

パラシュート市場は、2021年の5.39億米ドルから2026年には7.17億米ドルに成長し、予測期間(2021年〜2026年)のCAGRは5.85%を記録すると予想されています。 COVID-19の大流行により、政府は生産設備の閉鎖や... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

パラシュート市場は、2021年の5.39億米ドルから2026年には7.17億米ドルに成長し、予測期間(2021年〜2026年)のCAGRは5.85%を記録すると予想されています。

COVID-19の大流行により、政府は生産設備の閉鎖やシャッターに踏み切りました。どの製造会社も無傷ではいられませんが、パンデミックの影響は一様ではありません。事業や利益の深刻な落ち込みを経験したサプライヤーや製品メーカーがある一方で、供給する市場や突然の需要に対応する能力に左右されながらも、何とか事業を維持している企業もある。

パラシュートの需要は、防衛分野は堅調に推移していますが、レクリエーション分野では、多くのエンドユーザーがパンデミックの影響を受けているため、需要が激減しています。この混乱は2021年も続くと予想されるが、予測期間の後半には民生用パラシュートの需要が増加する見込みである。それでも、新しい高度な軽量パラシュートが人気を集めており、その後、スマートテキスタイルの成長がパラシュートへのこうした技術の採用を促進すると想定される。

主な市場動向

軍事用途のセグメントが市場を支配すると予想される

パラシュートは、世界中の軍隊で広く使用されている。パラシュートは、第二次世界大戦中に部隊の配給や輸送に大規模に使用されたのが最初です。パラシュートは奇襲攻撃によく使用されます。多くの国が1つまたはいくつかの落下傘部隊を持っており、通常は国の陸軍または空軍に、場合によっては海軍に関連する。オーストラリア、アメリカ、イギリス、フランス、インド、ドイツ、イスラエル、イタリア、日本、ポーランドは、パラシュート旅団を持つ数少ない国の一つで、各国で行われるパラシュート訓練にしばしば参加している。例えば最近、ポーランド北西部で行われた「マローダー21」演習には、第6空挺旅団のポーランド兵約100人と第173空挺旅団第319砲兵連隊のアメリカ軍落下傘兵約200人が参加した。ロシア軍は最近、エベレストより高い高度から落下傘部隊を展開した。イリューシンIl-76軍用輸送機から飛び降りる際、酸素供給装置とナビゲーション装置と組み合わせた新しいパラシュートシステムを使用した。2020年半ば、インドと中国の緊張が高まる中、中国人民解放軍の落下傘部隊が中国北西部で集中的な戦術訓練を実施した。数千人の空挺部隊からなるPLA空軍の空挺旅団が、中国中央部の湖北省から中国北西部の高原地帯の非公開の場所まで、わずか数時間で機動的に移動したのである。このような展開により、在庫品の代替販売として新しいパラシュートの導入需要が期待される。

予測期間中、中南米が最も高い成長を遂げると予想される

この10年間、ラテンアメリカでは政治的不安が続き、テロ活動が頻繁に発生しています。この地域の防衛軍は、地理的に多様な環境下でテロ活動を無力化するために、迅速な展開に適切に対応する必要があります。このような紛争時に優位性を示し、巻き添えを最小限に抑えるために、空中散布戦略が用いられている。

さらに、気候変動により、ラテンアメリカはさまざまな気象災害にさらされている。洪水と干ばつは、この地域で最も破壊的な自然災害である。エルニーニョ(太平洋赤道域の異常高温)やラニーニャ(異常低温)などの自然現象は、アマゾン流域全体に異常気象をもたらし、農作物や家畜に深刻な影響を及ぼしています。この気象パターンの変化により、被災地に食料や飲料水を供給する形での人道的支援が必要となっています。2016年から2018年にかけて、欧州連合(EU)はボリビア、コロンビア、エクアドル、パラグアイ、ペルー、ベネズエラのリスク軽減プロジェクトに向けて約1,492万ユーロを割り当てました。緊急時には食料と水が空輸で被災地に届けられるため、このような状況で資源を安全に着陸させるためには、貨物用パラシュートの配備が必要です。災害救援基金は、救援活動を円滑に行うために必要な機材に充当されます。そのため、緊急物資を長期間にわたって輸送するためのパラシュートを調達するための資金として、災害援助資金が充当されています。

この地域の国々は、空挺小隊の能力を強化している。例えば、ブラジル陸軍は5,500人のパラシュート旅団を保有し、総合的な自律作戦を展開している。未使用のパラシュートシステムの寿命は短いため、定期的な作戦や演習の際には新しいパラシュートシステムを調達する必要がある。このため、中南米のメーカーは、予測期間中に中南米諸国からビジネスチャンスを得ることができるかもしれない。さらに、同地域ではパラシュートの商業利用も拡大している。この地域には、民間用に指定された122の認可降下ゾーンがあります。パラセーリング、タンデムパラシュート、スカイダイビングなど、レクリエーション用の冒険活動の需要が高まっていることも、予測期間中に同地域でのパラシュートの採用を促進する可能性があります。

競合他社の状況

パラシュート市場の主なプレイヤーは、Safran SA、Raytheon Technologies Corporation、Aerodyne Research LLC、Mills Manufacturing Corporation、Parachute Systemsで、市場シェアの半分近くを占めています。パラシュート市場は競争が激しく、多くの著名なベンダーが市場シェアを争っていることが特徴です。防衛分野では厳しい安全・規制政策が存在するため、新規ベンダーの参入が制限されることが予想されます。パラシュートのような技術ベースのプラットフォームの売上は、主にアジア太平洋やヨーロッパなどの主要市場の経済状況に影響されます。したがって、景気後退期には、購入の延期やキャンセルが発生する可能性があり、その結果、導入が比較的遅れ、市場のダイナミクスに悪影響を及ぼす可能性があります。また、輸出に関するライセンスや認証の取得の失敗や遅れにより、ビジネスの不確実性が生じ、ベンダーのビジネスおよび営業成績に悪影響を与える可能性があります。ベンダーは、パラシュートの熟練度を生かし、急速に発展する世界の商用および軍事用パラシュート市場の市場区分への浸透を強化するために、多大な資源と労力を投入する意向です。地理的な市場の多様化は、製品の提供と同時に、長期的に収益性と生存を確保するための重要な基準となるでしょう。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD billion)
5.1 Type
5.1.1 Round Parachute
5.1.2 Cruciform Parachute
5.1.3 Ram-air Parachute
5.1.4 Other Types
5.2 Application
5.2.1 Military
5.2.2 Cargo
5.2.3 Other Applications
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Italy
5.3.2.5 Rest of Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 India
5.3.3.3 Japan
5.3.3.4 South Korea
5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 Latin America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Rest of Latin America
5.3.5 Middle-East and Africa
5.3.5.1 United Arab Emirates
5.3.5.2 Saudi Arabia
5.3.5.3 Turkey
5.3.5.4 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 Transdigm Group Inc.
6.2.2 Mills Manufacturing Corporation
6.2.3 Precision Aerodynamics
6.2.4 Aerodyne Research LLC
6.2.5 Safran SA
6.2.6 FXC Corporation
6.2.7 Parachute Systems
6.2.8 BAE Systems PLC
6.2.9 NZ Aerosports Ltd
6.2.10 Bourdon Forge Company Inc.
6.2.11 Raytheon Technologies Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The parachute market is expected to grow from USD 0.539 billion in 2021 to USD 0.717 billion in 2026, witnessing a CAGR of 5.85% during the forecast period (2021 - 2026).

The COVID-19 pandemic has resulted in governments resorting to lockdowns and shuttered production units. Although no manufacturing company remains unscathed, the effect of the pandemic has not been uniform. While some suppliers and product manufacturers have experienced harrowing drops in business and profits, others have managed to sustain themselves, although their fortunes have depended on the markets they serve and their ability to turn to products suddenly in demand.

The demand for parachutes has remained steady from the defense sector; however, there has been a dramatic fall in demand from the recreational sector as many end users are still reeling from the effects of the pandemic. This disruption is also expected to continue in 2021, while the demand for civilian-use parachutes is expected to increase in the latter half of the forecast period. Nevertheless, new and advanced lightweight parachutes are gaining popularity, and the growth of smart textiles is subsequently envisioned to drive the adoption of such technologies for parachutes.

Key Market Trends

The Military Application Segment is Expected to Dominate the Market

Parachutes have been widely used by military forces across the world. They were first used on a large scale during World War II for troop distribution and transportation. Paratroopers are often used in surprise attacks. Many countries have one or several paratrooper units, usually associated with the national Army or Air Force, and in some cases, to the Navy. Australia, the United States, the United Kingdom, France, India, Germany, Israel, Italy, Japan, and Poland are among the few countries with parachute brigades that often take part in military parachuting drills organized in various countries. For instance, recently, about 100 Polish soldiers of the 6th Airborne Brigade and around 200 American paratroopers from the 319th Artillery Regiment of the 173rd Airborne Brigade participated in the “Marauder-21” exercises in north-west Poland. The Russian military recently deployed paratroopers from an altitude higher than Mount Everest. The troops used a novel parachute system in combination with oxygen equipment and navigation devices when jumping from the Ilyushin Il-76 military transport aircraft. In mid-2020, with the increasing tension between India and China, the Chinese People's Liberation Army (PLA) paratroopers held intensive tactical drills in Northwest China. A PLA Air Force airborne brigade of thousands of paratroopers maneuvered from Central China's Hubei Province to an undisclosed location in the plateaus of northwestern China in just a few hours. Such deployments are expected to generate demand for the induction of new parachutes as replacement sales for inventory.

Latin America is Expected to Witness the Highest Growth During the Forecast Period

In the last decade, Latin America has been witnessing persistent political unrest and frequent terrorist activities, and the defense forces in the region need to be appropriately prepared for rapid deployments to neutralize any terror activity in a geographically diverse environment. Aerial dispersal strategies are used to mark superiority during such conflicts, with minimal collateral damage.

Furthermore, climate change has exposed Latin America to a wide range of weather-related disasters. Floods and droughts are the most devastating natural disasters in the region. Natural phenomena, such as El Niño (unusually warm temperatures in the equatorial Pacific) and La Niña (unusually cool temperatures), result in extreme weather disruptions across the Amazon basin, severely affecting crops and livestock. The shifting weather patterns have necessitated humanitarian support in the form of supplying food and potable water to the affected regions. Between 2016-2018, the European Union (EU) allocated around EUR 14.92 million toward risk mitigation projects in Bolivia, Colombia, Ecuador, Paraguay, Peru, and Venezuela. Since food and water are delivered to the affected regions through airdrops during an emergency, the deployment of cargo parachutes is needed to ensure the safe landing of resources in such situations. Disaster relief funds cover the necessary equipment required for facilitating emergency services. Hence, a part of such funds is directed toward the procurement of parachutes for the delivery of emergency supplies for an extended period.

Countries in the region are strengthening the capabilities of their airborne platoons. For instance, the Brazilian Army maintains its parachute brigade consisting of 5,500 personnel, which conducts a comprehensive array of autonomous operations. Owing to the short shelf-life of unused parachute systems, periodical operations or exercises will also necessitate the procurement of new parachute systems. Therefore, regional manufacturers may be able to secure business opportunities from Latin American countries during the forecast period. Furthermore, the commercial use of parachutes is also growing in the region. The region has a total of 122 licensed drop zones designated for civilian use. The rising demand for recreational adventure activities, such as parasailing, tandem parachuting, and skydiving, may also propel the adoption of parachutes in the region during the forecast period.

Competitive Landscape

The major players in the parachute market are Safran SA, Raytheon Technologies Corporation, Aerodyne Research LLC, Mills Manufacturing Corporation, and Parachute Systems, which accounted for nearly half of the market share. The parachute market is highly competitive and marked by the presence of many prominent vendors that are competing for market share. The presence of stringent safety and regulatory policies in the defense sector is expected to restrict the entry of new vendors. The sales of technology-based platforms such as parachutes are primarily influenced by the economic conditions in dominant markets such as Asia-Pacific and Europe. Hence, during an economic downturn, purchases may be subject to deferrals or cancelation, which could lead to relatively slow adoption and adversely affect the market dynamics. Business uncertainty can also be caused due to failures or delays in obtaining licenses and certifications for export, which can hurt the businesses and operating results of vendors. The vendors intend to devote significant resources and effort to capitalize on the proficiency of parachutes and enhance their penetration in the rapidly evolving market segments of the global commercial and military parachute market. The diversification of geographical markets, in tandem with the product offerings, will be a key criterion to ensure profitability and survival in the long run.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD billion)
5.1 Type
5.1.1 Round Parachute
5.1.2 Cruciform Parachute
5.1.3 Ram-air Parachute
5.1.4 Other Types
5.2 Application
5.2.1 Military
5.2.2 Cargo
5.2.3 Other Applications
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Italy
5.3.2.5 Rest of Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 India
5.3.3.3 Japan
5.3.3.4 South Korea
5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 Latin America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Rest of Latin America
5.3.5 Middle-East and Africa
5.3.5.1 United Arab Emirates
5.3.5.2 Saudi Arabia
5.3.5.3 Turkey
5.3.5.4 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 Transdigm Group Inc.
6.2.2 Mills Manufacturing Corporation
6.2.3 Precision Aerodynamics
6.2.4 Aerodyne Research LLC
6.2.5 Safran SA
6.2.6 FXC Corporation
6.2.7 Parachute Systems
6.2.8 BAE Systems PLC
6.2.9 NZ Aerosports Ltd
6.2.10 Bourdon Forge Company Inc.
6.2.11 Raytheon Technologies Corporation

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